Astran vikoja?

veke

Ajattelin hankkia sata tonnia ajetun opel astran vm 99. Malli on 4-ovinen 1,6 16v. Minkälaisia vikoja tällaisista autoista löytyy? Pitääkö auton huono maine hyvinkin paikkansa?

81

45405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.J.

      Voipi iso osa maineesta olla peräisin F-Astrasta. Vikoja varmasti löytyy, mutta käytetyn Astran hinta/laatu suhde on usein hyvä.

      • Make

        Itsellä yli 300tkm ajettu caravan F-astra, vikoja miten sattuu, mutta ei sen enempiä ollut mitä muilla lähimmäisillä. Jopa joskus tuntuu, että halvempia korjata ovat astraalini viat olleet.


    • 8venttiiliä

      Minulla on kokemusta tuosta 16 venttiilisestä ja siinä on pelkkiä ongelmia. Automerkin valinta on muuten ok. mutta jos et löydä 8-venttiilistä (jossa on hiukan vähemmän tehoja), niin kannattaa unohtaa koko merkki. Itse ajelen nykyään kyseisen vuoden 8-venttiilisellä ja siinä ei ole mitään vikoja - ainakaan vielä.

      • Anonyymi

        16-venttiiliseen vaihtaa termostaatin helposti. 8-venttiilisessä pitää purkaa jakopää.


    • ex-Astra

      Jotkut 16V koneet syö öljyä jopa litran/1000-2000km. Tämä johtaa usein venttilivaurioon karstoittumisen seurauksena. Syynä useimmiten venttilien ohjainkumien huono laatu.

      Nimimerkki: "Astra G -98 hajosi 550000km:n ajon jälkeen."

      • astra f -92

        osto hetkellä tarkistat.


      • Astraali-ilmiö
        astra f -92 kirjoitti:

        osto hetkellä tarkistat.

        Olet viisi vuotta myöhässä :)


    • Pete

      Pitikö TAAS laitta tällänen provoviesti ??!! Pitikö?! Hä!?

      • 8venttiiliä

        Kokemuksesta voin sanoa, että näissä ei ole mitään provosointia tähän mennessä. Tuossa ylempänä mainittu öljynkulutus ja mahdolliset venttiiliviat on minulla toteutuneet. -Että se siitä.


      • Sanna

        Nooh? Onkos joku TAAS provosoinut sinut liikkeelle?

        Onhan tietysti SURKEAA jos illuusio ajokistasi saa naarmuja.

        Minä olen nainen ja pidän autoani VAIN kulkuneuvona, enkä siksi asetu fanaattisesti sitä puolustelemaan, kuin kyse olisi omasta ruumiinjäsenestä, kuten sinä näytät kaikkialla tekevän.


      • Juba
        Sanna kirjoitti:

        Nooh? Onkos joku TAAS provosoinut sinut liikkeelle?

        Onhan tietysti SURKEAA jos illuusio ajokistasi saa naarmuja.

        Minä olen nainen ja pidän autoani VAIN kulkuneuvona, enkä siksi asetu fanaattisesti sitä puolustelemaan, kuin kyse olisi omasta ruumiinjäsenestä, kuten sinä näytät kaikkialla tekevän.

        Haluatko joululahjaksi partakoneen?


    • Sannna

      Kysymykseesi mielellään vastaan omien kokemuksieni pohjalta. :)

      Astra Farm. 1,8i, -99 , 92 000 tkm.(merkkihuollettu)

      Kuljettajan penkki syttyi ajon aikana tuleen !!!!! Syynä oli vika penkinlämmittäjässä.

      (Vakuutus korvasi korjauksen ja palaneen takin.)

      Kummastelin kuitenkin kun Opelin huoltomies sanoi, että "Näitähän sattuu näille autoille tämän tästä"... ja kertoi muutaman huvittavankin tapauksen.

      Lisäksi:
      -Maahantuoja on jo KOLMESTI kutsunut kyseisen autoni ilmaiseen huoltoon jossa vaihdetaan jokin tehtaan jäljiltä viallinen osa.

      -Tuntuu ettei kukaan missään tai milloinkaan onnistu saamaan jarruja hiljaisiksi ja TOIMIVIKSI. Ei Opel-huollossakaan. :/

      -Yllättäen syttyneen moottorin varoitusvalon takia autoa saa käyttää vähänväliä Opel huollossa... ja kalliita osia moottoriin vaihdellaan. Enää en vie huoltoon vaan toivon että valo sammuisi itsestään.

      -Moottori käynnistyy joskus erittäin huonosti ja käy oudon epätasaisesti. Huollossa mitään vikaa ei kuitenkaan löydy.

      -Talvisin alle -8 asteen ei kannata autolle edes vaivautua ellei ole lämmittänyt yli puoltatuntia. Talvisin myös jarrujen kirous kasvaa omituisten kiinnijäätymisien muodossa.

      -Ohjaustehostin on ruvennut tehostamaan pienehköllä (n.1s) viiveelä!

      -Takaluukun sulkeutuminen ja "loksahdus" lukkoon näyttää olevan riippuvainen ilman lämpötilasta.

      -Kuskin puolen sähköikkuna jää satunnaisesti alaslaskemisen jälkeen naksumaan oudosti. Naksunta loppuu kun käyttää lasia takaisin ylös pari senttiä.

      -Takalasin pyyhkijä on tehnyt kiusallisen lako. (onkohan sille omaa sulaketta?)

      Tässä siis päivitetty Opelini ominaisuuslista. :)

      (Muuten ihan hyvä auto... muttei kestä Terraa.)

      • 8venttiiliä

        Tämä litania oli joku kopio jostakin, mikä ei ole totta. Teksti on kopiona - vain nimimerkki vaihtuu. Luultavasti Toyotan myyntimies, ei mikään naisihminen!


      • Sanna
        8venttiiliä kirjoitti:

        Tämä litania oli joku kopio jostakin, mikä ei ole totta. Teksti on kopiona - vain nimimerkki vaihtuu. Luultavasti Toyotan myyntimies, ei mikään naisihminen!

        Kirjoitelma ON omani, joskin runko oli jo hieman vanha. Olen täydentänyt sitä sitä mukaan kun "ominaisuuksia" Astran käytössä ilmenee.

        Olen kyllä ERITTÄIN TIETOINEN, että kyseistä tekstiä on kopioitu (varmaankin juuri tojota-osaston toimesta) ja vielä käyttämällä joskus jopa nimimerkkiäni: "Sanna"


      • pekka

        omistan juuri kyseisen auto mallin automaatti sellaisen ajettu 230/tu km eikä muuta vikaa ole kun joutuu harvakseltaan tankaamaan


      • Automaatti kanssa
        pekka kirjoitti:

        omistan juuri kyseisen auto mallin automaatti sellaisen ajettu 230/tu km eikä muuta vikaa ole kun joutuu harvakseltaan tankaamaan

        Oletko vaihtanut laatikkoon öljyt ihan huolto ohjelman mukaisesti,kun minusta tuntuu aikas pitkälle tuo vaihtoväli suositus.Itellä ei ole ollut muuta ongelmaa kuin etupään natina pakkasella.


      • vaan
        Sanna kirjoitti:

        Kirjoitelma ON omani, joskin runko oli jo hieman vanha. Olen täydentänyt sitä sitä mukaan kun "ominaisuuksia" Astran käytössä ilmenee.

        Olen kyllä ERITTÄIN TIETOINEN, että kyseistä tekstiä on kopioitu (varmaankin juuri tojota-osaston toimesta) ja vielä käyttämällä joskus jopa nimimerkkiäni: "Sanna"

        mutta uskottavuutesi on pyöreä nolla. Sinulla olisi ollut kuukausia aikaa oikoa provoilijoiden postauksia.


      • pekka
        Automaatti kanssa kirjoitti:

        Oletko vaihtanut laatikkoon öljyt ihan huolto ohjelman mukaisesti,kun minusta tuntuu aikas pitkälle tuo vaihtoväli suositus.Itellä ei ole ollut muuta ongelmaa kuin etupään natina pakkasella.

        ihan normaali huollot


      • magedonia

        Sama auto minulla myös mutta sedan-mallinen. 110tkm takana.

        Vikalistasi on jotakuinkin samanlainen kuin minulla mutta penkkini ei sentään ole syttynyt tuleen ja takalasin pyyhkijäkin toimii moiteettomasti.


      • Paste!
        8venttiiliä kirjoitti:

        Tämä litania oli joku kopio jostakin, mikä ei ole totta. Teksti on kopiona - vain nimimerkki vaihtuu. Luultavasti Toyotan myyntimies, ei mikään naisihminen!

        Näkyy löytyvän 16 kopiota tästä jutustä eri palstoilla! Tosin kaikissa mainitaan autoksi samainen Astra.


      • Loottus

        vain noihin pariin voi uskoo mutta: PENKKI SYTTYI TULEEN?!?!?! ja ei muka käynnisty kylmänä.. höhööh sanon minä!.. Auton kunto ja laatu riippuu ajajasta!
        raiskaat varmaan autoasi koko ajan!


      • yx pekka
        Sanna kirjoitti:

        Kirjoitelma ON omani, joskin runko oli jo hieman vanha. Olen täydentänyt sitä sitä mukaan kun "ominaisuuksia" Astran käytössä ilmenee.

        Olen kyllä ERITTÄIN TIETOINEN, että kyseistä tekstiä on kopioitu (varmaankin juuri tojota-osaston toimesta) ja vielä käyttämällä joskus jopa nimimerkkiäni: "Sanna"

        On samoja kokemuksia Astran/1,6/16v/-99 ominaisuuksista. 190 tkm ajettuna kulutti öljyä ainakin litran/1000 km. Paikallisen korjaamon "pesu" moottorin sisältä ei auttanut, eli ne venttiilin ohj. kumit ilmeisesti falskas. Kolarin jälkeen auto paaliin.Muuten Sanna: kun olet kirjautunut suomi 24:ään omalla nimimerkilläsi ei "joku muu" voi käyttää sitä!


      • Anonyymi
        pekka kirjoitti:

        omistan juuri kyseisen auto mallin automaatti sellaisen ajettu 230/tu km eikä muuta vikaa ole kun joutuu harvakseltaan tankaamaan

        Eihän se ole vika.


      • Anonyymi
        pekka kirjoitti:

        omistan juuri kyseisen auto mallin automaatti sellaisen ajettu 230/tu km eikä muuta vikaa ole kun joutuu harvakseltaan tankaamaan

        Se ei ole vika.


      • Anonyymi
        Loottus kirjoitti:

        vain noihin pariin voi uskoo mutta: PENKKI SYTTYI TULEEN?!?!?! ja ei muka käynnisty kylmänä.. höhööh sanon minä!.. Auton kunto ja laatu riippuu ajajasta!
        raiskaat varmaan autoasi koko ajan!

        Mulla meinas syttyä tuleen Husulan suoralla, ehdin autosta ulos, ennenkuin takareisi kärventyi.


    • Sademies

      Lähestyin palstaa itsekkin joskus keväällä samantyyppisellä kysymyksellä. Minua kiinosti auton vaihto ja kiikarissa oli 00 farmari astra. Silloin sain hyvää ja rakentavaa vinkkiä auton hankintaan paljon.
      Nyt kun olen seuraillut palstan kirjoituksia niin veikkaisimpa, että yhdenkäden sormissa on ne viikon aikana tulleet kirjoitukset joilla on jotain hyötyä kyseisen keskusteluketjun aloittajalle.

      Eli laitanpa tähän nyt jotain ajatuksia mitä minä ottaisin huomioon astran hankintaa harkitessani. Minulla on siis v.00 Astra caravan 2.0l 16v. Ajettu autolla on 106000 (itse olen niistä 21tkm ajanut).

      Pakoputken takapönttö oli hapettunut ja sen vaihdatin. (on kuulema yleistä katalysaattori autoissa).

      Öljyvuodot, omassani vuotoa oli moottorin edessä olevan huohotinputken alapäässä. Tiiviste pois ja tiivisteliimaa tilalle; ei kuluta enää öljyä!

      Tuulilasin pyyhkimien tihkuasento toimii, voi vikaantua jos pyyhkimet jumittuu esim talvella.

      Muuten ei autoon ole vielä muita huoltotoimenpiteitä tarvinnut tehdä kuin öljyn vaihdot. Hyvin on pelannut.

      -Niinhän se on että pakko on jonnekkin pahaolo purkaa.

      • syttyi

        mullakin palamaan. Onneks oli talvi niin oli kiva istuu ku lämpöö riitti.!


    • visiiri

      Oman kärryni vikalista ajettuna 72t:

      Moottorin ohjainboksi hajosi ja vaihdettin ilmaiseksi takaisinkutsuna kaikkiin astroihin.

      takuuna vaihdettiin lisäksi puhjennut pakoputki.

      omaan piikkiin vaihdettuna yksi alapallonivel, vakaajatangon pää sekä raidetangon pää.

      toisen kattokaiteen liitoksessa pinnoite kuplii omituisesti.

      pikkuvikana tällähetkellä hieman väsähtänyt termostaatti sekä suuntavilkkun vipu, joka satunnaisesti (noin kerran viikossa) ei käännöksen jälkeen palaudu.

      Mitä tulee näihin ketjussa ilmoiteittuihin vikoihin niin öljyä ei ole koskaan huoltojen välillä (minulla 12 000 km) tarvinnut lisätä, eikä sitä silmämääräisesti näytä juuri kuluvankaan(Huom 8V kone). Jarrut toimivat kärryssä täydellisesti ja auto lähtee parin päivän paukkupakkasessa seisottamisen jälkeen ilman lämmitintä ongelmitta käyntiin. Yhtään istuinta ei ole palanut.

      • juma

        No onpas "tosi" kestävä peli kun ihan 72 tonnia ajettuna tuollainen vika määrä...?


    • Gastraus

      Jaa-a, eipä ihmeempiä mainittavia vikoja ole ollut.

      Ostin auton vuoden alussa 61 tkm. ajettuna ja nyt mittarissa 88 tkm. Sisätilan puhaltimen moottori meni vaihtoon ja parit lamput on menny.

      Nyt huomasin, että venakopan tiiviste vuotaa hieman. Edellisestä huollosta 13 tkm. lisäsin juuri öljyä 2 dl, joten ei mitään ihmeellitä kulutusta.

    • Auto vaihtoon...

      Astra G 1.6i 16V ajelen neljättä vuotta ja mun neuvoni olis: "Elä ikuna Ooppeliin sorru!"

      - Jakopään hihnan vaihtoväli tipahti 90 000 km:stä 60 000 km:n

      - sivuairbagin tunnistin losahti omia aikojaan

      - ohjausvaide hajoaa (maksaa PALJON)

      - vetoakselin stefat vuotaa

      - kampiakselin tiivisteet vuotaa (maksaa PALJON)

      - ajovalojen rele hajoaa jokaikisestä G Astrasta viimestään 100 000 kilsan kohalla

      - moottorin vikavalo se vaan jaksaa loistaa

      - nämä kaikki on jo koettu - mitä vielä tulossa :-(

      • 138tkm

        Ainoastaan ajovaloautomatiikan rele, etujarrupalat ja etuiskarit vaihdettu normaalien huoltojen (jakohihna vesipummppu rullat)lisäksi. Autossani täytyy olla siis jotakin vikaa? Öljynkulutuskin pientä ja vuotojakaan ei löydy.


      • ostajan ystävä
        138tkm kirjoitti:

        Ainoastaan ajovaloautomatiikan rele, etujarrupalat ja etuiskarit vaihdettu normaalien huoltojen (jakohihna vesipummppu rullat)lisäksi. Autossani täytyy olla siis jotakin vikaa? Öljynkulutuskin pientä ja vuotojakaan ei löydy.

        Voi sitä onnetonta joka tuon menopelisi joskus erehtyy autokseen ostamaan.

        Kaikki ongelmat paukahtavatkin sitten kerralla päälle. Ja sitten ihmetellään miksi joillakuilla on Opelista negatiivinen käsitys.


      • XEL c
        ostajan ystävä kirjoitti:

        Voi sitä onnetonta joka tuon menopelisi joskus erehtyy autokseen ostamaan.

        Kaikki ongelmat paukahtavatkin sitten kerralla päälle. Ja sitten ihmetellään miksi joillakuilla on Opelista negatiivinen käsitys.

        Ai jaa. Opelit siis tunnistaa omistajanvaihdoksen. Tuntevatko ne itsensä hylätyiksi vai mistä tuollainen kertarysäyksellinen vikaantuminen johtuu??


      • 138tkm
        ostajan ystävä kirjoitti:

        Voi sitä onnetonta joka tuon menopelisi joskus erehtyy autokseen ostamaan.

        Kaikki ongelmat paukahtavatkin sitten kerralla päälle. Ja sitten ihmetellään miksi joillakuilla on Opelista negatiivinen käsitys.

        ettei tullut ostettua japskia, siitä kun olisi kuulemma iloa vielä lastenlapsillekin. No minulle auto ei ole onneksi koko elämä, joten lauetkoon tai räjähtäköön ihan vapaasti sinun mieliksesi.


      • autoilija

        Minulla g-astra 1,8 16 v automaatti ajettu 198000 km. Katsastin juuri ja meni läpi huomautuksella vaihdettava oikea etupyörä ja vasen takapyörä keskenään, vasen lähivalon polttimo kannassa väärinpäin korjattava viikon kuluessa. Oikea takaiskari kiristettävä kuukauden kuluessa, ovat alkuperäiset 12 v. Mitään varsinaisia vikoja ei ole ollut koskaan. Naapuri tuli 25 asteen pakkasella pyytämään Volvoonsa käynnistysapua, omani lähti kylmiltään käyntiin avainta vääntämällä, kuten aina. En lämmitä autoani eikä siinä lohkolämmitinbtä olekaan, mutta kun non akku. Viime sunnuntaina annoin käynnistysapua Sipoossa 1 v vanhaan Volvoon. Opel on ollut paras autoni, joita on ehtinyt jo olla kymmenkunta, huonoin oli VW.
        et silleen


      • ergi

        Pakko tarttua! Ei pitäisi yleistää, jos jotain itselle sattuu, esim. "ajovalojen rele hajoaa jokaikisestä G Astrasta viimestään 100 000 kilsan kohalla".
        Olen omistanut farkun vm. -03 86tkm:stä tähän päivään, eikä valorele ole hajonnut. Nyt ajettu 375 tkm, ja matka jatkuu.
        Moottoriin ei ole koskettu, pakoputki alkuperäinen, pyöränlaakerit alkuperäiset jne. Vaihdettu lämppärin moottori (300 tkm), etujarrulevyt (330tkm) ja kaikki palat jarruvaijeri. Ilmastoinnin kenno (330 tkm).
        No ok, on 2.0 dTi diesel, DTH.


    • Ex-Opelisti

      Ostin uutena G-mallin 1.6 16V Astran heti, kun se tuli markkinoille. Ajoin 62 tkm, jonka jälkeen vaihdoin toiseen merkkiin. Seuraavanlaisia vikoja/ominaisuuksia oli tässä yksilössä:

      - keskuslukitus ei toiminut yli 15 asteen pakkasilla. Apukuskin lukko pomppasi auki omia aikojaan (3-ovinen malli). Vaihtoivat takuuseen uuden lukon.

      - airbagin valo ei sammunut. Piti vaihtaa uusi anturi apukuskin puolelle, maksoi n. 120 €. Takuu oli mennyt umpeen.

      - alkoi syödä oljyä, kun oli ajettu n. 57 tkm. Kulutus n. 1 litra/1000 km. Vaihdoin oljymerkkiä niin kulutus puolittui.

      - takavanteet keräsi herkästi lunta sisäpuolelle, joka suojalla osittain suli ja sitten pakkasella jäätyi. Aiheutti sen, että takavanteet meni epätasapainoon ja jumputti. Piti sulattaa jäät muutaman kerran talvessa.

      - keskikulutus oli koko ajalle 7,1 litraa/100km, huollot oli kohtuuhintaisia, ajo-ominaisuudet hyvät, lämmityslaite olisi saanut olla tehokkaampi

      Vaihdoin merkkiä, kun Opeliin luvattiin vaihdossa kaikkein vähiten.

    • JJL

      Huvikaseni selailin tuota mainitsemaanne HS:n vikalistaa. Aivan käsittämättömästi ongelmia Astrassa ja Opelissa ylipäätään !! Nyt ymmärrän maineen kariutumisen.

      Huh, onneksi oman autoni lista oli kovin vaatimaton ;)

      •    

        kerätty eikä pidä enää G-koppaiseen ollenkaan paikkaansa. Minulla on toiminut hyvin, tosin ajokilometrit on vasta 40tuhatta.


      • XEL c
            kirjoitti:

        kerätty eikä pidä enää G-koppaiseen ollenkaan paikkaansa. Minulla on toiminut hyvin, tosin ajokilometrit on vasta 40tuhatta.

        Saattaahan noita vikoja tulla G-malliinkin, mutta vikalista ei todellakaan tarkoita, että kaikki ne viat tulisivat samaan autoon. Onhan esim. Corollassa (maailman luotettavin auto ainakin toyo-palstan mukaan) myös vaikuttavan pituinen vikalista.

        Näyttää lähinnä siltä, että paljon myydyistä autoista on paljon havaintoja.. Mitään vikaantumistiheyttä tuollaisista listoista ei voi määrittää.


    • Ei vikoja

      En usko koko listaan itelläni on ollut 5 oopelia uutena ostettuja eikä niisä ole ollut mitään isompaa vikaa

      • hg12

        mulla on g astra 1.6 16v ja vie suunilleen öljyä 1l kahessa päivässä vaihettu juuri nokka akselin stefat ja kampiaksen stefa jakopään puolelle onko hajua mistä voisi vuotaa noin paljon öljyä


    • Antsu

      Meillä nyt toinen G-Astra menossa,nyt -03 1.8 16V farkku ja edellinen oli -99 1.8 16V sedan.Molemmissa huurtuu umpiot alalaidoistaan.Lisäksi tässä -03:ssa meni kampiakselin asentotunnistin,laitettiin takuuna.
      Vanhemmassa vinkui takajarrut,satulat vaihdettiin takuuna.Öljyä ei kumpikaan vienyt epänormaalisti,15000 km:n vaihtovälillä kului tikun puoliväliin. Nyt kiinnostaa uusi Astra farkkuna mutta jos totta puhutaan niin pyrin vaihtamaan Opelia niin usein että niiden mahdolliset viat jää seuraavalle omistajalle... ;o)

    • auto

      on yks v***n vika *!*`!

    • opelixx

      opel on luotettava ja kestävä auto jos siintä pitää huolta.

      • karva ooppelii

        Juopon auto


      • Anonyymi
        karva ooppelii kirjoitti:

        Juopon auto

        Raittiina 18 vuotta.


    • Emmä nyt tiedä onko astra niin surkee kuitenkaan. Tai ylipäätänsä Opeli. Se on se "munakadetti" joka pilasi koko opelin maineen aikoinaan. Kasattiin superhalvalla ja myyntihinnassa se myös näkyi. Itselläni H korimallin Astra eli uusin ja pelannut aivan mainiosti lukuunottamatta omaa typeryyttäni kun en huoltanut ja 3097€ remonttihan sitä seurasi. Tyhmä minä siis. Aivan kuskista kiinni miten autoa käyttää. Ja "Veke", kyllä tuon mallin huono maine pitää paikkansa. Jopa Opel liikkeessä he myönsivät että eniten tulee 1.6l ja 16 venttiilistä korjaukseen. En sitten tiedä mikä tuossa on vikana. Maanantaikappaleita vissii kaikki. En siis suosittele välttämättä ostamaan. Itse löysin tuon edullisen astrann Lahden Rinta Joupista hintaan 10.000€ ja 142tkm ajettu. Jos värillä ei ole väliä niin vanhoja Huoneitoksekuksen astroja saa edullisesti. Pieniruokasia ja varmasti merkkihuollettuja tasaisin väliajoin :)

      • 1.8 16V

        Vai tulee 1.6 16V eniten korjaukseen. Voisiko kenties johtua siitä, että ylivoimaisesti suurin osa astroista on niitä...

        Tuo on tietysti totta että mikään polttomoottorinen auto ei kestä ilman huoltamista - ei edes opel.


      • Jope.
        1.8 16V kirjoitti:

        Vai tulee 1.6 16V eniten korjaukseen. Voisiko kenties johtua siitä, että ylivoimaisesti suurin osa astroista on niitä...

        Tuo on tietysti totta että mikään polttomoottorinen auto ei kestä ilman huoltamista - ei edes opel.

        - Mittarissa 380tonnia ja ei oo ol oikeastaan mitää sen suurempaa, ku laturin remmin vaihto ja kiristin samalla : joka vuosi! sekin vitinän takia!

        - moottori on kettinkillä ja sille en oo tehny mitään, ajan niin kauan kun menee poikki!

        - öljyt ja suod vaihdan kyllä 10tonnin välein!


      • -Hannu-
        Jope. kirjoitti:

        - Mittarissa 380tonnia ja ei oo ol oikeastaan mitää sen suurempaa, ku laturin remmin vaihto ja kiristin samalla : joka vuosi! sekin vitinän takia!

        - moottori on kettinkillä ja sille en oo tehny mitään, ajan niin kauan kun menee poikki!

        - öljyt ja suod vaihdan kyllä 10tonnin välein!

        Vaimo halusi ostaa oppelin neljä vuotta sitten ja tasaisesti sitä on saanut käyttää korjaamolla.

        - Ovet eivät menneet enää lukkoon edes avaimella. Vaihdettiin takuuna jokin ohjausboxi. Osa piti tilata.
        - Tuulilasin pyyhkijät lakkasivat toimimasta. Vaihdettiin takuuna käyttömekanismi. Oli mennyt joku muoviosa rikki. Tätäkin osaa piti muutama päivä syksyisessä sadesäässä odotella.
        - Jarrut vinkuvat. Hetkeksi saavat ne hiljaiseksi, mutta vika uusiutuu parin kuukauden jälkeen.
        - Kylmällä ilmalla (alle 10 astetta) kun lähtee liikkeelle auto "nykii" kytkintä nostaessa pari ekaa kertaa. Auton ja ilman ollessa lämmin "nykimistä" ei esiinny.
        - Nyt onkin takajarrylevy melkoisesti ruosteessa. Pitää taas viedä korjaamolle.

        Jotain pienempiä vikoja on myös esiintynyt. Mittarissa on 77000km. Hyvää laatua. On kyllä viimeinen ooppeli samassa taloudessa minun kanssani. Omaa autooni (ei ole oppeli) ei ole tarvinnut käyttää kuin määräaikaishuolloissa, eikä ole mitään vikaa ollut.


      • MaaKutsuuuuuu
        -Hannu- kirjoitti:

        Vaimo halusi ostaa oppelin neljä vuotta sitten ja tasaisesti sitä on saanut käyttää korjaamolla.

        - Ovet eivät menneet enää lukkoon edes avaimella. Vaihdettiin takuuna jokin ohjausboxi. Osa piti tilata.
        - Tuulilasin pyyhkijät lakkasivat toimimasta. Vaihdettiin takuuna käyttömekanismi. Oli mennyt joku muoviosa rikki. Tätäkin osaa piti muutama päivä syksyisessä sadesäässä odotella.
        - Jarrut vinkuvat. Hetkeksi saavat ne hiljaiseksi, mutta vika uusiutuu parin kuukauden jälkeen.
        - Kylmällä ilmalla (alle 10 astetta) kun lähtee liikkeelle auto "nykii" kytkintä nostaessa pari ekaa kertaa. Auton ja ilman ollessa lämmin "nykimistä" ei esiinny.
        - Nyt onkin takajarrylevy melkoisesti ruosteessa. Pitää taas viedä korjaamolle.

        Jotain pienempiä vikoja on myös esiintynyt. Mittarissa on 77000km. Hyvää laatua. On kyllä viimeinen ooppeli samassa taloudessa minun kanssani. Omaa autooni (ei ole oppeli) ei ole tarvinnut käyttää kuin määräaikaishuolloissa, eikä ole mitään vikaa ollut.

        Yksilöitä tulee aina vastaan,oli merkki mikä tahansa.
        Itsellä nyt 2000vm 1.6 astra joka ollut käytössä itsellä 3vuotta.
        2edellistä katsastusta meni ilman moitteita läpi,viimeisessä katsastuksessa joutui alapallonivelet uusimaan,hintaa tuli joku 20 euroa kun itse teki.
        Kovasti tuo naapurinkin nissanin jarrulevytkin ruostuu kun ajoa kertyy varmaan max 1000km vuodessa,on se ihme juttu !


      • Jope78
        MaaKutsuuuuuu kirjoitti:

        Yksilöitä tulee aina vastaan,oli merkki mikä tahansa.
        Itsellä nyt 2000vm 1.6 astra joka ollut käytössä itsellä 3vuotta.
        2edellistä katsastusta meni ilman moitteita läpi,viimeisessä katsastuksessa joutui alapallonivelet uusimaan,hintaa tuli joku 20 euroa kun itse teki.
        Kovasti tuo naapurinkin nissanin jarrulevytkin ruostuu kun ajoa kertyy varmaan max 1000km vuodessa,on se ihme juttu !

        - Huh 382 000 mittaris ja alko palaan "moottorin elektroniikka valo"!!
        pelkäsin jo pahinta, = aina ku valo päällä, niin moottorin tehot pois.

        Mut onneks selkis poltto aine tankin ja putkiston puhdistuksella.
        oli vaan vuosien varrella kertynyt vettä, yms ja taas kulkee!


      • ....
        Jope78 kirjoitti:

        - Huh 382 000 mittaris ja alko palaan "moottorin elektroniikka valo"!!
        pelkäsin jo pahinta, = aina ku valo päällä, niin moottorin tehot pois.

        Mut onneks selkis poltto aine tankin ja putkiston puhdistuksella.
        oli vaan vuosien varrella kertynyt vettä, yms ja taas kulkee!

        -290tkm nyt mittarissa. Auto ollut itsellä nyt 4kk ja vaihtamaan olen joutunut:

        - Etujousen joka oli poikki
        -laturin hihnan ja samalla kiristimen koska kiristin oli myös sökö

        katsastin pari viikkoa sitten ja rekkarikilven valoista huomautus sekä pieni sormen mentävä reikä oli takajousen jousilautasessa joka meni pienellä hitsillä, eli aika helposti meni läpi.

        Etuiskareiden yläpään tuennat pitää vaihtaa koska kumit irvistää konehuoneen puolella jo siihen malliin että kohta tulee läpi. Ihan pientä nykimistä on ollut välillä kylmänä. Jokin moottorin tuennan kumilullista pitää vaihtaa koska vingahtaa hieman kun kiihdyttää tai moottorijarruttaa. Pintaruosteita alkaa olemaan siellä täällä mm. tankinluukun reunassa ja kaarissa, mutta ei pahasti. Takaluukku taitaakin olla noissa farmari mallisissa tyyppivika että ruostuu ensimmäisenä.

        Jos ei noita "pikkuvikoja" lasketa, niin muuten on kyllä hyvä ja pieniruokainen tilaihme. Kone tuntuu olevan moitteettomassa kunnossa ja varmasti kestääkin vielä pitkään kun muistaa vaan pitää jakopäästä huolen. Ja jos tarkkaan miettii niin näitä samanlaisia pikkuvikoja on kaikissa muissakin vanhemmissa autoissa kuin opelissa ja opeliin osat ovat vielä todella edullisia. Kyseinen 8 venttiilinen 1,6l ei ole mikään kiihdytys auto (75hv) mutta kulkee kyllä juuri sen mitä suomen teillä saa ajaa:)


      • nohnoh!
        -Hannu- kirjoitti:

        Vaimo halusi ostaa oppelin neljä vuotta sitten ja tasaisesti sitä on saanut käyttää korjaamolla.

        - Ovet eivät menneet enää lukkoon edes avaimella. Vaihdettiin takuuna jokin ohjausboxi. Osa piti tilata.
        - Tuulilasin pyyhkijät lakkasivat toimimasta. Vaihdettiin takuuna käyttömekanismi. Oli mennyt joku muoviosa rikki. Tätäkin osaa piti muutama päivä syksyisessä sadesäässä odotella.
        - Jarrut vinkuvat. Hetkeksi saavat ne hiljaiseksi, mutta vika uusiutuu parin kuukauden jälkeen.
        - Kylmällä ilmalla (alle 10 astetta) kun lähtee liikkeelle auto "nykii" kytkintä nostaessa pari ekaa kertaa. Auton ja ilman ollessa lämmin "nykimistä" ei esiinny.
        - Nyt onkin takajarrylevy melkoisesti ruosteessa. Pitää taas viedä korjaamolle.

        Jotain pienempiä vikoja on myös esiintynyt. Mittarissa on 77000km. Hyvää laatua. On kyllä viimeinen ooppeli samassa taloudessa minun kanssani. Omaa autooni (ei ole oppeli) ei ole tarvinnut käyttää kuin määräaikaishuolloissa, eikä ole mitään vikaa ollut.

        tuo jarrujen vinkuminen johtuu siitä, että jarrut ovat koko ajan noin 5-10%päällä ja ne kuumettuvat!
        Meikäläisellä oli sama vika H-Astrassa ja se on tyyppivika.


      • ne takajarrusatulan
        nohnoh! kirjoitti:

        tuo jarrujen vinkuminen johtuu siitä, että jarrut ovat koko ajan noin 5-10%päällä ja ne kuumettuvat!
        Meikäläisellä oli sama vika H-Astrassa ja se on tyyppivika.

        liukutapit jumissa, sekin on yksi syy jarrujen vinkumiseen, itse avaan ja putsaan/rasvaan renkaittenvaihdon yhteydessä, eipä ole enää vinkuneet.


      • ET
        -Hannu- kirjoitti:

        Vaimo halusi ostaa oppelin neljä vuotta sitten ja tasaisesti sitä on saanut käyttää korjaamolla.

        - Ovet eivät menneet enää lukkoon edes avaimella. Vaihdettiin takuuna jokin ohjausboxi. Osa piti tilata.
        - Tuulilasin pyyhkijät lakkasivat toimimasta. Vaihdettiin takuuna käyttömekanismi. Oli mennyt joku muoviosa rikki. Tätäkin osaa piti muutama päivä syksyisessä sadesäässä odotella.
        - Jarrut vinkuvat. Hetkeksi saavat ne hiljaiseksi, mutta vika uusiutuu parin kuukauden jälkeen.
        - Kylmällä ilmalla (alle 10 astetta) kun lähtee liikkeelle auto "nykii" kytkintä nostaessa pari ekaa kertaa. Auton ja ilman ollessa lämmin "nykimistä" ei esiinny.
        - Nyt onkin takajarrylevy melkoisesti ruosteessa. Pitää taas viedä korjaamolle.

        Jotain pienempiä vikoja on myös esiintynyt. Mittarissa on 77000km. Hyvää laatua. On kyllä viimeinen ooppeli samassa taloudessa minun kanssani. Omaa autooni (ei ole oppeli) ei ole tarvinnut käyttää kuin määräaikaishuolloissa, eikä ole mitään vikaa ollut.

        Auto ostettu 18.09-2010 mittarilukema ostohetkellä 67000 .
        Mittarilukema nyt 29.11-2010 68505 km eli autolla ajettu 1500km ja omistettu kyseinen pas....n. 2kk
        AUTOON TEHTY REMONTTIA UUSITTU PAKOKAASUANTURIT (LAMBDA) 750 EUROA
        OHJAUSTEHOSTIN 1700 EUROA ELI AIKA HYVIN ON ALKANUT.
        ALSUTAKIN PITÄÄ AIKA NARINAA TÖYSSYISSÄ,VIELÄ EI OLE USKALTANUT KYSYÄ ONKO SILLE JOTAIN
        TEHTÄVISSÄ JA MIHIN HINTAAN.
        EI IHME,JOS GM ON KONKURSSIN PARTAALA ASIAKKAISTA PUHUMATTAKAAN.


      • 14=1
        nohnoh! kirjoitti:

        tuo jarrujen vinkuminen johtuu siitä, että jarrut ovat koko ajan noin 5-10%päällä ja ne kuumettuvat!
        Meikäläisellä oli sama vika H-Astrassa ja se on tyyppivika.

        Tuo jarrujen vinkuminen johtuu juuri siitä että ne laahaavat hiukan päällä kokoajan.Omassa tojossani 07/170 000 tkm meni takajarrupalat vaihtoon turhaan (85€) kun en itse viitsinyt tarkistaa. Asentaja joka vaihtoi palat sanoi että jarrup. uriin oli kertynyt hienojakoista pölyä jumittaen ne. Paloissa oli vielä n 50% pintaa jäljellä joten putsaamalla urat ja karhentamalla jarrupalojen pinnat esim. nauhahiomakoneella olisin saanut toimivat jarrut pariksi vuodeksi. Varsinaiset jarrusatulan liukuholkit kumisuojineen oli täysin notkeassa kunnossa samoin jarrulevyt kirkkkaat koko leveydeltään. Oli muuten ensimmäinen remontti, kun tarvitsi teetättää autooni melkein neljänvuoden aikana.


    • Opel_lover

      Itsellä F-mallin Astra -97 farmari ja tuo 1.6 8v kone käy kuin kello, eikä kuluta öljyä. Ajettu 280 tkm. Vuodesta -98 lähtien Opeleiden kanssa kannattaa erityisen tarkkaan sitä konetta, miten käy, ja näkyykö vuotoja.

    • opel oke

      Astra 1,6 16 v farkku 95 Pakki toimii toisinaan, useimmiten ei, missä vika?

    • art0naattori44

      astra 92 8vent 1.6 i.

    • Astra G

      Hei, Opel fanaatikot.. kertokaapa mistä vois lähteä hakemaan vikaa kun kyseessä on Astra G -99.. Auto toimii normisti kun se on kylmä koneeltaan, mutta kun lämmöt nousee n. 85- 90* asteeseen ja nopeus on 60.. alkaa nykimään ja tehot hukkuu.. Voisko "Antureista" johtua ja jos voi, niin mikä anturi tämän vois aiheuttaa.. Lambda kenties ? Flekti ei myöskään toimi itse aattelin et se vois johtua siitä / anturista ? Onko kenelläkään tietoa mitä maksaa.. kun käyttää paikallistamassa vian mittarilla (Merkkikorjaamolla) ? - Astra G

      • Sapido

        Oletko saanut auton korjattua jo? Itsellä sama vika että lämpimänä tehot häviää. Tyhjäkäynti kierrokset heittelee myös.


      • astraaali..

        sama vika oli omassa autossa; flektit eivät toimineet ja mittaristossa paloi varoitusvalo. 2 kertaa pajalla. vaihtelivat lämpömittarin anturin ( ei korjannut vikaa ), sitten ( kuulemma ) vaihtoivat osan, joka siellä etuoikealla, ilmastointilaitteen lauhduttimen vieressä, ajovalon alla, puskurin takana. jokin anturi kyseessä.300 ecua meni tähän remonttiin yhteensä , jos vaikka oli vain piuha huonosti kiinni tms... en ollenkaan ollut vakuuttunut , vaihdettiinko mitään osia.... Lasku tosiaan tuo 300 ecua. Onneksi, ollut se ainoa remontti tässä autossani. 12 vuotta menty ilman muita remontteja ( poislukien normaalisti kuluvat/ikääntyvät osat: pakoputki , jarruletkut, jarruvaijerit. jarrupalat ...)


      • dfsadsfdsfds

        silloin kun vika ilmenee niin nyppää egr johto pois.
        Jos toimii sen jälkeen normisti ni siinähän se.
        Yksi vaihtoehto on myös puolaboxi.


    • Kun jätän opelini parkkiin vilkkujen valot syttyy palamaan. eivät vilku vaan palavat.Kuka keksii mitä tehdään.Akun kengän irroitus joka päivä nyppii kun näin mummona olis muutakin tekemistä.

      • Maikki_S

        Yksi astra F:n vika jota etsin 1,6 16V 1997 autosta kauan, oli kaasuläppäkotelon imuputken halkeamat.

        Oireena olivat seilaava tyhjäkäynti käyntilämpöisenä sekä moottorivikavalon palaminen. Vikakoodeiksi tuo antoi lambda-anturia ja tyhjäkäyntimoottoria. Molemmat vaihdoin muttei vika korjaantunut.
        Lopuksi suihkuttelin crc:tä imupuolen osien päälle tuon tyhjäkäynnin seilauksen aikana ja sieltähän se vikakin löytyi.

        Vaihdoin kaasuläppäkotelon imuputken joka yhdistää sen "imusarjaan". Putken halkaisija luokkaa 90 mm ja pituus 100 mm.

        Mikko


      • astra -96 f 16v
        Maikki_S kirjoitti:

        Yksi astra F:n vika jota etsin 1,6 16V 1997 autosta kauan, oli kaasuläppäkotelon imuputken halkeamat.

        Oireena olivat seilaava tyhjäkäynti käyntilämpöisenä sekä moottorivikavalon palaminen. Vikakoodeiksi tuo antoi lambda-anturia ja tyhjäkäyntimoottoria. Molemmat vaihdoin muttei vika korjaantunut.
        Lopuksi suihkuttelin crc:tä imupuolen osien päälle tuon tyhjäkäynnin seilauksen aikana ja sieltähän se vikakin löytyi.

        Vaihdoin kaasuläppäkotelon imuputken joka yhdistää sen "imusarjaan". Putken halkaisija luokkaa 90 mm ja pituus 100 mm.

        Mikko

        Kiitoksia keskustelijoille. Astra 1996 F 16V tyjäkäynti seilasi 900 ja 3000 välillä. syy oli haljennut kaasuläppäkotelon ja imusarjan välinen letkunpätkä..perskeles näitä vehkeitä..
        Ei muuta kun seuraavaa vikaa odotellessa ;p


    • ouououppeli

      minulla 340000 ajettu 1.4 se astra toissapäivänä ostin eikä mittää vikkaa!!!! taijatta olla turhan nipoja työ muut ouppelien kuskit.ei piä joka asijasta marmattoa,voa antaa lämpän käläkättää mutkasta tietä näkymättömii....

    • höh!

      1,6 16v ooppeli ja rupes käymään vain kolmella.. missä vika?

      • djdennis

        vaihe laitiko rattat rikki


    • djdennis

      moi mula olis opel astra 1.8 16v sport ja minkä laista vikoja on normali sillä
      ja täälä hetkelä kun mä startan auto sytty motorin valot ja mun kirokset hevi mitä vika ehkä sä ois ?

    • astra2

      Kuinka saa irti etuvalojen lumpiot malli -95 Opel Astra pitää vaihtaa ei menny läpi katsastuksessa .nuoren tytön auto ,yritettiin pitääkö hajottaa kuinka paljo..

    • Dr.Phillu

      Puskuri pois, jotta sen kolmannen umpion ruuvin saa pois. Vaihto siis on todella helppoa, ihan viisi vuotiaskin osaisi homman. Taidat itse olla vanha pappa, jos mielestäsi nuoret tytöt ajavat autoilla.

    • matti1

      minulla on ollut astra g 50 tkm:stä asti. Olen nyt ajanut sillä 240 tkm. mitään muita vikoja ei ollut kuin joitakin lamppuja ja jarrukenkiä on pitänyt vaihtaa. takapuskuri meni vähän säpäleiksi pakkasella peruutettuani tolppaan, korjasin teipillä ja uretaanilla kesällä. ajotushihnoja olen vaihtanut kolmesti. vuosimalli -99

    • Itsellä 310 tkm ajettu Astra 1.6 16 V ja todella luotettava ja vähävikainen ,edelleen toimii ja kulkee kuin uusi,erinomaisen tukeva ja vakaa ajettava,pirteä kone ,hiljainen auto.,,ei syö öljyä,päästöjen kanssa ei mitään ongelmia,.yksilöitähän nämä ovat ..ja sitten on kuskistakin kiinni miten käyttää ja huoltaa. Seuraava autoni kyllä Opel , tosin tällä ajellaan todennäköisesti vielä pitkäänkin..

      • Astraali.

        Astra G 1.6 16v vm. 2000. Ajettu nyt 189tkm. Ostin uutena aikoinaan,
        Remontit tähän mennessä: pakoputki KAT-pöntöstä taaksepäin vaihdettu v.2009.
        Käsijarruvaijerit vaihdetttu v. 2010.
        Etujarrupalat vaihdettu 1. kertaa v. 2012
        Jäähdytysflektien ohjaus korjattu v. 2010.

        EI muuta remonttia, tarvinnut tehdä huoltojen lisäksi.
        Astra edelleen "kuin uusi". :-D
        Ei ruostetta & ruostepilkkuja missään. Maalipinta "kuin uusi". Star silver-värinen.
        Öljynvaihtojen välillä n. 10 tkm, lisään öljyä n. 1,5 litraa. Kone ei savuta ja pakokaasuarvot OK. Lienee venttiilinvarren kumet jo kohtapuoliin.
        Tyytyväinen pitää olla OPEL-laatuun.


    • Anonyymi

      Itsellä VM 2003 astra G, 1.6 16v, 130 000 km, normi huollot tehty ja pari iskarii vaihdettu, siinä se.

    • Anonyymi

      Eiköhän tuo aloittaja jo ole ehtinyt Astransa hankkia ja pari kertaa vaihtaakin uudempaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe