Voimia Sarasvuolle!

Yrittänyt laitetaan

Olen ihaillut aina Sarasvuon tarmokkuutta, esiintymistaitoa ja yritteliäisyyttä. On todella kurjaa, että hänen yrityksensä ei menestynyt. Toivon hänelle jaksamista eteenpäin.

Mieheni on pienyrittäjä ja näen miten kovaa yrittäjän elämä on. Lepoon ei ole varaa ja takapakit ja virheet kostautuvat välittömästi. Yrittäjävakuutuksessa on niin kallis omavastuu että virheen tai virhearvioidun budjetin takia liian vähäisen tuoton kannattaa maksaa itse.

Olen itse valtion virkahenkilö ja koen syyllisyyttä kun itselle palkka juoksee joka kuukausi. Totuuden nimessä teen kyllä paljon töitä, niin ettei sekään ihan helpolla tule.

12

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tähden lento

      Sarasvuon elämä on todella kovaaja ankeaa pienyrittäjän elämää. Perhe elää pienessä vuokrakaksiossa jossain halvalla "köyhällistö" alueella. Herra suorittaa yrityskonsultointia polkumyyntihintaan. 5000 €/pvä narsismia saa kylkiäisenä.

      • Kultasiipi!

        Sarasvuo kompastui tuhon yrittäjän "peikkoon" kuolemattomuuden tunteeseen, kaikki mihin koskee muuttuu kullaksi. Jatkuvan kasvun yritystä ei ole vielä keksitty jotkut onnistuu rahastaan aallonharjalla ja hyppään kelkasta.
        Sarasvuolla on vielä 25% siivu Trainers Housesta.

        "Yhtiö kertoi tänään päättäneensä jättää yrityssaneeraushakemuksen. Trainers' House aloittaa lisäksi yhteistoimintaneuvottelut. Arvioitu vähentämistarve on noin 15 henkilöä.

        Vuonna 2013 yhtiön liikevaihto oli 10,1 miljoonaa euroa, kun se vuotta aiemmin oli 13,3 miljoonaa euroa. Viime vuonna tilikauden tulos oli noin 4,8 miljoonaa euroa tappiolla. Yhtiön tilikauden tulos on ollut voitollinen viimeksi vuonna 2008."


    • Aikakauden loppu

      > Olen itse valtion virkahenkilö ja koen syyllisyyttä kun itselle
      > palkka juoksee joka kuukausi.

      Helpota vaan hiukan, tuskinpa asiat sinun itsesyytöksilläsi mihinkään muuttuvat.

      Kymmenkunta vuotta yrittäneenä ei vaan itse tajua millään, että miten Suomessa voi keskipalkka olla miehillä 3.698 euroa ja naisilla 3.198 euroa kuussa.
      http://www.taloussanomat.fi/raha/2012/05/29/2-300-ammatin-ansiot-katso-parjaatko-vertailussa/201230171/139

      Tuntuu aivan järjettömän korkeilta keskipalkoilta nuo. Kun vertailee mitä on 10 v ajan 6 päivää viikossa raatanut 10-12 h päiviä. Ei silti irtoo millään, ei lähellekään tuota.
      ___
      Periaatteessa minusta ihan hyvä että se Sarasvuon pas-kanpuhuminen kovaa rahaa vastaan, se nyt hiukan todennäköisesti vaimenee Suomessa.

      Itsensä voimaannuttamisella itsensä ja firmansa pelastaminen tilanteesta kuin tilanteesta. Sen stadionskeidan puhumisen aikakausi on ainakin toistaiseksi ohi.

      • Kustannusanalyytikko

        Aikakauden loppu.

        Positiivista että ainakin työllistät itsesi.

        Sinulla on ilmeisesti huonoa liiketoiminta-alue, et osaa markkinoida tai hinnoitella oikein tuotteita ja palveluitasi. Vai onko yrityksesi laatiu on kilpailijoita heikompi.Tai sitten olet tavattoman hidas ja liian varovainen. Tuolla yrittämisen määrällä on keskitulot yleensäovat sentään 5000 -6000 €.
        On tietysti mahdollista vielä eräs asia, alalla ei ole enempää kysyntää vaikka kuinka hakaa päätään seinään.

        Ja pahin jota toivottavasti et ole:
        Hienompi olla PA:nen TJ riskeistä huolimatta kuin, vaatimaton kohtuupalkkainen onnellinen palkollinen.


      • Elluna1

        Älä usko noihin keskipalkkoihin. Ei ne pidä paikkaansa.


      • Hyvää työtä tekemäll
        Elluna1 kirjoitti:

        Älä usko noihin keskipalkkoihin. Ei ne pidä paikkaansa.

        Elluna 1
        Ei tarviotse uskoa kun itse todeksi tietää.

        Mutta tietysti on hyviä ja huonoja yrittäjiä.Tai sitten ollaan saamattomia tai huonoja kauppamiehiä. Asiantuntijapalveluita (hyvinä aikoina)
        Nyt hiukan vähemmän mutta ei tarvitse tehdä töitäkään niin paljon,

        Jos myyn edullisemmin, laatu aian hinnan mukaan,

        600 -900 €/pvä

        43 vk x 2pv / vk x 750€ = n. 65 000€/vuosi.
        Tuohon sisältyy vähän muutakin. Materiaalin osuus on 50€/pvä

        Työpäivät käytännössä 43 x 4,5 on noin 200 pv.
        Työt ajoittuu enemmässsä määrin syyskuusta-kesäkuuhun.
        Heinäkuussa ja elokuussa töitä hyvin vähän.

        Osa työmatkoista on tehty omalla ajalla osassa sisältynyt kokonais laskutettuun työaikaan.

        Muutamia päivärahoja ja 2000 km oman auton käytöstä.

        Tämän vuoden liikevaihto jää alle 60 000 € ja tueleva alle sen, tilauksia on vasta 10-20 paikkeilla. Kanta-asiakkaita ei ole varmistettu vielä.

        Älä kadehdi, vuosikymmenien kokemuksella jos tässä vähän eläkertymää kerää. Ja asiakkaat ovat olleet tyytyväisä. He eivät ole korvauksiani maksaneet verrahoin vai tuloksestaan.. Olen palvellut ainakin pari kertaa samaa heraa kuin Sarasvuo, hiukan eri hinnalla. Sanoivat laadussa ja sisällössä ei ollut niin suurta eroa kuin hinnassa.


    • yrittäjä-

      Hän on miljoonat ansainnut. Yrityksillä tehdään rahaa ei sosiaalityötä.

    • laman laulut

      "tule lama kultainen" Jari Sarasvuo.

      Mahtaakohan mies miettiä uudelleen tuota lausettaan. Yksikään järjevä yritys ei maksa latteuksien ja itsestäänselvyykisien laukomisesta mitään tuollaisille firmoille.

      • Yritttäjä

        Saihan Sarasvuo 27miljoonaa vuonna 2007 kun Trainers House listatiin pörssiin ja fuusioitiin Satama Interactiven kanssa. Uusi Trainers House velkaantui pahasti maksaessaan Sarasvuolle 27 miljoonaa valmennustoiminna ostosta!

        Eli myytiin oma firma omalle firmalle järjettömään ylihintaan ja innokkaat osakkeen omistajat kuittas tappiot, nyt tarvitaan yhteiskunta apuun saneerauksen turvin!

        Eiköhän Jarilla ole rahaa? No tuskin laittaa tuohon pesään enää latiakaan.
        Aika "HAISEVA" kuvio kaiken kaikkiaan.


      • Puhumalla rahaa!!!
        Yritttäjä kirjoitti:

        Saihan Sarasvuo 27miljoonaa vuonna 2007 kun Trainers House listatiin pörssiin ja fuusioitiin Satama Interactiven kanssa. Uusi Trainers House velkaantui pahasti maksaessaan Sarasvuolle 27 miljoonaa valmennustoiminna ostosta!

        Eli myytiin oma firma omalle firmalle järjettömään ylihintaan ja innokkaat osakkeen omistajat kuittas tappiot, nyt tarvitaan yhteiskunta apuun saneerauksen turvin!

        Eiköhän Jarilla ole rahaa? No tuskin laittaa tuohon pesään enää latiakaan.
        Aika "HAISEVA" kuvio kaiken kaikkiaan.

        Juu ei mitään saneerauksia jos on "kusettanut" firmalta 27miljoonaa eiköhän lapsikin tajua että summa oli pelkkää ilmaa!


      • Yrittäjä vaan
        Puhumalla rahaa!!! kirjoitti:

        Juu ei mitään saneerauksia jos on "kusettanut" firmalta 27miljoonaa eiköhän lapsikin tajua että summa oli pelkkää ilmaa!

        Hiukan näin yrittäjänä ihmetyttää (tosin olen ollut vasta 30vuotta yrittäjä) Traners Housen tappiot kuinka voi tehdä 13miljoonan liikevaihdolla 25miljoonaa tappioo?

        http://www.finder.fi/Konsultointipalveluja: liikkeenjohdon/Trainers apos House Oyj/ESPOO/taloustiedot/181896

        Hommassa nyt jokin ei toimi?


    • tsemppiä-ha-haa!

      Olen iloinen ja syvästi onnellinen, kun S24:n kirjoittajilta riittää empatiaa, rohkaisua ja jopa sääliä miljonääreille. Hienoa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe