Minimipalkka millä lähdet töihin?

mertsa-

Lähtisitkö esim. 9e/h? Itsellä ammattitaito, en lähtis alle 12e kotoa tuuleen ja tuiskuun.

33

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palataan asiaan

      Miten jos olisit toiminimi-yrittäjä, millä hinnalla lähtisit tekemään hommia? Kysymys ihan sillä, että jos minulla olisi tarjolla toisinaan hommia? Tietysti ammattitaidon alue pitäisi tietää...

      • duunari3

        alle 60€ alv ei liikahda


      • jaa has
        duunari3 kirjoitti:

        alle 60€ alv ei liikahda

        Ok. Hyvä tietää. Tuosta jää kivasti tmi:n yrittäjälle. Mutta pitääpä kysellä asiakkailta, olisivatko valmiita maksamaan vaikka muuttoavusta noin paljon.


    • Siinä ehdoton minimi

      Eipä tarvii lähtee mihinkään alle 2200 €/kk mitä saan ansiosidonnaista.

      • Tästä voi

        tehdä johtopäätöksen että ansiosidonnainen tulee poistaa. Saadaan laiskat ja työtä vieroksuvat töihin oikealla palkalla.


      • Vetelykset töihin

        Mutta kauanko ansiosidonnainenkaan sinua elättää?

        Kannattaisi harkita kaikkien tämän ketjun osallistujien, mitä elämä on!

        Se on muutakin kuin laiskottelua, eikä nämä kotiväkivalta asiat tule juuri näistä lorvehtijoista, joilla ei ole mitään kunnollista elämänasennetta, muuta kuin että valtion on elätettävä heidät jatkuvasti.

        Siitä vaan rivissä Isiksen oppiin ja tykin ruoaksi kaikki laiskat saatte osoittaa siellä mieltänne ja häiriköidä kuten nämä yhdet mielenosoittajat Helsingissä.
        Muuhun ei teistä olekaan.


      • loppu tulee
        Tästä voi kirjoitti:

        tehdä johtopäätöksen että ansiosidonnainen tulee poistaa. Saadaan laiskat ja työtä vieroksuvat töihin oikealla palkalla.

        Kyllä se poistuu samaan tahtiin kun työpaikat.millä kukaan maksaa liitonmaksuja kun ei oo enää nollaus tukityötä.palkkoja tulee leikata kuntapuolella koska ei siellä mitään tehdäkään.Rahat hoitotyöhön ja poliisien palkkaamiseen.Ansosidonnainen on yksi tapa elää siivellä,ollut iät ajat.


      • 47v työssä
        Vetelykset töihin kirjoitti:

        Mutta kauanko ansiosidonnainenkaan sinua elättää?

        Kannattaisi harkita kaikkien tämän ketjun osallistujien, mitä elämä on!

        Se on muutakin kuin laiskottelua, eikä nämä kotiväkivalta asiat tule juuri näistä lorvehtijoista, joilla ei ole mitään kunnollista elämänasennetta, muuta kuin että valtion on elätettävä heidät jatkuvasti.

        Siitä vaan rivissä Isiksen oppiin ja tykin ruoaksi kaikki laiskat saatte osoittaa siellä mieltänne ja häiriköidä kuten nämä yhdet mielenosoittajat Helsingissä.
        Muuhun ei teistä olekaan.

        Asiaa puhut.pois tuet työtä vieroksuvilta.


    • 1100netto

      oon peruspäivärahalla ja sossutuella. arvostan omaa aikaa et ainakin 2500 ois tultava näppiin. otan mielummin vähemmän rahaa kun ikävässä työssä.

    • Siinä vasta uraputki

      Ja työkokemusta on varmaan kaikilla ja reilusti, kun olette peruspäivärahalla.
      Kummia nämä nykyiset ihmiset kun pitäisi saada loistopalkkaa heti työnteon alussa.

      Noilla vaatimuksilla pysytte koko ikänne avustusten parissa, eläkkeellä sen sitten huomaatte, jos edes niin vanhoiksi elätte kun elätte tekemättä mitään, kenties vain kaljaa kitaten.

    • tyyyyyyyyyötön

      viisas säästelee päätään ja kroppaansa.

      • No just juu

        ja mikähän mahtaa olla sen säästämisen lopputulos?


    • fghjghjdfj

      Ei se että ei ole töissä tarkoita että on työttömänä työnhakijana ja avustuksilla. Mäkin olen jo tienannut niin paljon säästöön, että en viitsi enää mennä töihin, jos se ei ole mielekästä ja hyvin palkattua, harrastelen elämää ilman työtä.

    • suipailija

      Sama täällä! Voin elää jo loppuelämäni säästöillä, nyt 55-vuotiaana.

    • Säästöillä elävä

      Tässä ketjussahan onkin kyse siitä millä palkalla menisi töihin.
      Turkin te jotka elätte säästöillänne olette olleet mahdollisesti mielenosoituksessa riehumassa.
      Joten ei sotketa puuroja ja vellejä.

      • fghfhjkser

        Ei aloittaja puhu mielenosoituksista mitään. Vain palkkarajaa jolla työ maistuisi.

        Mielekästä työtä tekisin vaikka 10 e / tunti
        Vastenmielisestä vähintään tuplasti.
        Vaaralisesta esim. palkkasotilaan hommista pitäisi saada sitten iha eri taulukkojen mukaan.


    • on-off1

      Olen työtön vaikka työttömyys aika kiva kun aikaa muuta. Ihan persettä ,koska työkkäri täti aika tiukka ja kuulemma joudun tammikuun jälkeen palkkatyöhön. En itse haluaisi ,mutta pakkohan käydä töissä. Joutuisin 8 tuntia ma-pe päivässä. En itse todellakin tarvitse isompi palkka kuin maksimi/alle 1500€/kk kelpaa. Nyt en tiedä vielä ,että paljonko saan palkka nettona ja jää nähtäväksi. Olen tällä hetkellä kuntouttava työtoiminnassa noin hieman kuukauden jäljellä ennen palkkatyöhön.

      • ihme työkkäri...

        On se kumma kun työkkäri pistää porukkaa ilmaistöihin ennen kuin alkaa tarjoamaan palkkatukitöitä.


      • on-off1
        ihme työkkäri... kirjoitti:

        On se kumma kun työkkäri pistää porukkaa ilmaistöihin ennen kuin alkaa tarjoamaan palkkatukitöitä.

        Niinpä onkin ,että työkkäri outo kun se vain menoksi. Siis olen vain 3kk kuntouttava työtoiminnassa ja sitten sanoi joudun palkkatyöhön pian. Vai niin.. Ei koskaan ollut minulle sanomaan "kuntouttava työtoimintaan".


    • einaroinen

      No kyllä tuommoinen 7.000 euroa kuussa jo alkaisi motivoida työntekoon, tai ainakin työpaikalla näyttäytymiseen.
      Sehän ei nyt Suomen eliitissä ole vielä kuin suolarahat.

      • Mites_kun_sinä

        et kuitenkaan kuulu Suomen eliittiin? Taidat pikemminkin olla noita pahnan pohjimmaisia jotka eivät omaa kykenemättömyyttään kelpaa mihinkään millään palkalla. Jatka sinä vaan edelleen puhumista Suomen eliitistä ja niiden palkoista, minä naureskelen.


    • UunoAino

      Jos kaupungin virkamiehenä saan nyt 4800 e/kk. Voin sanoa suoraan että en vaihtaisi työpaikkaani mistään hinnasta, koska en yksityisellä sektorilla pärjäisi ja kun nyt luvalla sanoen olen vielä muutaman vuoden tässä ja sitten pääsen jonkinlaiseen eläkeputkeen, tämä on minun tieni.

      Tavallaan säälin nuoria työttömiä, mutta toisaalta iloitsen osastani. Jokainen toimii kuten on mahdollisuus.

      • lamaa pukkaa

        No semmonen 6€ tunti.raskaamassa työssä ja erikoishommissa 7,5€ tunti.tosin näin maksajan kannalta.


    • Ei 9e/päivä

      9e / päivä ei kuulosta ainakaan hyvältä.

      • Se_lienee

        kuitenkin suurelle osalle luusereista raaka todellisuus. Olisikohan kannattanut panostaa aikoinaan. Nyt on varmasti jo liian myöhäistä ja tulevaisuus näyttää synkältä. Oma vikahan se kuitenkin useimmiten on, laiskuus nimittäin.


      • Lapaselleterveisiä

        Lapasen nosto.


    • plaavo

      Voisin vaikka autella kauppa-asioissa 10 e/tunti plus autokulut noin pimeenä.
      Sekin homma pitäisi laittaa ajankanssa veroilmoitukseen ja sitten kai laskuttaisin maksut tuplana vähintään. Ihan vaan kustannusteni peittämiseksi. Eli käyttäjälle kallista ja minulle kannattamatonta. Antaa olla koko asian.

    • Päätä itse

      Jokaisella pitäisi olla senverran itsekunnioitusta ja moraalia, että ymmärtää työn teon olevan ihan itsensä vuoksi tärkeää. Päivisin on tekemistä, eikä mieli harhaile missä milloinkin ja yleensä täysin tyhjänpäiväisissä asioissa.

      Kun saa palkan ja osaa sen vielä käyttää järkevästi, ensin elämisen kulut, sitten säästöön pahan päivän vara ja hyvä on säästää johonkin matkaankin, sillä ihminen tarvitsee myös vapaa-aikaansa jonkinlaista sisältöä.

      Kun jaksat tällä radalla, uskon, että joskus vielä kiität itseäsi, sillä huomaat varmasti säästämisen antaneen sinulle mahdollisuuksia sellaiseen, joita kädestä suuhun eläjä ei koskaan saa. Kaikkea roinaa mitä myydään et tarvitse, joten tärkein sana jonka opettelet on ei sana elämässä ja toinen asia, että itse päätät eivätkä kaverit asioistasi.

      Terve piirre ihmisessä on myös olla rehellinen, kaikki eivät kavereiksi sovellu, joten älä ala elää toisten sanomisten mukaisesti, vaan pidä omat varasi omana tietonasi.

      Kaikkiin bileisiin ei tarvitse osallistua ei edes työpaikan pikkujouluihin jos ne ovat niitä märkiä juhlia, joiden jälkeen nolostellaan, erotaan ja sotketaan asiat täydellisesti.

    • lvi-harjoittelija

      Asbesti "imurina" oon ollu 9€/pvä, sitä oli niin vähän ettei se kuulemma haitannut.
      Meneepähän sentään henki et ei tarvii kantaa huonoo omaatuntoo siitä että tuun niin kalliiksi yhteiskunnalle työttömänä.

    • Ylitonnikäteen

      Kyllä pitäisi saada 1300-1400e/kk käteen, jotta päihittää tarpeettoman lusimisen työttömyyskorvauksilla.

      • Hirvosen Pentti

        En ole tällä hetkellä työttömänä mutta asiaa puntaroituani kakkosella pitää bruttotulojen alkaa, muuten saisivat pitää tunkkinsa. Nyt muutaman satasen yli tuon rajan.


    • suomalainen5

      Normipitkä työpäivä ja työehtosopimuksen mukainen palkka. Se riittää ja sillä tulee toimeen.

      Se on suomalaisen oikeus ja kohtuus. Hyvälle työmiehelle lisäksi kunnon bonus.

      Joka tuosta vinkuu, sitä nyrkillä sisään, johonkin ja kovaa.

    • dsfsdfsfd34

      Nyt kun opiskelen niin 10€/tunti on ihan jees. Pakko tehdä sillä mitä saa.
      Aikaisemmin en alle 10 olisi harkinnutkaan, koska ammattipaperit oli kunnossa ja pätevyydet myös. Valmistumisen jälkeen jos sen 15€/tunti saisi niin olisin todella onnellinen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe