Kuinka kauan keho vielä kestää ryyppäämistä myrkytyksen jälkeen?

miten käy???

Eräs henkilö sai kerran vakavan alkoholimyrkytyksen, promillet ihan järkyttävät (jotkut ovat jo kuolleet vähemmästäkin) ja oli erittäin lähellä ettei häneltäkin henki mennyt, vietti teholla ja sairaalassa pitkän ajan. Keho tietenkin myös kärsi huomattavasti.

Muutaman kuukauden oli kuivilla, sen jälkeen jatkoi ryyppäämistä taas niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Kyseessä vähän päälle 20 vuotias. Ihmisen keho kestää ihmeellisen paljon rääkkiä, mutta kyllä tuossa tulee vielä nopeasti raja vastaan jos vielä kauan kaataa tyytyväisenä olutta kurkusta alas.

Onko se todella niin että jotkut ei opi ennen kuin henki lähtee? Oon ymmärtänyt että alkoholimyrkytyksen jälkeen ei saisi ottaa enää koskaan yhtään? Kuinka kauan kroppa kestää ennen kuin sanoo seis viimeisen kerran? Vasta hieman yli 20-vuotias ja kovaa vauhtia elämä menossa kohti tuhoa.

27

2531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkologi

      Eiköhän tuo juo itsensä hengiltä parissa vuodessa.

      Toisaalta kun nuorena kuoloo, niin tuloo kaunihimpi ruumis.

    • ei merkitystä

      Ei yksittäinen myrkytys tee mitään jos ja kun siitä hengissä selviää.
      Jatkuva tissuttelu se on se joka elimistön/aivot tuhoaa.

    • Läheltä nähnyt

      Ei todellakaan näe 30. syntymäpäiväänsä, kuten ei moni muukaan joka tuossa iässä on jo juoppo.

      Itse onneksi aloitin juopottelun vasta reilusti yli kaksikymppisenä, niin ei jäänyt sellaista viinariippuvuutta, pystyn olemaan hyvin selvinpäinkin useita päiviä.

      Kun alkaa kunnolla dokaamaan siinä 16-21 vuotiaana kehittymättömillä aivoilla, niin jälki on aina pahaa.

    • viinan kilot

      Oles kolme kuukautta putkeen selvin päin, jos se ei tuota ongelmia
      ja pystyt sen koska tahansa toistamaan, silloin viina ei selvästikään
      ole sinulle ongelma.

      Vaan jos et pysty olemaan ilman niitä saunaoluita tai ateria/seurustelu
      juoma viinejä joka viikkoisia ja lähes päivittäisiä, jotkut ainakin väittää
      että se aine on muodostunut silloin jo ongelmaksi.

      Tuosta jatkuvan tuissuttelun haitallisuudesta sekä aivoille että
      elimistölle täytyy olla nykytietämykseni pohjalta samaa mieltä.
      Yöunet on yksi mikä menee jossain vaiheessa persiilleen siihen
      liittyen.

      • AAlainen

        Valitettavasti olet alkoholisti jos joudut laskemaan päiviä ja kuukausia.

        Alkoholismi on peruuttamaton sairaus josta ei voi parantua vaan ainoastaan toipua päivä kerrallaan, koko loppuelämän ajan kerholla kahvitellen.

        Onneksi kerholla on kahvi väkevää ja pulla pehmeää. Jalkahiki tulee jotenkin raikkaammin nahkakengän läpi ja kahvipieru narahtaa kipakasti puujakkaraa vasten.


      • maibre
        AAlainen kirjoitti:

        Valitettavasti olet alkoholisti jos joudut laskemaan päiviä ja kuukausia.

        Alkoholismi on peruuttamaton sairaus josta ei voi parantua vaan ainoastaan toipua päivä kerrallaan, koko loppuelämän ajan kerholla kahvitellen.

        Onneksi kerholla on kahvi väkevää ja pulla pehmeää. Jalkahiki tulee jotenkin raikkaammin nahkakengän läpi ja kahvipieru narahtaa kipakasti puujakkaraa vasten.

        on tutkimus, joistakin ihmisistä tulee alkoholisteja toisista ei, sekin on keeneissä. ei kohtuullinen käyttö ketään tapa päin vastoin veri kiertää ja tulee hyvä olo, älkää nipottako ottakaa päänsärkypilleri tai kipup, tai mielialalääke jos kuristaa.


    • ------

      Yksi alkoholimyrkytys, josta palautui, ei ole kynnys elinvuosissa.
      Kynnykseksi tulee maksan ja haiman kestävyys ja viinakramppien määrä.
      Jatko riippuu juoduista viinamääristä.

    • Nuori lääkäri

      Alkoholista ei haittaa terveydelle, kunhan pysyy kohtuudessa, eli 17 annosta per päivä.

      • käyn töissä kyllä

        Pitääkö aloittaa jo aamusta, vai 12.00 jälkeen?


      • Vanhempi lääkäri

        Turpa kiinni juoppoidiootti


      • Vanhempi tohtori
        Vanhempi lääkäri kirjoitti:

        Turpa kiinni juoppoidiootti

        Työnnä tissu löylykauha syvälle perseenreikääsi.


      • maibre
        käyn töissä kyllä kirjoitti:

        Pitääkö aloittaa jo aamusta, vai 12.00 jälkeen?

        kristillisten sääntö usa ssa kirkonmenojen jälkeen .


    • Oulun mies

      Omassa lähipiirissäni useimmat on kestänyt rankkaa juomista noin 30 vuotta.
      Aloittajan kertoma antaa sellaisen vaikutelman että kyseinen henkilö
      juo väkeviä "kaksin käsin" jolloin pahin ongelma ei ole fyysinen vaan
      ongelma on korvien välissä.
      Kyseessä voi olla tahallinen tai tahaton itsetuhoinen juominen.
      Jos haluaa elää yli viiskymppiseksi niin silloin mahdollisimman mietoja juomia.
      Jos haluaa varmistaa elämisen vielä pitempään niin silloin kai raittius on ainoa järkevä vaihtoehto?

    • holistikko

      Tiedän 80 vuotiaaksi eläneitä, joilla kossupullo viikonloppuisin tahti,
      ei muuta. Pirullisia ja kärttyisiä ihmisiä, ei mitään kukkia kedolla
      lempeässä kesätuulessa heiluvia.

      Mua ois toisaalta haluttanut testata tuo oma linja, melko miedoiksi
      laimennettuja väkeviä iltaisin, vaihtelevilla jaksoilla putkia.
      Kauanko olis kestänyt kunto, meni vähän muuten persheelleen
      ehkä kunnon puolesta vielä ois voinu jonkun aikaa jatkaakin.

      Nyt kun voisi jatkaa, ei tee enää mieli, enkä oo käyny puujakkaraa
      kuluttamasa.

    • Itsellä riittävästi

      Eikö aloittaja voisi murehtia omaa ryypäämistään tai ryyppäämättömyyttään. Ihmeesti kiinnostaa kun pitää oikein palstalla kirjoitella. Varmaan sulla ei itselläsi ole muuta kuin kivaa kun pitää "erään henkilön" murheita ottaa käsiteltäväkseen.

    • sebyebsenzesb

      no jaa. itse lätrännyt viinan sun muiden litkujen kanssa jo pitkälle 40 vuotiaaksi. moni olisi näihin määriin jo kuukahtanut aikoja sitten. mutta jo suvussa on todellisia juomareita joten kait se pitkälti geeneistä. viime kuussa kävin kattavassa terveystarkastuksessa ja olin kuullemma ok mikä järkytti minua suunnattomasti. en voi muuta todeta että viina on säilöntä aine.

    • Näin on

      Kaikki on yksilöllistä. niin myös alkoholista tulevat haitat. Joidenkin elimistö mielenterveys kestää jollain taas ei.

    • mievaan2

      Kuinka nopeasti maksa palautuu normitasoon
      ilman alkoholia?

    • Nuori lääkäri

      Suositus on 17 annosta per päivä. Sen kestää kuka vain vaikka 100 vuotta.

      • mievaan2

        Ravintola annosta 4cl kertaa 17 on aika paljon
        päivittäis kulutukseksi?


    • ei ALKOa, mulle :)

      Mulla prakas haima 26v, no en uskonut pragas uudestaan, teho-osastoa, osastoa, A-klinikkaa, papin kanssa keskustelua, ei , ei mikään auttanut.Nuorena alkon kanssa aloitettu repi kroppaa niin sisäisesti kuin ulkoisesti rikki.
      Pitkät juomaputket ne miestä (poikaa) hajoitti.Minkäs teit, en ois halunnut, mutta en pystynyt, solut, psyyke ym. huusi viinaa.No, koska olin selkärangaton, kuten äitini sanoi ja olinkin niin viina vei ja minä valitin ( itsesääli).
      Juoppo juo, pari päivää ilman viinaa oltua ajatus, tämähän on kivaa, en taida ottaakaa pieneen aikaan.5min päästä jo viinakauppaan menossa, juopon mieli muuttuu hetkessä, se on kuin tuuliviiri, tätä ei normi ihminen käsitä, niin se vain kuitenkin on.
      LOPUKSI: minut pelasti elämälle ( ja oli minun läheisilleni SUURI helpotus), uskoon tulo.
      On, on moni sanonut, vaihdoit riippuvuuden toiseen.Olkoot, en jaksa kinat, mulla ja mun läheisillä on ollut hyvä olla jo 33vuotta, en vaihtais ikinä takas entiseen.Ja tää kaikki paranee, näin Sanassa ( Raamatussa) luvataan.miksen uskois et niin on, onhan ne lupaukset kantanut mua nämä yli 33v.
      Hyvää joulua Sinulle.

    • Eera

      En tunne yhtään tapausta missä etanoli itsessään on tappanut. Sivuosumat aina.

    • örkki

      Kirjastossa on hyviä kirjoja osastossa lääketiede alkoholi- ja huumeriippuvuudesta ja alkoholisairauksista (kuviakin on niissä)
      sieltä voi lukea

    • holisti 4

      Pienen ikäni 46v juonu,paitsi lasten odottamisen ja pieninä olo aikaan. nyt menny juominen ihan liiallisuuksiin,sydän,maksa yms. oireita,aina päätös ettei enää,va ku ei pidä montaa päivää.

      • sanansiementäsulle

        www.tv7.fi


    • janoinen sieni

      Suurkuluttajan=alkoholistin tuntee nopeasti iästä huolimatta.

      Ajatus kiertää kehää, hirnuu typerille jutuilleen, luulee olevansa kahvipöydän keskipiste tai pubin kiinnnostavin henkilö.

      Yleensä rahapula vaivaa. Kodissaan vanhaa tekniikkaa, risoja huonekaluja, vanhat vaatteet,sotkuista ja kaikki kertyneen varallisuuden merkit puuttuvat.

      Ei vakituista naisseuraa, jos jonkun löytää niin pubiruusun jonka kanssa juopottelee aikansa.

      Pahinta on ajatusten hajanaisuus, uniongelmat, sosiaalinen ulosanti heikkoa, kielellinen taso laskee näppärän teinin tasolle, maailmankuvan ja elinpiirin suppeneminen, ei matkustele, ystäväpiiri luusereita ja muisti heikentynyt.
      Älyllisesti ei itse huomaa jälkeenjääneisyyttään.

      Kaiken tämän saa jo reilulla 15 annoksella viikossa.
      Kannattaako ?

      Jo vuoden juomattomuus muuttaa asioita parempaan suuntaan, mutta vain harva siihen kykenee, Korkataan sille !!!!

      • sauna timppa

        Siksi on 17 annoksen sääntö. Se pitää kehon,mielen ja suolen virkeänä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe