Paino

Voihuoh

Niin varhaisessa vaiheessa raskautta menossa, että ensimmäinen neuvolakin on vasta 1,5 viikon päästä. Voiko siis tässä vaiheessa raskaus vaikuttaa painoon? En syö herkkuja, juo limsaa, enkä syö älyttömiä määriä. Kävelen myöskin päivässä nykyään reippaasti yli puolet enemmän kuin vielä muutama viikko sitte . Paino ei kumminkaan putoa, vaan nousee?

9

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummytummy

      Tjaa-a.

      Ite vedelly herkkuja, jos nyt ei ihan estottomasti, niin pikkuisen liikaa kylläkin tämän raskauden aikana, ja vasta nyt loppuraskaudessa paino on alkanut nousta.
      Yhteensä tullut siis 4kg ja viikot ovat nyt 38 3.
      Ja osa noususta johtuu turvotuksesta; nilkat on kuin norsulla..XD

      Sanoisin, että yksilöllistä on. Ja lisäksi; yleensä alkuraskauden painon putoamiseen vaikuttaa myös mahd. pahoinvointi, niinkuin itselläkin.
      Joka raskaudessa on n. kuukausi menty niin, että juuri mitään ei saa alas, ja huimauksen takia ei voi liikkua, ja se minkä sitten on saanut syötyä, on tullut myös ylöskin. :P

      En kylläkään osaa vastata sinun 'ongelmaasi' (koet kai asian ongelmaksi, jotenkin tuli kirjoituksesta sellainen kuva?), mutta kai mahdollinen hormonitoiminnan muutos voi aiheuttaa jo alussa turvotusta?

      • Voihuoh

        Sehän se onkin, minulla on niin pientä pahoinvointia ettei sitä voi edes pahoinvoinniksi sanoa. Inhottaa vain että näin aikaisin ja vaatteet ei kohta mahdu päälle eikä muutenkaan enää näytä hyvältä


    • ......

      Mullakin paino putosi tuossa vaiheessa raskautta pahoinvoinnin takia, mutta toisaalta mun maha oli ihan kamalan turvoksissa hormooneiden takia. Eli jos olisin syönyt normaalisti, olisi painokin varmasti noussut.

    • momomo1

      mullakin vasta viikoilla 20 tullu 2 kiloa painoa! Noin alkuvaiheessa ei paino voi johtua raskaudesta sillä alkio ym ovat vielä niin pieniä :) turvotuksesta tai lihoamisesta noi kilot :)

    • tuvooooootuuus

      mulla tuli ennen ekaa neuvolaa 3kg, vaikka söin ja liikuin terveellisesti, kuten aina. turvotus oli vaan alusta asti niin kamalaa. en edes mahtunut rv 2 sukulaistytön ylioppilasjuhliin ostamaani mekkoon, joka oli hankittu 3 viikkoa ennen raskauden alkua, sillä mekon vetoketju ei mennyt rintojen kohdalta kiinni. yhteensä paino nousi 17kg, vaikka jätin suolan ja kaikki turvottavat ruuat ja juomat pois. ei vaan mahtanut mitään. tosin vkoa synnytyksestä olin alkupainossani, mutta voi jessus, miten sitä nestettä kertyi, vaikka miten yritti taistella vastaan. :O

      • --....

        siis kolme viikkoa synnytyksestä takas alkupainossa. :)


    • Voihuoh

      Eli siis tämä voi olla periaatteessa enemmänkin turvotusta, kun näytän että olisin lihonut 5 kiloa? Hyvä tietää oikeastaan, ja vähän luulen että kyseessä voi olla myös rikkinäinen vaaka, aamulla näytti yhtäkkiä 2kg vähemmän kuin eilen, vaikka kaiken olin tehnyt samalla lailla.

      • turvooooootus

        uskoisin niin. joillekin sitä nestettä tosiaan hormonit kerryttää. nouseeko painosi muutenkin esim. kuukautisten aikana? se voi olla merkki siitä, että hormonit vaikuttaa kehossasi turvotuksen määrään. se on tosi ikävää, mutta loppuu synnytykseen :)


    • Alkuraskauslaihdutta

      Minulla paino on pudonnut muutaman kilon raskauden alussa, vaikka normaalipainonikin on painoindeksin normaalin alarajoilla. Tämä on yksilöllinen juttu. Minulle ruoka ei ole maistunut pahoinvoinnin vuoksi raskauden ensimmäisellä kolmanneksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe