C2 talvirenkaat?

Nainen ratissa

Osaako joku sanoa meneekö citroen c2 (vts -malli) 16" talvirenkaat kun rek.otteessa mainitaan, että rengaskoko on 16",mutta rengashaku antaa vai 15" vaihtoehtoja rekisterinumeron perusteella haettaessa . Miksiköhän? Autossa on edellisen omistajan hankkimat 16" kesärenkaat ja 15" talvirenkaat.
En ymmärrä yhtään mitään näistä rengas asioista, että jos joku ystävällinen sielu osaa valaista asiassa olisin kiitollinen. :)

T. Nainen ratissa

7

1069

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee.

      Meneepä hyvinkin, tosin Citikasta kannattaa hankkiutua eroon mahdollisimman pikaisesti ja ostaa joku laadukkaampi auto eli mikä tahansa muu merkki kunhan se ei ole Ranskalainen eikä Italialainen.

    • Tubeless Tauno

      Jos rekisteriotteessa ei ole vaihtoehtoisena kokona mainittu16" rengasta niin silloin ne ovat laittomat C2 Citikkaan.

    • Laittomatko

      eikä ole, hyvin sopii 16 tuumaiset. Talvirenkaiksi ei kyllä kannata hankkia niitä leveimpiä kummeja 215-205x16 citikassa ehkä 185-195x 15 Kannattaisi kysyä rengasliikkeestä saisit asiallisempia vastauksia kuin täältä missä on kaiken maailman hörhöt.

      • "Hyvin sopii"

        Laittomatko taitaa olla itse varsinainen hörhö kun tuollaista juttua suoltaa tulemaan.Asiahan on niin että jos rekisteriotteessa ei ole vaihtoehtoisena kokona mainittu 16" rengasta niin se tarkoittaa että autoa ei ole tyyppikatsastettu keseiselle rengaskoolle.

        Kysymys onkin nyt siitä mikä on laillinen ja mikä on laiton.

        Nimimerkki Laittomatko saa minun puolestani laittaa omaan kiesiinsä vaikka 26" renkaat jos niin haluaa !


      • Kannattaisi
        "Hyvin sopii" kirjoitti:

        Laittomatko taitaa olla itse varsinainen hörhö kun tuollaista juttua suoltaa tulemaan.Asiahan on niin että jos rekisteriotteessa ei ole vaihtoehtoisena kokona mainittu 16" rengasta niin se tarkoittaa että autoa ei ole tyyppikatsastettu keseiselle rengaskoolle.

        Kysymys onkin nyt siitä mikä on laillinen ja mikä on laiton.

        Nimimerkki Laittomatko saa minun puolestani laittaa omaan kiesiinsä vaikka 26" renkaat jos niin haluaa !

        ottaa asioista selvää ennen kuin ottaa jyrkkää kantaa niihin. Määrätyn rengaskoon saa ylittää ilman hyväksyntää, olikohan leveydessä 30mm ja vanteen koossa tuuman, edellytyksenä että pyörät mahtuvat pyörimään joustoliikkeessä ja käännettäessä, sekä nopeusmittari ei näytä pienempää lukemaa kuin todellinen nopeus. Tuossahan mainittiin rekisteriotteessa olevan tuo 16 tuumaa vannekoko.
        Kyllä sinä leidi voit hankkia ne 16 tuumaset ovat ihan lailliset.


    • Nainen ratissa

      Kiitos hörhö vastauksesta.

    • Anonyymi

      Juu, itselläni on c2 vts. En kyllä laittaisi 16" renkaita talvipyöriksi. Joku tossa moitti sitikkaa tottahan se on niitä käytettynä saa niin halvalla, että hävettää ajella tämösen köyhän kin. Ei ole kuin jatkuvaa rahan menoa, joka ikinen voiko joutuu takaamaan ja vuoden alussa laitoin renkaat se on joku tyyppi vika niitä on mennyt ennekin. Keväällä tulee iso korjaus, jakopää sekin on tyyppivika mennyt ennekin, sitten öljyä kuluttaa aika lailla korjaamolla kun olen käyttänyt lisätty ja laskutettu 4 litraa ja sitten jotain öljysuutin, raitisilmasuutin ja ilmasuutin. On mulla ollut joitain pösöjäkin ja kyllä mä sitikan tai pösön laitan seuraavaksikin jos halvalla saa. T. Antza

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe