Mielenterveysongelmanne?

Personal

Nyt tuli aika "rohkea" aloitus. Yksinkertaisesti vain pohdituttaa kärsiikö kukaan teistä mielenterveysongelmista ja jos niin niin minkälaisista. Toisaalta tämä koskee vain marginaali ryhmää, joten myös kokemukset mt-ongelmaisesta seurustelukumppanina, ystäväpiirissä ym. kuulen mielelläni. Kyseessähän on yhäkin tabu parisuhdepuolella ja ehkä yleisestikin. Minä itse kärsin Ptsd:stä ja olen saanut sen jo kolme kertaa vaikka olen vasta 23. Elämäni on aika rajoittunutta sen vuoksi. En ole koskaan seurustellut tai ylipäätään elänyt normielämää, joten menee vähän sekaisin mikä syy ja seuraus.

45

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuello91

      Oon itse kans 23 ja kärsin myöskin mielenterveys ongelmista. Oon käynyt terapiassa marraskuun alusta -13 asti. Mää kärsin post-traumaattisesta stressireaktiosta sen pitkittyneestä versiosta, sairastan tän ohella määrittämätöntä vakavaa dissosiaatiohäiriötä. Oon sairastanut keskivaikeata masennustakin. Sen kanssa menee tällä hetkellä hyvin. Sairastan enään korkeintaan lievää.

      Tän oireiston takana on todella raju lapsuus... Oon samaa mieltä sun kanssa. Oon nyt vuoden verran käynyt terapiassa ja tullut huonokuntoisesta työkykyiseksi ja kykeneväiseksi huolehtia itsestäni. Osa ihmisistä puhuu jo, että voisin lopettaa lääkityksiä ne ei vaan tajua, että vaikka vaikutankin parempi vointiselta mun kohdalla kyse on todella pitkästä prosessta mihin menee useampi vuosi.

      Mulla on kans takana yksi kuukauden suhde. En nyt vuoteen pahemmin naisia edes katellut. Oon yhdessä mun terapeutin kanssa parannellut noita haavoja. Antanut itselleni aikaa ja aloittanut pikkuhiljaa pienestä. =) Nyt oon vähän sillä mielellä, että jos tulee vastaan niin tulee.

      Mulla kans nää rajoittaa elämää ihan kiitettävästi. Säikyn todella pienestä varsinkin jos, ahdistaa saatan ruveta itkemään pelkästä käden nostosta. Ja porukoilla käyminen on aika hurjaa, kun pelkää kuollakseni toista mun vanhemmista.

      Mut, jos haluat enemmänkin jutella =) ihan mielelläni kyllä jaan tuntemuksia kanssasi ^^

      • Personal

        Olis tavallaan kiva keskustella enemmänkin, mutta myönnän että pelkään ihmiskontakteja. Tosi kiva tavata toinen 91 :). Voitko kertoa tuosta dissosiaatio häiriöstä. Kun minulle annettiin diagnoosia niin psykiatri sivusi tuota dissosiaatio häiriötä, mutta minä sanoin että en uskonut sen mahdollisuuteen, koska hän puhui jotain erillisistä persoonista. Tunnen kyllä olevani irrallani itsestäni, mutta en ole ihan varma mitä tuo dis.häiriö sisältää. Olen myös kärsinyt paniikkihäiriöstä ja masennuksesta. Myös kaksisuuntaista mielialahäiriön mahdollisuutta tutkittiin, mutta psykistri päätyi pelkkään ptsd:hen.
        Jos kerrot itsestäsi mieluummin s-postin välityksellä tai vastaavasti niin se kyllä sopii. Haluasin vain varmuuden vuoksi mainita että olen hieman ihmiskammoinen. Itse olen vasta terapiani alkutaipaleilla.


      • P...
        Personal kirjoitti:

        Olis tavallaan kiva keskustella enemmänkin, mutta myönnän että pelkään ihmiskontakteja. Tosi kiva tavata toinen 91 :). Voitko kertoa tuosta dissosiaatio häiriöstä. Kun minulle annettiin diagnoosia niin psykiatri sivusi tuota dissosiaatio häiriötä, mutta minä sanoin että en uskonut sen mahdollisuuteen, koska hän puhui jotain erillisistä persoonista. Tunnen kyllä olevani irrallani itsestäni, mutta en ole ihan varma mitä tuo dis.häiriö sisältää. Olen myös kärsinyt paniikkihäiriöstä ja masennuksesta. Myös kaksisuuntaista mielialahäiriön mahdollisuutta tutkittiin, mutta psykistri päätyi pelkkään ptsd:hen.
        Jos kerrot itsestäsi mieluummin s-postin välityksellä tai vastaavasti niin se kyllä sopii. Haluasin vain varmuuden vuoksi mainita että olen hieman ihmiskammoinen. Itse olen vasta terapiani alkutaipaleilla.

        Ja kontaktilla tarkoitin ihan netinvälityksellä olevaa keskustelua myös. Toivottavasti ei kuulostanut oudolta ;)


      • jokuello91
        Personal kirjoitti:

        Olis tavallaan kiva keskustella enemmänkin, mutta myönnän että pelkään ihmiskontakteja. Tosi kiva tavata toinen 91 :). Voitko kertoa tuosta dissosiaatio häiriöstä. Kun minulle annettiin diagnoosia niin psykiatri sivusi tuota dissosiaatio häiriötä, mutta minä sanoin että en uskonut sen mahdollisuuteen, koska hän puhui jotain erillisistä persoonista. Tunnen kyllä olevani irrallani itsestäni, mutta en ole ihan varma mitä tuo dis.häiriö sisältää. Olen myös kärsinyt paniikkihäiriöstä ja masennuksesta. Myös kaksisuuntaista mielialahäiriön mahdollisuutta tutkittiin, mutta psykistri päätyi pelkkään ptsd:hen.
        Jos kerrot itsestäsi mieluummin s-postin välityksellä tai vastaavasti niin se kyllä sopii. Haluasin vain varmuuden vuoksi mainita että olen hieman ihmiskammoinen. Itse olen vasta terapiani alkutaipaleilla.

        Tosi mielelläni perehdytän sua aiheeseen tarkemmin :) mutta, en tässä kaikkien silmin :) en tunne pahemmin ihmisiä keillä olis tätä oireistoa... Ja, kun oot vielä samaa ikäluokkaa... Joo hyvä tietää (: Mielelläni joka tapauksessa voin aloittaa kirjoittelun ^^ [email protected]. Huom. vastaaminen voi sitten kestää vähän. Mul on kaksi vuoro työ ja iltavuoroissa en ehdi ihan heti koneelle (:


      • Intovertti lesbo

        Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Olen 29 ja kärsinyt siitä 13-vuotiaasta asti, mutta olen ollut jo sitä ennen aina ujo ja hiljainen. Paniikkihäiriöstä kärsin myös, mutta lääkityksen avulla siitä pääsin eroon tai ainakaan en ole saanut kohtausta pitkään aikaan. Masennusta ja ahdistusta on myös ollut iät ja ajat, mutta nämä alkaa olla jollain tavalla hallinnassa. Välillä olen edelleen taipuvainen ahdistukseen. Syön lääkkeitä tähän vaivaan, mutta ei se ole poistanut sosiaalisten tilanteiden pelkoani. Ja koska olen muutenkin synnynnäiseltä temperamentiltani ujo, hiljainen ja sisäänpäinkääntynyt, ei sitä mikään lääke voi poistaa.

        Nykyään asia on sillä tavalla hyvin, että pystyn käydä töissä ja muutenkin mielestäni voin hyvin.


      • Helsinki87

        Mä olen 28v, ja myöskin introvertti. Diagnosoitu masennus, ahdistusta, sosiaalisten tilanteiden pelko. Enää ainoa mikä oireilee on nimenomaan toi sos.tilanteiden pelko. Tuntuu, ettei siihen oikein ole mitään tehokasta hoitokeinoa...

        Sairaushistoria vaikeuttaa kyllä deittailua, kun ei mielellään kertois näistä jutuista. Ihmiset niin helposti toteaa heti sekopääksi. Jos joku tähän ketjuun kirjoittaneista haluis jutskailla, ni laittakaa s-postiosoitetta niin kirjoittelen :)


      • jokuello91

        No siis mulla vaikuttaa toi mun sairaus vielä hyvän aikaa. Oon ainakin seuraavat 3 vuotta terapiassa. Oon pää asiassa hyväntuulinen ihminen, mutta välistä on niitä päiviä, että oon hiljainen yms :) jos sua ei haittaa, pistä toki tohon osoitteeseen, minkä julkaisin aijemmin niin viestiä ^^


    • Midas III

      Tuntuu, että suurimmalla osalla lesboista on jonkin sortin mt-ongelmia. Itselläni on ollut nuorempana keskivaikea masennus. Kaikilla tyttöystävilläni on myös ollut omat mt-ongelmansa. Aika jännä.

      • Tämmöistä

        Ei kaikki oireilu ole mielenterveysongelmista johtuvaa ja minusta siinä ei ole mitään jännää ;(. Nuorempana olin ahdistunut ja uupumusta, mutta tuntui olevan yleistä heteroillakin tietyssä iässä.

        Olen tapaillut yhtä naista, joka ei halunnut ongelmiinsa apua ja päätyi myöhemmin itsemurhaan. Hän oli aika nuori ja harmittaa sikäli, että apua olisi ollut tarjolla -mutta jos sitä ei halua ottaa vastaan, ei kukaan muukaan voi auttaa.


      • väärä diagnoosi
        Tämmöistä kirjoitti:

        Ei kaikki oireilu ole mielenterveysongelmista johtuvaa ja minusta siinä ei ole mitään jännää ;(. Nuorempana olin ahdistunut ja uupumusta, mutta tuntui olevan yleistä heteroillakin tietyssä iässä.

        Olen tapaillut yhtä naista, joka ei halunnut ongelmiinsa apua ja päätyi myöhemmin itsemurhaan. Hän oli aika nuori ja harmittaa sikäli, että apua olisi ollut tarjolla -mutta jos sitä ei halua ottaa vastaan, ei kukaan muukaan voi auttaa.

        On ihan normaalia olla ahdistunut ja uupunut varsinkin tietyissä tilanteissa. Se ei välttämättä mitenkään ole ikään liittyvää. Jos esim. tekee liikaa töitä, ei ehdi nukkumaan jne. on ihan normaalia olla uupunut. Nykyään ihmisiltä ja etenkin nuorilta vaaditaan todella paljon työ&opiskeluelämässä. On myös normaalia tuntea iloa, surua, ahdistusta, pettymystä jne. tietyissä tilanteissa. Jos on rakkauselämässä pettymyksiä, niin on aivan normaalia tuntea surua. Epänormaalia se olisi, jos ei tuntisi yhtään mitään.

        Itselläni ei ole mitään erityisiä mt-ongelmia mitä nyt toisinaan sitten normaalia stressiä, väsymystä ja rakastumisista johtuvaa iloa ja surua... Itseasiassa voin erittäin hyvin ja olen aina voinut erittäin hyvin henkisesti kun ottaa lähtökohdat ja olosuhteet huomioon. Heikkohermoinen olisi jo tehnyt ties mitä ja kärsinyt vaikka kuinka paljon. Olen esim. kohdannut työsyrjintää ja työpaikkakiusaamista ja kun uskallan siitä avata suuni, niin olen itse joutunut ikään kuin syylliseksi ja on alettu epäilemään olenko jotenkin mt-ongelmainen. Siis syrjintää ja kiusaamista ei ole otettu todesta. Samoin jos olen sairastanut esim. flunssaa niin lääkäri on alkanutkin epäillä mt-ongelmia eli tavalliset flunssasta johtuvatkin oireet on kuitattu jollakin olemattomilla mt-oireilla. Itse olen kuitenkin tietoinen, että järki minulla kyllä pelaa eikä minulla ole mitään mt-ongelmia.

        Olen kyllä kohdannut paljon ihmisiä, joilla on jotain mt-ongelmia. Raskainta on seurustelu tai ystävyys hyvin heikkoitsetuntoisen ihmisen rinnalla.


    • Ei yksin tarvitse

      Minulla ei ole mitään diagnosoitua, ainakaan mitään normaalielämän vastoinkäymisten aiheuttamaa tilannekohtaista reagointia (normaalit suru- tai masennusreaktiot) kummempaa. Onneksi vähällä olen päässyt, sillä olen ajoittain tekemisissä oikeasti sairaiden ihmisten kanssa ja silloin ihminen voi olla oikeasti tosi huonossa kunnossa.

      Olen kerran seurustellut hetken miehen kanssa, jolla oli taipumusta keskivaikeaan/vaikeaan masennukseen. Suhde päättyikin jo heti alkuunsa kun taas lähti mieli viemään alaspäin.

      Raskainta oli naissuhteeni, jossa oli toisella tosi paljon itsetunnon ongelmaa, kohtaamattomia traumoja, koettua väkivaltaa/alkoholismia, ihmisten menetyksiä, läheisen harjoittamaa narsismia ja vallankäyttöä, ahdistuneisuutta, depressiota ja kaiken tämän tai avuntarpeen kiistäminen. Surullista etten voinut auttaa minäkään. Toivon hälle kaikkea hyvää missä ikinä meneekin.

      Tärkeintä on ymmärtää avun tarve. Siinä ootte jo pitkällä ja se tietää hyvää tulevaisuuteen.

    • älykäslesbo

      Hyh, en ikinä seurustelisi kenenkään mt potilaan kanssa, onneksi en sellaisia lesboja edes tunne. Nuorilla naisillahan esim. masennus on harmittavan yleistä. Binaisissa näitä mielenterveysongelmaisia kyllä löytyy, tosin nykyäänhän joka toinen nainen tuntuu olevan biseksuaali.

      • Ootko vähän tyhmä?

        Hyi, en ikinä seurustelisi noin idiootin ihmisen kanssa.


      • Hyh hyh hyyy

        Hyh, en ikinä seurustelisi sun kanssa.


      • äölkjhgfdssdfghjk
        Ootko vähän tyhmä? kirjoitti:

        Hyi, en ikinä seurustelisi noin idiootin ihmisen kanssa.

        Puollan sinua!
        Ja voisin sanoa, etten tunne yhtäkään ihmistä, heteroa, lesboa, homoa tai muutakaan, jolla ei olisi ongelmia. Ja ystäväni, tuttavani ovat sydämeltään viisaita ihmisiä.


      • Personal

        Täytyy myöntää että olen lukenut aikaisemminkin aika jäätäviä mielipiteitä siitä että mt-ongelmat ovat joillekin palstalaisille deal braker. Sekin on ollut osaltaan syynä siihen että pidän itseäni erossa seurustelu maailmasta. Joskin on ymmärrettävää että sairauksien kanssa parisuhde ei välttämättä lähde terveeltä pohjalta vaan voi helposti ajautua hoitaja-hoidettava suhteeseen.


    • 4+14

      Anorexia, post traumaattinen stressi ja vaikea masennus, itsetuhoisia ajatuksia, vetäytyminen sosiaalisista kontakteista. Kaikki nämä on koettu ja latenttina ne on edelleen osa mua. Silti pärjään hyvin eikä kukaan varmaan päällepäin tajua, että mulla olisi mitään ongelmia.

      • 1+2

        Eihän ne ongelmat välttämättä mitenkään näy ulkopuolisille. Sellaista ihmistä ei varmaan olekaan, jolla ei olisi yhtään mitään ongelmia. Ikävää, että ihmiset suhtautuvat tosi ilkeästi ja joskus tosi nuivasti tuommoisiin asioihin.


    • 10+12

      Paranoidinen skitsofrenia löytyy diagnosoituna. Teini-ikä oli aikalailla masennuksen ja ahdistuksen valtaamaa, mutta nyt menee paremmin. Lisäksi jonkilaista sos.tilanteiden pelkoa, mutta sitä ei ole diagnosoitu erikseen.

    • emilia____

      Rankkoja taustoja aika monella. Voimia ja tsemppia!

    • Tsoukki vaan ;) ;)

      Ei mulla mitään mielenterveysongelmaa ole. Mitä nyt vähän VIHANHALLINTAPUOLELLA ON VAJAUSTA, MUTTA VITTU STANAN PRKELE SIITÄ!!!!!! Oikeasti mä pystyn hillitsemään itseni ihan täydellisesti enkä koskaan edes KÄYTÄ CAPSLOCKIA!!!! Koskaan ei ole masentanut, mitä nyt STANAN PRKELE VEDÄN RANTEENI AUKI KERRAN KUUKAUDESSA!!!!

      Läpällä vaan, sori. VATTU MIKÄÄN LÄPPÄ OLLU!!!!

    • Lepakkotyttö

      Vakava masennus, ahdistushäiriö. Johtunee rankasta lapsuudesta. Mua ei haittais jos toisella olis jotaki ongelmia mt-puolella kuhan olis valmis hakemaan apua. Kukaan meistä ei kuitenkaan ilman ongelmia pääse tästä elämästä:D ite oon laittanu kaks parisuhdetta poikki mun ongelmien takia, on ollu niin riittämätön olo kun omat voimat menny vaan omiin ongelmiin eikä oo halunnu ns pilata toisen elämää sillä ainaisella valittamisella. Nyt kun menee paremmin niin uskaltaisin jo vähitellen ruveta yrittämään uutta suhdetta.

      • N40_

        Olet laittanut itse kaksi parisuhdetta poikki ongelmiesi vuoksi? Mutta onko se ollut vain oma käsityksesi, että "pilaat toisen elämän ainaisella valittamisella"? Entä jos olet kuitenkin riittänyt toiselle. Onko sinun ollut vaikeaa hyväksyä sitä, että kuitenkin olet voinut riittää ja toinen on voinut välittää sinusta juuri sellaisena kuin olet.


    • jokuello91

      Mää oon samassa tilanteessa, kuin lepakkotyttö. Oon tässä nyt vuoden päivät terapiassa ja itseasiassa nyt näyttää, että masennus oltaisiin voitettu :) Mul on tammikuussa hoitoneuvottelut, missä mulla aijotaan pudottaa ainakin kokeeksi masennus lääke. ^^

      • jokuello91

        Kovasti duunia on tässä tehnyt, että pääsisin eteenpäin ja parempi vointisisuus lisääntyis. Sitä se on jo ^^ tuntuu vaan niin hienolta, kun toi lääkkeen lopetus aikeet konkretisoi sitä kaikkea, mitä oon tehnyt itseni eteen (: paljoo hienompaa takaa oo lopettaa enään vuotta -14


    • 3798

      Kyllä, tämän yhteiskunnan painostus, sortaminen ja kiusaaminen ajaa kenet tahansa, mihin ongelmiin vaan.

    • perhe5

      Onko olemassa mitään vertaistukiryhmiä mielenterveysongelmaisten puolisoille, perheelle, lapsille? Meillä tarve sellaselle, kun ei oo omia voimavaroja käsitellä sairautta.

      • täälläon

    • lucario

      Onko muka olemassa lesboja joilla EI ole masennusta? Minä en ainakaan tunne yhtäkään itseni lisäksi D:

      Kaikilla tuntemillani lesboilla on jotain mielenterveysongelmia. Siksi en jaksa naisia enää. En alkaisi seurustelemaan masentuneen ihmisen kanssa. Se on vain aivan liian vaikeaa ja työlästä... Olen nähnyt tarpeeksi millaista se on, koska kaveriporukastani löytyy mt-ongelmaisia ja siinä on jo ihan tarpeeksi...

      • Ahahahahh

        Mitä v*ttua, trolli?

        Onneksi en tunne yhtään mt-potilasta, eikä kukaan tuntemani lesbo omaa mitään masennusta eikä muutakaan.. Voivoi jos sulla on mielenterveysongelmia, suoraan sanottuna v*tuttaa että alat yleistämään omien kokemustesi perusteella. Sen siitä saa jos etit naisia jostain sisäsiittoisesta lesboringistä. Suomi on naisia täynnä.


      • foxxy

        Eikö henkilö "kerää" itsensä ympärille samankaltaisia ihmisiä?


      • Tiedän yhden lesbon, jolla ei ole masennusta. Hänellä on krooninen väsymysoireyhtymä. Taidan tietää toisenkin, jolla ei ole masennusta, hänellä on anoreksia. Ai niin, yhdellä ei ollut masennusta, hän oli narkomaani. Yhdellä bi-naisella oli masennus, mutta sitten hän pääsi eroon siitä ja otti itselleen miehen.


    • realismi100

      Suurin osa ihmisistä on pöpejä.

    • Ahdistunut

      Minä olen masentunut, ahdistunut ja vahvasti läheisriippuvainen. Mä olen fundeerannut niin, että mulla on vahva häpeän tunne liittyen tähän mun lesbouteeni ja moneen muuhunkin asiaan, kuten vaikkapa siihen, että mut on raiskattu tai mun ulkonäköön ja rakkaus karkoittaa tai ainakin lieventää sitä, joten se toimii mulle terapiana niin kauan kuin sitä kestää. Mulla on aika diffuusi ego ja heikot rajat. Mä houkuttelen puoleeni päihdeongelmaisia ja viimeksi selkeästi epävakaan ja ahdistuneen naisen. Noiden suhteitten jälkeen olen ollut masentunut ja voimakkaan ahdistunut ja itsemurha on ollut lähellä. Vieläkään en ole ollut täysin vakuuttunut siitä, että haluan elää.
      Mä kasvoin alkkisperheessä, joka vihasi homoutta ja musta haluttiin ajaa se ulos hakkaamalla. Myöhemmin mun äitini on ruvennut esittämään uskovaista ja kas kummaa, hän edelleen vihaa homoutta. Silloinkin kun olen heidän kanssaan tyydyttävissä väleissä, niin ne sanovat, että kun sinä kuljet homoseksuaalien seurassa. Ne siis ajattelevat, että mä olen ajautunut huonoon seuraan ja että heteroiden seura tekisi minusta heteron.

    • Gillis

      AD-HD aktiivisuuden & ja tarkaavaisuuden häiriö keskittymis vaikeuksia..... liian vähäinen dopamiini välittäjä aineen johdosta kävin psygologian kurssilla.... niin ja vielä luki-häiriö mä sain täydet pisteet psykan kurssista ....... hain yhdestä syystä kurssille mutsin sairauden vuoksi halusin selityksen mistä äidin sairaus johtuu......

      • 12veekö

        :DD Älä selittele tyhmyyttäsi omassa päässä kehittelemilläsi diagnooseilla. Katsos kun ADHD (eikä myöskään lukihäiriö) ei liity mitenkään vajaaälyisyyteen (dopamiinin vajaavaisuuteen kylläkin).


      • Gillis

        On mulla AD-HD LÄÄKÄRI ON SEN DIAKNOOSIN ANTANUT MULLA ON ITSELLÄNI LÄÄKÄRIN LAUSUNTO JOSSA MAINITAAN AD-HD VOISIN NÄYTTÄÄ SEN PAPERIN JOS ET USKO


      • Gillis

        Aivoissa on muitakin välittäjä aineita DOPAMIINI GABA SEROTONIINI AIVO SOLUJEN OSAT DENRIITTI AKSONI SYNAPSI


      • whatthef
        Gillis kirjoitti:

        Aivoissa on muitakin välittäjä aineita DOPAMIINI GABA SEROTONIINI AIVO SOLUJEN OSAT DENRIITTI AKSONI SYNAPSI

        Tän palstan kirjoituksistasi päätellen oot kyllä aivan selkeästi kehitysvammanen, ainakin edellisen profiilisi (kuvan) perusteella..


    • 4136

      Rohkea aihe tosiaan, mutta voi olla myös hyvin leimaava - ihan kaikilla lesboilla ei kuitenkaan näitä ongelmia ole. Olen ollut masentunut kun vielä pyristelin kaapissa, mutta nyt voin hyvin ja elän tasapainoista elämää ja osaan sitä kokemusteni jälkeen arvostaakin. Tsemppiä kaikille ja aurinkoa kevääseen!

    • uuuuuu

      Tieteellisesti on tutkittu, että queer-naisilla on paljon mielenterveyden ongelmia. Tämä ei tietenkään johdu siitä, että ei-heterous tekisi ihmisestä mielisairaan, vaan syrjinnän ja yhteiskuntaan "sopimattlmuuden" aiheuttamasta stressistä. Voimia teille (meille) taistelijoille, vika ei ole teissä, vaikka valitettavasti sen omalla työllänne joudutte korvaamaan.

    • valitettavasti

      Itseni lisäksi en tunne kuin yhden tasapainoisen, henkisesti terveen, järkevän lesbon. Valitettavasti kaikilla muilla on vaikka mitä mielenterveysongelmaa. On poikkeuksellisen heikkoitsetuntoisia naisia, identiteettiongelmaisia, kaapissa/kulissiliitoissa eläviä, on skitsofreniaa, vainoharhaisuutta, narsisteja ja muita persoonallisuushäiriöisiä, münchausenin syndroomaa, tunnekylmyyttä, pahasti traumatisoituneita, hyvin kovakouraisia/väkivaltaisia, huomionkipeitä läheisriippuvaisia, sitoutumiskammoisia, patologisia valehtelijoita, pleijereitä, pettäjiä, psykoosia, masennusta, aggressiivisuutta, rahallisesti/seksuaalisesti hyväksikäyttäjiä, alkoholi/sekakäyttö/huumeongelmaa, peliongelmaisia, vakavia syömishäiriöitä, masennusta, ikäisekseen henkisesti taantuneita, läpeensä katkeroituneita ja kateellisia, sairaalloisen mustasukkaisia, hyvin asennevammaisia, vainoajia jne. Näiden lisäksi vielä aspergerin oireyhtymää potevia, ADHD-ihmisiä, lukihäiriöisiä ja sun muita oppimishäiriöisiä.

      • 17ja9

        Valitettavasti ihmismieli on rakennettu niin, ettei meistä kukaan voi sanoa, ettei sairastuisi kyseisiin sairauksiin. Koskaan ei voi sanoa, ei koskaan. Et edes sinä.


      • ns.tervelesbo

        Näin juuri, ei kukaan tiedä ennalta mihin ja miten elämä kuljettaa, mitä tulee vastaan ja mitä voimavaroja on kohdata vastoinkäymisiä. Ja minkälaiset lähtökohdat on suotu jo elämän ekoilla askeleilla. Tekeekö se ihmisestä sitten paremman, jos on ns.terve, ei todellakaan, kaikki olemme tasavertaisia inhimmillisiä ihmisiä.


      • Gillis

        Elämä kovettaa ihmistä kun tietää että oma äiti on mielisairas eikä ikinä tule parantumaan kitsofreniasta...
        Sitä on myös kolmee erin laista paranoidinen hepresiivinen katatooninen ....äidillä on paranoidinen kukaan ei voi vanhempiaan valita kova elämä .... mutt elämä on ja on valitettavasti pakko oppia hyväksymään tosi asiat..ketään ei voi omaa elämää valita ..... ne ihmiset jotka ei hyväksy sua vikoineen ne ei ole sun arvosia


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe