Joulu masentaa

plaaaah1

Musta on väärin, että multa on viety joulun ilo.
Pienenä tietysti odotin joulua - lahjoja, yhdessäoloa plaaplaa.
Äitini on suht sekopäinen tapaus ja myöhemmin joulut meni aina hänen raivotessa. Nykyään joulun lähestyessä mua alkaa toden teolla masentaa, joululaulut itkettää.
Haluaisin tuntea sen saman ihanan tunteen kuin pienenä, onkohan se enää mahdollista? Muut pyhittää joulun iloiselle yhdessäololle, mä aion kuunnella joululauluja ja itkeä ankean oloni pois ja puhdistua. :/

17

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Latvainvalidi

      Unohda koko joulu. Et voi palata lapsuuteesi.

      Joulu on vain päiviä kalenterissa.

      Sitä on mukavaa viettää yksin juuri niin kuin haluaa.

      • Ei joulu niin ihmeellinen juhla ole. Itse olen viettänyt useamman joulun yksin. Ostan yleensä pienen kinkun, kalaa, juustoja, pari pussia vihanneksia ja laatikoita.

        Sitten joulu olutta ja punkkua.

        Asia tietysti riippuu myös raha tilanteesta. ensimmäisenä listalta lähtee kalja ja punkku. Koska ruoka on minulle alkoholia tärkeämpi asia.

        Sitten vaan tv katselua ja netissä pyörimistä ja tietysti syömistä ja jonkin verran alkoholia.


    • Mitä väliä?

      Kaikki me kuolemme kuitenkin.

      • uskovainen24

        Elämä jatkuu joko taivaassa tai helvetissä kuoleman jälkeen. Suosittelen että valitset Jeesukseen niin pääset taivaaseen.


      • Mitä väliä?
        uskovainen24 kirjoitti:

        Elämä jatkuu joko taivaassa tai helvetissä kuoleman jälkeen. Suosittelen että valitset Jeesukseen niin pääset taivaaseen.

        Hylkäsin jo jeesuksen.


      • Mitä väliä? kirjoitti:

        Hylkäsin jo jeesuksen.

        Eli sulla on tullut järki päähän. Olet pystynyt lopettamaan siihen mielikuvitus olentoon uskomisen.


      • Latvainvalidi
        uskovainen24 kirjoitti:

        Elämä jatkuu joko taivaassa tai helvetissä kuoleman jälkeen. Suosittelen että valitset Jeesukseen niin pääset taivaaseen.

        MInä en halua missään tapauksessa joutua näiden jeesustelijoiden kanssa "taivaaseen": se olisi todellinen helvetti.


      • Mitä väliä?
        ateisti81 kirjoitti:

        Eli sulla on tullut järki päähän. Olet pystynyt lopettamaan siihen mielikuvitus olentoon uskomisen.

        En ole uskonut mielikuvitusolentoihin lapsuuteni jälkeen. Se muutos ei vaatinut erityistä pystymistä.


      • Mitä väliä? kirjoitti:

        En ole uskonut mielikuvitusolentoihin lapsuuteni jälkeen. Se muutos ei vaatinut erityistä pystymistä.

        Itse en ole uskonut ikinä. Ei oo kastettu, en ollut uskonnontunneilla ja en käynyt rippikoulua.

        Ehkä jumala rankaisee minua nyt masennuksella....


      • tapsanpäivät
        Latvainvalidi kirjoitti:

        MInä en halua missään tapauksessa joutua näiden jeesustelijoiden kanssa "taivaaseen": se olisi todellinen helvetti.

        Olen siedättänyt tehokkaasti joulun tavallisiksi arkipyhiksi. Vältän kuuntelemasta joulumusiikkia. En uskalla paljon alkoholia nauttia kun on niin monta lääkettä.
        Tapaninpäivää juhlin taas yhden jouunajan päätyttyä. Paiskin pieniä töitä. Sellaisia, jotka eivät häiritse naapureitani.


      • 13+8
        uskovainen24 kirjoitti:

        Elämä jatkuu joko taivaassa tai helvetissä kuoleman jälkeen. Suosittelen että valitset Jeesukseen niin pääset taivaaseen.

        Juu 70 asteen pakkaseen, ei kiitos.


    • Hei nimimerkki, plaaaah1

      Olet harmissani, kun joulusi ei tunnu samanlaiselta kuin lapsena. Niin se menee, lapsuuden jouluissa on jotain erityistä, jännittävää ja hyvää. Mutta kaikilla joulut muuttuvat, niin oman elämäntilanteen kuin iän takia. Ikävää, että olet joutunut kokemaan jouluja, jolloin äitisi raivosi. Sanot, että muut pyhittänyt joulunsa iloiselle yhdessäololle. On kuitenkin hyvä muistaa, että tänäkin jouluna on paljon heitä, joiden jouluun liittyy syystä tai toisesta ikäviä asioita; yksinäisyyttä, surua, taloudellista ahdinkoa tai sairautta tms. Joululauluja onkin mukava kuunnella, kuten aiot tehdä. Itke, jos sinua itkettää. Mutta älä päätä etukäteen, että joulusi on ankea. Ei sen tarvitse olla. Sinusta riippuu, ainakin osittain, milaisen joulun vietät. Jos haluat olla yksin, voit hyvin helliä itseäsi, tehdä asioita, joista pidät. Jos et halua olla yksin, kurkusta oman seurakuntasi nettisivulle, josp sieltä löytyisi jotain ohjelmaa. Joissakin seurakunnissa järjestetään esim.yksinäisten jouluna, joissa on mukavaa ohjelmaa.

      Ystävällisesti,
      Pirkko-pappi

      • Onnenpyörä

        Pirkko Jaloviinako täällä päivystää?


      • Rauhaisaa Joulua

        Hieno visesti:)
        Jokainen tehköön Joulustaan omanlaisensa.


    • täysin laho latva

      Kaikilla näillä uskomusideologioilla on tuo sama tunnuspiirre, sen
      piirissä olevat tuputtaa sitä oman hengenheimolaisuuden oppia,
      niin kuin jehovalaiset. Eikä tuo tuon tyylinen "kiduttaminen" lopu
      niiltä koskaan, ne jatkaa sitä hamaan hautaan saakka.
      Samalla kaivavat turhan usein pintaan valtavan määrän ikäviä muistoja
      asiaan liittyen ainakin mun kohdalla.

      Silloin kun mä erosin kirkosta, kaljaa ryystävä seurakunnan ylin
      uhkaili vaikka minkälaisilla kadotuksilla, mä vaan heitin siihen heti
      takaisin että eipä ole per.kele niistä teidän siunauksista ollut
      tähänkään asti paljoakaan apua, kuten ei ollutkaan.
      Se piti siihen aikaan käytännön syistä tehdä käymällä henkilökohtaisesti
      paikan päällä asia esittämässä ja vaatimassa, ei ollut nettiä tms.
      tapaa hoitaa asia.

      Oli joulu tai juhannus, uusivuosi tai pääsiäinen, kaikki on vain yhtä ja
      samaa tasapaksua mössöä nykyään, ei aiheuta enää minkäänlaisia
      tuntemuksia. Yhtä jankkiutunut olo vuoden ympäri melkein joka päivä.

      Punkkupullon osto joulunajaksi ja aterioilla nauttiminen vois olla kyllä
      harkinnan arvoinen juttu, edellisestä kerrasta taitaa olla jo yli 15 vuotta.
      Jos sen verran vielä yrittäis olla juhlamielellä, pääsiäisenä vaikka
      seuraavan kerran sama homma.

    • Ihansamahälläväliä

      Vitut joulusta.Haen viinaa ja olen joulupyhät humalassa.

      • Ehjä ihminen

        Miksi, mitä pakenet?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1074
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      897
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe