Minun lumilinna

N Naapuri

Minun lumilinna edistyy tänä vuonna paremmin kuin viime vuonna. Tilasin osat nyt Ikeasta, kun naapuri ei osannut koota Kiinasta tulleita osia kaikkea niin kuin niiden tuli olla. Olihan se kyllä mielenkiintoinen tulos, mutta vähän huolestutti lasten vanhempien suhtautuminen naapurin jatkuvaan kiroiluun, kun linna oli avattava keskeneräisenä.
Muuten menettelin samalla lailla kuin viime vuonnakin. Kuorma purettiin naapurin tontille, ja hänen on se nopeasti saatava pois siitä jotta hän saisi ripustettua kaikki jouluvalonsa. Osittain piha onkin jo raivattu (minun pihani puolelle siis). Kiroilulta ei kyllä ole täysin vältytty tänäkään syksynä. En ymmärrä että mikä voisi olla helpompaa kuin Ikean lumilinnan kokoaminen.
Minun huolenani on vielä tarjoilupuoli. Olen varannut pakastimeen keltaista mehujäätä ja rusinapullia, mutta niitä on kyllä vielä aika vähän. Pääsylippujen myynnin olen antanut kakaroitten tehtäväksi, ja kävijöitä on jo ollut, onhan tuo työnäytöskin käynnin arvoinen. Olen liittänyt siihen vedonlyönnin että milloin linna on pystyssä ja naapurin jouluvalot syttyvät. Perheellisen pitää yrittää missä vaan mahdollista. Vaikka hyvinhän linna tietenkin tuottaa ja KEMI saa kylkiäisenä paljon matkailutuloja, ja veroäyriä voidaan taas alentaa. Ilmoitan myöhemmin että kuinka paljon mitäkin.

5

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • N Naapuri

      Ilmoitan nyt, että naapurin jouluvalot on sytytetty. Komeaa perinteistä mallia näkyvät olevan, vilkkunauhaa, punaisia poroja, sinisiä kai nuo jeesusvauvoja, talonsa on kauttaaltaan ympäröity erivärisillä palloilla, ja mitä nuo violetit mahtavat esittää, vihreät taitavat olla jäniksiä.
      Koska oikeaa veikkausta ei löytynyt niin pidän itse veikkausrahat. Pääsenkin mukaan lumilinna-opintomatkalle Afrikkaan, kun maksan itse oman matkani (veikkausrahaa vielä jääkin). Eukko ja mukulat jääkööt keräämään lumilinnan pääsymaksuja, eihän aikuinen mies tuommoista välkettä ja loistetta jaksa koko ajan katsella, vaikka on se hienoa vähän aikaa, ja tietenkin taas lisää kävijämäärää.

      • pallonpyörittäjä

        Lumilinnan teko Afrikassa onkin sen verran haastavaa, että kun siellä sen oppii niin aina sen osaa.


      • rasittunut Naapuri
        pallonpyörittäjä kirjoitti:

        Lumilinnan teko Afrikassa onkin sen verran haastavaa, että kun siellä sen oppii niin aina sen osaa.

        Älkää kaikki tänne tulko.


    • Kaljapalkalla

      Mää voin tulla tekkee keltasia jäälyhtyjä.

      • että mitä

        Mikäs siellä on kaiverrusten ja koristusten teemana tänä vuonna? Eikai nekin ole Ikeasta?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      523
      2664
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1669
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      57
      1089
    Aihe