Mikä Asus z97

G. Freeman

Tarkoitus olisi koettaa koota kotikone. Noita Asuksen z97 emolevyjä on useita malleja, mikähän niistä kannattaisi ostaa kun ei niissä kovin kummoisia eroja tunnu olevan.

18

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1366

      A on hyvä peruskäyttöön. Jos haluat enemmän kellotukseen suuntautuvan niin Hero koska siinä on paremmat VRM komponentit kuin halvemmissa malleissa esim RANGER:ssa on huonommat VRM komponentit kuin Hero mallissa.

    • fdsafdsa

      Vaihtoehtoja on paljon, joten mitä jos tutustuisit itse malleihin ja niiden eroihin? Erot kyllä löytyvät Asusin sivuilta, josta löytyy myös vertailutyömahdollisuus rinnakkain.

      Itse valitsisin ennemmin vähintään sellaisen mallin jossa on Intelin oma levyohjain (halvimmissa ei muistaakseni ole)

      Jos pitää olla edullinen tai kohtuu edullinen:

      Z97-A jos pitää olla SLI-mahdollisuus, edullisempi malli jos ei tarvitse olla.

      Jos saa maksaa hieman enemmän:

      Niin sabertoothissa etuna lähinnä hieman pitkäkestoisempi virransyöttö, sekä jonkinlainen kuulokevahvistin(?)

      Gryphonin muuten todennäköisesti aika vastaava, mutta 5 vuoden takuu ja koko MicroATX.

      Kannattaa valita edullisin, joka vastaa omia tarpeita. Itsekin voisi noiden selvittämiseen vaivaa hieman yrittää nähdä.

      • Kokemusta on

        Kannattaa ostaa suoraan Asus z97 Pro niin ei tarvi tuhlata aikaa sekavien ja markkinajohteisten mainossivujen ihmettelemiseen.


    • 1366

      No tärkein mikä ratkaseeon koko. Mutta ilmeisesti aloittaja etsi ATX kokoista.

      Jos vesijäähyn meinaa laittaa ni VII Formula on paras.
      Pro on aika aloittelejan ostos koska siin on vähän kaikkea varsinki wifi mallissa.

      Oikeastaan paskaako noita Z97 edeskanattaa ostaa. Ostaa suoran X99s sarjaa ni ei tarvii joka vuosi olla päivittämässä.

      Deluxe siihen hyvä.

      https://www.youtube.com/watch?v=XJ_mykEuac8

      • PC-Master

        Onko tosa enaa ide töpseleitä


      • fdsafdsa
        PC-Master kirjoitti:

        Onko tosa enaa ide töpseleitä

        Niin tai ISA-väylää! Puristi ei muita käytä!


      • 1366
        PC-Master kirjoitti:

        Onko tosa enaa ide töpseleitä

        Mitä sillä tekee? Nykykoneissa ei ole ide laitteita.

        Mut saa sen varmaan toimimaan jollain adapterilla.
        Meinasit ostaa yli 300 emolevyn ja 1000 prosessorin ja muutaman satasen muistit ja haluat käyttää ide laitetta? Nyt mun on pakko kysyä et miksi hitos? Eikö SATA laitteet ja PCI-e USB liittimet riitä?


      • * * * * *
        PC-Master kirjoitti:

        Onko tosa enaa ide töpseleitä

        Ei ole. Niistä on päästy onneksi jo eroon. IDE-levytkin ovat jo niin iäkkäitä, että mitä sellaisilla tuossa emossa tekis.


      • 1366
        fdsafdsa kirjoitti:

        Niin tai ISA-väylää! Puristi ei muita käytä!

        RS 232 puuttuu myös.


      • fdsafdsa
        1366 kirjoitti:

        RS 232 puuttuu myös.

        Ja koksi-liitin thinethernettiä varten. Ihan huono kun tuollainenkin puuttuu, ilman ei voi pärjätä!


    • 1366

      Mä luulen et mullaon yks ide väylänen maxtor tallella joka toimii!

      Joslaitat mulle videon mikä todistaa et sul on toimiva kone mis on ide väylä ni ja osotteen nin lähetän maxtorin joululahjaksi.

      Pitäskö se tyhjentää ensin? Siin on kuitenki jotai informaatioo sisällä.
      No kai mä sen jotenki saan tyhjennettyä. Vaikka en ole kyl yhtää varma et saan :D

      Kato DDR muistajaki viel myydään.
      http://www.huuto.net/kohteet/512mb-ddr-muistikampa---useita-malleja/330970678

      IDE levyjä:
      http://www.huuto.net/kohteet/wd-320gb-ide-ulta-ata-kiintolevy---7200rpm/342030331

      Ei muuta ku retrokonetta kasaamaan.

      • * * * * *

        Eiköhän retrokone kannata kasata käytetyistä osista.


      • Minkä kokonen Maxtori? Tossa olis P3 667MHz / Asus Cuv4x emona. ISA- väyläkin löytyy ja mitäs muutakaan kuin IDEa löytyy liittimistä..

        Itseasiassa IDE- liitäntä löytyy kyllä ns. pääkoneestakin, optiminen asema siinä kiinni.


      • 1366
        timekillerx kirjoitti:

        Minkä kokonen Maxtori? Tossa olis P3 667MHz / Asus Cuv4x emona. ISA- väyläkin löytyy ja mitäs muutakaan kuin IDEa löytyy liittimistä..

        Itseasiassa IDE- liitäntä löytyy kyllä ns. pääkoneestakin, optiminen asema siinä kiinni.

        Tais olla aika pieni 80 eiku onki 120GB

        Normo maxtor eli meteliä pitää "riittävästi" mutta aina toiminut ku on viittiny koneen törkätä.

        http://aijaa.com/a67Tnk


      • 1366 kirjoitti:

        Tais olla aika pieni 80 eiku onki 120GB

        Normo maxtor eli meteliä pitää "riittävästi" mutta aina toiminut ku on viittiny koneen törkätä.

        http://aijaa.com/a67Tnk

        DiamondMax 9. Toimiva. Saavutus tuokin :D Ei vaan, eikös ne olleet 160GB vai 250GB DiamondMax 9 kovoja, jotka kaikki hajos?

        Omaan käyttöön mulla on 40GB IDE Maxtor (toinenkin, mutta puolihajonnut) ja 2x10GB Samsungit. Pitävät kaikki kolme melkosen metelin.


      • timekillerx kirjoitti:

        DiamondMax 9. Toimiva. Saavutus tuokin :D Ei vaan, eikös ne olleet 160GB vai 250GB DiamondMax 9 kovoja, jotka kaikki hajos?

        Omaan käyttöön mulla on 40GB IDE Maxtor (toinenkin, mutta puolihajonnut) ja 2x10GB Samsungit. Pitävät kaikki kolme melkosen metelin.

        No sitte oot tottunu meteliin. En yhtään tiedä mitkä on hajonnu ku mulla ei ole ikinä hajonnu yksikään kiintolevy.

        Nakkaa mun rekisteröityyn profiiliin sun yhteystiedot ni mä lähetän ton ku saan sen jossain tyhjennettyä. (tarkistettua) siis yksitysviestinä.

        intel1366 on mun rekisteröity nimimerkki.
        Hyvä vaan jos käyttöön menee. Turhaa tuo mulla seisoo käyttämättömänä.


      • intel1366 kirjoitti:

        No sitte oot tottunu meteliin. En yhtään tiedä mitkä on hajonnu ku mulla ei ole ikinä hajonnu yksikään kiintolevy.

        Nakkaa mun rekisteröityyn profiiliin sun yhteystiedot ni mä lähetän ton ku saan sen jossain tyhjennettyä. (tarkistettua) siis yksitysviestinä.

        intel1366 on mun rekisteröity nimimerkki.
        Hyvä vaan jos käyttöön menee. Turhaa tuo mulla seisoo käyttämättömänä.

        Kiitosta vaan, mutta en mä tuota siis tarvitse kun tuo 40 gigainen yksinään riittää. Se on DOS / Win95-98 peleille enemmän kuin tarpeeksi. Olen päinvastoin miettinyt laittavani IDE-CF- kortti / vastaavaa adapteria ja näin ollen saavani köyhän miehen SSD:n tuohon. Ei ole aitoa retroilua, mutta käytännöllisyys.


      • 1355
        timekillerx kirjoitti:

        Kiitosta vaan, mutta en mä tuota siis tarvitse kun tuo 40 gigainen yksinään riittää. Se on DOS / Win95-98 peleille enemmän kuin tarpeeksi. Olen päinvastoin miettinyt laittavani IDE-CF- kortti / vastaavaa adapteria ja näin ollen saavani köyhän miehen SSD:n tuohon. Ei ole aitoa retroilua, mutta käytännöllisyys.

        Katteleppa jos löydät vanhan Asus mini läppärin. Niissä on pieni SSD vakiona. Jotku kaupat esim mindfactory myy kaikkia ihmeellisiä osia. myös.
        ebay on toinen paikka mistä varmaan löytyy vaikka mitä. Noi ide ja ensimmäiset pikku ssd levyt vois ollaparempia jos löytää sopivan liittimen.
        Noita käytetään esim nas servereissä kun niiden käyttislevylle tarvii 2-4GB tilaa.
        http://www.mindfactory.de/Hardware/Solid State Drives (SSD).html/article_per_page/5


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe