Kymp / Elisa -hässäkkä

Voivoivoi......

Surkeat, kovin surkeat ovat laajakaistayhteydet nykyisin ainakin Kotkan alueella. Olleet siitä lähtien kun Kymp ja Elisa yhdistyivät, mutta eilinen ja tämä päivä ovat olleet surkeuden huippuja. Onhan se tietty osana isompaa kokonaisuutta aina paremmin varaa jakaa olemattomia yhteyksiä, joten... vaihtoon menee tämä "palveluntarjoaja"...

41

669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei lisa

      Ei ole häiriötiedotetta kymp/elisan sivuilla, vaikka netti on ollut puuduksissa jo tiistai-illasta. Iso vika.

    • hermot menee..

      Laajakaista tökkii pahasti ainakin otsolan suunnalla, epäilin jo omaa konetta ja meinasin lähteä huoltoon kiikuttamaan, mutta näköjään on ongelmia muuallakin.

      • Mikä mättää?

        Kumma kun pitää häiriöt salata, eikä päivitetä häiriötiedotteita.
        Åaljon turhia soittoja asiakaspalveluun ja sitten itse ihmetellään onkö vika omassa koneessa.

        Ei näin Elisa.


      • Hissimusa
        Mikä mättää? kirjoitti:

        Kumma kun pitää häiriöt salata, eikä päivitetä häiriötiedotteita.
        Åaljon turhia soittoja asiakaspalveluun ja sitten itse ihmetellään onkö vika omassa koneessa.

        Ei näin Elisa.

        Sen takia,että urpot soittaa 1€/min Helpdeskiin..


    • ..vaihtoon menee..

      ..juu, surkeaa ollu koko aamun yhteydet, eipä häiriökartat näytä mitään, ja jos soitat kertovat yhteyksien toimivan.
      Todella huonoa palvelua Elisa tarjoaa, vaihtelin modeemiakin, mutta vika tuntuu olevan palvelun ? tarjoajalla.

      • zubbermann

        Elisa on toimiva ja hyvä, ei koskaan mitään vikaa. Vuosia pelannut AINA. Ainoa oli se kun kaivinkone repi kaapelin rikki jossakin päin, se teki hetkeksi topin, mutta kun korjattiin, niin taas pelaa. Korjaa omat vehkeesi äläkä hauku operaattoria ja Kymp netissä on ollut häiriötä, mutta se ei ole Elisan vika. Suomi 24 internet oli juuri nurin koko Suomessa, mutta pelaa nyt. Ei sellaista olekkaan mihin ei koskaan satu mitään häiriötä.


      • tökkii niin tökkii..
        zubbermann kirjoitti:

        Elisa on toimiva ja hyvä, ei koskaan mitään vikaa. Vuosia pelannut AINA. Ainoa oli se kun kaivinkone repi kaapelin rikki jossakin päin, se teki hetkeksi topin, mutta kun korjattiin, niin taas pelaa. Korjaa omat vehkeesi äläkä hauku operaattoria ja Kymp netissä on ollut häiriötä, mutta se ei ole Elisan vika. Suomi 24 internet oli juuri nurin koko Suomessa, mutta pelaa nyt. Ei sellaista olekkaan mihin ei koskaan satu mitään häiriötä.

        Älä sinä kuule mussuta yhtään, et tiedä onko minun koneessa ongelmaa vai ei, ei kai täällä huvikseen valiteta että yhteydet elisalla tökkii.


      • Just Just
        zubbermann kirjoitti:

        Elisa on toimiva ja hyvä, ei koskaan mitään vikaa. Vuosia pelannut AINA. Ainoa oli se kun kaivinkone repi kaapelin rikki jossakin päin, se teki hetkeksi topin, mutta kun korjattiin, niin taas pelaa. Korjaa omat vehkeesi äläkä hauku operaattoria ja Kymp netissä on ollut häiriötä, mutta se ei ole Elisan vika. Suomi 24 internet oli juuri nurin koko Suomessa, mutta pelaa nyt. Ei sellaista olekkaan mihin ei koskaan satu mitään häiriötä.

        Jostain syystä Elisa lähetti iltapäivällä tekstiviestin että vika on nyt korjattu vaikka sinun mukaasi ei vikaa ollut olemassakaan.

        Outo firma kun lähettelee turhia viestejä...

        Elisa muuten omistaa nykyään sen Kymp netin.


    • elisan perkeet !

      olipa hyvä että tulin katsomaan suoli24 palstaa ni selvis tämäkin, luulin myös että mun boxissa vikaa kun netti niin perkeen hidas!

      • Anapena

        Äkäisen soiton jälkeen alkoi kummasti netti taas pelaamaan vaikkei vikaa kuulemma Elisan päässä ole.


      • Anapena kirjoitti:

        Äkäisen soiton jälkeen alkoi kummasti netti taas pelaamaan vaikkei vikaa kuulemma Elisan päässä ole.

        Miksiköhän mun Elisa toimii kun mussuttajan "Elisa" tökkii? Mun Elisassa ei mitään vikaa milloinkaan paitsi kaapelin rikkominen oli. Oli vikoja kauan sitten, mutta kun laitoin ja uusin vehkeitäni ja mokkulaa, niin nyt pelittää ja "Elisassa" ei enää ole ollut vikaa.


      • Immemode
        zubbermann kirjoitti:

        Miksiköhän mun Elisa toimii kun mussuttajan "Elisa" tökkii? Mun Elisassa ei mitään vikaa milloinkaan paitsi kaapelin rikkominen oli. Oli vikoja kauan sitten, mutta kun laitoin ja uusin vehkeitäni ja mokkulaa, niin nyt pelittää ja "Elisassa" ei enää ole ollut vikaa.

        Minä vaihdoin vanhan modeemiin. Elisan rohjo aukasi linjaa "vartin".
        Tvinssistä tilasin täsä äskön ja tais linja tökätä kun sähköpostiin ei kuulunt mittään.
        Ei viitti toista kertaa tilata. Vähän niinja näi missä tökkii..


    • Monivuotisen Kympin asiakkuuden aikana ongelma/häiriötilanteita oli korkeintaan kerran vuodessa. Nyt lyhyen Elisa-ajan aikana häiriöiden määrä taitaa olla jo lähellä Kympin ajan häiriöiden kokonaismäärää. Että näin palvelu paranee. Tänään mennään takkuavalla DNS:llä.

    • Jurvanen

      Äkkiä tulee mieleen jos korjausajat pitenee, että kun nykyään kilpailutetaan parin vuoden välein lähes kaikkea niin onko myös jokin laajakaistan korjaukseen liittyvä asia kilpailutettu jolloin uudet ammattilaiset ovat vasta opettelemassa töitään? Tässä nopean syklin maailmassa tulee mieleen vanha sanonta - ei kukaan ole seppä syntyessään?

    • tökkii aivan helv...

      Kymp niin huono nyt Elisan myötä. Vaihtoon menee, koska heillä on koko ajan myös oikeus vaihtaa minun liittymääni kaksi kertaa vuodessa...

    • Aittis

      Elisan Kaapelin 100/10 nopeudet tippuneet varmistetusti usealla ainakin Aittakorpi-Kotkansaari välillä. 0.5mbps-4mbps sisään ja 0.2mbps-1mbps ulos. Netti on välilä myös pois käytöstä. Ongelma on kestänyt nyt ainakin neljättä päivää. Häiriökartat näyttää nollaa Kotkan alueella kuten tavallista eikä mainintaa valtakunnallisissakaan ole ollut.

      • Mot

        Aika isossa osassa Kotkaa Elisa kykenee enimmilläänkin laajakaistalla 8-9 mbps nopeuteen, vaikka olisi minkälainen modeemi. Viihdepalveluhan tarvitsee noin 13mbps:n nopeuden toimiakseen, niin kuin sen pitäisi. Tämä viime kesän kokemuksistani.


    • Kyllästynyt

      Nopeudet oli kympillä n.70m Mutta nyt Elisan myötä on tullut ongelmia. Minullakin näyttää nyt nopeudeksi 2m ja televisiokuvassakin on häiriöitä.

    • mitenonhä

      Vituiks on menny elisan tulon jälkeen netti ja tv tarjonta. Oikein sylettää miten ME KOTKALAISET annettiin paikallisen hyvän yhtiön laittaa pillit pussiin.

      Milloin opitaan että paikalliset systeemit ovat aina parempia kuin suuret paskalafkat.

      • Rahalla kuitenkin

        Dikipoksit ja modeemit ovatko laatuvehkeitä? Minun vanha modeemi toimiinopeasti ja oikein. Paketinmukana tullut paska tähän nähen hidas mm.. kokeilkaa samaa ja viestittäkää.. Dikipoksikin on tekniikassa hieman jäljessä minusta.


    • vaihtoon meni

      hei, meilläkin oli aivan surkea Elisa viihde paketti. Jos olette ottanut etäsopimuksella, lukekaa sopimuksesta koska sen voi perua, meidän sopimuksessa on 14.12 mennessä saa peruttaa. Ei kannata maksaa epäkuntoisesta paketista

    • "Kaikki kunnossa"

      Netti ollut toooodella hidas muutaman päivän eikä telkkariakaan voi katsoa!
      Minulle sanottiin elisalta että kaikki toimii mutta miksi näitä ongelmia sitten on niin hirvittävän paljon?

    • 339393933993

      Taas on muuten netti sekä telkka pimeenä. Ollut jo useamman tunnin. On tämä elisan palvelu hienoa! Onko tosiaan niin että kun elisa tuli kuvioihin niin huoltomiehet ja osat pitää hakea aina inarista tänne kotkaan kun tuntuu kestävän jokaisessa hommassa 10x pidempää kuin ennen????????

      Aittis pimeenä.

      • Kysynnyt

        Ja Asiakaspelvelu sanoo kaikki kunnossa??
        Vai palveleeko ainoastaan ongelmattomana aikana ja arkisin?


      • Sulautunut Kymp
        Kysynnyt kirjoitti:

        Ja Asiakaspelvelu sanoo kaikki kunnossa??
        Vai palveleeko ainoastaan ongelmattomana aikana ja arkisin?

        Ihmettelen ongelmianne :P Asun kotkansaarella ja elisan netti toimii hyvin. http://www.speedtest.net/wp/22835115.png
        50/10
        Modeemina Cisco epc3825.


      • surkeatämä
        Sulautunut Kymp kirjoitti:

        Ihmettelen ongelmianne :P Asun kotkansaarella ja elisan netti toimii hyvin. http://www.speedtest.net/wp/22835115.png
        50/10
        Modeemina Cisco epc3825.

        Mulla tarra pohjassa modeemissa jossa Elisan tarra hianosti syvennyksessä.
        Ei toimi oiken ainakaan minulla. Modeemi jossa kaksi viikseä. Hitaasti aukeava modeemi.? Tuollaisia nimikoodeja tästä värkistä ei löydy. Onneksi oli toinen modeemi VAIVATTA.


      • Varautunut

        Aittis oli tosiaankin pimeänä kun oli sähköt poissa 2h ajan. Onneksi oli 4G super joka rokkasi reitittimen akun varassa.


      • Sulautunut kymp
        surkeatämä kirjoitti:

        Mulla tarra pohjassa modeemissa jossa Elisan tarra hianosti syvennyksessä.
        Ei toimi oiken ainakaan minulla. Modeemi jossa kaksi viikseä. Hitaasti aukeava modeemi.? Tuollaisia nimikoodeja tästä värkistä ei löydy. Onneksi oli toinen modeemi VAIVATTA.

        Niin no tämä modeemi kympin ajoilta minulla. Jospa näissä on jotain eroja säädöissä jne.


    • hyvahyvamaksanturhas

      100/10 kaapelimotu. Kympin aikoihin sai speedtestillä aina helsingistä 105-110/10Mbps

      Nyt vaivaset 50/8

    • Loppuu

      Siis IHAN p.....stä !!!! Tehtiin siten että ei otettu uutta pakettia ja siinä meni samassa nettikin. Aivan sama! Sen verran vituttaa tuollainen monopoli ja huonontunut laatu ja riisto että jaloilla äänestettiin! Painukaa helvettiin Elisa Kotkasta!

      • Ihmettelijä

        Kiukkuat siitä, että et jatkanut palvelua ja nyt on netti poikki eli toisinsanoen irtisanoit palvelun? En löydä tästä nyt ongelmaa. Olisiko pitänyt olla määräaikaisuus päällä, että olisit voinut vinkua sitä kun sopimusta ei saa irtisanottua? Pääasia, että pääsee vinkumaan näistä ensimmäisen maailman ongemista.


    • narunjatkoksijoku

      Mitäs niille tuhansille osakkeille kävi mitä nuo jotkut ostivat muka sen takia että meillä pysyisi palvelut täällä? Kusettivatko vanhoja ihmisiä ostamalla osakkeet halvalla pois kun lupasivat että pidetään kymp pystyssä..????

      • Ihmettelijä

        Eikös ne tuhannet osakkeet kiertäneet ppo:lle jonka Elisa osti ja sen jälkeen ihmiset peloteltiin arvoosuustileillä yms. Myymään loputkin aivan selkeään alihintaan n.2000€/kpl kun tiedossaoli jo silloin,että vaihdossa saatavat 144kpl Elisan osakkeita ovat arvoltaan 3000€ kieppeillä.

        Vielä toukokuussa 2014 eräskin sivu näytti tälläiseltä: http://web.archive.org/web/20140525154421/http://helmiryhma.fi/helmitele Eipä ole finnetistä käsittääkseni kuin rippeet jäljellä, joten ei paljoa ole kumppanuuttakaan.


      • 144/000
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Eikös ne tuhannet osakkeet kiertäneet ppo:lle jonka Elisa osti ja sen jälkeen ihmiset peloteltiin arvoosuustileillä yms. Myymään loputkin aivan selkeään alihintaan n.2000€/kpl kun tiedossaoli jo silloin,että vaihdossa saatavat 144kpl Elisan osakkeita ovat arvoltaan 3000€ kieppeillä.

        Vielä toukokuussa 2014 eräskin sivu näytti tälläiseltä: http://web.archive.org/web/20140525154421/http://helmiryhma.fi/helmitele Eipä ole finnetistä käsittääkseni kuin rippeet jäljellä, joten ei paljoa ole kumppanuuttakaan.

        144 elisan osaketta 11.12. 3456 €


    • Aittis

      Elisan verkko oli hakkereiden hyökkäyksen kohteena. Siitä johtu tämä roisi nopeuksien lasku. Hyvä, että ilmoittivat syyn kun sitä tiedustelin.

      • Ihmettelijä

        Lähdettä tälle hakkerointihyökkäystiedolle?


      • Aittia
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Lähdettä tälle hakkerointihyökkäystiedolle?

        Elisa


      • Sammahär21
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Lähdettä tälle hakkerointihyökkäystiedolle?

        Tänään sanoivat elisan asemtajat minulle samaa, että viimeviikolla ollut hyökkäys elisan palveluita vastaan.


    • Ihmettelijä
      • Aittis

        Se tuskin on ainut asia mikä sinua ei säväytä :) Laitan vielä linkin sinulle laitteeseen jota voi käyttää mm asioiden selvittämiseen. Sitä tosin joutuu joskus käyttämään kera äänen. http://fi.wikipedia.org/wiki/Puhelin


      • Selitys

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12866856

        Hyvähän niitä asiakkaiden päätelaitteita on käyttää hyökkäyksiin, kun niitä ei päivitetä. Cisco ei itse jaa päivitystä vaan palveluntarjoaja.

        Viimeksi kysyin yli kaksi viikkoa sitten, mitään ei ole sen jälkeen kuulunut Elisasta...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe