Köyhä joulu

Apea tonttu

Tulossa joulu ja milläs mässäät kun ei ole laskujen maksun jälkeen rahaa tilillä yhtään...Ei jäänyt rahaa ruokaan eikä lahjoihin joita lapset tietysti toivoo ..=//Täytyy tyytyä aattona hernekeittoon ja näkkileipään.....Kinkusta voi vaan haaveilla ehkä ensi vuonna tai sitten ei....=//

24

796

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hipsuliininen

      Missä päin asut, ja miten sinuun saa yhteyden? Ehkä sivustolta löytyisi ihmisiä, jotka voisivat auttaa.

      • Apea tonttu

      • hipsuliininen
        Apea tonttu kirjoitti:

        [email protected]

        Tuolla tavoin saa yhteyden

        Lähetin sinulle postia.


      • hipsuliininen
        hipsuliininen kirjoitti:

        Lähetin sinulle postia.

        Osoitteesi ei toimi.


      • hipsuliininen
        hipsuliininen kirjoitti:

        Osoitteesi ei toimi.

        Ilmeisesti kirjoitin osoitteen väärin.Nyt tuli varmaankin perille.


      • Apea tonttu
        hipsuliininen kirjoitti:

        Ilmeisesti kirjoitin osoitteen väärin.Nyt tuli varmaankin perille.

        Ei ole tullut mitään sinne ...roskapostia kylläkin....kokeillaan toista [email protected]ää suomi24 sähköposti on kyllä ihan sanonko mä mistä=////


    • diakonia

      Hae seurakunnalta ruokaseteli ruokapankkiin, niin sieltä ainakin jotakin saa.

      • Apea tonttu

        On haettu kyllä mutta ei saatu...


      • hipsuliininen
        Apea tonttu kirjoitti:

        On haettu kyllä mutta ei saatu...

        Postia lähti.


    • Selfie with Alex

      Aika vähissä on minunkin rahani, mutta sain viime kesänä otettua selfien ja siinä kuvassa poseeraa myös Alexander Stubb leveästi hymyillen.

      Kaipa minä nyt sitten ensi vaaleissa annan ääneni Alexille kun sain sen iloisen kuvankin muistoksi.

    • 6+3

      Facebookissa on ryhmä nimeltä "Jouluapua". Sieltä saa.

    • 1,99 euron kinkku

      Kinkun hinta oli kaupassa keskiviikkona 1,99 euroa kilolta. Se on halvempaa kuin leipä eikä paljon hernesoppaakaan kalliimpaa. Pitää vain katsoa mistä ostaa.

      • Apea tonttu

        Niin kyllä ostaishan sitä jos olisi vaan rahaa mutta jos ruokaan on rahaa tilillä 40 euroa niin ostaisitko sinä kinkkua???Ehkä saisit sillä kilohinnalla kaikista pienimmän kinkun mutta entäs sitten muut tarpeelliset ruuat.En ole valmista leipää kaupasta ostannu enää pitkään aikaan vaan teen itse leivät,,sämpylät!!Mutta kiitos kummiskin sinulle kilohinta ilmoituksesta..Enköhän minä itsekkin tiedä mistä minä kaikista halvimmat ruuat ostan...yleensä ne on niitä punaisella lapulla olevia!!!Mutta mukavaa joulua sinullekkin...=)


      • Paljon saffkaa
        Apea tonttu kirjoitti:

        Niin kyllä ostaishan sitä jos olisi vaan rahaa mutta jos ruokaan on rahaa tilillä 40 euroa niin ostaisitko sinä kinkkua???Ehkä saisit sillä kilohinnalla kaikista pienimmän kinkun mutta entäs sitten muut tarpeelliset ruuat.En ole valmista leipää kaupasta ostannu enää pitkään aikaan vaan teen itse leivät,,sämpylät!!Mutta kiitos kummiskin sinulle kilohinta ilmoituksesta..Enköhän minä itsekkin tiedä mistä minä kaikista halvimmat ruuat ostan...yleensä ne on niitä punaisella lapulla olevia!!!Mutta mukavaa joulua sinullekkin...=)

        40 eurolla saat kyllä jouluruokaa aika isolle perheelle. Juureksia saa nyt pari kiloa eurolla,kinkku oli1,95 (osta pieni). Lisäksi riisiä ja muutama litra maitoa ja ehkä punalaputettua kermaa.Jälkkäreitä voi tehdä rahkasta ja tarjoushedelmistä. ( ylijäänyttä riisipuuroajakermatilkka) Minäkin leivon kaiken itse se on helppoa ja hauskaa. Pavut ovat myös edullisia ja hyviä, esim jouluinen papusalaatti kidneypavuista.


      • Apea tonttu
        Paljon saffkaa kirjoitti:

        40 eurolla saat kyllä jouluruokaa aika isolle perheelle. Juureksia saa nyt pari kiloa eurolla,kinkku oli1,95 (osta pieni). Lisäksi riisiä ja muutama litra maitoa ja ehkä punalaputettua kermaa.Jälkkäreitä voi tehdä rahkasta ja tarjoushedelmistä. ( ylijäänyttä riisipuuroajakermatilkka) Minäkin leivon kaiken itse se on helppoa ja hauskaa. Pavut ovat myös edullisia ja hyviä, esim jouluinen papusalaatti kidneypavuista.

        Niin kyllä mutta pitää ajatella myös niitä joulun jälkeisiä päiviä...ei pelkästään sitä joulua!!! Mukavaa joulua sinulle=)


      • Ruoka-apu..
        Apea tonttu kirjoitti:

        Niin kyllä mutta pitää ajatella myös niitä joulun jälkeisiä päiviä...ei pelkästään sitä joulua!!! Mukavaa joulua sinulle=)

        Kannattaa käydä ruokajonossa jos paikkakunnalla sellainen löytyy. Mulla oli viime joulukuussa rahat ihan loppu, mutta paljon apua sain ruokajonon ruokakasseista!


      • Moni haukkuu, mutta
        Ruoka-apu.. kirjoitti:

        Kannattaa käydä ruokajonossa jos paikkakunnalla sellainen löytyy. Mulla oli viime joulukuussa rahat ihan loppu, mutta paljon apua sain ruokajonon ruokakasseista!

        Kuule, mulla oli muutama vuosi sitten ajanjakso jolloin oli oikeasti tiukkaa. Hain useasti ruokaa jonosta. Siitä kun selvisin niin olen sen jälkeen joka vuosi vienyt jonoon yhdelle onnekkaalle 6-8kg kinkun. SE NÄLKÄ JA HÄTÄ TÄYTYY VAAN ITSE KOKEA, ETTÄ USKALTAA ANTAA.

        Lisäksi silointällöin pientä vertaisrahoitusta annan, vaikka moni jättää velkansa maksamatta :(

        Nimimerkillä
        Moni haukkuu, mutta lahjoittasitko itse?


      • minävaan
        Paljon saffkaa kirjoitti:

        40 eurolla saat kyllä jouluruokaa aika isolle perheelle. Juureksia saa nyt pari kiloa eurolla,kinkku oli1,95 (osta pieni). Lisäksi riisiä ja muutama litra maitoa ja ehkä punalaputettua kermaa.Jälkkäreitä voi tehdä rahkasta ja tarjoushedelmistä. ( ylijäänyttä riisipuuroajakermatilkka) Minäkin leivon kaiken itse se on helppoa ja hauskaa. Pavut ovat myös edullisia ja hyviä, esim jouluinen papusalaatti kidneypavuista.

        Minä käytän ton neljä kymmentä ekee kolmessa viikossa ruokaan ja hyvin olen syönyt jopa hedelmiä jajuureksia,täytyy vain miettiä mitä ostaa ja mitä tekee,kerran viikossa käyn kaupassa ja ostoslistan kanssa.


    • evfykk

      Mulla on ruisjauhoja, vettä tulee hanasta. Syön puuroa pari viikkoa.

    • köyhä itsekin..

      mites lapsinlisät?

    • niku nuukanen

      Etukäteen maksettu joulu. Emme tarvitse rahaa.
      Tosin tänään kirjautui tilillemme 209,50€ KELAn kompensationa yhdestä leikkauksesta mutta se ei tässä tilanteessa ratkaise mitään.

    • saa auttaa

      Kerronpa joulun tarinani kun suru painaa sydämessä. Meillä on koko vuosi mennyt tätä rataa, koko ajan huonommin. Muuttaisimme omaan taloon jota olisi halvempi maksaa ja jäisi elämiseenkin rahaa. Oma yritys on ollut mielessä jo pitkään valmiina ja tekijät olisi valmiina: köyhyys estää kaiken, kuopasta ei ole ulospääsyä!. Olen aina huolehtinut tunnollisesti kaikki raha-asiat perheenäitinä ja pätkähommissa, mutta terveyden pettäessä on kaikista pahin tullut eteen: Kela pyytänyt useita B-lausuntoja sairaslomasta ja sen takia ei tililleni ole tullut joulukuussa kuin asumistuki. Maksut tulevat viivästymään ensi kerralla vieläkin reippaammin, koska töitä ei enää saa, pankista ei saa yrittäjälainaa ja sitä kiinteistöä jonka tarvitsemme työllistymiseen. Jonka voin sormella heti osoittaa että tämä se on koska teen koko ajan suunnitelmia vaikken voi toteuttaa niitä. Totuus; vuokrasta pystytty puolet maksamaan. Toinen työtön ja itse sairaslomalla. Mukula asunnottomana. Nuorempi ilman kavereita kotona kipeänä. Diakonilta on kaikki pyydetty mitä kaapissa on. Vuokranantajalta tuli maksuhuomautus parin muun uuden laskun ohella postista. Sydän on raskas ja surua sekä huolta huomisesta täynnä. Tilillä rahaa ehkä muutama sentti. Koitan silti löytää joulusta sitä parasta ja kauneinta tunnelmaa. Näihin tunnelmiin, näihin sanoihin. Hyvää yötä ja onnellista Joulua.

      • oma vika

        "Olen aina huolehtinut tunnollisesti kaikki raha-asiat perheenäitinä ja pätkähommissa"

        Ei, et ole. Jos olisit, olisi sinulla muutaaman kuukauden palkkaa vastaava vararahasto säästettynä pahan päivän varalle.


      • voe helvata
        oma vika kirjoitti:

        "Olen aina huolehtinut tunnollisesti kaikki raha-asiat perheenäitinä ja pätkähommissa"

        Ei, et ole. Jos olisit, olisi sinulla muutaaman kuukauden palkkaa vastaava vararahasto säästettynä pahan päivän varalle.

        "Olen aina huolehtinut tunnollisesti kaikki raha-asiat perheenäitinä ja pätkähommissa"

        Höpö höpö. Uskotko kuitenkin itse valheisiisi?

        itse olet B-lomalla
        puoliso työtön
        mukula asunnottomana

        Tuet maistuu, työ ei, lisää rahaa pitää kerjätä syyttömiltä kanssaihmisiltä :(


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe