en ole ikinä ollut töissä

syrjäytynytnuori

En ole ollut ikinä töissä ja en tuskimpa ikinä töihin menekkään. Paitsi tietysti näissä 9e orjatöissä ollut mutta eihän niitä työksi lasketa.

20

330

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ole hyvä ja

      Mene pummi töihin.

      • tane.

        oletko ostanut viime aikoina naksuja, limpparia ja karkkia.


      • Voi eikä!
        tane. kirjoitti:

        oletko ostanut viime aikoina naksuja, limpparia ja karkkia.

        Vain amis käyttää moisia ilmaisuja, olet siis amis! Voi eikä miten noloa jäbälle! :D


      • tane.
        Voi eikä! kirjoitti:

        Vain amis käyttää moisia ilmaisuja, olet siis amis! Voi eikä miten noloa jäbälle! :D

        mene töihi.


      • Mene heti töihin!!!!
        tane. kirjoitti:

        mene töihi.

        Ole tane hyvä ja selitä koko forumille kaksi asiaa:

        1) Miksi et ole töisssä? Etkö osaa? Etkö ole tarpeeksi hyvä MIHINKÄÄN? Selitä heti!

        2) Miksi kirjoitat nimesi pienellä? Vain todella juntti amis ei tiedä, että erisnimet kirjoitetaan isolla. Tämähän opetettiin jo ala-asteella? Selitä heti!


        Mutta ennen kaikkea mene pummi töihin!


      • tane.
        Mene heti töihin!!!! kirjoitti:

        Ole tane hyvä ja selitä koko forumille kaksi asiaa:

        1) Miksi et ole töisssä? Etkö osaa? Etkö ole tarpeeksi hyvä MIHINKÄÄN? Selitä heti!

        2) Miksi kirjoitat nimesi pienellä? Vain todella juntti amis ei tiedä, että erisnimet kirjoitetaan isolla. Tämähän opetettiin jo ala-asteella? Selitä heti!


        Mutta ennen kaikkea mene pummi töihin!

        olen töisä.


      • Et ole
        tane. kirjoitti:

        olen töisä.

        Opettele Tane kirjoittamaan ja mene pummi töihin!


    • omo pomo

      Vai on 9 egeä orjapalkka. No, ei voi mitään. Paras, että jatkat hopealusikkasi nuolemista.

      • no sanohan

        mitä itse tekisit 9 eurolla päivä ja olisit tyytyväinen?


      • Työharjoittelua vaan
        no sanohan kirjoitti:

        mitä itse tekisit 9 eurolla päivä ja olisit tyytyväinen?

        Saahan siihen lisäksi myös normaalin työttömyyskorvauksen. Se 9 egeä/päivä tekee normi korvusten lisäksi 200 e/kk ja se on ihan reilu korvaus työharjoittelussa käymisen kuluista.

        Kannattaa suhtautua työharjoitteluun ilmaisena koulutuksena. On iso etu, että saa opetella työelämätaitoja, joiden avulla voi joskus päästä oikeisiinkin töihin. Monella alallahan harjoittelijat käyvät töissä ilmaiseksi ja jopa maksavat siitä.

        Ei nykyään enää edes oteta harjoittelijoiksi sellaisia, jotka valittavat korvauksesta. Tulijoita nimittäin on jonossa, ihan hyviäkin ...


      • minätekisin
        no sanohan kirjoitti:

        mitä itse tekisit 9 eurolla päivä ja olisit tyytyväinen?

        Minä ainakin tekisin 9 eurolla päivä mitä vain, jos saisin lisäksi kaiken elämisen kattavan työttömyyskorvauksen tai toimeentulotuen. En ymmärrä, mitä työttömät oikein vaativat, suuruudenhulluja ovat tai käsittämättömän tyhmiä.


      • 14+6
        Työharjoittelua vaan kirjoitti:

        Saahan siihen lisäksi myös normaalin työttömyyskorvauksen. Se 9 egeä/päivä tekee normi korvusten lisäksi 200 e/kk ja se on ihan reilu korvaus työharjoittelussa käymisen kuluista.

        Kannattaa suhtautua työharjoitteluun ilmaisena koulutuksena. On iso etu, että saa opetella työelämätaitoja, joiden avulla voi joskus päästä oikeisiinkin töihin. Monella alallahan harjoittelijat käyvät töissä ilmaiseksi ja jopa maksavat siitä.

        Ei nykyään enää edes oteta harjoittelijoiksi sellaisia, jotka valittavat korvauksesta. Tulijoita nimittäin on jonossa, ihan hyviäkin ...

        Seli seli, maksakaa oikeeta palkkaa jos haluutte työvoimaa.


      • Otetaan muita sitten
        14+6 kirjoitti:

        Seli seli, maksakaa oikeeta palkkaa jos haluutte työvoimaa.

        Niin oikealle työvoimalle maksetaankin oikeaa palkkaa. Mutta pitkään työttömänä ollut ei ole oikea työntekijä vaan harjoittelija, joka on vasta oppimassa säännöllistä töihintuloa, työaikojen noudattamista, omatoimisuutta sekä tietoteknisiä ja muita taitoja, mitä työelämässä tarvitaan. Sitten kun nämä perusasiat ja lisäksi uusimmat työhön liittyvät taidot ovat hyvin hallussa niin kyllä varmasti maksetaan oikeaa palkkaakin.

        Harjoittelupaikan tarjoaminen on sosiaalista yhteiskuntavastuun kantamista, joka edistää työllistymistä sillä tavalla, että pitkäaikatyöttömälle tarjoutuu mahdollisuus päästä mukaan työelämään. Mutta harjoittelupaikka ei itsessään ole oikea työpaikka. Siksi siitä ei makseta oikeaa palkkaa.

        Voidaanhan me lopettaakin tarjoamasta harjoittelupaikkoja ... kylläoikeaa työvoimaakin on taas tällä hetkellä tarjolla, niin ettei tarvitse yrittää kouluttaa pitkäaikatyöttömistä työntekijöitä. Makoilkaa te vaikka sitten kotona ja valittakaa 9 euron kulukorvauksista, jotka ei teille riitä.


    • Miksi tuhlata elämä?

      Mitä hyödyt tuollaisesta, että et ole töissä ja et meinaa edes mennä töihin? Tuohan on elämän tuhlaamista. Ei kannata jäädä syrjäytyneeksi ja valittamaan kurjuutta.

      Voit kouluttautua, kun sinulla on kerran aikaa ja et ole töissä. Kouluttautumalla hankit hyvän ammatin ja sitä kautta saat töitä. Työpaikka tuo sosiaalisen arvostuksen ja työstä maksetaan palkkaa. Kielitaito avaa työmahdollisuudet ulkomaille.

      Tietty ihan hanttihommissakin kannattaa olla hetken aikaa, että saa työkokemusta, mutta ei niihin kannata jämähtää. Tuo 9€ päivässä on monen mielestä vähän, mutta vastapainoksi saat työkokemusta, vaihtoehto voisi jopa olla, että joutuisit maksamaan vastaavan summan, että saisit olla töissä.

      Voin ihan kokemuksella sanoa, että itse olin vaarassa nuorena syrjäytyä. Onneksi, siis ONNEKSI keksin hyvän oppilaitoksen, johon pääsin opiskelemaan ja sain teknikon koulutuksen. Tärkeintä oli kuitenkin, että pystyin verkostoitumaan opiskeluaikana hyvin ja myöhemmin siitä on ollut paljon apua. Olen opiskellut lisää vuosien varrella ja pitänyt yllä ammataitoani. Kolme kertaa olen joutunut vaihtamaan alaa lähes totaalisesti, mutta aina on ollut töitä, eikä työt lopu!

    • K Apitalisti

      Suomessa on paljon nuoria ja vähän vanhempiakin kansalaisia, joiden ei tarvitse käydä töissä. Pääomatuloilla on olemassa sellainen kulminaatiopiste, jonka ylittämällä tulot alkavat lisääntyä ikään kuin itsekseen. Raha alkaa poikimaan.

      Monet ovat mukana työelämässä ihan muista syistä kuin rahan takia. Ihminen on sosiaalinen otus, eikä rajattomalle vapaa-ajallallekaan keksi järkevää käyttöä.

      Miten tämä liityy köyhyyteen? No siten, että jos olet varaton kolmikymppinen, eikä sinulle ole tulossa huomattaa perintöä, todennäköisesti olet varaton koko ikäsi.

    • kokoomus varmaan

      Jos teet töitä 9 e päivä, niin bussimatka on meillä päin 3,50 suuntaansa, eli 7 e päivä, sitten töissä pitää syödäkin, ja jos työpaikassa kahvi maksaa 2,50 e/ 2 kertaa päivä, ja ruoka 5 e päivä, on se 17 e päivä, eikä eväilläkään halvalla selvii.

      Joten 9 e palkka päivässä jättää sinut miinukselle 8 e joka äpivä! Otat sitten velkaa että voit käydä töissä.

      Kukahan insinööri se on eduskunnassa laskenut työttömän palkan?????????????????????

      Kyllä sen työn pitää olla kannattavaa ei töitä tehdä työn vuoksi vaan että elättät sillä perheesi.

      • mene harjoittelemaan

        Niin, ajattelitko että kotona ollessahan ei ruokaan ja kahviin kulu yhtään rahaa?

        Jos olisit joskus töissä ollut, niin tietäisit, ettei kukaan kulje töihin kertamaksulla, vaan kk-kortilla puoleen hintaan.

        Lounastakaan ei ole pakko ostaa 5 e hintaan, vaan voi tuoda kotoa evästä. Moni tuo töihin kotoa eväät ainakin parina päivänä viikossa, jotkut syö enimmäkseen tai jopa joka päivä omia eväitä. Lounaan ostaminen on siis vapaaehtoista.

        Eikä kukaan osta työpaikalla kahvia 2,50 e/2 kertaa päivässä. Höpö höpö. Työpaikoilla on joko työnantajan tarjoama kahvi tai jos ei ole niin työntekijät tuovat jokainen kahvipaketin n. kerran kuussa ja keittävät niistä henkilökunnan kahvit omassa sosiaalitilassaan.

        Ei kannata omassa päässään keksiä tekosyitä miksi muka ei voisi käydä töissä. Pitää myös muistaa, että työharjoittelu ei ole oikeaa työtä vaan harjoittelua. Harjoittelun voisi aloittaa vaikka siitä, että käy ensin katsomassa, miten nuo matkustamiset ja kahvinjuonnit on työpaikalla järjestetty.


    • äpsingäoaerng

      Ihmisen elämän päätarkoitus ei ole työnteko!

      • häpsäkädäpsä

        Ei olekaan, mutta töitä on tehtävä, jotta pystyy toteuttamaan sen päätarkoituksen hyvin.


      • köyhät ei oo mitää
        häpsäkädäpsä kirjoitti:

        Ei olekaan, mutta töitä on tehtävä, jotta pystyy toteuttamaan sen päätarkoituksen hyvin.

        elättämään ulkomaiset ihmiset, elättämään eduskunnan ihmiset, maksamaan kaikkien muiden elämän paitsi oman ja oman perheen. Niinpä.

        Suuomessa päätarkoitus on kurjistaa omaa elämää jotta muut saavat kaiken.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe