Kysymyksiä Arnoldin Golden Sixistä

Kyykytetty

Aloitin juuri kuntosalillakäynnin Arskan G6:lla, koska sitä kehuttiin jossain aloittelijalle hyväksi ohjelmaksi. Tein juuri ohjeiden mukaan, eli painot silleen, että vain viimeisen sarjan pari viimeistä toistoa olivat oikeasti hankalia. Lämmittelin myös ennen treeniä ja vedin vielä pikkupainoilla lämmittelysarjan ennen joka liikettä. Muut paikat ovat treenin jälkeen vähän jäykkiä, mutta asiaankuuluvalla tavalla. Mutta kyykky jumitti reiteni ja persaukseni niin, että salilta lähtiessä ei meinannut pystyä kavelemään alkuun. Kuuluuko tämä asiaan, vai pitäisikö pinenetää painoja ensi kerralla? Tekniikkani on kuitenkin vähintään kohtalainen.

9

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhan vaarallinen

      Kannattaa lopettaa koko kyykkäily ja siirtyä jalkaprässeihin

      • Vieläkin vaarallista

        Kannattaa lopettaa kuntosaliharrastus, jos on liian vaarallista...


      • Kyykytetty

        Mikä siinä on vaarallista? Kuten sanottu, tekniikka näyttäisi peilistä katsottuna olevan kohdallaan, joten siinä ei ole riskiä. Tangon allekaan en voi jäädä, koska kyykkytelineessä on turvaraudat. Jos muskelit pettävät, sen kun kaadun eteenpäin niin raudat nappaavat tangon.

        Se, mitä aloituksellani hain, oli lähinnä että pitäisikö kaikkien treenattujen lihasryhmien tuntua sunnilleen yhtä rasittuneilta?


    • Suurten lihasryhmien jumin huomaa selvemmin kuin muiden.
      Liikkumiseen vaikuttavat muistuttavat olemassa olostaan.

      Tee palauttava kyykkytreeni pienillä painoilla rennosti! Lepuuta pari päivää ja jatka!
      Vaihtele sarjoja, painoja ja liikenopeutta sekä palautuksia!
      Löydät kyllä tuntuman touhuun.

      Älä välitä noista prässikommenteista. Tulee aika jolloin pystyt arvioimaan itse milloin ja mihin tarpeeseen on prässiä syytä käyttää.

      Ei ole kummoinenekaan asia saada reitensä siihen kuntoon, että rappuja pystyy menemään alaspäin ainoastaan tukemalla kaiteesta.

      • Kyykytetty

        Eli tuo jumittuminen taitaa olla ihan normaali juttu. Nyt jalat ovatkin jo taas vetreytyneet kohtuullisesti (kävin salilla 10 aikaan tänä aamuna). Pitääpä ensi kerralla eli lauantaina kuitenkin pienentää painoja, jos silloin vielä jomottaa reisiä. Mitä tulee toistojen varioimiseen, niin taidan aluksi kuitenkin tehdä ihan niin kuin ohjelmassa määrätään (4x10), koska en vielä oikein osaa ruveta itse säätämään. Tuota liikenopeutta voisi kyllä makustella ja kokeilla, mikä on paras. Toiston nopeudellahan ei taida olla väliä, kunhan tekniikka pysyy kuosissa eikä huitaise salamana liikettä läpi?


      • gs14
        Kyykytetty kirjoitti:

        Eli tuo jumittuminen taitaa olla ihan normaali juttu. Nyt jalat ovatkin jo taas vetreytyneet kohtuullisesti (kävin salilla 10 aikaan tänä aamuna). Pitääpä ensi kerralla eli lauantaina kuitenkin pienentää painoja, jos silloin vielä jomottaa reisiä. Mitä tulee toistojen varioimiseen, niin taidan aluksi kuitenkin tehdä ihan niin kuin ohjelmassa määrätään (4x10), koska en vielä oikein osaa ruveta itse säätämään. Tuota liikenopeutta voisi kyllä makustella ja kokeilla, mikä on paras. Toiston nopeudellahan ei taida olla väliä, kunhan tekniikka pysyy kuosissa eikä huitaise salamana liikettä läpi?

        Golden six toimii aloittelijalle hyvin. Itse harjoittelin sillä ja tuloksia tuli. Muistat vaan syödä paljon ja pitää niitä lepopäiviäkin. Painoja on turha pienentää jos saa sarjat vedettyä läpi, päinvastoin nostaa kun mahdollista. Ja lihasjumit kuuluu asiaan..


    • gwgw

      Jalat jumiutuu kaikista pahiten ja palautuu kaikista hitaimmin.
      Ihan sama efekti on itsellä. toki olen salilta päässyt aina pois kävelemään, mutta kyllä ne jalat aika pehmeää makaroonia siinä kohtaa on ja seuraavat 3 päivää ei kävellä kunnolla, jolloin jalat on ihan julmetun kipeät.
      Kuuluu siis asiaan.

    • Kyykytetty

      Kiitoksia vastauksista, kaikki! Vielä olisi yksi kysymys: Onko ohjelman järjestys ehdoton, vai voiko tehdä esim. hauiksia kyykkysarjojen välissä, sen sijaan että pällistelisi tyhmänä seiniä sen 2 minuuttia? Ohjelman läpiviemisessä lämmittelyineen ja muineen menee kuitenkin sen 1 h 15 min tällä hetkellä, ja vähemmänkin voisi aikaa mennä.

    • G6 paremmaksi näin!!

      Lihakset tottuu tuohon 3xvko treenaukseen nopeasti ja eivät kipeydy enää samalla tavalla. Tälle on ihan hieno tieteellinen nimikin. En muista..

      Itsehän tekisin tuon niin kuin muutkin kokeneet:

      1. Taka/Etukyykky

      2. a) Penkki/Vinopenkki

      b) Leuanveto leveä/kapea/hammer ote - vuoroviikoin kulmasoudoun variaatiot

      3. a) Pystypunnerrus vaihdellen istuen / seisten / käsipainoilla

      b) Hauis tangolla / käsipainoilla


      4. a) Istumaannousu / voimapyörä

      b) Ojentajat taljassa edestä / pään yli jne.

      c) pohkeet/viparit sivulle 1-2x15

      Eli tuossa vuorosarjoina koko treeni ja aikaa menee puolet vähemmän. Vastakkaisia ja eri lihasryhmiä niin ei vie voimiakaan toisilta. Kannattaa tehdä eri variaatioita samasta liikkeestä kun tekniikka hallussa. Ei kannata kuluttaa niveltä aina samasta kulmasta samalla liikkeellä. Tämä erityisen tärkeää kun tehdään vielä 1-jakoisella. Pääkopalle myös mukavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe