pitkä piina

01tyty

Olen 13.v ja mulla on ollu nyt vuoden ajan hirveää kutinaa alapäässä, mutta vain iltaisin kun yritän nukkua. Kesällä kävin lääkärissä ja siellä todettiin hiivatulehdus ja amnettiin lääkkeitä. Käytin niitä määrätyn ajan, mutta kutina ei ole helpottanut. Luulen että tämä alkoi kun käytin hajustettuja alushousun suojia, sekä minulla on diabeetes jonka hoito on sekalaista. Olen nyt yli kuukauden ollut ilman suojia ja laittanut voidetta. Ja kun hoidon aloitin niin menkat alko (joskus elokuus) eikä oo sen jälkee tullu. Klitoriksen yläpuolella siinä karvojen tyvessä on myös punotusta ja kutinaa. Mitä voin tehdä?

9

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taina8

      Laita karvoitukseen punoittavalle alueelle Bacimycin-puuteria,se kuivattaa ja rauhoittaa.Puuvilla alushousut,ei pikkuhousunsuojia.Vagifem-voidetta pikkunokare iltaisin pesun jälkeen.

    • kutinan syy

      Diabeteksen hoitotasapaino on varmasti tärkeä, jotta hiivatulehdusta ei tulisi.

      Mietin tuon ajankohdan vuoksi, onko sinulla mahdollisesti kihomatoja. Sopisi oireisiin.

      Kuukautisista en olisi huolissaan, koska olet vielä niin nuori.

    • dyhmää

      Siis Taina8, ihanko tosissaan suosittelet 13-vuotiaalle vagifemia?????? Haloo!!!!

      • ..??...

        Ei todellakaan vagifemia!!


      • 01tyty
        ..??... kirjoitti:

        Ei todellakaan vagifemia!!

        Eli mitä saan käyttää ja mitä en?


    • hoitaja täti

      Kokeile kutinaan bepathen-voidetta vaikka viikon ja sitten tarv.kuurina canesten-voidetta.Tärkeää myös huolehtia että verensokeri on hoitotasolla.Silloin hiivatulehdusket vähenevät. Mitään hormonivoiteita en suosittele sinulel(vagifem,pausanol tms) Älä käytä alapesuun saippuaa.Joskus voit pestä alapesut myös perusvoiteella -hoitaa ärtnytää ihoa. Jos ei nämä auta-uudelleen lääkäriin.

      • 01tyty

        Oon ny käyttäny jotai 1-2kk canestenin voidetta ja hydrocortisonia, mut ei oo auttanu mitenkää. Joten pitää käydä taas lääkäril tai kokeilla sitä pephantteenii. Ja tää diabeetteksen hoito on ollu mulle vaikeeta et en saa hetkessä niitä kuntoon.


      • uudestaan lääkäriin
        01tyty kirjoitti:

        Oon ny käyttäny jotai 1-2kk canestenin voidetta ja hydrocortisonia, mut ei oo auttanu mitenkää. Joten pitää käydä taas lääkäril tai kokeilla sitä pephantteenii. Ja tää diabeetteksen hoito on ollu mulle vaikeeta et en saa hetkessä niitä kuntoon.

        Olet liian pitkään käyttänyt canesten voidetta. Hydrocortisoniakaan ei pitäisi käyttää jatkuvasti, jos ei ole erityistä syytä.
        On kyllä tosiaan aika selvittää asiaa lääkärillä. Jos kyseessä olisi hiiva, niin canesten olisi auttanut viikossa.

        Kihomadot kannattaa selvittää.

        Lääkärissä pitää käydä ahkerammin, jos hoito ei tehoa.
        Kun seuraavan kerran menet, toivottavasti pian, niin kysy, missä ajassa hoidon pitäisi vaikuttaa. Jos vaikutusta ei kyseisenä aikana ole, niin menet uudelleen lääkäriin. Kaivelkoon hän ammattilaisena tietämystään.


      • hoitoa
        uudestaan lääkäriin kirjoitti:

        Olet liian pitkään käyttänyt canesten voidetta. Hydrocortisoniakaan ei pitäisi käyttää jatkuvasti, jos ei ole erityistä syytä.
        On kyllä tosiaan aika selvittää asiaa lääkärillä. Jos kyseessä olisi hiiva, niin canesten olisi auttanut viikossa.

        Kihomadot kannattaa selvittää.

        Lääkärissä pitää käydä ahkerammin, jos hoito ei tehoa.
        Kun seuraavan kerran menet, toivottavasti pian, niin kysy, missä ajassa hoidon pitäisi vaikuttaa. Jos vaikutusta ei kyseisenä aikana ole, niin menet uudelleen lääkäriin. Kaivelkoon hän ammattilaisena tietämystään.

        Sinulla on vastaus ongelmaan itselläsi: Huonossa hoitotasapainossa oleva diabetes. Ota yhteyttä diabetespoliisi. Sokrut pitää saada kuntoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe