Euroloanilta 2v vanha lasku nyt vasta perintään

Tää ei lopu ikinä

Pari-kolme vuotta sitten tuli hölmöiltyä oikeen urakalla vippejä kertyi vuoden aikana hirvee kasa, suurin osa loppujenlopuksi meni sitten ulosottoon.

Nyt on sit tollanen puoltoista vuotta kiltisti painettu duunia ja makseltu ulosottoa ja ku elämä alkas olee taas ihan mallillaan ni euroloan muistaa mua jälkiperintä laskulla 450e, alkuperäinen eräpäivä 12.2.2013 (viimesin muistutus tullu 9.5.2013).

Jotenki kuvittelin että kaikki vipit ois ollu jo ulosotossa, miten joku firma muka oottelee 2 vuotta saataviaan? Ja osaakohan joku sanoo et onko tällänen yleistäkii? Tarviiko tässä ny seuraavaks rueta soittelee joka ainoa pikavippi firma läpi ja kysyä et onko mitään avointa laskua..

Osa aika duunin ja ulosoton yhdistelmällä ku ei jää käytännössä yhtään ylimäärästä kuussa ni nyt sit ollaan kusessa taas. Osaako joku sanoo et eikös luottohäiriö merkinnät tule siinä kohtaan kun lasku menee ulos ottoon ja siitä ovat voimassa sen 3v? vai voimassa 3v siitä ku on kaikki maksettu? Koska kiva siin sitte ku edellinen merkintä on suunnillee 1,5vuoden takaa ni jos nyt sit tulee tästä uus ja puoltoista vuotta lisää tätä (itseaiheutettua mut silti!) pask**

8

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • latela

      Homma menee silleen, ettei euroloan laita oikeuteen mitään, tai laita maksuhäiriömerkintää. Sen he olisivat voineet laittaa halutessa vähintään 60 päivän jälkeen eräpäivästä, jos mitään sopimusta ei ole tehtynä.

      Luulen että tuohon laskuusi on aika paljon lisätty kuluja, että katso lasku tarkkaan, ja ole heihin yhteydessä sopiaksesi maksusopimuksen.

      Kuitenkin ainakin pääoman ja kohtuulisen koron muodossa olet velvollinen maksamaan heille.

      Itse olen haastanut kyseisen orkesterin oikeuteen perintäkulujen muodosta, joita he perivät perintätoimistona, vaikka he eivät sitä olleet, kuitenkin perintäkulut tulivat täytenä heiltä, vaikka olisivat voineet periä vaan 5eur kulun.

      Eli sinulle tiedoksi, että katso tarkkaan pääoman suuruus ja mistä kulut ovat muodostuneet.

    • buahhahhhhahahahhhhh

      Kävin kaatamassa paketillisen sokeria euroloanin tarroilla varustetun valkoisen Seatin tankkiin

    • tää ei lopu ikinä

      Kiitos vastauksesta.

      Näin mäkii oon tosiaan ymmärtäny, et periivät noit kuluja ihan miten sattuu. Ja juu, tottakai olen velvollinen maksamaan, jotenkii vaa pitäs saada selville että kuinka paljon oikeasti kuuluu maksaa. Heidän erittely kun ei oo kovin yksityis kohtainen ni on aika paha sanoa et mikä on mitäkin..

      Mut jos kerran ei oo paniikkia ulosotosta tai maksuhäiriö merkinnästä niin sit annan kyllä asian olla nyt ja selvittelen tammikuussa kun rahatilanteeseen pitäs tulla hieman helpotusta.

      • 3+13

        No varmaan siihen on eritelty pääoma, korot ja perintäkulut??

        Noista luulisi selviävä, mutta jos ei ole eritelty, niin sit selviää kysymällä.

        Ei kyllä sekään ole mikään uusi tieto, ettei olisi mitään eriteltynä.


    • Velkavanki

      Jos ei aio erikseen tehdä perintätoimiston kanssa maksusuunnitelmaa, niin kannattaa aina tehdä perinnän keskeytyspyyntö ja asian siirtäminen suoraan oikeudelliseen perintään ja sitä kautta nopeammin ulosottoon. Näin minimoit perintäkulut. Tuosta kyseisestä firmasta en tosiaan tiedä, kun ei vaikuta perintäfirmalta..

    • eskosalo65
    • wertsu

      Mulle kävi samoin. Olen ollut ulosotossa tosin jo kolme vuotta ja Euroloan otettu 2011 ja alkuviikosta tuli jälkiperintäkirje Intrumilta.

    • 19-14

      Itse tein koko puljusta ilmoituksen, kun perivät normaaleja perintäkuluja, vaikka eivät ole edes perintätoimisto.

      Eli kuluja tuli joku 185eur, vaikka eivät olisi saaneet ottaa kuin 5eur ja muistutus.

      Ihan huijaripaikka.. Pääoman maksoin ja kohtuulliset korot, mutta noita muita en. Asia ei ole edennyt heidänkään puolelta minnekkään, eli uhkailevat vaan, mutta eivät lähde käräjille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe