Anarkismi

Niin miksi?

Joskus kauan sitten se tarkoitti sekasortoa/epäjärjestystä, eli järjestäytyneen yhteiskunnan vastaista järjestystä.
Nyt se näyttää tarkoittavan samaa. Miksi anarkistit eivät hakeudu politiikkaan ja ala järjestää asioita paremmiksi. Se olisi mielestäni järkevämpää kuin paikkojen hajottaminen ja älytön meuhkaaminen

7

90

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KANSALLE VALTA ! !

      Kylhän ton TOISAALTA YMMÄRTÄÄ kun turhautuu , mut ei tuo rikkominen mitään auta . JOS JÄÄ KIINNI tule kovat sakot . YRITTÄJILTÄ MENEE RAHAA KUN NE KORJAA RIKKI MENNEITÄ LASEJA SUN MUUTA ! ! ! Yrittäjäksi - politiikkaan niin voi vaikuttaa tai jotain JÄRKEVÄMPÄÄ TEKEMISTÄ !! EI TÄÄ NYKYINEN HALLITUS TAI MIKÄ LIE TAIDA AJAA KUIN OMIA ETUJA ! ! IKÄVÄ KYLLÄ ! LAPSET , MATALA PALKKASET , JOPA TYÖTTÖMÄT VOI VIELÄ JOUTUU KÄRSIMÄÄN LISÄÄ !? TOIVOTTAVASTI NIIN EI KÄY ! ! !

    • 1-2

      Joku itsenäisyyspäivänä haastateltu "anarkisti" sanoi, että Suomi ei enää ole itsenäinen. Minkälainen älykkyysosamäärä tarvitaan, että voidaan luulla itsenäisyyden lisääntyvän rikkomalla ikkunoita? 60?

      • Jämtti on niin

        Nuo kouhkaavat, itseään anarkisteiksi kutsuvat äykääpiöt, jotka eivät edes näytä tajuavan mitä anarkia tarkoittaa, pitäisi steriloida, että heidän ajatusmaailmansa ei missään tauksessa jatkuisi. Toisaalta, onhan heistä kyllä ,hyötyäkin: Varoittavana esimerkkinä täysin sileäaivoisista idiooteista jotka pitäsi toimittaa Pohjois-Koreaan opettelemaan tapoja. Käsittämätöntä, että heidän toimintaansa siedetään noinkin hyvin.


      • Anarkisti on viisas

        Tähän kiteytyykin anarkistien älylliset lahjat. Anarkistit pyrkivät siihen, että valtioista instituutioina sekä keskusjohtovetoisuudesta luovuttaisiin. Silti ne itkevät Suomen itsenäisyyden menettämisestä EU:lle, vaikka asiallahan ei pitäisi olla mitään merkitystä heille.


    • Olisi kiva tietää...

      Olisi kiva tietä, mikseivät anarkistit tyydy siihen, että he vastustavat oikeistoa vaan, miksi heidän täytyy käyttää siihen väkivaltaa. Olen itse oikeiston kannalla, mutta minulla ei ole mitään vasemmistolaisia vastaan, mutta anarkisteja vastaan on, koska he tekevät tarkoituksellista tuhoa mm. rikkomalla ikkunoita. Eivätkö he tajua olevansa vasemmiston maineelle haitaksi?

    • hthj

      Yleensä jokaisella liikkeellä on ääriaineksensa. Oletko miettinyt mitä en ovat sinun kannattamassasi oikeistossa?

    • el reino

      Yhteiskunnassa on aina ihmisiä jotka eivät pärjää ja joita pitäisi vetää perässä kun he eivät itse kykene elämässään selviytymään. Osa heistä syyttää tilanteesta jotakuta muuta kun jotakuta muuta on helpompi syyttää kuin itseään, ja hyväksyä se ettei itsellä vain ole lahjoja ja tarmoa tehdä asioille jotakin.

      Se energia mikä purkautuu katkeruutena yhteiskuntaa kohtaan ja hyvinvoivien omaisuuden tuhoamisena pitäisi käyttää koulutuksen ja työn etsimiseen, ei toisten syyttämiseen.

      Suomessa jokainen on vapaa perustamaan yrityksen tai kouluttautumaan ja etsimään siten parempaa toimeentuloa jos sitä haluaa. Harvalle menestyminen on helppoa, se vaatii usein verta hikeä ja kyyneleitä jopa menestymisen jälkeenkin. Se että joku anarksti tulee rikkomaan ja mölyämään tälläisen ihmisen elämään, on täysin hanurista.

      Outoa on anarkistien käsitys jonkinmoisesta vallankumouksesta Suomessa. Eikö pää kerro 300 ihmisen ryhmän olevan pienen piirin nyrjähdys ja heistäkin osa vain hangaround heilujia joiden mieli muuttuu kun maanantai koittaa. Anarkistit tuntuvat kuuluvan samaan kastiin äärimuslimien kanssa, ajatus on päässyt pahasti nyrjähtämään muutaman kiihkoilijan mukaan joilla ei ole realistista kuvaa Suomen yhteiskunnasta ja ympäröivästä maailmasta, on vain utopistinen aate. Näitä utopistisia harhamaailmoja on ollut kautta ihmiskunnan ja osalliset ovat olleet lopulta kärsijöinä.

      Ympäristöään tuhoavalla anarkismilla pääsee vain yhteiskunnan viholliseksi ja syrjityksi, saa ns leiman otsaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      297
      3276
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1619
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1331
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1240
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1220
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1034
    Aihe