Mitkä asiat miehessäsi ovat parasta?

Onnellinentrstrsrth

Tällä palstalla kun usein kirjoitetaan esimerkiksi naisten kohtuuttomista odotuksista, tai miesten tökeröstä käytöksestä tms... Mutta entäpä ne hyvät jutut, jotka arjessa oikeasti pitävät parisuhdetta kasassa? Haluatko kertoa niitä suuria tai pieniä asioita, joita todella arvostat miehessäsi? Tai miksipä ei toisinkinpäin, naisessasi?

Minun mies ei pidä siitä, jos liikaa kehutaan. Hän vaivaantuu. Siksi en aina voi hänelle kertoa sanoin, kuinka paljon arvostan. Avaudun nyt sitten täällä.:)

Tässä minun rakkaasta miehestäni jokunen esimerkki:

-Hän kohtelee minun lapsiani kuin he olisivat hänenkin: halaa, lohduttaa, komentaa ja opettaa. Perhe on kokonainen.
-Hän luottaa minuun. (Ja ihan syystä. En haluaisi ketään muuta.)
-Hän huomioi minua päivittäin pienillä teoilla, tekemättä siitä numeroa. Esimerkiksi laittaa autoni lämmitykseen, tuo kaupasta jotain mitä en koskaan muista, etsii minulle netistä tietoja joita tarvitsen tms. Pyytämättä.
-Ohi kulkiessaan silittää hitusen selkääni, lähes joka kerta, vuodesta toiseen.
-Jos hän huomaa että minua harmittaa jokin, hän ei tee siitä numeroa asiasta puhumalla liikoja, mutta onnistuu vaivihkaa saamaan minut hyvälle tuulelle.
-Hän muistaa minut aina, eri tilanteissa.
-Hän tietää heikkouteni, eikä soimaa minua niistä. Hyväksyy.
-Hän puhuu rakkaudesta harvoin, mutta sitäkin rehellisemmin.
-Ja kirsikkana kakun päälle -täydellinen sängyssä juuri minulle...

Toivon että olen hänelle yhtä hyvä kumppani, kuin mitä hän on minulle.

20

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • happy11

      Minä arvostan miehessäni hellyyttä, hiljaista varmuutta, halua auttaa muita, komeutta, rehellisyyttä ja luotettavuutta. Hän sattui tielleni juuri silloin, kun en ollut haku päällä, piti täydellinen tapaus korjata talteen, kun ei varmasti moista tielleni toista sattuisi:)

    • biux

      Arvostan mieheni luotettavuutta ja päättäväisyyttä. Hän rakastaa minua valtavasti.arvostaa ja kunnioittaa läheisiään.
      täydellinen mies minulle.

    • 11+5

      Hypoteettinen kysymys, olisiko aloittaja yhtä arvostavainen jos ei olisi yksinhuoltaja. Yleensä nainen kelpuuttaa sen auttavaisen tavismiehen vasta kun ensin on hankkinut lapsen jonkun vastuuntunnottoman rentun kanssa.

      • aloit.

        Ensinnäkin ei minun puolisoni ole tavismies, vaan erittäin erinomainen mies. Paras mahdollinen.:) Ja toisekseen en tehnyt lapsia vastuuntunnottoman rentun kanssa, vaan lasten biologinen isäkin on ihan kunnollinen mies. Töissä käyvä, koulutettu, tolkku päässä ja elää vaimonsa ja kuopuksensa kanssa tavallista elämää. Asuu tosin aika kaukana, joten tapaamiset yhteisten lasten kanssa eivät ole arkisia, mutta hyvin nekin on saatu onnistumaan. Mutta siis on vastuuntuntoinen kaveri hänkin. Ero tuli, koska olimme vain kavereita. Suhde alkoi jo teininä ja rakkaus varmastikin loppui jo ennen lapsia. Ja kyllä, tein virheen. Mutta elämä jatkuu, ja hyvin jatkuukin.:)

        Ja vaikka joku olisikin erehtynyt tekemään lapsia jonkun rentun kanssa, ja vasta sitten ymmärtää että kannattaa valita rinnalleen kunnollinen ja rakastava mies, niin sehän olisi vain merkki ihmisen oppimiskyvystä. Hatun noston paikka. Hieno asia.


    • Rakkaus15

      Ihana aloitus, sydämessäni on paikka erityisesti suomalaisille miehille

    • Kiva avaus vaihteen vuoksi. Voisin hehkuttaa miesystävääni (siis ei miestäni) vaikka kuinka paljon, mutta kerron mieluummin hänelle itselleen, mistä hänessä pidän :) Näihin ketjuihin tulee aina noita katkeria kommentoijia, kuten "11 5" edellä.

    • tsiis10

      hellyys ja luottavaisuus,yhteinen linja, yritteliäisyys ,pieni leikkimielisyys ehkä nämä ovat miehen parhaita puolia

    • ceciili

      Oon NAIMATON, lapseton 33-vuotias parisuhteessa elävä nainen (ihan vaan SULLE 11 5 tiedoksi....).

      Miehessäni on valtavasti hyviä piirteitä :). Hän on:

      - Huolehtivainen (varmistaa, olenko päässyt esim perille ok, olenko muistanut ottaa tavarat mukaan jne)
      - Herkkä (kyky tuntea ja nähdä maailma pintaa syvemmältä, liikuttuu kauniista asioista
      - sensuelli (tykkää kosketella ja olla lähellä PALJON muutenkin kuin seksi mielessä)
      - Taitava rakastaja (avoin uudelle sängyssä, haluaa että nautin)
      - komea (hyvät geenit syö fiksusti käy salilla)
      - luotettava (jos jotain ollaan sovittu, se pitää)

    • käpy

      Komea ja tyylikäs, hauska ja älykäs, saa hyvälle tuulelle, sanoo kohteliaisuuksia, huolehtii, ymmärtää puolesta sanasta mitä tarkoitan, haluttava, ihana määräilijä, kuitenkin herkkä eikä halua mulle mitään pahaa, suunnittelee ja miettii asioita etukäteen voidakseen paremmin ottaa huomioon muut. Ei tässä muuta huonoa ole kuin että pelkään menettäväni hänet. Itse en ole ollenkaan yhtä ihana vaikka yritän.

      • äouhöiuh

        Toivottavasti löydät keinoja itsetuntosi parantamiseen. Olet varmasti aivan yhtä hieno tyyppi kuin puolisosi. Hän on sinut rinnalleen valinnut, ja juuri sinuun sitoutunut. Tsemppiä.


    • Huonoa tuuria?

      Minullakin oli ihana mies. Uskoin aina, että hän se on kaikkein rehellisin. Kehuinkin häntä kaikille myös itselleen kuinka ihana hän onkaan. Kunnes paljastui, että miehelläni oli suhde toiseen naiseen ollut jo melkein kaksi vuotta.

    • soon 70v

      Yleisesti ja yhteisesti myönteisinä pidettäviä ominaisuuksia voi luetella pitkät litaniat mutta minusta oleelliset voi kiteyttää muutamaan harvaan, minulle tärkeään piirteeseen.

      Mieheni on aina ottanut täyden vastuun perheemme hyvinvoinnista kaikissa suhteissa.
      Minulla on ollut rajoittamaton vapaus sekä taloudellisessa, että henkisessä mielessä mutta tietenkin olen pitänyt järjen päässäni.

      Eräs ominaisuus jota arvostan hyvin paljon on se, että tarvittaessa hän on aina valmis päätöksen tekoon ja ottamaan siitä vastuun.
      Kyse ei ole minun tekemisteni rajoittamisesta vaan helpottamisesta.

      Eräs arkea helpottava ja parisuhteeseen sisältöä tuova asia on itsestään huolehtiminen.

      Koskaan emme ole erimielisyyksissämme menneet henkilökohtaisuuksiin, emme ole kaivelleet menneitä emmekä jääneet jurottamaan.

      Uskollisuudet, hellyydet, luottamukset, ulkonäöt, älykkyydet, huumorintajut jne. ovat itsestäänselvyyksiä kenellä missäkin suhteessa.

    • Minä ja Hän

      Meillä taitaa olla sama mies :-) Lisäisin vain, että hän on ihanan höpsö tekniikkainsinööri ja hänellä on samanlainen huumorintaju kuin minulla, joten meillä on tosi hauskaa. Hän huomioi koirani ja hellii niitäkin.

    • 10+5

      Miehessäni parasta on kaikki. Rakastan hänen vikojaankin. Kiitän joka päivä onneani, että hän tuli elämääni. Hänen kanssaan en pelkää mitään elämässä. Jos jokin hänet vie minulta pois niin tiedän, että mitään tällaista ei ole enää yhdelle elämälle varattuna toista kertaa. Minä olen tästä rakkaudesta jo niin täynnä, että se valaisee minun matkaani lopun elämääni enkä kaipaa vierelleni toista. Hän on minä ja minä olen hän.Ikuisesti.

    • Veeruska3

      Parasta rakkaassa miehessäni:

      - Empaattinen, nk. hyväsydäminen ihminen
      - Näyttää tunteensa avoimesti
      - Lahjakkuus monessa suhteessa
      - Huumorintaju
      - Hän pitää minua kuin kukkaa kämmenellä
      - Rakastaa minua ehdoitta ( Ja minä häntä

    • onnellinenvaimo

      Minun mieheni on parasta, mitä elämässäni on tapahtunut. Hän on rakastava, huomioiva, luotettava ja ihana kumppani. Myöskin paras ystäväni.
      Voin luottaa häneen täysin ja olla oma itseni. Hänen kanssaan tunnen olevani onnellinen.
      Rakastan häntä suunnattomasti! Ja hän myöskin minua.
      Me jaamme samat haaveet ja unelmat.
      Kaikkein parasta on, että hänen kanssaan saan myös näyttää negatiiviset tunteeni, olla heikko ja haavoittuva. Ja hän lohduttaa, suojelee ja kunnioittaa minua.
      Hän on parasta!

    • loove

      Kiva että ajatellaan joskus toisinkin päin asioita eikä vaan aina muisteta niitä huonoja asioita.. niinkun siis tarkoitan nyt ylipäätään kaikissa asioissa kuin myös tässäkin :)

      Omassa miehessäni ihaninta on:

      -Osaa olla hellä ja huomaavainen
      -Kunnioittaa ja arvostaa minua naisena ja puolisona
      -Valtavan hyväsydäminen, aina tarjoamassa apuaan vaikka ihan kassajonossa mummelille jolta putoaa kärrystä jotain maahan.
      - Huomaavainen, kohtelias, rehellinen, luotettava, rauhallinen.
      - Huumorintajuinen
      -Herkkä tietyissä tilanteissa/osaa liikuttua ja näyttää tunteitaan
      - Ei koskaan huuda tai "riitele" vaan haluaa puhua asioista kaikessa rauhassa
      -Järkevä, ajattelee asioita paljon ja on hyvin huolellinen esim. taloudellisissa asioissa, ei kuitenkaan mikään "ylitarkka" tai pihi rahan suhteen vaan osaa käyttää sitä järkevästi ja sopivan joustavasti.
      -Ei ole todellakaan mikään itsekeskeinen, ajattelee aina muiden parasta.
      -Ei arvostele ketään
      - On hyvin vastuuntuntoinen
      - Esimerkillinen ihminen tulevien lastemme isänä

    • Hopeahääpäivä

      Mieheni on komea, hyvin pukeutuva, vastuuntuntoinen, tekee kaiken mitä pyydän, vaihtelevasti huumorintajuinen ja hyvin toimeentuleva. Tässä hyvät puolet ja huonojahan tässä ei kysytty.

    • Ihanoo

      Tulipa ihan tippa silmään, taitaa valua poskillekin lukiessani lämmintä kertomustasi. Sinä onnellinen, kun huomaat nuo asiat. Luulen siksi, että miehesikin on tyytyväiinen.

      Miehessäni on parasta luotettavuus, se, että molemmat kunnioitamme ja arvostamme toisiamme, iso sydän ja lämmin syli, arjen pienet teot kertovat, että olen hänen mielessään. Huumorintajuinen ja sängyssä sopivan kiihkeä, hellä ja kekseliäs.

    • kettukoira

      Luotettavuus, ymmärtäväisyys, rauhallisuus ja harkitsevaisuus ovat parhaita piirteitä jotka tasapainottavat omia puoliani.

      Lisäksi hän huomioi minua päivittäin ja kertoo usein, että olen tärkeä.

      Hän on juuri sopiva minulle niin arjessa, sängyssä kuin syvällisissä keskusteluissakin.

      Osaisinpa itse jonain päivänä olla yhtä hyvä ihminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1955
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1650
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe