Katkenneet ja hauraat hiukset!

leanoora

Oon nuori(n 20v) nainen, ja oon huomannu että mun hiukset on menny tosi huonokuntosiks, oon suoristanu useamman vuoden ajan 2x päivässä ja värjänny viime aikoina 3kertaa vaaleammaksi hiukset, nyt yhtenä päivänä huomasin että keskeltä oli paljon eripituisia hiuksia ja katkeilee harjatessa joten en uskalla enää föönata enkä suoristaa, ongelma on se että mulla on keskipituset kiharat hiukset jotka näyttää aivan kamalilta jos niille ei tee mitään ja hiukset kiinni ei sovi mulle, haluisin että hiukset kasvas takas pitkiksi ja vahvoiksi, joten oon todella kiitollinen jos jollain olis hyviä vinkkejä millä hauraat hiukset kuntoon:) oon kokeillu katkenneille hiuksille olevaa shampoota,pessy joka ilta ja jättäny kuivumaan itestään, pitäskö varata kampaajalle aikaa? vai mistä apua..

78

5576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liikaa pesua

      Elä ny hyvä tyttö joka ilta hiuksisas pese, tuolla menollla ne kyllä haurastuu vaikka et suoristaskaan. Eiköhän ne vaalennukset ole pahimpia hiustentuhoajia.

      • Täsmävinkit:

        luottokampaajani mukaan hiuksiin ei saisi suoristusrautaa käyttää ilman että hiuksissa on kunnon lämpösuojaa alla. Itselläni tällainen on esim. hiuksiin jätettävä hoitoaine, jossa lämpösuoja. Eipä sillä, itselläni lyhyt tukka, jota en suoristele. Joskus ennen itsepintaisia suortuvia raudalla oioin, jos hiukset ennätti kasvaa pidemmiksi.

        Mutta se yhtäjaksoinen hiusten suoristus pitkätukkaisilla, että saisi sen fiinimmän ilmeen tekee loppupeleissä hiuksille vain "hallaa", samoin kuin kovat värjäykset ja vaalennukset.


      • 2+8
        Täsmävinkit: kirjoitti:

        luottokampaajani mukaan hiuksiin ei saisi suoristusrautaa käyttää ilman että hiuksissa on kunnon lämpösuojaa alla. Itselläni tällainen on esim. hiuksiin jätettävä hoitoaine, jossa lämpösuoja. Eipä sillä, itselläni lyhyt tukka, jota en suoristele. Joskus ennen itsepintaisia suortuvia raudalla oioin, jos hiukset ennätti kasvaa pidemmiksi.

        Mutta se yhtäjaksoinen hiusten suoristus pitkätukkaisilla, että saisi sen fiinimmän ilmeen tekee loppupeleissä hiuksille vain "hallaa", samoin kuin kovat värjäykset ja vaalennukset.

        Kokeile betroolilla, jos ei toimi niin sitten tulta perään. Oot sä tuplannu annokses?
        Toimii!


      • 2+8 kirjoitti:

        Kokeile betroolilla, jos ei toimi niin sitten tulta perään. Oot sä tuplannu annokses?
        Toimii!

        Ite laita suihkutettavaa hoitoainetta joka aamu


    • kannattiko?

      Tyhmyydestä sakotetaan.

      • Milla 28

        Niin miksi olet pilannut hiuksesi?
        Väriaineet pahoja myrkkyjä ja
        monet pesee hiuksensa huonollla shamppoilla ja
        aivan liian usein ja "roskaruoka" on kans pahaksi,
        toki voi olla joku´sairauskin takana,
        mut asia selviää vain tutkimalla ja
        kaljuuntuva nainen voi käyttää vaikka peruukkia!
        muty käy nyt ekana kampaajallla,hän voi ottaa
        hiusnäytteen ja siit se lähtee.....


      • tarpeeksi söhlitty
        Milla 28 kirjoitti:

        Niin miksi olet pilannut hiuksesi?
        Väriaineet pahoja myrkkyjä ja
        monet pesee hiuksensa huonollla shamppoilla ja
        aivan liian usein ja "roskaruoka" on kans pahaksi,
        toki voi olla joku´sairauskin takana,
        mut asia selviää vain tutkimalla ja
        kaljuuntuva nainen voi käyttää vaikka peruukkia!
        muty käy nyt ekana kampaajallla,hän voi ottaa
        hiusnäytteen ja siit se lähtee.....

        Nyky kampaajat on p..stä,ja se että ihmisille syötetään mainoksissa p...aa.Pelkää hiusten pilausta ja kuset..ta koko kampaamoala.


      • Kati 28
        tarpeeksi söhlitty kirjoitti:

        Nyky kampaajat on p..stä,ja se että ihmisille syötetään mainoksissa p...aa.Pelkää hiusten pilausta ja kuset..ta koko kampaamoala.

        Jees,multakin otettiin hiusnäyte ja
        siitä selvisi aikalailla asioita ja
        nyt olen korjannut niitä ja
        hiusten laatu paruntunut aika paljon.
        Valitse sellainen kampaamo missä asia hoituu.
        Tsemppiä asian hoitoon!


      • Kati 28 kirjoitti:

        Jees,multakin otettiin hiusnäyte ja
        siitä selvisi aikalailla asioita ja
        nyt olen korjannut niitä ja
        hiusten laatu paruntunut aika paljon.
        Valitse sellainen kampaamo missä asia hoituu.
        Tsemppiä asian hoitoon!

        missä turussa olisi tällaisia kampaamoita, omassa kaupungisssani ei ole...


      • Kati 28
        piki.piki79 kirjoitti:

        missä turussa olisi tällaisia kampaamoita, omassa kaupungisssani ei ole...

        En tiedä Turusta,itse käyn Orimattilassa,
        mut Hesassa kuulema ainakin ja
        vamaan kyl Turussakin jokunen!


    • tervettä tukkaa

      Ei rakennevaurioituneisiin hiuksiin auta oikeasti mikään muu kuin sakset. Että ei muuta kuin kasvattelemaan uutta tervettä tukkaa ilman värjäämisiä ja lämpökäsittelyjä.

      • cjvigugio

        Vai että "hiusnäytteen" oikeen ottavat! :D hehheh


      • Nips naps

        Niinpä saksilla ratkeis toikin ongelma


    • kämpääjä

      Kyll kämpääjällä vöi käydä , jös hälyää.

      • .......

        Tässäkin kohtaa KAMPAAJA, voisi nimike olla harjalla raastaja!


    • Gömbööjö

      Gööle sönä görbö gömböö nöömös.

      • AAApina

        Saanko banaanin?


    • 1+7

      Osanottoni ,
      mutta tottakai tiedät, että kaikki käsittelyt, varsinkin vaalennus ja kuumuus
      (= fööni, kihartimet, sauna, suoristusrauta) rasittavat hiuksia.
      Ja miksi ihmeessä peset hiuksesi joka päivä? Jos ne ovat luonnonkiharat, shampoopesu ehkä kerran, pari viikossa riittää. Pelkällä vedellä tai hoitoaineella voi pestä useamminkin.
      Hoitoaine kannattaa jättää hiuksiin pitkäksi aikaa, myös monet ruokaöljyt, kookosöljy, risiiniöljy ( hedelmäpussi ja pipo päähän koti-iltoina). Omatekoisiin öljyhoitoihin vähän vahvaa alkoholia sekaan, öljy lähtee helpommin pois hiuksista.
      Omaa ruokavaliota kannattaa myös miettiä, samalla voi hieroa päänahkaa, lähtee ainakin veri kiertämään ja hiusjuuret saavat ravintoa

    • Vahvatukkainen

      Osta marketista tai luontaistuotekaupasta kookosöljypurkki. Lämmitä sitä vaikkapa puoli desilitraa varovasti mikrossa, jotta öljystä tulee juoksevaa. Hiero öljyä hiuspohjaan ja pituuksiin illalla. Anna vaikuttaa yön yli huivi tai pipo päässä. Pese aamulla kahteen kertaan miedolla hajustamattomalla shampoolla. Varmasti auttaa!

    • Aja.

      Hiuksesi noin sentin sängelle. Hiuksesi elpyvät kun kasvavat uudelleen pitkiksi.

      • Ei öö päkkö öttää

        Minulle ön lääkäri määränny Rösyvästätin Äntävistä, Ezetrölliä, Ämlödipin Öriöniä ja Primäspäniä.
        Säätänä kun ön hiukset menny huönöön kuntöön, övät
        härmääntyneet ja tippuvät kämmätessä lävyääriin.

        Muttä jös et ötä, kuölet.


    • Luonto parantaa!

      Tuossa ei mitkään kampaajien myrkyt tai shampoiden kemikaalit auta.

      Voit tehdä kotona hiuksille elvyttäviä hoitoja, ihan tavallisista ruoka-aineista saa tehtyä. Käytä hiusten pesuun mieluiten ekoshampoota tai jotain muuta mahd. luonnollista & hellävaraista.

      Anna hiustesi levätä ja syö terveellisesti, siitä ne vähitellen elpyvät!

      • ei toivoa enää

        Olen ollut samassa tilanteessa, oli kunnon aineet ei apua, sakset auttoi.


    • Itse pesen hiukseni 2 kertaa viikossa. Lisäksi joka aamu Omegaa sekä sinkkiä, jotka auttavat hiukseni hyvinvointia. Hyvin on toiminut.

    • ierofio

      Aloittaja on kohta ilman hiuksia tuota menoa. Ei kait kukaan eikä mikään kestä tuollaista jatkuvaa rääkkiä. Neuvo; anna hiustesi olla rauhassa!

    • 6-13

      Lämmitä mikrossa/liedellä noin puoli kupillista oliiviöljyä, anna jäähtyä jos on liian kuumaa (pitää olla sen lämpöstä että kädellä pystyykoskea), levitä kuiviin hiuksiin ja anna vaikuttaa 15-45 minuuttia. Huuhtele ensin vedellä ja sitten shampoolla jos on tarvis.

      Hiukset on muutenkin alkujaankin elotonta ainesta niin en lähtisi välttämättä leikkaamaan. Kokeile nyt ensin sitä että jätät lämpökäsittelyt pois. Näytätkö muka varmasti niin tyhmältä hiukset kiinni? Ehkä kyseessä on vaan tottumiskysymys ja kun totut pitämään niitä kiinni niin ei näytäkään niin tyhmältä.

      Peset hiukset päivittäin? Kiharat hiukset yleensä rasvottuvat suoria hitaammin eikä niitä tarvitse pestä niin usein. Shampoossa olevat sulfaatit pesevät hiuksesta kaikki öljyt mikä on varsinkin jo luonnostaan kuivemmalle kiharalle huono juttu. Jos peset noin usein niin päänahka on siihen tottunut ja myös rasvottuu nopeammin kuin jos pesisit hiuksesi harvemmin. Koita harventaa pesuväliä ja vaikka alussa hiukset varmaan on rasvamöykky niin kenties vähän ajan päästä tottuvat harvempaan pesuväliin ja voit pestä hiuksesi harvemmin.

      Kannattaa ainakin kokeilla toimisiko silikonia sisältävien aineiden käytön lopettaminen. Silikoni kerääntyy hiuksen pintaan ja "meikkaa" hiuksen hyväkuntoisemman näköiseksi vaikka oikeasti eivät hiuksia hoida mitenkään. Lisäksi hiuksen pinnalle kerääntynyt silikoni estää hiusta oikeasti ravitsevien aineiden pääsemisen hiuksen sisään. Marketissa myytävistä tuotteita ainakin Herbina ja XZ ovat silikonittomia.

      Tärkeintä on lämpökäsittelyn, ainakin suoristusraudan käytön vetäminen minimiin. Kokeile sotkunutturoita, lettejä...

    • Maija55

      Lopeta se värjäys!! Mulla 2 yli 50v tuttua (naisia) jotka on melkein koko ikänsä värjänny ja nyt ovat melkein kaljuja!! Muutama hius päälaella ja päänahka kiiltää sieltä läpi!! Että ei mikään kiva näky!! Niin eikä hiuksia tarvi pestä joka päivä, päänahkakärsii!!!

    • kaveriila on kiharat

      Jos omistat luonnonkiharan tukan niin se on upea ja kuohkea, eikä päänmyötäinen niinkuin suomalaisilla yleensä. Älä turhaan suorista sitä.

      Anna olla luonnollinen väri. Rankat väriaineet rassaavat hiusta. Luonnollinen Suomineito on kaunein.


      Jos välttämättä haluat muuttaa väriäsi niin ota vain kevytraitoja ja jos välttämättä haluat suorat hiukset, niin anna kampaajan tehdä niihin kestosuoristus elikkä selllainen suora permis.

      Ota mieluummin vain jompi kumpi ja unohda kuuma suoristusrauta.

      Harjaamalla märkiä hiuksia kuivaksi ja samalla suoristaen sitä harhalla saa myös hiukset suoremmiksi ilman kuumaa rautaa. kampaus kestää kolmisen päivää ja kun suojaat hiuksesi kosteudelta niin se voi kestää kauemminkin. Näin hiuksesi pysyvät terveinä.

    • karu kuontalo

      Lopetat vaalennukset ja suoristamisen.
      Nyt värjäytät omaan väriin kertaalleen, sitten ei enää väriä.
      Mietit uusia kampaustyylejä ja totuttaudut kihariin hiuksiisi. Ei kiharuus ole kamalaa, ei niin moni nainen sitä muuten permanenteilla laittaisi.
      Yksi hyvä vaihtoehto on leikata hiukset aika lyhkäisiksi.

    • 16_vuotta_olen_eläny

      Onko siitä muka haittaa, että pesee hiukset joka päivä? Minä pesen ja omistan pitkät ja paksut hiukset (en tosin ole värjännyt.) Sen tosin tiedän nykyään, ettei shampoota kannata aivan päänahkaan levittää, koska se kuivattaa.

      Juu, ja kannattaa leikata kuivat latvat pois aina säännöllisin väli ajoin (kasvavat nopeammin). Ja syöt kunnolla. Harvoilla anorektisilla tai kovin ylipainoisilla näkee parhaimmassa kunnossa olevia hiuksia. Katso vaikka jostain, mitä ravintoaineita hiukset tarvitsee, eihän nekään tyhjästä kasva.

      • ei haittaa

        Oikeasti ei haittaa vaikka pesee hiuksiaan joka päivä, olen pessyt joka päivä hiuksiani n. 30 vuotta, ei mitään ongelmaa, pidän hiukset lyhyinä, joten joudun käyttämään enemmän muotoilutuotteita, siksi pesen joka päivä.


      • kerran kampaaja

        Itseasiassa hius ei kasva latvasta, joten leikkaaminen ei nopeuta kasvua. Hiukset ei tosin katkeile itsekseen, jos ovat kunnossa. Viileällä ei tarvitse pestä, mutta suihkun lopuksi on hyvä huljuttaa viileällä vedellä. Se sulkee hiussuomut.


      • Pupu.

        Joka päivä peseminen haittaa, koska se huuhtoo hiuksien omia HYVIÄ öljyjä ja kuivattaa hiuksia.
        Viileällä vedellä peseminen on hyväksi.
        Eti tietoa netistä enemmän.


      • Pliz
        kerran kampaaja kirjoitti:

        Itseasiassa hius ei kasva latvasta, joten leikkaaminen ei nopeuta kasvua. Hiukset ei tosin katkeile itsekseen, jos ovat kunnossa. Viileällä ei tarvitse pestä, mutta suihkun lopuksi on hyvä huljuttaa viileällä vedellä. Se sulkee hiussuomut.

        Joo hiukset ei kasva latvoista. Ootkos kuullut semmosista pikkusista jutuista kun hiussoluista? Hiussolut eivät keskity kasvattamaan hiusta, jos ne keskittyvät korjaamaan huonoja latvoja. Hyväkuntoiset latvat siis edesauttavat hiusten kasvua.


      • näin
        Pliz kirjoitti:

        Joo hiukset ei kasva latvoista. Ootkos kuullut semmosista pikkusista jutuista kun hiussoluista? Hiussolut eivät keskity kasvattamaan hiusta, jos ne keskittyvät korjaamaan huonoja latvoja. Hyväkuntoiset latvat siis edesauttavat hiusten kasvua.

        Hiukset on täysin kuollutta ainetta eikä ne koostu elävistä soluista. Jos ne koostuisi soluista, täytyisi hiuksissa kiertää myös veri, mutta hiuksissa ei ole verisuonia. Mikään ei korjaa vaurioituneita latvoja. Hiukset kasvaa ainoastaan juuresta. Samalla tavalla esim. kynsiin tulleet värimuutokset tai lohkeamat ei korjaannu itsestään, täytyy vaan odottaa että kynsi kasvaa tarpeeksi.


      • ö1+4

        Minä pesen jokatoinenpäivä ja käytän epäsäännöllisesti glissin hiuöljyä. On kyllä aivan pakko sanoa että syön hedelmien lsäksi paljon epäterveellistä ruokaa, bmi:ni on hurjat 35 olen vasta 15 ja olen värjännyt hiukseni vuoden aikana kolme kertaa. Kaikesta huolimatta minulla on pitkät, erittäin paksut ja hyväkuntoiset hkukset. En muista kertaakaan käyneeni kampajalla joka EI oisi kehunut hiusteni "paljoutta" ja hyväkuntoisuutta.


    • Hiuksethoidahyvin

      Olen kampaaja ja haluan neuvoa sinua. Leikauta ensin sen verran kuin suinkaan raaskit. Voit hyvin pestä hiukset, joka toinen päivä. Pese hiukset tehokosteuttavalla shampoolla. Pese, kuivaa hieman pyyhkeellä ja laita hoitoaine. Kampaa sormilla hellästi läpi, jotta menee kaikiin hiukssiin. Jos menet saunaan, pese aina ennen saunaan menoa, vedä kädellä turhat vedet pois ja laita teho kosteuttava hoitoaine hiuksiin ja pyyhe päähän ja mene löylyihin. Tee tehohoito, niin usein kuin mahdollista. Myös ilman saunaa käy, kun pesun jälkeen laitat hoidon katsele vaikka joku leffa ja pese sitten vasta pois. Varmista aina etä hoitoaine pysyy kosteana. Vältä suoristusrataa, koska se kuivataa todella paljon, vaikka olisi suoja aine. Kuivaa vaikka kuivaajalla ja pöllyttele kuivaksi, tulee kuohkeampi. Laita jätettävä kosteuttava hoito aina pesun jälkeen,se suojaa koko päivän. Korjaavat tekevät ainakin minulla takkuisemmat kuin ovatkaan. Kosteuttavat ovat avainsana hiuksillesi. Jos värjäät laita vain tyveen, ei latvoihin. Mieluiten vältä hetki värjäämistä. Pikkuhiljaa hiuksesi kovettuvat. Mutta jos ne ovat menneet jo samanlaiseksi kuin purkka, jonka otat suusta eli limaiseksi, venyväksi ja katkee helpolla kun vedät, ei auta silloin enää kuin leikkaaminen, ettei ns hyvätkin hiuksesi vahingoitu. Jos jatkat vaalennusta hiuksesi saattavat joku kerta pesussa katketa niinkuin olen usein nähnyt käyvän, kun oikein huonossa kunnossa. Silloin hiukset saattavat katketa jopa läheltä tyveä isoilta alueilta koska hiuksen kimmoisuus on peruuttamattomasti kadonnut. Värjää mieluiten kampaajalla, joka tietää kuinka käsitellä hiuksia. Jos värjäät itse muista edes käyttää vaalennusvärejä( jos hiuksissa luonnon oma väri) eikä vaalennus aineita koska niissä ei ole keltaisuuden taittoa ja ne kuivattavat vielä enenmän. Toivottavasti oli edes hieman apua. Hyvää joulua siinulle.

    • Harjaa hellävaroen

      Pidä auki hiuksiasi, harjaa latvoista saakka hellävaraisesti. Latvoissa voit kokeilla tuuheuttaa. Oikea shamppoo ja harjaus riittävät. Muista tehdä siitä itsellesi mukavaa vaikka kertoa kavereillesi vinkiksi. Ratkaisu on tuuheuttaa ja oikaista, ajan kanssa hiuksesi alkaa palautumaan. Edellisestä poiketen ratkaisuksi voisi käyttää leikkaamista tarkka leikkaus vaatii rikkauksia ja kunnon välineitä

    • ihmevajakki

      Hiero kananpaskaa päähäsi ja anna vaikuttaa parikuukautta pesemättä, sillä luontokin herää uuteen kasvuun.

      • kananen

        Hihi kanankakkaa, eikä muuta tarvitakkaan


      • piikkisuora
        kananen kirjoitti:

        Hihi kanankakkaa, eikä muuta tarvitakkaan

        Kylläpä sait vinkkejä, älä vaan ota kaikkea todeksi. Kookosöljy on hyväksi havaittu niin hiusten kuin ihonhoidossakin, ja se käy myös sisäisesti sekä ruuanlaittoon. Siis samasta purkista kaikkeen.
        Näin suoratukkaisena tekisi mieli sanoa, että ole onnellinen, kun olet saanut syntymälahjaksi luonnonkiharat hiukset. Lienee meidän naisten perisynti, etemme ole koskaan tyytyväisiä siihen mitä itsellä on. Kalliiksi on tullut hiusten kihartaminen vuosikymmenten ajan! Kerran yksi kampaaja pilasi hiukseni, jolloin ne murenivat parin sentin pituisiksi. Arvaa harmittiko parikymppisenä.
        Päätin parivuotta sitten lopettaa permanenttien ottamisen, ja nyt taistelen suorien hiusten kanssa. Ei yhtään sen helpompaa, jos haluaa hiusten olevan edes siedettävästi. Miten sulle sopisi lyhyt ja kihara kampaus? Kun saat hiukset oppimaan, ettei niitä pestä kuin 2-3 pv välein, ja heität suoristusraudan unholaan, alkaa hiukset tulla hyvään kuntoon ja sitten voit taas kasvattaa ne haluamaasi pituuteen. Kokeile aamuisin tai hiusten pesun jälkeen, sellaisia isoja tarrapapiljotteja. Joku kampaaja sanoi, että on aina parempi hiuksille, kuin fööni tai suoristaja. Kuulostanee kamalalta, mutta eihän niitä kylillä pidetä - kotona vaan.
        Hyvä kampaaja on tärkeä, yhteistyössä hänen kanssaan syntyy hyvä lopputulos. Tsemppiä!


    • ....!

      Vaalennus vie hiuksesta proteiinia, joten hanki sellaista shampoota jossa sitä proteiinia on, maksaa aika paljon, jotain kolkyt euroa.

    • apua annetaan

      Paras neuvo ikinä: opettele hyväksymään kihara hiuslaatusi. Hoida sitä hyvin niin se pysyy nättinä. Kyllä, kihara voi olla kaunis :) Sinulle ei ole suotu luonnostaan suoria hiuksia ja niiden tavoittelussa käy helposti juuri noin kuin sinulle on nyt käynyt, varsinkin jos myös värjäät/vaalennat. Hiukset eivät yksinkertaisesti kestä määrättömästi kemiallista lämpökäsittelyä.

      Kihara hius on usein kuivahko, joten harvempi pesu riittää. 1-2 kertaa viikossa on usein ihan tarpeeksi. Riippuen siitä miten kiharat hiukset ovat, niin voi olla että harjaaminen ei ole hyvä juttu. Laineikkaassa hiuksessa se vielä menee, mutta kiharan se aukaisee kiillotomaksi söheröksi, joten harja pois, jos hiukset ovat oikeasti kiharat. harvapiikkinen kampa ja viispiikkinen eli sormin selvittely toimivat silloin yleensä paremmin.

      Pesun jäljiltä puuhekuiviin kiharoihin voi puristella kämmeniin ohuesti levitettyä öljyä (kookosöljy on monile hyvä, myös shea- eli karitevoita voi kokeilla). Se hoitaa hiuksia ja jos niitä ei harjaa auki, niin kihara pysyy myös paremman näköisenä eikä tule rasittavaksi söherökampaukseksi.

      Tässä muutamia kiharahiuksisilta ihmisiltä oppimiani vinkkejä. Itselläni ei ole kiharat, mutta olen nähnyt noiden vinkkien toimivan tutuillani.

      Vaurioituneisiin nykyhiuksiisi ei ehkä auta enää paljon muu kuin sakset, mutta vastaisen varalle kannattaa vähän miettiä, suoristaako ja föönaako enää noin paljon tai ollenkaan. Toki tuosta öljystä ja/tai karitevoista voi olla apua nytkin. Karitevoita saa ainakin joistakin nettikaupoista ja se on huoneenlämmössä kiinteää, mutta sulaa kämmenien välissä lämmitettäessä, mistä sen voi levittää sitten helposti hiuksiin. Monet kiharahiuksiset tykkäävät siitä paljon. Kokeile!

    • öljyä,öljyä

      Nyt on hiuksile paha aika.Asunnon matala ilmankosteus aiheuttaa staattisuutta,rastoittumista ja hiukset kuivuvat liikaa ja putoavat pois.Samalla juuresta kuitenkin rasvoittuu ja pesemään joutuu pahimmassa tapauksessa joka päivä.

      Itse käytän ihan päivittäin supermarketin shampoita ja hoitoaineita vaurioituneelle hiukselle ja joka 3.päivä olen pesemättä,mutta tuolloin iltasella kastelen hiukset ja hieron kosteisiin hiuksiin hiukan tavallista oliiviöljyä.Sitten tukka kosteana letille ja normaali pesu aamulla.Jos on aikaa niin luonnollinen kuivatus ilman hiustenkuivaajaa.

      Sitruunamehu sulkee hiushuokosia.Mutta hiuksiin hierottuna jättää hiukset todella tahmaiseksi yhden pesun jälkeen.Mutta hiuksen laatu paranee 2. pesun myötä.
      Etikkaa voi myös kokeilla hiushuuhteena.1rkl litraan vettä.

      Itsellä on ketun värinen spagettisuora hius.Tyypillinen suomalainen maantienvärinen,jossa kuparinen pohjasävy.
      En värjää nyt viimeiseen 6 vuoteen ja pituutta on ristiselkään.Mies leikkaa latvat kerran parissa kuukaudessa.

      Aiemmin pidin platinatukkaa,mutta koin sen vaivalloiseksi hoitotarpeen takia.Silloin rapiseviin hiuksiin auttoi tosiaan vaan tuo oliiviöljy ja karitevoide latvoihin.Kyllästyin tappelemaan asian kanssa.Kampaajalla en käy ollenkaan,koska kerran sain ammattilaisen suorittaman värjäyksen tuloksena harmaan vihreät hiukset.

      Tietysti luonnonhius ei käy kaikkien identiteetille.Itse olen horse and hound,joten piiitkä luonnollinen tukka on tosi jees.Vaatteet väriltään maanläheisiä,tweediä,villaa ja kumpparit.Kultainen twist.

    • parturikampaaja93

      liika suoristusraudan käyttö kuivattaa ja niiku tuo vaalentaminenki, hiusöljyä, suoristusraudan vähentämistä / värjäämisen niin kylä pitäs tukan lähtee ns 'eloon' :)

    • Vähän vanhempi tyttö

      Minulla on myös hauraat ja kuivat hiukset. Laitan pesun jälkeen hiusöljyä. Takut oikenee ja pitkät hiukseni ovat terveen ja kauniin näköiset.

    • peruukki

      löytyykö tältä planeetalta muuta älyllistä elämää kuin minä?

    • Kannattaa myös perehtyä siihen mitä syö, vaikuttaa hiuksiin paljon. Itse syön niitä hyviä öljyjä ja proteiineja ja kauniit pitkät hiukset minulla on
      Ei ne proteiinit ulkoisesti hiusta paranna vaan ravinteet juurien kautta.

    • fykjfesfhj

      Olisko teillä vinkkiä mistään hyvistä kosteuttavista naamioista tai hoitoaineista?

    • En lankea

      Haa, ylläpidon aloitusjuttuja.

    • dghiuty

      Anna böökis olla naturellina ainakin vuosi, sen jälkeen hiuksesi ovat
      kunnossa.

    • Mulla upeat hiukset

      Erittäin hienoa suomalaista mustikkahoitoainetta ennen pesua märkiin hiuksiin. Huuhtele ja pese samaisen sarjan mustikkashampoolla (vaihtele välillä siihen sinipulloiseen). Huuhtelun jälkeen vielä hoitoainetta muualle, paitsi juuriin. Huuhdo kädenlämpöisellä vedellä. Ja lopeta värjääminen. Toimii 100%.

    • vgjk

      Leikkaa kaikki pois ja sitten kun ne kasvaa älä enää ikinä tee niille muuta kuin saksit joskus. Eihän kenenkään hiukset tommosta kestä.

    • leanoora, mun hiukset oli samassa kunnossa 20 vuotiaana.

      Ensimmäinen temppu mitä tein saadakseni hiukset kuntoon jatkuvien värjäilyjen jälkeen oli se, että leikkasin hiukset aivan lyhyeksi siiliksi 21 vuotiaana. Ei mennyt kuin 2-3kk ja hiukset olivat taas olkapäille pitkät eikä yhtään värjäystä tuona aikana.

      Toinen temppu, jonka tein hiusten kasvettua takaisin oli se, että aloin valita värjäysaineita sen mukaan mikä rasittaa hiusta vähiten. Hiusvärit joissa ei ole ammoniakkia ovat parhaimpia eivätkä edes ole kamalan hajuisia kuten ammoniakilliset.

      Kolmanneksi aina vaalennuksen jälkeen käytän hiuksissa Schwarzkopf Gliss Hair Repair hoitosuihketta, jossa on nestemäistä keratiinia (kultaisen värinen läpinäkyvä pullo) ja hiukset tuntuu sillä joka kerran jälkeen paremmilta.

      Nykyään en juurikaan enää vaalenna hiuksiani, sillä se rasittaa niitä kovasti vaikka ammoniakittomia käytänkin. Siltikin käytän aina pesun jälkeen tuota hoitosuihketta ja hyvä on. Kannattanee myös käyttää saman merkkistä shampoota, jossa myöskin nestemäistä keratiinia (musta pullo).

      • SYÖ SIKAA

        "Kolmanneksi aina vaalennuksen jälkeen käytän hiuksissa Schwarzkopf Gliss Hair Repair hoitosuihketta, jossa on nestemäistä keratiinia (kultaisen värinen läpinäkyvä pullo) ja hiukset tuntuu sillä joka kerran jälkeen paremmilta."

        ÄLÄ SYÖ KELTAISTA LUNTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • 3+4

      Itselläni ollut melko lailla sama tilanne joskus teini-ikäisenä. Kiharat hiukset omaan minäkin.

      Tilanteesta selvittiin hyvillä hoitoaineilla ja hiusnaamioilla sekä ajan kanssa. Eli kipaisepa kampaamoon ostamaan vahvemman sorttiset hoitotuotteet ja käytä säännöllisesti, sekun ei korjaannu kertaheitolla. Lämpösuoja olisi myös hyvä olla olemassa. Käytin sellaista itse kun vielä suoristin hiuksiani, nykyään tyyliini sopii paremmin oma kihara.

      Pesen itsekin hiukset joka aamu koska rasvottuvat ja ovat muutenkin aamuisin solmussa. Olen myös kokeillut pidempää pesuväliä mutta se ei minulle sovi. Pesen hiukset milloin milläkin tuotteilla, eli tilanteen mukaan hoidan mutta minulla on aina hyvä hiusnaamio kaapissa.

      Pesun jälkeen harjaan hiukset auki ja annan kuivua itsekseen jos ei ole kiire. Kun ne on kuivat niin harjaan vain tyven niin ettei se ole kiinni päänahassa, pituuteen ei kannata kuivana enää koskea! Käytän myös latvaseerumia lähes päivittäin.

    • Toihan on jo ihan järetöntä toi sun hiusten käsittely ainaki tekstin perusteella.

      -ihan ensin lopetat kokonaa ton siun hiusten rääkkäämisen tai muuten siulta lähtee letti kokonaa päästä ja sehän ei oo kivaa (vai onko?).

      -toiseksee sie varaat ajan kampaajalle, joka kynii siun huonokuntoset hiukset ja ehkä suosittelee jotain kärsineille hiuksille sopivia hoito-puteleita.

      Kampaaja osaa kyllä antaa myös siulle kotiin ohjeet hiusten hoitoo, mutta nyt on ehdottoman tärkeetä että sie lopetat ton siun hiusten kiduttamisen. Iteltä on kerran lähteny kammatessa letti päästä ku tuli vaalenneltua liian useesti.

    • kissinpissi

      Mitä ihmettä? Nehän on vain kissoja. Minkä ihmeen takia pitää eläinlääkäreitä jonku kissan kusemisen takia vaivata noin paljon, vaikka maailmassa on paljon oikeaakin hommaa. Kissoja on joka paikka täynnä niin eiköhän se mene niin että jollei talon tapoihin opi niin polkaskaa rämeeseen ja uutta naukumaakaria tilalle niin säästyy aikaa ja vaivaa. Eihän kissoilla ole enää mitään järkevää käyttöäkään niin kuin ennen. Nykyään esimerkiksi myrkyt pitävät tuholaiset loitolla, joten ylimielinen kissa on aivan turha elukka. Syö vaan kaikki punatulkut talvisin.

      Kyllähän tuommoselle nyt nauraa lääkärit ja aidanseipäätkin, jos kissan viet eläinlääkäriin heti kun se on muutaman kerran kussut matolle.
      Kyllä on naurettavaa juttua hahhaahaa:)

      Ps. Sen kuitenkin ymmärrän jos elukka ollut jo kauan talossa niin ehkä jonku kuukauden jälkeen voisi jotain tehdä, mutta että heti. Heh:D

      • koiratjakissatrule

        Ai kato, eläinvihaaja ilmoittautui :D


    • ,m,m,m

      Syö lisää valmisruokaa, piffiä ja blondaa vielä enemmän niin ei tarvi kaljuna hiuksista välittää.

    • Hei! Itselläni on todella karheat luonnonkiharat jotka on värjätty vaaleaksi. Luonnonkihara on kuivempaa kuin tavallinen hius, joten se ottaa todella paljon iskua varsinkin värjätessä vaaleaksi ja joka päivä suoristaessa. Itsellä ei tulisi kuulonkaan olla suoristamatta hiuksia suihkun jälkeen sillä kuivuesssaan ne menevät ihan afrotukaksi, enkä liioittele yhtään. Mutta koska kuivempi hiuslaatu ei rasvoitu yhtä nopeasti voit huoletta vähentää pesukerrat 2- 3 kertaa viikossa. Osta KUNNON lämpösuojasuihke joka estää myös hiuksia kihartumasta kosteudessa niin samalla suoristuskerrat vähenevät. Hyvä tuote auttaa hiuksia selviytymään kuumuudelta ja hiukset liukuvat helpommin raudan välissä.
      Jos sinulla on varaa, osta laadukkaampi suoristusrauta, jolla tukka suoristuu yhdellä vedolla ilman kitkaa.

      *Eli kunnon lämpösuoja-suoritusrautakombo on merkittävä tekijä, jos et pysty luopumaan käytöstä kokonaan. Sexyhairilla on lämpösuoja joka on täysi luottotuotteeni. Oma tukkani kihartuu hetkessä sateessa tai ihan vaan kostealla ilmalla. Olen todennut hyväksi tämän joka on todella edullista laatuun nähden!

      http://www.bangerhead.fi/fi/artiklar/sexy-hair-straight-smooth-protect-flat-iron-hairspray-50-ml.html


      *Käytä kosteuttavia tuotteita. Markettishamppoot ym. eivät ole mistään kotoisin vaan satsaa Redkenin Allsoft-sarjaan. Edullisimmin ne löytää täältä, josta tilaan omat tuotteeni aina. Huomaat eron jo yhdessä käyttökerrassa. Ota ensisijaisesti tämä, mutta myös extreme-sarja vuorottelemassa all softin kanssa tekee ihmeitä!

      http://www.lookfantastic.com/redken-all-soft-duo-2-products/10606205.html


      *Älä värjää tyveä usein! Itse annan tyven kasvaa kunnolla 2-3 kuukautta ennen kuin heitän tyvinvärin, älä käytä jatkuvasti värinpoistopohjalla toimivia hiusvärejä vaan perus blondivärillä. Ne riittävät hyvin poistamaan keltaisuutta etkä rasita hiuksiasi niin paljoa kuin värinpoisto.

      Alempana kuva täysin kuolleesta vaalennetusta tukastani:
      http://3.bp.blogspot.com/-6EoDQCE1UmM/Ur8y1_xqCnI/AAAAAAAAJKY/_d8x0Y1Lk9I/s1600/IMG_0158.JPG

      ja jälkeen kunnon hoivaamisen:
      http://4.bp.blogspot.com/-HUsCglvn_-Q/VA7wCek517I/AAAAAAAALZk/lMcb6cCemOY/s1600/IMG_0629.JPG

      Toivottavasti tästä oli apua!

    • Sinnikkyyttä.

      Itse koin tuon saman nuoruudessa 15 vuoden iässä.
      Shampoot eivät todellisuudessa auta tuohon kauheasti ja hiuksia ei saisi joka päivä pestä.

      Vinkit.
      -Pese jokatoinen päivä. Hanki shampoo hoitoaine kampaajalta. Osaa neuvoa hyvän tuotteen ja kokemukseksesta voin sanoa et ero marketin shampoihin on huikea.
      - Hanki lisäksi hiusnaamio. 1-2 kertaa viikossa laitat ja annat oikeasti vaikuttaa 5-10 min.
      - Kosteisiin hiuksiin vielä hiuksiin jätettävä hoitoaine. Sellaisista suihkutettavista ei ole apua, mutta voidemaiset auttaa.
      - Hanki sellainen selvitysharja. Harjaa hiukset vähintään 2 kertaa päivässä ihan rankalla kädellä. Vaikka hiuksia katkeilee ja lähtee niin harjaus vilkastuttaa päänahan verenkiertoa ja näin ollen hiukset voivat paremmin.
      - Älä harjaa ikinä hiuksia märkinä! aina kuivina.
      - Kun föönaat, suoristat. Kunnolliset lämpösuojat hiuksiin!. Ennemminkin suosittelen että yrität kaikin tavoin olla föönaamatta ja käyttämättä suoristusrautaa. Mutta lämpösuojasta huolimatta kuluttaa hiusta.
      - Älä värjää enää kestovärellä. Ennenkuin hiuksesi ovat taas kunnossa.
      - Todellisuudessa hiustasi ei voi parantaa kokonaan. Sinun täytyy nyt kasvattaa uutta tervettä hiusta odottamalla ja odottamalla, sitä juurta ei saa mennä vaalentamaan!! Kun juurikasvu on tarpeeksi pitkä, leikkaat kaikki vanhat vaalennetut ja haperot hiukset pois.
      -Kuulostaa rankalta ja pitkältä ajalta, mutta kantapään kautta oppii.

      Itse olen tummatukkainen ja menin tuossa iässä haluamaan blondit. Monta vaalennusta ja väriä ja tukka pilalla. Annoin kasvaa, vaikka ei hyvältä näyttänytkään. Tumma juuri ja blondit latvat. Niin mentiin parivuotta, mutta sinnikkyys palkitsi :) Sitten leikattiin poikki kampaajalla tohon olkapäille ja sen päivän jälkeen päätin että tumma tukka on se mun oma väri joten olkoon näin se koko elämän. Enää en tuhoaisi kaunista tukkaani.

    • sammahäär

      Älä pese joka ilta.. käytä hoitoainetta jokatoinen kerta ja 2-3 krt viikossa pese hiukset. Hiukset ku on kuivat käytä hiusöljyä latvoihin ja aika pitkälle mutta ei juuriin asti, muuten rasvottuu helposti. Näin hiukset saa vähän painoa ja näyttää paremmalta.. ja mitä raskaammat hiuiset ni sitä suoremmat ne on :) vesi kuivattaa ja varsinkin talvella.

    • Banaanishampoo

      Kaikki hiusten käsittely päivittäistä harjausta ja viikoittaista pesua lukuun ottamatta on turhaa ja tekee hallaa hiuksille. Ehdottomasti värjäys, föönaus, hiuskiinteet ja raudalla käsittelyt pois. Myös kovin tiukalle vedettyjä kampauksia ja ohuita hiuslenkkejä kannattaa välttää. Jollain miedolla hoitosuihkeella voi yrittää taltuttaa hamppuista tukkaa, jos ei ihan naturellina kykene olemaan. Varoittavia esimerkkejä heistä jotka pilanneet hiuksensa nuorena, on katukuvassa vaikka kuinka paljon. Jos tukka on jo parikymppisenä huonossa kunnossa, on enemmän kuin korkea aika herätä, ellei aio jatkossa käyttää peruukkia. Mikseivät vanhemmat opasta teinejään näissä(kään) asioissa? Luulevatko, että kyseessä on vain välivaihe ja osa kokeilevaa nuoruutta? Hiusten lisäksi myös hiuspohja vaurioituu liiasta käsittelystä, eikä pilatun tukan tilalle usein kasvakaan mitään upeaa tilalle.

      • natural2

        Lopetin värjäämisen, hiukset ovat paremmassa kunnossa eikä tarvitse stressata juurikasvusta. Pesen hiukset pari tai kolme kertaa viikossa ja harjaan ne märkinä. Päivittäinen suoristaminen tai muu käsittely on varmasti tuhoisaa hiuksille.


      • hiuskeiju
        natural2 kirjoitti:

        Lopetin värjäämisen, hiukset ovat paremmassa kunnossa eikä tarvitse stressata juurikasvusta. Pesen hiukset pari tai kolme kertaa viikossa ja harjaan ne märkinä. Päivittäinen suoristaminen tai muu käsittely on varmasti tuhoisaa hiuksille.

        Muuten hyvä mutta ei kannata märkiä hiuksia harjata. Kuivia vain sillä märkä hius venyy todella paljon helposti kuin kuiva ja auta armias kun harjaat niitä märkiä hiuksia! Se todellakin venyttää niitä ja se aiheuttaa haurastumista.


    • ex-takkutukka
    • opiskelija3

      Ihan itse on pilannut hiukset, ainoa neuvo mitä voin antaa että leikkaat kuivat hiukset pois etkä enää suoristele kuin 2x max viikossa. Ja vaalennus tekee todella hallaa hiuksille. Ja miksi kaikki syyttää kampaajaa? Tuskin kampaaja on käskenyt suoristaa joka päivä hiuksia.

    • Itäkeskuksessa on kampamo Tukka Taiga citymarketin lähellä.Siellä saat apua.Itseä ei pystyy niin huonokuntoiseita ennälle.Ammatti apua on tärkeä.Olen eestiläinen,andeksi virheet.Kysyy Tukka taigasta Marja.Minun hiukset tulit kuntoon.

    • leikkotukka

      Vaalelennukset ja suoristukset on lopetettava ja haprot hiukset leikattava mahdollisimman lyhyiksi, Olettehnyt todella pahaa hiuksillesi ja niiden pitåå antaa ensin levätä,
      Voi käyttää hiuksiesi pesun yhteydessä vaikka kanmunan keltuaista tuomaan proteiinia Anna vaikuttaa tapreeksi.Hyväksy hiustesi oma väri pidemmäksi aikaa.
      Jos sävytät, käytä hennaa tai muuta luonnon väriä .Parin vikon pesuväli olisi ihanne.
      Ota avuksi kuivasamppoot välipäiviksi. Risiiniöljy kavattaa hiusta. käyttö vain hiukan tahmeaa, Myös minä uosittelisin hyviä öljytuotteita pituuksiin ja sitä kosteutta tuovaa tuotetta.Anna hiuksesi levätä värjäykseltä ja suoristamiselt. Pyydä, että kampaaja leikkaa sinulle jonkun lyhyen ja kivan mallin.

    • Märkänä harjaamisest

      Itse olen ihmetellyt tuota älä harjaa märkää tukkaa neuvoa.Itselläni on hyväkuntoinen ristiselkään asti pitkä tukka.En kärsi kuivista hiuksista paitsi talvella.Hiuslaatu on hyvin ohut ja elastinen mutta niitä nyt tuntuu kuitenkin olevan tuuheana pehkona.

      -Jos harjaan pyyhekuivana,hiuksia ei irtoa/katkeile ja harjaan ei jää paljonkaan.
      -Jos taas harjaan kuivia hiuksia niin harja on täynnä hiusta.
      Olen järkeillyt että mielummin menetän hiuksia vähemmän kuin enemmän.Tuuheus menee jos hävikki on joka harjaamisen yhteydessä valtava.

      Lienekköhän tekniikkalajista harjaamsessa kysymys?

      Tapana on itsellä lähinnä hellävaraisesti selvitellä tukka kuivumaan ja harjata seuraavana aamuna seuraavan pesun jälkeen uudelleen.En siis pahemmin venytä hiusta.Ainakaan tahallani.Märkänä harjaamisesta on se etu ettei tarvitse suoristusrautaa ja hiukset pysyvät kuosissaan 24h.

    • kapsu20

      joo sama juttu täällä, mutta mutta asia on niin että se on kai hormooneista kiinni kans ja sitten osta luoteistuotteita esim koita sellasta shampoota joka on ihan luonontuote shampoo ja jossa on katkeilevat hiuksilleja syö kivennäisaineita , kysy luoteistuotekaupasta lisää.

    • ertywey

      Syö sinkkiä sisältävä ravintoaineta, ja jos ne ei tuota tulosta viikon kuluessa ota käyttöön lisäravinteita, esim Sinko...

      • tylyjä totuuksia

        Ei niihin jo pilalle menneisiin suoristusraudalla ja vaalennuksella käräytettyihi hiuksiin mikään sinkki mitään tee. Uuteen kasvuun voi kyllä auttaa, että hiukset kasvavat jatkossa vahvempina, mutta käräytetty tukan osa on kyllä mennyttä. Viikossa ei siis tapahdu yhtään mitään, söi mitä tahansa.

        Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että sinkki tai muukaan ravitsemuksen ajatteleminen olisi turhaa tai pahasta, mutta nykyhiuksille se on turhaa. Sille ei voi tehdä paljon muuta kuin leikata.


    • ..........

      No kyllä kai ne menee paskaksi jos suoristat ja blondaat niitä ja terveiksi et niitä saa vaikka mitä tekisit! Leikkaa kuivat latvat pois, lopeta lämpökäsittely ja käytä kosteuttavia ja jälleenrakentavia hoitotuotteita esim. Joicolla on hyviä.

    • faktaaa

      Tässä olisi kampaajalta pari sanaa..
      Voit pestä hiuksiasi niin usein kuin hiuspohjasi sen sallii, jos kuivuu liikaa ei liika pesu sille hyvää tee.
      Sampoo tai hoitoaine ei rakennepaikkaa hiusta muuta kuin hetkellisesti seuraavaan pesuun. Eli täyttää hiuksen jolloin se tuntuu ja näyttää paremmalta. Kun hiukseen on tullut happivaurioita eli rakennevaurioita esim. hapeteväreistä, valkaisuista, permanentista yms. ei niitä pysty mitenkään millään korjaamaan. Hoitoaine siis täyttää hiuksen seuraavaan pesuun asti. Rakennevaurioitunutta hiusta ei voi "korjata ennalleen".
      Hiusta ei voi myöskään lämpösuojata, lämmöltä suojaavaa kosmeettista raaka-ainetta ei ole. Ns. lämpösuojat siloittavat hiusta jolloin rauta kulkee paremmin hiuksessa, ne voivat antaa kampaukselle pitoa ja lopputulos on kestävämpi. Kuollut proteiini ei tarvitse lämpösuojaa, jota ei ole.
      Suosittelen että leikkaat niin paljon käsiteltyä hisuta kun vaan raskit, hyväkuntoinen hius kasvaa tyvestä. Latvojen tasaus "nopeuttaa hiusten kasvua", sillä latva ei murru sitä mukaan kuin tyvestä uutta hiusta kasvaa, joten pituuskasvu näkyy paremmin. :)
      Hiusväreistä mainitsen sen verran että ammoniakiton hiusväri ei ole yhtään hellävaraisempi kuin ammoniakillinen väri. Ammoniakki korvataan yleensä hajuttomalla aineella, jolla on sama vaikutus hiukseen. :)

    • toimiihan

      Syö chia siemeniä !

    • ..........

      Ensinnäkin, leikkauta lyhyeksi.
      Sitten käytä kampaamoshampoota.
      Mieti ruokavaliota, jollet ole kasvisyöjä, muista syödä lihaa tai kalaa ainakin pari kertaa vk.
      Hiero päänahkaa aina pesun jälkeen ennen kuin ehtii kuivua.
      Kun olet laittanut geeliä, älä käsittele hiuksia millään tavoin ennen seuraavaa pesua.
      Näin monet ovat pilanneet hiuksensa. Minä en kampaa enkä edes harjaa lyhyitä hiuksiani muutoin kuin heti pesun jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe