Tarvitsen aviovaimo-suomi sanakirjaa

Suomen kieltä osaava

Nainen sanoo erillisissä tilanteissa:

-Tunnen itseni yksinäisemmäksi kuin ikinä ennen
-En halua koskea sinua
-Olet nettiriippuvainen (katson alle tunnin verran yle-areenan tv-ohjelmaa päivittäin, mutten joka päivä kumminkaan ja senkin pätkissä koska pienet lapset vaativat huomiotani)
-Me ei keskustella enää mistään (hän ei itse koskaan aloita mitään keskustelua ja ilmeisesti kaikki sanomani menee ohi korvien)
-Minä teen täällä aina kaiken yksin
-Sinun pitää mennä perheterapiaan psykologin kanssa keskustelemaan

18

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinMeillä

      Yksinkertainen käännös:
      Vaimosi on tyytymätön omaan elämäänsä ja projisoi pahan olonsa sinun syyksesi milloin missäkin asiassa. Tämä on toki paljon helpompi ratkaisu kuin yrittää muttaa omaa elämäänsä.

      • huh huh

        Näin se menee, helppoa ja yksinkertaista. Roskatkin on helpompi kaivaa kaverin silmästä kuin omasta. Sitä paitsi jos sitä yrittäisi muuttaa itseään, niin sitähän joutuisi ihan tekemään töitä itsensä kanssa.


      • Heittäydy mieheksi. Lakkaa analysoimasta vaimosi rutinoita ja ala elää kunnolla. Vie vaimosi syömään äläkä kysele minne. Varaa itse paikka ja hoida kaikki. Älä analysoi joka valitusta vaan seiso omilla tarzan-jaloillasi. Heittäydy ritariksi ja ole filosofisesti perheesi pää. Pudota painoasi jos tarve on ja käy lenkillä.
        Sano vaimollesi, ai lav juu sou mats, kun tämä valittaa mistä vain. Älä ala analysoimaan niitä ruikutuksia.
        Pää pystyyn aja hyvä mieli päälle! Ota positiivinen komento, ei tuosta rutisemisesta ole siihen.


    • Hei nimimerkki, suomen kieltä osaava

      Miten sinä vastaat näihin naisesi kommentteihin, joissa hän ilmaisee tyytymättömyyttään? Oletko ollut valmis keskustelemaan hänen kanssan? Jos olet, millaisia nuo keskustelut ovat olleet? Entä, jos teet hänelle jatkokysymyksiä; mikä hänet tekee perheessä yksinäiseksi, mitä sinä tai hän itse voisi tehdä näille asioille, jotka häntä vaivaavat? Olisitko sinä valmis lähtemään hänen kanssaan perheneuvontaan? Se on usein hyödyllistä, joten suosittelen kyllä sellaista.

      Tsemppiä, kaikkea hyvää sinulle ja teille,
      Pirkko-pappi

      • ap.

        Vastaus on usein: "et ole läsnä". Miten voit olla enemmän läsnä, jos ei saa mitään konkreettista vastausta kun asiaa kysyt? Ei vaan ole auennut minulle? Olen kyennyt löytämään asioita jotka voisin korjata, mutta kun se aina vaatii hänen osallistumista asiaan ja sitä muutosta ei ole millään keskusteluilla saatu aikaiseksi. Sen seurauksena minun pitäisi muuttua ajatustenlukijaksi???

        Hän ei usko Jumalaan, eikä hän siksi ole koskaan rukoillut kanssani. Olen kertonut useinkin rakkauden tulevan Jumalalta ja siksi kaikki murheet annetaan jokaiselle kykynsä mukaan. Rakkaudessa kaikki jaetaan, eikä mitään kanneta yksin. Olen aina valmis lähtemään hänen kanssaan, mutta hän ei ole lähtenyt vielä. Olen näyttänyt hänelle rakkauden tien ja pyytänyt häntä mukaani.

        Vika on kuulemma minussa ja minun pitäisi mennä hoitoon yksin.

        Jumala on antanut minulle keskittymisen lahjan, tiedän sen. Olen neuvonut vaimoani koskettamaan minua jos hänestä tuntuu siltä etten vastaa. Olen kertonut hänelle, että haluan aina antaa vastauksen, enkä koskaan tarkoituksellisesti jätä kysyttyä huomioimatta.


      • ap. kirjoitti:

        Vastaus on usein: "et ole läsnä". Miten voit olla enemmän läsnä, jos ei saa mitään konkreettista vastausta kun asiaa kysyt? Ei vaan ole auennut minulle? Olen kyennyt löytämään asioita jotka voisin korjata, mutta kun se aina vaatii hänen osallistumista asiaan ja sitä muutosta ei ole millään keskusteluilla saatu aikaiseksi. Sen seurauksena minun pitäisi muuttua ajatustenlukijaksi???

        Hän ei usko Jumalaan, eikä hän siksi ole koskaan rukoillut kanssani. Olen kertonut useinkin rakkauden tulevan Jumalalta ja siksi kaikki murheet annetaan jokaiselle kykynsä mukaan. Rakkaudessa kaikki jaetaan, eikä mitään kanneta yksin. Olen aina valmis lähtemään hänen kanssaan, mutta hän ei ole lähtenyt vielä. Olen näyttänyt hänelle rakkauden tien ja pyytänyt häntä mukaani.

        Vika on kuulemma minussa ja minun pitäisi mennä hoitoon yksin.

        Jumala on antanut minulle keskittymisen lahjan, tiedän sen. Olen neuvonut vaimoani koskettamaan minua jos hänestä tuntuu siltä etten vastaa. Olen kertonut hänelle, että haluan aina antaa vastauksen, enkä koskaan tarkoituksellisesti jätä kysyttyä huomioimatta.

        Hei.
        Hyvä, että sinä olet valmis tekemään asioita yhteiselämänne eteen. Ajattelen siten, että parisuhteen ongelmia ratkotaan yhdessä, harvoin syy on vaan toisessa. Mutta, jos hän ei lähde perheneuvontaan tms, on tietysti mahdollista että sinä menet yksin. Sekin muuttaisi tilannettanne.
        Voimia sinulle,
        Pirkko-pappi


      • NäinMeillä
        ap. kirjoitti:

        Vastaus on usein: "et ole läsnä". Miten voit olla enemmän läsnä, jos ei saa mitään konkreettista vastausta kun asiaa kysyt? Ei vaan ole auennut minulle? Olen kyennyt löytämään asioita jotka voisin korjata, mutta kun se aina vaatii hänen osallistumista asiaan ja sitä muutosta ei ole millään keskusteluilla saatu aikaiseksi. Sen seurauksena minun pitäisi muuttua ajatustenlukijaksi???

        Hän ei usko Jumalaan, eikä hän siksi ole koskaan rukoillut kanssani. Olen kertonut useinkin rakkauden tulevan Jumalalta ja siksi kaikki murheet annetaan jokaiselle kykynsä mukaan. Rakkaudessa kaikki jaetaan, eikä mitään kanneta yksin. Olen aina valmis lähtemään hänen kanssaan, mutta hän ei ole lähtenyt vielä. Olen näyttänyt hänelle rakkauden tien ja pyytänyt häntä mukaani.

        Vika on kuulemma minussa ja minun pitäisi mennä hoitoon yksin.

        Jumala on antanut minulle keskittymisen lahjan, tiedän sen. Olen neuvonut vaimoani koskettamaan minua jos hänestä tuntuu siltä etten vastaa. Olen kertonut hänelle, että haluan aina antaa vastauksen, enkä koskaan tarkoituksellisesti jätä kysyttyä huomioimatta.

        "Hän ei usko Jumalaan, eikä hän siksi ole koskaan rukoillut kanssani. Olen kertonut useinkin rakkauden tulevan Jumalalta ja siksi kaikki murheet annetaan jokaiselle kykynsä mukaan. Rakkaudessa kaikki jaetaan, eikä mitään kanneta yksin. Olen aina valmis lähtemään hänen kanssaan, mutta hän ei ole lähtenyt vielä. Olen näyttänyt hänelle rakkauden tien ja pyytänyt häntä mukaani. "

        Eli siis käytännössä tuputat hänelle omaa uskoasi ja uskonnollisuuttasi ratkaisuna kaikkeen? Sinä haluaisit että vaimosi tulisi myös uskoon.
        Tässähän se ongelma onkin. Teidän maailmankuvanne ovat täysin erilaiset. Sinulle ratkaisu kaikkeen näyttää olevan Jumala. Vaimosi taas haluaisi ratkaisuksi ihan sinun henkilökohtaisen läsnäolosi ja sinun rakkautesi, ei Jumalan rakautta.
        Voisitko yrittää ymmärtää myös tätä ajattelutapaa?


      • ap.
        NäinMeillä kirjoitti:

        "Hän ei usko Jumalaan, eikä hän siksi ole koskaan rukoillut kanssani. Olen kertonut useinkin rakkauden tulevan Jumalalta ja siksi kaikki murheet annetaan jokaiselle kykynsä mukaan. Rakkaudessa kaikki jaetaan, eikä mitään kanneta yksin. Olen aina valmis lähtemään hänen kanssaan, mutta hän ei ole lähtenyt vielä. Olen näyttänyt hänelle rakkauden tien ja pyytänyt häntä mukaani. "

        Eli siis käytännössä tuputat hänelle omaa uskoasi ja uskonnollisuuttasi ratkaisuna kaikkeen? Sinä haluaisit että vaimosi tulisi myös uskoon.
        Tässähän se ongelma onkin. Teidän maailmankuvanne ovat täysin erilaiset. Sinulle ratkaisu kaikkeen näyttää olevan Jumala. Vaimosi taas haluaisi ratkaisuksi ihan sinun henkilökohtaisen läsnäolosi ja sinun rakkautesi, ei Jumalan rakautta.
        Voisitko yrittää ymmärtää myös tätä ajattelutapaa?

        Oletetaan ihan ensimmäiseksi, että olet oikeassa. Toisekseen poistetaan asiasta häiritsevät tekijät kuten erilaiset maailmankuvat ja näkemykset. Keskitytään nyt vaan ihan siihen olennaiseen "Vaimo haluaa läsnäolon" ja tietysti rakkauden.

        Koska rakastan vaimoani haluan antaa hänelle itsestäni kaiken ehdoitta, myös sen henkilökohtaisen läsnäolon. Joten jäljelle jää se mitä tarkoittavat sanat, jotka kuulen aviovaimon suusta "olla läsnä" tai ylipäätään mitä nainen tarkoittaa sanoilla "olla läsnä". Suomenna minulle; yritän ymmärtää.


      • NäinMeillä
        ap. kirjoitti:

        Oletetaan ihan ensimmäiseksi, että olet oikeassa. Toisekseen poistetaan asiasta häiritsevät tekijät kuten erilaiset maailmankuvat ja näkemykset. Keskitytään nyt vaan ihan siihen olennaiseen "Vaimo haluaa läsnäolon" ja tietysti rakkauden.

        Koska rakastan vaimoani haluan antaa hänelle itsestäni kaiken ehdoitta, myös sen henkilökohtaisen läsnäolon. Joten jäljelle jää se mitä tarkoittavat sanat, jotka kuulen aviovaimon suusta "olla läsnä" tai ylipäätään mitä nainen tarkoittaa sanoilla "olla läsnä". Suomenna minulle; yritän ymmärtää.

        " Toisekseen poistetaan asiasta häiritsevät tekijät kuten erilaiset maailmankuvat ja näkemykset. "

        Tässähän se ongelma onkin. Niitä ei voi poistaa koska ne ovat olennainen osa sitä miten te koette elämän. Tätä ei voi ymmärtää muuten kuin maailmakuvien kautta.

        "Joten jäljelle jää se mitä tarkoittavat sanat, jotka kuulen aviovaimon suusta "olla läsnä" tai ylipäätään mitä nainen tarkoittaa sanoilla "olla läsnä". Suomenna minulle; yritän ymmärtää."

        Se voi mm. tarkoittaa juuri sitä että ymmrrät sen miten hän näkee ja kokee asiat. Jos et pysty katsomaan välillä asioita myös hänen maailmankatsomuksensa kautta, hän voi kokea että ette ole henkisesti läheisiä ja et siis ole hänelle "läsnä" niin kuin hän haluaisi vaikka itse kokisitkin olevasi lähellä.
        Liian erilaiset maailmankatsomukset valitettavasti aiheuttavat juuri tuota yksinäisyyden ja läheisyyden puutteen tunnetta josta vaimosi tuntuu kärsivän.


      • NäinMeillä
        NäinMeillä kirjoitti:

        " Toisekseen poistetaan asiasta häiritsevät tekijät kuten erilaiset maailmankuvat ja näkemykset. "

        Tässähän se ongelma onkin. Niitä ei voi poistaa koska ne ovat olennainen osa sitä miten te koette elämän. Tätä ei voi ymmärtää muuten kuin maailmakuvien kautta.

        "Joten jäljelle jää se mitä tarkoittavat sanat, jotka kuulen aviovaimon suusta "olla läsnä" tai ylipäätään mitä nainen tarkoittaa sanoilla "olla läsnä". Suomenna minulle; yritän ymmärtää."

        Se voi mm. tarkoittaa juuri sitä että ymmrrät sen miten hän näkee ja kokee asiat. Jos et pysty katsomaan välillä asioita myös hänen maailmankatsomuksensa kautta, hän voi kokea että ette ole henkisesti läheisiä ja et siis ole hänelle "läsnä" niin kuin hän haluaisi vaikka itse kokisitkin olevasi lähellä.
        Liian erilaiset maailmankatsomukset valitettavasti aiheuttavat juuri tuota yksinäisyyden ja läheisyyden puutteen tunnetta josta vaimosi tuntuu kärsivän.

        Lisäyksenä tähän että ihmiselle on yleensäkin hyvin tärkeää tuntea että joku todella oikeasti ymmärtää häntä. Ja erityisen tärkeää se on parisuhteessa.
        Jos sinulla on itselläsi voimakas uskonnollinen maailmankatsomus ja selkeästi haluaisit vaimosi sen jakavan (tai ainakin ajattelet että se olisi hyväksi hänelle), vaimosi voi kokea että et pohjimmiltasi hyväksy häntä sellaisena kuin hän on etkä ymmärrä hänen ajatteluaan. Tämä etäännyttää teitä.


    • miesseli1221

      Kyllä minä kääntäisin kaikki nuo lauseet niin että nainen puhuu totta ja luulee olevansa oikeassa. Sinulle nuo lausahdukset herättävät ihmetystä mutta tuskin on syytä kuvitella ettei hän ole rehellisesti tuota mieltä.

      Puolustautuminen, selitteleminen tai silmien pyörittäminen pahentaa asiaa.

    • piparminttuli

      Tosin jos vaimo on kotona pienten lasten kanssa päivät pitkät, kaipaa hän varmaan jotain kontaktia toisten aikuisten ihmisten kanssa. Eikä keskustellakseen vain lapsista vaan ihan jostain muusta aiheesta. Saattaa tuntea itsensä yksinäiseksi.

      Jos ette puhu muusta kuin lapsista keskenänne, niin se on sama kun että ette keskustele keskenään. Vaimo haluaa varmaan että jaatte muutakin elämästä kuin lasten asiat.

      Samoin jos vaimo tuntee että hän joutuu kokoajan tekemään jotain ja puoliso vain kattoo telkkaria tai lukee lehtiä tai surfaa netissä. Niin jossain vaiheessa se kuppi menee nurin.

      Noihin tilanteisiin auttaa, kun järjestätte yhteistä aikaa ilman lapsia. Pyritte tekemään kotityöt yhdessä. Keskustelette muustakin kuin lapsia koskevista asioista. Ja järjestät myös puolisolle omaa aikaa. Aikaa jolloin hän voi tehdä juuri sitä mitä haluaa tai olla tekemättä mitään.

      Parisuhde on tärkeä ja sitä täytyy hoitaa. Ei se säily hyvänä jos vain ollaan ja annetaan elämän viedä.

      • Hei vielä.
        Piparminttuli puhuu tärkeitä juttuja. Toivottavasti tosiaan voitte järjestää teile kahdenkeskistä aikaa. Tehkää etukäteen vaikka sopimus, ettei silloin edes saa puhua lapsista vaan ihan muista jutuista. Yksi joidenkin ihmisten mielestä hyvä keino on aloittaa puolison kanssa kirjeenvaihto, ihan sellaisia vanhanaikaisia paperikirjeitä. Kirjoittaessa ehtii miettiä mitä tahtoo sanoa, siinä ehkä voi paremmin kertoa tunteistaa, toiveistaan ja peloistaankin kuin väsyneenä kasvotusten.
        Pirkko-pappi


      • ap.
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei vielä.
        Piparminttuli puhuu tärkeitä juttuja. Toivottavasti tosiaan voitte järjestää teile kahdenkeskistä aikaa. Tehkää etukäteen vaikka sopimus, ettei silloin edes saa puhua lapsista vaan ihan muista jutuista. Yksi joidenkin ihmisten mielestä hyvä keino on aloittaa puolison kanssa kirjeenvaihto, ihan sellaisia vanhanaikaisia paperikirjeitä. Kirjoittaessa ehtii miettiä mitä tahtoo sanoa, siinä ehkä voi paremmin kertoa tunteistaa, toiveistaan ja peloistaankin kuin väsyneenä kasvotusten.
        Pirkko-pappi

        Kiitos sanoistanne piparminttuli ja Pirkko-pappi. Kiitokset muillekin, olen saanut pohdittavaa. Olen ajatellut asiota ja saanut puhuttuakin jotain, Taustalla tuntuisi olevan väsymys. Olen koettanut helpottaa rasitusta, mutta se että neuvoni ja ratkaisuni ei tuota asialle kunnollista ratkaisua hämmentää minua.

        Eli se, että vaimoni omat valinnat asioiden suhteen ja sen vuoksi tapahtuva oirehtiminen on jotain mikä ei ole järjellä ymmärrettävää. Myös se hämmentää etten voi kaikkeni tekemälläkään saada häntä lepäämään väsymystä pois. Tai että sanomani nukkumisen suhteen saisi hänet kääntämään herätyskelloa tuntia myöhemmäksi ja että oikesti voisi herätä valmiiseen aamiaispöytään tunnin enemmän nukkuneena ei saa häntä millään ottamaan tosissaan omaa lepäämisen tarvettaan.

        Olisikin helppoa jos saisin hänet suostumaan jättämään lapset kotiin vieraiden hoitoon lähteäksemme kahdestaan yhteisen ajan viettoon. Minun sanomani ei uppoa, ja vastauksena on ettei vieraiden tarvitse hoitaa meidän lapsia. No ovat lapset kuitenkin päivähoidossa, ettei vaimo kuitenkaan pitkin päiviä ole lasten kanssa.

        Miehen kannalta tämä ymmärtäminen on käsittääkseni kaksijakoista. Voit ymmärtää, että sanottu on oire jostain, jota ei sanota. Toisaalta voit ymmärtää asian niin, että mikään tehty tai sanottu ei poista ongelmaa vaan, että tehtäväsi on ymmärtää jotain mitä et itse voi käsittää vaikka kuinka tiedoillasi osaisitkin.

        Totuus on hyväksi vaikka sen kuuleminen joskus tekisi kipeääkin. Loppujen lopuksi kätketty totuus on kipuakin tuskallisempaa. Rakkaus on antamista ... totuuskin annetaan.


    • Ja nyt lakkaat analysoimasta niitä vaimosi ruikutuksia. Seiso omilla positiivisilla jaloillasi, ja sano vaimollesi. ett¨ä ai lav juu, kun tämä valittaa. Vie vaimosi syömään ja anna tämän valittaa ja ruikuttaa ruuasta ja paikasta. Vie sitli. Valitse itse paikka ja hoida kaikki.
      Heittäydy perheen positiiviseksi pääksi. Vaimostasi ei ruikutusten perusteella siihen ole. Nyt on aika love sitä vaimoa ja korvat tukkoon!

    • nainen vastaa

      Älä suotta kuvittele että vaimosi tarkoittaa jotain muuta kuin sanoo. Kuuntele häntä taskkaan, ja usko että hän sanoo sen miltä hänestä todella tuntuu.

      Hän tuntee itsensä yksinäiseksi, siis ole hänen kanssaan enemmän. Ei siihen tarvitse viedä lapsia pois, vaan voitte olla täysillä yhdessä myös koko perheenä.

      Hän ei halua koskea sinua, koska on niin pettynyt sinuun, ehkä vihainen tai katkera jostakin.

      Olet nettiriippuvainen, jos netti kiinnostaa sinua enemmän kuin keskustelu hänen kanssaan.

      Me ei keskustella enää mistään. Siinä hän ojentaa sinulle ratkaisun suoraan. Hän ei syytä sinua yksin, vaan sanoo "me". Siis teidän pitää opetella yhdessä keskustelemaan, molempien. Sitä kautta korjataan edellä mainittu pettyneisyys ja katkeruus.

      Minä teen täällä kaiken yksin. siis sinun pitää osallistua enemmän perheen asioiden hoitamiseen.

      Sinun pitä mennä perheterapiaan - hän ei siis tiedä että perheterapiaan mennään yhdessä. Menkää terapiaan niin opitte kuuntelemaan toisianne ja muuttamaan elämäntyyliänne kummankin toiveitten mukaiseksi

    • ijpjåäkåok

      Ensin kun luin tämän, niin tuli mieleen että vaimosi on väsynyt ja yksinäinen, ja siksi kenties hieman liitoitteleva ja huomionhakuinen. Mutta kun luin vastauksiasi muiden kommentteihin, niin huomasin että olet niin erikoisesti itseäsi ilmaiseva persoona, suoraan sanottuna kummallinen, että en ihmettele vaimosi fiiliksiä.

      Esimerkiksi "Me ei keskustella enää mistään" voi tuntua juurikin siksi, että sinun kommentit ja vastaukset ovat niin himmeitä, ettei kanssasi edes voi keskustella.

      "Tunnen itseni yksinäisemmäksi kuin ikinä", varmastikin samasta syystä kuin edellä. Helppo kuvitella, että sinun ajatusmallillasi et oikein ole hetkessä läsnä. Vähän liian korkealentoista hommaa...

      "Minä teen täällä kaiken aina yksin", no tämä tarkoittaa usein sitä, että sinä et arvosta ja kiitä tarpeeksi...

      "Sinun pitäisi mennä perheterapiaan psykologin kanssa keskustelemaan", sellainen fiilis jäi minullekin, että ei sinulla ihan kaikki inkkarit ole kanootissa.

      "En halua koskea sinua", no eihän silloin haluakaan, jos parisuhde on kuralla...

      "Olet nettiriippuvainen", veikkaan että totuus on jossakin teidän näkemystenne välillä. Sinä vähättelet ja vaimo liitoittelee. Ja muuten tunti netissä lyhyen illan aikana on kohtuullisen paljon. Itselläni ei olisi moiseen aikaa, kun huolehdin pienistä lapsista, kodista ja parisuhteesta.

      • Rehellinen Mies

        Sairasta olla mustasukkainen tietokoneelle. Aivan älytöntä, etenkin kun TV ei ole netti vaikka sitä laajakaistan=netti kautta katsottaisiinkin. hellinen

        En voi miehenä ymmärtää naisten aivoituksia tässä asiassa. Miksi pitää olla epäluotettava ja puhua toista kuin mitä oikeasti tarkoittaa. Pirun sydämeensä ottaneet=narsistisesti persoonallisuushäiriöiset koettaakin sitten häpäistä niitä, jotka uskaltavat kysyä asian oikeaa laitaa ja täten vaatia rehellisyyttä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe