Opettajalle joululahja

sateenkaariäiti

Lapseni aloitti koulun syysloman jälkeen ja nyt olen ajatellut hommata hänelle jonkun vaikka pienenkin lahjan, jotta opettaja huomaisi arvostavamme häntä. Antaisitteko neuvoja lahjan välittämästä viestistä, kun kyseessä on miesopettaja, joka on ilmoittanut julkisesti olevansa homo. Onko paha?

18

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenkku ope

      Lahjaidea: kopioi kaikki tuon open pomon kirjoitukset paperille ja tee siitä hieno kirja.
      Hyvä idea?

    • hihana

      Musiikkia ja lukemista. Jari Sillanpään musiikkia ja Pekka Haaviston lukemista.

    • miksi ostaa mitään?

      Opettajalle alkoholipullo, tai käytöskirja, toisaalta palkanhan ne saa työstä eti mitään tarvis oikeesti ostaa. Eihän ne osta lapsille eikä heidän nahemmilleenkaan mitään joululahjaa.
      Ylisuurilla palkoilla 2 tuntia päivä ja täys palkka myös liian pitkistä lomista, niin siinä on palkaaa heille yllin kyllin, liikaa

    • Johan Stefan

      Mitä väliä sillä on, onko homo vai hetero? Lahja voi olla vaikka suklaata tai kukka. Tai punakynä! :-)

    • Järkyttävää olisi

      Olisi kauheeta jos mun lasteni opettaja olisi parisuhteessa samaa sukupuoltaolevan kanssa... hyi, kyllä meidän lapset lähtisi kovin nopeesti pois siltä luokalta.. en sallisi että mun lapset saisivat tuommosen kuvan parisuhteesta!
      Hävetäisi kertoo lapsille et hei, sun ope on homo tai le...
      Pois ja äkkiä ja normaalin opettajan luokalle.
      En antaisi hetkeäkään lasteni olla semmoisen opettajan luokalla, heti pois kun tulisi julki.

      • Ei voi mitään

        Ööö... sukupuolen kiinnostusta ei voi valita syntyy joko Homona tai heterona!


      • Ruusunkiulukka

        Ei vanhemmilla ole mitään sanomista siihen, kuka lapselle mitäkin ainetta opettaa. Se on koulun asia. Et sitä paitsi tiedä, vaikka lapsesi opettajissa olisi homoseksuaaleja tänäkin päivänä. Tai aseksuaalisia. Tai sukujuuriltaan saksalaisia. Tai mielenterveysongelmaisia. Tai kiihkouskovaisia. Tai antisemitistejä. Tai syömishäiriöisiä. Tai allergisia. "Liian" ahdasmielisiä tai avarakatseisia. Kenties jopa sellaisia, jotka ymmärtävät, ettei seksuaalinen suuntautuminen määritä ihmistä ihan kaikissa asioissa.

        Lasten käsitys parisuhteesta tuskin muodostuu yhden opettajan perhekuvion perusteella. Olen kuitenkin pahoillani lapsesi puolesta, että hänellä on noin tyhmä äiti tai isä. Ehkäpä hän kuitenkin on perinyt toiselta vanhemmaltaan vähän enemmän aivokapasiteettia. Kouluhan luonnollisesti pyrkii vaikuttamaan asenteisiin ja muuttamaan näitä kotoa tulevia vääristymiä - onneksi. Ehkä hölmöjen prosentuaalinen osuus väestöstä saataisiin pienenemään.


    • opex

      No kiva provo. Tooosi hauska.

      • open pomo äiti

        Provohan se on. Tooosi hauska. Opettajissa ei ole yhtään homoa kuten ei ol Venäjälläkään. Se on totuus on, että opex on tosi mies eikä mikään akka.


    • Osaatko suomea?

      Mitä se opettajalle kuuluu, millaisen lahjan lapsellenne annatte? Eikä se, että lahjotte lastanne ole missään tekemisissä sen kanssa, kuinka paljon lastanne tai hänen opettajaansa arvostatte.

    • opetuuraaja

      Peruskoulun opettajilla surkeat palkat työhönsä nähden. Lomat pitkät, mutta usein ne kuluvat tulevien tuntien suunnittelussa eli ihan oikeutettua muistaa vaikka ihan joulukortilla tai kasvotusten kiittäen kuluneesta syksystä :)

      • Pillikinttu Qq

        Totta on, että palkka ei ole mistään kotoisin verrattuna työn vaativuuteen.

        Sillä ei kuitenkaan ole mielestäni mitään tekemistä sen kanssa, haluaako kiittää opettajaa kuluneesta syyslukukaudesta ja toivottaa hyvää joulua.

        En oikein ymmärrä tuon open pomon ajatusta siitä, että palkan suuruus tai lomien pituus määräisi sen, haluaako joku muistaa toista jouluna tai kevätlukukauden päättyessä. Hän puhuu ostamisesta, mutta lapsen itse askartelema kortti tms. on vähintään yhtä hyvä kuin joku ostettu.


    • omat vaan

      Laita lahja lapsellesi, ei opettaja odota saavanne teiltä mitään. Kiitos riittää. Opettajille kertyy monesti paljon sellaisi pikku lahjoja kun vuosikausia ovat töissään ja joka lukukausi jos 15 oppilasta lahjalla muistaa. Ajatus on kaunis mut ei kiitos. T.Hyvää Joulua t. opettaja

    • Lisää

      Tämä sopii varmasti kaikille:

      www.yhtio.com/lanseeraus

      www.yhtio.com/tuote

    • homo opekollega

      Viima aikoina on tasa-arvoinen avioliittolaki ollut esillä niin paljon, että ainakin isommat oppilaat ymmärtävät sen perusajatuksen ja siksi lahja/huomio voi liittyä ihan hyvin opettajan seksuaaliseen suuntautumiseen ja erityisesti, jos opettaja on tuonut sen esille tavalla, joka edistää tasa-arvoa kaikkien hyväksi. Toisaalta useimmat homot ovat naisellisimpia kuin suomalaiset naiset keskimäärin ja siistimpiäkin vielä. En ole koskaan tavannut homobaareissa likaisia vessoja. Joten minä ostaisin kukkia ja laittaisin pienen kortin, jonka kuvassa olisi kaksi samankokoista kyyhkystä tai näin jouluna punatulkkua. Kokoero viittaa heteropariin ja heteroihin. Joten kukkia minä antaisin.

    • äiti x 9

      Minä antaisin pullon viiniä.

    • uteliija

      Minkäs lahjan annoit?

      • rainbowmother

        No valitsin lopulta Dale Garnegien kirjan Miten saan saan ystäviä menestystä ja vaikutusvaltaa. Onhan hieman vaikeaselkoinen, mutta kuitenkin positiivinen asenteeltaan. Joku voisi sanoa, että tuon minä jo tiesin muutenkin, mutta se panee pohtimaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe