mikä lintu

taukki...

Näin pihalla suuresti mustarastasta muistuttavan linnun, jolla ei ollut kuitenkaan keltaista, vaan harmaa nokka eikä minkäänlaista silmärengasta. Mikä lintu kyseessä ???

10

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuorilla mustarastas

      koirailla ja naaraalla ei ole keltaista nokkaa

    • taukki uudestaan..

      Koiraalla kylläkin on.

    • taukki vielä kerran.

      Ai anteeksi, en lukenut otsikkoa XD

      • taukki jälleen...

        Katsoin netistä kuvia nuorista mustarastaista mutta niillä kaikilla oli silmärengas kun taas näkemäni linnulla ei. Oliko se yksinkertaisesti niin nuori ettei omistanut vielä silmärengasta ??


    • Sepponet.

      Googlaa kulorastas, jos linnussa oli valkoista voi olla, että se oli kulorastas.

      • Sekoilin...

        Sepel*


      • taukki yhä

        Katsoin, mutta näkemässäni linnussa ei ollut valkoista(niinkuin sepelrastaalla)
        Siinä oli vain mustaa, mustaa ja mustaa. Mikä ihme se oikein on ?? Ehkä se on liian nuori ja sillä ei ole vielä keltaista silmärengasta.


    • LintuLintu

      Näkemäsi lintu on 1. talven koiras mustarastas.

    • Mura4

      Yhdyn ed kommentoijaan, siis mielipiteeltäni eli tän kesän 'poikanen' tai sit naaras jos on ruskehtava. Naaraita talvehtii käsittääkseni vähemmän, kun ei oo tarvetta varata reviiriä.

    • Lintutieteilijä

      Linnusta poikasena voidaan puhua silloin, kun lintu ei ole vielä lentokykyinen tai sillä ei ole vielä untuva vaihtunut kokonaan höyhenpukuun.
      Sen sijaan joulukuussa esimerkiksi ensimmäisen kalenterivuoden kyhmyjoutsenesta puhuttaessa kuulostaa melko tyhmältä sanoa sitä poikaseksi. Osa linnuista tulee alle vuoden ikäisen sukukypsäksi, eli pesivät heti seuraavana vuonna syntymästään. Lisäksi suurin osa linnuista lähtee omille teilleen heti poikasvaiheen jälkeen heinä-elokuussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe