Kauanko syömättä, että sairaalaan?

Hihheikjaaa

Moi. Oon anoreksiaa sairastanut, nyt melkein kuivilla oleva tyttö. Haluaisin päästä silti sairaalaan tiputukseen. Kuulostaa ihan hullulta, mutta mulla on tähän tyhmät syyni. En uskalla tehdä mitään vakavaa, mutta syömisen voin lopettaa. Kauanko menisi, että joudun sairaalaan, jos söisin alle 100kcal/päivä, urheilisin 300kcal lihaskunto. Sairastan sydänvikaa. Kauanko sairaalassa olisin?

Kuulostaa nii tyhmältä, mutta oon umpikujassa, enkä näe mitään muuta kuin tän tai kuoleman. Ja kuolemaa en ihan vielä halua ehkä

11

4120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole itse koskaan kokeillut mutta noilla luvuilla niin ei mene kuin 1½pv max niin olet jo erittäin sairas. Mutta ei kannata kokeilla varsinkaan jos olet yksin yms. Jaksamisia.

      • Ja jos olet niin pahasti umpikujassa eikä ole paljon läheisiä kelle puhua niin suosittelen soittamaan kriisipuhelimen numeroon 01019 5202 jotka voisivat auttaa sinua.

        Päivystysajat ovat

        Ma - pe klo 9:00 – 06:00
        La klo 15:00 – 06:00
        Su klo 15:00 – 22:00


    • Hulluudenhulluus.

      Varmaan kannnattaa olla myöskin juomatta, pari päivää riittää varmasti.

      Eihän tässä oo mitään järkee.

      Oisko parasta käydä mielenterveyspoliklinikalla henkiin jääminen saattaisi olla huomattavan paljon todennäköisempää.

      • pellepeloton014

        Itse suosittelisin tuota mainitsevaasi poliklinikkaa sinulle.
        Jaksamisia!


    • wmk

      Mä lähtisin miettimään et miks sä haluat tiputukseen? Haluut laihtuu mut haluut myös että sua pakkosyötetään?

      Haluutko tiputukseen, koska se tuo turvaa kun sulla on hoitajia ja auktoriteettia? Vai haluutko vaan huomiota sen kautta? Ei se tiputus mitenkään kivaa ole.

      Ymmärtäisin, että jos sulla on toivoton tilanne etkä saa syötyä, haluisit sairaalaan, jotta sun henki säästyis.

      Ja entä sitten kun sut kotiutetaan? Ja missä motivaatio? Letkuruokinta on aika OUT sitä ei käytetä ensisijaisesti vaan kuin oikeesti hätätapauksessa.

      Mutta en tunne sua, peilaan tässä osittain omia useiden vuoden takaisia ajatuksiani vaan..

      • epätoivoinen hylkiö

        Hei, en ole aloittaja mutta wmk:n viestiin ja samalla aloittajan viestiin haluaisin vastata, että ymmärrän hyvin tiputukseen/sairaalaan haluamisen.

        Itse haluan sitä siksi että antaisin itselleni anteeksi lepäämisen, luvan levätä. Lepään kyllä nytkin mutta koen siitä kamalaa syyllisyyttä joka on ajottain niin sietämätöntä etten kerta kaikkiaan kestä. Tiputuksessa kun on on aika selvää että siitä ei lähdetä heti lenkille, joten armahdan itseni.

        Toinen on juuri tuo hoiva. Lapsuudessa en ole sitä saanut, joten olen sitten hakenut sitä miehiltä, jotka ovat entisestään satuttaneet minua. Lapsena olin harvinaisen sairauden takia paljon sairaalassa, se oli kiistatta elämäni onnellisinta aikaa, koska minusta pidettiin huolta eikä tarvinnut pelätä, kuten kotona. Siitä huolimatta että sairaus oli tuskallinen, siitä huolimatta se oli onnellisempaa aikana kuin kotona terveenä.

        Minä myös toivoisin minua pakkosyötettävän vaikka se onkin ihan kamalaa, mutta jos joku pakottaa on silloin pakko, silloin en koe niin suurta syyllisyyttä koska olen tavallaan syytön, olen syönyt pakon edessä.

        Lisäksi en jaksa enää näitä huonoja oloja jotka johtuu siitä etten aina pysty koko päivänä tai moneen päivään syömään ja välillä juominenkin loppuu kokonaan. Sitten vatsalaukku pienenee ja syömisestä tulee kauhea olo enkä kestä sitä. Ainut keino olis se pakkosyöttö... Mutta Mua ei oteta enää psykiatriselle koska olen ollut siellä niin monta kertaa että ovat vissiin luokitelleet "toivottomaksi tapaukseksi" joten periaatteessa keskussairaala on mun ainut vaihtoehto, eikä sinne pääse ilman laboratiivista näyttöä... Olen ollut siellä lyhyitä aikoja ennenkin, mutta silloin on ollut joko kesähelle tai olen oksennellut. Nykyään en oksentele, yritän välttää sitä.

        Reilu viikko sitten mun ystävä raahas mut päivystykseen kun olin todella huono kuntoinen. Olin paastonnut viikonlopun ja viimeisenä päivänä en pystynyt enää juoda vaikka halusin. Päivystyksessä pakkojuottivat mehua, vaihtoehtona tippa, valitsin kumminkin sen mehun koska se tipassa olo ei tosiaan ole kivaa ja muut arvot oli suht kunnossa paitsi verensokeri. Olis ollu typerää ja noloa kieltäytyä juomasta ja joutua 3.9 verensokerin takia tippaan kun paljon helpommallakin pääsisi. Olen kuitenkin joskus myös elänyt kuukauden pelkillä hedelmillä ja pärjäsin tosiaan aika pitkään niillä enkä joutunut mihinkään tiputukseen vaan terapeuttini hommasi mut psykiatriselle, sieltä potkasivat liian varhain pihalle eivätkä sen jälkeen ottaneet sisälle kun olin jo neljä kertaa vuoden sisässä ollut. Joista kaksi oli pitkiä jaksoja. Useita kuukausia. Olen aina ollut juuri ja juuri normipainoinen päästessäni/joutuessani osastolle. Sama tiputuksessa. Nyt olen ekaa kertaa elämässäni hieman alipainoinen, eikä kukaan tiedä sitä. Tänään olen juonut mukillisen mustaherukkamehua, eilen en juonut mitään. Olen yrittänyt mutta voin niin pahoin etten pysty. Syöminen on vähäistä, kokoajan vähäisempää. Olo on kumminkin vielä ihan ok. Mulla on jääkaapissa mehuja, YRITÄN juoda niitä, että verensokeri pysyis kuosissa, mä en haluu minkään verensokerin takia sairaalaan vaan haluan laihtua, ja hävettää joutua sairaalaan ei-laihana. Suolat on toinen juttu joiden saannista on pidettävä huoli, muuten sydän voi pysähtyä. Ja toki se neste. Aloittaja: sinulla on sydänvika, joten sinuna en uskaltaisi tuommoiseen ryhtyä. Itse asun yksin ja se motivoi minua edes yrittämään juomista ja suolan käyttöä. Silloin kun vielä vähän joka päivä söin, sain liian vähän suolaa ravinnosta, rytmihäiriöt seurasi siitä ja ne sai kyllä pelkäämään. Paastotessa join kasvislientä ja rytmihäiriöt väheni, ei kokonaan loppuneet koska oli silti puutetta natriumista. Mutta: koska en tajunnut että verensokerin lasku vie minut niin heikkoon kuntoon, etten edes jaksanut nousta sängystä, että olisin voinut keittää kasvislientä... Tai ylipäätään juoda yhtään mitään joten kuolema siinä olisi pian koittanut ellei ystäväni olisi tullut paikalle. Päätin etten ikinä enää paastoa pelkällä vedellä. Nyt mulla on jääkaappi täynnä mehua, mutta en tiedä auttaako sekään. Aika näyttää. Ja se on niin satunnaista, se pystynkö juomaan/syömään mitään vai en, eli vaikka jääkaapissa on mehua, en välttämättä juo sitä, en välttämättä pistä suuhuni mitään moneen päivään jos huonosti käy ja siinä vaiheessa todella toivon että joku pelastaa minut viemällä sairaalaan ja ottamalla siellä kovat konstit käyttöön...


    • hamsutaa

      Itse olin syömättä ja juomatta tippaakaan 3 pvä. Lepositeissä ja nenämahaletkussa 2 viikkoa. Letkun laittaminen on IHAN HIRVEÄÄ, melkein tuli itku ja oksennus.

      • Epätoivoinen hylkiö

        Kiitos kun jaoit kokemuksesi. Itsellekin on uhattu laittaa nenämahaletku, mutta arvelin että se on kamalampaa kuin hiilen juominen (olin ottanut yliannostuksen lääkkeitä) Kerran on uhattu myös syömättömyyden takia joten mielummin aloin syödä. Olin silloin osastolla ja elin suola vedellä kaksi päivää, pidempään ne ei sitä touhua katellu.

        Yritän pitää mielessä kertomuksesi, en todellakaan halua lepositeisiin. Ja nenämahuletku... ei kiitos...


    • anorektikko?

      Mun pisin paasto on ollut 12 päivää.. Siis etten ole syönyt mitään. Juonut olen pelkkää vettä tuolloin.
      Mutta oon 170cm/54kg eli en laiha ollenkaan. Haluan laihtua niin että näytän todella laihalta ja kiinteältä, uskoisin että paino olisi tuolloin noin 45kg.
      Mutta jos sulla on sydänvika niin mä en pelleilisi ton asian kanssa!!!
      Paastot on ihan ok jos ne pitää kurissa.
      Ja muutenkin sä laihdut vaikket liikkuiskaan....

      Mä syön yleensä päivässä yhen suklaapatukan/proteiinipatukan, ja juon teetä tai vitamiinimehua tosi paljon. Aina koulussa yhdellä tunnilla (1,5h) menee 2 puolen litran pullollista itse tehtyä kylmää teetä tai kaloritonta vitamiinimehua.

      Otan myös aamusin yht.13 ravintolisää (kalaöljy, sinkki, magnesium...) Noita kannattaa kaikkien ottaa koska kun laihtuu nopeesti niin sillon hiukset ja kynnet menee huonoon kuntoon. Tuntuu joskus kun oon ollut pari viikkoa sillain että päivässä mennyt korkeintaan se pari palaa suklaata että mitään ns. paastoa ei olisi ollutkaan. Moni anorektikko säästyisi jos ottaisi edes ravintolisiä.
      Mä tiedän että pitäisi laihduttaa liikkuen ja syöden. Mut mulla ei esim. ole varaa ruokaan. Noita tabletteja saan kaverilta joka myy niitä, antaa mulle ilmaiseksi.
      Mut ei mulla opiskelijana joka asuu yksin ole varaa ostella salaattitarpeita, kanaa, tai jotain muuta "terveellistä". Oon ennemmin syömättä ja satsaan vitamiinimehuihin ja kunnon laatu tee -merkkeihin joista saa ite tehtyä jääteetä. Juoda pitää ja paljon.

      Tunnen itseni fiksuksi mutta en taida kuitenkaan olla.. Paino tippuu, nään sen koska mun taulukossa johon mittaan sentit päivittäin niin numerot on koko ajan alhaisempia, silti peilistä katsoo se sama vanha läski nainen joka painoi joskus 75kg.
      Laihdutus voi olla kuin huume, siihen jää koukkuun. Niin jää kai urheiluunkin, mutta minä olen jäänyt koukkuun tähän, etten syö, annan itselleni hemmottelulahjaksi vaikka jonkun kynsilakan jos olen ollut syömättä tietyn ajan... Tälläistä ihan hullun hommaa kun sitä ajattelee. Tekeminen on eri juttu, silloin se on ihan normaalia elämää.
      Eikä kukaan näe mitä mulle tapahtuu? Ei kukaan, ehkä käytän sitten niin väljiä vaatteita. Mutta kuka näkisi, valehtelen aina syöneeni koulussa jos menen jonnekin, ja kun yksin asun ja kaapit on tyhjänä eikä kukaan sitä ole näkemässä niin asia on ok. Valehtelen myös treenaavani.

      Reilut 2kk sitten ostin housut kokoa M, nyt hain täysin samanlaiset, kokoa XXS... Eli kai pitäisi jo hälytyskellot soida.

    • Sunbuxxxxx

      Olen anoreksikko. En ole syönyt/juonut 2vko. Olen urheillut paljon. Silloin kun aloitin niin painoin 40kg nyt painan29.9. Käytän paljon vaatteitta ettei kukaan näe mitään eroa. En halua joutua tippaan/lepositeisiin.

    • wetrw4e

      Ei saa olla syömättä, pitää syödä kolme kertaa päivässä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe