Eka lahja

Insinööri

Olen ihastunut erääseen tyttöön (naiseen), joka on samassa opiskelupaikassa. Ollaan molemmat 23 -vuotiaita ja sellaisia hyvänpäiväntuttuja, ollaan oltu samassa lukiossa ja peruskoulussa ja nyt amk:ssa. Tervehditään ja hymyillään ja vaihdetaan sillon tällön pari sanaa, ei mitään sen kummempaa vielä.

Tunnettu ollaan siis yli 10 vuotta, mutta vasta nyt oon tajunnut että olenkin 'viehtynyt' tähän naiseen. Haluaisin lähestyä häntä jollain ikimuistoisella tavalla. Ajattelin, että näin joulun alla ostaisin hänen tyyliinsä mielestäni täydellisesti sopivan merkkirannekellon (n.200€) ja antaisin sen kauniissa lahjapaketissa seuraavan kerran kun nähdään ja samalla pyytäisin vaikka kahville.

Mitä mieltä naiset ovat tällaisesta liikkeestä? Antaako se creepyn tai tungettelevan vaikutelman jos yhtäkkiä annan noinkin arvokkaan lahjan jollaisia yleensä annetaan vain tyttöystäville merkkipäivinä? Jos tuollainen ei käy niin olisiko ehdotuksia mitkä käy paremmin ihastukselle? En halua vaikuttaa päällekäyvältä tai stalkkerilta hänen silmissään.

128

4995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti vielä

      Ei mitään noin arvokasta jos olette vain hyvän päivän tuttuja. Tulee tunne, että pitäisi antaa joku yhtä kallis vastalahja tai jotain.. Anna joku edullisempi lahja, vaikka kaunis kaulakoru tai vastaava

      • dgdgdgdg

        Jeps, kaulakoru/rannekoru/korvakorut ovat parempia lahjoja kuin kallis kello.


      • Minna 24

        Vai olet oikein "viehtynyt",
        mitä se nyt sit tarkoittaakin.
        Eihän 200e vielä kummoista kelloa
        nykyaikana saa ja olisikohan se kuitenkaan
        hänen makuunsa,kun meillä naisilla vähän
        toinen maku kun teillä miehillä,
        ehkä olisi parempi vaan käydä ensin
        vaikka vaan kahvilla ja katsoa osuuko kemiat,
        kun ei noin monen uoden jälkeen ollut mitään kipinää!
        Voi olla et se VIEHTYMYS on yksipuolista ja
        minä en varmaankaan ottaisi lahjaa "tuntemattomalta"!
        Mut Suomi täynnä vapaita naisia!


      • kellokoijjari
        Minna 24 kirjoitti:

        Vai olet oikein "viehtynyt",
        mitä se nyt sit tarkoittaakin.
        Eihän 200e vielä kummoista kelloa
        nykyaikana saa ja olisikohan se kuitenkaan
        hänen makuunsa,kun meillä naisilla vähän
        toinen maku kun teillä miehillä,
        ehkä olisi parempi vaan käydä ensin
        vaikka vaan kahvilla ja katsoa osuuko kemiat,
        kun ei noin monen uoden jälkeen ollut mitään kipinää!
        Voi olla et se VIEHTYMYS on yksipuolista ja
        minä en varmaankaan ottaisi lahjaa "tuntemattomalta"!
        Mut Suomi täynnä vapaita naisia!

        Ostin kerran hyvän kellon 7€lla.


      • rw345t
        Minna 24 kirjoitti:

        Vai olet oikein "viehtynyt",
        mitä se nyt sit tarkoittaakin.
        Eihän 200e vielä kummoista kelloa
        nykyaikana saa ja olisikohan se kuitenkaan
        hänen makuunsa,kun meillä naisilla vähän
        toinen maku kun teillä miehillä,
        ehkä olisi parempi vaan käydä ensin
        vaikka vaan kahvilla ja katsoa osuuko kemiat,
        kun ei noin monen uoden jälkeen ollut mitään kipinää!
        Voi olla et se VIEHTYMYS on yksipuolista ja
        minä en varmaankaan ottaisi lahjaa "tuntemattomalta"!
        Mut Suomi täynnä vapaita naisia!

        Teillä naisilla on tunnetusti hyvin halpa maku ja kelloista ette ainakaan tiedä mitään.


      • lehhtorri

        jos sinulla meni 10v aikaa ,että olet ihastunut häneen kysymykseni kuuluu: montako kertaa olette jääneet siellä apukoulussa luokalle:


      • Less is more
        dgdgdgdg kirjoitti:

        Jeps, kaulakoru/rannekoru/korvakorut ovat parempia lahjoja kuin kallis kello.

        Korukin on jo liikaa. Tiedän tapauksen, että eräs nainen sai Geischa sydänkonvehtirasian ystävänpäivänä häneen ihastuneelta mieheltä. Suunnittelevat tätä nykyä naimisiinmenoa...

        Vähemmän oli enemmän - jälleen kerran.


      • 6+6
        Less is more kirjoitti:

        Korukin on jo liikaa. Tiedän tapauksen, että eräs nainen sai Geischa sydänkonvehtirasian ystävänpäivänä häneen ihastuneelta mieheltä. Suunnittelevat tätä nykyä naimisiinmenoa...

        Vähemmän oli enemmän - jälleen kerran.

        Juu muovi ruusu puska ja puoliksi syöty konvehti rasia niin kyllä se siitä lähtee ja jos tulee korville ei menny turhaan rahaakaan hukkaan:)


      • aus-Deutschland
        Less is more kirjoitti:

        Korukin on jo liikaa. Tiedän tapauksen, että eräs nainen sai Geischa sydänkonvehtirasian ystävänpäivänä häneen ihastuneelta mieheltä. Suunnittelevat tätä nykyä naimisiinmenoa...

        Vähemmän oli enemmän - jälleen kerran.

        Geischa :D


    • insinööri

      Olipa hyvä kun kysyin. Minulla oli jotenkin sellainen kuva että joku kaulakoru tai rannekoru on liian hempeä lahja tällaisessa tilanteessa. Ehkäpä odotan tytön syntymäpäivää ja ostan sitten jotain kalliimpaa.

      • yks typy

        Jessus et voi olla tosissas


      • Vanhempi Insinööri

        Älä nyt helkutissa enää aikaa tuhlaa, soita heti, ja pyydä ulos iltapalalle. Jumankeka, olet jo tuhlannut 10 vuotta toimeksi heti, lahjat sitten kun niiden aika tulee. Älä ole pelkuri.


    • ihana lahja hänelle

      Tee itse joku kaunis lahja hänelle, varmasti olet hyvä jossakin käsitöissä, musassa, leipominen, ruoanlaitto, kuvis... Ja vie itsesi ja hymysi.

    • Siismitähä?

      En kyllä haluaisi lahjaa joltain hyvän päivän tutulta vaikka olisin tuntenut 20 vuotta. Pyydä ensin kahville ja sitten myöhemmin jotain pientä, kyllä 200 € on liian kallis lahja antaa.

      • kätevä tunneihminen

        Minä antaisin mitättömän pienen, mutta jotain todellista sisältävän. Olen huomannut tekeväni itse niille, joita erityisesti haluan huomioida. Olen onneksi kätevä käsistäni. Jos ei osaa itse tehdä niin sitten jotain pientä ja edullista mutta nokkelaa. Lahjassa merkitys on muussa kuin arvossa. Esimerkiksi tuohisormus on jo aika rankka lahja. Ei maksa paljon. Tuohiranneke... huhhuh.


    • eloveera

      Anna läheisyyttäsi ja pyydä kahville!

    • Öyestä

      Rannekello on sellainen, että sen kantajan pitää se itse valita.

      Miksei kukat ja suklaa käy?

    • Kannattava hankinta

      Vielä nuorikin olet ja tahdot yrittää se on onneasi, anna mitä tahtoisit itse saavan tai mitä kuvittelisit toisen haluavan, se voisi olla kaunis koru esim risti. Kello on arvokas moni haluaa tavarasta muistoa. Kokeile tavaraa itselläsi tiedät miltä se tuntuu jos hyvältä tiedät mitä tahdot antaa. Tahdotko näytellä rikasta se voi olla valhetta tiedäthän ja kuinka oletkaan katkerana sitten kun löydät uuden kellon. Monilla on olemassa kelloja uusia ja vanhoja päivitettyjä versioita itsessään sinulla on vain minut.

    • Ön lähjöjä

      Kyl jöylylähjöjä sää östää jös hälyää.

      • Hhuu3

        Parempi että unohdat kellon ostamisen,vaikea ostaa mieluista kun ette tunnekaan. Eli jotain muuta esim kaulakoru,monella sarjalla on sellaisia ajattomia ja niillä on helpompi miellyttää ja vaikka hopeinen.Hyvää ostoreissua ja onnea yritykselle.


    • 3333333

      Osta jokin kaunis Kalevala-koru, vaikka hopeinen kielo-rannekoru tms. Ei ole turhan tyyris, on kaunis ja ajaton ja arvokin vain nousee ajan kanssa.

      • höpskukkuu

        Ei kyllä nouse Kielon arvo ajan kanssa. Tai no, ehkä siinä vaiheessa kun koru muuttuu antiikiksi, mutta sitä saakin sitten odottaa (vähintään sen 100v).


    • Mhjk

      Creepy olo tulis jos puolituttu antais lahjan. Hei haloo herää mies! Ei nykypäivänä naisille anneta lahjoja ja toivota että siitä jotain seurais, vaikka kuinka olet "viehtynyt" naiseen..! Ennemminkin tulee mieleen jos annat kalliin lahjan, että odotat jotain vastineeksi.. Pyydä ennemmin kahville jos olet ihastunut, mutta älä osta lahjaa. Ei ole normaalia antaa lahjoja hyvänpäiväntutuille.

      • eräs N

        Pyydä ennemmin vaikka glögille tai tarjoa joululounas.


    • Oppia ikä kaikki

      Vanha sanonta. Kunnioitan itse vanhoja perinteitä! Ensin kaulakoru sitten rannekoru ja sitten sorrmukset. Jos menee niin vakavaksi. Eli lähestytään sitä vasenta nimetöntä.

    • ano muumi

      Todellakin antaa creepyn tai tungettelevan tai "liian omistavan" vaikutelman antaa kallis lahja tässä vaiheessa. Parempi lähteä ihan vain treffailemalla liikkeelle, ja kertoa tunteista ihan vain sanomalla. Tällainen kalliilla lahjalla aloittaminen tuntuu siltä että yrität "ostaa" tämän naisen rakkauden. Sellainen asenne on todella monen naisen silmissä todella vastenmielinen. (Kalliit lahjat muutoinkin on vähän riskaabelia tuon takia, mutta erityisesti nyt kun ette oikeastaan ole vielä läheisiä.)

      Jos lahjan haluat antaa niin itse tehty on paras.

    • jml

      Olis aika kamalaa saada joku kello tai koru tuttavalta lahjaksi, siinä on ikäänkuin vaatimus mukana. Jotain käsintehtyä suklaata ja kortti mieluummin, ei tule ahdistunut olo mutta kertoo selvästi kiinnostuksesta. Koruja ja muuta voi ostaa sitten, jos juttu johonkin etenee.

    • hauskan pojan vaimo

      Ei ole hyvä ajatus, minä ainakin hämmentyisin suunnattomasti jos joku jota vain tervehdin tai jonka kanssa juttelen niitä näitä, antaisi minulle jonkin erityisen lahjan.
      En ottaisi varmaan edes vastaan ja tuttavuus menisi harkintaan.

      Ole hauská, älä päällekäypä! Näperrä hauska lahjakortti, jonka aiheena on herttainen kahvihetki herraseurassa, joka herra olet tietenkin sinä. Koristele kortti hauskasti ja naisen sydämeen käyvästi, vältä toki sydämiä ja amorinkuvia. Nainen muistaa aina miehen, joka saa hänet naurmaan, hyvällä tavalla!

      Itse olen onnellisessa liitossa sen hauskan pojan kanssa, joka antoi minulle lahjaksi pussillisen multaisia perunoita ja kutsukortin tulla keittämään niitä yhteen kummankin tietämään paikkaan. Menin, ja siellä hän odotteli nuotiolla kattiloineen, pesimme perunat meressä ja kypsymistä odotellassa joimme pikkuruisen pullon kuoharia kahteen pekkaan. Perunat söimme voisulan ja savukalan kanssa enkä ole koskaan syönyt parempaa. Hääpäiväämme juhlimme koko perheenä perunankeittoretkellä.

      Rahalla saa tavaraa, kekseliäisyydellä elämyksiä.

    • 19+8

      Kutsu kahville/ elokuviin tms. olisi ihan hyvä, tai sitten sitä kukkia ja suklaata.

    • kyllikin nyrkki

      200€ arvoinen lahja jollekin "ihastukselle"? Oletko joku vitun miljonääri vai helvetin tyhmä? Mitäs sitten jos tulee pakit niin 200€ meni että heilahti, käteen jäänyt kuin oma penis ja vitutus.

    • mietippä sitä

      Onkohan ylläpidon provo? Muutoin olet Beta, oikea natural born loser.

    • vastalahja

      Aivan yllättäen oma ihastukseni ostikin minulle arvokkaan lahjan. Näinkin päin se ihastelu voi toimia eli se on molemminpuolista ihastumista toiseen.

    • EI kandee odotella

      En tiiä mistään mitään, mutta jos tykkäät noin paljon naisesta yritä puhua sen kanssa. Käy kahvilla, keksi yhteinen harrastus, joku missä tapaatte ja missä voitte jutella tai muuten olla yhdessä. Ja tsädäm: tuleekin hetki, että kerrot tunteesi ja kuulet mitä hän on niistä mieltä. Äläkä anna periksi, jos eka vastaus on ei. Yritä ainakin pari kolme kertaa. Jos koko ajan ei niin sitten ei. Älä mieti vaan toimi. Parhaat viedään ensin.17

      • onnea matkaan

        tää on totta. Olemme olleet nyt 50v avioliitossa ja olin 17v ja mieheni 19v kun vihittiin. Päivääkään en ole katunut että tuli väärä valittua


    • Friendzone?

      Nimimerkki insinööri kertoo kaiken tarpeellisen, taitaa kasvaa kämmenissä kasvaa jo melkoiset karvat.

    • insinööri myöskin

      Annoin vaimolleni ensitreffeillä lahjaksi kokispullon. Myöhemmin kuulla että piti sitä aarteenaan pitkiä aikoja. Ei se siitä lahjasta itsestään välttämättä ole kiinni...

      • Insinööri myöskin

        Siis myöhemmin sain kuulla...


      • Tarpeeseen tuli
        Insinööri myöskin kirjoitti:

        Siis myöhemmin sain kuulla...

        Minä taas sain meidän Raunolta koskispullon ja join sen siltä seisomalta.


    • näinsemenee

      Naiset ovat kulutustavaraa, niitä tulee ja menee, ei niille tarvitse lahjoja ostella, ole kerrankin mies äläkä mikkihiiri.

    • entinen poikamies

      Antaisin jonkin todella pienen lahjan, jonka voisin antaa kelle vaan.
      Ilahtuu varmasti jo pelkästä muistamisesta, jos on kiinnostunut.
      Ja lahja on annettava puolihuolimattomasti, ei päällekäyvästi.

    • Lahjaton...

      Mitään lahjoja tuossa vaiheessa. Pyydä nyt ensin vaikka illalliselle, tai edes kahville.. Lahjoja annetaan sitten, kun tunnetaan ja seurustellaan.

    • minä

      Ihana mies. Eihän ne kauniit kellot nykyään maltaita maksa. Sopii erittäin hyvin.Olisimpa itsekin saanut.Hyvää joulua sinulle ja ihastuksellesi.

    • LadyInRed68

      Anna joku pieni ja söötti suklaarasia, jos haluat viestiä että olet kiinnostunut. Se ei ole liikaa eikä noloa. Itse olisin otettu sellaisesta hienovaraisesta huomionosoituksesta. Katso sitten mikä on reaktio äläkä tee samalla kertaa muuta. Myöhemmin, jos siltä näyttää, voisit pyytää tytön kahville.

    • Anna palaa vaan, kun teet sen sydämestäsi :) Kosi samalla

    • Wrooomi

      Kysy.

    • tyttö

      Joudut tosi vaivautuneeseen tilanteeseen, jos annat kellon ja nainen ei ole kiinnostunut sinusta. Ette ole vielä tällaisessa romanttisten lahjojen vaiheessa eli parisuhteessa.

      Laadukas suklaa on hyvä valinta. Tosin parempi kysyä ilman mitään lahjoja kahville. Anna suklaat kahvihetken jälkeen.

      En tykkäisi saada romanttisia lahjoja mieheltä, johon minulla ei ole suhdetta. Jos olisin kiinnostunut miehestä niin silti se olisi outoa, koska miettisin miksi mies ei ole pyytänyt kahville tai jotain. Muista sitten, että johonkin kivaan kahvilaan ei ABC:lle.

      • Tarjottimella

        ABC on parasta. Olen kysynyt ja toimii. Mukavia ihmisiä ja jaloja, seurustelu kumppani on puutunut.


    • insinööri

      Jotakin kiinnosti että olenko joku v*tun miljonääri. En ole, mutten myöskään mikään köyhä luuseri. Varakkaasta perheestä on tuo ihastukseni ja sen takia en haluaisi tehdä rimanalitusta.

      Kävin aamulla kuitenkin ostamassa kellon ja siihen sopivan rannekorun, jotka annan tytölle ennen joulua. Kerron siinä sivussa jotain että ne sopii minusta sen tyyliin tjsp. Kävi miten kävi, jos ei tykkää niin menkööt helyt roskikseen. Kiitoksia neuvoista.

      • että näin

        Ihan tiedoksi. Ei tarkoita automaattisesti sitä, että varakkaasta perheestä olevalle pitäisi olla arvokas lahja. Maksat vielä itses kipeeks tuolla ajattelutavalla. Mulla on rakas ystävätär, joka sattuu olemaan varakkaasta perheestä. Hän toitottaa aina sitä, että toivoisi saavansa ihan vain jotain pientä, jotain jossa on ajatusta(jotain ei niin ennalta arvattavaa). Hinnasta viis.. Ja rakastuipa hän ihan tavalliseen duunariin

        mutta toivotaan, että likka pitää lahjasta. Ja varmasti pitää, jos pitää sinusta!


      • Mokasit

        Apua että oot nolo.Myötähäpeää sun puolesta...


      • Niinh

        Kellon pitäminen on vanhanaikaista.


      • Audemars Piquet
        Niinh kirjoitti:

        Kellon pitäminen on vanhanaikaista.

        Nimimerkki " Niinh " : olet kyllä ihan pihalla kellonpidon suhteen: Mekaaniset kellot ovat kokeneet uuden renessanssin ja niitä on alettu arvostaa. Hieno mekaaninen kello miehen ranteessa osoitta hyvää makua, varallisuutta ja on tavallaan se ainoa "koru", jota mies tarvitsee, ehkä solmioneulan ja kalvosinnappien ohella. Mutta- tuskin nimimerkki " Niinh " ymmärtää mitään tällaisista asioista. Kvartsikello ei ole mitään muuta kuin ajannäyttäjä, ei mikään kello ! Eli ei voi olla enempää väärässä kuin nimimerkki " Niinh " , mutta ehkä sen ymmärtää, kun todenäköisesti ikää on jotain 15 v ja rahaa ei olisi edes kvartsikelloon! Kunnon mekaaninen kello nimittäin maksaa vähintään 1000... 1500 euroa ja siitä ylöspäin. Ei meikäläinen edes kehtaisi katsoa aikaa mistään kännykästä, se on herrasmiehelle kauhistus! Joten em. nimimerkin lienee helppo todeta kellon pitämisen vanhanaikaiseksi, kun ei ole varaa ostaa tuskin minkäänlaista kelloa. Se on sama kuin rahattomat haukkuvat " en kyllä ostaisi ikinä Mersua " .... Eivät todellakaan ostaisikaan.... sen paremmin kuin Patek Philippen tai edes Omegan Co-Axial - rannekelloa! Näinhän se menee, että " koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee " :)


      • Vallilan Henkka

        Kävi miten kävi, mutta jos ei lahjasi käy, elä heitä niitä roskiin! Palauta liikkeeseen, saat hynäsi takaisin ja säästät luontoa.


    • mimmi27v

      Ei missään nimessä mitään noin arvokasta. Mä voin sanoa naisena, että menisin ihan paniikkiin, jos joku hyväntuulen tuttu antaisi tuollaisen lahjan. Olisin niin omantunnontuskissani, että luultavasti antaisin lahjan takaisin ja juoksisin karkuun. Osta sitten jos/kun päädytte yhteen, ja kun varmasti tiedät, että itressit ja kiinnostus toisesta ovat samat..Toki jotain pientä voi hankkia esim.ruusu jollain kivalla kortilla (jossa pienesti voi vihjata ihastumisensa). Jotain erikoisempaa suklaata, mutta silloin on kyllä tiedettävä allergiat. En antais pähkinäallergiasta tai laktoosi-intoleranssista kärsivälle suklaata! :D

    • Ihastunut nainen

      Tuntuisi oudolta, jos hyvänpäiväntuttu antaisi minulle kalliin lahjan. Vaikka ele olisi kaunis, silti jäisin miettimään motiiveja ja sitä, kuinka tulisia tunteita toisella on ilman lähempää tuntemista. Saattaisin lahjan saajana jopa ahdistua, sen verran epätavallinen lähestyminen olisi.

      Kuten moni jo totesi, kahvikutsu ja näin joulun aikaan pieni rasia suklaata tuntuisi sopivalta lähestymiseltä. Onnea matkaan!

      Itse olen tutustumassa omaan hyvänpäiväntuttuuni ja toistaiseksi ollaan illallis- ja kahvilinjauksella menty nämä muutamat viikot. Hieman ollaan myös ääneen mietitty joululahjapolitiikkaa, sen verran on tykkäämistä ilmassa :)

    • Nainen 23v

      Älä osta kelloa. Anna jotakin, mikä on tytön sydäntä lähellä, mitä hän on toivonut tai joskus vaikka kadottanut.
      Ja kerro samalla tunteistasi, ettei jää kaivamaan myöhemmin jos jäät vaan rannalle ruikuttamaan.

    • MINÄ

      Ehkä kannattaa hiukan miettiä, että onko opiskeluaikana viisasta "haaskata" rahaa ((tietenkin voit olla opintovelaton opiskelija???)) johonkin epävarmaan juttuun, josta voit vielä kaikenkukkuraksi saada suuret sydänsurutkin:(

      Mieti kertajatoinenkin asiaa, ihan rauhassa:)

      Todellakin kuuntele ja katsele vielä tovi, voitvaikka löytää paremmankin naisen, jota todellakin sinulle toivon:)

      AINA pitää tutustua ihmiseen, ennenkuin MALTAITA alkaa häneen tuhlata:)

      ONNEA SINULLE JA TOISILLEKKIN YKSIÄISILLESYDÄMILLE VARSINKIN NÄIN JOULUNALUSAIKAAN :)

      PS. ÄLÄ OSTA KALLISTA, JA TOSIAANKAAN NYKYNUORET EIVÄT KULTAKORUISTA OIKEIN VÄLITÄ, JOKU KAUNIS HOPEINENKIN ON OK :)
      ((ei siihen kuole kuitenkaan, vaikka pakit saisitkin naiselta, se vaan voi vahvistaa sinua, AINAKIN SENJÄLKEEN KUN OLET SAANUT ITSESI KONDIKSEEN:)))

      Mutta toivon, että nainen sulkee sinut suosioonsa ja ;) hm hm hmmm:), loppu onkin sitten HISTORIAAAAA:)

    • ...

      On erhe mennä ostaan kallista lahjaa ja antaa olettaa olevansa varakas itsekin. Ostat kellon, niin seuraavaks olettaa saavansa kalliin rotukoiran, sitten auton, sitten talon...

    • pöh

      onko todellista tällaiset kysymiset ?

    • jfieuti

      Keksitäänkö tänne noita kysymyksiä. Ei kait kukaan pöljä, tai täytyy sitten olla pöljä.....antaisi noin kallista lahjaa hyvänpäivän tutulle, olkoot sitten ihastunut tai ei. Osta lakritsipussi.

    • Ei kannata

      No ei tietenkää noin kallista jos teillä ei sen vakavenpaa ole. Se tyttöhän pitää sua heti ihan psykona. Joku edullinen ja mieltä piristävä. Pierutyyny esim.

    • suklaa aina hyvää

      Jos et seurustele naisen kanssa, niin kallis merkkikello on luotaantyöntävä lahja. Nainen voi luulla että odotat vastalahjaksi yhtä kallista. Olo varmaan tulee hyvinkin kiusaantuneeksi. Ammattikoulun opiskelijalle lahja on iso rahallisesti, vaikka se ei muuten niin kauhean kallis olekaan. Mutta tässä tapauksessa ei oikein suotava.

      Kello annetaan läksiäislahjaksi, tai läheiselle henkilölle, ei opiskelijakaverille, jonka kanssa ei edes seurustella. Vähän - sanoisinko että moukkamaista.

      Osta tyylikäs, kauniisti paketoitu suklaarasia. Se ei ole liian kallis, mutta antaa pienen vihjeen.

      • ylimenosekundaa

        Ammattikoulun opiskelijalle lahja on iso. Ai. Itse opiskelen ammattikoulussa, mutta olen rahakas ja mahakas. Htto mitä yleistyksiä. Nyt eletään sentään 2010-luvulla jo..

        Ja eikö aloituksessa ollut mainittu amk??


      • YÖK YÖK

        Suklaa on YÖK...

        Kello on aina henkilökohtainen valinta.


    • vanha sieni

      anna blombergin joulusuukkoja, ihan riittävä lahja tässä vaiheessa

    • Kalle Kanki

      Pakko peukuttaa noita suklaarasia ja joulukukka ehdotuksia. Ennenkuin alkaa ostamaan mitään arvokkaampaa lahjaa pitää saada pesää ja paljon.

    • hshaa

      Osta pois vaan ja anna oikein vielä kalliimpi lahja niin on voittaja fiilis kun tyttö kiittää lahjasta hymyllä ja lempeällä käden puristuksella ja häipyy takavasemmalle käymään panttilainaamos panttaamas lahjas..ei juma omalle tyttöystävälle kyllä vois ostaa kalliin lahjan mutta jollekin jonka kanssa ei ole edes pannut tai mitään niin ostais kyllä mitään kallista..

    • kerro miten kävi

      Jos olisin tuo nainen niin tuttavanasi voisin lähteä näin joulun kunniaksi kahville, jonka sinä tarjoot. Älä ihminen kelloa osta, hyi yök.
      Vie hänet kahville ja mielellään sovit etukäteen hienossa kahviossa, että kun menette pöytään niin he tuovat suoraan pöytään hienosti kahvit tarjoillen ja etukäteen sopimasi leivoksen. Tarjoilijan pitää myös olla järjesyäny teille pöytä, jossa palaa valmiina kynttilä ja siellä on kyltti varattu ha juuri teille.
      Tässä vaiheessa tämä olikin ralkaudentunnustus ja jos siitä tulee jokin kohtaus niin väännät sen vaan, että halusit antaa hänelle joululahjaksi tällaisen ihanan luxus kahvihetken ysyävän kanssa.

    • Audemars Piquet

      Itse kellojen keräiljänä en pidä 200 euron arvoista kelloa kalliina. Ei tuolla rahalla arvokelloa saa:) Arvokellojen hinnat alkavat 1000 eurosta ja siitä yli. Ei siis tarvitse pelätäksesi, että annat liian kalliin kellon ! Sanoit, että " merkkirannekellon "? Et tuolla rahalla saa merkkirannekelloa, kuten esim. Omega,Longines, Zenith, JLC tai edes Tissot ! Eri asia on taas se, kannattaako tuttavalle antaa minkäänlaista lahjaa?

      • insinööri

        Guess on merkki.


      • ai urmas hei

        Itse arvostaisin lahjana enemmän merkkitietoista itsekeskeistä pintaliitäjää, jonka voisin tunkea pappani miniin tupakantumppien ja koiran jätösten seuraan vinkumaan :)))


      • Audemars Piguet
        insinööri kirjoitti:

        Guess on merkki.

        Vai on nimimerkki " insinööri " sitä mieltä, että " Guess on merkki " ... No toki on merkki mutta vain halvalla kvartsikoneistolla varustettu alemman hintakuokan kello. Hienoihin kuoriin on Guesskin, kuten moni muukin vastaava kvartsikellojen valmistaja asentanut japanilaisen tai jopa kiinassa valmistetun noin 20 euron koneiston, joka vaihdetaan uuteen, jos vikaa tulee eli ei kannata eikä välttämättä edes voi korjata. Kellomiehenä en voi kuin vain harmitella sitä kuinka tavallista kansaa jymäytetään kehumalla tällaisia halpiskoneistoilla valmistettuja kvartsikelloja. Eikä Guess:ien hinta päätä huimaa: noin 200...250 euron luokkaa. Kun puhutaan KELLOMERKEISTÄ, niin puhutaan sellaisista kellomerkeistä kuin juuri Audemars Piguet, Jaeger-LeCoultre, Chopard, IWC, Longines, Omegan jotkin mallit, Panerai, Vacheron Constantin, muutamia mainitakseni. Hinnat edellisillä alkavat noin 2.500 eurosta. Toki " insinööri " näkee tarkan ajan Guessistakin, mutta se on vain halpa ajannäyttäjä, ei kello näin kellomiehen näkökulmasta ! :)


      • Insinööri
        Audemars Piguet kirjoitti:

        Vai on nimimerkki " insinööri " sitä mieltä, että " Guess on merkki " ... No toki on merkki mutta vain halvalla kvartsikoneistolla varustettu alemman hintakuokan kello. Hienoihin kuoriin on Guesskin, kuten moni muukin vastaava kvartsikellojen valmistaja asentanut japanilaisen tai jopa kiinassa valmistetun noin 20 euron koneiston, joka vaihdetaan uuteen, jos vikaa tulee eli ei kannata eikä välttämättä edes voi korjata. Kellomiehenä en voi kuin vain harmitella sitä kuinka tavallista kansaa jymäytetään kehumalla tällaisia halpiskoneistoilla valmistettuja kvartsikelloja. Eikä Guess:ien hinta päätä huimaa: noin 200...250 euron luokkaa. Kun puhutaan KELLOMERKEISTÄ, niin puhutaan sellaisista kellomerkeistä kuin juuri Audemars Piguet, Jaeger-LeCoultre, Chopard, IWC, Longines, Omegan jotkin mallit, Panerai, Vacheron Constantin, muutamia mainitakseni. Hinnat edellisillä alkavat noin 2.500 eurosta. Toki " insinööri " näkee tarkan ajan Guessistakin, mutta se on vain halpa ajannäyttäjä, ei kello näin kellomiehen näkökulmasta ! :)

        Samaa mieltä, mutta tässä täytyykin tehdä heti ero laatumerkin ja muotimerkin välillä. En ostaisi itselleni Guessia, kuljen tällä hetkellä Breitling ranteessa ja sen lasken laatukelloksi. Satuin kuitenkin tietämään että tämä ihastukseni haaveili juuri tuosta tietystä Guessista ja ihan hyvä niin, ehkä hän on valmis vaihtamaan kelloa muodin mukana parin vuoden välein, jokainen tyylillään.

        Hyvää joulua sinulle Audemars Piguet. En vain ymmärrä tuota sun "insinööri"vihaasi, mikä tuntuukin olevan voimakasta tällä palstalla. Sillä ei loukkaa kuin tiettyjä stereotyyppisiä insinöörejä, et minua.


    • treffeille yks kaks

      odotit vastauksia naisilta, mutta tekee mileni antaa vinkki. Kuvauksesi ystävyydestä
      kertoo tuttavuudesta ja opiskelukaveruudesta. Kyllä mä lähtisin eka lähentämään suhdetta kutsumalla hänet kahville tai lasillisille jonnekin muualle kuin opiskelijaruokalaan. Jos hän lähtee silloin voisit varautua esimerkiksi joulukukalla jos nyt vielä ennen joulua ehtii ja jos ystävyytenne syvenee lahjoja voi antaa koska vaan. Minusta parinsadan euron lahja opiskelijakaverille huomionherrättämiseksi ei ole hyvä idea. Tyttö joutuu siitä hämilleen ja kiitollisuudenvelkaan.

    • yksinäinen harakka

      Osta jotain vähemmän arvokasta lahjaksi, on minun mielipiteeni. Tuollainen lahja vaikuttaa enemmän esim. hääpäivälahjalta :) Ihana ajatus sinänsä ja mukavaa, että tahdot olla noin hyväsydämminen, mutta ei kannata, varsinkaan ellet ole täysin varma naisen tunteista. Mikäli tahdot antaa korun, saat taatusti nätin sellaisen paljon halvemmallakin. Et anna välttämättä tytölle sellaista kuvaa, minkä tahdot antaa, vaan hän voi ajatella sinua vähän tuhlailevaksi ja saattaa pelästyä :)

    • napit eri lokeroissa

      Huh. Todella karmiva lahja ihmiselle ketä et edes tunne. Mistä edes tiedät että hän pitää merkkirannekellosta, saati noin yli menevästä lahjasta.

      Jos hän ei pidä sinusta silla tavalla, voi lahja näyttää tökeröltä velvoittaen saajan tekemään lahjan eteen jotain. Tai noin se omassa mielessä ainakin kulkisi. Ja vaikka pitääkin sinusta, on tuo kaikkea muuta kuin suloinen, romanttinen ensilahja ihastukselle.

      Sopivampia olisi suklaarasia, kukkalahja tai vaikka vain kortti.

      • Naulankantaan

        Juuri joulukortti vain!


    • Jerphen.

      Ite ostin yhelle silloiselle ihastuksen kohteelleni neljälläsadalla eurolla kultakellon.
      Me olimme hyvänpäivän tuttuja ja hymyiltiin toisillemme usein käytävällä.
      Mutta miten tämä nainen reagoi lahjaan. Ilmeensä oli hämmentynyt, kun ojensin sille upeasti pakatun pienen paketin. Ilme oli tyrmistynyt, kun hän näki mitä paketin sisällä oli... Hän muuttui hyvin koppavaksi akaksi... Löi kellon kouraani ja sano, että minä en ole rahalla ostettavissa!!!
      Teki sen vielä niin isoon ääneen, että kaikki koulun kundit sen kuulivat ja tämän jälkeen minua ryhdyttiin kiusaamaan.... Olin niin näreissään, että viskasin kellon siltä seisomalta kaivoon!!!

      Seuraavana päivänä mua rupes julmetusti harmittamaan se, kun kellon sinne kaivoon pudotin. Nimittäin olisin voinut saada siitä kellosta vielä jotain, jos olisin myynyt sen. Häpeä ja kiukku olivat niin suuria, etten pystynyt kontrolloimaan käytöstäni.. Seuraavana päivänä päätin selvittää, miten saisin kellon kaivosta. Soitin kaupungille, josta annettiin numero, että ketkä voivat tulla aukaisee kaivon kannen. Kello nostettiin, mutta se oli jo rikkoutunut. Kovin naarmuttunut. Vein sen kelloliikkeeseen korjattavaksi, mutta totesivat, että koneisto on vaurioitunut niin pahoin, ettei siitä enää ehjää saa. Ja tämä tsekkaaminen maksoi viiskymppiä! Menetin viiskymppiä ja käteen jäi rikkinäinen kello....

      Huomasin sitten myöhemmin Metro-lehdessä, että joku liike ostaa romukultaa. Möin kelloni sitten sinne. Sain kaksikymppiä kellosta erotetusta kullasta.....

      Että kannattaa joo ostaa kelloja!

      Myöhemminkin olen ottanut rankasti takkiin iskuyrityksissä ja nyt olen tullut siihen tulokseen, että kaikki naiset ovat moukkia! todellisia moukkia!

      • En Usko

        Tuo tarina on varmaan Aku Ankasta lainattu!


      • uysd

        Halaus sulle minulta" jerphen"


      • Jerphen.
        uysd kirjoitti:

        Halaus sulle minulta" jerphen"

        Kiitoksia.. niitä tarvitaan!


      • Jerphen.
        En Usko kirjoitti:

        Tuo tarina on varmaan Aku Ankasta lainattu!

        Meitä tosielämän akuankkoja on siinä, missä tosielämän misterbeanejakin ja tosielämän hannuhanhia. Niin se vain menee :(


    • Mitä jos käykin niin, että nainen haluaakin olla ihan vaan hyvänpäiväntuttu eikä mitään sen ihmeellisempää? Naiselle voi myös tulla kiusaantunu olo, jos saa arvokkaan kellon, eikä itellä oo mitään lahjaa mitä antaa. Käyttääkö nainen ylipäätänsä rannekelloa, ja mistä voi tietää onko kello naisen mieleen ja todellakin naisen tyyliin sopiva? Lähtisin ehkä jostain hieman pienemmästä lahjasta liikkeelle ja miettis mikä olis vähän kaikille sopivaa, jos jonkun oikein korun haluat antaa niin koruliikkeessä varmasti mielellään neuvovat. Kannattaa myös katsoa vähän naisen tyyliä, minkälaisia tuotteita käyttää, onko sormuksia, kaulakoruja, rannekoruja tms ja minkä värisiä. Itelleni tulis ainakin tosi vaivaantunu olo jos joku hankkis jonkun kultasen korun, koska en pidä kullan väristä. Mutta lähde jostain pikkusen pienemmästä liikkeelle. :)

      Ite olen 25 v nainen.

    • KallionorppaN

      2 e luonto arpa, Joku kiva "lähdetkö kanssani kahville" -kortti mielellään hauska, pikkuisen karkkia ja 3 valkoista neilikkaa. Ihan riittävä päästäkseen alkuun.

      Itelle on eka poikaystävä porista ostana 1000 markan korvikset. En edes osaa pitää semmoisia korvissani kun liihotan mettäs ja semmosissa paikoissa, jossa kauneudella ei ole merkitystä.

    • ÖÖöökstöks

      Kaikin keinoin sitä yritetäänkin naisia iskeä, vaikka kyseinen nainen arvostaisi ehkä eniten rehellisyyttä ja edes hieman korrektia käytöstä asiaasi hänelle sanoessasi. Vie vaikka syömään erittäin hyvään ravintolaan. Kello on kuitenkin naiselle henkilökohtaista makua edustava asia, joten älä nyt ihmeessä..
      Tuollainen k'ytös saattaa tuntua jopa sievistellyltä öykkäröinniltä.

    • Ei 200€ kello ole edes arvokas kello. Varmaan sun naisesi ajattelee, että sä vihjaat kellolla että hän on aina myöhässä. Eikä tykkää siitä yhtään. Olisit ostanut timanttisormuksen tai -korvikset. Timantit on paljon parempia kuin joku kahdensadan euron halpiskello.

      • osta sello

        Sello olis parempi Lahja.


      • summana suuri

        "Ei 200€ kello ole edes arvokas kello."

        Joo, on tullut selväksi, ettei 200e maksava kello ole arvokas kelloksi. Mutta 200e:n lahja hyvänpäiväntutulle on liian kallis, oli se sitten kello, koru tai vaikka karkkia koko rahan edestä.


    • kaappikello5

      Kaappikello se olla pitää!

      • Joohan

        Lehmänkello-kaulakoru! Sanot sille että tässä lehmä kello niin et mene hukkaan.


    • Dirty Pena

      Vedä käteen. Tulee halvemmaksi pitkässä juoksussa.

    • hmmm.

      Pyydä kahville ensin. Sitten kysy vaikka viikoittain kävelylle, joskus pitsalle tms. Ei kannata säikyttää tuommoisella. Lahjat kuuluvat siihen vaiheeseen, kun seurustelette (jos seurustelette). Saattaa ajatella, että mikähän tuokin on, kun tuolla tavalla yhtäkkiä hirveän kalliin lahjan ostaa. Voi jopa tulla mieleen, että onko tuhlari tai sitten pitkään katsellut salaa eikä uskalla tehdä lähentymisyrityksiä... Sinä voit tutustua ensin ja sitten katsot annatko lahjan, jos suhde tulee. Jos ei tule, olkoon lahja odottamassa jotakuta toista.

      Siinä nyt neuvoja, kun kyselit.

    • kellofriikki

      Ei hyvänpäivän tutulle kuulu ostaa joululahjaa. Sinun pitää tutustua ensin häneen ja sitten vasta hankkia lahjoja.

      Voit toivottaa Hauskat joulut muutoin.

      Minusta hyviin tapoihin kuuluu tutustua ensin, elikkä pyydät hänet vaikka illalliselle. Illallisen voit tarjota miten kalliin tahansa.

      Pyydä siis hänet ensin tärskyille. Jos tyttö on viehättävä hän saattaa olla jo varattukkin, huomioi sekin.

      Minullakin on tapana ihastua vähitellen .... joten ymmärrän sinua ja minulla on samanikäinen poika kuin sinä olet, joten ymmärrän sinun ikäistäsi nuortamiestä todella hyvin.

      Poikanikin osti tyttöystävälleen kalliin kellon viimejuoluna mutta hän tiesi tytön haaveilevan juuri tuosta kellosta.

    • Ajatus tärkein

      Tärkeämpää on muistaa, ei niinkään miten sen tekee. Kallis lahja voi jopa antaa väärän signaalin, kuin toinen olisi ostettavissa tai haluaisit leveillä rahoilla.

    • sori vaan

      tyttö ei siis ole sinun tyttöystävä tai et ole saannut vielä edes pesää ja olet nytten valmis ostamaan lahjoja. voi sinua. vaikka en tunne sinua tai sitä tyttöä niin silti voin sanoa että et tule samaan kyseiseltä tytöltä.

    • BGGGGG

      Yritätkö saada varakkaan naisen lahjallasi? Jos nainen on varakas, niin tuo lahja ei ole kovin kummoinen hänelle. Ja jos sinulla ei ole paljoa rahaa, pelkkä insinöörin huonohko palkka, niin et pysy hänen elintasossaan. Millä jatkossa lahjot hänet. Lahjojej on silloin oltava moninverroin kalliiimpia ja hienompia. Lisäksi tarvitsette hienon auton ja talon, paljon kalliita ulkomaanmatkoja ja hyvän elintason. Ei sinulla ole rahaa sellaiseen, jos noin pieni lahja jo tekee tiukkaa.
      Ajattelitko että tuolla lahjallasi pääset piireihin ja tuon naisen siivellä parempaan elämään. Eli "panostaisit" (tuo ei ole panostus) nyt vähän ja sitten saisit rahassa myöhemmin monin verroin takaisin? Moni yrittää sitä ja harva siinä onnistuu.
      Sinulla pitäisi olla yhtä paljon varalllisuutta kuin tuolla naiselle, niin se yleensä on.
      Mutta ehkä kannattaa onkia onneaan.

      YMMÄRTÄKÄÄ JO ETTÄ NÄMÄ ALOITUKSET OVAT KAIKKI YLLÄPIDON PROVOJA.

      • huhhuh1

        en tiedä kuka näitä hel,,,tyhmiä kyselyjä laittaa vireille. perunat keitetään ilman vettä,,ja nyky nuoret "miehet" ja vähän vanhemmatkin,,aamulla heräävät tukka sekaisin,,ja sitten mennään kampaamo tätille joka laittaa tukan sekaisin,,sinne sun tänne harottamaan,,mutta sehän on muotia,,heheh


    • huhhuh,,

      ei yli 2 euron

    • 5+17

      Kello ois kyllä pohjat ja tekisit itsestä speden. Pyydä kahville.

    • zekka

      Jos sul on rahaa ni osta sille koko maailma. Naiset rakastaa lahjoja.

    • Iahjoittaja

      Veroton lahja voi olla 3999 euroa joka kolmas vuosi. Voit myös antaa joka vuosi 1333 euroa, niin ei tule välivuosia.

    • mxka

      Itse naisena olisin tosi mielissäni, jos veisit mut vaikka syömään / kahville johonkin kivaan paikkaan :)

      • Taidat

        Muutenkin näyttää siltä, että ruoka maistuu.


    • kirjekuoressa

      Anna se 200e käteisenä sille niin voi ostaa mitä haluaa sit

    • simp e

      No todellakaan et saa ostaa mitään kelloa.

      Ihan paljon parempi avaus pyytää kahville on nyt joulun alla hankkia pikkuruinen jouluyllätys, hienosti pakattu yksittäiskonvehti tai jotain pientä hienoa.
      Sanoa, että tässä hyvän joulun toivotus.
      Ei tule mitään noloa tilannetta, jos daami ei olekaan kiinnostunut, tai on jopa varattu tahollaan.

    • kukat!

      itse olisin iloinen jos saisin kukka kimpun :) oikean kukka kimpun ja vielä hienompaa ois jos tiedät lempi kukat. kukka kimppu ja suklaata :) ei mitään sydän rasiaa tai mitään yli lyönti juttuja, suklaata mistä tyttö tykkää.

      • Kielipoliisi

        Kukka kimppu äidinkieli yli lyönti älä vaan osta ranne kelloa sille tai saat jatkossakin tyhjätä muna pussit talous paperiin


      • pahaolopoliisi
        Kielipoliisi kirjoitti:

        Kukka kimppu äidinkieli yli lyönti älä vaan osta ranne kelloa sille tai saat jatkossakin tyhjätä muna pussit talous paperiin

        Kertokaa miksi näitä kurjia opeja täytyy olla täällä. Todella ilkeää ja inhottavaa ja aivan ulkona kontekstista.


      • isiilopoloahap
        pahaolopoliisi kirjoitti:

        Kertokaa miksi näitä kurjia opeja täytyy olla täällä. Todella ilkeää ja inhottavaa ja aivan ulkona kontekstista.

        Laita äkkiä se konteksi takaisin paikoilleen tai muutoin nainen saattaa tulla raskaaksi


    • ole itsenäinen

      Osta vain kello. Se lienee melko persoonallinen lahja, mutta miksi sen pitäisi olla jokin koru. Kun henkilö pitää toisesta niin kaikki lahjat ovat ihania.

    • hörhö lienet

      vain insinööri voi keksiä ostaa kellon. Guess what: ostaisit edes tiimalasin!

    • Malttia

      Minua aikanaan lähestyi miestuttava samaan tapaan joulun alla kallilla lahjalla. Olin todella vaivaantunut. tuli jopa ajatus, että onkohan noin vakavamielinen tyyppi vaarallinen. Ottaa asiat liian tosissaan? Tulee jatkossa hankaluuksia? yms.

      Mies oli komea ja kiinnostava, mutta lähestymistapa väärä ja sai minut varuilleni ja perääntymään tilanteesta.

      Parempi tapa olis vaan pyytää syömään (ilman lahjoja) ja katsoa sopiiko se toiselle vai ei. Mikäli sopivaa ajankohtaa ei löydy niin kumpikaan ei menetä kasvojaan. Kalliit lahjat ovat muutenkin jotenkin keinotekoisia.

      • horotonmuualla

        Mie ainakin ajattelisin että yrittääkö toinen ostaa minua jos tuolleen lähestyy.


    • ei mitään

      Todella tyhmä jos menet ostamaan kalliin lahjan ihmiselle jonkakanssa et edes seurustele. Hän nauraa sinut ulos ja ystävyys on siinä.

      Itse naisena en ainakaan tuollaista ottaisi vastaan. Pitäisin sinua outona hölmönä vaikka olisitkin tuttavani kouluajoilta.

    • mitäkuuluumarjaleena

      PiIIu maksaa viidestäkympistä kolmeensataan. Anna rahana, ei nainen kuitenkaan tykkää mistään mitä INSINÖÖRI keksii antaa. Kaikilla on kello kännykässä eikä kukaan pitäisi rannekelloa vaikka maksettaisiin. Unohda koko juttu, niin ei tule enää pahempi mieli. Naisella on tietysti joku, mutta ei viitsi kertoa sitä kaltaisellesi friikille.

    • Katrin Melua

      Osta vuoden päästä ensi jouluna se lahja, ja hommaa ittes tässä vuoden aikana edes sinne pimun jalkoväliin.

    • Nimikoru=♡

      Luulen että nimikoru voisi olla kiva :)

    • ,,mnbvvc

      Älä hyvä ihminen anna mitään lahjaa. Ethän edes tiedä seurusteleeko tyttö jonkun kanssa. Pyydä hänet ennemmin vaikka kahvile, ja kokeile onneasi sitä kautta. Itse en ainakaan pitäisi kovin normaalina jos joku jonka vaan tiedän toisi minulle jonkun lahjan.

    • rooomeoo

      Pistä kaikki peliin. Ite kävin helsingistä asti ostaa 200e korun puolitutulle viimeisillä opintorahoilla. Ok en saanu tyttöä mut oli hauskaa ja sain seuraavan! Tosin nyt oon eronnu siitä, mutta ainaki oli joku jota muistella!

    • Missoud

      Siis häh? Ette edes seurustele, joten joku vaatimattomampi ja persoonallisempi lahja olisi parempi.
      Pyydä kahville ja sitten jos lähtee niin sitten vasta lahja!

    • kunnontyöntekijä

      Koska ap ajatteli tän lahjansa antaa? Jatkokertomusta ootellaan............

    • adhgfhfj

      Mukavaa, että haluat miellyttää tyttöä, mutta tuo on jo liikaa. Jos saisin itse noin kalliin lahjan puolitutulta tai edes läheiseltä ystävältä, palauttaisin sen, sillä tulisi ihan liian vaivaantunut olo ja tunne, että jää toiselle velkaa. Pienet kauniit eleet, kuten hymy, pieni kehu, toisen huomioon ottaminen jne., merkitsevät usein enemmän, eikä niistä saajalle tule vaivaantunutta oloa. Jos etsit rakkautta, sitä ei saa rahalla. Mitä jos pyytäisit tyttöä vaikka ensin kahville? Pieni mukava lahja voisi olla vaikka suklaalevy.

    • En huolisi

      Ei puolitutuille anneta lahjoja ,tutustu ensin edes ystävä tasolle niin sitten voit lahjan antaa.Mikä siinä on että et ole saanut aikaisesksi lähemmin tutustua tyttöön nyt kaikki peliin ja ystävyyttä rakentamaan.Ei lahjoja puolitutuille?

    • hyiolkooot

      Kukaan terve järvkinen nainen ei tykkää pröystäilijöistä!

    • kovakankinen

      Anna sille vosulle lahjaksi suuri punainen tulppaani kahdella mukulalla

    • lääkärinainen

      Riippuu ihan tytöstä että millaisista asioista tykkää. Jos tiiät tytön tyylin ja arvelet että tykkäisi siitä kellosta niin anna mennä vaan. Minusta on ennemminkin tekopyhää viivytellä ja pyytää kahville jos mieli kuitenkin tekee ostaa oikea lahja. Tykkään itse kun mennään suoraan asiaan, mikä on valitettavan harvinaista suomalaisissa miehissä. Ulkomailla on ihan normaalia ostaa ihastuksen kohteelle lahjoja, itsekin olen saanut kalliita lahjoja jopa ihan tuntemattomilta.

      Mene suoraan asiaan ja anna lahja mutta älä jätä hommaa siihen. Pidän peukkuja! Älä välitä kateellisten negatiivisista kommenteista.

    • Insinööri

      Otin neuvonne huomioon ja menin ja ostin tytölle ihanan kaulakorun ja korvikset. Aikaisemmin ostamani kellon laitan varmaan jouluksi pukinkonttiin sukulaistytölle tai sit keksin jotain muuta :)

      Annoin alkuviikosta kauniisti paketoidut lahjat tytölle (konvehtirasian kera) ja hän oli tosi tyytyväinen ja iloinen kun muistin häntä joulun alla. Sen jälkeen ollaankin käyty kahvilla ja lounaalla, huomenna elokuviin. Kiitos neuvoista, I'm happy!

      • tyttönen

        Kuulostaa ihanalta. Tekisipä joku minullekin tuollaisen yllätyksen. Ah, saahan sitä toivoa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe