Uutena asukkaana Suomussalmella.

sisäpiirikö

Oletko muualta tullut?
Kuinka kauan meni kun kotiuduit tänne?
Koetko olleesi ulkopuolinen?
Ovatko suomussalmelaiset mielestäsi sisäpiirin porukkaa vai sosiaalisia laumaeläjiä?

22

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös sosialisteja

      Siipiporukkaahan ne...

    • en oo sukua...

      Koen vieläkin vaikka yli 10 v asunut :(

      • kenenmaa

        Tuskin ainoa näin tunteva olet. Kerhoa tai harrastetta perustamaan ulkopuolisten kanssa niin ei tunne olevansa niin ulkopuolinen.


    • AURINKO 6

      Tietysti riippuu tulijasta ja minkälainen luonne on .Turha jatkaa koska ei ole kokemusta muuttamisesta .

      • muualta muuttanut

        Koko ajan ikävä pois. Tämä ei ole suomussalmelaisten vika, vaan minun oma ominaisuus.

        Olen jo kauan asunut täällä enkä ole vieläkään sopeutunut tänne. Minulla ei ole täällä omia sukulaisia, vaan he asuvat kaukana.

        Tämä pitäjä ei vain yksinkertaisesti käy minulle. En viihdy täällä, vaikka ihmiset ovat täällä mukavia ja tavallisia.


      • eipä oikei jaksa
        muualta muuttanut kirjoitti:

        Koko ajan ikävä pois. Tämä ei ole suomussalmelaisten vika, vaan minun oma ominaisuus.

        Olen jo kauan asunut täällä enkä ole vieläkään sopeutunut tänne. Minulla ei ole täällä omia sukulaisia, vaan he asuvat kaukana.

        Tämä pitäjä ei vain yksinkertaisesti käy minulle. En viihdy täällä, vaikka ihmiset ovat täällä mukavia ja tavallisia.

        Ymmärrän. Itsekin miettinyt viihtyvyyttä ja ei se minuakaan ole kahdannut. Viihtyvyyttä saat hankkimalla harrastusta, eikä sen ole välttämättä oltava jokin urheilulaji vaikka hyvät harrastemahdollisuudet siihen onkin.


    • --eräs--

      joo..tulin aikanani eteläsuomesta..asuin siellä yli 20 vuotta ja en kotiutunut..piti muuttaa pois..olin koko ajan hiukan ulkopuolinen.

      • hei hei

        juurikin näin ,jonniin joutavien ja heinäpäitten paratiisi


    • exsuomussalmelainen

      Jos ei ole sukua suomussalmella, niin ei kannata muuttaa sinne. Eri juttu sitten jos on olemassa vahva sukulais- ystäväverkosto. Koska sellaisen saaminen ei ole realistinen ajatus siellä, ihmiset on sisäänpäinkääntyneitä ja epäluuloisia.

      • eexx

        no ei kannata jos et ole kainuusta ja jostain pienemästä kylästä
        kuin suomussalmi


    • Eee-eee

      Ei tänne kotiudu vaikka yli 10v täällä asunut olenkin.
      Ihmiset hyvin sisäänpäinkääntyneitä, kateellisia juoruajia.
      Pois pitää lähteä

      • Semi Sumi

        On teällä muutamie tosi puheliaitakin mutta ovat geneettisesti puoli-sumeja.


      • mulle riitti jo

        just niin,parempi myöhään kun ei milloinkaan
        vielä on elämää jäljellä,,,


    • ------------------

      niinpä

    • heissulivei1

      Hö....Itse olen muuttanut Sumile pari vuotta sitten ja hyvin olen kotiutunut ja tullut paikallisten kanssa juttuun, vaikka mitään sukulaisuus ja ystäväisyys suhteita ollutkaan aluksi. Sen parempaa porukkaa ei oo ku Sumilaiset. Itse olen avoin ja positiivinen ihminen ja sillä pääse pitkälle. Kyllä kateellisia ja juoruilevia ihmisiä löytyy joka paikasta,mutta ei niistä kannata välittää .

    • Lappilainen3

      Koskeeko tämä introverttius kainuulaisia ylipäänsä, vaiko vain suomussalmelaisia? Tunnen muutaman suomussalmelaisen työn puitteissa noin pintapuolisesti, ihan mukavia olleet, mutta minkälaisia ovat kainuulaiset yleisesti?

    • toisten asiat

      aivan mahottomia juoruamaa.

    • höpöpuhetta

      Ei tämä nyt niin paha paikka oo. Kattokaa aamulla tv miten kehäkolmosen sisäpiirissä puhutaan:"Naapuri...". Se siitä kainuulaisten kateudesta

    • tosipuhetta

      äkkiä muuta pois! huomaat kyllä jo piakkoin miten surkea asuinpaikka!

    • eieiei1

      Ei hyvä paikka. Saat tuntea taatusti itsesi ulkopuoliseksi lopun ikää. Ankeaa touhua ja kateellista ja kaunaista

    • lamasta lamaan

      väki vähenee ja pidot paranee (paikallisten kesken)
      hyvän sään aikaan pois, ennen kun olet tilanteessa
      "eipä se kannata ja mitäpä hyvejää"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1382
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1170
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1052
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe