Lääkekuuri ainoa apu ongelmaani? :(

Järkyttäväpunanaama:(

Heippa.

Tämä ongelma on vaivannut viime kesästä lähtien kun aloin työskennellä paikassa jossa joutuu olemaan koko päivän viileässä ja viimassa. Eli kasvoni (erityisesti nenä ja posket aina leukaluuhun asti) helahtavat älyttömän herkästi kirkkaan punaiseksi kuin paviaanin peppu, tuntuu hirveää kuumotusta ja tuntuu kuin ihon pintaan nousisi hiki ja lisäksi usein tunnen "jomotusta" tai niinkuin pulssi.

Aluksi koin ja ajattelin että tämä on ihan normaalia ja mulla vain sattuu olemaan erityisen herkkä iho mutta tänä päivänä se ihon lehahtaminen on lähes jokapäiväistä ja ihoa alkaa kuumottamaan aivan yhtäkkiä vaikkapa kaupan kassalla jonottaessa tai jossakin väen paljoudessa ja oikeastaan missä ja miten sattuu.

Ongelma on alkanut vaikuttamaan muhun todella paljon ja aina kun iho alkaa lehahtelemaan niin muutun aivan erilaiseksi koska tunnen tällöin itseni suunnattoman epävarmaksi. Lisäksi että tämä on kiusallista itselleni, myös ympärilläni olevat ihmiset vaikuttavat jollakin tapaa vaivaantuneilta esim. eivät ota oikein katsekontaktia tai edes tervehdi eikä se todellakaan auta asiaa :( Kerran mulle sanottiinkin että miten mä näin punainen oon..vastasin itsevarman oloisesti hymyillen että jaa-a enpäs tiedä, en voi tälle mitään ja todellisuudessa olisi tehnyt mieli alkaa itkeä ja huutaa.

Viikonlopun aikana iho saa hieman rauhoittua ja alkuviikko saattaa olla ettei iho punoita niin paljoa mutta loppuviikosta 99% varmasti iho punoittaa viimeistään työpäivän jälkeen koko loppupäivän kunnes seuraavana aamuna herään niin punoitus on poissa. Mutta en ymmärrä miksi ja miten kasvoni tuntuvat nykyään kokoajan lämpimiltä ja että iho saattaa lehahtaa koska tahansa.

En ikinä olisi uskonut että tälläinenkin ongelma mulle voisi tulla ja kun tämä alkoi vain siitä kun aloin työskennellä viileässä ja nykyään koitunut täysin järjen vieväksi ongelmaksi. Basironilla sain ihoni lähes finnittömäksi mutta nyt tämä ihon järkyttävä lehahtaminen :(

Olen hoitanut ihoani couperosa ihon tuotteilla ja erityisesti levittänyt paikallishoitovoiteita punoittavalle alueelle mutta eipä ne ole auttanut yhtään tota ihon lehahtelua. Olen myös suojannut viimeiset 2kk punoittavia kohtia pakkasvoiteella mutta ei mitään hyötyä :(

Nyt olenkin alkanut miettiä olisiko lääkehoito ainoa keino tähän vai voiko se olla mitenkään mahdollista että couperosa ja ruusufinni ongelmat voisi sulkea pois ja ihoni vain reagoi näin eikä tähän ole mitään hoitokeinoa??

Saako julkiselta lääkäriltä minkäänlaista ja miten varmaa diagnoosia tähän vai kannattaako mennä ihotautilääkärille? Voisiko kosmetologista olla hyötyä melkein yhtä hyvin kuin ihotautilääkätistä? Esim. kosmetologin laserhoidot tms. Paikkakunnallani kun ei ole ihotautilääkäriä :(

Olen kyllä valmis maksamaan kalliita hoitoja jos ne vain olisi apu ongelmaan!

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun mielipide

      Minä kyllä menisin ihotautilääkärille. Kosmetologit kun tahtoo tuputtaa monesti vaan niitä omia tuotteitaan.Toki sieltäkin saatta apu löytyä.

    • 61420

      Suosittelen kyllä menemään suoraan ihotautilääkärille. Jos kerran olet valmis maksamaan kalliista hoidoista huonossa tapauksessa jopa turhaan niin taatusti olet valmis myös lähtemään eri paikkakunnan ihotautilääkärille ja maksaa saadaksesi kyllä varman diagnoosin ja tarvittavat hoitotoimenpiteet tulevaisuuteen.
      Kai sekin voi olla mahdollista ettei punoitteluun löydy lopullista hoitokeinoa ja se on vain opittava hyväksymään, mutta jonkinlaisia lievitys keinoja löytyy aina. Toivon kuitenkin että saat haluamasi avun ongelmaasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe