En kelpaa enää töihin?

Työtönmies

Olen ollut jo yli vuoden työttömänä. Olen 30v mies. En kelpaa enää töihin? Olen hakenut varmaan yli 60:n paikkaan ja ei mitään. Kuitenkin saamarin lahjakas kaveri, en ollenkaan tyhmä, mutta ei siltikään kelpaa. Ehkä en ole huippuosaaja sitten. Nykyään kun ei töihin kelpaa ellet ole, huippu, mega, paras.

Olen vaan normaali ihminen joka haluaa tehdä työtä.

127

4655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+1

      Yli 60 paikkaa ei kyllä ole ihan hirveän paljon vuoden aikana. Haetko vain jollekin tietylle alalle? Tuossa tilanteessa olisi hyvä kelpuuttaa vähän huonompaakin työtä,voithan sitten vaihtaa parempaan kun löydät. Helpommin työnantajakin palkkaa jos on jo jonkinlainen työ,eikä vaan makaa kotona.

      Kuinka paljon panostat hakemuksiin? Kannattaa tosissaan miettiä miten aiempi työkokemus olisi hyödyksi avoimessa toimessa ja ilmaista se selkeästi hakemuksessa. Valmiit "kopioi&liitä"-tyyppiset hakemukset eivät herätä kovinkaan hyvin luottamusta.

      • on se kumma

        likka olis saanu työtä työvoimatoimiston kautta työaika 10 tuntia viikko 2h/5päivää
        matkaa edestakaisin 150 palkka8 euroa ihmeteltiin kun ei voi ottaa vastaan


      • Heppu75

        No kyllä minusta 60 paikkaa vuodessa on paljon. Kaveri on siis hakenut keskimäärin viittä paikkaa kuukaudessa. Ei voi syyttää aktiivisuuden puutteesta.Nyt on todella surkeat ajat. Itsekin olin pitkään ilman duunia, mutta nyt onneksi on tammikuusta alkaen taas jotain tiedossa.


      • pirullista touhua
        on se kumma kirjoitti:

        likka olis saanu työtä työvoimatoimiston kautta työaika 10 tuntia viikko 2h/5päivää
        matkaa edestakaisin 150 palkka8 euroa ihmeteltiin kun ei voi ottaa vastaan

        "Onhan se kumma"
        Työvoimatoimistossa istuvilla on ( suojatyöpaikka) itsellään.Suojatyöpaikkahan se semmonen on mistä saa palkan vaikka sitä työtä ei ole, mistä heidän kuuluis tehdä,siis välittää työtä.

        Suojatyöpaikoista on helppo ihmetellä miksi työtä ei oteta vastaan kun sitä muka tarjotaan.
        Ei heidän siitä tarvi välittää,riittääkö se palkka edes työssä kulkemiseen mitä tarjoavat*


      • työn hakija.
        pirullista touhua kirjoitti:

        "Onhan se kumma"
        Työvoimatoimistossa istuvilla on ( suojatyöpaikka) itsellään.Suojatyöpaikkahan se semmonen on mistä saa palkan vaikka sitä työtä ei ole, mistä heidän kuuluis tehdä,siis välittää työtä.

        Suojatyöpaikoista on helppo ihmetellä miksi työtä ei oteta vastaan kun sitä muka tarjotaan.
        Ei heidän siitä tarvi välittää,riittääkö se palkka edes työssä kulkemiseen mitä tarjoavat*

        Olen hakenut kymmeniä kertoja kaupungin virkoihin. On ollut raksahommaa ja avustajaa ,mutta ilmeisesti ne päättää työpaikat ilman haastatteluja. Tulee vaan ilmoitus että se ja se henkilö on palkattu siihen ja siihen hommaan. Ei mitään haastatteluja ikinä. Kai ne työpaikat annetaan kavereille ja sukulaisille täällä raumalla.


      • kaiken kokenut
        työn hakija. kirjoitti:

        Olen hakenut kymmeniä kertoja kaupungin virkoihin. On ollut raksahommaa ja avustajaa ,mutta ilmeisesti ne päättää työpaikat ilman haastatteluja. Tulee vaan ilmoitus että se ja se henkilö on palkattu siihen ja siihen hommaan. Ei mitään haastatteluja ikinä. Kai ne työpaikat annetaan kavereille ja sukulaisille täällä raumalla.

        tiedätkös, että kaupunkien ja kuntien työpaikat jaetaan puoluejäsenkirjojen perusteella.Ilmeisesti et omista mitään sellaista. Sinun täytyy olla todella pätevä jos näissä kisoissa voit pärjätä.


      • 15+14
        kaiken kokenut kirjoitti:

        tiedätkös, että kaupunkien ja kuntien työpaikat jaetaan puoluejäsenkirjojen perusteella.Ilmeisesti et omista mitään sellaista. Sinun täytyy olla todella pätevä jos näissä kisoissa voit pärjätä.

        Pk-seudulla niitä ei jaeta "puoluejäsenkirjojen" perusteella, mutta virat ovat usein sisäisessäkin haussa, ja niihin otetaan monesti joku talon sisältä. Lain mukaan on kuitenkin pakko tehdä julkinen ilmoitus auki olevasta virasta, vaikka olisi jo etukäteen päätetty kenelle paikka menee. (Tietty sitten aukeaa se tyhjäksi jäävä paikka, mutta se voi olla ihan eri alaa.)

        En tiedä sitten, miten maakunnissa toimitaan. Voi hyvinkin olla, että pienissä piireissä sisäänpäinlämpiävyys on pahempaa, ja jää joukon ulkopuoliseksi jos ei äänestä oikeaa puoluetta tai ole oikeassa hirviseurassa.


    • Rema repanen

      Toihan pitäis olla juuri suosituin ikä työnhaun kannalta.
      Minä olen 47v ja useisiin paikkoihin olen hakenut mutta kolmekymppiset ne paikat aina vie.Mitään arvoa ei lasketa 28v työkokemukselleni alaltani vaan olen vain liian vanha enään töihin.

      • mek

        Millä alalla olette kunitse vaihdoin työpaikkaa 2009 ja olin silloin 48v ja revi siitä.


      • -K-
        mek kirjoitti:

        Millä alalla olette kunitse vaihdoin työpaikkaa 2009 ja olin silloin 48v ja revi siitä.

        2009 oli ihan HIUKKASEN eri työmarkkinat kun tänä päivänä. Jos nyt hakisit töitä, et meinaisikkaan päästä edes haastatteluun.


      • mek
        -K- kirjoitti:

        2009 oli ihan HIUKKASEN eri työmarkkinat kun tänä päivänä. Jos nyt hakisit töitä, et meinaisikkaan päästä edes haastatteluun.

        Pahempi tilanne oli -90 luvun laman aina kun olin parivuotta työttömänä ja varmaa yli sataan paikkaan hain ennen kuin tärppäsi ja välillä tuntu haastatteluissa ettei ne työnatajatkaan tienneet mitä hakevat mutta onneksi suomi pääsi sitten nousuun aijanaan. paljon on myös merkitystä mitä työtä haet.


      • utelias77
        mek kirjoitti:

        Millä alalla olette kunitse vaihdoin työpaikkaa 2009 ja olin silloin 48v ja revi siitä.

        Et varmaankaan ole äidinkielenopettaja?


      • HHUHUH

        Eikös olekin metkaa näiden kusipääkokoomuslaisten aivotukset. Eläkeikää nostetaan, nostetaan ja kuitenkin jos työpaikkoja on, niin yli 50 vuotiaat lentää ensimmäiseksi pihalle eikä töitä enää saa. Olisi hauska tietää, mitä noi kusipääkokoomuspaskaaivot oikein suunnittelee. Ainakin se on varma., että vievät (ovat jo hyvää matkaa vieneet) tätä paskalandiaa 1800-luvulle. Talolliset vst torpparit ja kerjäläiset, ja suurin osa kansasta on jo kerjäläisiä. Muista nyt sinäkin, ketä äänestät.


      • kokoomuslainenko
        HHUHUH kirjoitti:

        Eikös olekin metkaa näiden kusipääkokoomuslaisten aivotukset. Eläkeikää nostetaan, nostetaan ja kuitenkin jos työpaikkoja on, niin yli 50 vuotiaat lentää ensimmäiseksi pihalle eikä töitä enää saa. Olisi hauska tietää, mitä noi kusipääkokoomuspaskaaivot oikein suunnittelee. Ainakin se on varma., että vievät (ovat jo hyvää matkaa vieneet) tätä paskalandiaa 1800-luvulle. Talolliset vst torpparit ja kerjäläiset, ja suurin osa kansasta on jo kerjäläisiä. Muista nyt sinäkin, ketä äänestät.

        Oletko HHUHUH ajatellut, että juuri ne kokoomuslaiset ovat niitä yrittäjiä, joiden on vaikea työllistää ihmisiä kun se tehdään koko ajan vaikeammaksi.

        Olen itse yrittäjä, ja viimeinen niitti oli kun vuosilomalla sairastuneen loma jatkuukin ne päivät jolloin sairastaa. Minulle on tullut tuhansien eurojen tappiot jo näistä sairaslomalaisten lomista. Ja kaikki sairaudet on itse aiheutettuja. On pudottu hevosen selästä, on ajettu autolla puuhun, on nyrjäytetty nilkka kun on hypitty laiturilta jne. Olisin valmis hyväksymään loman siirron, jos vaiva olisi tullut töissä työtapaturmana.

        Nyt ei auta kuin itse tehdä nämä päivät ja päiväni ovat venyneet 16-tuntisiksi. Kuka tätä jaksaa? Työntekijät meillä eivät ala tekemään poissaolevien töitä. Heillä on kuulemma työaika ja ylitöitä ei ole pakko tehdä!!!

        Ja nämähän lait on näiden vasemmistolaisten kotkotuksia, jotka eivät itse työllistä ketään, eivätkä ole vastuussa mistään vaan luulevat omaavansa ikuisia oikeuksia ilman velvollisuuksia.

        Työllistän 12 ihmistä itseni lisäksi, mutta nyt olen näiden lakien takia ajamassa alas yritystäni ja jään itse eläkkeelle. Olen toki eläkeikäinenkin, mutta olisin voinut jatkaa yrittämistä ja työllistämistä, ellei se veisi kaikkia mehuja itseltä. Kauppasin tosin työntekijöilleni yritystäni, mutta nauroivat vain, etteivät ala noin kauheaan työhelvettiin kun palkkatyössä pääsee vähemmällä.

        Se siitä työhaluista sitten. Palkkaa halutaan aina vain lisää, mutta vastuuta ei haluta ottaa siitä että niitä töitä sitten olisi... Pienten yritysten yrittäjät elävät tiukkoja aikoja ja vasemmistolaiset sen kun tekevät hallaa tälle yrittämiselle. No, eipä tule työpaikkojakaan sitten.


      • tehkää päinvastoin?
        kokoomuslainenko kirjoitti:

        Oletko HHUHUH ajatellut, että juuri ne kokoomuslaiset ovat niitä yrittäjiä, joiden on vaikea työllistää ihmisiä kun se tehdään koko ajan vaikeammaksi.

        Olen itse yrittäjä, ja viimeinen niitti oli kun vuosilomalla sairastuneen loma jatkuukin ne päivät jolloin sairastaa. Minulle on tullut tuhansien eurojen tappiot jo näistä sairaslomalaisten lomista. Ja kaikki sairaudet on itse aiheutettuja. On pudottu hevosen selästä, on ajettu autolla puuhun, on nyrjäytetty nilkka kun on hypitty laiturilta jne. Olisin valmis hyväksymään loman siirron, jos vaiva olisi tullut töissä työtapaturmana.

        Nyt ei auta kuin itse tehdä nämä päivät ja päiväni ovat venyneet 16-tuntisiksi. Kuka tätä jaksaa? Työntekijät meillä eivät ala tekemään poissaolevien töitä. Heillä on kuulemma työaika ja ylitöitä ei ole pakko tehdä!!!

        Ja nämähän lait on näiden vasemmistolaisten kotkotuksia, jotka eivät itse työllistä ketään, eivätkä ole vastuussa mistään vaan luulevat omaavansa ikuisia oikeuksia ilman velvollisuuksia.

        Työllistän 12 ihmistä itseni lisäksi, mutta nyt olen näiden lakien takia ajamassa alas yritystäni ja jään itse eläkkeelle. Olen toki eläkeikäinenkin, mutta olisin voinut jatkaa yrittämistä ja työllistämistä, ellei se veisi kaikkia mehuja itseltä. Kauppasin tosin työntekijöilleni yritystäni, mutta nauroivat vain, etteivät ala noin kauheaan työhelvettiin kun palkkatyössä pääsee vähemmällä.

        Se siitä työhaluista sitten. Palkkaa halutaan aina vain lisää, mutta vastuuta ei haluta ottaa siitä että niitä töitä sitten olisi... Pienten yritysten yrittäjät elävät tiukkoja aikoja ja vasemmistolaiset sen kun tekevät hallaa tälle yrittämiselle. No, eipä tule työpaikkojakaan sitten.

        Itse teette sen työllistämisen vaikeammaksi, kun olette päättämässä asioista, eikö niin? Kuka hullu esim. ottaa vapaaehtoisesti työntekijän niin kaukaa, että työnteko varmasti kärsii? Tehkää nyt välillä järkeviä päätöksiä, kai niitä tulee todennäköisyyden mukaan jo vahingossakin.


      • -----------
        mek kirjoitti:

        Pahempi tilanne oli -90 luvun laman aina kun olin parivuotta työttömänä ja varmaa yli sataan paikkaan hain ennen kuin tärppäsi ja välillä tuntu haastatteluissa ettei ne työnatajatkaan tienneet mitä hakevat mutta onneksi suomi pääsi sitten nousuun aijanaan. paljon on myös merkitystä mitä työtä haet.

        En ollut 90-luvun laman aikana tarpeeksi vanha, että olisin voinut tehdä suurempia päätelmiä, mutta sen mitä nyt olen asiantuntijoilta kuullut ja lukenut, niin tällä hetkellä on kuulemma pahempi lama kuin silloin 90-luvulla. Silloinhan siitä selvittiin markan devalvaation avulla, mutta nyt euroaikaan sellainen ei ole mahdollista, joten saa nähdä mihin tämä vielä johtaa.


      • pojan vaimo
        kokoomuslainenko kirjoitti:

        Oletko HHUHUH ajatellut, että juuri ne kokoomuslaiset ovat niitä yrittäjiä, joiden on vaikea työllistää ihmisiä kun se tehdään koko ajan vaikeammaksi.

        Olen itse yrittäjä, ja viimeinen niitti oli kun vuosilomalla sairastuneen loma jatkuukin ne päivät jolloin sairastaa. Minulle on tullut tuhansien eurojen tappiot jo näistä sairaslomalaisten lomista. Ja kaikki sairaudet on itse aiheutettuja. On pudottu hevosen selästä, on ajettu autolla puuhun, on nyrjäytetty nilkka kun on hypitty laiturilta jne. Olisin valmis hyväksymään loman siirron, jos vaiva olisi tullut töissä työtapaturmana.

        Nyt ei auta kuin itse tehdä nämä päivät ja päiväni ovat venyneet 16-tuntisiksi. Kuka tätä jaksaa? Työntekijät meillä eivät ala tekemään poissaolevien töitä. Heillä on kuulemma työaika ja ylitöitä ei ole pakko tehdä!!!

        Ja nämähän lait on näiden vasemmistolaisten kotkotuksia, jotka eivät itse työllistä ketään, eivätkä ole vastuussa mistään vaan luulevat omaavansa ikuisia oikeuksia ilman velvollisuuksia.

        Työllistän 12 ihmistä itseni lisäksi, mutta nyt olen näiden lakien takia ajamassa alas yritystäni ja jään itse eläkkeelle. Olen toki eläkeikäinenkin, mutta olisin voinut jatkaa yrittämistä ja työllistämistä, ellei se veisi kaikkia mehuja itseltä. Kauppasin tosin työntekijöilleni yritystäni, mutta nauroivat vain, etteivät ala noin kauheaan työhelvettiin kun palkkatyössä pääsee vähemmällä.

        Se siitä työhaluista sitten. Palkkaa halutaan aina vain lisää, mutta vastuuta ei haluta ottaa siitä että niitä töitä sitten olisi... Pienten yritysten yrittäjät elävät tiukkoja aikoja ja vasemmistolaiset sen kun tekevät hallaa tälle yrittämiselle. No, eipä tule työpaikkojakaan sitten.

        muistan vanhan appeni joka oli sotainvalidi 5 vuotta sodassa.Hän oli ensin maanviljelijä,sitten sekatavarakauppias pohjosessa,kun ihmiset osti kaikki ruotsista niin hän muutti vaimon ja viiden alaikäisen lapsen kanssa uudenmaanlääniin.Jatkoi velkaisena kauppiaana vaimonsa kanssa yrittäen lapset aikuiseksi ja teki 50 vuotisen yrittäjän osan seitsenpäiväisenä.Työllisti parhaimmillaan37 ihmistä itsensä ja vaimonsa lisäksi.Kun alettiin puhumaan että tulee YRITYSDEMOKRATIA sanoi appeni että silloin hän lyö hanskat tiskiin käy oikein kastelemassa ne ensin että lyödessä oikein LOSAHTAA.Siitä alkoi sitten alasajo kun kommarit saivat tahtonsa läpi.tuolle yritysdemokratialle hallituksessa.Hullua on yrittää ja työllistää kun vähemmälläkin päänsäryllä pärjää.Kyllä yrittäjä on köyhyysloukussa eniten tässä maassa .Kukaan ei säälittele yrittäjää mutta vihamiehiä kyllä riittää.Onneksi Sarasvuo vähän nyt aukoo yrittäjän verotuspuolta,mutta sitäkään ei uskota.Minäkin tein 40 vuotisen yrittäjäputken ja tiedän mistä puhun.


      • melkein säälittää
        pojan vaimo kirjoitti:

        muistan vanhan appeni joka oli sotainvalidi 5 vuotta sodassa.Hän oli ensin maanviljelijä,sitten sekatavarakauppias pohjosessa,kun ihmiset osti kaikki ruotsista niin hän muutti vaimon ja viiden alaikäisen lapsen kanssa uudenmaanlääniin.Jatkoi velkaisena kauppiaana vaimonsa kanssa yrittäen lapset aikuiseksi ja teki 50 vuotisen yrittäjän osan seitsenpäiväisenä.Työllisti parhaimmillaan37 ihmistä itsensä ja vaimonsa lisäksi.Kun alettiin puhumaan että tulee YRITYSDEMOKRATIA sanoi appeni että silloin hän lyö hanskat tiskiin käy oikein kastelemassa ne ensin että lyödessä oikein LOSAHTAA.Siitä alkoi sitten alasajo kun kommarit saivat tahtonsa läpi.tuolle yritysdemokratialle hallituksessa.Hullua on yrittää ja työllistää kun vähemmälläkin päänsäryllä pärjää.Kyllä yrittäjä on köyhyysloukussa eniten tässä maassa .Kukaan ei säälittele yrittäjää mutta vihamiehiä kyllä riittää.Onneksi Sarasvuo vähän nyt aukoo yrittäjän verotuspuolta,mutta sitäkään ei uskota.Minäkin tein 40 vuotisen yrittäjäputken ja tiedän mistä puhun.

        "Kyllä yrittäjä on köyhyysloukussa eniten tässä maassa."

        Siltähän tuo näyttää, kun verokalenteria katsoo. Itse en ole koskaan siihen päässyt vaikka olen ne työt tehnyt ja vastannut kaikesta kaikkien puolesta. Suuri yrittäjä ei pärjäisi omillaan muuten kuin töitä kyllä hommaa, mutta muuten täysin hyödytön.


      • työtön,.
        -K- kirjoitti:

        2009 oli ihan HIUKKASEN eri työmarkkinat kun tänä päivänä. Jos nyt hakisit töitä, et meinaisikkaan päästä edes haastatteluun.

        Oon 39 vuotias mies ja kokemusta vaikka mistä. Raksatöitä ja entisöinti töitä olen eniten tehnyt mutta oon myös tehnyt puutarhahommia, istuttanut nurmikkoa ja telinetöitä tehnyt, oon järkännyt tapahtumia 11 kesänä, ajanut trukkia ja lastannut junia, tehnyt muuttohommia ja oon myyny kaljaa tapahtumissa ja vaikka mitä.

        Työtön olen ollut 5 vuotta. En pelkää töitä ja teen melkein mitä vaan mutta töitä vaan ei saa vaikka olisi ahkerakin. Sairaslomalla en ole koskaan ollut ja sitte sellaset saa töitä jotka ovat usein sairaslomalla pienen kuumeenkin takia. Eka työpaikka mulla oli 13 vuotiaana. Oon jo hiukan masentunut kun ei ole päivisin mitään tekemistä. Käyn kuntosalilla ajankuluksi ja sitten vaan olen kotona. Tekevälle ei töitä löydy.


      • eskovaan3
        kokoomuslainenko kirjoitti:

        Oletko HHUHUH ajatellut, että juuri ne kokoomuslaiset ovat niitä yrittäjiä, joiden on vaikea työllistää ihmisiä kun se tehdään koko ajan vaikeammaksi.

        Olen itse yrittäjä, ja viimeinen niitti oli kun vuosilomalla sairastuneen loma jatkuukin ne päivät jolloin sairastaa. Minulle on tullut tuhansien eurojen tappiot jo näistä sairaslomalaisten lomista. Ja kaikki sairaudet on itse aiheutettuja. On pudottu hevosen selästä, on ajettu autolla puuhun, on nyrjäytetty nilkka kun on hypitty laiturilta jne. Olisin valmis hyväksymään loman siirron, jos vaiva olisi tullut töissä työtapaturmana.

        Nyt ei auta kuin itse tehdä nämä päivät ja päiväni ovat venyneet 16-tuntisiksi. Kuka tätä jaksaa? Työntekijät meillä eivät ala tekemään poissaolevien töitä. Heillä on kuulemma työaika ja ylitöitä ei ole pakko tehdä!!!

        Ja nämähän lait on näiden vasemmistolaisten kotkotuksia, jotka eivät itse työllistä ketään, eivätkä ole vastuussa mistään vaan luulevat omaavansa ikuisia oikeuksia ilman velvollisuuksia.

        Työllistän 12 ihmistä itseni lisäksi, mutta nyt olen näiden lakien takia ajamassa alas yritystäni ja jään itse eläkkeelle. Olen toki eläkeikäinenkin, mutta olisin voinut jatkaa yrittämistä ja työllistämistä, ellei se veisi kaikkia mehuja itseltä. Kauppasin tosin työntekijöilleni yritystäni, mutta nauroivat vain, etteivät ala noin kauheaan työhelvettiin kun palkkatyössä pääsee vähemmällä.

        Se siitä työhaluista sitten. Palkkaa halutaan aina vain lisää, mutta vastuuta ei haluta ottaa siitä että niitä töitä sitten olisi... Pienten yritysten yrittäjät elävät tiukkoja aikoja ja vasemmistolaiset sen kun tekevät hallaa tälle yrittämiselle. No, eipä tule työpaikkojakaan sitten.

        Jaa, et saa mistään viisaampaa työvoimaa hommattua? Heittäsit tommoset *askat menemään.


      • kokoomuslainenko
        tehkää päinvastoin? kirjoitti:

        Itse teette sen työllistämisen vaikeammaksi, kun olette päättämässä asioista, eikö niin? Kuka hullu esim. ottaa vapaaehtoisesti työntekijän niin kaukaa, että työnteko varmasti kärsii? Tehkää nyt välillä järkeviä päätöksiä, kai niitä tulee todennäköisyyden mukaan jo vahingossakin.

        Työntekijän niin kaukaa... Itse olen aina joutunut muuttamaan työn perässä. Sellaiseenkin paikkaan missä en oikeasti olisi halunnut asua. Yrityksenikin on sellaisella paikkakunnalla, jonne en muuten olisi koskaan muuttanut. Kun yritykseni loppuu, muutan muualle. Jälkeeni jää 12 työtöntä. Se on ihan vasemmistolais-/ammattiyhdistyspolitiikkojen syy. Olisihan ne työntekijät voineet ostaa yritykseni, olisi ollut työpaikka samalla, ei tarvis työttömänä olla. Mutta ehkä se heillä oli "järkevä" päätös.

        Sinä "tehkää päinvastoin?", millaisia päätöksiä pitäisi tehdä, että sillä olisi pitemmän aikavälin kannattavuutta?

        Muuten, perustin aikoinani yrityksen kun hain turhaan töitä. Olin silloin 45-vuotias ja kyllästyin työttömyyteen. Töitä saa jos haluaa. Jokaisen ei tarvitse perustaa yritystä, mutta kannattaisi kokeilla. Miltähän se tuntuisi jo ajatus. Miettikää! Paljon vastuuta ja velvollisuuksia, vähän oikeuksia.


      • ATK-1956
        mek kirjoitti:

        Pahempi tilanne oli -90 luvun laman aina kun olin parivuotta työttömänä ja varmaa yli sataan paikkaan hain ennen kuin tärppäsi ja välillä tuntu haastatteluissa ettei ne työnatajatkaan tienneet mitä hakevat mutta onneksi suomi pääsi sitten nousuun aijanaan. paljon on myös merkitystä mitä työtä haet.

        Asiantuntijat sanovat että nyt on lama kuten 30-luvulla. Pahempi lama kuin 90-luvun alussa. Juuri tänään kuulin lisää: Lama kestää 15 vuotta.
        Itse uskon, että Suomi ei pärjää enää ollenkaan, koska on niin paljon hävinnyt kokonaan töitä ulkomaille, ja lisää viedään apinan raivolla. Tästä esimerkkinä minun alani, eli atk-alan tekniset työt. Isot atk-firmat vievät tekniset ja vaikeat työt Intiaan ja muihin kehitysmaihin. Onko Suomella varaa kadottaa tällaiset vaativatkin hommat muualle? Koko atk-alan ohjelmointi yms. saattavat hävitä täältä, jos nykymeno jatkuu. Poliitikot eivät tee mitään. Autonmaahantuontifirmoja kyllä puolustetaan, estetään oma eli yksityishenkilöiden maahantuoti tekemällä siitä kannattamatonta.


      • loisijoista irti
        eskovaan3 kirjoitti:

        Jaa, et saa mistään viisaampaa työvoimaa hommattua? Heittäsit tommoset *askat menemään.

        Ongelmana kuitenkin on, kun työntekijöitä suojellaan jo niin paljon, ettei työnantajat voi heittää näitä loisijoita pihalle. Tunnen erään jolla oli samanlainen ongelma, mutta jäi kiinni järjestetyistä sairaslomista kun luvat antaneet lääkärit sattuivat olemaan työntekijän kavereita. Lopulta tuttavani vei tämän loisijan oikeuteen tarpeeksi todisteita löydettyään ja nyt työntekijä maksaa sen verran isoja korvauksia että lompakkoa kiristää. Jos ei eroon helpolla, niin sitten vaikealla tavalla.


      • ATK-1956
        kokoomuslainenko kirjoitti:

        Oletko HHUHUH ajatellut, että juuri ne kokoomuslaiset ovat niitä yrittäjiä, joiden on vaikea työllistää ihmisiä kun se tehdään koko ajan vaikeammaksi.

        Olen itse yrittäjä, ja viimeinen niitti oli kun vuosilomalla sairastuneen loma jatkuukin ne päivät jolloin sairastaa. Minulle on tullut tuhansien eurojen tappiot jo näistä sairaslomalaisten lomista. Ja kaikki sairaudet on itse aiheutettuja. On pudottu hevosen selästä, on ajettu autolla puuhun, on nyrjäytetty nilkka kun on hypitty laiturilta jne. Olisin valmis hyväksymään loman siirron, jos vaiva olisi tullut töissä työtapaturmana.

        Nyt ei auta kuin itse tehdä nämä päivät ja päiväni ovat venyneet 16-tuntisiksi. Kuka tätä jaksaa? Työntekijät meillä eivät ala tekemään poissaolevien töitä. Heillä on kuulemma työaika ja ylitöitä ei ole pakko tehdä!!!

        Ja nämähän lait on näiden vasemmistolaisten kotkotuksia, jotka eivät itse työllistä ketään, eivätkä ole vastuussa mistään vaan luulevat omaavansa ikuisia oikeuksia ilman velvollisuuksia.

        Työllistän 12 ihmistä itseni lisäksi, mutta nyt olen näiden lakien takia ajamassa alas yritystäni ja jään itse eläkkeelle. Olen toki eläkeikäinenkin, mutta olisin voinut jatkaa yrittämistä ja työllistämistä, ellei se veisi kaikkia mehuja itseltä. Kauppasin tosin työntekijöilleni yritystäni, mutta nauroivat vain, etteivät ala noin kauheaan työhelvettiin kun palkkatyössä pääsee vähemmällä.

        Se siitä työhaluista sitten. Palkkaa halutaan aina vain lisää, mutta vastuuta ei haluta ottaa siitä että niitä töitä sitten olisi... Pienten yritysten yrittäjät elävät tiukkoja aikoja ja vasemmistolaiset sen kun tekevät hallaa tälle yrittämiselle. No, eipä tule työpaikkojakaan sitten.

        Älä vaan äänestä Kokoomusta, se ei puolusta sinua vaan vain suuryrityksiä.


      • Tässä vaihtoehtoja
        työtön,. kirjoitti:

        Oon 39 vuotias mies ja kokemusta vaikka mistä. Raksatöitä ja entisöinti töitä olen eniten tehnyt mutta oon myös tehnyt puutarhahommia, istuttanut nurmikkoa ja telinetöitä tehnyt, oon järkännyt tapahtumia 11 kesänä, ajanut trukkia ja lastannut junia, tehnyt muuttohommia ja oon myyny kaljaa tapahtumissa ja vaikka mitä.

        Työtön olen ollut 5 vuotta. En pelkää töitä ja teen melkein mitä vaan mutta töitä vaan ei saa vaikka olisi ahkerakin. Sairaslomalla en ole koskaan ollut ja sitte sellaset saa töitä jotka ovat usein sairaslomalla pienen kuumeenkin takia. Eka työpaikka mulla oli 13 vuotiaana. Oon jo hiukan masentunut kun ei ole päivisin mitään tekemistä. Käyn kuntosalilla ajankuluksi ja sitten vaan olen kotona. Tekevälle ei töitä löydy.

        Tuossa pari paikkaa tarjolla eli sähköasentajan kalusteasentajan hommia, palvelumyyjiä, pankinjohtajan paikka, tuotepäällikko yms. http://tyopaikat.oikotie.fi/?

        Tärkeintä on että et luovuta vaan olet sinnikäs työnhaussa niin vielä se duuni löytyy.


      • ITC
        ATK-1956 kirjoitti:

        Asiantuntijat sanovat että nyt on lama kuten 30-luvulla. Pahempi lama kuin 90-luvun alussa. Juuri tänään kuulin lisää: Lama kestää 15 vuotta.
        Itse uskon, että Suomi ei pärjää enää ollenkaan, koska on niin paljon hävinnyt kokonaan töitä ulkomaille, ja lisää viedään apinan raivolla. Tästä esimerkkinä minun alani, eli atk-alan tekniset työt. Isot atk-firmat vievät tekniset ja vaikeat työt Intiaan ja muihin kehitysmaihin. Onko Suomella varaa kadottaa tällaiset vaativatkin hommat muualle? Koko atk-alan ohjelmointi yms. saattavat hävitä täältä, jos nykymeno jatkuu. Poliitikot eivät tee mitään. Autonmaahantuontifirmoja kyllä puolustetaan, estetään oma eli yksityishenkilöiden maahantuoti tekemällä siitä kannattamatonta.

        Atk-ala?
        Ei ihme jos työpaikkasi on viety jos et ole osannut päivittää edes terminologiaa tähän päivään.


      • tavallinen minä
        mek kirjoitti:

        Millä alalla olette kunitse vaihdoin työpaikkaa 2009 ja olin silloin 48v ja revi siitä.

        Revitään siitä: mek

        Ilmeisesti sinä kuulutkin niihin "korvaamattomiin" !
        Tässä olikin puhe ihan vaan tavallisista ihmisistä.


      • HHUHUH
        kokoomuslainenko kirjoitti:

        Oletko HHUHUH ajatellut, että juuri ne kokoomuslaiset ovat niitä yrittäjiä, joiden on vaikea työllistää ihmisiä kun se tehdään koko ajan vaikeammaksi.

        Olen itse yrittäjä, ja viimeinen niitti oli kun vuosilomalla sairastuneen loma jatkuukin ne päivät jolloin sairastaa. Minulle on tullut tuhansien eurojen tappiot jo näistä sairaslomalaisten lomista. Ja kaikki sairaudet on itse aiheutettuja. On pudottu hevosen selästä, on ajettu autolla puuhun, on nyrjäytetty nilkka kun on hypitty laiturilta jne. Olisin valmis hyväksymään loman siirron, jos vaiva olisi tullut töissä työtapaturmana.

        Nyt ei auta kuin itse tehdä nämä päivät ja päiväni ovat venyneet 16-tuntisiksi. Kuka tätä jaksaa? Työntekijät meillä eivät ala tekemään poissaolevien töitä. Heillä on kuulemma työaika ja ylitöitä ei ole pakko tehdä!!!

        Ja nämähän lait on näiden vasemmistolaisten kotkotuksia, jotka eivät itse työllistä ketään, eivätkä ole vastuussa mistään vaan luulevat omaavansa ikuisia oikeuksia ilman velvollisuuksia.

        Työllistän 12 ihmistä itseni lisäksi, mutta nyt olen näiden lakien takia ajamassa alas yritystäni ja jään itse eläkkeelle. Olen toki eläkeikäinenkin, mutta olisin voinut jatkaa yrittämistä ja työllistämistä, ellei se veisi kaikkia mehuja itseltä. Kauppasin tosin työntekijöilleni yritystäni, mutta nauroivat vain, etteivät ala noin kauheaan työhelvettiin kun palkkatyössä pääsee vähemmällä.

        Se siitä työhaluista sitten. Palkkaa halutaan aina vain lisää, mutta vastuuta ei haluta ottaa siitä että niitä töitä sitten olisi... Pienten yritysten yrittäjät elävät tiukkoja aikoja ja vasemmistolaiset sen kun tekevät hallaa tälle yrittämiselle. No, eipä tule työpaikkojakaan sitten.

        Kokoomuispaska-aivot ovat vieneet tämän maan perikatoon. Tämä paska.-aivohallitus kahdella kaudella on saanut "saavutuksen" eli miljoona työtöntä. Paskanjauhantaa on 500000 työtöntä, koska oikea luku lähenee miljoonaa. MNuo paskaaivot eivät ole saaneet muuta kun kerjäläisiä tähän maahan ja sitten ovat vielä haalimassa kaikenmaailman vitttun rätttipäitä tänne. Ne on tuhoneet tämän maan ja se yksi paskaai vo lähti tuhot tehtyään Brysseliin karkuun ja hevoshammaspaskaaivo tuli tilalle. Kaikki nuo olisi lahdattu muutama vuosikymmen sitten maanpettureina, sillä sitä on tämä hallituspaska ollut ja on!!
        Luojan kiitos on vaalit. Mutta älä sinä huoli, kyllä sinä kokoomuspaskaaivonba varmasti saat rahaa pitääksesi itsesi ja perheesi ulkomaan matkoissa ja makkarassa. Potki sinä vaan duunareitas maantielle,


      • mek
        työtön,. kirjoitti:

        Oon 39 vuotias mies ja kokemusta vaikka mistä. Raksatöitä ja entisöinti töitä olen eniten tehnyt mutta oon myös tehnyt puutarhahommia, istuttanut nurmikkoa ja telinetöitä tehnyt, oon järkännyt tapahtumia 11 kesänä, ajanut trukkia ja lastannut junia, tehnyt muuttohommia ja oon myyny kaljaa tapahtumissa ja vaikka mitä.

        Työtön olen ollut 5 vuotta. En pelkää töitä ja teen melkein mitä vaan mutta töitä vaan ei saa vaikka olisi ahkerakin. Sairaslomalla en ole koskaan ollut ja sitte sellaset saa töitä jotka ovat usein sairaslomalla pienen kuumeenkin takia. Eka työpaikka mulla oli 13 vuotiaana. Oon jo hiukan masentunut kun ei ole päivisin mitään tekemistä. Käyn kuntosalilla ajankuluksi ja sitten vaan olen kotona. Tekevälle ei töitä löydy.

        Kokemusta sinulla on mutta pitäisi nykyisin olla joku ammattikouluttus jollekkin alalle niin töitä löytyisi ja ei ko kannattaisi jokin rakennuspuolen kurssi käydä niin voisi töitä löytyä. Rekankuljettajille on toitä ja samoin metsäkoneenkuljettajille mutta palakt taitaa olla aika huonot kun tekijoitä ei löydy.


      • Oberfeldwebel
        kokoomuslainenko kirjoitti:

        Oletko HHUHUH ajatellut, että juuri ne kokoomuslaiset ovat niitä yrittäjiä, joiden on vaikea työllistää ihmisiä kun se tehdään koko ajan vaikeammaksi.

        Olen itse yrittäjä, ja viimeinen niitti oli kun vuosilomalla sairastuneen loma jatkuukin ne päivät jolloin sairastaa. Minulle on tullut tuhansien eurojen tappiot jo näistä sairaslomalaisten lomista. Ja kaikki sairaudet on itse aiheutettuja. On pudottu hevosen selästä, on ajettu autolla puuhun, on nyrjäytetty nilkka kun on hypitty laiturilta jne. Olisin valmis hyväksymään loman siirron, jos vaiva olisi tullut töissä työtapaturmana.

        Nyt ei auta kuin itse tehdä nämä päivät ja päiväni ovat venyneet 16-tuntisiksi. Kuka tätä jaksaa? Työntekijät meillä eivät ala tekemään poissaolevien töitä. Heillä on kuulemma työaika ja ylitöitä ei ole pakko tehdä!!!

        Ja nämähän lait on näiden vasemmistolaisten kotkotuksia, jotka eivät itse työllistä ketään, eivätkä ole vastuussa mistään vaan luulevat omaavansa ikuisia oikeuksia ilman velvollisuuksia.

        Työllistän 12 ihmistä itseni lisäksi, mutta nyt olen näiden lakien takia ajamassa alas yritystäni ja jään itse eläkkeelle. Olen toki eläkeikäinenkin, mutta olisin voinut jatkaa yrittämistä ja työllistämistä, ellei se veisi kaikkia mehuja itseltä. Kauppasin tosin työntekijöilleni yritystäni, mutta nauroivat vain, etteivät ala noin kauheaan työhelvettiin kun palkkatyössä pääsee vähemmällä.

        Se siitä työhaluista sitten. Palkkaa halutaan aina vain lisää, mutta vastuuta ei haluta ottaa siitä että niitä töitä sitten olisi... Pienten yritysten yrittäjät elävät tiukkoja aikoja ja vasemmistolaiset sen kun tekevät hallaa tälle yrittämiselle. No, eipä tule työpaikkojakaan sitten.

        Kokoomuslainenko Lähe saman tien Amerikkaan täältä ilmaa pilaamasta Kuulitko ! Raus Raus !


      • nuori2

        Luulis että 47 ois vielä hyvä ikä. Ei enää äitiyslomia ja 20 hyvää työvuotta luultavasti jäljellä, mut ei...


      • kaltzi 1
        työtön,. kirjoitti:

        Oon 39 vuotias mies ja kokemusta vaikka mistä. Raksatöitä ja entisöinti töitä olen eniten tehnyt mutta oon myös tehnyt puutarhahommia, istuttanut nurmikkoa ja telinetöitä tehnyt, oon järkännyt tapahtumia 11 kesänä, ajanut trukkia ja lastannut junia, tehnyt muuttohommia ja oon myyny kaljaa tapahtumissa ja vaikka mitä.

        Työtön olen ollut 5 vuotta. En pelkää töitä ja teen melkein mitä vaan mutta töitä vaan ei saa vaikka olisi ahkerakin. Sairaslomalla en ole koskaan ollut ja sitte sellaset saa töitä jotka ovat usein sairaslomalla pienen kuumeenkin takia. Eka työpaikka mulla oli 13 vuotiaana. Oon jo hiukan masentunut kun ei ole päivisin mitään tekemistä. Käyn kuntosalilla ajankuluksi ja sitten vaan olen kotona. Tekevälle ei töitä löydy.

        Olisihan näitä henkilöstövuokrausfirmoja joka alalle. voisi yrittää
        sitä kautta saada töitä. Monet ovat saaneet jopa pysyviäkin työ-
        paikkoja näiden henkilöstövuokrausfirmojen kautta. Itse olen
        tehnyt jo 17 v vuokratöitä, koska olen ns. vanha ihminen.Nyt on tälläkin saralla vähän hiljaista (kauppa). Mutta moniosaajalle
        varmasti löytyy töitä. Vuokrafirmoja on paljon, on joblink, staffpoint, opteam,ym.


      • jatka sekoilua
        kokoomuslainenko kirjoitti:

        Työntekijän niin kaukaa... Itse olen aina joutunut muuttamaan työn perässä. Sellaiseenkin paikkaan missä en oikeasti olisi halunnut asua. Yrityksenikin on sellaisella paikkakunnalla, jonne en muuten olisi koskaan muuttanut. Kun yritykseni loppuu, muutan muualle. Jälkeeni jää 12 työtöntä. Se on ihan vasemmistolais-/ammattiyhdistyspolitiikkojen syy. Olisihan ne työntekijät voineet ostaa yritykseni, olisi ollut työpaikka samalla, ei tarvis työttömänä olla. Mutta ehkä se heillä oli "järkevä" päätös.

        Sinä "tehkää päinvastoin?", millaisia päätöksiä pitäisi tehdä, että sillä olisi pitemmän aikavälin kannattavuutta?

        Muuten, perustin aikoinani yrityksen kun hain turhaan töitä. Olin silloin 45-vuotias ja kyllästyin työttömyyteen. Töitä saa jos haluaa. Jokaisen ei tarvitse perustaa yritystä, mutta kannattaisi kokeilla. Miltähän se tuntuisi jo ajatus. Miettikää! Paljon vastuuta ja velvollisuuksia, vähän oikeuksia.

        Pitihän se arvata, ettei sekoomuslainen ymmärrä mitään. No, antaa mennä kun on alamäki.


      • atk-hemmo
        ITC kirjoitti:

        Atk-ala?
        Ei ihme jos työpaikkasi on viety jos et ole osannut päivittää edes terminologiaa tähän päivään.

        Preskriptivisti iski jälleen!


      • Joka toinen työtön
        työtön,. kirjoitti:

        Oon 39 vuotias mies ja kokemusta vaikka mistä. Raksatöitä ja entisöinti töitä olen eniten tehnyt mutta oon myös tehnyt puutarhahommia, istuttanut nurmikkoa ja telinetöitä tehnyt, oon järkännyt tapahtumia 11 kesänä, ajanut trukkia ja lastannut junia, tehnyt muuttohommia ja oon myyny kaljaa tapahtumissa ja vaikka mitä.

        Työtön olen ollut 5 vuotta. En pelkää töitä ja teen melkein mitä vaan mutta töitä vaan ei saa vaikka olisi ahkerakin. Sairaslomalla en ole koskaan ollut ja sitte sellaset saa töitä jotka ovat usein sairaslomalla pienen kuumeenkin takia. Eka työpaikka mulla oli 13 vuotiaana. Oon jo hiukan masentunut kun ei ole päivisin mitään tekemistä. Käyn kuntosalilla ajankuluksi ja sitten vaan olen kotona. Tekevälle ei töitä löydy.

        Mutta koulutusta ei ole. Eikä tietenkään (tiede)korkeakoulukoulutusta. Kaikkia noita luettelemiasi töitä (joista osaa olen itsekin tehnyt) voi ja tekeekin robotit nykyään.

        Ei koulutuskaan mitään takaa. Itselläkin pari tutkintoa takana, eikä niitä hommia vaan löydy. Et joo... Ja kun olen asioita tutkiskellut, niin huonolta tuo tulevaisuus näyttää.


      • ei toivoa näy
        HHUHUH kirjoitti:

        Eikös olekin metkaa näiden kusipääkokoomuslaisten aivotukset. Eläkeikää nostetaan, nostetaan ja kuitenkin jos työpaikkoja on, niin yli 50 vuotiaat lentää ensimmäiseksi pihalle eikä töitä enää saa. Olisi hauska tietää, mitä noi kusipääkokoomuspaskaaivot oikein suunnittelee. Ainakin se on varma., että vievät (ovat jo hyvää matkaa vieneet) tätä paskalandiaa 1800-luvulle. Talolliset vst torpparit ja kerjäläiset, ja suurin osa kansasta on jo kerjäläisiä. Muista nyt sinäkin, ketä äänestät.

        Olen onneksi vielä nuori ihminen mutta pakko kommentoida tälle aloitukselle! Minullakin alkaa suoraan sanottuna mennä kaikki toivo ja luottamus tähän suoraan sanottuna paskalandiaan! Onneksi on edes opiskelupaikka! Mikään ei tunnu tässä maassa onnistuvan niin kuin pitäisi! Juuri niin, ihan kuin torpparit vs. kerjäläiset.


      • it-tykkicomppania
        ITC kirjoitti:

        Atk-ala?
        Ei ihme jos työpaikkasi on viety jos et ole osannut päivittää edes terminologiaa tähän päivään.

        itc----IlmaTorjuntaComppania?


      • Toinen näkemys
        kokoomuslainenko kirjoitti:

        Oletko HHUHUH ajatellut, että juuri ne kokoomuslaiset ovat niitä yrittäjiä, joiden on vaikea työllistää ihmisiä kun se tehdään koko ajan vaikeammaksi.

        Olen itse yrittäjä, ja viimeinen niitti oli kun vuosilomalla sairastuneen loma jatkuukin ne päivät jolloin sairastaa. Minulle on tullut tuhansien eurojen tappiot jo näistä sairaslomalaisten lomista. Ja kaikki sairaudet on itse aiheutettuja. On pudottu hevosen selästä, on ajettu autolla puuhun, on nyrjäytetty nilkka kun on hypitty laiturilta jne. Olisin valmis hyväksymään loman siirron, jos vaiva olisi tullut töissä työtapaturmana.

        Nyt ei auta kuin itse tehdä nämä päivät ja päiväni ovat venyneet 16-tuntisiksi. Kuka tätä jaksaa? Työntekijät meillä eivät ala tekemään poissaolevien töitä. Heillä on kuulemma työaika ja ylitöitä ei ole pakko tehdä!!!

        Ja nämähän lait on näiden vasemmistolaisten kotkotuksia, jotka eivät itse työllistä ketään, eivätkä ole vastuussa mistään vaan luulevat omaavansa ikuisia oikeuksia ilman velvollisuuksia.

        Työllistän 12 ihmistä itseni lisäksi, mutta nyt olen näiden lakien takia ajamassa alas yritystäni ja jään itse eläkkeelle. Olen toki eläkeikäinenkin, mutta olisin voinut jatkaa yrittämistä ja työllistämistä, ellei se veisi kaikkia mehuja itseltä. Kauppasin tosin työntekijöilleni yritystäni, mutta nauroivat vain, etteivät ala noin kauheaan työhelvettiin kun palkkatyössä pääsee vähemmällä.

        Se siitä työhaluista sitten. Palkkaa halutaan aina vain lisää, mutta vastuuta ei haluta ottaa siitä että niitä töitä sitten olisi... Pienten yritysten yrittäjät elävät tiukkoja aikoja ja vasemmistolaiset sen kun tekevät hallaa tälle yrittämiselle. No, eipä tule työpaikkojakaan sitten.

        Todellisuudessa harva sairastaa vuosilomallaan. Viime kesänähän sitä seurattiin; työterveyshuolloissa ei ollut piikkiä sairauslomatodistusten kirjoittamisessa. Ihan pikkuflunssassa tms. vaivassa ei lomalla lähdetä lääkäriin jonottamaan. Ja, jos oikeasti on vuosilomalla sairas, niin oikeinhan se on, että silloin eivät vuosilomapäivät kulu, vai kuinka?


      • jatka sekoilua kirjoitti:

        Pitihän se arvata, ettei sekoomuslainen ymmärrä mitään. No, antaa mennä kun on alamäki.

        Sen verran kyllä on kompattava yrittäjää, että yrittäminen on tehty tässä maassa ihan järjettömän vaikeaksi. Sääntöviidakot ja vaatimukset ovat sellaisia, että ihan sellainen "normaali" yhden hengen yrittäminen on todella vaikeaa.

        Hyviä esimerkkejä; perusta nakkikioski, rupea ajamaan taksia, ryhdy maahantuojaksi... näihin(kään) hommiin ei voi ruveta tuosta vaan, vaan pitää selvitä ensin helvetillisestä byrokratia- ja lupaviidakosta ennenkuin voi edes aloittaa. Ja se kaikki maksaa, tietenkin.


    • Tuunarilainen

      Työttömyys on raskas asia. Usein tulee itsesyytökset pintaan, vika on aina omissa kyvyissä, vaikkei työpaikkoja löydykkään.
      Itse ratkaisin asiat laajentamalla työnhakualuetta, jopa maan rajojen ulkopuolelle.
      Päivääkään en ole katunut, töitä on ollut, toistaiseksi, ja kokemus ja tietotaito kasvanut.
      Joten jos ei töitä ihan läheltä, niin kannattaa hakea kauempaa, ensin Pohjoismaat, sitten Eurooppa, jne.
      Lykkyä tykö!

      • 0d __ ef9

        Lapsna ja nuorena syyttää aina kaikesta itseä, venhempana alkaa tajuamaan että syy on myös muissa ja yhteiskunnassa


      • krst122
        0d __ ef9 kirjoitti:

        Lapsna ja nuorena syyttää aina kaikesta itseä, venhempana alkaa tajuamaan että syy on myös muissa ja yhteiskunnassa

        Kuulostaa tieltä katkeroitumiseen, mutta jokainen valitsee.

        Aloittajalle: 60 työhakemusta vuodessa kuulostaa todella vähäiseltä. Olen laittanut exceliin omat työnhakuni, että tiedän mitä minnekin lupailen. Näyttäisi, että olen saanut n. 120 hakemuksella töitä parina viime kertana. Ne olen laittanut n. kuukaudessa.

        Kannattaa laittaa hakemuksia enemmän ja sekä kotimaahan, että ulkomaille.


      • llll--pppk
        krst122 kirjoitti:

        Kuulostaa tieltä katkeroitumiseen, mutta jokainen valitsee.

        Aloittajalle: 60 työhakemusta vuodessa kuulostaa todella vähäiseltä. Olen laittanut exceliin omat työnhakuni, että tiedän mitä minnekin lupailen. Näyttäisi, että olen saanut n. 120 hakemuksella töitä parina viime kertana. Ne olen laittanut n. kuukaudessa.

        Kannattaa laittaa hakemuksia enemmän ja sekä kotimaahan, että ulkomaille.

        haters gonna hate, syylistäjät syyllistää


      • krst122
        llll--pppk kirjoitti:

        haters gonna hate, syylistäjät syyllistää

        Näin on yhteiskuntaa ja muita herkästi lähdetään syyttämään.


      • 0d __ ef9
        krst122 kirjoitti:

        Kuulostaa tieltä katkeroitumiseen, mutta jokainen valitsee.

        Aloittajalle: 60 työhakemusta vuodessa kuulostaa todella vähäiseltä. Olen laittanut exceliin omat työnhakuni, että tiedän mitä minnekin lupailen. Näyttäisi, että olen saanut n. 120 hakemuksella töitä parina viime kertana. Ne olen laittanut n. kuukaudessa.

        Kannattaa laittaa hakemuksia enemmän ja sekä kotimaahan, että ulkomaille.

        Sorrry sorry mutta sinun ajatelu tapasi on se joka johtaa riski tapauksilla masennukseen ja se on samakuin katkeruus, ainakin ellisin beckin teorian mukaan. biatch


      • ?++++++++++++++++
        0d __ ef9 kirjoitti:

        Lapsna ja nuorena syyttää aina kaikesta itseä, venhempana alkaa tajuamaan että syy on myös muissa ja yhteiskunnassa

        onkohan todella näin 0d_ef9?


      • 0d __ ef9
        ?++++++++++++++++ kirjoitti:

        onkohan todella näin 0d_ef9?

        biatch


    • been there

      Joops.. sinun kaltaistesi odotetaan tekevän jotain erikoista lahjoillaan, eikä vain juoksevan toisten palkollisena. On siis kuningasidean aika ja perustaa oma bisnes. Tai lähteä ulkomaille töihin. Sitä on harva katunut.

    • mek

      Jos et töistä nirsoile niin uudessakaupundissa olisi autotehtaassa töitä tarjolla niin voi löytyä ja viel äkouluttavat tehtävään.

      • 600

        100 paikkaa oli auki,hakijoita 600,rekry on suosittu


      • ha ha haa

        Serkku on ollut siellä töissä. Eipä ole enää töitä, ja serkku on työttömänä.

        Ja Suomi nousuun!


    • -K-

      Ei se ole enää itsestä ja osaamisesta aina kiinni, joka paikkaan on nykyään 200 pätevää hakijaa niin siinä on vaikea erottua joukosta. Tsemppiä vaan, kyllä se joskus arpaonni potkaisee tässäkin asiassa.

      • ATK-1956

        Itse hain minulle sopivaa työtä, jossa olisi varmasti ollut hyötyä tilastotieteen yliopistotason aineopinnoista ja pitkästä kokemuksesta atk-suunnittelijana (ohjelmointi, tietokannat). Paikka oli valtiolla auki. Hakijoita oli hieman yli 200. Niin että totta puhut!
        Noita opintoja ei ollut juuri kenelläkään, siitä olen varma.
        Luultavasti sinnekin oli joku hakija katsottuna jo valmiiksi.


      • atk-hemmo
        ATK-1956 kirjoitti:

        Itse hain minulle sopivaa työtä, jossa olisi varmasti ollut hyötyä tilastotieteen yliopistotason aineopinnoista ja pitkästä kokemuksesta atk-suunnittelijana (ohjelmointi, tietokannat). Paikka oli valtiolla auki. Hakijoita oli hieman yli 200. Niin että totta puhut!
        Noita opintoja ei ollut juuri kenelläkään, siitä olen varma.
        Luultavasti sinnekin oli joku hakija katsottuna jo valmiiksi.

        Meillä tuntuu olevan yllättävän paljon yhteistä alkaen atk-alasta (joojoo, ihan sama, vaikka nassikat kutsuu sitä IT:ksi) ja esmes että on tehty tilastotieteen opintojakin.

        Just valtion paikat on näitä kivoja, jotka on haettavina, mutta aina niihin on jo oikeasti valittu joku kummin kaima. Jollei muuta, niin kato, laitetaan uudelleen hakuun ja modataan vaatimuksia niin, ettei vahingossa löydy toista koko maasta ("Oletkos koskaan käyttänyt meidän intran tekstinkäsittelyohjelmaa?").

        Vuokrafirmat on kanssa yksiä... Laittelevat ilmoja, joilla vaan kalastellaan tyyppejä rekistereihin. Ei niillä mitään töitä tietty ole kuin harvoille ja valituille.


      • Työnantaja
        ATK-1956 kirjoitti:

        Itse hain minulle sopivaa työtä, jossa olisi varmasti ollut hyötyä tilastotieteen yliopistotason aineopinnoista ja pitkästä kokemuksesta atk-suunnittelijana (ohjelmointi, tietokannat). Paikka oli valtiolla auki. Hakijoita oli hieman yli 200. Niin että totta puhut!
        Noita opintoja ei ollut juuri kenelläkään, siitä olen varma.
        Luultavasti sinnekin oli joku hakija katsottuna jo valmiiksi.

        Tee ensin jottain siivoushommaa ja näytä, että asenteet on kohdallaan.


      • tutkintomies
        Työnantaja kirjoitti:

        Tee ensin jottain siivoushommaa ja näytä, että asenteet on kohdallaan.

        Ei kannata näyttää, että alistuu mihin tahansa, jos on tutkinto taskussa. Kannattaa näyttää, että arvostaa itseään ja on skarppina hakemassa alinta tasoa parempaan työhön tutkinnolla.


    • töissä

      töitä kyllä riittää. mut munkin palkka on työttömyyskorvaus ja 9 e päivä. joka kunnasta löytyy jos ei nirsoile

    • Erkki.

      Aika moni vain työpaikoista menee suhteilla.

      • mek

        Pitää paikkansa mutta tyttäerni pääsi parivuotta sitten fazerille kesätöihin ja hakijoita oli 15 tuhatta ja nytkin kahdessa paikassa töissä ja oppinut että ttyötä tekemällä rahaa saa ja pärjää.


      • Mietimpä vaa
        mek kirjoitti:

        Pitää paikkansa mutta tyttäerni pääsi parivuotta sitten fazerille kesätöihin ja hakijoita oli 15 tuhatta ja nytkin kahdessa paikassa töissä ja oppinut että ttyötä tekemällä rahaa saa ja pärjää.

        Ja mistäs sinä tai tyttäresi tuntevat Fazerin henkilöstöä/ palkkausosaston väkeä?


    • et ole ainoa

      Suomalaisen työmarkkina käytännön mukaan olet käyttökelvoton työmarkkinoille. (siis liian vanha, oppimiskyvytön, mitään osaamaton, ammattitaidoton, liian kallis)
      Parasta on vaan tyytyä omaan osaan suomalaisissa työmarkkinoissa.

      Meitä samanlaisia turhakkeita on tuhansia. Me olemme joukkona ainoastaan ongelma viisaille jotka yrittävät miettiä keinoja miten meitäkin voisi vielä hyödyntää työmarkkinoilla.

      Toistaiseksi ainoa järkevä työllistämiskeino on pakkotyö, orjuus, 9 euron päivä palkalla.

      • krts122

        Tuo pakkotyö on pahemman luokan sosialismia. Kapitalistit sentään joutuvat maksamaan tukia ja ansiosidonnaista työttömyyskorvausta enemmän saadakseen työvoimaa, mutta sosialisti vain määrää mitä teet. Mutta yhdessähän näistä vaaleissa päätetään.


      • palapeliks

        Aika moni onkin liian kallis. Jos tienaat 3000eur/kk pitää sinun tuottaa jokaiselta työtunnilta 40 euroa, jotta työnantaja saisi edes palkka- ja sivukulut katettua. Siihen päälle työtilat, hallinto, kuten palkan maksajan palkka ja sen sellainen niin herkästi pitää 80-90 euroa pystyä jokaisena työtuntina tekemään. Ne jotka eivät pysty eivät saa jatkaa töissä kuin ehkä valtiolla tai kunnilla.


    • ....................

      Saat sinä ORJATÖITÄ 9 euron päiväpalkalla joten älä ole huolissasi.

    • 6 +

      Kun hakemuksia tulee paljon, valinta on tosiaan aina osin arpapeliä. Et siis ole huonompi kuin muut hakijat. Toki hakemuksen laatimisessa ja työpaikkojen löytämisessa sekä itsensä brändäämisessa on omat konstinsa ja niihin kannattaa perehtyä veikka netissä. Harvoin pelkkä hakemus riittää. Perään on soitettava jne.

      Yksi tärkeimpiä taitoja on palautua nopeasti valitsematta jäämisestä!

      Onnea matkaan!

      • Erkki.

        Olen joskus ollut töissä. Ihan huomannut mitä se on se työhaku. Tulee paikka auki. Siihen on jo tiedossa, että siihen tulee se naapurin Pena tai valitaan siihen se Laurin poika Lassi. Näin se vaan menee. Toinen vaihtoehto taas on jossain firmassa on töissä henkilö x ja se tuntee henkilön y toisesta firmasta. Se henkilö x kertoo henkilölle y, että täällä on paikka ja olet valittu tähän vapaaseen työpaikkaan.


    • HHUHUH

      Jos onnistut työpaikan saamaan, niin pistä samalla lotto vetämään.. Toinen vaihtoehto on se, että menet Intiaan niiden firnojen perässä, mitkä täältä paskasta on kokoomuskusipääideoottiaivovammasten suosiollisella avustuksella sinne avitettu! Ahneet paskaaivot. Muista nyt sinäkin jumanlauta, kun noi vaalit o n kohta, että ketä äänestät!!

      • Juurikin

        näin.


      • eedwinLaine
        Juurikin kirjoitti:

        näin.

        Ääänestä perusjurtteja. Varma nakki.


    • Tee siitä helppoa

      Taidoillasi olisi varmasti hyötyä kunhan uskallat. Työsi on sinulle tärkeä anna viesti minua tarvitaan ole rohkea ja kiinnostava, nosta profiiliasi hiukan tavallisesta. Haluat uudistua ehkä käydä lääkärissä keskustelemassa työskentely mahdollisuuksista. Tavallinen on puurtanut vuosia keskittyen työhönsä. Mittaamallako tavallisuus tunnetaan? Työsi on sinulle tarjolla kunhan menet ja otat vastaan se on helppoa.

    • sffdfdsd

      Huippu, mega, paras... eli käytännössä kun osaa valehdella oikein, niin työ löytyy :P
      Jotenkin pitää saada hakemuksella jalka oven väliin että pääsisi edes haastatteluun.

      Oletko sellaisella alalla, että vois ponkaista yritystä pystyyn?

    • kiusaajien eldoraado

      Aktivoitukaa passiiviseksi. Itse sain potkut persuuksiin kolmenkymmenen vuoden työuran jälkeen. Tein hyvää työtä ja olin ahkera, sairiksella keskimäärin kerran viidessä vuodessa pari päivää kerrallaan. Keropääesimiehet antoivat potkut suorasanaisuudesta ja ketään pokkuroivasta asenteestani johtuen. Olen viisastunut. Enää en hae töitä aktiivisesti. Otan vastaan työttömyyskorvauksen, ja kitkutan sillä lopun aikaa.. Kunnes pääsen ehkä eläkkeelle. Viidentoista vuoden kuluttua. Enää koskaan en mene älyvapaitten laiskimusesimiesten pompoteltavaksi ja kiusattavaksi.. Jämpti on näin.

      • Työtön lakimies-Yrjö

        Minulla on samankaltaisia tuntemuksia ja kokemuksiakin. Minun työni annettiin nuorelle vastavalmistuneelle kaverille, jota ns. työkaverini myös ajoivat siihen paikkaan. Olen sen jälkeen ollut pätkätöissä, ja nyt taas työttömänä. Raha kyllä riittää, mutta onhan tämä hölmöä olla yliopistokoulutuksella, hyvillä työ- ja koulutodistuksilla sekä 15 vuoden työkokemuksella työttömänä. Mutta kun hakijoita on joka paikkaan kymmeniä tai jopa satoja, niin eihän sitä työpaikkaa saa. Olen 44-vuotias, ja minun alallani (lakiala) työpaikat annetaan yleensä 28-35-vuotiaille naisille.


    • Oletko soittanut noihin paikkoihin ennen ja jälkeen?
      Oletko laittanut paperit kaikkiin vuokra firmoihin?
      Oletko haketun mollin kautta työllisyyskursseille?

      • mu-muttaAinJotain

        Eihän sitä nyt hyvänen aika ihan kaikkeen ole mitään järkeä hakea. Kaikki kurssit ja työ eivät sovi kakille, tai kaikki eivät sovellu mihin tahansa ammattiin. Kaikissa työpaikoissa ei ole asianmukaista palkka, tai palkka voi olla ns. nollapalkkasopimus provisiolla, joka sopii korkeintaan elättämään jo opintotuella olevan opiskelijan antaen muutaman satasen kuussa lisätienestiä iltatyöstä.

        Kukaan ei ole täydellinen työnhakija, eikä täydellinen työnhakija ole semmoinen, joka hakee jokaista työpaikkaa ja kurssille, joka vain avoinna sattuu olemaan. Täydellinen työnhakija hakee niitä paikkoja johon kokee olevansa vähänkin soveltuva, tai oppimispotentiaalia löytyy jos ammattitaitoa ei, ja osaa ruotia huijausfirmat (mm. puhelinmyynnin) pois hauistaan ja jättää ne opiskelijoille tai muille joilla on tuet, jotka eivät vielä satasen parin lisätienestistä kärsi. Insinööri, joka hakee painostettuna Mäkin kassalle ollakseen täydellinen työnhakija, on huono sellainen.

        Ottakaa ihmiset ote omasta työnhaustanne ja tehkää se itsenne hyväksi. Antakaa vinkujien huudella miten pitäisi tehdä, naurakaa päälle, ja tehkää sitten kuten itsellenne on parhaaksi.

        "Mu-mutta aina sitä jottai löytyy... ootko jo hakenut sinne tänne tonne paskapaikkaan"


    • ilmainen vinkki

      Saamarin lahjakas kaveri...

    • winner1

      Haettu 60 työpaikkaan on musta hirvee määrä.. sain ite kenkää tossa joku aika sitten ja en ole hakenut juuri mitään koska ei ole minne hakea.. ja et-toimisto ei sit innostunut mun ehdotuksista ..niin olkoon sit... ansiosidonnainen juoksee vielä vajaa 2v. Olen tässä alkanut miettiä, että loppujen lopuksi potkut oli just sitä mitä tarvitsinkin eli vapautta vaikka oli mielessä kaikenmaailman kostoajatuksia esimiestä ja toista henkilöä kohtaan(pitkä tarina)

    • Juåppå

      Soitin puhelun, pääsin haastatteluun ja sain heti paikan. Viimesee 10 vuotee en ole paljo töitä tehny. Ryypiskelly vaan. Nyt tuntu silt et vois välil jotai tehä vähäaikaa. Viel sellane ala mist eio minkäännäköst käsitystä, mut hyvällä asenteella.

    • Mies Liipolasta

      Mites palkka-tuella , se on työnantajalle hyvä systeemi. Itse pääsin sillä töihin ja nyt vakinaistivat. Toinen keino on on hakea hoiva-alalle, sieltä ei työt lopu !

      • Toine Lahest

        Kyllä vaan loppuu hoiva-alaltakin työt! Juurikin Lahest tiiän parikin, jotka on opiskellut ja valmistunut lähihoitajiksi, eivätkä oo töitä saaneet.


      • vainkeinottelua
        Toine Lahest kirjoitti:

        Kyllä vaan loppuu hoiva-alaltakin työt! Juurikin Lahest tiiän parikin, jotka on opiskellut ja valmistunut lähihoitajiksi, eivätkä oo töitä saaneet.

        sote vähentää töitä ja lisää halpatöiden osuutta. Terveydellä keinotellaan nyt ja tulevaisuudessa.


      • ATK-1956
        Toine Lahest kirjoitti:

        Kyllä vaan loppuu hoiva-alaltakin työt! Juurikin Lahest tiiän parikin, jotka on opiskellut ja valmistunut lähihoitajiksi, eivätkä oo töitä saaneet.

        Kyllä, ja lopultakin tulee työttömyyttä myös lääkäreille. Aika paljon on jo ulkomaalaisia otettu töihin syrjäseuduille. Isoihin kaupunkeihin riittää paremmin hakijoita muutenkin.
        Sisareni on lääkäri ja kertoo huomanneensa kuinka potilaat ovat vähentyneet - eivät enää uskalla sairastaa, jotta ei tulisi kenkää töistä.


      • Entinen hoitsu
        Toine Lahest kirjoitti:

        Kyllä vaan loppuu hoiva-alaltakin työt! Juurikin Lahest tiiän parikin, jotka on opiskellut ja valmistunut lähihoitajiksi, eivätkä oo töitä saaneet.

        Tosi on ettei hoiva-ala ole enää kultakaivos töiden suhteen.Pieksämäellä missä asun, paikat menevät suhteilla ja olen kyllä yrittänyt hakea paikkaa kun paikkaa.Kohta en enää välitä,voisin vaikka siivota tms. ja hoitajaksi opiskelin aikuisiällä keittäjä-ammattini lisäksi.Ai niin,olen muuten 51-vuotias,vaikuttasko jotenkin asiaan.?


      • MäkiMatti
        vainkeinottelua kirjoitti:

        sote vähentää töitä ja lisää halpatöiden osuutta. Terveydellä keinotellaan nyt ja tulevaisuudessa.

        Paremmat työn tekijät esim. Thaimaasta, Virosta, mistä vaan. Ei ole keinottelua. Juopot huorat joutaa mäkeen.


    • Calamari Union

      Miksikö ette kelpaa?

      "No kun Sinä olet niin saatanan tyhmä jätkä, Frank!"

    • ,stnör stvj

      Jos on pitkään työttömänä, niin luulis palkkatuen avulla löytävän edes jotain työtä.

      Luin juuri jostakin, että metsäalalle tarvitaan kipeästi erilaisten metsäkoneen kuljettajia ja rekkakuskeja. Vaikka paperitehtaita alasajetaan, niin eläkejärjestelyiden kautta sellutehtaista jne on avautumassa uusia työpaikkoja paljon.

      Samoin olen kuullut, että esim. roskakuskiksi yms. pääsee. Toki pitää olla ajokortit jne kunnossa.

      Jos duunia ei meinaa millään saada, niin kannattaa kyllä miettiä, että mistä se kiikastaa. Kolmekymmpisellä se ei ainakaan ole ikä. pitäisikö käydä joku lisäkoulutus? Onko kielitaito kunnossa? Entäs ATK-taidot? Entä onko asenne kunnossa? Annatko vaikutelman työhaastatteluissa, että olet innokas, ahkera ja haluaisit kovasti tulla töihin juuri tuohon kyseiseen firmaan.

      Kannattaa myös miettiä, että valmistaudutteko oikein työhaastatteluihin. Kysymyksiä ja vastauksia voi miettiä etukäteen. Tyypillinen kysymys on se, että mitkä ovat 3 vahvuuttasi ja 3 heikkouttaisi.

    • hr-ihminen

      Työntekijän palkkaaminen on iso riski. Kerran kun palkkaan niin eroon ei pääse, siksi yritykset palkkaavat varovasti ja mahdolisuuksia on vaikea antaa.

      Työehtosopimukset ja työmarkkinoiden jäykkyyttä on kiittäminen.

      • Ei kannata palkata. Jonkun vuokra firman kautta on turvallisempaa.
        eilakaisla tei joku muu


    • oot liian

      oot liian innokas hakemaan töitä. Nauttisit siitä vapaudesta jonka työttömyysaika sulle suo. Lisäks jos oikeasti töitä haluisit, menisit henkilöstövuokrafirmoihin. Niillä on töitä sulle vaikka samana päivänä. Ite lopetin hakemusten lähettämisen kokonaan, tuntui ettei kukaan niitä muutenkaan lue. Nykyään sitten työnantajat soittavat mulle kun tarvitsevat. Ei viitti kokoaika tyrkyttää itteensä. Lisäksi ei työkkärit ainakaan mua kovin kauaa päästä sohvalle lepäämään. Tulee niitä kursseja, joihin on pakko mennä jos haluaa tukia. Lisäks työnantajat on niin pihejä. Mullekin yks soitti ja pyys 50km päähän haastatteluun. Sanoin että haluan nipullisen lounasseteleitä että tuun paikalle, no ei suostunut, joten en mennyt. Varmaan niillä ois varaa palkkaakaan maksaa sit. Bensa mitää halpaa oo.

    • sairasta menoa on

      "Työntekijän palkkaaminen on iso riski. Kerran kun palkkaan niin eroon ei pääse, siksi yritykset palkkaavat varovasti ja mahdolisuuksia on vaikea antaa.

      Työehtosopimukset ja työmarkkinoiden jäykkyyttä on kiittäminen. "

      Oletko koskaan kuullutkaan yt-neuvottlelujen tuomista irtisanomisista? Kyllä Suomessa työntekijästä pääsee varsin helposti eroon. Tähän riittää vaikkapa vain keinotekoinen syy; tuotannollis-taloudelliset syyt joita ei edes tarvitse millän tavalla perustella.
      Kun tällä syyllä työntekijä irtisanotaan niin se on selvä juttu eli työsuhde päättyy varmasti. Älä luulekaan, että jokaisella työntekijällä on samanlainen suoja kuin johtajilla eli se "johtajasopimus" kultaisine kädenpuristuksineen.

      Tiedän tämän tosiasian koska minut on viimeisten 20 työvuoden aikana sanottu irti juuri tuotannollis-taloudellisin syin monta kertaa. Ne taloudelliset syyt ovat aivan keksittyjä koska jäljelle jäänyt väki painaa niska limassa YLITÖITÄ.
      Siis ylitöistä kannattaa maksaa muutamille mutta ei sitä duunarin normaali työajan palkkaa kaikille? Eli rahaa kyllä löytyy. Se siitä yrityksen "heikosta" taloudesta.

      • Kismamäkikuisma

        HULLU TÖITÄ NÄÄS TEKEE FIKSU PÄRJÄÄ AINA.


    • kona78

      Olen hakenut töitä aktiivieseti, päässyt jopa haastetteluihin pariin otteeseen, muttei työt toteutuneet (ei lopen rekrytoitu).
      Olen itsekin hakenut noin 60 paikkaan 1,5v aikana, täsmähaku, ei mihin tahansa vaan, ja yli 400km päähän kotikunnastani, vaikka onkin perhe!

      Jos on hyvä työhistoria, hakemus on syytä olla hyvin laadittua! Viime kerrat, en laatinut hakemusta, vaan laitoin pelkästään ansioluetteloni, kun en kerta kaikkiaan jaksanut hakemusta kirjoittaa! Palautteiden perusteella töitä hakee jopa 150-200hl, ja minun fiilis on, ettei ehkä kaikkea edes lueta läpi. Oma neuvoni: 1. Kontaktoi rekrytoijaa, kysele,osoita mielenkiintoa! (hän muistanee sinut), 2. Tee ja lähetä hyvä hakemus CV jos työ tuntuu sinulle sopivalta. 3. unohda koko hakemus vähäksi aikaa; jos olet kiinnostava,kyllä ne ottaa yhteyttä!

      Motivoi itsesi liikunnalla, aloita itseopiskelua ihan oma-aloitteisesti. Masentua ei saa vaikka v....ttuaisi kuin paljon. Tässä nopeasti muuttuvassa maailmassa pitää pakottaa itseään muuttumaan, potkimaan itseään perseelle.. (Ihminen on perusluonteeltaan laiska, minkä taisi todeta Darvin jo 200v sitten)

      Suosittelen selvittämään mikä on mm. USA:n työmoraali. Työpäivien pituus, yltöiden tekeminen kuuluu työpäivään ja useimmiten palkkaan, tehdään pitkiä päiviä, ja on tyyliin 8pv lomaa/vuosi. Näin on tainut olla jo ennen viimeisiä lama-aikoja! Joten avarra ajatusmaailmasi ja suostu vaikka 2x4kk koeaikaan,
      Joissain EU maissa työttömyyskorvausta ei makseta kuin 30-60 päivää, sitten hanat kiinni! Lue tämä edellinen lause uudestaan ja sisäistä se!

      • Babbabaa

        Pöljää edes harkita työntekoa. Aina pärjää sosiaalituella paremmin.


    • Työtönmies

      Taas tuli vastauksia ja mikä paikka oli kyseessä? No ihan vuokratyöpesti satamaan kuljettamaan autoja laivasta ulos. Eli uusia autoja siis ajaa laivasta ulos. Ajokokemusta on sellaiset 11v ja monen monta kilometriä, olen koeajanut satoja erilaisia autoja, harrastan autoja ja muutenkin mielenkiintoa.

      Vastaus: Valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun

      Oikeasti olisin ollut hyvä tyyppi siihen hommaan kun on paljon kokemusta erilaisista autoista ja olen aivan hemmetin huolellinen kuski. Mutta en kelvannut siihenkään :)

    • Rema67

      Ei voi aloittajaa ainakaan aktiivisuudesta moittia jos tosiaa on 60 paikkaan hakenut jo vuoden aikana,ei kyllä kerro miten monissa haastatteluissa,ym on käynyt.
      Nykyään ei ihan tosta vaan pomon haastattelun perusteella moniin firmoihin pääse vaan ensiksi on rekrytointifirman haastattelu sitten pomon haastattelu ja lisäksi rekrytointifirman järjestämä päivän kestävä soveltuvuustesti.Sen ymmärrän että tälläset soveltuvuustestit,ym on tärkeitä tiettyihin ammatteihin mutta kun ihan perusduuniinkin tälläsia vaaditaan niin rupee menee vähän yli.

    • Maassa maan tavalla.

      Suostutko tekemään sen 9€:n päiväpalkalla? Jos et niin ilmeisesti et niin tosissaan töitä halua.

      • töitä haluan

        Minä en halua töitä joiden palkka on alle 1500€/kk. Minä haluan vain töitä joiden palkka on kohtuullinen eli yli i1500€/kk. Haluan siis töitä.


      • Työhön!
        töitä haluan kirjoitti:

        Minä en halua töitä joiden palkka on alle 1500€/kk. Minä haluan vain töitä joiden palkka on kohtuullinen eli yli i1500€/kk. Haluan siis töitä.

        Pöh. Tee ensin halpaa työtä ja osoita, että olet työhaluinen.Saat kotona makuusta vaan makuuhaavoja ja laiskan maineen.


      • pyhpah
        Työhön! kirjoitti:

        Pöh. Tee ensin halpaa työtä ja osoita, että olet työhaluinen.Saat kotona makuusta vaan makuuhaavoja ja laiskan maineen.

        1500€/kk ON halpaa työtä kokopäivätyöstä. Faktat kuntoon.


      • Valssaaja pajalta

        Tekopyhää lässytystä. Et varmasti menisi vapaaehtoisesti itsekään täysipäiväiseen
        työhön ammattilaisena 9e korvauksella/päivä myymään ammattiosaamistasi. Tuo 9e on sitä paitsi tarkoitettu lähinnä päivän ateria ja esim. bussilipun korvaamiseen lyhyillä matkoilla, joten älä puhu palkasta, sitä se ei todellakaan ole. Oikeistolaista orjatyöpolitiikkaa on kiristää ihmisiä menemään töihin kelan peruspäivärahan menettämisen uhalla 9e/päivä. Oikeus ja kohtuus olisi, että tehdystä työstä maksettaisiin edes jonkinlainen siedettävä minimituntipalkka. Niille jotka vapaaehtoisesti haluaisivat tehdä valtiolle/kunnalle noita talkoohommia ruokakorvauksella, se voitaisiin suoda, mutta ei kiristämällä.


    • kaltsi

      En tiedä millä alalla olet, mutta aina voi hankkia lisää koulutusta vaikka toiselta alalta ja sitä kautta päästä töihin kiinni. On myös henkilöstövuokrausfirmoja joiden kautta saa pätkätöitä ja voi myös saada pysyvän työpaikan. Itse olen ollut 17 v. todella pätkätöissä kaupanalalla olen ns. vanha. työpaikat ovat usein päivän kestäviä työsuht., mutta toimisto, rakennus ja monella muulla alalla on esim. 2vkoa tai enemmänkin.Hlöfirmojen kautta voi saada myös pysyvän työpaikan.

      • Työtönmies

        Olen laittanut vuokravälitysfirmoihinkin paperit sisään. Yhtään soittoa ei ole kuulunut tai edes kutsua haastatteluihin. Työkokemusta kaupan alalta minulla on n.7 vuotta kuitenkin ja varastotöitäkin on tullut tehtyä. Ei soiton soittoa. Tuolla niitä näkee S-marketeissa yms. kun pidetään näitä nuoria 18v pentuja harjoittelijan palkalla töissä (kaupan alalla vaaditaan vuosi työkokemusta ennenkuin palkka nousee).

        Ei ole vaikea laskea että ottaako töihin miehen jonka palkka TESin mukaan on n.12e/h tekemään hyllystä ja kassahommia vaiko sen nuoren 18v jolle ei tarvi maksaa kuin n. 7e/h ja oppii saman duunin varmasti yhtä nopiaan.

        Tällä hetkellä itselleni tosiaan kelpaisi ihan vaikka viikonlopputyöt jossain sittarin kassalla että saisi rahaa mutta ei kelpaa. Nuoret vie kaikki paikat.


    • ...

      Hain tyottomaksi jaatyani parissa kuukaudessa noin 60-80 paikkaan. Yksi haastattelu tuli. Nyt koulussa, lukenut alaa jolle en sovellu mutta tyollisyys pitaisi olla hyva.

    • hah haa

      Massit täynnä, ikinä en enää tee duunia.
      Säästöillä mennään ja perinnöllä loppuaika.

      T: Hra 47

    • Zaikuli

      Ongelma on se, että porukka pyytää liikaa palkkaa. Ovat ottaneet liikaa lainoja eivät tule enään perusduunarin palkoilla toimeen ja pysty maksamaan velkoja. Kyllä perus duunareille löytyy töitä, pitää vaan pärjätä alle 2 tonnin liksalla kuukaudessa ( brutto ).

      • reilu yrittäjä

        Niinpä. Töitä on vaikka kuinka, mutta mitens onko niin tarkkaa tuolla palkanmaksulla?
        Maksan mielelläni 1700 kk silloin kun muistan, jos vastaat koko firmasta. Ei ole paljon vaadittu.


      • Työtömies
        reilu yrittäjä kirjoitti:

        Niinpä. Töitä on vaikka kuinka, mutta mitens onko niin tarkkaa tuolla palkanmaksulla?
        Maksan mielelläni 1700 kk silloin kun muistan, jos vastaat koko firmasta. Ei ole paljon vaadittu.

        Näitä muuten on nykyisin. Hain erääseen työpaikkaan tässä ja pääsin haastatteluunkin. Kyse oli verkkokaupan ylläpitäjän paikasta. No, sitten haastattelussa selvisi että olisi pitänyt myös verkkokaupan ylläpitämisen lisäksi pitänyt osata:

        -Tehdä ammattimaisia mainosvideoita youtubeen musiikkeineen päivineen.
        -Tehdä markkinointityötä, google markkinointia yms. lehtimainokset yms.
        -Olla huippumyyjä kun oikeat myyjät ovat pois / koulutuksissa yms.
        -Tehdä varastotöitä
        -vastata firman pyörimisestä "päähenkilöstön" ollessa koulutuksissa, messuilla yms.

        Eli haettiin siis jokapaikanhöylää ja palkkaa luvattiin 1800e /kk.
        jo pelkästään tuo markkinointi on aivan oma alansa ja johon ei tosiaan saa osaajaa 1800e kuukausipalkalla.

        Niin ja joku tässä kyseli niin koulutukseltani olen myyjä. En mikään huippumyyjä mutta ihmisten kanssa tulen hyvin juttuun ja en tyrkytä tuotteita väkisin. En mielestäni ole sen huonompi myyjä kuin perus expertin pojat tai tytöt. Ihan normaali myyjä. Asiantunteva ja asiallinen mutta EI tyrkyttävä.


    • nyyhkis

      Sie mies taidat olla provo parhaasta päästä.

      60 paikkaa?

      Sä et tarkoituksella kerro, mitä olet tehnyt aiemmin ja kuinka kauan. Mikä on koulutuksesi?
      Kunhan nyyhkit.

      Jokainen tuon ikäinen voi hakeutua uudelleen koulutukseen.
      Metsäkoneenkuljettaja ja lähihoitaja, siivoja siinä niitä.

      Rekkakuski.

      Mie olen jo 30, en kelpaa mihinkään, minut irtisanottiin nyyh nyyh, nyt tytötön jo vuoden, olenko toisenkin vai jo lopun ikää nyyh nyyh

      • ...

        Kannattaa hakea koulutukseen, mullekin luvattu paikka vaikka mitaan soveltuvuutta tai kiinnostusta alaan ei ole. Hyva tyollisyys ja opiskelusta maksetaan.


      • oletlusmu

        nyyh nyyh voi osua itelleskin. Sinä tolvana et vaan tositilannetta ymmärrä ennenkun sen olet kokenut, joten toivottavasti jäät työttömäksi lama-aikaan, että tajuat. Huuteleminen on luusereille.


    • rubens

      tama on jo toinen kerta kun minun viesti poistettiin. miten se on mahdollista? kuka sen poistaa? siis eiko suomessa saa puhua demokraattisesti? joku suomalainen pattaa mita kirjoitan?

      • jälkiviisas

        Meni nyt tämä Suomen suurin yrittäjä Sarasvuo konkkaan.. Mites se olikaan, että kaikki on itsestä kiinni ja yöt pitää nukkua ikkunat auki. Älä pillitä Jari niistä vuokrista. Sukset vaan jalkaa ja tsemppipolulle!


      • Hullu voisko olla kyse tuosta sun kirjoitustavastasi, ja kirjoitusvirheistäsi ? Et vissiin tiiä, et toi sun tekstis ei ole oikeen kirjotettu nytkään. Oikeen tuo on kirjotettu NÄIN: tämä on jo toinen kerta, kun minun viesti poistettiin jne........ja toi loppu, oikeen kirjoi- tettu NÄIN: päättää, mitä kirjoitan ? Mitä kappalaiskouluu sä vaavi oot aikoinas käy- ny, ku et ossaa kirjottaa oikeen ??? varmaan jotakin kiinalaishullujen kouluu, jossa ei osata kirjottaa kunnolla, ei käytetä ää:n ja öö:n pisteitä yms.....NE ON KIELLETTYJÄ KÄYTTÄÄ SUN MIELESTÄSI, NÄEMMÄ ! Narsisiti ajattelee juuri noin. KUTEN SÄ VAAVI OOT ! Opettele kappalainen siis kirjottaan kunnolla ja kaikki sanat OIKEIN en -nen, kuin julkaiset sen, niin eiköhän se onnistu sillon vähän paremmin......


      • Saraspää
        jälkiviisas kirjoitti:

        Meni nyt tämä Suomen suurin yrittäjä Sarasvuo konkkaan.. Mites se olikaan, että kaikki on itsestä kiinni ja yöt pitää nukkua ikkunat auki. Älä pillitä Jari niistä vuokrista. Sukset vaan jalkaa ja tsemppipolulle!

        Vuorat ok. Kyllä mä aina pärjään. Luuserit täällä vinkuu.


    • vuonna -99-2000

      Niinku kemissä 55 sätkälle haiseva "blondi" halus olla vaan hankala työnhakijoille.Onneks hänestäkin tuli hakija,toivottavasti.Tosi vastenmielinen mätö.

    • konemies44

      Yksinkertaisesti menet semmoseen työhön, joka sua kiinnostaa työharjoitteluun oot duunissa yhtä monta tuntia kun muut esim. klo:8 -16. Otat niin pitkän harjoittelun kun saat maksimi 6 kuukautta yhdellä työnantajalla, voit myös tehdä esim. 3 kpl:ta 2 kuukauden sopimuksia jos haluut välttää karenssin jos et viihy työpaikassa. Tämän jälkeen haet sen alan hommia ja jos niitä ei löydy niin sitten sen alan opintoja. Esim. ite pääsin konepajalle hommiin ko olin ensin yhessä kohepajassa duunarina 6kk ja sitten toisessa työnjohdossa harjoittelija 6 kk ja nyt työpaikka. Sillä tavalla se ura urkenee, jos CV:s on monen vuoden jaksoja että et oo ollu missään niin herää epäilys sun motivaatiosta, työkyvystä ja ammattitaidosta. Työtä ei löydy hakemalla, niihin pitää mennä.

      • vaimukavaanmennään

        Jos luulet että "töihin vaan mennään", niin olet ollut liian kauan yhtäkestoisesti samassa työpaikassa töissä. Hyvä tietysti kannaltasi, sillä olisit avuton nykyisin työtä hakemaan.

        Työharjoittelu CV:ssä on melkoisen mitätön täyte. Eri asia on lähes mikä tahansa työ mistä on tuntipalkkaa tai jonkun sortin kiinteää osuutta edes maksettu.

        Varo vain, ettet lyö sinne pilleripurkkien puhelinmyyjää, tosin, sillä pomosi saattaa pitää sinua tällöin jo lähtökohtaisesti huijarina.


    • redu2

      SUOMI PASKA MAA. En ole isänmaallinen.OY omistajat haluavat enemmän rahaa sen takia meillä on niin paljon YT-neuvotteluja .Kun rahaa pitää saaada lisää.Johtajat nostaa isompaa liksaa henkilökuntaa pitää vähentää.Näin suomessa toimitaan.

    • Hei
      Mulla on melken sama ongelma. Olen töissä, mutten tosiaankan mieliammarissani ! Tai paikassa, josta pitäisin.....siellä on paljon ihmisiä, joista en pidä ja joita vihaan pal -jon.....ja se ja erä toinen paikka vaikuttavat joiltakin hullujen huoneilta, se toinen var- sinkin ! Haluaisin, että niissä paikoissa edes viitsittäis kysyä kaikilta muilta siellä jo o- levilta, että halutaanko tuota ja tuota hullua sinne......toivoisin, että se sarja Pomo pii- lossa tulisi suomeenkin, että voisin jotenkin saada yhteyden noiden paikkojen pää- pomoihin, ja he tulisivat sinne sitten peitehommiin, että he näkisivät ja kokisivat, mil- tä se hulluus siellä muista tuntuu !
      Mutta, jos todella olet taitava tekemään töitäsi ja olet työttömänä, niin mikset sitten hae jonnekin nuorten työpajaan ? Niitähän on joka kaupungissa ja muuallakin. Itse olen juuri sellaisessa töissä, ja homma vaikuttaa suht. hyvältä, paitsi se meidän uusi pomo pilaa tunnelman, kun se aloitti tän kuun alussa ja heti seuraavana päivänä se alkoi paasaamaan ja tolkottamaan, että tänne sitä ja tätä, joita ei edes tarvita, ja eräs pöytä piti mukamas pidentää sen jalkoja, vaikkei se ketään siellä haitannut, ja siellä on yksi lyhytkasvuinen nainen töissä....olis vaan normaalisti kysynyt kaikilta, että haittaako ton pöydän lyhyt pituus ketään täällä.......sehän on vain hyvä, että pöytä on lyhyt kuin, että se olisi kauhean pitkä, eikä sitä sitten kukaan enää käytä, kun ei ylety tekemään mitään ja muutenkin, kun se on liian pitkä, ja me olemme jo tottuneet sen lyheyteen. Ja juurintuollamon työpaikkakiusaamista ollut jo ties kuinka kauan, itse o- len sen yksi uhreista....ihan, kuin mun otsassa lukis näkymättömällä musteella kirjoi- tettu joku, että mua saa kiusata vapaasti......ja että vain muut näkee sen, mä en......
      Onnea siis työnhakuun ! Hae van jonnekin työpajaan. Vaikket olisi kovin tyytyväinen siihen, niin ole onnellinen, jos saat töitä sieltä.

    • hersy

      Niin herrojen osaamattomat laiskat pennut,nehän ne vie työteliään tavallisen miehen/naisen työpaikat,toisaalta eihän laiska Hallitus ole edes yrittänyt luoda työpaikkoja ,tokihan se pian vaihtuu,jos Suomessa olisi Kekkosen aika ,niin tässä tilanteessa Hallitus olisi pitänyt jo hätäistuntoja ja useita,ja keksinyt jo työllisyystöitä ,niinkuin ennen tehtiin,mutta ei hallitus vain nostaa korkeita palkkoja ja on tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen,vaikka osaajat monelta taholta yrittää jotain patistusta hallituksen suuntaan,mutta ei hyvin meillä menee ja annetaan loputkin rahat Kreikalle,ettei tänne vain sattus mitään jaettavaa tavalliselle kansalle jäis.Eikun säästämään Kreikalle nämä viimmeiset irto sentit,täällähän on niin pimeää ja suttuista,mitä täällä rahalla ja työllä tekee.

    • arijat

      Kyllä se siitä kärsivällisyys palkitaan

      • visar007

        olet oikeassa arijat


      • besar03
        visar007 kirjoitti:

        olet oikeassa arijat

        noh noh pitäähän sitä ´´järkeäkin´´ olla ;)


    • Erkki.

      Itse olen sitä niin ajatellut. Voi olla, että tulen mahdollisesti työskentelemään ulkomailla tulevaisuudessa. Sekään ei ole poissuljettua.

    • sitä saa mitä tilaa

      Suomalainen duunari on liian kallis EK:n mielestä ja nyt duunari joustaa lue. kärsii palkassaan ja työttömyydellään kun devalvaatiota ei euroilla voi tehdä niin sisäinen devalvaatio eli palkkojen polkeminen on ainut asia mikä EK:ta kiinnostaa.

      EK ei vain ymmärrä sitä yksinkertaista asiaa että firmatkaan eivät voi odottaa että samat huippuvuosien katteet ja voitot voisivat olla enää mahdollisia,sekin aika on jo mennyttä.

      Nykypolitiikka ajaa Suomen 30 luvun lamaan ja kurjuuteen sekä yhteiskuntarauhattomuuteen ja lopulta jonkinlaiseen kapinaan tai peräti sisällissotaan ellei Venäjä sitä ennen jo tule rajoja kolkuttelemaan.

      Moniko persaukinen duunari tai työtön näitä EK:n kätyreiden omaisuutta silloin puolustaa?

      Sanoisin ettei yksikään.

      Miettikäähän sitä porvarit...

    • iljetykset

      Eduskunta pohtii vaan seksuaalisia propleemia ja perverssioista tehdään laillista kamaa.
      Elämässään pelkkää kärsimystä saaneet ovat kylväneet omanlaistaan rikkasiementä.
      Tämmöinen normaali suomalainen ei millään ymmärrä ,että tarvitaan muutakin kuin työntekeminen ,jotta ilo ja nautinto tulisi rintaan.Lapsien salliminen yksipuolisiin suhteisiin on aika kovaa riskinottoa ,mikä voi kovinkin pahasti kostautua tulevaisuuden
      pienille ihmisille,koska homosuhteissa pedofiiliat kukoistaa.En todellakaan ymmärrä raamatunvastaista toimintaa ja isoa eduskuntaryhmää joka on ruvennut puolustamaan
      erikoisia häpeällisiä nautintoja homosuhteisiin.Hävetkää päätöksenne ei kestä päivänvaloa.

    • aijaa.-,

      En hakenut yhteenkää mutta silti niitä töitä tyrkytetään ovista ja ikkunoista

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1245
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1185
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe