Onko tietoa mitä porukkaa

Rehellisiäkö?

Onko teillä käynyt viime päivinä ovella ulkomaalaisia joilla on joku kyltti ja joka puhuu englantia. Meillä kävi juuri mies jotakin molottamassa. En ymmärtänyt ja laitoin vain oven kiinni. Onkohan joku kopla liikkeellä kun pari outoa autoa pyöri myös pihalla.

27

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anonyme....

      Missäpäin nyt ovat liikkeellä?

    • huijarit

      Nää tyypit ovat liikkuneet ympäri Rovaniemeä lappunsa kanssa. Yleensä heitä on kaksi liikkeellä. Sanovat olevansa köyhiä opiskelijoita ja blabla... Mitä lie ovat vailla, rahaa varmaankin. Tiedä vaikka kävisivät kartoittamassa sopivia ryöstökohteita. Ovat liikkuneet Saarenkylässä ja Ounasrinteellä sekä keskustan läheisyydessä. Olkaa varuillanne ja levittäkää sanaa naapureille ja tutuille. Ryöstävät vielä jonku yksinäisen vanhuksen.

      • Pitäkää simät auki

        Lyökää ovi lukkoon nokan edestä , niitä on liikkunut ennenkin.
        Joku yhteys asuntomurtoihin niillä on.
        Katsokaa auton tuntomerkit ja rekisterikilpi.


    • varokaa

      HOX! Liikkeellä on taas näitä tummatukkaisia "olen kuuro, lapseni on vakavasti sairas" huijareita, jotka tarkkailevat asuntojen pihoja ja pyrkivät myös sisälle. Koputelleet oviin tänään ainakin Tapiontiellä. 
      Ovet lukkoon, tavarat varastoihin ja lapsillekin viestiä että ei aukaista ovea jos ei tiedä kuka on tulossa.

    • paikat kuntoon

      Edelliset kommentit ovat tyypillisiä, suomalaisten ennakkoluuloihin perustuvia. Onko meillä todisteita, tai mistä tiedämme, että oventakana koputtava, tai ovikelloa soittava olisi joku rikollinen? Oven takana voi olla ihan rehellinen, apua tarvitseva ihminen.

    • huijarit

      Kyllä tästä on ihan konkreettisia todisteita olemassa ja keskustelu fb:n puskaradio rovaniemi palstallakin. Vaikka sie paikat kuntoon kuinka luulet että elämme vaaleanpunasessa pumpulissa niin se ei pidä paikkaansa.

      Oikeasti apua tarvitseva ihminen pyytää sitä poliisilta, kirkolta tai sossulta (tuttu paikka varmasti ulkomaalaisille) eikä kiertele autolla epämääräisesti ympäri kaupunkia viikkotolkulla!!!

      • paikat kuntoon

        Kyllä mie "paikat kuntoon" jotain tiedän. Tiedän sen, että innoikkaimmat suhtautuvat epäilevästi oville kolkuttajiin. Monilla epäilijöillä olisi kyllä peiliinkatsomisen paikka. Ei kaikki ole sitä, miltä näyttää. Oven takana on ihan rehellisiäkin ihmisiä.

        Uskoisin, että monikin epäilijä on luulosairas tai vainoharhainen. Syyttä/suotta, saattavat nimitellä rehellisiä ihmisiä huijareiksi. Asioista pitää ottaa selvää, siis faktaa.


    • Huijarit

      No siinäpä availet ovias niinku haluat.

      • paikat kuntoon

        Minulla on psykologista silmää, erotan huijarin sillmiin katsomalla.


      • huijarit
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Minulla on psykologista silmää, erotan huijarin sillmiin katsomalla.

        No sehän on hienoa. Ei muutako onnea ja menestystä.


      • Niin mullakin.
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Minulla on psykologista silmää, erotan huijarin sillmiin katsomalla.

        Sinä olet onneton epärealistinen toisten rahoilla elävä paskaloinen.


      • paikat kuntoon kirjoitti:

        Minulla on psykologista silmää, erotan huijarin sillmiin katsomalla.

        Ei varmasti ole, sen perusteella mitä ole tänne palstalle kirjoitellut niin sinulla ei todellakaan ole minkäänlaista "psykologista silmää" sen paremmin kuin kykyä lukea rivien välistä tahi huumorin-/sarkasmin- tai minkään muunkaan tajua sitten pätkän vertaa. Tuntuu että olet opiskellut vuorovaikutustaitosi ja tietosi maailmasta jostain teoreettisesta elämänohjekirjasta ja koitat tällä palstalla soveltaa oppejasi huonolla menestyksellä käytäntöön.


      • Luciferius
        vapaamaalari kirjoitti:

        Ei varmasti ole, sen perusteella mitä ole tänne palstalle kirjoitellut niin sinulla ei todellakaan ole minkäänlaista "psykologista silmää" sen paremmin kuin kykyä lukea rivien välistä tahi huumorin-/sarkasmin- tai minkään muunkaan tajua sitten pätkän vertaa. Tuntuu että olet opiskellut vuorovaikutustaitosi ja tietosi maailmasta jostain teoreettisesta elämänohjekirjasta ja koitat tällä palstalla soveltaa oppejasi huonolla menestyksellä käytäntöön.

        Ironia ja sarkasmi ovat sanoja , jotka rouva Paikat kuntoon tyypiltä
        ovat jääneet oppimatta.
        Hän tulkitsee kaikkea kuin Piru Raamattua ja puhuu itseänsä
        pussiin koko ajan.
        Seuraava mielipide kumoaa edellisen !


      • paikat kuntoon
        vapaamaalari kirjoitti:

        Ei varmasti ole, sen perusteella mitä ole tänne palstalle kirjoitellut niin sinulla ei todellakaan ole minkäänlaista "psykologista silmää" sen paremmin kuin kykyä lukea rivien välistä tahi huumorin-/sarkasmin- tai minkään muunkaan tajua sitten pätkän vertaa. Tuntuu että olet opiskellut vuorovaikutustaitosi ja tietosi maailmasta jostain teoreettisesta elämänohjekirjasta ja koitat tällä palstalla soveltaa oppejasi huonolla menestyksellä käytäntöön.

        Onhan sillä sentään (eli mulla) sitä huumorintajua ko se lähettelee aian välillä niitä Katariinan puistoviestejä. Niissähän on metkaa kyllä tammen alla.
        Sitte se sannoo ettei tuo ollu minun viesti, vaan joku käyttää nimimerkkiäni.

        Mutta en mie siitä suutu. otan sen huumorilla. Minulla oli kymppi psykologiassa. Siis minulla juuri paikat kuntoon.
        siitä on hyötyä Katariinan puistossa tammen alla. Joo.


      • paikat kuntoon kirjoitti:

        Onhan sillä sentään (eli mulla) sitä huumorintajua ko se lähettelee aian välillä niitä Katariinan puistoviestejä. Niissähän on metkaa kyllä tammen alla.
        Sitte se sannoo ettei tuo ollu minun viesti, vaan joku käyttää nimimerkkiäni.

        Mutta en mie siitä suutu. otan sen huumorilla. Minulla oli kymppi psykologiassa. Siis minulla juuri paikat kuntoon.
        siitä on hyötyä Katariinan puistossa tammen alla. Joo.

        Mee sie vain sinne tammes alle, mutta ota pari metriä hyvää köyttä mukaan, solmi se tukevaan oksaan, tee päähän silmukka reilun parin metrin korkeudelle maasta, ota joku jakkara tai vastaava, pujota pääs silmukasta ja potkase palli alta niin maailma on taas vähän parempi paikka elää, jookosta? :)


      • paikat kuntoon
        vapaamaalari kirjoitti:

        Mee sie vain sinne tammes alle, mutta ota pari metriä hyvää köyttä mukaan, solmi se tukevaan oksaan, tee päähän silmukka reilun parin metrin korkeudelle maasta, ota joku jakkara tai vastaava, pujota pääs silmukasta ja potkase palli alta niin maailma on taas vähän parempi paikka elää, jookosta? :)

        Jospa kolmeen edelliseen kommenttin vastaisin, nimimerkeille "Luciferius", "vapaamaalari" ja "paikat kuntoon(NIMIMERKIN LAINAAJALLE)" Ihan vääriä johtopäätöksiä, en ole rouva paikatkuntoon. Puhun mielipiteilläni, jotka tarkkaan harkitsen mitä sanon. En puhu itseäni pussiin, mielipiteissäni pysyn, en kumoa mielipiteitäni. Teiltä vain väärä tulkinta mielipiteistäni.

        Nimimerkkini lainaajalle sanoisin, minulta ei lähde mitään katariinanpuiston viestejä. Ne viestit lähtevät nimimerkkini lainaajalta. Olen sen nähnyt kommenteissa. Totta että minulla on kymppi psykologiassa ja huumorintajua.

        Tosin "vapaamaalarilla" on puutteita psykoligisissa taidoissa: uskoo kaikkeen, mitä nimimerkkien lainaajat sanovat mielipiteissään.


      • paikat kuntoon
        paikat kuntoon kirjoitti:

        Jospa kolmeen edelliseen kommenttin vastaisin, nimimerkeille "Luciferius", "vapaamaalari" ja "paikat kuntoon(NIMIMERKIN LAINAAJALLE)" Ihan vääriä johtopäätöksiä, en ole rouva paikatkuntoon. Puhun mielipiteilläni, jotka tarkkaan harkitsen mitä sanon. En puhu itseäni pussiin, mielipiteissäni pysyn, en kumoa mielipiteitäni. Teiltä vain väärä tulkinta mielipiteistäni.

        Nimimerkkini lainaajalle sanoisin, minulta ei lähde mitään katariinanpuiston viestejä. Ne viestit lähtevät nimimerkkini lainaajalta. Olen sen nähnyt kommenteissa. Totta että minulla on kymppi psykologiassa ja huumorintajua.

        Tosin "vapaamaalarilla" on puutteita psykoligisissa taidoissa: uskoo kaikkeen, mitä nimimerkkien lainaajat sanovat mielipiteissään.

        Nimimerkki vapaamaalari on tosi tosikko. Ei ymmärrä huumoria vähääkään, eikä paljon muutakaan.
        Sen ovat nähneet kaikki jo ajat sitten.


    • Ittekki köyhä perkel

      Vituttaa ne kerjäläiset oli ne mitä oli. Eikö se ole kiellettyäkin suomessa. Ainakin minä kiellän kerjäämisen.
      Menkööt hevonvittuun ahneet kerjäläiset.
      Joku kävi ovella vasta näyttämässä opiskelijalappua. Huitasin kädellä poistumisen merkiksi. Paikka ei ollut Rovaniemi.
      On niitä käynyt ennenkin.

      • paikat kuntoon

        Ei kerjääminen ole pelkkää kerjäämistä. Hyvään tarkoitukseen kerätyt rahat, silloin ei ole kysymys kerjäämisestä. Silloin kun annat voileivän nälkäänäkevälle nälkäiselle,niin ei se ole kerjäämistä.


    • hyijarit

      Joo no tässä ei nyt ole kyse nälkäänäkevän voileivän kerjäämisestä.

      • paikat kuntoon

        Auta nälkää näkevää, niin saat hyvän mielen.


    • Vittuniillämitään

      hätää ole. Kun on varaa tulla Suomeen omalla autolla, tuhansien kilometrien päästä, kysymys on rikollisista, jotka hakevat paikkaa, jonka voivat ryöstää joulun aikana.
      Täysiä ammattirikollisia. Kävivät myös meidän ovella, Korkalovaarassa, näin heti, ammattirikollisia, aivan ehdottomasti. Ei mitään muuta mahdollisuutta. Bodylanguage kertoi kaiken. Bodylanguage ei valehtele.

    • Hevy metall

      Just niin KEHONKIELI EI VALEHTELE ! !

    • huijarit liikkeellä

      En tiedä oliko samaa porukkaa (mahdollisesti) mutta myyvät ovelta ovelle ylihinnoiteltua rihkamaa. Vanhukselta onnistuivat huijaamaan 20 euroa pienestä vilkkuvasta lumiukosta. Todella törkeetä touhua. Poliisille on ilmoitettu ja he käskivät välittömästi soittamaan jos ovelle ilmaantuu kerjääjiä tai myyjiä!

    • vilkkuva1

      nähty muurolassakin ja änkes vanhuksen ohi sisälle asti.

      • parempi kuva kuin

        ei sitten poilla säteile,onhan teillä kännykässä kamera,eiku kuvaamaan vaan ja kuvat jakeluun.kai sitä saa omalla kotiovella kuvata sisäänpyrkijöitä.


      • hannes hynönen
        parempi kuva kuin kirjoitti:

        ei sitten poilla säteile,onhan teillä kännykässä kamera,eiku kuvaamaan vaan ja kuvat jakeluun.kai sitä saa omalla kotiovella kuvata sisäänpyrkijöitä.

        Sano tuo sama 90 v. vanhukselle. Idiootti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe