Apua!!

Auttakkkllaaaa

Olen nuori tyttö 162cm ja 89kg. Olen siis ylipainoinen vaikka en siltä näytä. Entinen paraskaveri oli sipsipussi josta pääsin eroon. Tarvitsen apua tämän kanssa. Olen nuori vielä ja on helppoa pudottaa painoa mutta se ei multa onnistu ilman apua. Olen päärynän mallinen ja haluan säilyttää sen mutta 20 kiloa laihempana ja 15 cm pienempänä. Miten onnistun? Olen todella perso herkuille. Haluaisin endi kesäksi olla hyvässä kunnossa ja upeannäköinen ulkomaan matkaa varten ja siihen on 6,5 kk aikaa onko tämän mahdollista onnistua!!! Tarvitsen kipeästi apua :(

4

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lklklklkl

      Itselleni laihduttaminen vaikeaa. En syö sontaa ja kaloritkin vain 1200 päivässä. Paino ei putoa. Siksi vaikeaa opastaa.
      Yleinen ohje, joka ei siis minulla pelaa: liiku ja syö vähemmän kaloreita ku kulutat. :)
      N. 1300kaloria päivässä ja enemmän jos liikut.
      Aamuisin lenkki 0,5h-1h. 3-4 kertaa viikossa kunnon kuntosalitreeni. Syö 6 ateriaa päivässä. Syö n. 2,5h välein, niin jaksat odottaa paremmin aina seuraavaa ateriaa. Juo paljon vettä. Jos makea himottaa, juo nokkosteetä ja ota kromia. (kromi alkaa kunnolla vaikuttaa vasta n. 1kk päästä) . Ota tavoitteeksi 0,5-1kg/viikko.

      • sama tavoite

        Itse laihdun paremmin jos kuntoilen melko vähän ja syön kerran tai kaksi kertaa päivässä, yhteensä n.1000-1100 kaloria per päivä ja kerran viikossa hieman tuon kalorimäärän yli. Olen ollut n.15-20 kiloa hoikempi nuorempana ja söin tyyliin kerran tai kaksi kertaa päivässä, herkkujakin silloin tällöin, mutta koskaan en tuota 5-6 kert per päivä ateriamäärää.

        Aikaisemmin kuntoilin ja harrastin liikuntaa joka päivä, mutta elimistö meni siitä stressitilaan ja tuotti siis stressihormonia, mikä taas aiheutti aineenvaihdunnan hidastumisen.

        Jos syö liika proteiinia se lihottaa (vaikka kalorimäärä olisikin ok).

        Tuolta voi laskea oman kalorimäärän ja laihdutusvauhdin (maksaa muutaman euron)
        http://kalorilaskuri.fi/

        Aloittajalle, kyllä on mahdollista laihtua kesään mennessä tuon 20 kiloa. Itselläni myös sama tavoite, laihtua 20 kiloa kesään mennessä. Nyt kun aloitat laihduttamisen, ehdit vielä todella hyvin ja maltillisella tahdilla. Ei kokonaan kannata kieltäytyä herkuista, mutta annoskokoja kannattaa pienentää ehdottomasti ja kalorimäärä per päivä on se kaikista tärkein. Kun syöminen on muuten hanskassa, ei haittaa vaikka kerran viikkoa söisi jotakin muuta kunhan sekin on normikohtuudella eikä ahmimalla hirveitä määriä.

        Kuntosali ja jumppa on kuitenkin tosi hyviä laihdutuksen tueksi, mutta suurin osa siitä laihdutuksesta tulee siitä kalorimäärän pienentämisestä eli ruokavaliosta. Terveellisellä tavalla harrastettu kuntosaliliikunta ja jumppa kiinteyttää sopivasti ja kiihdyttää aineenvaihduntaa (kunhan ei harrasta liikaa eikä stressaa liikaa).


      • Apuatarvitsisin

        Kiitos vastauksesta :) treenaan 5 krt viikossa airobista 2-3 ja salia 2-3 :) käytän 5:2 diettiä joka on nyt pudottanut jo 3kiloa 1kk, mutta ne tulee kokoajan takaisin :D


    • 5+2

      Puoli kiloa/vko on hyvä laihdutustahti. Säännölliset ruoka-ajat niin kuin edellinen ehdotti, vähän enemmän kaloreita kuin hänellä, kasviksia paljon ja annoskokojen tarkistus. Kävely kannattaa aloittaa, ensin sopivilla lenkeillä ja siitä sitten vähän kerrallaan lenkkiä kasvattaen. Kuntosali ja jumpat olisi kanssa plussaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe