Kysymys nettikiusaamisesta

hämmästynyt

Olen lukenut palstaa jonkin verran. Huomaan, että tällä palstalla on valtavasti nettikiusaamista. Mitenkä nettikiusaamisesta voisi päästä eroon? Onko niin että tällä sivustolla kirjoittavat kiusaajat ovat jotenkin vajaaälyisiä, kun eivät näy huomaavan kiusaavansa?
Olisi ihan kiva keskustella asiallisesti eri uskonnoista, mutta näyttää siltä, että ainakin tämä sivusto hyväksyy kiusaamisen osana nettikeskusteluaan. Miksi näin?
Eikös sitä jo koulussa opeteta, että nettikiusaaminen on kiellettyä ja kaikkien kukkien on anettava kukkia? Tätä sivustoa voi verrata joidenkin lasten lihavaksi tai tyhmäksi haukkumiseen fbssä tai viesteissä. Tällöin tietty henkilö lataa jonkin typerän viestin ja jakaa muille, sitten kiusaajat naureskelevat omille "hyville" vitseilleen jossakin nurkan takana ja odottavat asianomaisen reaktiota, pälyillen ympärilleen kuin ilkikuriset kakarat.
Ei ihmetyttäisi, jos näiden nettikiusaajien lapsista kasvaisi nettikiusaajia.

169

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on..

      Hyvin sanottu, kysehän on siitä että netissä on helppo pönkittää heikkoa itsetuntoaan haukkumalla muita. Täällä kirjoittelu on suht sairasta inttämistä samoista aiheista päivästä toiseen. Nettikiusaamisesta vähentää kaksi asiaa 1. Valvoja ns. Sheriffi palstalle. 2. Jokaisen kirjoittajan kirjautuminen sivulle.
      Noita kumpaakin vastustavat juuri nettikiusaajat, luonnollisesti. Onko oikeus vainota jota kuta? Täällä kirjoittaa sellainenkin nimimerkki kuin "Mormonien vainoaja" ei oikein tervettä.

      • !!!

        Mormoneilla on jo Nenskun hymistelypalsta. Väärien tietojen oikaiseminen ei ole nettikiusaamista.


      • hmm..
        !!! kirjoitti:

        Mormoneilla on jo Nenskun hymistelypalsta. Väärien tietojen oikaiseminen ei ole nettikiusaamista.

        Vainoaminen on ihan eri asia kuin jonkun asian oikaisiminen. Uskon asiat ovat uskon asioita. Toinen uskoo niihin ja toinen taas ei. Sinun totuus ei ole yhtään todellisempi kuin vastapuolenkaan. Jos taas mennään rikollisuuden puolelle on asia toinen, siitähän ei kuitenkaan ole kyse.


      • !!!
        hmm.. kirjoitti:

        Vainoaminen on ihan eri asia kuin jonkun asian oikaisiminen. Uskon asiat ovat uskon asioita. Toinen uskoo niihin ja toinen taas ei. Sinun totuus ei ole yhtään todellisempi kuin vastapuolenkaan. Jos taas mennään rikollisuuden puolelle on asia toinen, siitähän ei kuitenkaan ole kyse.

        Totta kai minun totuuteni on oikeampi kuin mormonien totuus. Smithin tarinat ovat historiallisesti vääriä. Ei se ole uskonasia, että onko Amerikassa ollut valtava kulttuuri valtavinen taisteluineen, joista ei ole jäänyt mitään jölkiä, toisin kuin todellisista historian kulttuureista. Jos usko on vastoin varmaa tietoa, silloin on kyseessä valhe ja itsepetos.


      • asiallisuutta
        !!! kirjoitti:

        Totta kai minun totuuteni on oikeampi kuin mormonien totuus. Smithin tarinat ovat historiallisesti vääriä. Ei se ole uskonasia, että onko Amerikassa ollut valtava kulttuuri valtavinen taisteluineen, joista ei ole jäänyt mitään jölkiä, toisin kuin todellisista historian kulttuureista. Jos usko on vastoin varmaa tietoa, silloin on kyseessä valhe ja itsepetos.

        Itse olen joskus eronnut MAP-kirkosta (oikein ?)...en muista. Nykyisin kuulun erääseen "evankeliseen" seurakuntaan. Tämä oli sivuseikka nyt. Yleisesti ottaen kannattaa mahdollisimman vähän provosoitua asiattomista viesteistä, eikä kommentoida niitä mitenkään..."hyppää vain yli". Epäasiallisista viesteistä voi laittaa ilmoituksen ylläpitoon, mutta muuten niihin ei kannata ottaa kantaa. Vastaamalla "viesteihin" innostaa vain häirikkökirjoittajia laittamaan huomiota saadessaan niitä lisää...ystävällisesti


      • !!!
        asiallisuutta kirjoitti:

        Itse olen joskus eronnut MAP-kirkosta (oikein ?)...en muista. Nykyisin kuulun erääseen "evankeliseen" seurakuntaan. Tämä oli sivuseikka nyt. Yleisesti ottaen kannattaa mahdollisimman vähän provosoitua asiattomista viesteistä, eikä kommentoida niitä mitenkään..."hyppää vain yli". Epäasiallisista viesteistä voi laittaa ilmoituksen ylläpitoon, mutta muuten niihin ei kannata ottaa kantaa. Vastaamalla "viesteihin" innostaa vain häirikkökirjoittajia laittamaan huomiota saadessaan niitä lisää...ystävällisesti

        Aivan. Kylmät tosiasiat vain eteen.


    • !!!

      Tapani on jo kyllä lähempänä yhdeksääkymppiä, mutta kiusaa palstalaisia väittämällä, että hänellä olisi hallussaan ehdoton totuus ja että kaikki jotka eivät usko häntä, ovat valheellisia, vilpillisiä ja vailla totuudenrakkautta.

      Tiedätkö muuten mitä nettikiusaamisella varsinaisesti tarkoitetaan? Siitähän on vakavia esimerkkejä. Se on aivan jotain muuta kuin sitä, että itsevarmasti ja manipuloivasti räikeitä väitteitä esittävien "todisteet" ammutaan tarkkuuspistoolilla alas.

      • Hmm...

        "kiusaa palstalaisia väittämällä..." Miten voi kiusata väittämällä, jotain palstaa kuuluvaa asiaa.. Jos tuollainen kiusaa, aina voi lähteä palstalta, pakkohan täällä ei kenenkään tietenkään pakko olla.


      • tms 1

        Jos erimieltä oleminen kiusaa sinua, olet väärällä sivustolla. Sitä kun sattuu varsinkin suomi 24.


      • !!!
        Hmm... kirjoitti:

        "kiusaa palstalaisia väittämällä..." Miten voi kiusata väittämällä, jotain palstaa kuuluvaa asiaa.. Jos tuollainen kiusaa, aina voi lähteä palstalta, pakkohan täällä ei kenenkään tietenkään pakko olla.

        Väittäminen vilpillisiksi ja valheellisiksi on kiusaamista. Valheellisuus ja vilpillisyys pitäisi OSOITTAA, ei vain inttää.

        Jos Tapani ja Nensku vain sanoisivat USKOVANSA Smithin juttuihin, asia olisi ok, mutta he väittävät niitä tosiksi ja kaikkia niihin uskomattomia valheen vallassa olijoiksi.


      • !!!
        tms 1 kirjoitti:

        Jos erimieltä oleminen kiusaa sinua, olet väärällä sivustolla. Sitä kun sattuu varsinkin suomi 24.

        Jos sanoisitte vain uskovanne, silloin olisi kysymys vain olemisesta eri mieltä, mutta valehtelette Smithin juttuja tosiksi ja asin korjaajia valehtelijoiksi.

        Uskoahan saatte vaikka muumipeikkoon.


      • 1+4
        !!! kirjoitti:

        Jos sanoisitte vain uskovanne, silloin olisi kysymys vain olemisesta eri mieltä, mutta valehtelette Smithin juttuja tosiksi ja asin korjaajia valehtelijoiksi.

        Uskoahan saatte vaikka muumipeikkoon.

        Ihan samoin teet sinäkin mormoneja kohtaan, ei mitään eroa!


      • näin todella on
        !!! kirjoitti:

        Jos sanoisitte vain uskovanne, silloin olisi kysymys vain olemisesta eri mieltä, mutta valehtelette Smithin juttuja tosiksi ja asin korjaajia valehtelijoiksi.

        Uskoahan saatte vaikka muumipeikkoon.

        Miksi se, että joku sanoo uskonsa olevan niin vahva (tai muuten on saanut vahvistuksen uskolleen), että voi sanoa tietävänsä, olisi väärin?
        Sinultakin puuttuu todisteet siitä, että Tapani tai Nensku eivät todellisuudessa tiedä asiaa. Ei se pitäisi olla mitenkään provosoivaa, kun joku sanoo tietävänsä jotakin, mitä joku muu ei teidä! Varsinkaan jos "joku muu" ei ole edes kiinnostunut hankkimaan ao tietoa.
        Kyllä sen verran ymmärrystä voisi vaatia sivustolla kirjoittavilta, että tuollaiset asiat jätetään omaan arvoonsa, eikä niistä tarvitse joka käänteessä huomauttaa. En ole lainkaan huomannut että mormonismin puolesta kirjoittavat olisivat puuttuneet ei mormonien "tietoon" tai uskoon lyttäämällä heidän henkilökohtaisia ajatuksiaan. Luulen että sivusto olisi paljon mukavampi paikka, jos täällä voisi todella ilmaista omia ajatuksiaan, eikä tarvitsisi yhtyä kuoroon tai toiseen. Etenkin olen havainnut, että tuohon vastakkaiseen kuoroon liittymiseen aivan pakoitetaan, sillä uhalla, että muuten sinut leimataan tyhmäksi.
        Vastustajista voisin sanoa että eivät he tiedä paljoakaan mormonismista vaan toistelevat vuosisataisia vanhoja mormonivastaisia väitteitä.
        Olen sama amieltäq kuin näin on.


      • !!!
        1+4 kirjoitti:

        Ihan samoin teet sinäkin mormoneja kohtaan, ei mitään eroa!

        Kun he valehtelevat ja saan heidät valheista kiinni, tietysti kerron asiat julki. Jos virheiden osittamien on sinusta nettikiusaamista, olkoon se sitten sitäkaksoiskielelläsi.

        Se ihan oikea nettikiussaminen on jotain ihan muuta. Sellaiseen eivät toki tämän palstan mormonitkaan ole tietääkseni ainakaan pahemmin syyllistyneet, mutta jos väitätte tämän palstan antien syyllistyvän nettikiusaamiseen silloin samalla kriteerillä määriteltynä mormonit syyllistyvät vähintäänkin samaan. Muunlaiseen kiusaamiseen narsistinen Tapani on kyllä omassa perheessään syyllistynyt, niin entistä vaimoaan kuin lapsiaankin kohtaan.


      • !!!
        näin todella on kirjoitti:

        Miksi se, että joku sanoo uskonsa olevan niin vahva (tai muuten on saanut vahvistuksen uskolleen), että voi sanoa tietävänsä, olisi väärin?
        Sinultakin puuttuu todisteet siitä, että Tapani tai Nensku eivät todellisuudessa tiedä asiaa. Ei se pitäisi olla mitenkään provosoivaa, kun joku sanoo tietävänsä jotakin, mitä joku muu ei teidä! Varsinkaan jos "joku muu" ei ole edes kiinnostunut hankkimaan ao tietoa.
        Kyllä sen verran ymmärrystä voisi vaatia sivustolla kirjoittavilta, että tuollaiset asiat jätetään omaan arvoonsa, eikä niistä tarvitse joka käänteessä huomauttaa. En ole lainkaan huomannut että mormonismin puolesta kirjoittavat olisivat puuttuneet ei mormonien "tietoon" tai uskoon lyttäämällä heidän henkilökohtaisia ajatuksiaan. Luulen että sivusto olisi paljon mukavampi paikka, jos täällä voisi todella ilmaista omia ajatuksiaan, eikä tarvitsisi yhtyä kuoroon tai toiseen. Etenkin olen havainnut, että tuohon vastakkaiseen kuoroon liittymiseen aivan pakoitetaan, sillä uhalla, että muuten sinut leimataan tyhmäksi.
        Vastustajista voisin sanoa että eivät he tiedä paljoakaan mormonismista vaan toistelevat vuosisataisia vanhoja mormonivastaisia väitteitä.
        Olen sama amieltäq kuin näin on.

        Kyseessä ei ole tieto vaan luulo. Ja hehän nimenomaan uskovat vastoin tietoa. Tapanihan kääntääkin aina kun hänen maalliset "todisteensa" on ammuttu alas huomion "hengellisiin todisteisiin". Ne jos mitkä ovat vain uskonvaraisia, vaikka Tapani valehteleekin niiden olevan tietoa.

        Jos mormonit olisivat REHELLISIÄ, he puhuisivat uskostaa eivätkä väittäisi sitä tiedoksi.

        Ajatuksiaan ja uskoaan täällää saa ilmaista ihan vapaasti. Valheet ja todistamattomat väitteet ammutaan alas.

        Se, että sinun mielestäsi vastustajat eivät tiedä paljoakaan mormonismista on pelkkä väite, jota et pysty todistamaan. Onhan palstalla jo lapsuudestaan asti mormoneina olleitä, jotka ovat aikuisina eronneet kirkosta. Toki Tapani ja sinä väitätte, että he eivät tiedä mormonismista juuri mitään... Se on melkoinen valhe. Kyllä jokainen ihminen joka on ollut tietyn vaikutuksen piirissä noin pitkään, ja johon häntä on nimenomaan opetettu tietää varsin paljon.


      • Ent. mormoni
        näin todella on kirjoitti:

        Miksi se, että joku sanoo uskonsa olevan niin vahva (tai muuten on saanut vahvistuksen uskolleen), että voi sanoa tietävänsä, olisi väärin?
        Sinultakin puuttuu todisteet siitä, että Tapani tai Nensku eivät todellisuudessa tiedä asiaa. Ei se pitäisi olla mitenkään provosoivaa, kun joku sanoo tietävänsä jotakin, mitä joku muu ei teidä! Varsinkaan jos "joku muu" ei ole edes kiinnostunut hankkimaan ao tietoa.
        Kyllä sen verran ymmärrystä voisi vaatia sivustolla kirjoittavilta, että tuollaiset asiat jätetään omaan arvoonsa, eikä niistä tarvitse joka käänteessä huomauttaa. En ole lainkaan huomannut että mormonismin puolesta kirjoittavat olisivat puuttuneet ei mormonien "tietoon" tai uskoon lyttäämällä heidän henkilökohtaisia ajatuksiaan. Luulen että sivusto olisi paljon mukavampi paikka, jos täällä voisi todella ilmaista omia ajatuksiaan, eikä tarvitsisi yhtyä kuoroon tai toiseen. Etenkin olen havainnut, että tuohon vastakkaiseen kuoroon liittymiseen aivan pakoitetaan, sillä uhalla, että muuten sinut leimataan tyhmäksi.
        Vastustajista voisin sanoa että eivät he tiedä paljoakaan mormonismista vaan toistelevat vuosisataisia vanhoja mormonivastaisia väitteitä.
        Olen sama amieltäq kuin näin on.

        Jos puhutaan tuntemuksista eikä tiedosta, asia muuttuu mormonismin kohdalla. Valitettavasti mormonit vain väittävät, että heidän tuntemuksensa ovat tietoa. Tämä ei tietenkään voi pitää paikkaansa. Kysymys on täysin subjektiivisista kokemuksista.

        Kukaan ei väitä valehtelijaksi henkilöä, joka sanoo tietävänsä että maksalaatikko tai klimppisoppa on hyvää. Eio ole tarpeen kiistellä makuasioista. Minun mielestäni maksalaatikko tai klimppisoppa ei ole hyvää. Olen maistanut molempia enkä pidä kummastakaan, maksalaatikko on pahaa.

        Mormonia olen myös maistanut ja voin kaikille ilmoittaa tosiasiana, että mormonismi ei ole hyvää vaan se on pahaa. Minun kokemukseni on tietysti subjektiivinen, eikä kenellekään tulisi mieleenkään kiistellä kanssani siitä, onko maksalaatikko hyvää ai pahaa.

        Sen sijaan täällä jatkuvasti väitetään että mormonismi on totta. Voin omasta kokemuksestani todistaa ja vakuuttaa, että mormonismi ei ole totta vaan valhetta alusta loppuu nasti.


    • M.E.L.

      Nykymaailmassa ei voi esittää mormonien tapaan perusteettomia väitteitä hyötymistarkoituksessa ilman voimakasta vastareaktiota.

      Kiusaamisesta ei ole kysymys vaan räikeään valehteluun ja hyväuskoisten ihmisten hyväksikäyttöön puuttumisesta.

      • ymmällään

        Itse et perustele lainkaan väitteitäsi. Miksi siis esität niitä? En ole havainnut yhtäkään perustelua inttämisiisi.


      • M.E.L.
        ymmällään kirjoitti:

        Itse et perustele lainkaan väitteitäsi. Miksi siis esität niitä? En ole havainnut yhtäkään perustelua inttämisiisi.

        Onko sinunkin todellisuudentajusi täysin romuna?

        Tältä planeetalta ei ole yksikään oikea historiallinen sivilisaatio hävinnyt jättämättä ainuttakaan jälkeä olemassaolostaan. Mormonin kirjan tarinan sivilisaatio oli verrattavissa antiikin Egyptiin miljoonine ihmisineen ja suurine kaupunkeineen.

        Jos joku edes KUVITTELEE tuollaisen sirkuksen häviävän jättämättä AINUTTAKAAN jälkeä olemassaolostaan on PÄHKÄHULLU ja lääkärin tarpeessa!

        Kuitenkin sitä hölynpölyä käytetään metodina hävyttömään rahastukseen josta tuloksina on miljardeja Dollareita maksavia ostoskeskuksia Yhdysvalloissa ja kirkon varojenkäyttö salataan jopa omilta maksavilta jäseniltä.

        Täysin hävytöntä touhua ja ainoastaan täysi pölvästi moiseen mukaan lähtee!


      • M.E.L.
        ymmällään kirjoitti:

        Itse et perustele lainkaan väitteitäsi. Miksi siis esität niitä? En ole havainnut yhtäkään perustelua inttämisiisi.

        KAIKKI, aivan kaikki mormonien esittämät väitteet ja spekulaatiot ovat täydellisesti TYHJÄN PÄÄLLÄ.

        Mistään ei ole pienintäkään positiivista näyttöä. Negatiivista ja aiheellista kyllä on pilvin pimein!

        Mikä SINÄ olet tuomitsemaan kirjoituksiani perusteettomiksi? Miten edes kehtaat ja millä perusteilla?!?!

        Jos edes yrität moista, kykenet esittämään edes yhden oikean todisteen Mormonin kirjan tarinoiden tueksi?

        Et pyst, koska Mormonin kirja ei ole totta, Joseph Smith tai kukaan muu mormoni ei ikinä ole ollut oikea profeetta eikä MAP-kirkko ole mikään 'palautettu' kirkko.

        Jotakin rajaa, hölmö muumilaakson Hattivatti!

        Mikä SINÄ olet kyselemään ainuttakaan perustetta täysin perusteettomaan hevonpaskaan nimeltään mormonismi?

        Kuka teitä pellejä ottaisi vakavasti?!?!


      • NäinpäNiin.
        M.E.L. kirjoitti:

        Onko sinunkin todellisuudentajusi täysin romuna?

        Tältä planeetalta ei ole yksikään oikea historiallinen sivilisaatio hävinnyt jättämättä ainuttakaan jälkeä olemassaolostaan. Mormonin kirjan tarinan sivilisaatio oli verrattavissa antiikin Egyptiin miljoonine ihmisineen ja suurine kaupunkeineen.

        Jos joku edes KUVITTELEE tuollaisen sirkuksen häviävän jättämättä AINUTTAKAAN jälkeä olemassaolostaan on PÄHKÄHULLU ja lääkärin tarpeessa!

        Kuitenkin sitä hölynpölyä käytetään metodina hävyttömään rahastukseen josta tuloksina on miljardeja Dollareita maksavia ostoskeskuksia Yhdysvalloissa ja kirkon varojenkäyttö salataan jopa omilta maksavilta jäseniltä.

        Täysin hävytöntä touhua ja ainoastaan täysi pölvästi moiseen mukaan lähtee!

        Oiva esimerkki kiusaamisesta, eikä asian puhumisesta:
        "Jos joku edes KUVITTELEE tuollaisen sirkuksen häviävän jättämättä AINUTTAKAAN jälkeä olemassaolostaan on PÄHKÄHULLU ja lääkärin tarpeessa!"

        Tosin tuohan ei nyt kohdistu kenenkään suoraan henkilönä mutta ryhmään kyllä...
        Mutta ei siis ole kyse asiasta vaan sinä keskityt yleisesti vain keskustelijoiden morkaamiseen... Sehän on ihan selvää tällä pastalla...

        Se että onko niitä ihmisiä ollut miljoonia vain vain satojatuhansia tai kymmeniätuhansia, onkin sitten ihan hyvä keskutelunaihe, sillä eivä tkaikki mormonit usko että niitä ihmisiä oli miljoonittain... Eikä se mitenkään vähennä ko. ihmisten uskoa itse asiaan...

        Kyllä Raamatussakin liioiteltiin ihmisten lukumääriä, miksi ei MK:ssakin? ...


      • M.E.L.
        NäinpäNiin. kirjoitti:

        Oiva esimerkki kiusaamisesta, eikä asian puhumisesta:
        "Jos joku edes KUVITTELEE tuollaisen sirkuksen häviävän jättämättä AINUTTAKAAN jälkeä olemassaolostaan on PÄHKÄHULLU ja lääkärin tarpeessa!"

        Tosin tuohan ei nyt kohdistu kenenkään suoraan henkilönä mutta ryhmään kyllä...
        Mutta ei siis ole kyse asiasta vaan sinä keskityt yleisesti vain keskustelijoiden morkaamiseen... Sehän on ihan selvää tällä pastalla...

        Se että onko niitä ihmisiä ollut miljoonia vain vain satojatuhansia tai kymmeniätuhansia, onkin sitten ihan hyvä keskutelunaihe, sillä eivä tkaikki mormonit usko että niitä ihmisiä oli miljoonittain... Eikä se mitenkään vähennä ko. ihmisten uskoa itse asiaan...

        Kyllä Raamatussakin liioiteltiin ihmisten lukumääriä, miksi ei MK:ssakin? ...

        Kun niitä Mormonin kirjassa mainittuja hattivatteja ei ole ollut YHTÄ AINOAA!

        Jo muutaman hassun viikingin visiitti Amerikkaan on voitu selvittää.

        Ei tämä ole mikään mielipidekysymys vaan FAKTA ja toden puhuminen ei ole kiusaamista.


      • Se on fakta
        M.E.L. kirjoitti:

        Kun niitä Mormonin kirjassa mainittuja hattivatteja ei ole ollut YHTÄ AINOAA!

        Jo muutaman hassun viikingin visiitti Amerikkaan on voitu selvittää.

        Ei tämä ole mikään mielipidekysymys vaan FAKTA ja toden puhuminen ei ole kiusaamista.

        Mutta kun et puhu FAKTAA, vaan keskityt morkkaamiseen! Luuletko että se että kutsut Lehiläisiä tai mitä lie hattivateiksi on jotenkin nerokasta tai hienoa tai luuletko olevasi todella rohkea niin tehdessäsi... valitettavasti se vaan tuo esille valtavan typeryytesi! Ethän lainkaan pysty puhumaan asiallisesti mistään! Sitäpaitsi asian tekee epäselväksi alituinen nimittely; Mormonin kirja ei mainitse hattivatteja lainkaan. Eikä viikingitkään olleet lainkaan hassuja!
        Kun ees osaisit puhua faktoista asiallisesti!


      • Palkkasi odottaa
        M.E.L. kirjoitti:

        KAIKKI, aivan kaikki mormonien esittämät väitteet ja spekulaatiot ovat täydellisesti TYHJÄN PÄÄLLÄ.

        Mistään ei ole pienintäkään positiivista näyttöä. Negatiivista ja aiheellista kyllä on pilvin pimein!

        Mikä SINÄ olet tuomitsemaan kirjoituksiani perusteettomiksi? Miten edes kehtaat ja millä perusteilla?!?!

        Jos edes yrität moista, kykenet esittämään edes yhden oikean todisteen Mormonin kirjan tarinoiden tueksi?

        Et pyst, koska Mormonin kirja ei ole totta, Joseph Smith tai kukaan muu mormoni ei ikinä ole ollut oikea profeetta eikä MAP-kirkko ole mikään 'palautettu' kirkko.

        Jotakin rajaa, hölmö muumilaakson Hattivatti!

        Mikä SINÄ olet kyselemään ainuttakaan perustetta täysin perusteettomaan hevonpaskaan nimeltään mormonismi?

        Kuka teitä pellejä ottaisi vakavasti?!?!

        Mikäs sinulle olisi oikea todiste? Ei mikään! Miksi meidän olisi sinulle mitään todistettava? Onko sinulla niin kova hinku tiulla "pakolla" mormoniksi? Ei sinua mitään hyödytä tietää että mormonismi olikin totta, koska et kuitenkaan siitä välitä vaan menet omia teitäsi ja elät kuten haluat vaikka tietäisit Mormonin kirjan olevan totta. En usko että sinua hyväksyttäisiin mormoniksi vaikka pyytäisit.


      • Sivullinen.
        Se on fakta kirjoitti:

        Mutta kun et puhu FAKTAA, vaan keskityt morkkaamiseen! Luuletko että se että kutsut Lehiläisiä tai mitä lie hattivateiksi on jotenkin nerokasta tai hienoa tai luuletko olevasi todella rohkea niin tehdessäsi... valitettavasti se vaan tuo esille valtavan typeryytesi! Ethän lainkaan pysty puhumaan asiallisesti mistään! Sitäpaitsi asian tekee epäselväksi alituinen nimittely; Mormonin kirja ei mainitse hattivatteja lainkaan. Eikä viikingitkään olleet lainkaan hassuja!
        Kun ees osaisit puhua faktoista asiallisesti!

        Ihan hyvin lehiläisiä voi kutsua hattivateiksi. Molemmat ovat sadan prosentin varmuudella satuolentoja. Olet harvinaisen typerä jos muuta väität.


      • Sivullinen.
        Palkkasi odottaa kirjoitti:

        Mikäs sinulle olisi oikea todiste? Ei mikään! Miksi meidän olisi sinulle mitään todistettava? Onko sinulla niin kova hinku tiulla "pakolla" mormoniksi? Ei sinua mitään hyödytä tietää että mormonismi olikin totta, koska et kuitenkaan siitä välitä vaan menet omia teitäsi ja elät kuten haluat vaikka tietäisit Mormonin kirjan olevan totta. En usko että sinua hyväksyttäisiin mormoniksi vaikka pyytäisit.

        Ihan oikea todiste olisi ihan oikea todiste. Kyllä minulle kelpaavat vallan mainiosti ne todisteet, mitkä osoittavat viikinkien oleskelleen Amerikassa.


      • M.E.L.
        Se on fakta kirjoitti:

        Mutta kun et puhu FAKTAA, vaan keskityt morkkaamiseen! Luuletko että se että kutsut Lehiläisiä tai mitä lie hattivateiksi on jotenkin nerokasta tai hienoa tai luuletko olevasi todella rohkea niin tehdessäsi... valitettavasti se vaan tuo esille valtavan typeryytesi! Ethän lainkaan pysty puhumaan asiallisesti mistään! Sitäpaitsi asian tekee epäselväksi alituinen nimittely; Mormonin kirja ei mainitse hattivatteja lainkaan. Eikä viikingitkään olleet lainkaan hassuja!
        Kun ees osaisit puhua faktoista asiallisesti!

        Mussutuksen sijaan esitä se ensimmäinen oikea todiste Mormonin kirjan satujen tueksi.

        Et voi, koska Mormonin kirja EI OLE TOTTA.


      • M.E.L.
        Palkkasi odottaa kirjoitti:

        Mikäs sinulle olisi oikea todiste? Ei mikään! Miksi meidän olisi sinulle mitään todistettava? Onko sinulla niin kova hinku tiulla "pakolla" mormoniksi? Ei sinua mitään hyödytä tietää että mormonismi olikin totta, koska et kuitenkaan siitä välitä vaan menet omia teitäsi ja elät kuten haluat vaikka tietäisit Mormonin kirjan olevan totta. En usko että sinua hyväksyttäisiin mormoniksi vaikka pyytäisit.

        Mormonismi ei ole totta koska Mormonin kirja on historiallisesti epätosi.

        Selittelyt ei auta!


      • M.E.L.
        Palkkasi odottaa kirjoitti:

        Mikäs sinulle olisi oikea todiste? Ei mikään! Miksi meidän olisi sinulle mitään todistettava? Onko sinulla niin kova hinku tiulla "pakolla" mormoniksi? Ei sinua mitään hyödytä tietää että mormonismi olikin totta, koska et kuitenkaan siitä välitä vaan menet omia teitäsi ja elät kuten haluat vaikka tietäisit Mormonin kirjan olevan totta. En usko että sinua hyväksyttäisiin mormoniksi vaikka pyytäisit.

        Voi surku :) sentään jos minua ei hyväksyttäisi enää mormoniksi vaikka oikein pyytäisin.... :-D

        HAHAHAA!!! Päivän paras vitsi jolle sai nauraa kippurassa :-O

        Minkä ihmeen takia haluaisin tulla takaisin omituisten otusten kerhoonne?!?!


      • M.E.L.
        Se on fakta kirjoitti:

        Mutta kun et puhu FAKTAA, vaan keskityt morkkaamiseen! Luuletko että se että kutsut Lehiläisiä tai mitä lie hattivateiksi on jotenkin nerokasta tai hienoa tai luuletko olevasi todella rohkea niin tehdessäsi... valitettavasti se vaan tuo esille valtavan typeryytesi! Ethän lainkaan pysty puhumaan asiallisesti mistään! Sitäpaitsi asian tekee epäselväksi alituinen nimittely; Mormonin kirja ei mainitse hattivatteja lainkaan. Eikä viikingitkään olleet lainkaan hassuja!
        Kun ees osaisit puhua faktoista asiallisesti!

        Tietenkin teitä morkataan, ja teitä PITÄÄKIN morkata ja halveksia!

        Te suurisuut kun ette ikinä kykene vastaamaan huutoonne ja perustelemaan hölynpölyjuttujanne oikeilla ja kunnollisilla todisteilla.

        Kuitenkin kuvittelette ihmisten maksavan teille kymmenesosan tuloistaan ilman mitään kunnon perustetta(!)


    • mkl2

      On ymmärrettävää hämmästyä mormonismi-palstan tasoa,mutta siihen on olemassa kaksi syytä: 1) Silloin kun nämä nettikiusaajat kävivät koulua ei ollut nettiä, joten siloin ei käsitelty myöskään nettikiusaamista. 2) Monet niistä ovat entisiä mormoneja, joita kiusattiin koulussa uskonnon vuoksi, jota nyt puretaan nettikeskustelussa entistä uskoa vastaan. Sen ymmärtää, kun 1960-luvulla kiusaaminen oli lähes hyväksyttyä koulussa ja mormoneja ei oikein suvaittu aikuistenkaan keskuudessa.

      Joten voi siinä valossa ymmärtää kiusaamisen syitä. Tietenkin seriffin/luotsin puutuminen vaikuttaa sivuston alhaiseen tasoon.

      • !!!

        Mene sinne Nenskun hymistelypalstalle, jos pidät väärien väitteiden oikaisemista nettikiusaamisena!

        Häpäiset todellisen nettikiusaamisen joka on vakava ja usein myös rikollinen asia! Toivon että tutustuisit siihen, etkä käyttäisi kyseistä termiä kaksoiskielisessä merkityksessä halventaen koko termin!

        Esim. tämä viestini ei ole nettikiusaamista nähnytkään, vaan oli täysin virheelisen väitteen oikaisua.


      • Näin on..
        !!! kirjoitti:

        Mene sinne Nenskun hymistelypalstalle, jos pidät väärien väitteiden oikaisemista nettikiusaamisena!

        Häpäiset todellisen nettikiusaamisen joka on vakava ja usein myös rikollinen asia! Toivon että tutustuisit siihen, etkä käyttäisi kyseistä termiä kaksoiskielisessä merkityksessä halventaen koko termin!

        Esim. tämä viestini ei ole nettikiusaamista nähnytkään, vaan oli täysin virheelisen väitteen oikaisua.

        Luehan takautuvasti vaikkapa MEL kirjoituksia, kaikki mormonit ovat hulluja, idiootteja jotka pitäisi lahdata tai ainakin pakottaa muuttamaan suomesta. Nuo ovat törkeän netti kiusaamisen rajat ylittäviä aivopieruja, joissa mennään jo rikosnimikkeitä hipoen palstan jo matalan tason alittaen. Painotan vielä että suomessa on uskonnonvapaus laki, joka antaa jokaiselle vapauden vapaasti harjottaa uskontoaan.
        Ketään ei saa, sukupuolen,iän, alkuperän,kielen, USKONNON, VAKAUMUKSEN,mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liityvänsyyn perusteella syrjiä. Suomen laki 2 Luku 6 . Joka syyllistyy tuollaiseen, tekee rikoksen.


      • M.E.L.
        Näin on.. kirjoitti:

        Luehan takautuvasti vaikkapa MEL kirjoituksia, kaikki mormonit ovat hulluja, idiootteja jotka pitäisi lahdata tai ainakin pakottaa muuttamaan suomesta. Nuo ovat törkeän netti kiusaamisen rajat ylittäviä aivopieruja, joissa mennään jo rikosnimikkeitä hipoen palstan jo matalan tason alittaen. Painotan vielä että suomessa on uskonnonvapaus laki, joka antaa jokaiselle vapauden vapaasti harjottaa uskontoaan.
        Ketään ei saa, sukupuolen,iän, alkuperän,kielen, USKONNON, VAKAUMUKSEN,mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liityvänsyyn perusteella syrjiä. Suomen laki 2 Luku 6 . Joka syyllistyy tuollaiseen, tekee rikoksen.

        Tietenkin olette!

        Uskotte täysin hölmöinä aivan tasan tarkkaan valheiksi todistettuihin asioihin kuten esim. Mormonin kirja.

        Mikä muu kuin hullu semmoinen ihminen muka on kun vielä moisen vuoksi maksaa täydet kymmenykset?


      • M.E.L.
        Näin on.. kirjoitti:

        Luehan takautuvasti vaikkapa MEL kirjoituksia, kaikki mormonit ovat hulluja, idiootteja jotka pitäisi lahdata tai ainakin pakottaa muuttamaan suomesta. Nuo ovat törkeän netti kiusaamisen rajat ylittäviä aivopieruja, joissa mennään jo rikosnimikkeitä hipoen palstan jo matalan tason alittaen. Painotan vielä että suomessa on uskonnonvapaus laki, joka antaa jokaiselle vapauden vapaasti harjottaa uskontoaan.
        Ketään ei saa, sukupuolen,iän, alkuperän,kielen, USKONNON, VAKAUMUKSEN,mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liityvänsyyn perusteella syrjiä. Suomen laki 2 Luku 6 . Joka syyllistyy tuollaiseen, tekee rikoksen.

        Mormonit aivan hävyttömästi valehtelevat, ryhmäpainostavat ja hyväksikäyttävät hyväuskoisia ihmisiä.

        SIKSI ropisee turpaan! Hyvin lämpimästi olette ihan itse sen touhuillanne ansainneet!


      • !!!
        Näin on.. kirjoitti:

        Luehan takautuvasti vaikkapa MEL kirjoituksia, kaikki mormonit ovat hulluja, idiootteja jotka pitäisi lahdata tai ainakin pakottaa muuttamaan suomesta. Nuo ovat törkeän netti kiusaamisen rajat ylittäviä aivopieruja, joissa mennään jo rikosnimikkeitä hipoen palstan jo matalan tason alittaen. Painotan vielä että suomessa on uskonnonvapaus laki, joka antaa jokaiselle vapauden vapaasti harjottaa uskontoaan.
        Ketään ei saa, sukupuolen,iän, alkuperän,kielen, USKONNON, VAKAUMUKSEN,mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liityvänsyyn perusteella syrjiä. Suomen laki 2 Luku 6 . Joka syyllistyy tuollaiseen, tekee rikoksen.

        Sinun kannattaisi opiskella suomen kielen kielioppia! Ja ei, kysymys ei ole nettikiusaamisesta tuon mainitessani. Vaikutat Nenadalta. Tietyissä piireissä suomen kielen hallinta on hakusessa. Valitettavasti se kertoo henkilön sivistystasosta.

        Et edes tajua, mikä ero on sillä, jos kyseinen henkilö mainitsisi nimeltä jonkun mormonin. Etkä tajua sitäkään, että mikä osuus on kyseisen uskonnon edustajien omalla, tässä tapauksessa röyhkeällä kirjoittelulla tällä palstalla. Kyllä röyhkeisiin väitteisiin saa vastata samalla mitalla. Ja lakia sovellettaessa otettaisiin myöskin huomioon se, että onko kyseessä itse asiaansa esille tuova henkilö, esim. poliitikko, jos on kyseessä henkilöön kohdistuva kirjoittelu. Poliitikko tai muuten itseään tai aatettaan tai näkemyksiään esiin tuova joutuu hyväksymään huomattavasti suurempaa kritiikkiä kuin kaupan kassa.

        Ainoa mikä tässä voisi tulla kysymykseen olisi kansanryhmää vastaan suuntautunut kiihotus, mutta ei sekään menisi läpi monestakaan syystä.

        Mutta haastapa Melli (tai minut) oikeuteen äläkä vain urputa niin nähdään miten käy senkin typerys;-)

        Olen voittanut kerran hallintoikeudessa toisen henkilön asiamiehenä, kerran sekä käräjä- että hovioikeudessa asianomistajana, kerran sekä käräjä- että hovioikeudessa syytettynä (tekaistu syytös liittyen edellä mainittuun tapaukseen), kerran sekä käräjä- että hovioikudessa voitti se puoli, jolla olin melko ratkaisevana todistajana ja kerran olen voittanut hovioikeuden käsittelyratkaisun, jossa vastapuolelta evättiin mahdollisuus uuteen asiaan vetoamiseen toisessa jutussa.

        Yhtä ainoaa häviötä, edes osittain, minulla ei ole.

        Kokemusta siis on, joten olisi varsin mielenkiintoista katsoa tämmöinenkin juttu.


      • Näin on..
        !!! kirjoitti:

        Sinun kannattaisi opiskella suomen kielen kielioppia! Ja ei, kysymys ei ole nettikiusaamisesta tuon mainitessani. Vaikutat Nenadalta. Tietyissä piireissä suomen kielen hallinta on hakusessa. Valitettavasti se kertoo henkilön sivistystasosta.

        Et edes tajua, mikä ero on sillä, jos kyseinen henkilö mainitsisi nimeltä jonkun mormonin. Etkä tajua sitäkään, että mikä osuus on kyseisen uskonnon edustajien omalla, tässä tapauksessa röyhkeällä kirjoittelulla tällä palstalla. Kyllä röyhkeisiin väitteisiin saa vastata samalla mitalla. Ja lakia sovellettaessa otettaisiin myöskin huomioon se, että onko kyseessä itse asiaansa esille tuova henkilö, esim. poliitikko, jos on kyseessä henkilöön kohdistuva kirjoittelu. Poliitikko tai muuten itseään tai aatettaan tai näkemyksiään esiin tuova joutuu hyväksymään huomattavasti suurempaa kritiikkiä kuin kaupan kassa.

        Ainoa mikä tässä voisi tulla kysymykseen olisi kansanryhmää vastaan suuntautunut kiihotus, mutta ei sekään menisi läpi monestakaan syystä.

        Mutta haastapa Melli (tai minut) oikeuteen äläkä vain urputa niin nähdään miten käy senkin typerys;-)

        Olen voittanut kerran hallintoikeudessa toisen henkilön asiamiehenä, kerran sekä käräjä- että hovioikeudessa asianomistajana, kerran sekä käräjä- että hovioikeudessa syytettynä (tekaistu syytös liittyen edellä mainittuun tapaukseen), kerran sekä käräjä- että hovioikudessa voitti se puoli, jolla olin melko ratkaisevana todistajana ja kerran olen voittanut hovioikeuden käsittelyratkaisun, jossa vastapuolelta evättiin mahdollisuus uuteen asiaan vetoamiseen toisessa jutussa.

        Yhtä ainoaa häviötä, edes osittain, minulla ei ole.

        Kokemusta siis on, joten olisi varsin mielenkiintoista katsoa tämmöinenkin juttu.

        MEL on luvannut aikoja sitten tehdä mormonismille jotain! Mitä, se onkin jo erijuttu.Oikeus tapauksia ei ainakaan ole tullut, sen paremmin kuin julkisuus uutisointiakaan.
        Vai olet joskus voittanut oikeudessa, sekö tarkoittaa ettei voisi koskaan hävitä? Olihan veto tuokin, mitähän asia koski hometaloa vai autokauppaa?

        Laki on yksiselitteinen siitä mitä syrjimiseen tulee, et sinäkään lain yläpuolella ole.


      • !!!
        Näin on.. kirjoitti:

        MEL on luvannut aikoja sitten tehdä mormonismille jotain! Mitä, se onkin jo erijuttu.Oikeus tapauksia ei ainakaan ole tullut, sen paremmin kuin julkisuus uutisointiakaan.
        Vai olet joskus voittanut oikeudessa, sekö tarkoittaa ettei voisi koskaan hävitä? Olihan veto tuokin, mitähän asia koski hometaloa vai autokauppaa?

        Laki on yksiselitteinen siitä mitä syrjimiseen tulee, et sinäkään lain yläpuolella ole.

        Jos haluat kokeilla, että häviäisnkö kerrankin, haastapa muínut oikeuteen. En minä lain yläpuolella olekaan, mutta en tee laittomuuksia. Syrjintää (mm. homoja kohtaan) harjoittavat ihan muut tahot kuin minä.


      • NiinpäNiin.
        M.E.L. kirjoitti:

        Tietenkin olette!

        Uskotte täysin hölmöinä aivan tasan tarkkaan valheiksi todistettuihin asioihin kuten esim. Mormonin kirja.

        Mikä muu kuin hullu semmoinen ihminen muka on kun vielä moisen vuoksi maksaa täydet kymmenykset?

        Mormonin Kirjaa ei ole todistettu valheeksi...


      • M.E.L.
        NiinpäNiin. kirjoitti:

        Mormonin Kirjaa ei ole todistettu valheeksi...

        On todistettu koska mitään ei ole löydetty.

        Lisäksi Amerikan historia tunnetaan niin hyvin että MK:n mentävää aukkoa ei edes voi olla.


      • mkl2
        !!! kirjoitti:

        Sinun kannattaisi opiskella suomen kielen kielioppia! Ja ei, kysymys ei ole nettikiusaamisesta tuon mainitessani. Vaikutat Nenadalta. Tietyissä piireissä suomen kielen hallinta on hakusessa. Valitettavasti se kertoo henkilön sivistystasosta.

        Et edes tajua, mikä ero on sillä, jos kyseinen henkilö mainitsisi nimeltä jonkun mormonin. Etkä tajua sitäkään, että mikä osuus on kyseisen uskonnon edustajien omalla, tässä tapauksessa röyhkeällä kirjoittelulla tällä palstalla. Kyllä röyhkeisiin väitteisiin saa vastata samalla mitalla. Ja lakia sovellettaessa otettaisiin myöskin huomioon se, että onko kyseessä itse asiaansa esille tuova henkilö, esim. poliitikko, jos on kyseessä henkilöön kohdistuva kirjoittelu. Poliitikko tai muuten itseään tai aatettaan tai näkemyksiään esiin tuova joutuu hyväksymään huomattavasti suurempaa kritiikkiä kuin kaupan kassa.

        Ainoa mikä tässä voisi tulla kysymykseen olisi kansanryhmää vastaan suuntautunut kiihotus, mutta ei sekään menisi läpi monestakaan syystä.

        Mutta haastapa Melli (tai minut) oikeuteen äläkä vain urputa niin nähdään miten käy senkin typerys;-)

        Olen voittanut kerran hallintoikeudessa toisen henkilön asiamiehenä, kerran sekä käräjä- että hovioikeudessa asianomistajana, kerran sekä käräjä- että hovioikeudessa syytettynä (tekaistu syytös liittyen edellä mainittuun tapaukseen), kerran sekä käräjä- että hovioikudessa voitti se puoli, jolla olin melko ratkaisevana todistajana ja kerran olen voittanut hovioikeuden käsittelyratkaisun, jossa vastapuolelta evättiin mahdollisuus uuteen asiaan vetoamiseen toisessa jutussa.

        Yhtä ainoaa häviötä, edes osittain, minulla ei ole.

        Kokemusta siis on, joten olisi varsin mielenkiintoista katsoa tämmöinenkin juttu.

        Vaikuttaa siltä, kuin olisit Johan Bäckman. Sehän voittaa kaikki oikeusjutut.


      • !!!
        mkl2 kirjoitti:

        Vaikuttaa siltä, kuin olisit Johan Bäckman. Sehän voittaa kaikki oikeusjutut.

        Kaukana hänestä ja hänen "totuuksistaan". Pikemminkin hän muistuttaa mormoneja "totuuksineen";-)


      • NiinNiinNiin
        M.E.L. kirjoitti:

        On todistettu koska mitään ei ole löydetty.

        Lisäksi Amerikan historia tunnetaan niin hyvin että MK:n mentävää aukkoa ei edes voi olla.

        Todisteiden puute ei ole todiste siitä, että asia ei olisi totta!
        Et ole osoittanut yhtään todistetta siitä, että Mormonin kirja ei olisi todellinen kertomus todellisen Lehin kansan lähdöstä Jerusalemista ja asettumisesta asumaan Jonnekkin Amerikan alueelle.


      • NNNpä
        M.E.L. kirjoitti:

        Mormonit aivan hävyttömästi valehtelevat, ryhmäpainostavat ja hyväksikäyttävät hyväuskoisia ihmisiä.

        SIKSI ropisee turpaan! Hyvin lämpimästi olette ihan itse sen touhuillanne ansainneet!

        Olet väkivaltainen.
        Mormonin kirja kertoo mm. kansasta joka kaivoi aseensa maahan, eivätkä tehneet vastarintaa vaikka väkivaltaiset ihmiset alkoivat tappaa heitä. He tekivät Jumalan kanssa liiton että eivät enää vuodata verta, eivätkä koskaan rikkoneet lupaustaan.


      • Ent. mormoni
        NiinNiinNiin kirjoitti:

        Todisteiden puute ei ole todiste siitä, että asia ei olisi totta!
        Et ole osoittanut yhtään todistetta siitä, että Mormonin kirja ei olisi todellinen kertomus todellisen Lehin kansan lähdöstä Jerusalemista ja asettumisesta asumaan Jonnekkin Amerikan alueelle.

        Ilman perusteluita ja näyttöä kuka vain voi väittää mitä tahansa.

        Tontillani on muinainen viikinkien asuma-alue ja tällä paikalla on käyty suuria taisteluita miekoin, ratsuin ja keihäin. Lisäksi esivanhempamme ovat kätkeneet tähän paikkaan raha-aarteen, enimmäkseen kupariplootuja ja hopeaa, mutta niiden joukossa on myös runsaasti kultarahoja. Raha-aarteen päälle on rakennettu hirsirtalo. Myös koruja ja korujen osia on tontillani runsaasti.

        Sekä Nefi että Joseph Smith ovat usein ilmestyneet lintujen ruokintapaikallani.

        Koska paikka on myös toiminut laamojen ja kamelien hautausmaana, et voi olla törmäämättä joka lapionpistolla niiden luihin. Piispa Snown heppi on palsamoituna talon kellarissa.

        Todista, että yllä kirjoittamani ei pidä paikkaansa!


      • M.E.L.
        NiinNiinNiin kirjoitti:

        Todisteiden puute ei ole todiste siitä, että asia ei olisi totta!
        Et ole osoittanut yhtään todistetta siitä, että Mormonin kirja ei olisi todellinen kertomus todellisen Lehin kansan lähdöstä Jerusalemista ja asettumisesta asumaan Jonnekkin Amerikan alueelle.

        Teletapit asuvat Jupiterin kuussa ja leipovat piparkakkuja.

        Todista, että niin ei ole!

        Olet HÖLMÖ!


      • M.E.L.
        NNNpä kirjoitti:

        Olet väkivaltainen.
        Mormonin kirja kertoo mm. kansasta joka kaivoi aseensa maahan, eivätkä tehneet vastarintaa vaikka väkivaltaiset ihmiset alkoivat tappaa heitä. He tekivät Jumalan kanssa liiton että eivät enää vuodata verta, eivätkä koskaan rikkoneet lupaustaan.

        Etsi ne aseet ja tuo näytille!

        Keskustellaan sitten satukirjastasi lisää.


      • Ent. mormoni
        Näin on.. kirjoitti:

        Luehan takautuvasti vaikkapa MEL kirjoituksia, kaikki mormonit ovat hulluja, idiootteja jotka pitäisi lahdata tai ainakin pakottaa muuttamaan suomesta. Nuo ovat törkeän netti kiusaamisen rajat ylittäviä aivopieruja, joissa mennään jo rikosnimikkeitä hipoen palstan jo matalan tason alittaen. Painotan vielä että suomessa on uskonnonvapaus laki, joka antaa jokaiselle vapauden vapaasti harjottaa uskontoaan.
        Ketään ei saa, sukupuolen,iän, alkuperän,kielen, USKONNON, VAKAUMUKSEN,mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liityvänsyyn perusteella syrjiä. Suomen laki 2 Luku 6 . Joka syyllistyy tuollaiseen, tekee rikoksen.

        Onpa vikaa sepissäkin, jos sysissäkin.

        On vielä pikkuisen eri asia ylimalkaan nimitellä mormoneja hulluiksi kuin käydä suoraan yksittäisen kirjoittajan kimppuun, kuten mormonit ovat minun kohdallani toistuvasti tehneet. Useat eri mormonikirjoittajat ovat kirjoittaneet minun olevan muun muassa seuraavia:

        HULLU
        PARANOIDINEN
        TÄYSIN HULLU
        TÄYSKAHJO DORKA

        Itse en ole koskaan nimitellyt ketään tällä palstalla, vaikka olen ollut mormonien kanssa lähes kaikista uskonasioista eri mieltä.


      • Miten on?
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Onpa vikaa sepissäkin, jos sysissäkin.

        On vielä pikkuisen eri asia ylimalkaan nimitellä mormoneja hulluiksi kuin käydä suoraan yksittäisen kirjoittajan kimppuun, kuten mormonit ovat minun kohdallani toistuvasti tehneet. Useat eri mormonikirjoittajat ovat kirjoittaneet minun olevan muun muassa seuraavia:

        HULLU
        PARANOIDINEN
        TÄYSIN HULLU
        TÄYSKAHJO DORKA

        Itse en ole koskaan nimitellyt ketään tällä palstalla, vaikka olen ollut mormonien kanssa lähes kaikista uskonasioista eri mieltä.

        Myönnätkö puhuneesi pahaa tästä kirkosta? Nimittely on pientä siihen verrattuna.


      • Jaa....
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Onpa vikaa sepissäkin, jos sysissäkin.

        On vielä pikkuisen eri asia ylimalkaan nimitellä mormoneja hulluiksi kuin käydä suoraan yksittäisen kirjoittajan kimppuun, kuten mormonit ovat minun kohdallani toistuvasti tehneet. Useat eri mormonikirjoittajat ovat kirjoittaneet minun olevan muun muassa seuraavia:

        HULLU
        PARANOIDINEN
        TÄYSIN HULLU
        TÄYSKAHJO DORKA

        Itse en ole koskaan nimitellyt ketään tällä palstalla, vaikka olen ollut mormonien kanssa lähes kaikista uskonasioista eri mieltä.

        No sitten oletkin ainoa joka ei ole nimitellyt. Kovin asiallista ja toisia kunnioittavaa ei kirjoittelusi pääosin ole.


      • Ent. mormoni
        Miten on? kirjoitti:

        Myönnätkö puhuneesi pahaa tästä kirkosta? Nimittely on pientä siihen verrattuna.

        Olen kertonut omia kokemuksiani ja lähipiirissäni tapahtuneita asioita, joissa mormonismi on olltu vaikuttavana voimana. Jos tapahtumat ovat sinun mielestäsi olleet pahoja, niin minkäs minä sille mahdan.

        On aivan eri asia kertoa kokemuksistaan jostakin uskonnollisesta liikkeestä kuin nimitellä yksittäisiä ihmisiä paranoidisiksi täyhskahjoiksi dorkiksi.

        Saisinko lukea mormonismin hyvistä hedelmistä, kerro jotain. Olen samaa pyytänyt myös toisessa ketjussa.


      • Ent. mormoni
        Jaa.... kirjoitti:

        No sitten oletkin ainoa joka ei ole nimitellyt. Kovin asiallista ja toisia kunnioittavaa ei kirjoittelusi pääosin ole.

        Niin kauan kuin mormonit eivät sanoudu irti Smithin ja kumppaneiden irstailuista ja pedofiliasta sekä harjoitetusta rasismista mormonit eivät ansaitse kunnioitustani.

        Katsotaan sitten uudelleen, kun kirkko ensin tekee täydellisen pesäeron näihin ihmisoikeusloukkauksiinsa.


      • M.E.L.
        Jaa.... kirjoitti:

        No sitten oletkin ainoa joka ei ole nimitellyt. Kovin asiallista ja toisia kunnioittavaa ei kirjoittelusi pääosin ole.

        Mitä kunnioitettavaa on mormonismissa?

        Suomen näkövinkkelistä se on yhtä hyödyllinen kuin torakka, lude tai muu parasiitti.

        Kymmenysten muodossa tämä huuhaa-uskontoa keppihevosena käyttävä kultti pumppaa täysin vastikkeetta pääomia MEIDÄN talouselämästämme hyödyttämään yhdysvaltalaisen mormonieliitin liiketoimintaa.

        Mitä ylevää tai kunnioitettavaa on mormonismissa tai edes yksittäisessä mormonissa, desantissa joka on tämän koneen osanen?

        Mitä hyvää te olette esimerkiksi Suomessa tehneet?!?!

        Miksi teitä myöhempien aikojen tekopyhiä pitäisi edes suvaita? Puhumattakaan ymmärryksestä, sympatiasta tai etenkään kunnioittamisesta.

        Niitä ette todellakaan ole toiminnallanne ansainneet vaan teitä kuuluu halveksien kohdella kuin mitä tahansa muuta valehtelijaa ja huijaria sillä juuri niitä te olette.


      • Haloo...
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Niin kauan kuin mormonit eivät sanoudu irti Smithin ja kumppaneiden irstailuista ja pedofiliasta sekä harjoitetusta rasismista mormonit eivät ansaitse kunnioitustani.

        Katsotaan sitten uudelleen, kun kirkko ensin tekee täydellisen pesäeron näihin ihmisoikeusloukkauksiinsa.

        Miten sata vuotta yli tai alle, sitten tapahtuneet asiat kosketettavat nyky mormoneita? Minunko niistä tapahtuneista asioista pitäisi olla pahoillaan? Pitääkö luterilaisten paheksua ja pyytää anteeksi Lutherin käsityksiä vaikkapa vammaisista? Moniko katolinen on pahoillaan pedofiliasta tai raha epäselvyyksistä? Mites juutalaiset pahoittelevatko he Gazan lapsi uhreja? Virheitä on maailma täynnä, se on varmaa. Oletko sinä pyytänyt virheitäsi koskaan anteeksi? Typerää tuollainen tekopyhyys.


      • M.E.L.
        Haloo... kirjoitti:

        Miten sata vuotta yli tai alle, sitten tapahtuneet asiat kosketettavat nyky mormoneita? Minunko niistä tapahtuneista asioista pitäisi olla pahoillaan? Pitääkö luterilaisten paheksua ja pyytää anteeksi Lutherin käsityksiä vaikkapa vammaisista? Moniko katolinen on pahoillaan pedofiliasta tai raha epäselvyyksistä? Mites juutalaiset pahoittelevatko he Gazan lapsi uhreja? Virheitä on maailma täynnä, se on varmaa. Oletko sinä pyytänyt virheitäsi koskaan anteeksi? Typerää tuollainen tekopyhyys.

        Luulisi mormonia kiinnostavan se, onko hänen uskonsa perusta kunnossa :)

        Mormonismin perustuksissa ei mikään ole kunnossa vaan jo Mormonin kirjasta lähtien aivan kaikki floppaa!


      • Sivullinen.
        Haloo... kirjoitti:

        Miten sata vuotta yli tai alle, sitten tapahtuneet asiat kosketettavat nyky mormoneita? Minunko niistä tapahtuneista asioista pitäisi olla pahoillaan? Pitääkö luterilaisten paheksua ja pyytää anteeksi Lutherin käsityksiä vaikkapa vammaisista? Moniko katolinen on pahoillaan pedofiliasta tai raha epäselvyyksistä? Mites juutalaiset pahoittelevatko he Gazan lapsi uhreja? Virheitä on maailma täynnä, se on varmaa. Oletko sinä pyytänyt virheitäsi koskaan anteeksi? Typerää tuollainen tekopyhyys.

        Kyllä kaikki luterilaiset joilta olen kysynyt ovay sanoutuneet irti lutehrin näkemyksistä. Jos sinä et sanoudu irti Smithin ja Youngin käsityksistä, silloinhna jaat heidän näkemyksensä.


      • täh?
        Sivullinen. kirjoitti:

        Kyllä kaikki luterilaiset joilta olen kysynyt ovay sanoutuneet irti lutehrin näkemyksistä. Jos sinä et sanoudu irti Smithin ja Youngin käsityksistä, silloinhna jaat heidän näkemyksensä.

        No eihän ne silloin ole luterilaisia, vaan jotain ihan muita. :)


      • Sivullinen.
        täh? kirjoitti:

        No eihän ne silloin ole luterilaisia, vaan jotain ihan muita. :)

        Evankelisluterilaisen kikon jäseniä. Kutsutaan luterilaisiksi.


      • Miten on?
        Sivullinen. kirjoitti:

        Evankelisluterilaisen kikon jäseniä. Kutsutaan luterilaisiksi.

        Outoa, on luterilainen vaikka ei usko mitä kirkkonsa perustaja opettaa. Milloin kirkko institutiona on irtisanoutunut perustajansa opetuksista. Ei koskaan.


      • Miten on?
        Sivullinen. kirjoitti:

        Evankelisluterilaisen kikon jäseniä. Kutsutaan luterilaisiksi.

        Outoa, on luterilainen vaikka ei usko mitä kirkkonsa perustaja opettaa. Milloin kirkko institutiona on irtisanoutunut perustajansa opetuksista. Ei koskaan.


      • Sivullinen.
        Miten on? kirjoitti:

        Outoa, on luterilainen vaikka ei usko mitä kirkkonsa perustaja opettaa. Milloin kirkko institutiona on irtisanoutunut perustajansa opetuksista. Ei koskaan.

        Ahaa, sitten onkin ymmärrettävää miksi et tuomitse Smithin ja Youngin touhuja. Jopa piispa Snown suorittama kastrointi on sinusta hyväksyttävää, koska silloinen profeetta Young ei sitä selvästi tuominnut.

        Sinä siis presidenttiä äänestäessäsi päätät, että hyväksyt aivan kaiken mitä hän on joskus sanonut tai tulee sanomaan tai tekemään. Sinun kannattaisi muuttaa Pohjois-Koreaan, missä on sen kaltainen johtaja, joka on aina oikeassa ja erehtymätön.


      • Miten on?
        Sivullinen. kirjoitti:

        Ahaa, sitten onkin ymmärrettävää miksi et tuomitse Smithin ja Youngin touhuja. Jopa piispa Snown suorittama kastrointi on sinusta hyväksyttävää, koska silloinen profeetta Young ei sitä selvästi tuominnut.

        Sinä siis presidenttiä äänestäessäsi päätät, että hyväksyt aivan kaiken mitä hän on joskus sanonut tai tulee sanomaan tai tekemään. Sinun kannattaisi muuttaa Pohjois-Koreaan, missä on sen kaltainen johtaja, joka on aina oikeassa ja erehtymätön.

        Jos kirkko ei ole instituutiona irtisanoutunut perustajansa sanomisista tai tekemisistä, miten yksittäisen jäsenen tekemiset muuttaa kokonaisuutta?

        Jos sinä ja naapurisi päätätte että veronmaksu on älytöntä ja ette enää halua veroja missään muodossa maksaa, ei se valtion suhtaumista asiaan muuta, kokeile jos et usko. :)
        Kaikenlainen ihmisen vahingoittaminen on väärin eikä koskaan hyväksyttävää.
        Tietenkin irtisanoudun sellaisesta. Minusta mm.pikkupoikien sukuelinten leikkely uskonnollisesta syystä on järjetöntä ja brutaalia. Miksi ihmeessä sellainen voidaan yhä sallia?


      • Sivullinen.
        Miten on? kirjoitti:

        Jos kirkko ei ole instituutiona irtisanoutunut perustajansa sanomisista tai tekemisistä, miten yksittäisen jäsenen tekemiset muuttaa kokonaisuutta?

        Jos sinä ja naapurisi päätätte että veronmaksu on älytöntä ja ette enää halua veroja missään muodossa maksaa, ei se valtion suhtaumista asiaan muuta, kokeile jos et usko. :)
        Kaikenlainen ihmisen vahingoittaminen on väärin eikä koskaan hyväksyttävää.
        Tietenkin irtisanoudun sellaisesta. Minusta mm.pikkupoikien sukuelinten leikkely uskonnollisesta syystä on järjetöntä ja brutaalia. Miksi ihmeessä sellainen voidaan yhä sallia?

        No hyvä että vihdoin irtisanoudut Smithin ja Youngin irstailuista, vaikka kirkkosi ei ole sitä vieläkään tehnyt.


      • hmm...
        Sivullinen. kirjoitti:

        No hyvä että vihdoin irtisanoudut Smithin ja Youngin irstailuista, vaikka kirkkosi ei ole sitä vieläkään tehnyt.

        Eihän luterilainen kirkkokaan Lutherin sutkauksista ole virallisesti irtisanoutunut!
        Muuten ihan realiteetit muistaen, mainitsemasi irstailut ovat taakse jääneet, ympärileikkaus koskettaa lukemattomia joka päivä!


      • Sivullinen.
        hmm... kirjoitti:

        Eihän luterilainen kirkkokaan Lutherin sutkauksista ole virallisesti irtisanoutunut!
        Muuten ihan realiteetit muistaen, mainitsemasi irstailut ovat taakse jääneet, ympärileikkaus koskettaa lukemattomia joka päivä!

        Olenkos minä ottanut luterilaisen kirkon asioihin kantaa?????

        Nyt on kysymys ainoan oikean kirkon tekemisistä, ei perkeleen kirkkojen.

        Mutta kuten sanoin, hyvä että sinä jäsenenä tuomitset kirkkosi menneiden johtajien irstailut, vaikka kirkkosi ei ole sitä tehnyt.


      • Mitäh?
        M.E.L. kirjoitti:

        Teletapit asuvat Jupiterin kuussa ja leipovat piparkakkuja.

        Todista, että niin ei ole!

        Olet HÖLMÖ!

        Olet lähtökohtaisesti HÖLMÖ uskoessasi Jumalaan.

        Me viisaammat emme usko olemattomiin.


      • Kerrohan..
        Sivullinen. kirjoitti:

        Olenkos minä ottanut luterilaisen kirkon asioihin kantaa?????

        Nyt on kysymys ainoan oikean kirkon tekemisistä, ei perkeleen kirkkojen.

        Mutta kuten sanoin, hyvä että sinä jäsenenä tuomitset kirkkosi menneiden johtajien irstailut, vaikka kirkkosi ei ole sitä tehnyt.

        Miksi muuten vaan mormonikirkon asiat kiinnostavat sinua? On suomessakin kirkkoja joissa on paljon isompia ongelmia?


      • Sivullinen.
        Kerrohan.. kirjoitti:

        Miksi muuten vaan mormonikirkon asiat kiinnostavat sinua? On suomessakin kirkkoja joissa on paljon isompia ongelmia?

        Kaikki kiinnostavat. Tämä vain sattuu olemaan mormonismipalsta, jos et ole huomannut...


      • Kerrohan..
        Sivullinen. kirjoitti:

        Kaikki kiinnostavat. Tämä vain sattuu olemaan mormonismipalsta, jos et ole huomannut...

        Sen tiedän, muualla en vain sinua ole nähnyt kirjoittavan..


      • M.E.L.
        Kerrohan.. kirjoitti:

        Miksi muuten vaan mormonikirkon asiat kiinnostavat sinua? On suomessakin kirkkoja joissa on paljon isompia ongelmia?

        Kukaan ei tietääkseni ryöstä jäseniään yhtä härskisti kuin MAP-kirkko.

        Siksi sillä on lämmin erikoisasema kritiikkitornadon ytimessä.


      • M.E.L.
        Mitäh? kirjoitti:

        Olet lähtökohtaisesti HÖLMÖ uskoessasi Jumalaan.

        Me viisaammat emme usko olemattomiin.

        Voi olla.

        Se onkin ainoa uskonvarainen ja perustelematon heikkouteni.


      • Sivullinen.
        Kerrohan.. kirjoitti:

        Sen tiedän, muualla en vain sinua ole nähnyt kirjoittavan..

        Tällä hetkellä olen uskonnoista vain täällä. Olen pyörinyt aiemmin niin hellareiden, jehovantodistajien, yleistä uskonnosta kuin lutkujenkin palstalla. Sielläkin olen kysellyt lutkujen näkemyksiä Lutherin käsityksistä ja kaikki vastanneet ovat tuominneet. Kävin siellä kyllä hiljattainkin homokeskustelun yhteydessä ja mainitsin Lutherin näkenyksiistä, mutta sheriffi poisti kirjoitukseni. Huomautin poistamisesta, mutta sheriffi poisti senkin. Siksi et siellä kirjoituksiani näe. Luterilaisten palstasta on siis hiljattain tullut hymistelypalsta.

        Olen jumittunut nyt tänne, kun täällä saa parhaat kiksit;-) Morkut ovat naurettavimmasta päästä;-)

        Mutta jotta tässä käsiteltävä asia ei unohtuisi, kiitokset vielä kerran, että teet palstan ja mormonismin historiaa tuomitsemalla Smithin ja Youngin irstailut!


    • Pukkeli

      Uskoa saa mihin tahansa, mutta palstan kristittyjä loukkaa harhaopin esittäminen muka kristinuskona. Silloin tietenkin kerrotaan, mihin uskonnolliseen ryhmään mormonit kuuluvat. (= kristinuskon pohjalta syntyneet amerikkalaiset uususkonnot)

      • Selkeyttä

        Määrittele kristinusko! Ei kelpaa se, että sanotaan oikean kristinuskon syntyneen kirkolliskokousten sopimien uskontunnustusen jälkeen, kuten on esitetty.

        Vääristelty kristinusko tosin syntyi tuolloin.


      • Pukkeli
        Selkeyttä kirjoitti:

        Määrittele kristinusko! Ei kelpaa se, että sanotaan oikean kristinuskon syntyneen kirkolliskokousten sopimien uskontunnustusen jälkeen, kuten on esitetty.

        Vääristelty kristinusko tosin syntyi tuolloin.

        Kristinusko on määritelty sinulle tällä palstalla lukemattomat kerrat.
        Wikipediastakin löydät toki perusasiat.
        Jos kristinusko ei ole sinun juttusi, asia on täysin ok.
        Älä kuitenkaan valehtele olevasi kristitty.


      • Heheh tuo oli aika huvittava lausunto. Jos ei pidä mormoneja kristinuskoisina niin miksi on tällä palstalla.
        Me mormonit olemme kristittyjä siinä missä muutkin jotka uskovat Jeesuksen Krsituksen veren puhdistava syntimme.


      • Selkeyttä
        Pukkeli kirjoitti:

        Kristinusko on määritelty sinulle tällä palstalla lukemattomat kerrat.
        Wikipediastakin löydät toki perusasiat.
        Jos kristinusko ei ole sinun juttusi, asia on täysin ok.
        Älä kuitenkaan valehtele olevasi kristitty.

        No, sano nyt vielä kerran, mikä SINUSTA on kristinuskoa? - Onko se sitä, mitä Athanasiuksen uskontunnustuksessa sanotaan vai sitä, mitä Raamatussa sanotaan?

        Kristinusko on "minun juttuni" ja palautetun Jeesuksen Kristuksen kirkon "juttu". Monijumaluudesta hokeminen on vailla vähäisimpiäkään perusteita, mutta juuri siihen täällä tukeudutaan.

        Jumala -sanan eri merkityksiä ei haluta (?) ymmärtää. Ihmisetkin ovat Raamatun mukaan jumalia, koska olemme taivaallisen Isämme lapsia. Kristus ja Pyhä Henki ovat Jumalia, koska he ovat jumaluuden jäseniä. Silti on vain yksi Jumala, kun sanalla tarkoitetaan meidän kaikkien taivaallista Isää.


      • M.E.L.
        nenada kirjoitti:

        Heheh tuo oli aika huvittava lausunto. Jos ei pidä mormoneja kristinuskoisina niin miksi on tällä palstalla.
        Me mormonit olemme kristittyjä siinä missä muutkin jotka uskovat Jeesuksen Krsituksen veren puhdistava syntimme.

        Ette TODELLAKAAN ole mitään kristittyjä eikä teistä kristittyjä tule vaikka voissa paistaisi!

        Sinä morkku et muuta kristinuskon määritelmää piiruakaan mihinkään suuntaan.

        Te olette POLYTEISTEJA mormoneja.


      • Ahaa.

        Miksi sitten myös te ateistit osallistutte kiusaamiseen, teitä ei luulisi hetkauttavan sen, että toinen harhaoppi loukaantuu toisen harhaopista.


      • !!!
        nenada kirjoitti:

        Heheh tuo oli aika huvittava lausunto. Jos ei pidä mormoneja kristinuskoisina niin miksi on tällä palstalla.
        Me mormonit olemme kristittyjä siinä missä muutkin jotka uskovat Jeesuksen Krsituksen veren puhdistava syntimme.

        Katsopa Nensku Suomi24:n palstajakoa. Mormonismi kuuluu kategoriaan "Uskonnot ja uskomukset", ei kristinuskoon.


      • M.E.L.
        Ahaa. kirjoitti:

        Miksi sitten myös te ateistit osallistutte kiusaamiseen, teitä ei luulisi hetkauttavan sen, että toinen harhaoppi loukaantuu toisen harhaopista.

        Jos huuhaa-uskontoonne ei liittyisi raha niin kotkotuksistanne ei tarvisikaan välittää.

        Toinen asia kokonaan on se, että jos MAP-kirkon kaltainen huuhaa-kultti siirtää kymmenesosan jäsentensä tuloista Amerikkaan, rakentelee siellä miljardeja Dollareita maksavia ostareita ja salaa varojensa käytön jopa omilta maksavilta jäseniltään.


      • Täh!!
        M.E.L. kirjoitti:

        Jos huuhaa-uskontoonne ei liittyisi raha niin kotkotuksistanne ei tarvisikaan välittää.

        Toinen asia kokonaan on se, että jos MAP-kirkon kaltainen huuhaa-kultti siirtää kymmenesosan jäsentensä tuloista Amerikkaan, rakentelee siellä miljardeja Dollareita maksavia ostareita ja salaa varojensa käytön jopa omilta maksavilta jäseniltään.

        Paljonko sinun rahojasi on siellä? Mitä MUIDEN rahat sinulle kuuluu. Ihme himo muiden ihmisten rahoihin teillä rappareilla on. Pidä huolta omista senteistäsi, minä hoidan kyllä euroni.


      • Selkeyttä
        M.E.L. kirjoitti:

        Jos huuhaa-uskontoonne ei liittyisi raha niin kotkotuksistanne ei tarvisikaan välittää.

        Toinen asia kokonaan on se, että jos MAP-kirkon kaltainen huuhaa-kultti siirtää kymmenesosan jäsentensä tuloista Amerikkaan, rakentelee siellä miljardeja Dollareita maksavia ostareita ja salaa varojensa käytön jopa omilta maksavilta jäseniltään.

        Suhteellisuustajusi? Vai rahat Amerikkaan! Millä rahjalla nämä sitten on maksettu ja millä niitä ylläpidetään ottaen huomioon jäsenmäärän:
        Tilastoa Suomesta sivuilta www.mormonit.fi
        4 866 jäsentä
        1 lähetyskenttä
        30 seurakuntaa
        1 Temppeli
        26 sukututkimuskeskusta

        Seurakunnilla on omat kokouspaikkansa ja suurimmalla osalla omat kirkkorakennuksensa. Joissakin paikoissa kaksi seurakuntaa kokoontuu samoissa tiloissa. Jäsenmäärään nähden on omia rakenuksia todella paljon verrattuna esim. Ev-lut. kirkon seurakunnan jäsenten lukumäärään.

        Eikö ole erikoista, että 4866 jäsentä tarvitsee n. 30 kirkkorakennusta ja temppelin. Temppeliä tosin käyttävät muutkin kuin suomalaiset, mutta keskimäärin yhden viikon kuukauden aikana.


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Suhteellisuustajusi? Vai rahat Amerikkaan! Millä rahjalla nämä sitten on maksettu ja millä niitä ylläpidetään ottaen huomioon jäsenmäärän:
        Tilastoa Suomesta sivuilta www.mormonit.fi
        4 866 jäsentä
        1 lähetyskenttä
        30 seurakuntaa
        1 Temppeli
        26 sukututkimuskeskusta

        Seurakunnilla on omat kokouspaikkansa ja suurimmalla osalla omat kirkkorakennuksensa. Joissakin paikoissa kaksi seurakuntaa kokoontuu samoissa tiloissa. Jäsenmäärään nähden on omia rakenuksia todella paljon verrattuna esim. Ev-lut. kirkon seurakunnan jäsenten lukumäärään.

        Eikö ole erikoista, että 4866 jäsentä tarvitsee n. 30 kirkkorakennusta ja temppelin. Temppeliä tosin käyttävät muutkin kuin suomalaiset, mutta keskimäärin yhden viikon kuukauden aikana.

        Menonne on VIISINKERTAISET mihinkään muuhun samanlaiseen organisaatioon verrattuna.

        Rakentelette miljardien Dollareiden ostoskeskuksia Yhdysvaltoihin ja salaatte kirkon varojen käytön jopa omilta maksavilta jäseniltä.

        Tässä yhtälössä ei ole mitään epäselvää!


      • M.E.L.
        Täh!! kirjoitti:

        Paljonko sinun rahojasi on siellä? Mitä MUIDEN rahat sinulle kuuluu. Ihme himo muiden ihmisten rahoihin teillä rappareilla on. Pidä huolta omista senteistäsi, minä hoidan kyllä euroni.

        Sitä kuuluu että huuhaa-kulttisi siirtää kymmenesosan jäsentensä tuloista täysin vastikkeetta hyödyttämästä MEIDÄN talouselämää hyödyttämään mormonieliitin liikemiesten bisneksiä Yhdysvaltoihin.

        Tämä vahingoittaa sekä Suomen talouselämää eikä se maksava pölvä... siis maksava mormoni perheineen hyödy asiasta yhtään mitään.


      • Selkeyttä
        M.E.L. kirjoitti:

        Menonne on VIISINKERTAISET mihinkään muuhun samanlaiseen organisaatioon verrattuna.

        Rakentelette miljardien Dollareiden ostoskeskuksia Yhdysvaltoihin ja salaatte kirkon varojen käytön jopa omilta maksavilta jäseniltä.

        Tässä yhtälössä ei ole mitään epäselvää!

        Miten lasket? Kun otat huomioon jäsenten määrän Suomessa ja vertaat sitä esim. rakennusten lukumäärään, niin tuskinpa suhde esim. Ev -.lut. kirkon jäsenmäärän ja rakennuisten arvon suhteen on läheskään sama. Mutta viittasitkin vastaaviin organisaatioihin. Mitähän ne olisivat? - Yksistään temppelin rakennus- ja muut kustannukset jäsenmääräämme suhteutettuina ovat melkoiset. Mikähän olisi vastaava organisaatio?


      • Selkeyttä
        M.E.L. kirjoitti:

        Sitä kuuluu että huuhaa-kulttisi siirtää kymmenesosan jäsentensä tuloista täysin vastikkeetta hyödyttämästä MEIDÄN talouselämää hyödyttämään mormonieliitin liikemiesten bisneksiä Yhdysvaltoihin.

        Tämä vahingoittaa sekä Suomen talouselämää eikä se maksava pölvä... siis maksava mormoni perheineen hyödy asiasta yhtään mitään.

        Ei taloudellista hyötyä tavoitellakaan, kun on kysymys uskonnosta. Muitakin avoja on. Elämän laatuni on kirkon ansiosta aivan muuta kuin se olisi ilman kirkkoa. Todennäköisesti en olisi edes elossa enkä ainakaan niin terve kuin nykyisin.


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Ei taloudellista hyötyä tavoitellakaan, kun on kysymys uskonnosta. Muitakin avoja on. Elämän laatuni on kirkon ansiosta aivan muuta kuin se olisi ilman kirkkoa. Todennäköisesti en olisi edes elossa enkä ainakaan niin terve kuin nykyisin.

        Täyttä roskaa sillä koko MAP-kultin tarkoitus on nimenomaan kerätä rahat pölvästeiltä pois!

        Tolkulliseen elämään taas ei mitään kultteja tarvita. Pelkkä tolkullinen oma pää riittää.


      • Sivullinen.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Ei taloudellista hyötyä tavoitellakaan, kun on kysymys uskonnosta. Muitakin avoja on. Elämän laatuni on kirkon ansiosta aivan muuta kuin se olisi ilman kirkkoa. Todennäköisesti en olisi edes elossa enkä ainakaan niin terve kuin nykyisin.

        Entä perheenjäsentesi elämänlaatu sinun käännyttyäsi mormoniksi? Heille se ei ollut siunaus vaan kirous. Ja jokainen pystyy lopettamaan tupakoinnin, kunhan otaa itseään niskastaan kiinni. Niin pystyi omakin isäni tupakoituaan 35 vuotta. Alkoholinkaan välttämiseen ei tarvita smithinuskoa.


      • Selkeyttä
        Sivullinen. kirjoitti:

        Entä perheenjäsentesi elämänlaatu sinun käännyttyäsi mormoniksi? Heille se ei ollut siunaus vaan kirous. Ja jokainen pystyy lopettamaan tupakoinnin, kunhan otaa itseään niskastaan kiinni. Niin pystyi omakin isäni tupakoituaan 35 vuotta. Alkoholinkaan välttämiseen ei tarvita smithinuskoa.

        Perheenjäsenteni elämän laatu on on ollut oikein hyvä niin lapsuiudessa kuin myöhemmin. Ota huomioon, että kun perheen vanhemmista vain toinen kuluu kirkkoon, se voi aiheuttaa vaikeuksia. Kirkkoomme kuuluminen ei sekään vielä takaa, että kaikki menee hyvin. Vain luopumus kirkosta on tuottanut vaikeuksia.

        Kaikki lapseni ovat menestyneet oikein hyvin elämässään. Kunpa hengellinenkin edistyminen olisi ollut jatkuvaa!


      • Sivullinen.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Perheenjäsenteni elämän laatu on on ollut oikein hyvä niin lapsuiudessa kuin myöhemmin. Ota huomioon, että kun perheen vanhemmista vain toinen kuluu kirkkoon, se voi aiheuttaa vaikeuksia. Kirkkoomme kuuluminen ei sekään vielä takaa, että kaikki menee hyvin. Vain luopumus kirkosta on tuottanut vaikeuksia.

        Kaikki lapseni ovat menestyneet oikein hyvin elämässään. Kunpa hengellinenkin edistyminen olisi ollut jatkuvaa!

        Tapani, sinun mielestäsi ehkä hyvää, mutta raivon vallassa piiskaaminen, tajuttomaksi piikittäminen, hiuksista suihkuun raahaaminen, "Jumalan valtuudella" suu vaahdossa oman vaimon kiroaminen... Ei oikein perheidylliltä vaikuta. No, tietenkin kaikki on mielestäsi niiden perheenjäsentesi syytä, jotka eivät Smithin oppiin haksahtaneet. Olit kuitenkin normaali perheenisä ennen hurahtamistasi. Muutuit hirviöksi vasta alettuasi uskoa Smithiin, jolloin narsismisi puhkesi kukkaan.

        Se on toki positiivista, että kuudesta lapsestasi vain neljä on jäänyt Smithin uskon harhaan. Sehän on jo melkoista hengellistä edistymistä!


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Miten lasket? Kun otat huomioon jäsenten määrän Suomessa ja vertaat sitä esim. rakennusten lukumäärään, niin tuskinpa suhde esim. Ev -.lut. kirkon jäsenmäärän ja rakennuisten arvon suhteen on läheskään sama. Mutta viittasitkin vastaaviin organisaatioihin. Mitähän ne olisivat? - Yksistään temppelin rakennus- ja muut kustannukset jäsenmääräämme suhteutettuina ovat melkoiset. Mikähän olisi vastaava organisaatio?

        Sinulla ja minulla on myös se pieni ero että minä osaan laskea ja tiedän hyvinkin mitä tuollaisen sirkuksen pyöritys maksaa.

        Sinulle ei näytetä edes tilinpäätöksiä etkä muutenkaan tajua talousasioista yhtään mitään.


      • Täh..
        M.E.L. kirjoitti:

        Sitä kuuluu että huuhaa-kulttisi siirtää kymmenesosan jäsentensä tuloista täysin vastikkeetta hyödyttämästä MEIDÄN talouselämää hyödyttämään mormonieliitin liikemiesten bisneksiä Yhdysvaltoihin.

        Tämä vahingoittaa sekä Suomen talouselämää eikä se maksava pölvä... siis maksava mormoni perheineen hyödy asiasta yhtään mitään.

        Ihan samalla lailla netistä ulkomailta tavaroita tilaava tekee, heitä on satojatuhansia suomessa, mikset hyökkää heidän kimppuun? Mites nettipelaajat, pikkusen isommat rahat siellä pyörii! Ei sinun takaajatuksena ole suomen talouselämän etu vaan mormonien kiusaaminen. Toisten ihmisten rahat ovat toisten rahoja, se mihin jokainen rahansa työntää on ihmisen oma asia, eikä kuulu muille.

        Suomen talouselämän suurimpia ongelmia on hyväveli seurat, mallia Vapaamuurarit.


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Miten lasket? Kun otat huomioon jäsenten määrän Suomessa ja vertaat sitä esim. rakennusten lukumäärään, niin tuskinpa suhde esim. Ev -.lut. kirkon jäsenmäärän ja rakennuisten arvon suhteen on läheskään sama. Mutta viittasitkin vastaaviin organisaatioihin. Mitähän ne olisivat? - Yksistään temppelin rakennus- ja muut kustannukset jäsenmääräämme suhteutettuina ovat melkoiset. Mikähän olisi vastaava organisaatio?

        Jos joku maksaa elämänsä 10% tuloistaan jollekin yhteisölle, joka ei edes kehtaa esittää maksajalle tilinpäätöstietoja haisee homma todella pahasti!

        Maksaja on idiootti ja rahojen vastaanottaja on huijari!

        Aivan turha sössöttää jumalista sun muista tällaisessa tapauksessa!

        Jumala ei tarvitse rahaa eikä ole valtuuttanut KETÄÄN toimimaan verovoutinaan. Jeesus ei ollut ollenkaan kiinnostunut rahasta tai bisneksen pyörittämisestä vaan hänen opetuksensa käsittelivät aivan muita asioita!


      • M.E.L.
        Täh.. kirjoitti:

        Ihan samalla lailla netistä ulkomailta tavaroita tilaava tekee, heitä on satojatuhansia suomessa, mikset hyökkää heidän kimppuun? Mites nettipelaajat, pikkusen isommat rahat siellä pyörii! Ei sinun takaajatuksena ole suomen talouselämän etu vaan mormonien kiusaaminen. Toisten ihmisten rahat ovat toisten rahoja, se mihin jokainen rahansa työntää on ihmisen oma asia, eikä kuulu muille.

        Suomen talouselämän suurimpia ongelmia on hyväveli seurat, mallia Vapaamuurarit.

        Netistä tilaaja saa tavaraa vastineeksi maksustaan.

        Mormoni ei saa mitään!

        Ihan oikeasti, aivan tyhmäkö olet?!


      • Sivullinen.
        M.E.L. kirjoitti:

        Netistä tilaaja saa tavaraa vastineeksi maksustaan.

        Mormoni ei saa mitään!

        Ihan oikeasti, aivan tyhmäkö olet?!

        Olen muuten joskus ajatellut asiaa sillä tavalla, että miksi se muka on parempi, jos vienti on suurempi kuin tuonti. Eikös se ole parempi, jos Suomeen tulee enemmän tavraa kuin mitä täältä lähtee...?

        mormonien kohdalla on se ongelma, että syytävät rahaa kirkolleen VASTIKKEETTA.


      • M.E.L.
        Sivullinen. kirjoitti:

        Olen muuten joskus ajatellut asiaa sillä tavalla, että miksi se muka on parempi, jos vienti on suurempi kuin tuonti. Eikös se ole parempi, jos Suomeen tulee enemmän tavraa kuin mitä täältä lähtee...?

        mormonien kohdalla on se ongelma, että syytävät rahaa kirkolleen VASTIKKEETTA.

        Juuri niin!

        Suomalainen mormonimummo saa pientä eläkettä ja jättää tekohampaansa ostamatta että kykenisi maksamaan täydet kymmenykset.

        Niilläkin rahoilla sitten Utahin upseerit pyörittävät omaa bisnestä eikä mummu hyödy koko touhusta tuon taivaallista.

        Täysin hanurista koko MAP-kultin touhu!

        Hävitkää, kadotkaa, kuolkaa sukupuuttoon! Mitään hyvää ette tee eikä kukaan peräänne itke!


      • Selkeyttä
        M.E.L. kirjoitti:

        Jos joku maksaa elämänsä 10% tuloistaan jollekin yhteisölle, joka ei edes kehtaa esittää maksajalle tilinpäätöstietoja haisee homma todella pahasti!

        Maksaja on idiootti ja rahojen vastaanottaja on huijari!

        Aivan turha sössöttää jumalista sun muista tällaisessa tapauksessa!

        Jumala ei tarvitse rahaa eikä ole valtuuttanut KETÄÄN toimimaan verovoutinaan. Jeesus ei ollut ollenkaan kiinnostunut rahasta tai bisneksen pyörittämisestä vaan hänen opetuksensa käsittelivät aivan muita asioita!

        Jumala on antanut meille ihmisille tehtäviä. Ei ole tarkoitus, että Hän tekee puolestamme sen, minkä voimme itse tehdä. Kymmenykset ovat ikiaikainen tapa ja käsky. Uuden testamentin aikana oli voimassa pyhityksen laki, jonka mukaan kaikki annettiin yhteiseen kassaan. Siitä kukin sai tarpeidensa mukaan ja jokaisen tuli huolehtia siitä.

        Kymmenyksistä on lukuisia kohtia Raamatussa kuten:
        2. Aik. 31:12
        niihin tuotiin kaikki lahjat ja kymmenykset. Varastojen ylivalvojana oli leeviläinen Konanja, ja hänen apunaan oli hänen veljensä Simei.

        Neh. 10:37
        (10:38) Tuomme papeille Jumalamme temppelin varastohuoneisiin myös leivän vuoden ensimmäisestä leipomuksesta, muut antimme sekä parhaan osan hedelmäpuiden ensi hedelmistä, viinistä ja öljystä. Kymmenesosan maan tuotosta annamme leeviläisille. He keräävät kymmenykset kaikista kaupungeista, joiden peltoja me viljelemme. [2. Moos. 23:19 ]

        Neh. 13:12
        Kaikki Juudan asukkaat toivat taas varastohuoneisiin kymmenykset viljasta, viinistä ja öljystä. [Neh. 10:38-40]

        Mal. 3:10
        -- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen.

        Hepr. 7:6
        Mutta Melkisedek, joka ei ollut heidän sukuaan, otti kymmenykset Abrahamilta ja siunasi hänet, vaikka Abraham jo oli saanut Jumalan lupaukset. [Room. 4:13]

        Hepr. 7:8
        Edellisessä tapauksessa kymmenyksiä keräsivät kuolevaiset ihmiset, jälkimmäisessä kymmenykset otti mies, joka kirjoitusten todistuksen mukaan elää aina.

        Hepr. 7:9
        Jopa Leevikin, kymmenysten kerääjä, joutui Abrahamin välityksellä tavallaan maksamaan hänelle kymmenykset.


      • Selkeyttä
        Sivullinen. kirjoitti:

        Olen muuten joskus ajatellut asiaa sillä tavalla, että miksi se muka on parempi, jos vienti on suurempi kuin tuonti. Eikös se ole parempi, jos Suomeen tulee enemmän tavraa kuin mitä täältä lähtee...?

        mormonien kohdalla on se ongelma, että syytävät rahaa kirkolleen VASTIKKEETTA.

        Vai vastikkeetta! - Jos ajattelee, että vain materia on vastiketta rahoille, niin kaipa noinkin voi luulla.


      • Selkeyttä
        Sivullinen. kirjoitti:

        Tapani, sinun mielestäsi ehkä hyvää, mutta raivon vallassa piiskaaminen, tajuttomaksi piikittäminen, hiuksista suihkuun raahaaminen, "Jumalan valtuudella" suu vaahdossa oman vaimon kiroaminen... Ei oikein perheidylliltä vaikuta. No, tietenkin kaikki on mielestäsi niiden perheenjäsentesi syytä, jotka eivät Smithin oppiin haksahtaneet. Olit kuitenkin normaali perheenisä ennen hurahtamistasi. Muutuit hirviöksi vasta alettuasi uskoa Smithiin, jolloin narsismisi puhkesi kukkaan.

        Se on toki positiivista, että kuudesta lapsestasi vain neljä on jäänyt Smithin uskon harhaan. Sehän on jo melkoista hengellistä edistymistä!

        Kuvitelmasi ei vastaa sitä, mitä on jossakin perheessä tapahtunut. Kuvitelmistasi paistaa tarkoituksesi, joka on vain nettikiusata ja loukata sekä saada kirkkomme kaikin tavoin epäedulliseen valoon.


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Vai vastikkeetta! - Jos ajattelee, että vain materia on vastiketta rahoille, niin kaipa noinkin voi luulla.

        Täysin vastikkeetta!

        Täysin hävyttömän rahastuksen lisäksi kun MAP-kirkossa ei mikään ole oikeasti totta.

        Rakentele vaan paappa ostareita niin pääset jumalaksi ja saat ikioman haaremin :-D


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Jumala on antanut meille ihmisille tehtäviä. Ei ole tarkoitus, että Hän tekee puolestamme sen, minkä voimme itse tehdä. Kymmenykset ovat ikiaikainen tapa ja käsky. Uuden testamentin aikana oli voimassa pyhityksen laki, jonka mukaan kaikki annettiin yhteiseen kassaan. Siitä kukin sai tarpeidensa mukaan ja jokaisen tuli huolehtia siitä.

        Kymmenyksistä on lukuisia kohtia Raamatussa kuten:
        2. Aik. 31:12
        niihin tuotiin kaikki lahjat ja kymmenykset. Varastojen ylivalvojana oli leeviläinen Konanja, ja hänen apunaan oli hänen veljensä Simei.

        Neh. 10:37
        (10:38) Tuomme papeille Jumalamme temppelin varastohuoneisiin myös leivän vuoden ensimmäisestä leipomuksesta, muut antimme sekä parhaan osan hedelmäpuiden ensi hedelmistä, viinistä ja öljystä. Kymmenesosan maan tuotosta annamme leeviläisille. He keräävät kymmenykset kaikista kaupungeista, joiden peltoja me viljelemme. [2. Moos. 23:19 ]

        Neh. 13:12
        Kaikki Juudan asukkaat toivat taas varastohuoneisiin kymmenykset viljasta, viinistä ja öljystä. [Neh. 10:38-40]

        Mal. 3:10
        -- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen.

        Hepr. 7:6
        Mutta Melkisedek, joka ei ollut heidän sukuaan, otti kymmenykset Abrahamilta ja siunasi hänet, vaikka Abraham jo oli saanut Jumalan lupaukset. [Room. 4:13]

        Hepr. 7:8
        Edellisessä tapauksessa kymmenyksiä keräsivät kuolevaiset ihmiset, jälkimmäisessä kymmenykset otti mies, joka kirjoitusten todistuksen mukaan elää aina.

        Hepr. 7:9
        Jopa Leevikin, kymmenysten kerääjä, joutui Abrahamin välityksellä tavallaan maksamaan hänelle kymmenykset.

        Perusteetonta roskaa!

        Kymmenysasiakin on sinulle selitetty moneen kertaan. Yksikään mormoni ei ole Jerusalemin temppelin pappi!

        Täyttä hölynpölyä ovat kaikki juttusi!


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Jumala on antanut meille ihmisille tehtäviä. Ei ole tarkoitus, että Hän tekee puolestamme sen, minkä voimme itse tehdä. Kymmenykset ovat ikiaikainen tapa ja käsky. Uuden testamentin aikana oli voimassa pyhityksen laki, jonka mukaan kaikki annettiin yhteiseen kassaan. Siitä kukin sai tarpeidensa mukaan ja jokaisen tuli huolehtia siitä.

        Kymmenyksistä on lukuisia kohtia Raamatussa kuten:
        2. Aik. 31:12
        niihin tuotiin kaikki lahjat ja kymmenykset. Varastojen ylivalvojana oli leeviläinen Konanja, ja hänen apunaan oli hänen veljensä Simei.

        Neh. 10:37
        (10:38) Tuomme papeille Jumalamme temppelin varastohuoneisiin myös leivän vuoden ensimmäisestä leipomuksesta, muut antimme sekä parhaan osan hedelmäpuiden ensi hedelmistä, viinistä ja öljystä. Kymmenesosan maan tuotosta annamme leeviläisille. He keräävät kymmenykset kaikista kaupungeista, joiden peltoja me viljelemme. [2. Moos. 23:19 ]

        Neh. 13:12
        Kaikki Juudan asukkaat toivat taas varastohuoneisiin kymmenykset viljasta, viinistä ja öljystä. [Neh. 10:38-40]

        Mal. 3:10
        -- Tuokaa täydet kymmenykset aarrekammioon, jotta temppelissäni olisi ruokaa. Koetelkaa minua tällä tavalla, sanoo Herra Sebaot. -- Silloin saatte nähdä, että minä avaan taivaan ikkunat ja vuodatan teille sateen runsaan siunauksen.

        Hepr. 7:6
        Mutta Melkisedek, joka ei ollut heidän sukuaan, otti kymmenykset Abrahamilta ja siunasi hänet, vaikka Abraham jo oli saanut Jumalan lupaukset. [Room. 4:13]

        Hepr. 7:8
        Edellisessä tapauksessa kymmenyksiä keräsivät kuolevaiset ihmiset, jälkimmäisessä kymmenykset otti mies, joka kirjoitusten todistuksen mukaan elää aina.

        Hepr. 7:9
        Jopa Leevikin, kymmenysten kerääjä, joutui Abrahamin välityksellä tavallaan maksamaan hänelle kymmenykset.

        Ei kukaan ole koskaan antanut yhdellekään mormonille tehtäväksi toimia verovoutinaan. Mitään näyttöä moisesta toimeksiannosta EI OLE!

        MAP-kirkon johto valehtelee tässä(kin) asiassa hyötymistarkoituksessa.


      • Sivullinen.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kuvitelmasi ei vastaa sitä, mitä on jossakin perheessä tapahtunut. Kuvitelmistasi paistaa tarkoituksesi, joka on vain nettikiusata ja loukata sekä saada kirkkomme kaikin tavoin epäedulliseen valoon.

        Tapani, sinähän olet itse myöntänyt nuo kaikki asiat tapahtuneiksi, tosin syyllistäen uhrisi.


      • Sivullinen.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Vai vastikkeetta! - Jos ajattelee, että vain materia on vastiketta rahoille, niin kaipa noinkin voi luulla.

        Ei toki vain matreia. Monet hyödykkeet, mm. TV-dokumentit eivät ole materiaa. Mutta mormonit eivät saa mitään todellista vastinetta rahoilleen. Uskontoa voisi harjoittaa ilman että kustantaa ostareita.


      • Ent. mormoni
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kuvitelmasi ei vastaa sitä, mitä on jossakin perheessä tapahtunut. Kuvitelmistasi paistaa tarkoituksesi, joka on vain nettikiusata ja loukata sekä saada kirkkomme kaikin tavoin epäedulliseen valoon.

        Kyllähän tuo kaikki on valitettavasti totta. Miksi vääristelet tosiasioita, Tapani1?

        Katso itseäsi. Jos olet itsellesi rehellinen joudut myöntämään, että myöskään mormoneiksi jääneiden perheenjäsentesi elämän laatu ei ole niin hyvä kuin se voisi olla ilman mormonikodissa vietetyn lapsuuden aiheuttamia vaurioita.


      • hmm..
        M.E.L. kirjoitti:

        Netistä tilaaja saa tavaraa vastineeksi maksustaan.

        Mormoni ei saa mitään!

        Ihan oikeasti, aivan tyhmäkö olet?!

        Nettipelaamalla siis miljonääriksi, sehän kansantaloutta nostaa kun miljoonat veroparatiiseihin valuu. Nykyisin aineettomat lahjat ovat IN, materian kerääminen niin aikansa elänyttä, säälin sinua.


      • hmm..
        M.E.L. kirjoitti:

        Sinulla ja minulla on myös se pieni ero että minä osaan laskea ja tiedän hyvinkin mitä tuollaisen sirkuksen pyöritys maksaa.

        Sinulle ei näytetä edes tilinpäätöksiä etkä muutenkaan tajua talousasioista yhtään mitään.

        Mikä on vastaavanlainen organisaatio johon voit verrata tuolla jäsenpohjalla? Kerro esimerkkejä.


      • Miten on?
        Ent. mormoni kirjoitti:

        Kyllähän tuo kaikki on valitettavasti totta. Miksi vääristelet tosiasioita, Tapani1?

        Katso itseäsi. Jos olet itsellesi rehellinen joudut myöntämään, että myöskään mormoneiksi jääneiden perheenjäsentesi elämän laatu ei ole niin hyvä kuin se voisi olla ilman mormonikodissa vietetyn lapsuuden aiheuttamia vaurioita.

        Jokin värjää ne lasit, joilla katselet palautettua Kristuksen kirkkoa. - Pystytkö myöntämään sen jonkun?


      • M.E.L.
        Miten on? kirjoitti:

        Jokin värjää ne lasit, joilla katselet palautettua Kristuksen kirkkoa. - Pystytkö myöntämään sen jonkun?

        Mistään 'palautuksesta' ei ole pienintäkään näyttöä. Ei myös yhdenkään mormonin väitetystä profeetallisuudesta.

        Mormonin kirjasta on näyttöä: Se on historiallisesti täyttä puppua!

        Täysin hävyttömän rahastuksen lisäksi mormonismissa ei mikään ole oikeasti totta!

        Ken muuta väittää, esittäkööt ensimmäisen oikean todisteen Mormonin kirjan satujen tueksi tai pitäköön suunsa kiinni.


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Vai vastikkeetta! - Jos ajattelee, että vain materia on vastiketta rahoille, niin kaipa noinkin voi luulla.

        MAP-kirkosta hyötyy AINOASTAAN pieni mormonieliitti - liikemiehet, joiden käyttöön kymmenysrahat kanavoidaan ja jotka ne investoivat OMAKSI HYÖDYKSEEN.

        Yksikään muu mormoni ei tästä koko sirkuksesta hyödy YHTÄÄN MITÄÄN, tuhlaa ainoastaan oman ja läheistensä elämän aivan omaa typeryyttään hulluuden alttarille.

        Aprillia vaan lurutuksen kopaukset ja iankaikkiset avioliitot. Yhtä tyhjän kanssa ja yhtä totta kuin esimerkiksi Mormonin kirja joka ei ole miltään osin historiallisesti totta.

        Kun se on täyttä puppua historiallisesti niin miksi ihmeessä se olisi muka totta hengellisesti? Miksi Jumala valehtelisi, edes pienessä asiassa?!

        Ja jos Jumala valehtelisi niin mitä ihmeen virkaa sellaisella 'jumalalla' olisi kenellekään?

        Aprillia kaikki vaan!


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        No, sano nyt vielä kerran, mikä SINUSTA on kristinuskoa? - Onko se sitä, mitä Athanasiuksen uskontunnustuksessa sanotaan vai sitä, mitä Raamatussa sanotaan?

        Kristinusko on "minun juttuni" ja palautetun Jeesuksen Kristuksen kirkon "juttu". Monijumaluudesta hokeminen on vailla vähäisimpiäkään perusteita, mutta juuri siihen täällä tukeudutaan.

        Jumala -sanan eri merkityksiä ei haluta (?) ymmärtää. Ihmisetkin ovat Raamatun mukaan jumalia, koska olemme taivaallisen Isämme lapsia. Kristus ja Pyhä Henki ovat Jumalia, koska he ovat jumaluuden jäseniä. Silti on vain yksi Jumala, kun sanalla tarkoitetaan meidän kaikkien taivaallista Isää.

        Pirunko väliä sillä on mikä kenenkin mielestä on kristinuskoa?

        Kristinusko määriteltiin Nikean kirkolliskokouksessa ja määritelmä ON SIINÄ! Kristitty allekirjoittaa määritelmän ja on kristitty, pakana ei allekirjoita eikä ole kristitty.

        Asiassa ei ole mitään epäselvää eikä pienintäkään tulkinnanvaraa joten turhaan känkkäät täysin päivänselvästä asiasta!

        Ei kristinuskon määritelmä muutu mihinkään esimerkiksi sinun haihattelujesi vuoksi! Eikä kenenkään muunkaan mielialanvaihteluiden mukaan.


      • M.E.L.
        hmm.. kirjoitti:

        Mikä on vastaavanlainen organisaatio johon voit verrata tuolla jäsenpohjalla? Kerro esimerkkejä.

        Esimerkiksi vapaamuurarit. Kulurakenteeltaan samanlainen kuin MAP-kirkko. Nyt tosin vuotuinen jäsenmaksu nousee 170 Eur. -> 200 Eur. mutta sellaisella summalla per jäsen pyörisi MAP-kirkkokin(!)

        Voit myös katsoa esimerkiksi luterilaisen, katolisen tai ortodoksisen kirkon tilinpäätökset netistä. Nämä kirkot toimivat rehellisesti eikä niillä siksi ole mitään ongelmaa julkaista tilinpäätöksiään.

        EPÄREHELLISELLÄ MAP-kirkolla taas on talouspuolella niin paljon hämärää - siis nimenomaan pääoman puhallusta Yhdysvaltoihin - että se ei kertakaikkiaan uskalla näyttää tilinpäätöstietojaan edes omille maksaville pölväste... jäsenilleen.


      • Selkeyttä
        M.E.L. kirjoitti:

        Esimerkiksi vapaamuurarit. Kulurakenteeltaan samanlainen kuin MAP-kirkko. Nyt tosin vuotuinen jäsenmaksu nousee 170 Eur. -> 200 Eur. mutta sellaisella summalla per jäsen pyörisi MAP-kirkkokin(!)

        Voit myös katsoa esimerkiksi luterilaisen, katolisen tai ortodoksisen kirkon tilinpäätökset netistä. Nämä kirkot toimivat rehellisesti eikä niillä siksi ole mitään ongelmaa julkaista tilinpäätöksiään.

        EPÄREHELLISELLÄ MAP-kirkolla taas on talouspuolella niin paljon hämärää - siis nimenomaan pääoman puhallusta Yhdysvaltoihin - että se ei kertakaikkiaan uskalla näyttää tilinpäätöstietojaan edes omille maksaville pölväste... jäsenilleen.

        Onko vapaamuurareilla Suomessa tuolla vuosimaksulla hankittuna MAP-kirkon täällä olevaan omaisuuteen verrattava kiinteistöomaisuus? - Väite siitä, että rahat lähetettäisiin Utahiin, ei pidä paikkaansa.


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Onko vapaamuurareilla Suomessa tuolla vuosimaksulla hankittuna MAP-kirkon täällä olevaan omaisuuteen verrattava kiinteistöomaisuus? - Väite siitä, että rahat lähetettäisiin Utahiin, ei pidä paikkaansa.

        Minä näen meidän tilinpäätöksemme.

        Sinä et näe teidän, joten et tiedä mistään mitään!

        Kiinteistöjä meillä on enemmän kuin teillä :) Taloudenpitomme on tarkkaa ja maksajille avointa eikä meitä huijata talousasioissa.

        Mormoneilla sitten ilmiselvästi talousasioista vastaa simpanssi ja maksajat ovat vielä häntäkin hölmömpiä :)

        Tapani, SUURIN OSA maksamistanne kymmenyksistä puhalletaan teiltä 'jonnekin' joka vuosi! Asian ymmärtäminen ei edes vaadi korkeampaa matematiikkaa :-D


      • Selkeyttä
        M.E.L. kirjoitti:

        Pirunko väliä sillä on mikä kenenkin mielestä on kristinuskoa?

        Kristinusko määriteltiin Nikean kirkolliskokouksessa ja määritelmä ON SIINÄ! Kristitty allekirjoittaa määritelmän ja on kristitty, pakana ei allekirjoita eikä ole kristitty.

        Asiassa ei ole mitään epäselvää eikä pienintäkään tulkinnanvaraa joten turhaan känkkäät täysin päivänselvästä asiasta!

        Ei kristinuskon määritelmä muutu mihinkään esimerkiksi sinun haihattelujesi vuoksi! Eikä kenenkään muunkaan mielialanvaihteluiden mukaan.

        Aivan,on selvää ,että Nikean kirkolliskokouksessa määriteltiin tietty kristinusko, joka on muuta kuin Raamatusta ilmenevä. Jo ennen Nikean kokousta, Kristukseen uskovia sanottiin kristityiksi. Se oli alun perin pilkkanimi kuten sana mormonikin. Alunperin Kristuksen seuraajia sanottiin pyhiksi, millä tarkoitettiin Kristuksen seuraajiksi erotetuiksi.

        Se, mihin palautetussa Jeesuksen Kristuksen kirkossa uskotaan, on aivan samaa mitä on Raamatusta. Jäseniä sanotaan tässäkin kirkossa pyhiksi, mutta myöhempien aikojen pyhiksi. Kirkon oikea nimi on Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Olemme kristittyjä, koska uskomme Kristukseen, mutta täsmällisempi nimitys on myöhempien aikojen pyhät..


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Onko vapaamuurareilla Suomessa tuolla vuosimaksulla hankittuna MAP-kirkon täällä olevaan omaisuuteen verrattava kiinteistöomaisuus? - Väite siitä, että rahat lähetettäisiin Utahiin, ei pidä paikkaansa.

        Ja totta helvetissä rahaa on mennyt Utahiin aivan tolkuttomia summia koska kirkolla on varaa monen miljardin Dollarin ostoskeskusprojektiin.

        Ei enkeli Moroni ole ajanut setelilastissa olevaa rekkaa projektin aloituspalaveriin vaan joka Centti on huijattu teiltä maksavilta hyväuskoisilta typeryksiltä jotka ette näemmä todellakaan ymmärrä yhtään mistään mitään!


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Aivan,on selvää ,että Nikean kirkolliskokouksessa määriteltiin tietty kristinusko, joka on muuta kuin Raamatusta ilmenevä. Jo ennen Nikean kokousta, Kristukseen uskovia sanottiin kristityiksi. Se oli alun perin pilkkanimi kuten sana mormonikin. Alunperin Kristuksen seuraajia sanottiin pyhiksi, millä tarkoitettiin Kristuksen seuraajiksi erotetuiksi.

        Se, mihin palautetussa Jeesuksen Kristuksen kirkossa uskotaan, on aivan samaa mitä on Raamatusta. Jäseniä sanotaan tässäkin kirkossa pyhiksi, mutta myöhempien aikojen pyhiksi. Kirkon oikea nimi on Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Olemme kristittyjä, koska uskomme Kristukseen, mutta täsmällisempi nimitys on myöhempien aikojen pyhät..

        Täyttä roskaa!

        Absurdit höpinäsi ovat täysin vailla substanssia.

        Te olette Myöhempien Aikojen Tekopyhiä eikä teillä ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.


      • Selkeyttä
        M.E.L. kirjoitti:

        Minä näen meidän tilinpäätöksemme.

        Sinä et näe teidän, joten et tiedä mistään mitään!

        Kiinteistöjä meillä on enemmän kuin teillä :) Taloudenpitomme on tarkkaa ja maksajille avointa eikä meitä huijata talousasioissa.

        Mormoneilla sitten ilmiselvästi talousasioista vastaa simpanssi ja maksajat ovat vielä häntäkin hölmömpiä :)

        Tapani, SUURIN OSA maksamistanne kymmenyksistä puhalletaan teiltä 'jonnekin' joka vuosi! Asian ymmärtäminen ei edes vaadi korkeampaa matematiikkaa :-D

        Millä rahalla kiinteistöt on hankittu? Oletan, että varallisuus perustuu muuhun kuin vuosimaksuihin.


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Aivan,on selvää ,että Nikean kirkolliskokouksessa määriteltiin tietty kristinusko, joka on muuta kuin Raamatusta ilmenevä. Jo ennen Nikean kokousta, Kristukseen uskovia sanottiin kristityiksi. Se oli alun perin pilkkanimi kuten sana mormonikin. Alunperin Kristuksen seuraajia sanottiin pyhiksi, millä tarkoitettiin Kristuksen seuraajiksi erotetuiksi.

        Se, mihin palautetussa Jeesuksen Kristuksen kirkossa uskotaan, on aivan samaa mitä on Raamatusta. Jäseniä sanotaan tässäkin kirkossa pyhiksi, mutta myöhempien aikojen pyhiksi. Kirkon oikea nimi on Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko. Olemme kristittyjä, koska uskomme Kristukseen, mutta täsmällisempi nimitys on myöhempien aikojen pyhät..

        Aivan hyvin voimme kiertää tätä älytöntä kehää ja soitella päivästä toiseen samoja levyjä ja unohtaa kaikki mitä edellisenä päivänä on keskusteltu :-)

        Minä mitä suuremmalla todennäköisyydellä elän sinua pidempään :-D

        Tik tak, tik tak, vanha mies! Kuolema hiipii suuntaasi ja on jo lähellä.

        Kellosi käy ja Piru jo teroittelee hiilihankoaan palkinnoksesi :) Turhaa kuvittelet näkeväsi hymyilevän Smithin rajan takana. ;)


      • Selkeyttä
        M.E.L. kirjoitti:

        Ja totta helvetissä rahaa on mennyt Utahiin aivan tolkuttomia summia koska kirkolla on varaa monen miljardin Dollarin ostoskeskusprojektiin.

        Ei enkeli Moroni ole ajanut setelilastissa olevaa rekkaa projektin aloituspalaveriin vaan joka Centti on huijattu teiltä maksavilta hyväuskoisilta typeryksiltä jotka ette näemmä todellakaan ymmärrä yhtään mistään mitään!

        Mistä tiedät tuon ostoskeskuksen kustannukset? Tuskinpa sentään monta miljardia. Eiköhän sijoitus ole sitäpatsi tuottava. Siihen ei käytetty lainkaan kymmenysrahoja. Kirkolla on tuloja kiisteistöistä ym. muustakin kuin jäsenten lahjoituksista. Kiinteistöjen arvonnousu on sielläkin ollut melkoista.

        Kirkko on saanut myös testamentteja, kuten varmaan vapaamuuraritkin.


      • Selkeyttä
        M.E.L. kirjoitti:

        Aivan hyvin voimme kiertää tätä älytöntä kehää ja soitella päivästä toiseen samoja levyjä ja unohtaa kaikki mitä edellisenä päivänä on keskusteltu :-)

        Minä mitä suuremmalla todennäköisyydellä elän sinua pidempään :-D

        Tik tak, tik tak, vanha mies! Kuolema hiipii suuntaasi ja on jo lähellä.

        Kellosi käy ja Piru jo teroittelee hiilihankoaan palkinnoksesi :) Turhaa kuvittelet näkeväsi hymyilevän Smithin rajan takana. ;)

        Hah, hah! Saitpa aikaan naurunhyrähdyksen!


      • Tervaporvari
        M.E.L. kirjoitti:

        Minä näen meidän tilinpäätöksemme.

        Sinä et näe teidän, joten et tiedä mistään mitään!

        Kiinteistöjä meillä on enemmän kuin teillä :) Taloudenpitomme on tarkkaa ja maksajille avointa eikä meitä huijata talousasioissa.

        Mormoneilla sitten ilmiselvästi talousasioista vastaa simpanssi ja maksajat ovat vielä häntäkin hölmömpiä :)

        Tapani, SUURIN OSA maksamistanne kymmenyksistä puhalletaan teiltä 'jonnekin' joka vuosi! Asian ymmärtäminen ei edes vaadi korkeampaa matematiikkaa :-D

        Väitätkö oikeasti että 170-200€ vuosimaksuilla ostetaan ja pidetään yllä kiinteistöjä ym. Rapparitoimintaa, se on suuri vale!


      • M.E.L.
        Tervaporvari kirjoitti:

        Väitätkö oikeasti että 170-200€ vuosimaksuilla ostetaan ja pidetään yllä kiinteistöjä ym. Rapparitoimintaa, se on suuri vale!

        Tietenkin väitän.

        Osaan lukea tilinpäätöksiä. :)


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Hah, hah! Saitpa aikaan naurunhyrähdyksen!

        Kyllä se hymy hyytyy kun atrain takapuoleen läsähtää :-D


      • M.E.L.
        Tervaporvari kirjoitti:

        Väitätkö oikeasti että 170-200€ vuosimaksuilla ostetaan ja pidetään yllä kiinteistöjä ym. Rapparitoimintaa, se on suuri vale!

        Jos mormoneita vedätetään oikein kunnolla retkuun raha-asioissa, ei se tarkoita sitä että muita edes yritetään huijata :)

        Toki rehellinen peli ja sen tuoma matala kustannustaso ihmetyttää suunnattomasti täysin uunotettua mormonia :-D


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mistä tiedät tuon ostoskeskuksen kustannukset? Tuskinpa sentään monta miljardia. Eiköhän sijoitus ole sitäpatsi tuottava. Siihen ei käytetty lainkaan kymmenysrahoja. Kirkolla on tuloja kiisteistöistä ym. muustakin kuin jäsenten lahjoituksista. Kiinteistöjen arvonnousu on sielläkin ollut melkoista.

        Kirkko on saanut myös testamentteja, kuten varmaan vapaamuuraritkin.

        No sehän on aivan julkista tietoa!

        Opettele paappa ameriikan kieltä.


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mistä tiedät tuon ostoskeskuksen kustannukset? Tuskinpa sentään monta miljardia. Eiköhän sijoitus ole sitäpatsi tuottava. Siihen ei käytetty lainkaan kymmenysrahoja. Kirkolla on tuloja kiisteistöistä ym. muustakin kuin jäsenten lahjoituksista. Kiinteistöjen arvonnousu on sielläkin ollut melkoista.

        Kirkko on saanut myös testamentteja, kuten varmaan vapaamuuraritkin.

        KAIKKI MAP-kirkon kapitaali on peräisin kirkon jäseniltä!

        Sitä siirrellään, pestään, lainaillaan, sijoitetaan ja pyöritellään.

        Kaiken, AIVAN KAIKEN on kuitenkin kustantaneet kirkon jäsenet!


      • Tervaporvari..
        M.E.L. kirjoitti:

        Kyllä se hymy hyytyy kun atrain takapuoleen läsähtää :-D

        Sinähän vapaamuurarina paholaisen tekemiset tiedät....


      • Puah, hah,hah....
        M.E.L. kirjoitti:

        Tietenkin väitän.

        Osaan lukea tilinpäätöksiä. :)

        Paskan putket, olet tyhmintäkin mormonia hölmömpi kun uskot tuollasta skeidaa.
        Yksikään yhdistys/yritys maailmassa ei ostele kiinteistöjä ja ylläpidä niitä ja pyöritä vielä toimintaa 170€ vuodessa. TAASKO SINUA UUNOTETAAN 6-0!!


      • M.E.L.
        M.E.L. kirjoitti:

        No sehän on aivan julkista tietoa!

        Opettele paappa ameriikan kieltä.

        MAP-kirkko väittää kustannusten olleen 1.5 miljardia Dollaria.

        Totuus on kuitenkin liki kolme miljardia Dollaria.

        Makselkaa morkulat vaan kymmenyksiä ja selittäkää pokerinaamalla että kaikki maksamanne rahat kuluvat seurakuntaparakkienne ylläpito- ja rakennuskuluihin eikä MITÄÄN puhalleta muualle(!!)

        Miten sinisilmäisiä tolvanoita olettekaan(!!)


      • M.E.L.
        Puah, hah,hah.... kirjoitti:

        Paskan putket, olet tyhmintäkin mormonia hölmömpi kun uskot tuollasta skeidaa.
        Yksikään yhdistys/yritys maailmassa ei ostele kiinteistöjä ja ylläpidä niitä ja pyöritä vielä toimintaa 170€ vuodessa. TAASKO SINUA UUNOTETAAN 6-0!!

        Rappareita on hyvin vaikea uunottaa kun maan parhaimmat talousmiehet kuuluvat porukkaan :-D

        Me emme todellakaan ole mikään hölmöläisporukka malliin mormonit :-D


      • M.E.L.
        Tervaporvari.. kirjoitti:

        Sinähän vapaamuurarina paholaisen tekemiset tiedät....

        Ilman muuta!

        Sinustakin keitetään soppaa joka syötetään sittisontiaisille :)


      • :):P
        M.E.L. kirjoitti:

        Kyllä se hymy hyytyy kun atrain takapuoleen läsähtää :-D

        Se nähdään sitten KENEN hymy hyytyy...


      • A. Teisti
        :):P kirjoitti:

        Se nähdään sitten KENEN hymy hyytyy...

        Kaikkien hymy hyytyy, ellei jotakuta palsamoida suupielet ylöspäin.


      • Amerikan
        M.E.L. kirjoitti:

        MAP-kirkko väittää kustannusten olleen 1.5 miljardia Dollaria.

        Totuus on kuitenkin liki kolme miljardia Dollaria.

        Makselkaa morkulat vaan kymmenyksiä ja selittäkää pokerinaamalla että kaikki maksamanne rahat kuluvat seurakuntaparakkienne ylläpito- ja rakennuskuluihin eikä MITÄÄN puhalleta muualle(!!)

        Miten sinisilmäisiä tolvanoita olettekaan(!!)

        Ei taida sinultakaan oikein tuo Amerikan kieli sujua:
        The 5 billion dollar figure refers to the cost of the entire Salt Lake City downtown redevelopment project, referred to as "Downtown Rising." The City Creek Center cost $1.5 Billion.

        Eli koko alueen kunnostus tuli maksamaan 5 biljoonaa ja CITY CREEK (kauppakeskus) 1.5 miljoonaa.

        Roughly 125 businesses of all kinds have opened or moved there since 2009, or are about to open — not counting 100 in the newest shopping center — according to the Downtown Alliance, which promotes the area. About 5,000 people now live there, too, a 35 percent jump since 2010, said Jason Mathis, the group’s executive director. No one will mistake it for the East Village, but downtown is starting to become a place people actually seek out to eat and play. One fact captured the change as well as any, apparent on a recent visit: Four craft breweries now operate within 10 blocks of Temple Square, the historic center of both downtown and of the teetotaling Mormon world.

        http://www.deseretnews.com/article/700014610/Mormon-leaders-and-Salt-Lake-City-work-together-to-transform-land.html?pg=1

        Ex-Mormon claims regarding the financing of City Creek often include complaints that tithing money that they paid while believing members were used for this project, or that the tithing money of their ancestors was used to ultimately purchase the Church's "for-profit" companies. Some even claim that this is the reason that they left the Church. Perhaps the issue underlying this complaint is a lack of trust in the leaders who run the Church. When the Presiding Bishop gives assurances that tithing monies were not used to finance the Property Reserve's business ventures, such assurances are satisfactory to believing members who aren't worried about the truthfulness of Church leaders' reports.

        Eli suurinpiirtein: Ex-mormonien väitteet siitä että CC rahoitettiin kymmenyksistä rahasammoksi. Jotkut jopa väittävät lähteneensä kirkosta tämän vuoksi. Virkaatekevä piispakunnan johtaja vakuuttaa että kymmenys rahoja ei käytetty.


      • M.E.L.
        :):P kirjoitti:

        Se nähdään sitten KENEN hymy hyytyy...

        Etenkin sen, joka on niin tyhmä ettei älyä tarkistaa edes yksinkertaisimpia faktoja joille uskonsa rakentaa!

        Jumala antoi ihmisille pään myös muuhun käyttöön kuin pelkäksi telineeksi nenälle. Tämän soisi mormonienkin ymmärtävän.

        Aivan turha keuhkota ja kiivailla täyden hölynpölyn turvin eteenpäin sillä sillä tiellä tekee pelkästään itsensä pelleksi.


      • M.E.L.
        Amerikan kirjoitti:

        Ei taida sinultakaan oikein tuo Amerikan kieli sujua:
        The 5 billion dollar figure refers to the cost of the entire Salt Lake City downtown redevelopment project, referred to as "Downtown Rising." The City Creek Center cost $1.5 Billion.

        Eli koko alueen kunnostus tuli maksamaan 5 biljoonaa ja CITY CREEK (kauppakeskus) 1.5 miljoonaa.

        Roughly 125 businesses of all kinds have opened or moved there since 2009, or are about to open — not counting 100 in the newest shopping center — according to the Downtown Alliance, which promotes the area. About 5,000 people now live there, too, a 35 percent jump since 2010, said Jason Mathis, the group’s executive director. No one will mistake it for the East Village, but downtown is starting to become a place people actually seek out to eat and play. One fact captured the change as well as any, apparent on a recent visit: Four craft breweries now operate within 10 blocks of Temple Square, the historic center of both downtown and of the teetotaling Mormon world.

        http://www.deseretnews.com/article/700014610/Mormon-leaders-and-Salt-Lake-City-work-together-to-transform-land.html?pg=1

        Ex-Mormon claims regarding the financing of City Creek often include complaints that tithing money that they paid while believing members were used for this project, or that the tithing money of their ancestors was used to ultimately purchase the Church's "for-profit" companies. Some even claim that this is the reason that they left the Church. Perhaps the issue underlying this complaint is a lack of trust in the leaders who run the Church. When the Presiding Bishop gives assurances that tithing monies were not used to finance the Property Reserve's business ventures, such assurances are satisfactory to believing members who aren't worried about the truthfulness of Church leaders' reports.

        Eli suurinpiirtein: Ex-mormonien väitteet siitä että CC rahoitettiin kymmenyksistä rahasammoksi. Jotkut jopa väittävät lähteneensä kirkosta tämän vuoksi. Virkaatekevä piispakunnan johtaja vakuuttaa että kymmenys rahoja ei käytetty.

        Juupajuu :)

        Mistä rahat tulivat? :-D

        Mieti uudelleen.


      • M.E.L.
        Amerikan kirjoitti:

        Ei taida sinultakaan oikein tuo Amerikan kieli sujua:
        The 5 billion dollar figure refers to the cost of the entire Salt Lake City downtown redevelopment project, referred to as "Downtown Rising." The City Creek Center cost $1.5 Billion.

        Eli koko alueen kunnostus tuli maksamaan 5 biljoonaa ja CITY CREEK (kauppakeskus) 1.5 miljoonaa.

        Roughly 125 businesses of all kinds have opened or moved there since 2009, or are about to open — not counting 100 in the newest shopping center — according to the Downtown Alliance, which promotes the area. About 5,000 people now live there, too, a 35 percent jump since 2010, said Jason Mathis, the group’s executive director. No one will mistake it for the East Village, but downtown is starting to become a place people actually seek out to eat and play. One fact captured the change as well as any, apparent on a recent visit: Four craft breweries now operate within 10 blocks of Temple Square, the historic center of both downtown and of the teetotaling Mormon world.

        http://www.deseretnews.com/article/700014610/Mormon-leaders-and-Salt-Lake-City-work-together-to-transform-land.html?pg=1

        Ex-Mormon claims regarding the financing of City Creek often include complaints that tithing money that they paid while believing members were used for this project, or that the tithing money of their ancestors was used to ultimately purchase the Church's "for-profit" companies. Some even claim that this is the reason that they left the Church. Perhaps the issue underlying this complaint is a lack of trust in the leaders who run the Church. When the Presiding Bishop gives assurances that tithing monies were not used to finance the Property Reserve's business ventures, such assurances are satisfactory to believing members who aren't worried about the truthfulness of Church leaders' reports.

        Eli suurinpiirtein: Ex-mormonien väitteet siitä että CC rahoitettiin kymmenyksistä rahasammoksi. Jotkut jopa väittävät lähteneensä kirkosta tämän vuoksi. Virkaatekevä piispakunnan johtaja vakuuttaa että kymmenys rahoja ei käytetty.

        Kerropa nyt aivan juurta jaksaen näiden ostoskeskukseen investoitujen rahojen lähde :)

        Löysikö 'profeetta' ne kenties eräänä aamuna sänkynsä alta? :-D Vai ehkäpä puistonpenkiltä?


      • M.E.L.
        Amerikan kirjoitti:

        Ei taida sinultakaan oikein tuo Amerikan kieli sujua:
        The 5 billion dollar figure refers to the cost of the entire Salt Lake City downtown redevelopment project, referred to as "Downtown Rising." The City Creek Center cost $1.5 Billion.

        Eli koko alueen kunnostus tuli maksamaan 5 biljoonaa ja CITY CREEK (kauppakeskus) 1.5 miljoonaa.

        Roughly 125 businesses of all kinds have opened or moved there since 2009, or are about to open — not counting 100 in the newest shopping center — according to the Downtown Alliance, which promotes the area. About 5,000 people now live there, too, a 35 percent jump since 2010, said Jason Mathis, the group’s executive director. No one will mistake it for the East Village, but downtown is starting to become a place people actually seek out to eat and play. One fact captured the change as well as any, apparent on a recent visit: Four craft breweries now operate within 10 blocks of Temple Square, the historic center of both downtown and of the teetotaling Mormon world.

        http://www.deseretnews.com/article/700014610/Mormon-leaders-and-Salt-Lake-City-work-together-to-transform-land.html?pg=1

        Ex-Mormon claims regarding the financing of City Creek often include complaints that tithing money that they paid while believing members were used for this project, or that the tithing money of their ancestors was used to ultimately purchase the Church's "for-profit" companies. Some even claim that this is the reason that they left the Church. Perhaps the issue underlying this complaint is a lack of trust in the leaders who run the Church. When the Presiding Bishop gives assurances that tithing monies were not used to finance the Property Reserve's business ventures, such assurances are satisfactory to believing members who aren't worried about the truthfulness of Church leaders' reports.

        Eli suurinpiirtein: Ex-mormonien väitteet siitä että CC rahoitettiin kymmenyksistä rahasammoksi. Jotkut jopa väittävät lähteneensä kirkosta tämän vuoksi. Virkaatekevä piispakunnan johtaja vakuuttaa että kymmenys rahoja ei käytetty.

        Ihan oikeasti, voiko kukaan todellakin olla niin TYPERÄ ettei tajua mistä MAP-kirkko hankkii pääoman harjoittamaansa liiketoimintaan?

        MAKSAVILTA JÄSENILTÄÄN!

        KAIKKI raha on peräisin heiltä!


      • M.E.L.
        Amerikan kirjoitti:

        Ei taida sinultakaan oikein tuo Amerikan kieli sujua:
        The 5 billion dollar figure refers to the cost of the entire Salt Lake City downtown redevelopment project, referred to as "Downtown Rising." The City Creek Center cost $1.5 Billion.

        Eli koko alueen kunnostus tuli maksamaan 5 biljoonaa ja CITY CREEK (kauppakeskus) 1.5 miljoonaa.

        Roughly 125 businesses of all kinds have opened or moved there since 2009, or are about to open — not counting 100 in the newest shopping center — according to the Downtown Alliance, which promotes the area. About 5,000 people now live there, too, a 35 percent jump since 2010, said Jason Mathis, the group’s executive director. No one will mistake it for the East Village, but downtown is starting to become a place people actually seek out to eat and play. One fact captured the change as well as any, apparent on a recent visit: Four craft breweries now operate within 10 blocks of Temple Square, the historic center of both downtown and of the teetotaling Mormon world.

        http://www.deseretnews.com/article/700014610/Mormon-leaders-and-Salt-Lake-City-work-together-to-transform-land.html?pg=1

        Ex-Mormon claims regarding the financing of City Creek often include complaints that tithing money that they paid while believing members were used for this project, or that the tithing money of their ancestors was used to ultimately purchase the Church's "for-profit" companies. Some even claim that this is the reason that they left the Church. Perhaps the issue underlying this complaint is a lack of trust in the leaders who run the Church. When the Presiding Bishop gives assurances that tithing monies were not used to finance the Property Reserve's business ventures, such assurances are satisfactory to believing members who aren't worried about the truthfulness of Church leaders' reports.

        Eli suurinpiirtein: Ex-mormonien väitteet siitä että CC rahoitettiin kymmenyksistä rahasammoksi. Jotkut jopa väittävät lähteneensä kirkosta tämän vuoksi. Virkaatekevä piispakunnan johtaja vakuuttaa että kymmenys rahoja ei käytetty.

        Selitetäänpä asiaa nyt sitten kuten pikkulapselle, kun vastaanottokyky ja ymmärrys on sitä luokkaa :)

        Raha projektiin siirrettiin varmaan jostakin investointirahastosta ja myymällä osakkeita ja/tai maaomaisuutta. Siinä mielessä voidaan sanoa että 'kymmenysvaroja ei käytetty' :)

        Helppoa ja selvää, eikö? Kaikki on kunnossa?!

        Mistä se pääoma tuli investointirahastoon? Millä pääomalla osakkeet ja maaomaisuus hankittiin?

        Ei raha tyhjästä ilmesty, ystävät hyvät, ja mistä MAP-kirkko rahansa saa on MAKSAVAT JÄSENET joille sitten ei asian johdosta uskalleta näyttää mistään hinnasta kirkon tilinpäätöksiä!


      • !!!
        Amerikan kirjoitti:

        Ei taida sinultakaan oikein tuo Amerikan kieli sujua:
        The 5 billion dollar figure refers to the cost of the entire Salt Lake City downtown redevelopment project, referred to as "Downtown Rising." The City Creek Center cost $1.5 Billion.

        Eli koko alueen kunnostus tuli maksamaan 5 biljoonaa ja CITY CREEK (kauppakeskus) 1.5 miljoonaa.

        Roughly 125 businesses of all kinds have opened or moved there since 2009, or are about to open — not counting 100 in the newest shopping center — according to the Downtown Alliance, which promotes the area. About 5,000 people now live there, too, a 35 percent jump since 2010, said Jason Mathis, the group’s executive director. No one will mistake it for the East Village, but downtown is starting to become a place people actually seek out to eat and play. One fact captured the change as well as any, apparent on a recent visit: Four craft breweries now operate within 10 blocks of Temple Square, the historic center of both downtown and of the teetotaling Mormon world.

        http://www.deseretnews.com/article/700014610/Mormon-leaders-and-Salt-Lake-City-work-together-to-transform-land.html?pg=1

        Ex-Mormon claims regarding the financing of City Creek often include complaints that tithing money that they paid while believing members were used for this project, or that the tithing money of their ancestors was used to ultimately purchase the Church's "for-profit" companies. Some even claim that this is the reason that they left the Church. Perhaps the issue underlying this complaint is a lack of trust in the leaders who run the Church. When the Presiding Bishop gives assurances that tithing monies were not used to finance the Property Reserve's business ventures, such assurances are satisfactory to believing members who aren't worried about the truthfulness of Church leaders' reports.

        Eli suurinpiirtein: Ex-mormonien väitteet siitä että CC rahoitettiin kymmenyksistä rahasammoksi. Jotkut jopa väittävät lähteneensä kirkosta tämän vuoksi. Virkaatekevä piispakunnan johtaja vakuuttaa että kymmenys rahoja ei käytetty.

        > Eli koko alueen kunnostus tuli maksamaan 5 biljoonaa ja CITY CREEK (kauppakeskus) 1.5 miljoonaa.

        Eipä suju itseltäskään Amerikan kieli. 5 billion on 5 miljardia, ei biljoonaa!


      • M.E.L.
        !!! kirjoitti:

        > Eli koko alueen kunnostus tuli maksamaan 5 biljoonaa ja CITY CREEK (kauppakeskus) 1.5 miljoonaa.

        Eipä suju itseltäskään Amerikan kieli. 5 billion on 5 miljardia, ei biljoonaa!

        Ja ilman muuta kuka tahansa 'löytää' muutaman miljardin Dollarin, ihan tuosta vaan :-D

        Kyllä itsellänikin on pari arvo-osuustiliä joissa möllöttää osakkeita jotka yleensä tuottavat jotakin :)

        Eivät ne osakkeet sinne tyhjästä ilmestyneet vaan kyllä ne oli maksettava ihan omalla työllä hiellä ja tuskalla ansaituista palkkatuloista.

        Sijoitukset on AINA maksettava rahalla joka on revitty jonkun selkänahasta tai mormonien tapauksessa vaikkapa tekohammasrahoista(!!!)

        Bisnestä ei voi pyörittää ilman reaalista pääomaa joka tulee 'jostakin' :)

        MAP-kirkon tapauksessa on kyse MILJARDEISTA Dollareista. Haloo pöljät!!!


      • M.E.L.
        !!! kirjoitti:

        > Eli koko alueen kunnostus tuli maksamaan 5 biljoonaa ja CITY CREEK (kauppakeskus) 1.5 miljoonaa.

        Eipä suju itseltäskään Amerikan kieli. 5 billion on 5 miljardia, ei biljoonaa!

        Jos itselläni olisi komennossani viisi miljoonaa hyväuskoista pölvästiä kuten MAP-kirkolla, olisi suuri kiusaus toimia heidän kanssaan juuri yhtä härskisti kuin MAP-kirkko tekee omille jäsenilleen :-D

        Ei pienintäkään juridista vastuuta yhtään mistään ja hölmöiltä sen kun raha virtaa ja sillä voi tehdä ihan mitä vaan sattuu itseä huvittamaan :-D


      • Selkeyttä
        M.E.L. kirjoitti:

        KAIKKI MAP-kirkon kapitaali on peräisin kirkon jäseniltä!

        Sitä siirrellään, pestään, lainaillaan, sijoitetaan ja pyöritellään.

        Kaiken, AIVAN KAIKEN on kuitenkin kustantaneet kirkon jäsenet!

        Tietenkin kaikki varallisuus on peräisin jäseniltä! Kymmenusvaroja ei kuitenkaan ole käytetty ostokeskuksen rakentamiseen. Varoja on kertynyt myös muuta kautta. Ja vaikka olisikin, niin mitä se haittaisi? Sijoitus voi olla hyvinkin kannattava, ja lisäksi siten on varjeltu temppelin läheisyyden muuttumista kirkon periaatteiden vastaiseksi markkinapaikaksi.


      • Tervaporvari..
        M.E.L. kirjoitti:

        Rappareita on hyvin vaikea uunottaa kun maan parhaimmat talousmiehet kuuluvat porukkaan :-D

        Me emme todellakaan ole mikään hölmöläisporukka malliin mormonit :-D

        Kyse onkin siitä mitä sinulle ja sinunlaisille kerrotaan, mikä on totuus onkin ihan toinen juttu. Selvää on että kiinteistöjen ostamiseen ei tuo raha riitä, ei varmaan edes ylläpitoon. Kysy millä rahalla koko roska pyörii, hämmästyt varmasti.


      • M.E.L.
        Tervaporvari.. kirjoitti:

        Kyse onkin siitä mitä sinulle ja sinunlaisille kerrotaan, mikä on totuus onkin ihan toinen juttu. Selvää on että kiinteistöjen ostamiseen ei tuo raha riitä, ei varmaan edes ylläpitoon. Kysy millä rahalla koko roska pyörii, hämmästyt varmasti.

        Ei tarvitse kysyä kun tilinpäätös kertoo sen Centilleen.


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tietenkin kaikki varallisuus on peräisin jäseniltä! Kymmenusvaroja ei kuitenkaan ole käytetty ostokeskuksen rakentamiseen. Varoja on kertynyt myös muuta kautta. Ja vaikka olisikin, niin mitä se haittaisi? Sijoitus voi olla hyvinkin kannattava, ja lisäksi siten on varjeltu temppelin läheisyyden muuttumista kirkon periaatteiden vastaiseksi markkinapaikaksi.

        Sitähän minä sanoin ja sinä senkuin känkkäät!

        Suurin osa mormonien maksamista kymmenyksistä päätyy Utahin upseereiden bisneskäyttöön.


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tietenkin kaikki varallisuus on peräisin jäseniltä! Kymmenusvaroja ei kuitenkaan ole käytetty ostokeskuksen rakentamiseen. Varoja on kertynyt myös muuta kautta. Ja vaikka olisikin, niin mitä se haittaisi? Sijoitus voi olla hyvinkin kannattava, ja lisäksi siten on varjeltu temppelin läheisyyden muuttumista kirkon periaatteiden vastaiseksi markkinapaikaksi.

        ...ja totta hemmetissä siihen on käytetty nimenomaan kymmenysvaroja jotka on pyöritelty investointirahastojen kautta!

        Tajuatko ollenkaan millaisista summista on kyse?

        MAP-kirkon tehtävä on kerätä rahaa mormonieliitin liiketoiminnan rahoittamiseen. Kaikki muu on toissijaista.

        Kuvitteliko joku tosissaan että kaikki Suomesta kerätyt kymmenysvarat saa todellakin kulumaan niiden seurakuntaparakkien ja yhden temppelintönön rakentamiseen ja ylläpitoon?!?!

        SIIHEN riittää kevyesti alle 200 Eur / vuosi mormonia kohden. Eikä tee edes tiukkaa!

        Opetelkaa laskemaan!


      • Ev.lut.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Suhteellisuustajusi? Vai rahat Amerikkaan! Millä rahjalla nämä sitten on maksettu ja millä niitä ylläpidetään ottaen huomioon jäsenmäärän:
        Tilastoa Suomesta sivuilta www.mormonit.fi
        4 866 jäsentä
        1 lähetyskenttä
        30 seurakuntaa
        1 Temppeli
        26 sukututkimuskeskusta

        Seurakunnilla on omat kokouspaikkansa ja suurimmalla osalla omat kirkkorakennuksensa. Joissakin paikoissa kaksi seurakuntaa kokoontuu samoissa tiloissa. Jäsenmäärään nähden on omia rakenuksia todella paljon verrattuna esim. Ev-lut. kirkon seurakunnan jäsenten lukumäärään.

        Eikö ole erikoista, että 4866 jäsentä tarvitsee n. 30 kirkkorakennusta ja temppelin. Temppeliä tosin käyttävät muutkin kuin suomalaiset, mutta keskimäärin yhden viikon kuukauden aikana.

        Erikoista on se, että jatkuvasti ilmoitat väärän jäsenmäärän. Täällä on jo monta kertaa ollut esillä, että mormoneja on Suomessa 3200 ja jäsenmäärä vähenee.


      • M.E.L.
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tietenkin kaikki varallisuus on peräisin jäseniltä! Kymmenusvaroja ei kuitenkaan ole käytetty ostokeskuksen rakentamiseen. Varoja on kertynyt myös muuta kautta. Ja vaikka olisikin, niin mitä se haittaisi? Sijoitus voi olla hyvinkin kannattava, ja lisäksi siten on varjeltu temppelin läheisyyden muuttumista kirkon periaatteiden vastaiseksi markkinapaikaksi.

        'Mitä se haittaisi' ?!?!

        SITÄ, että maksaville jäsenille VALEHDELLAAN ja heitä HARHAANJOHDETAAN väittämällä kymmenyksiä käytettävän 'Jumalan valtakunnan rakentamiseen' ja kirkon toimintojen rahoittamiseen. Niin sinäkin tyhmänä väitit!

        Tosiassa kerätyistä kymmenyksistä SUURIN OSA käytetään nimenomaan MAP-kirkon liiketoimien rahoittamiseen.

        Siinä touhussahan ei sitten ole mitään jumalaista tai jeesusteltavaa(!!)


      • !!!
        !!! kirjoitti:

        > Eli koko alueen kunnostus tuli maksamaan 5 biljoonaa ja CITY CREEK (kauppakeskus) 1.5 miljoonaa.

        Eipä suju itseltäskään Amerikan kieli. 5 billion on 5 miljardia, ei biljoonaa!

        Hiukan vastaava moka sattui ainakin yhdessä iltapäivälehdessä kun Australian haulikkomiehen väitettiin lähetelleen myrkkykirjeitä. Toimittaja oli suomentanut sanat "poison pen letter" hiukan väärin...

        Ja siis vielä: Nimimerkki "Amerikan" sanoo koko alueen kunnostuksen maksaneen 5 biljoonaa. Sehän olisi numeroin merkittynä 5 000 000 000 000. Se olisi noin 300 000 $ jokaista kirkon jäsentä kohti. Melkoisen kallis kunnostus!

        Kauppakeskuksen osuus samaisen nimimerkin mukaan olisi ollut 1,5 biljoonaa eli n. 100 000 taalaa jokaista kirkon jäsentä kohti.

        Se artikkelissa mainittu oikea luku (5 billion eli 5 miljardia eli 5 000 000 000) antaa sekin jokaista mormonikirkon jäsentä kohti laskettuna 300 taalaa koko alueen kunnostukseen. Kauppakeskuksen rakentamisessa luku on 100 taalaa jäsentä kohti.


      • No niin.
        M.E.L. kirjoitti:

        Ei tarvitse kysyä kun tilinpäätös kertoo sen Centilleen.

        Tuopa se tilinpäätös esille tänne.

        Samaahan vaadit mormoneilta.


      • M.E.L.
        No niin. kirjoitti:

        Tuopa se tilinpäätös esille tänne.

        Samaahan vaadit mormoneilta.

        Maksavat jäsenet näkevät sen sillä kyseessä ei ole mikään julkinen laitos kuten kirkko.

        Kyllä Luterilainen- Ortodoksi- ja Suomen Katolinen kirkko julkistaa tilinpäätöksensä vuosittain koska heidän toimintansa on rehellistä ja läpinäkyvää.

        MAP-kirkon toiminta taas ei ole rehellistä ja läpinäkyvää.


      • No niin.
        M.E.L. kirjoitti:

        Maksavat jäsenet näkevät sen sillä kyseessä ei ole mikään julkinen laitos kuten kirkko.

        Kyllä Luterilainen- Ortodoksi- ja Suomen Katolinen kirkko julkistaa tilinpäätöksensä vuosittain koska heidän toimintansa on rehellistä ja läpinäkyvää.

        MAP-kirkon toiminta taas ei ole rehellistä ja läpinäkyvää.

        Seli seli.

        Mikä rapparitouhussa on kaipaamaasi läpinäkyvää? Tilinpäätös ainakin on näkymätön.


      • M.E.L.
        No niin. kirjoitti:

        Seli seli.

        Mikä rapparitouhussa on kaipaamaasi läpinäkyvää? Tilinpäätös ainakin on näkymätön.

        Et siis ymmärrä suomen kieltä?

        Hyvä, väännetään rautalangasta:

        Jokainen jäsen näkee tilinpäätöksen ja tietää Centilleen tulot ja menot.

        Mormoni taas typeränä maksaa eikä hänelle näytetä tilinpäätöstä. Tässä on suuri ero!


      • Tervaporvari..
        M.E.L. kirjoitti:

        Et siis ymmärrä suomen kieltä?

        Hyvä, väännetään rautalangasta:

        Jokainen jäsen näkee tilinpäätöksen ja tietää Centilleen tulot ja menot.

        Mormoni taas typeränä maksaa eikä hänelle näytetä tilinpäätöstä. Tässä on suuri ero!

        Näkee sen mitä näytetään. MEL yhä uudelleen ja uudelleen astut uunotettavaksi, miksi helvetissä? En tunne tippaakaan sääliä sinua kohtaan kun et tajua vahingosta viisastua, pahinta tietenkin on että palvelet saatanaa etkä Jumalaa vaikka nyt ehkä niin luuletkin. Tuo tilinpäätös näytille vaadithan samaa mormoneiltakin, et ole heitä kummempi, 6-0 narussa viedään taas...


      • M.E.L.
        Tervaporvari.. kirjoitti:

        Näkee sen mitä näytetään. MEL yhä uudelleen ja uudelleen astut uunotettavaksi, miksi helvetissä? En tunne tippaakaan sääliä sinua kohtaan kun et tajua vahingosta viisastua, pahinta tietenkin on että palvelet saatanaa etkä Jumalaa vaikka nyt ehkä niin luuletkin. Tuo tilinpäätös näytille vaadithan samaa mormoneiltakin, et ole heitä kummempi, 6-0 narussa viedään taas...

        Mitäpä jos vaikka tervaisit nenäsi, hihhuli :)


      • M.E.L.
        Tervaporvari.. kirjoitti:

        Näkee sen mitä näytetään. MEL yhä uudelleen ja uudelleen astut uunotettavaksi, miksi helvetissä? En tunne tippaakaan sääliä sinua kohtaan kun et tajua vahingosta viisastua, pahinta tietenkin on että palvelet saatanaa etkä Jumalaa vaikka nyt ehkä niin luuletkin. Tuo tilinpäätös näytille vaadithan samaa mormoneiltakin, et ole heitä kummempi, 6-0 narussa viedään taas...

        En tuo sitä näytille koska sen näkevät ainoastaan jäsenet, mukaanlukien minä! Ilmeisesti et tiedä laisinkaan että mikä tilinpäätös ylipäätään on, jutuistasi päätellen! Luuletko että niistä tehdään useita eri versioita? :-D

        MAP-kirkon tapauksessa edes maksava jäsen ei ikinä näe tilinpäätöksiä, syistä jotka tässäkin keskusteluketjussa on tullut ilmi.

        Kirkko on sitäpaitsi 'julkinen' laitos ja sen kuuluisi toimia avoimesti ja julkistaa tilinpäätöksensä kuten esim Ev.Lut, ortodoksit ja katoliset Suomessa tekevät.

        MAP-kirkko ei toimi avoimesti koska se toimii epärehellisesti eikä sen tilinpäätökset kestä päivänvaloa ilman että jäsenistöön tulisi joukkopako. Rehellisellä kirkolla ei ole mitään ongelmaa toimia avoimesti, tässäkin asiassa.

        Mitä taas 'sääliisi' tulee, niin tuskin kukaan sen tarpeessa on. Kaikkein vähiten minä :) Keskitä sääli itseesi; tietämättömyyteesi ja sivistymättömyyteesi!


      • Näin on.
        M.E.L. kirjoitti:

        En tuo sitä näytille koska sen näkevät ainoastaan jäsenet, mukaanlukien minä! Ilmeisesti et tiedä laisinkaan että mikä tilinpäätös ylipäätään on, jutuistasi päätellen! Luuletko että niistä tehdään useita eri versioita? :-D

        MAP-kirkon tapauksessa edes maksava jäsen ei ikinä näe tilinpäätöksiä, syistä jotka tässäkin keskusteluketjussa on tullut ilmi.

        Kirkko on sitäpaitsi 'julkinen' laitos ja sen kuuluisi toimia avoimesti ja julkistaa tilinpäätöksensä kuten esim Ev.Lut, ortodoksit ja katoliset Suomessa tekevät.

        MAP-kirkko ei toimi avoimesti koska se toimii epärehellisesti eikä sen tilinpäätökset kestä päivänvaloa ilman että jäsenistöön tulisi joukkopako. Rehellisellä kirkolla ei ole mitään ongelmaa toimia avoimesti, tässäkin asiassa.

        Mitä taas 'sääliisi' tulee, niin tuskin kukaan sen tarpeessa on. Kaikkein vähiten minä :) Keskitä sääli itseesi; tietämättömyyteesi ja sivistymättömyyteesi!

        Rapparit ja mormonit ovat salaseuroja, jotka eivät julkista tilinpäätöstään.


      • M.E.L.
        Näin on. kirjoitti:

        Rapparit ja mormonit ovat salaseuroja, jotka eivät julkista tilinpäätöstään.

        Rapparit julkistaa vuosittain tilinpäätöksen aivan jokaiselle jäsenelleen. Asiasta on oma istunto jossa taloudenhoidon vastuuvapaudesta päätetään tilinpäätöksen läpikäynnin jälkeen.

        Mormoni EI IKINÄ näe kirkkonsa tilinpäätöksiä koska MAP-kirkko toimii epärehellisesti ja halveksii maksavaa jäsenkuntaansa.


      • heh..
        M.E.L. kirjoitti:

        Mitäpä jos vaikka tervaisit nenäsi, hihhuli :)

        Pistä tervapurkkisi kiinni, se kun vaikuttaa aivoihisi pehmittäen niitä, ihan kuin tinneri.


      • Tervaporvari..
        M.E.L. kirjoitti:

        Rapparit julkistaa vuosittain tilinpäätöksen aivan jokaiselle jäsenelleen. Asiasta on oma istunto jossa taloudenhoidon vastuuvapaudesta päätetään tilinpäätöksen läpikäynnin jälkeen.

        Mormoni EI IKINÄ näe kirkkonsa tilinpäätöksiä koska MAP-kirkko toimii epärehellisesti ja halveksii maksavaa jäsenkuntaansa.

        Kyse ei ole siitä ettei näytettäisi,kyllä näytetään,tosin vain osa. Onko valehtelemista jos ei kerro kaikkea? Kyllä on, ehdottomasti. Kun kiltisti maksat ja kuuliaisesti käyt kokouksissa, etenet, mutta vain jos sinut koetaan hyödylliseksi.Sitten tietämystä lisätään pala kerrallaan, osa asiasta kertoen,osasta visusti vaieten. Oletko pannut merkille miksi jotkut etenevät rappari portaissa nopeammin kuin toiset? Miksi sinun eteneminen junnaa?


      • M.E.L.
        Tervaporvari.. kirjoitti:

        Kyse ei ole siitä ettei näytettäisi,kyllä näytetään,tosin vain osa. Onko valehtelemista jos ei kerro kaikkea? Kyllä on, ehdottomasti. Kun kiltisti maksat ja kuuliaisesti käyt kokouksissa, etenet, mutta vain jos sinut koetaan hyödylliseksi.Sitten tietämystä lisätään pala kerrallaan, osa asiasta kertoen,osasta visusti vaieten. Oletko pannut merkille miksi jotkut etenevät rappari portaissa nopeammin kuin toiset? Miksi sinun eteneminen junnaa?

        Ok, olet omituinen höpöttäjä :)

        Tämä tuli harvinaisen selväksi.


    • Niin tällaista tää on ollut ainakin 10 vuotta. Katkeroituneet vastustajamme haluavat vain iskeä takaisin kaiken sen kiusan he kokivat aikanaan koulussa tai muualla kun perheen vanhemmat toivoivat onnellista elämää koko perheelle ja raahasivat heidät kirkkoon. No voisivat nyt olla onnellisia siitä että ei enään tarvitse raahautua kirkkoon, sen sijaan että roikkuvat täällä negativoimassa.
      Luin juuri että pelko aiheuttaa vihaa. Joistakuista me mormonit olemme kovin pelottavia.

      • M.E.L.

        Kyllä olet sitten tyhmä!

        Esitä edes YKSI oikea todiste Mormonin kirjan tarinan tueksi.

        Et pysty, koska Mormonin kirja ei ole totta, Smith eikä kukaan muu mormoni ole ikinä ollut oikea profeetta eikä MAP-kirkko ole mikään 'palautettu' kirkko.


      • !!!

        Nensku hyvä, sinun pitäisi päästä vihastasi yli. Asioita voidaan käsitellä viileän analyyttisesti. Kaltaisesi uhoaminen tekee hallaa edustamallesi asialle ja saa sinut tekemään typeriä mokia ("Vai että Jemenissä! Anna mun kaikki kestää!"-tyyliin).

        Analyysisi menee nyt sikälikin pieleen, että kaikki ei-mormonit täällä eivät suinkaan ole entisiä mormoneja.


      • M.E.L.

        On teillä 'jumalana' - luulihasulttaanina - melkoinen surkimus ja alisuoriutuja kun ei anna teille parempia aseita taistossanne uskonne puolesta :)

        Sinustakin hän on tehnyt aivan täyden pellen joka ei osaa eikä kykene perustelemaan ainuttakaan väittämäänsä yhtään millään kunnollisella argumentilla. Kyllä on heikot eväät morkuloille jaettu(!)

        Ei se osaa valita profeettojakaan kunnolla ja puhuu mitä sattuu!

        Mitä virkaa tuommoisella 'jumalalla' on kenellekään? :-) Aivan täyttä sekundaa!


    • Lyllerö

      ei ollut nettiä kun olin lapsi.Kiusaaminen on rumaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe