TARHAUS EI TYÖLLISTÄ SUOMALAISTA

NÄIN POHJANMAALLA

HÄKIN MOLEMMILTA PUOLILTA TUIJOTTAA ALISTETTU OENTO. ALIPALKATTU ROMANIALAINEN KATSOO MITEN SAIRAS ELÄIN KITUU HÄKIN TOISELLA PUOLELLA.
ELÄIN ODOTTAA KAASUTUSTA JA SÄHKÖÄ PERÄSUOLEEN JA NÄLKIINTYNYT VÄHÄPÄTÖISTÄ PALKKAPÄIVÄÄ.

76

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun noin asiantuntija olet niin voisit kertoa miten eläin kaasustetaan ja sähkötetään yhtäaikaa kun sen noin muotoilet. Ja voisit kertoa tarhaajien minimipalkanki. Ja ootko muuten monenki romanialaisen kans jutellu asiasta kun niitä niin monta tarhoilla tuntuu olevan?

    • Kettu siittää

      Siinä taas tyypillinen vinkuvihreä. Rinnastaa turkiseläimet ja itäeurooppalaisen työntekijän toisiinsa. Kertoo paljon ajattelumaailmasta. Hyi v****.

    • asdfasdf

      on tuo työllistänyt jo yli 10 vuotta.
      sinua ei taida työllistää mikään vaan elät sen sijaan tarhaajien siivellä.

    • zxcvvcxz

      "työllistänyt jo yli 10 vuotta."
      Taidat itse elää tarhaajien siivellä, koska et ole Tarhaaja vaan "työn puolesta paikalla olija".

      Olisi mielenkiintoista joskus kuulla itse tarhausyrittäjän mielipide, eikä minkään vähä-älyisen rengin jorinoita.

      • Mielipide mistä? Ei isommalla tarhalla yrittäjä ite pysty läheskään kaikkea tekemään. Sen takia sitä työvoimaa palkataanki eikä sinne mitään amatöörejä noin vaan päästetäkkään.


      • asdfasdf

        yleensä työtä vastaan saa sitä palkkaa sitä varten siellä ollaan,kokeile joskus.
        sinällään ihan hyvä älyinen että minua pyydettiin nykyiseen paikkaan pomon puolesta.
        ja taas saa luke miten vihernarsisti alkaa arvostella toisten älyä nostaen itsensä muiden yläpuolelle.


      • jåppyffcmlppåä.
        asdfasdf kirjoitti:

        yleensä työtä vastaan saa sitä palkkaa sitä varten siellä ollaan,kokeile joskus.
        sinällään ihan hyvä älyinen että minua pyydettiin nykyiseen paikkaan pomon puolesta.
        ja taas saa luke miten vihernarsisti alkaa arvostella toisten älyä nostaen itsensä muiden yläpuolelle.

        Sinä et kyllä tulisiaan oikeassa työssä IHMISTEN kanssa toimeen, joten voit iloita, että SAAT olla eläinten parissa.


      • asdfasdf
        jåppyffcmlppåä. kirjoitti:

        Sinä et kyllä tulisiaan oikeassa työssä IHMISTEN kanssa toimeen, joten voit iloita, että SAAT olla eläinten parissa.

        mikäli tarkoitat kaltaisiasi olen mieluummin eläinten kanssa,ne eivät vihaa minua enkä minä niitä toisin mitä "eläinsuojelijat"jotka pyrkivät kieltämään maailmasta kokonaisia eläinlajeja.


      • zxcvvcxz
        jagdpanzer kirjoitti:

        Mielipide mistä? Ei isommalla tarhalla yrittäjä ite pysty läheskään kaikkea tekemään. Sen takia sitä työvoimaa palkataanki eikä sinne mitään amatöörejä noin vaan päästetäkkään.

        Olethan siellä sinäkin.


      • zxcvvcxz
        asdfasdf kirjoitti:

        mikäli tarkoitat kaltaisiasi olen mieluummin eläinten kanssa,ne eivät vihaa minua enkä minä niitä toisin mitä "eläinsuojelijat"jotka pyrkivät kieltämään maailmasta kokonaisia eläinlajeja.

        "sinällään ihan hyvä älyinen että minua pyydettiin nykyiseen paikkaan pomon puolesta."

        Juu, näinhän se on, tai sitten se pomo tiesi ettet osaa pyytää kunnon palkkaa.
        Pölhöä kun on helppo jymäyttää...


      • asdfasdf
        zxcvvcxz kirjoitti:

        "sinällään ihan hyvä älyinen että minua pyydettiin nykyiseen paikkaan pomon puolesta."

        Juu, näinhän se on, tai sitten se pomo tiesi ettet osaa pyytää kunnon palkkaa.
        Pölhöä kun on helppo jymäyttää...

        en sentään elättäydy muiden rahoilla kuten vihernarsistit jotka kulkee muiden tiloissa kameroineen kuin omissaan muka "eläinsuojelutyötä"tehden.
        näin vihernarsisti taas yllä tuntee omaa paremmuuttaan jolla voi oikeuttaa muiden arvostelemisen.


      • zxcvvcxz
        asdfasdf kirjoitti:

        en sentään elättäydy muiden rahoilla kuten vihernarsistit jotka kulkee muiden tiloissa kameroineen kuin omissaan muka "eläinsuojelutyötä"tehden.
        näin vihernarsisti taas yllä tuntee omaa paremmuuttaan jolla voi oikeuttaa muiden arvostelemisen.

        Taisi realiteetti osua tuulettimeen, kun täytyy noin kovin yrittää itsetuntoa nostaa?


      • asdfasdf
        zxcvvcxz kirjoitti:

        Taisi realiteetti osua tuulettimeen, kun täytyy noin kovin yrittää itsetuntoa nostaa?

        sulla taisi aiemmat osua päin käkätintä?
        miksi minun pitäisi kaltaistesi takia edes yrittää nostaa itsetuntoani kun se on jo tarpeeksi hyvä muutenkin?
        vai meinaatko että vihernarsisteilla on tapana polkea muita ihmisiä henkisesti alaspäin yrittäessään todistaa oman ideologiansa totuuden,sen ainoan oikean joka ei ole kuin vääristeltyjä kuvia ja osatotuuksia.


      • zxcvvcxz
        asdfasdf kirjoitti:

        sulla taisi aiemmat osua päin käkätintä?
        miksi minun pitäisi kaltaistesi takia edes yrittää nostaa itsetuntoani kun se on jo tarpeeksi hyvä muutenkin?
        vai meinaatko että vihernarsisteilla on tapana polkea muita ihmisiä henkisesti alaspäin yrittäessään todistaa oman ideologiansa totuuden,sen ainoan oikean joka ei ole kuin vääristeltyjä kuvia ja osatotuuksia.

        Ei edes lähelle.
        Vaan sinullapa on kovin matalalla on itsetunnon rima, kun pitää muita verrata kaikenmaailman salakähmyihin ja vihernarsisteihin.


      • asdfasdf
        zxcvvcxz kirjoitti:

        Ei edes lähelle.
        Vaan sinullapa on kovin matalalla on itsetunnon rima, kun pitää muita verrata kaikenmaailman salakähmyihin ja vihernarsisteihin.

        miten minun itsetuntoni liittyy eläimiin?
        narsismiahan se on,pyrkimys ohjailla muiden ihmisten elämää omien ideologioidensa mukaiseksi.


      • zxcvvcxz
        asdfasdf kirjoitti:

        miten minun itsetuntoni liittyy eläimiin?
        narsismiahan se on,pyrkimys ohjailla muiden ihmisten elämää omien ideologioidensa mukaiseksi.

        Liittyy sikäli että olet tunnustanut olevasi eläinten hoitaja ja vastuussa eläinten hyvästä ja järkevästä hoidosta, jolloinka sinulta voi myös vaatia järkevyyttä ja älyä.

        Jokainen järkevä, älykäs ja hyvän itsetunnon omaava ihminen olisi jättänyt tuon provon "vähä-älyisestä rengistä" omaan arvoonsa, eikä olisi päivätolkulla ruvennut todistamaan omaa etevyyttään.
        Kirjoituksiesi perusteella sinun pitäisi hoitaa kiviä eikä mitään elollista.

        "narsismiahan se on,pyrkimys ohjailla muiden ihmisten elämää omien ideologioidensa mukaiseksi."

        Tuota "ohjailua" kylläkin kutsutaan politiikaksi, tosin tuo narsismi on varsin osuva vertaus...


      • asdfasdf
        zxcvvcxz kirjoitti:

        Liittyy sikäli että olet tunnustanut olevasi eläinten hoitaja ja vastuussa eläinten hyvästä ja järkevästä hoidosta, jolloinka sinulta voi myös vaatia järkevyyttä ja älyä.

        Jokainen järkevä, älykäs ja hyvän itsetunnon omaava ihminen olisi jättänyt tuon provon "vähä-älyisestä rengistä" omaan arvoonsa, eikä olisi päivätolkulla ruvennut todistamaan omaa etevyyttään.
        Kirjoituksiesi perusteella sinun pitäisi hoitaa kiviä eikä mitään elollista.

        "narsismiahan se on,pyrkimys ohjailla muiden ihmisten elämää omien ideologioidensa mukaiseksi."

        Tuota "ohjailua" kylläkin kutsutaan politiikaksi, tosin tuo narsismi on varsin osuva vertaus...

        eli olen hoitanut hyvin ne eläimet jista olen vastuussa.

        ai nyt sitten aletaan todistelemaan minun järkevyyttäni koska muuta asiaa ei enää ole koska vastaukseni eivät ole vihernarsistia mielipitäitä mukailevia?

        vihernarsismin ohjailu ei kylläkään ole politiikkaa vsan omien näkemysten pakkosyöttöä ulkopuolisten elämään.


      • zxcvvcxz
        asdfasdf kirjoitti:

        eli olen hoitanut hyvin ne eläimet jista olen vastuussa.

        ai nyt sitten aletaan todistelemaan minun järkevyyttäni koska muuta asiaa ei enää ole koska vastaukseni eivät ole vihernarsistia mielipitäitä mukailevia?

        vihernarsismin ohjailu ei kylläkään ole politiikkaa vsan omien näkemysten pakkosyöttöä ulkopuolisten elämään.

        Itsehän täällä "älykkyyttäsi" olet kehunut, etkä vieläkään tajua.
        Eihän tyhmä tiedä tyhmä olevansakaan.


      • asdfasdf
        zxcvvcxz kirjoitti:

        Itsehän täällä "älykkyyttäsi" olet kehunut, etkä vieläkään tajua.
        Eihän tyhmä tiedä tyhmä olevansakaan.

        ilmeisesti vihernarsisti ei ymmärrä olevansa vihernarsisti kun puuttuu muiden elämään,pukeutumiseen ja syömiseen...


    • puheet/teot

      Jos muka pidät eläimistä, miksi sitten pidät niitä ahtaissa häkeissä? Ei oikein täsmää.

      • Tai sitte hän tietää jotaki mitä sinä et ;) Kuten se että ne voi oikein hyvin niissä ahtaissa häkeissään.


      • asdfasdf

        koska se on niille paras paikka.
        sinä varmaan ryvettäisit niitä tuolla loskassa?


      • puheet/teot
        asdfasdf kirjoitti:

        koska se on niille paras paikka.
        sinä varmaan ryvettäisit niitä tuolla loskassa?

        Kyllä ryvettäisin, koska Ketut ovat koiransukuisia villieläimiä, joiden lajityypilliseen käyttäytymiseen kuuluu mm. laajalla reviirillä liikkuminen ja metsästäminen.
        Sinun mukaasi ne onkin tarkoitettu kävelemään verkkopohjalla. Eihän siinä jalat väänny. Kävele puupää itse verkkopohjalla.

        Minkki on näätäeläin, joka viihtyy veden äärellä ja on luonnossa yksineläjä. Eläimet eivät pysty häkissä toteuttamaan keskeisimpiä käyttäytymistarpeitaan. Toiminnantarpeiden tukahtumisesta seuraa erilaista häiriökäyttäytymistä.

        Jankutat vuodesta toiseen tuota samaa sontaa, vaikka hyvin tiedät olevasi väärässä. Pääsetkö ihan orgasmiin nettiprovoillasi? Hanki itsellesi puoliso, jota voit käydä panemassa, se on luonnollisempi keino!


      • we4ipw349ujfp3ojigf
        puheet/teot kirjoitti:

        Kyllä ryvettäisin, koska Ketut ovat koiransukuisia villieläimiä, joiden lajityypilliseen käyttäytymiseen kuuluu mm. laajalla reviirillä liikkuminen ja metsästäminen.
        Sinun mukaasi ne onkin tarkoitettu kävelemään verkkopohjalla. Eihän siinä jalat väänny. Kävele puupää itse verkkopohjalla.

        Minkki on näätäeläin, joka viihtyy veden äärellä ja on luonnossa yksineläjä. Eläimet eivät pysty häkissä toteuttamaan keskeisimpiä käyttäytymistarpeitaan. Toiminnantarpeiden tukahtumisesta seuraa erilaista häiriökäyttäytymistä.

        Jankutat vuodesta toiseen tuota samaa sontaa, vaikka hyvin tiedät olevasi väärässä. Pääsetkö ihan orgasmiin nettiprovoillasi? Hanki itsellesi puoliso, jota voit käydä panemassa, se on luonnollisempi keino!

        Etkö ikinä ole tullut ajatelleeksi sitä, että IHMISEN LAJITYYPILLISEEN KÄYTTÄYTYMISEEN kuuluu mm. turkistuotanto?

        Tai sitä, että niitä kettuja elää luonnossa yhä, vaikka muutamia pidetäänkin häkeissä?


      • hah hah haaaaaa
        we4ipw349ujfp3ojigf kirjoitti:

        Etkö ikinä ole tullut ajatelleeksi sitä, että IHMISEN LAJITYYPILLISEEN KÄYTTÄYTYMISEEN kuuluu mm. turkistuotanto?

        Tai sitä, että niitä kettuja elää luonnossa yhä, vaikka muutamia pidetäänkin häkeissä?

        we4ipw349ujfp3ojigf = asdfasdf


      • asdfasdf
        hah hah haaaaaa kirjoitti:

        we4ipw349ujfp3ojigf = asdfasdf

        hah hah haa tuohon aikaan päivästä olen tod näk lopettamassa supia tai kettua.


      • asdfasdf
        puheet/teot kirjoitti:

        Kyllä ryvettäisin, koska Ketut ovat koiransukuisia villieläimiä, joiden lajityypilliseen käyttäytymiseen kuuluu mm. laajalla reviirillä liikkuminen ja metsästäminen.
        Sinun mukaasi ne onkin tarkoitettu kävelemään verkkopohjalla. Eihän siinä jalat väänny. Kävele puupää itse verkkopohjalla.

        Minkki on näätäeläin, joka viihtyy veden äärellä ja on luonnossa yksineläjä. Eläimet eivät pysty häkissä toteuttamaan keskeisimpiä käyttäytymistarpeitaan. Toiminnantarpeiden tukahtumisesta seuraa erilaista häiriökäyttäytymistä.

        Jankutat vuodesta toiseen tuota samaa sontaa, vaikka hyvin tiedät olevasi väärässä. Pääsetkö ihan orgasmiin nettiprovoillasi? Hanki itsellesi puoliso, jota voit käydä panemassa, se on luonnollisempi keino!

        sehän se olisi hienoa ryvettää eläin jolla on 40 000 karvaa per neliösentti,millä meinasit kuivata eläimen vai jätätkö ulos kylmään?
        minä en kehtaisi edes sinuna vertailla villieläimiä ja yli sata vuotta jalostettuja vahvasti domestikoituneita tuotantoeläimiä keskenään.
        mutta sinulla kun on tuota vihernarsistien ihan uusinta tietoa niin kerro sinä missä Suomen luonnossa asuu tarhattua sinikettua villinä luonnossa?


      • asdfasdf
        puheet/teot kirjoitti:

        Kyllä ryvettäisin, koska Ketut ovat koiransukuisia villieläimiä, joiden lajityypilliseen käyttäytymiseen kuuluu mm. laajalla reviirillä liikkuminen ja metsästäminen.
        Sinun mukaasi ne onkin tarkoitettu kävelemään verkkopohjalla. Eihän siinä jalat väänny. Kävele puupää itse verkkopohjalla.

        Minkki on näätäeläin, joka viihtyy veden äärellä ja on luonnossa yksineläjä. Eläimet eivät pysty häkissä toteuttamaan keskeisimpiä käyttäytymistarpeitaan. Toiminnantarpeiden tukahtumisesta seuraa erilaista häiriökäyttäytymistä.

        Jankutat vuodesta toiseen tuota samaa sontaa, vaikka hyvin tiedät olevasi väärässä. Pääsetkö ihan orgasmiin nettiprovoillasi? Hanki itsellesi puoliso, jota voit käydä panemassa, se on luonnollisempi keino!

        ja lehmä on kanssa villieläin sekä koirat,olet siis kieltämässä nekin,miksi marsut ovat häkeissä ja kalat akvaarioissa,sitähän se vihernarsismi on,perimmäisin ideologian peruskivi on pyrkiä kieltämään kaikki ihmisen hoidossa olevat eläimet.
        missä väärässä minä olen?
        ihmisellä on ollut tuotanto ja lemmikkieläimiä ja tulee olemaan,Suomessa niille on luotu erittäin hyvät olot huomioon ottaen tuotantosuunnan ja eläimen käyttötarkoituksen.
        eläimet pystyvät toteuttamaan ihan hyvin itseään,minkkikin voi uiskennella pesäkopissa olevissa puruissa kuten vedessä ja näkisitpä miten ne nukkuvat samassa kasassa vaikka voisivat olla häkin ja pesäkopin eri nurkissa joka toteuttaisi sinun ideologiaasi yksinään elävästä eläimestä.
        otitpa minkä lajin tahansa niin kyllä 10 000 yksilössä löytyy sairaita katsele vaikka vihernarsistien omia rivejä,siellä on kanantukehduttajista kerrostalonpolttajiin ja sinusta tämä lie tervettä?
        minun yksityiselämäni ei kuulune sinulle mutta minulla on ollut puoliso jo toistakymmentä vuotta.
        pääsetkö sinä orgasmiin näillä tiedoilla vai satuttiko elämän realiteetit?
        mene sinä töihin niin saatat saada sinäkin vielä joku päivä puolison ja kakaroita joita ei tarvitse yhteiskunnan elättää kuten ilmeisesti isäsi nyt tekee.


      • puheet/teot kirjoitti:

        Kyllä ryvettäisin, koska Ketut ovat koiransukuisia villieläimiä, joiden lajityypilliseen käyttäytymiseen kuuluu mm. laajalla reviirillä liikkuminen ja metsästäminen.
        Sinun mukaasi ne onkin tarkoitettu kävelemään verkkopohjalla. Eihän siinä jalat väänny. Kävele puupää itse verkkopohjalla.

        Minkki on näätäeläin, joka viihtyy veden äärellä ja on luonnossa yksineläjä. Eläimet eivät pysty häkissä toteuttamaan keskeisimpiä käyttäytymistarpeitaan. Toiminnantarpeiden tukahtumisesta seuraa erilaista häiriökäyttäytymistä.

        Jankutat vuodesta toiseen tuota samaa sontaa, vaikka hyvin tiedät olevasi väärässä. Pääsetkö ihan orgasmiin nettiprovoillasi? Hanki itsellesi puoliso, jota voit käydä panemassa, se on luonnollisempi keino!

        Ikinä ei ole tällä tarhalla ollu kettuja joilla olis jalat vääntyny. Ei kertaakaan. Liekö jossaki tullu jalostuksen sivussa huonot jalat? Vai lienikö vain seki lavastettua, ei yllättäs nimittäin yhtään.


    • Tässä dogumenttia

      . Yhdellä naalilla oli vasemman takajalan paikalla vain pahannäköinen verinen tynkä. Näimme ketunpennun, joka laahasi takajalkojaan, ja ketun, joka kiersi kehää pää vinossa. Useiden eläinten jalat olivat vääntyneet, ja eläimet astuivat jalkansa kantaosalla. Havaitsimme eläimillä myös ankeista ja stressaavista oloista johtuvaa häiriökäyttäytymistä.


      Kun palasimme tarhalle marraskuussa mikään ei ollut muuttunut. Naali, jolla olimme huomanneet todella pahannäköisen verisen jalantyngän oli edelleen samassa häkissä toisen eläimen kanssa. Eläimillä esiintyi edelleen paljon silmätulehduksia, ientulehduksia ja häiriökäyttäytymistä Tarhalla eli naaleja ja kettuja pienissä häkeissä.

      Osa häkeistä oli rikki, ja eläinten juoma-astiat olivat likaisia. Eläimillä oli silmätulehduksia, ja usean eläimen jalat olivat vääntyneet. Kaksi naalinpentua, joilla oli huomattavia vaikeuksia liikuttaa takaruumistaan

      • Joskus jalka katoaa lajitoverin suihin niin kettu selviää siitä antibioottien avulla vaikkei sen loppuelämä kovin ammoisaa olekkaan. Ja syntyy noita vammaisia ihmislapsiaki eikä niitäkään vaan lopeteta. Ja noita jalkavammaisia ei ole täällä koskaan näkyny. Tuo ns. häiriökäyttäytyminen kertoo vain sopeutumasta häkkiolosuhteisiin ja elikko treenaa aikansa kuluksi. Ja onko sillä väliä onko kuppi likainen jos siinä ei ole vettä? Ja tartteeko sitä kuppia puhtaana pitäkkään jos ketut ite tykkää paskojaan kuppeihin kantaa ja juoda paskan makuista vettä jos vanhanaikainen juottosysteemi vielä on? Riippuen sitte siitä missä vaiheessa sen takaruumis halvaantuu niin saattaa vaikeuttaa vähän ketun elämää eikä se välttämättä ole tuskissaan ollenkaan. Kas ku ite et mee ampumaan pyörätuolissa kulkevia.


      • asdfasdf

        onko tämä ote siitä kun kuvasivat tarhaa jolla ei edes ollut eläimiä?
        sinällään jännä juttu että viranomaisten tietoon ei ole tullut sen kummempia,miksihän?


    • kjhfu+äåjjherwdfoiip

      USKON MIELUIMMIN AMMATILAISIN, KUIN JONKIN TARHAAJAN RENGIN PASKAPUHEISIIN.
      Työryhmät ja komiteat, joissa mukana ovat olleet tutkijat, elinkeinosta vastaavat ministeriöt sekä muun muassa eläinlääkintäpuoli ovat päätyneet samansuuntaisiin tuloksiin: NYKYISENKALTAISILLA TURKSTARHOILLA ELÄIMET KÄRSIVÄT VAKAVISTA HYVINVOINTIONGELMISTA eivätkä tarhojen olosuhteet täytä eläinsuojelulainsäädännön minimivaatimuksia.

      Koska yhdellä tarhalla on yleensä tuhansia eläimiä tuottajaa kohti, sairaiden tai loukkaantuneiden eläinten hoitoa on vaikea järjestää asianmukaisesti.

      Turkiseläin voi häkissään toteuttaa ainoastaan peruselintoimintoja: nukkumista, ulostamista ja syömistä. Luonnollinen liikkuminen, ravinnonhankinta ja sosiaalinen kanssakäyminen lajitovereiden kanssa ei ole mahdollista. Myös normaali lisääntymiskäyttäytyminen tarhoilla estetään keinosiemennyksen avulla. Toinen ratkaiseva seikka, joka vaikeuttaa turkiseläinten sopeutumista häkeissä kasvatettaviksi on, että niiden domestikoitumishistoria on lyhyt.

      Turkiseläimillä on edelleen villien lajitovereittensa käyttäytymispiirteet ja -tarpeet sekä jatkuva pelko ihmistä kohtaan. Laki kohtelee turkiseläintä eri tavoin kuin muita eläimiä. Ei ole laillista asettaa koiraa koko elämäksi pieneen häkkiin ja tappaa se sitten sähköllä.

      Esimerkiksi eläintarhojen lakiasetuksissa on määritelty, että ketulla täytyy olla tilaa käytössään vähintään 1 000 neliömetriä. Sama kettu joutuu tulemaan toimeen turkistarhalla puolen neliön tilassa. Suomen nykyisen eläinsuojelulainsäädännön peruslähtökohta on, että eläintenpidossa on otettava huomioon eläimen fysiologiset tarpeet ja käyttäytymispiirteet. Vaatimusta tukee eettinen pohdinta.

      • Aika paksua. Jos oikeasti ministeriö ja virkamiehet vastustais niin eiköhän olis toiminta kuollu jo kauan aikaa sitte :D


      • asdfasdf

        kas kumma olisihan nyt jo pitänyt vihernarsistien lakialoitteen tarhauksen kieltämiseksi mennä läpi mutta eipä mennyt.
        miksikö,ehkä siksi että vihernarsistinen aate ei ole aina se oikea totuus kuten ei alle kaksi prosenttia kansasta ole koko kansa.
        keinosiemennystä käytetään nykyisin niin lehmien kuin hevosten ja akikkien siltä välitä eläinten lisääntymisessä.
        eläintarhan ja turkistilan säännöt määräytyvät eri perustein kai sen tajuat?
        eri käyttötarkoitus ja eri olosuhteet.
        jos eläin on pelkästään ihmisten pällisteltävänä päivät päästään jopa yli kymmenen vuotta on se eri asia kuin että se on tuotantoeläin joka hyvä kun elää edes puoli vuotta.
        eläin on jalostettu ja tarhattu Suomessa jo yli sata vuotta ja sitä ennen muualla jo ties kuinka kauan ja se on niin vahvasti domestikoitunut ettei tule toimeen vapaana.
        mutta kerta sinusta on näin tämän asian kanssa koska se vihernarsistinen totuus on ainoa oikea niin ole hyvä ja kerro missäpäin Suomea asuu tarhattua sinikettua villinä luonnossa?
        senkös takia vihernarsistit juoksuttaa kissojaan heitteillä ettei tarvitse itse ostaa niille ruokaa koska heitteillähän eläin on jos se on jonkun omistuksessa ja joutuu hankkimaan ruokansa itse ties mistä.


      • asdfasdf

        "Koska yhdellä tarhalla on yleensä tuhansia eläimiä tuottajaa kohti, sairaiden tai loukkaantuneiden eläinten hoitoa on vaikea järjestää asianmukaisesti."
        ehkä siellä siksi on niitä työntekijöitä lisäksi että eläimistä huolehditaan?
        pitäisikö vihernarsisteja varten olla lisää virkamiehiä etteivät tuhoaisi toisten omaisuutta ja yrittäisi vaikka polttaa kerrostalollista ihmisiä kerralla?


    • senkun jauhavat P.tä

      Tarhasta ostamallani Ketun pennulla oli pitkään jalat väärät. Kun se sai liikuntaa ja varttua isossa koirien tarhassa jalat alkoivat suoristua.

      Tyhmäkin sen tajuaa, että jalkojen alla pitää olla maata, eikä mikään verkko. Nämä eläinten kiduttajat nyt vaan haluavat väittää muuta. Se on ominaista psykopaateilla, joten ei kannata välittää.

      • Taidat paskaa jauhaa ihan ite. En nimittäin usko että ketunpentua olisit ikinä ostanu, saati että sen jalat olis miksikään muuttunu vaikka olisit antanu sille jalkahierontoja puolen tunnin välein.


      • asdfasdf

        miten se siitä verkosta johtuu että elukallasi on väärät jalat?
        luu ei kyllä suoristu väitäppä vihernarsistien totuuksinesi mitä haluat.


      • sisäfile
        asdfasdf kirjoitti:

        miten se siitä verkosta johtuu että elukallasi on väärät jalat?
        luu ei kyllä suoristu väitäppä vihernarsistien totuuksinesi mitä haluat.

        Tuota... eikös sinun pitänyt olla eläinten hoidon ammattilainen?
        Meinaan kun, jopa harrastajat tietävät että oikealla hoidolla nuo raajat saadaan oikenemaan.


      • asdfasdf
        sisäfile kirjoitti:

        Tuota... eikös sinun pitänyt olla eläinten hoidon ammattilainen?
        Meinaan kun, jopa harrastajat tietävät että oikealla hoidolla nuo raajat saadaan oikenemaan.

        ja sinun pitäisi tietää sen verran että verkolla kävely ei väännä jalkoja.


      • sisäfile
        asdfasdf kirjoitti:

        ja sinun pitäisi tietää sen verran että verkolla kävely ei väännä jalkoja.

        Juu, mutta väärä ruokinta ja vääränlainen liikunta aiheuttavat tuki- ja liikuntaelinten sairauksia.


      • sisäfile kirjoitti:

        Juu, mutta väärä ruokinta ja vääränlainen liikunta aiheuttavat tuki- ja liikuntaelinten sairauksia.

        Ruokinnasta se ei ainakaan ole kiinni! Terveellisemmin syö ku sinä, ainakaan ei mitään puutostiloja ole elikoilla!


      • asdfasdf
        sisäfile kirjoitti:

        Juu, mutta väärä ruokinta ja vääränlainen liikunta aiheuttavat tuki- ja liikuntaelinten sairauksia.

        eikö tässä ollut kyse liikkumis alustasta?
        älä sinä ala syöttää taas sitä vihernarsismin kukkasta eli manipuloituja osatotuuksia tähän


      • sisäfile
        jagdpanzer kirjoitti:

        Ruokinnasta se ei ainakaan ole kiinni! Terveellisemmin syö ku sinä, ainakaan ei mitään puutostiloja ole elikoilla!

        Tuskin.


      • sisäfile
        asdfasdf kirjoitti:

        eikö tässä ollut kyse liikkumis alustasta?
        älä sinä ala syöttää taas sitä vihernarsismin kukkasta eli manipuloituja osatotuuksia tähän

        Itse sinä sössötät kaikkiin viestiketjuihin epäoleellisuuksia ja omia hölmöyksiäsi, mutta jos joku muu puuttuu "keskusteluun" alkaa vihernarsisminarina.

        Se liikkumisalusta ei ole oleellinen tekijä jalkojen taipumiseen.
        Oikea "ammattilainen"...


      • asdfasdf
        sisäfile kirjoitti:

        Itse sinä sössötät kaikkiin viestiketjuihin epäoleellisuuksia ja omia hölmöyksiäsi, mutta jos joku muu puuttuu "keskusteluun" alkaa vihernarsisminarina.

        Se liikkumisalusta ei ole oleellinen tekijä jalkojen taipumiseen.
        Oikea "ammattilainen"...

        sinä oikea ammattilainen ne kuvatko ovat?
        miksi puutut sivusta epäolennaiseen,vähän kuin kuvailijat?


      • asdfasdf
        sisäfile kirjoitti:

        Juu, mutta väärä ruokinta ja vääränlainen liikunta aiheuttavat tuki- ja liikuntaelinten sairauksia.

        kettujen pitäisi varmaan syödä kaalia kuten eräiden muiden tahojen mielestä kaikkien pitäisi...


      • sisäfile
        asdfasdf kirjoitti:

        sinä oikea ammattilainen ne kuvatko ovat?
        miksi puutut sivusta epäolennaiseen,vähän kuin kuvailijat?

        Eli, kun herra asdfasdf puhuu keskustelee epäolennaisuuksista, niin silloin muidenkin täytyy puhua niistä?

        "sinä oikea ammattilainen ne kuvatko ovat?"
        Mitä tuo tarkoittaa suomeksi?


      • asdfasdf
        sisäfile kirjoitti:

        Eli, kun herra asdfasdf puhuu keskustelee epäolennaisuuksista, niin silloin muidenkin täytyy puhua niistä?

        "sinä oikea ammattilainen ne kuvatko ovat?"
        Mitä tuo tarkoittaa suomeksi?

        eihän näistä tarvitseisi keskustella ollenkaan jos joillain ei olisi sairaalloista taipumusta pyrkiä määrittämään miten muiden pitää elää heidän mielipiteensä mukaisesti,jopa syödä ja pukeutua.


      • sisäfile
        asdfasdf kirjoitti:

        eihän näistä tarvitseisi keskustella ollenkaan jos joillain ei olisi sairaalloista taipumusta pyrkiä määrittämään miten muiden pitää elää heidän mielipiteensä mukaisesti,jopa syödä ja pukeutua.

        Keskustella?
        Ilmeisesti sinun käsitys keskustelusta on paatoksellinen paasaus, sekä erimieltä herra asdfasdfn kanssa olevien leimaaminen luonnevikaisiksi.

        Eikö tuo ole jo sairasta?


      • asdfasdf
        sisäfile kirjoitti:

        Keskustella?
        Ilmeisesti sinun käsitys keskustelusta on paatoksellinen paasaus, sekä erimieltä herra asdfasdfn kanssa olevien leimaaminen luonnevikaisiksi.

        Eikö tuo ole jo sairasta?

        ai mikä,sekö että muut ihmiset eivät toimi vihernarsistien aatteiden mukaisesti vaikka vihernarsistien mielestä niin kuuluisi tehdä?
        eihän sinunkaan ole mikään pakko olla tekemisissä muiden ihmisten omistamien eläinten ja näiden hoidon kanssa mutta niin sinä vain työnnät nenäsi asioihin jotka eivät sinulle kuulu.


      • sisäfile
        asdfasdf kirjoitti:

        ai mikä,sekö että muut ihmiset eivät toimi vihernarsistien aatteiden mukaisesti vaikka vihernarsistien mielestä niin kuuluisi tehdä?
        eihän sinunkaan ole mikään pakko olla tekemisissä muiden ihmisten omistamien eläinten ja näiden hoidon kanssa mutta niin sinä vain työnnät nenäsi asioihin jotka eivät sinulle kuulu.

        Mitä siinä taas raivoat?
        En ole puuttunut kenenkään eläintenpitoon, joten sinä apina saat työntää nenäsi vaikka persikkaasi.


      • asdfasdf
        sisäfile kirjoitti:

        Mitä siinä taas raivoat?
        En ole puuttunut kenenkään eläintenpitoon, joten sinä apina saat työntää nenäsi vaikka persikkaasi.

        et taida itse edes huomata sitä kuinka pyrit ohjailemaan muita ihmisiä mielesi mukaisiksi?
        realiteetit satuttivat ja aloit sitten nimitellä muita kirjoittajia pitäen itseäsi parempiarvoisena näkemyksiesi takia?


      • sisäfile
        asdfasdf kirjoitti:

        et taida itse edes huomata sitä kuinka pyrit ohjailemaan muita ihmisiä mielesi mukaisiksi?
        realiteetit satuttivat ja aloit sitten nimitellä muita kirjoittajia pitäen itseäsi parempiarvoisena näkemyksiesi takia?

        Älä sinä elukka syytä muita omista tekemisistäsi.


      • asdfasdf
        sisäfile kirjoitti:

        Tuskin.

        sinhän sen tiedät,tai se totuutesi on sitten vain raflaava mielipiteesi


      • asdfasdf
        sisäfile kirjoitti:

        Älä sinä elukka syytä muita omista tekemisistäsi.

        realiteetit satutti itseään ylèmpiarvoisena pitävää?


      • sisäfile
        asdfasdf kirjoitti:

        realiteetit satutti itseään ylèmpiarvoisena pitävää?

        Alempiarvoinen hyödyttömyys hokee taas samaa realiteetti lausetta, jonka joku muu hänelle opetti.


      • asdfasdf
        sisäfile kirjoitti:

        Alempiarvoinen hyödyttömyys hokee taas samaa realiteetti lausetta, jonka joku muu hänelle opetti.

        tähän perustuen ylempiarvoisena itseään pitävä kokee voivansa vaatia muita elämään näkemyksiensä mukaisesti.
        jopa syömään ja pukeutumaan kuten muotioikkunsa ideologiaan kuuluu.


      • sisäfile
        asdfasdf kirjoitti:

        tähän perustuen ylempiarvoisena itseään pitävä kokee voivansa vaatia muita elämään näkemyksiensä mukaisesti.
        jopa syömään ja pukeutumaan kuten muotioikkunsa ideologiaan kuuluu.

        Jaa, oletkin kommunisti, luulin jo niiden kuolleen sukupuuttoon.
        Muotioikkujen raaka-aineita kasvatetaan siellä sinun "työmaallasi", jos et sattunut tietämään.


      • asdfasdf
        sisäfile kirjoitti:

        Jaa, oletkin kommunisti, luulin jo niiden kuolleen sukupuuttoon.
        Muotioikkujen raaka-aineita kasvatetaan siellä sinun "työmaallasi", jos et sattunut tietämään.

        vihernarsistithan tässä kommunisteja ovat,ne kun olettavat että muiden omaisuus on yhteistä ja muiden rakennuksissa voi mennä ja tulla silloin kun huvittaa.
        sekös sinua kaivertelee että joku pukeutuu vastoin mielipiteitäsi?
        pienet on ympyrät jos ei voi elää omaa elämäänsä sen takia että jollain on vääränlaiset vaatteet.


      • sisäfile
        asdfasdf kirjoitti:

        vihernarsistithan tässä kommunisteja ovat,ne kun olettavat että muiden omaisuus on yhteistä ja muiden rakennuksissa voi mennä ja tulla silloin kun huvittaa.
        sekös sinua kaivertelee että joku pukeutuu vastoin mielipiteitäsi?
        pienet on ympyrät jos ei voi elää omaa elämäänsä sen takia että jollain on vääränlaiset vaatteet.

        Mistä sinä kommari tuon pukeutumisjutun tähän keksit?
        Pukeudu vaikka apinan nahkaan jos siltä tuntuu... ai niin, sinulla olikin se jo luonnostaan.


    • maalainen.

      Niinhän se on, että kun on toisen ammatti ja toisen harrastus vastakkain niin "heikompi taipuu". Ihmisen työllä ja toimeentulolla voidaan perustella mikä asia tahansa. Irwin Goodmankin aikoinaan lauloi "tehdas haiskoon, leipää tuo se vain".

      • asdfasdf

        jopa vihernarsistit elävät työtätekevien siivellä.


    • pysytään tosiasiois

      Jalat näyttivät enemmän tai vähemmän vääriltä. Eihän se ritilän päällä käveleminen ole lainkaan luonnollinen asia. Ja sitten sitä eläimen edes takaista liikehdintää ei vaan voi olla huomaamatta.
      Sitä vaan että Pohjanmaalla 20v. asuneena tiedän minäkin jotain, vaikka en tarhaaja itse olekaan.

      • Edelleenkään en ole näinä vuosikymmeninä kertaakaan sellasta kettua ite nähny jolla jalat olis vinoutunu niinku noilla videoilla.


      • asdfasdf

        verratuna mihin?
        tuotantoeläin ei ole villieläin.


      • asdfasdf

        eihän se muiden elantoonkaan puuttuminen ole luonnollinen asia,luonnollisempaa olisi että vihernarsistit kokeilisivat etsiä omaa elantoaan sen sijaan.
        järjenköyhyyttä ajatella että kun minä en niin muillakaan ei ole siihen oikeutta


    • näinhän se menee

      Ei tarhaaja HÁLUA NÄHDÄ esim. että silmät on tulehtuneet Silti miltei jokaisella ON SILMÄTULEHDUS!
      Silmiä ei kukaan lääkitse, vaan annetaan olla, kunnes eläin tapetaan.

      • asdfasdf

        vihernarsisti ei halua että joku saa toimeentulonsa eläimistä EI haluas ETTä eläimiä ON olemassakaan vaan ÄNKYTTää ja huuTAA muisen päälle KUTen SINnetänneMÄKI


      • Vai että miltei jokaisella :D Tänä vuonna koko tarhalla oli yksi ja sekään ei ollu paha. Mene ite tarhoilla kattomaan onko niillä mitä sairauksia niin saattasit yllättyä.


      • asdfasdf
        jagdpanzer kirjoitti:

        Vai että miltei jokaisella :D Tänä vuonna koko tarhalla oli yksi ja sekään ei ollu paha. Mene ite tarhoilla kattomaan onko niillä mitä sairauksia niin saattasit yllättyä.

        ei niitä kyllä kukaan halua sinne tarhalleen utsimaan asioita jotka ei niille kuulu.


    • paljon puuhaa on

      TÖRKEÄ RAISKAUS
      Vireille 5.3.2012

      SULJETTU KÄSITTELY JA OIKEUDENKÄYNTIAINEISTON SALAISUUS

      Käräjäoikeus on 3.4.2012 pidetyssä pääkäsittelyssä asianomistajien ja syyttäjän pyynnöstä määrännyt oikeudenkäynnin julkisuudesta annetun lain (370/2007) 15 §:n 2- ja 3 -kohtien nojalla, että suullinen istuntokäsittely tässä asiassa, jossa kysymys on alaikäistä asianomistajaa koskevasta seksuaalirikosasiasta ja jossa esitettiin arkaluonteisia tietoja henkilön yksityiselämään sekä terveydentilaan liittyvistä seikoista, toimitetaan kokonaan yleisön läsnä olematta, sekä määrännyt mainitun istunnon pöytäkirjan sekä muut oikeudenkäyntiasiakirjat asiassa annettavaa tuomiota lukuun ottamatta edellä mainitun lain 10 §:n nojalla salaisiksi 60 vuodeksi asian vireilletulopäivästä eli 5.3.2012 saakka. Saman lain 24 §:n nojalla asianomistajien ja syyttäjän esittämästä pyynnöstä käräjäoikeus on määrännyt, että käräjäoikeuden tuomio on ASIANOMISTAJIEN JA SYYTTÄJÄN KUULUSTUTTAMAN TODISTAJAN HENKILÖLLISYYDEN sekä mandollisten muiden asianomistajien henkilöllisyyteen viittaavien tunnistetietojen OSALTA PIDETTÄVÄ SALASSA 60 vuotta eli 5.3.2072 saakka tai kunnes sitä ennen mandollisesti toisin määrätään, sekä ettei asianomistajien ja todistajan nimiä sekä edellä viitattuja muita tunnistetietoja saa tuona aikana mainita julkisessa oikeudenkäyntiaineistossa. MUILTA OSIN TUOMIO ON JULKINEN asianomistajien siihen suostuttua.

      SELOSTUS ASIASTA

      Syyttäjän rangaistusvaatimus

      1. TÖRKEÄ RAISKAUS nuorina henkilöinä
      (8010/R10004288111)
      Rikoslaki 20 luku 2 §
      Rikoslaki 6 luku 8 §

      5.8.2010 HELSINKI

      Suleyman Osman Mohamed ja Burhan Abdidek Yusuf ovat yhdessä pakottaneet 15-vuotiaan A.n sukupuoliyhteyteen käyttämällä Ahan kohdistuvaa väkivaltaa. Osman Mohamed ja Yusuf ovat houkutelleet A:n mukaansa Malminkartanon juna-aseman lähellä sijaitsevaan metsikköön. Kolmikon päästyä metsikköön Osman Mohamed ja Yusuf ovat ehdottaneet Alle suuseksiä, mihin A ei ole suostunut. A:n lähtiessä kävelemään takaisin Malminkartanon asemalle Osman Mohamed ja Yusuf ovat estäneet A:ta poistumista siten, että toinen on tullut seisomaan A:n eteen ja toinen hänen taakseen. Takana seissyt on myös ottanut A:ta kiinni käsivarresta. Sen jälkeen he ovat vetäneet A:n sivummalle metsikköön. Sitten Osman Mohamed ja Yusuf ovat painaneet A:n maahan polvilleen. A:n edessä ollut on alkanut riisua housujaan toisen pitäessä häntä takaapäin kädestä kiinni. Sen jälkeen A:n edessä seissyt on työntänyt erektiossa olevan siittimensä A:n suuhun pitäen samalla kiinni A:n hiuksista alkaen liikutella siitintään A:n suussa. Takana ollut on koko ajan pitänyt A:sta kiinni kosketellen vaatteiden alta A:n rintaa ja pakaroita. Yhdynnän jatkuttua useita minuutteja takana ja edessä ollut ovat vaihtaneet paikkoja. Nyt A:n eteen tullut on työntänyt siittimensä A:n suuhun alkaen liikutella siitintään A:n suussa takana olevan pitäessä hänestä kiinni. Sen jälkeen Osman Mohamed ja Yusuf ovat taas vaihtaneet paikkaa ja A:n eteen tullut on työntänyt siittimensä A:n suuhun alkaen liikutella siitintään A:n suussa takana olevan pitäessä A.sta kiinni. Molemmat tekijät ovat saaneet siemensyöksyn A:n suuhun.

      Rikos on törkeä, koska sen ovat tehneet useat tekijät. Rikos on tehty erityisen julmalla ja nöyryyttävällä tavalla, koska se on kohdistunut huomattavasti pienikokoisempaan uhriin, joka on houkuteltu metsikköön, missä rikoksen täytäntöönpanotoimi on suoritettu. Rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä. Osman Mohamed on teon tehdessään ollut 15-vuotias ja Yusuf 16-vuotias.

      Syyttäjän kirjalliset todisteet:

      1) Hoitokertomus (etptk:n liite 1, sivut 9 ja 10)
      Teema: A:n kertoma

      2) Asianomistajan konfirmaatiovalokuva (lisäetptk:n liite 1)
      Teema: vammat asianomistajan polvissa

      Syyttäjän henkilötodistelu:

      1) Asianomistaja A:n kuuleminen todistelutarkoituksessa
      Teema: tekijät, metsikköön houkutteleminen, suuseksin vaatiminen, käytetty väkivalta sekä sen laatu ja määrä, suuseksi, aiheutuneet vammat, vammojen peittäminen konfirmaatiota varten, aiheutunut kipu ja särky, aiheutunut kärsimys

      2) Asianomistaja B:n kuuleminen todistelutarkoituksessa
      Teema: asianomistaja A:n kertoma, Alla havaitut vammat, vammojen peittäminen konfirmaatiota varten, A:n mielentila tekojen jälkeen

      3) Vastaaja Suleyman Osman Mohamedin kuuleminen
      todistelutarkoituksessa
      Teema: A:n tapaaminen Kannelmäessä

      4) Todistaja C kuuleminen
      Teema: somalipoikien tapaaminen, matkustaminen junalla Kannelmäestä Malminkartanoon, A:n kertoma

    • ....................

      ...ja mitenkö tuo liittyy eläinten suojeluun? Tältä palstalta on järkevät ihmiset kadonneet.

      • hjghilj52lijk

        No sitenkä,että Yusuf ja Osman Mohamed eivät saa teostaan mainittavaa rangaistusta! Näin eläimiä suojellaan!!


    • asdfasdf

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe