NOBINALLA SUOSITAAN VIROLAISIA

ad bluu

Virolaisille jaetaan parhaat työvuorot ja heillä on pisimmät vapaat.Tämä yhden porukan suosiminen luo katkeruutta ja se näkyy kentällä.
Nobinan johto voisi alkaa seuraamaan missä mennään kun luottamusmies ei näe eikä kuule.

45

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bussinkulj. 61v

      kaikissa hsl:n suurissa bussifirmoissa sama tilanne. Hallitus puhuu elvyttämisestä ja työpaikkojen luomisesta suomalaisille. HSL:n alueen bussinkuljettajista n.puolet maahanmuuttajia, rakennusduunareista 1/3 virolaisia, koko maassa 30.000 virolaista rak.duunaria, saman verran suomal.rak.duunareita työttöminä. Siivoojista 90% maahanmuuttajia. Terv.k.lääkäreistä puolet virolaisia tai venäläisiä. Lehdenjakajista kaikki afrikkalaisia helsingissä. Töitä on, kuka ne tekee onkin jo toinen "case".

      • Asennevamma

        Eiköhän nuo työpaikat ole ollut kaikille tarjolla, vaan kun Suomalainen on saanut saman taudin kun länsinaapurit"herratauti" ei suomalaista kiinnosta työnteko, johtaja halua jokainen olla nykypäivänä, it-hommia ja muuta mukavaa, työsuhdeauto ja matkustamista työaikana...joten ne tekee kenellä halua ja intoa!!!
        Kaverilla on sähköfirma ja haki asentajia eri tehtäviin, suomalaisia poikia ei oikein kiinnostanut kun työt alkoi kello 7.00..joka ilta oli saatava vapaata oli lätkäharjoitusta,sählyä ja sosiaalinen perhe elämä kärsii jos on oltava kello 16 jälkeen työssä jne...Viron pojat eivät valittaneet eikä ollut iltaisin kiireitä "sählyn pelaamiseen" joten heitä vain palkkasi ja pärjää, tes:n mukaista palkkaa saavat ja ovat tyytyväisiä.
        Kyllä se vain on niin että asenne on suomalaisilla työnteossa ongelma..jokainen haluaa päästä mahdollisimman helpolla ja ne ketkä haluaa töitä tehdä, lähtee ulkomaille rahakkaiden duunien perään joka on sitten jo erinomainen ratkaisu, pienemmät verot jne...


      • bussinkulj 61v
        Asennevamma kirjoitti:

        Eiköhän nuo työpaikat ole ollut kaikille tarjolla, vaan kun Suomalainen on saanut saman taudin kun länsinaapurit"herratauti" ei suomalaista kiinnosta työnteko, johtaja halua jokainen olla nykypäivänä, it-hommia ja muuta mukavaa, työsuhdeauto ja matkustamista työaikana...joten ne tekee kenellä halua ja intoa!!!
        Kaverilla on sähköfirma ja haki asentajia eri tehtäviin, suomalaisia poikia ei oikein kiinnostanut kun työt alkoi kello 7.00..joka ilta oli saatava vapaata oli lätkäharjoitusta,sählyä ja sosiaalinen perhe elämä kärsii jos on oltava kello 16 jälkeen työssä jne...Viron pojat eivät valittaneet eikä ollut iltaisin kiireitä "sählyn pelaamiseen" joten heitä vain palkkasi ja pärjää, tes:n mukaista palkkaa saavat ja ovat tyytyväisiä.
        Kyllä se vain on niin että asenne on suomalaisilla työnteossa ongelma..jokainen haluaa päästä mahdollisimman helpolla ja ne ketkä haluaa töitä tehdä, lähtee ulkomaille rahakkaiden duunien perään joka on sitten jo erinomainen ratkaisu, pienemmät verot jne...

        Osuit ytimeen, tätähän minäkin tarkoitin rivien välistä, Suomessa sosiaaliedut maksimissa, työteko ei kannata ns. "paskaduuneissa". Ilmeisesti bussinkuljettaja luokitellaan "paskaduuniksi", pitää herätä ei vain klo 7.00:ski vaan kello 4.30:ksi.

        Sotien jälkeen 40-luvun lopulla ja 50-luvulla Suomessa ei ollut nykyisenkaltaista tukipolitiikkaa, ei edes lapsilisiä, työtävieroksuvat laitettiin ns. "pakkotyölaitoksiin",
        esim tekemään teitä, hakkaamaan rautakangella jäistä maata -25 C pakkasessa, heitän rankan mutta takaisin vaan tähän maailmaan, työttömyyskorvaus enintään 3 kk:ksi, sitten on aloitettava työt, vaikka pienellä korvauksella.

        Itse painan kahta duunia bussia ja taxia kellon ympäri, pyhät arjet, vaikka ikää jo mittarissa 61v, ja voin kertoa töitä on tarjolla vaikka miten paljon, jos vaan motivaatiot kestää.


      • juohjoo
        bussinkulj 61v kirjoitti:

        Osuit ytimeen, tätähän minäkin tarkoitin rivien välistä, Suomessa sosiaaliedut maksimissa, työteko ei kannata ns. "paskaduuneissa". Ilmeisesti bussinkuljettaja luokitellaan "paskaduuniksi", pitää herätä ei vain klo 7.00:ski vaan kello 4.30:ksi.

        Sotien jälkeen 40-luvun lopulla ja 50-luvulla Suomessa ei ollut nykyisenkaltaista tukipolitiikkaa, ei edes lapsilisiä, työtävieroksuvat laitettiin ns. "pakkotyölaitoksiin",
        esim tekemään teitä, hakkaamaan rautakangella jäistä maata -25 C pakkasessa, heitän rankan mutta takaisin vaan tähän maailmaan, työttömyyskorvaus enintään 3 kk:ksi, sitten on aloitettava työt, vaikka pienellä korvauksella.

        Itse painan kahta duunia bussia ja taxia kellon ympäri, pyhät arjet, vaikka ikää jo mittarissa 61v, ja voin kertoa töitä on tarjolla vaikka miten paljon, jos vaan motivaatiot kestää.

        tuskin painat kahta ajohommaa jos oot akt firmassa,akt sopimus kuulemma kieltää sivutöinä tehtävät ajohommat.??


      • juohjoo kirjoitti:

        tuskin painat kahta ajohommaa jos oot akt firmassa,akt sopimus kuulemma kieltää sivutöinä tehtävät ajohommat.??

        AKT sopimus ei kiellä ajamiseen liittyvää 2 työtä, eikä mitään muutakaan työtä. Talo sen sijaan voi antaa loparit, jos ajat bussia samaan aikaan firapelisti toiselle firmalle. Sama oikeus on kaikilla aloilla. Työtä voit tehdä ihan niin paljon ku sielu sietää ja tahtoa on, mutta jos olet bussikuski jossain firmassa, niin toiselle bussifirmalle et aja vapaapäivinä, talvi tai kesälomina, tai edes pekkaspäivinä. Jos näin teet ja se ilmi tulee, niin myös fudut tulee.


      • Tarkennus edelliseen
        aito.nobina kirjoitti:

        AKT sopimus ei kiellä ajamiseen liittyvää 2 työtä, eikä mitään muutakaan työtä. Talo sen sijaan voi antaa loparit, jos ajat bussia samaan aikaan firapelisti toiselle firmalle. Sama oikeus on kaikilla aloilla. Työtä voit tehdä ihan niin paljon ku sielu sietää ja tahtoa on, mutta jos olet bussikuski jossain firmassa, niin toiselle bussifirmalle et aja vapaapäivinä, talvi tai kesälomina, tai edes pekkaspäivinä. Jos näin teet ja se ilmi tulee, niin myös fudut tulee.

        AKT:n sopimus kieltää pakollisina lepoaikoina tehdyn työn.


      • Prööt
        aito.nobina kirjoitti:

        AKT sopimus ei kiellä ajamiseen liittyvää 2 työtä, eikä mitään muutakaan työtä. Talo sen sijaan voi antaa loparit, jos ajat bussia samaan aikaan firapelisti toiselle firmalle. Sama oikeus on kaikilla aloilla. Työtä voit tehdä ihan niin paljon ku sielu sietää ja tahtoa on, mutta jos olet bussikuski jossain firmassa, niin toiselle bussifirmalle et aja vapaapäivinä, talvi tai kesälomina, tai edes pekkaspäivinä. Jos näin teet ja se ilmi tulee, niin myös fudut tulee.

        Kuinka Ari voit olla noin pihalla asioista vaikka et kuuluisikaan liittoon?

        Koska et kuitenkaan löydä sitä kieltävää kohtaa sopimuksesta niin laitan sen sinulle tähän ja muistathan suomessa olevan yleissitovan sopimuksen.

        "Lähi- ja paikallisliikenteen kuljettaja ei saa tehdä työtä työ- ja virkasuhteessa
        kuljetusalalla tai sen ulkopuolella vähimmäisvuorokausi- ja vä-
        himmäisviikkolevon aikana."


      • kaaalo
        bussinkulj 61v kirjoitti:

        Osuit ytimeen, tätähän minäkin tarkoitin rivien välistä, Suomessa sosiaaliedut maksimissa, työteko ei kannata ns. "paskaduuneissa". Ilmeisesti bussinkuljettaja luokitellaan "paskaduuniksi", pitää herätä ei vain klo 7.00:ski vaan kello 4.30:ksi.

        Sotien jälkeen 40-luvun lopulla ja 50-luvulla Suomessa ei ollut nykyisenkaltaista tukipolitiikkaa, ei edes lapsilisiä, työtävieroksuvat laitettiin ns. "pakkotyölaitoksiin",
        esim tekemään teitä, hakkaamaan rautakangella jäistä maata -25 C pakkasessa, heitän rankan mutta takaisin vaan tähän maailmaan, työttömyyskorvaus enintään 3 kk:ksi, sitten on aloitettava työt, vaikka pienellä korvauksella.

        Itse painan kahta duunia bussia ja taxia kellon ympäri, pyhät arjet, vaikka ikää jo mittarissa 61v, ja voin kertoa töitä on tarjolla vaikka miten paljon, jos vaan motivaatiot kestää.

        Olet kai nobinalla arkisin ja kajonilla viikonloput?
        Mminäkin haluaisin olla :)


      • Prööt kirjoitti:

        Kuinka Ari voit olla noin pihalla asioista vaikka et kuuluisikaan liittoon?

        Koska et kuitenkaan löydä sitä kieltävää kohtaa sopimuksesta niin laitan sen sinulle tähän ja muistathan suomessa olevan yleissitovan sopimuksen.

        "Lähi- ja paikallisliikenteen kuljettaja ei saa tehdä työtä työ- ja virkasuhteessa
        kuljetusalalla tai sen ulkopuolella vähimmäisvuorokausi- ja vä-
        himmäisviikkolevon aikana."

        prööt, tuo on AKT.n sopimuksessa oleva klausuuli, mutta sen tulkinta ja tarkoitus on nimenomaan estää kilpailevassa yhtiössä tehtävää vst työtä. Suomen laki ohittaa TES sopparit ja siten jos haluat ajaa vapaapäivinä mittaria tai jakelua tai tehdä muuta työtä, niin AKT eikä mikään muukaan instanssi sitä ei voi estää. Moni liiton jäsen ajaa mittaria tai tekee jotain muuta työtävapaillaan, eikä se kuulu kellekkään. jk. olen liiton jäsen, (os. 48) joten sekin irvistely on jokseenkin turhaa. Prööt jos sulla ei itselläsi ole mitään tietoja mistään, edes siitä kenelle vastausta annat ja kaikenlisäksi väärää, nii ole mieluimmin antamatta.


    • viruvalge

      Miksi soomiporo aina hauku eestimees? Soomiporo vaan aina valitta eikä tehta mita. Me eestimees viemme pullo mestarille ja saamme huva sarja ja palju vapa.

      • muuseas

        See ei ole eestlase kirjutatud!
        Tämä ei ole virolaisen kirjoittamaan!


      • bussinkulj 61v
        muuseas kirjoitti:

        See ei ole eestlase kirjutatud!
        Tämä ei ole virolaisen kirjoittamaan!

        Joo, kyllä ymmärrettiin. Ei minullakaan periaatessa ole mitään virolaisia bussinkuljettajia vastaan, mutta Suomessa 350.000 työtöntä, stadissa 30.000, ensin oman maan kansalaiset "sorvin" ääreen, sitten vasta ulkolaiset.

        Asia numero kaksi, Jokelan vankilan "asiakkaista" 55% ulkolaisia,


      • wqef

        soomeporo ja eestivillisika riiteli,kumpi voitti...


    • mkkmkj

      Työvuorolistojen teko olisi paras siirtää Ruotsiin niin silloin ei pääse kukaan niitä säätämään

    • Vieläkö valitatte

      NOBINALLA on kehitysryhmiä joita muilla ei ole, ja joiden tehtävä on tehdä työstä sekä helpompaa, että myös mielekkäämpää ja antaa mahdollisuuden osalistua ns. työhyvinvoinnin kehittämiseen. Kehitys tarkoitta siis virolaisia ja muita nuoleskelijoita.

      • Ala Vaihdettu

        Virolainenhan jopa maksaa siitä että saa tehdä työsi puolestasi , ilman että sinäkään ilman palkkaa jäät. Selitys: Minulla on tehtävä ja saan siitä tietyn summan. Delegoin tehtävän virolaiselle ja se maksaa mulle että saa tehdä sen työn.


    • SuomenEestiläinen

      Ja kuitenkin vietätte lomanne Eestissä, haette alkoholin ja muut tarvikkeet sieltä..että ilman Eestiä ei Suomalainen pärjää...missäs kävisitte jos raja menisi kiinni???itku voisi tulla kun ei kaljalaatikoita saakkaan enää käydä änkemässä auton takakonttiin...ootte te Suomalaiset sitten tyhmiä joka asiassa..

      • näin on

        Suomen eestiläinen voikin sitten palata sinne ihannemaahansa ja ottaa toverinsa mukaan. Minun silmissäni olette ja tulette olemaan vain ja ainoastaan RYSSIÄ.


      • Ala Vaihdettu

        Ei olla vietetty lomia Eestissä ,kun täällä ihan muhkea huvila kauniissa Suomessa. Kaljalaatikoitakaan ei ole tarvinnut käydä roudaamassa , kun virolaispoikaset ovat niin höveleitä ,että ne tuovat sen autolastin kun käsket vaan ja sanot minne se pitää tuoda. Itse ei siis tarvitse kuin juoda. Varmaan ne senkin tekis suomalaisen puolesta käskettäessä. Siis tarkastellanpas sitä tyhmyyttä uudemman kerran.


    • tullimies tarkkana

      Kantaako eestin duunari lahjuksia nilkeille selkävääränä halpaa viinaa ja kessuu!

    • pääkipeä

      kellä vuonna 94 oli "kyllä!" tarra autossa kiinni?
      minulla oli 10 kpl "Ei!" tarra joka puolella.
      Mä tiesin jo silloin että tästä ei tuu mitään tolkkua..
      kiittäkää niitä "Kyllä!" idiootteja..

      Olin aina hyvin skeptinen tuohon kolhoosin suhteen..
      Nyt neuvosto sotku on täällä, Suomessakin olkaa hyvä!

      Pelkän kovasti,että tämä vasta alkua, Ukrainan rosvot niin europalaisia niin europalaisia että jopa tappavat omia kansalaisiakin jotka ajattelevat eri ravalla.
      ne ovat kohta täällä, koko pikku Kiova..

      Irti EUsta, Viro takaisin Venäläisille, maailma heti rauhoittuu ja tulee taas tasapainoon.
      Viro ei ole Europa, se on vuodesta 1940 täysin slaavilainen maa, tälle ei voi enää mitään.

    • Aito Ari Kähärä

      ad bluu voisit esittää hieman tarkempia kohdistuksia väitteillesi, sillä Nobina on jaettu eri oma vastuullisiin yksiköihin. Nobina Souht oy , Nobina West,oy Nobina East.oy, joten et voi edes haikuissa esittää moisia väitteitä. Kun ja jos kerran esität moisia, niin kohdista ne johonkin ihan reaalitason toimintaan. Nobinalla on yksi sellainen henkilökintaan suunnattu positiivinen ja yhteistyökykyinen lähestymstapa olemassa. Yhtiössä otetaan huomioon mahdolliset tarpeet joita jokaisella on. Tietysti rajoitetusti, mutta hyvinkin erillaisia mahdollisuuksia on ja voidaan luoda ihan niiden tarpeiden kautta joita mahdollisesti kuljettajilla tai muulla henkilökunnalla on Kusella on mahdollisuus tehdä joko pelkkiä aamuja tai ilta/yövuoroja, ihan niiden tarpeiden mukaan, mitä kelläkin on. Siinä on jo yksi sellainen todella ISO merkkinen asia joka tekee Nobinasta erinomaisen talon olla tekemässä palvelevaa joukkoliikenne toimintaa. Eri yksiköissä on laajan ulkoisen tutkimustahon kautta toteutettuna säännöllisinä tutkimuksina henkilökunnalla suunnattu kyselytutkimus jonka kautta koko suomen konsernin sisäistä toimintoja sekä ohjataan, että myös kehitetään. Kuten olen aikaisemminkin ilmaissut, niin joka varikolla on myös muodostettu kehitysryhmät, jotka koostuu kuljettajista ja muusta henkilistöstä( Rakentuen kaikista viiteryhmistä = kansallisuus, uskonto, ihonväri ,sukupuoli, sukupuolinen suuntaus, polittiinen suuntaus tms, joita kuljettajat tai muu henkilöstä edustaa ja vetäjänä ja kirjaajana on aina erikseen määritelty ryhmään sidottu ns. lähiesimies.) Ts. Nobinassa valitsee todellinen monimuotoinen demokratia jolla haetaan niin yrityksen, kuin myös sen todellisten tekijöiden eli kuljettajien ja muiden tuotavaa työtä tekevien työtä tekevien näkemyksiä ja näkemyksiä niihin toimintoihin mitä kukin toimija edustaa. Lyheyesti. Yhteiseen hiileen puhaltamalla , saadaan se tulos aikaiseksi, joka lämmittää meitä kaikkia. Se on jotain sitä, mitä ei nurkan takana jäkättäen tai anonyyminä SOTESSA riekkuessa saada aikaiseksi, eikä se saa aikaiseksi samaa kuin yhdessä tehden yhtiöiden sisällä. Nobina on erinomainen esimerkki siitä, miten tehdään osallistuvaa ja työyhteisöä kehittävää työhyvinvointiin tähtäävää työtä yhdessä ylhäältä alas ja alta ylös. Kaikissa taloissa ei vst. toimi, mutta meillä se toimii ja mm. sairaspoissaolot tai omaehtoiset talosta lähtemiset ovat vähentyneet huomattavasti ja varikkojen henki kolleegoiden kesken ja kanssakäyminen ja siihen liitettävä asennoituminen ja toiminta esimesten suhteen ovat poikkeuksellisen hyvät. Nobina panostaa, niin toimintoihinsa joukkoliikenteen palvelun tarjoajana, kuin myös henkilökuntaansa kohdistaen.

    • Lisäys edelliseen

      Jos ette usko niin valehtelen lisää.

    • Alesale.

      Nobina on konkurssifirma, ulkomaan emoyhtiö pyörittää kulissia, seuraavissa kisoissa ilmeisesti Hebuli tulee voittamaan linjat, Nobina ajetaan vähitellen alas, eihän noin suurilla tappiollisilla tarjouksilla pitkään ajeta.
      Kummallista, kun kuljettajat puhuvat, että Nobinalla juuri ei mieleiset vuorot järjesty, vain harvoille ja valituille, toisin, kuin edellinen kirjoittaja väittää.

      • Aito Ari Kähärä

        HELB ei tule voittamaan yhtään tarjousta oikeilla ja rehellisillä kilpailun vaatimilla tavoilla, sillä kun EU on käsitellyt HELB tapauksen, niin HELB osallistuu tarjouksiin ihan samalta viivalta kuin muutkin . Nyt se ei sitä tee, koska Helsingin kaupunki tukee sitä jopa laittomasti verovaroin budjetoituna yhteiskunnan eli kunnan varojen kautta. HELB.ä koskee samat osakeyhtiö lait ja sen vaatimat tasot kuin muitakin, vaikka kaupunki sen omistaakin. Kaupungin/kunnan määräävä omistajuus osakeyhtiössä ei anna erityisoikeuksia mm. tukitoiminnallisiin Kompensaatioihin yrityksen suhteen ja siten osaltaan aiheuttaa vääristänyttä kilpailua, joka on kuitenkin Euromääräisestikin jo muutoinkin selkeästi kilpailulain kautta määritelty. AleSalelle erikseen. Nobina on kaikkea muuta kuin konkurssi firma. HELB sitä kyllä on ja olisi ollut jo kauan ilman kaupingin kuntalaisten oikeuksia polkevia kyseenalaistettavia tukitoimia.


      • p.ölhölä
        Aito Ari Kähärä kirjoitti:

        HELB ei tule voittamaan yhtään tarjousta oikeilla ja rehellisillä kilpailun vaatimilla tavoilla, sillä kun EU on käsitellyt HELB tapauksen, niin HELB osallistuu tarjouksiin ihan samalta viivalta kuin muutkin . Nyt se ei sitä tee, koska Helsingin kaupunki tukee sitä jopa laittomasti verovaroin budjetoituna yhteiskunnan eli kunnan varojen kautta. HELB.ä koskee samat osakeyhtiö lait ja sen vaatimat tasot kuin muitakin, vaikka kaupunki sen omistaakin. Kaupungin/kunnan määräävä omistajuus osakeyhtiössä ei anna erityisoikeuksia mm. tukitoiminnallisiin Kompensaatioihin yrityksen suhteen ja siten osaltaan aiheuttaa vääristänyttä kilpailua, joka on kuitenkin Euromääräisestikin jo muutoinkin selkeästi kilpailulain kautta määritelty. AleSalelle erikseen. Nobina on kaikkea muuta kuin konkurssi firma. HELB sitä kyllä on ja olisi ollut jo kauan ilman kaupingin kuntalaisten oikeuksia polkevia kyseenalaistettavia tukitoimia.

        Milloinkahan joku ottaisi kantaa myös pohjolan liikenteen rahoitukseen yhtä innokkaasti kuin HELB:n.
        Veikkaanpa ettei kovin paljoa päivänvaloa siedä valtiontukineen...


      • Prööt
        p.ölhölä kirjoitti:

        Milloinkahan joku ottaisi kantaa myös pohjolan liikenteen rahoitukseen yhtä innokkaasti kuin HELB:n.
        Veikkaanpa ettei kovin paljoa päivänvaloa siedä valtiontukineen...

        Ota sinä itse siihen kantaa. Löydät aivan helposti yhtiön tilinpäätös tiedot ja senkuin vain poimit tiedot sieltä, mutta älä viitsi huudella täällä tuollaista ilman mitään faktoja.


    • Huono muisti?

      Aina kun Nobina on voittanut niin se on tarvinnut ulkopuolista apua tappioiden peittämiseen. Ei ole kauan kun Nobinalla ei ollut luottoa ollenkaan ja joutui käteisellä ostamaan polttoaineet.

      • Parta Jugi

        Aitoari se vaan mesoaa ja herraa leikkii. Sai pukilta pikku paketin ja sen sisältöä ylpeänä esittelee näitten kirjoitusten lisäksi Hanurilan varikolla , mutta ei ole face to face kohtaamaan ketään.


    • Akt=Pieru ilmaan

      AD Bluu totuus on hyvä rykästä näin ilmoille. Miksi sen vain annetaan jatkua vaikka Akt on kuulemma kuljettajien tukena?

      • Ihan selvennyksen vuoksi ennekuin ihan mennään överiksi näissä kommenteissa, niin jokaisella talolla on omat toimintamallinsa ja Nobinan kohdalla tuo 10/4 jaottelu on jo lopetettu, eikä niitä uusia tehdä oli kyse sitten kenestä tai mistä hyvänsä tulleesta henkilöstä. mahdollisten vanhojen sopimusten, jotka ovat periaatteellisesti sitovia tuskin puututaan, mutta uusia ei tule. Se joka esittää että yhä ko. päiviä jaetaan tai niitä luodaan, tulkoon esiin ja esittäköön faktat esiin. mutu tuntumalla kun ei ole oikeutta eikä älyllistä heittää turhaa soopaa, joka ei palvele ketään. Anonyyminä toki on kiva leikitellä, mutta aina asioissa pitää olla osa totuus ja mieluimmin koko totuus esitettävänä, kun niitä esittää, vaikkakin tällä suoli 24 palstalla.


      • Ala Vaihdettu
        aito.nobina kirjoitti:

        Ihan selvennyksen vuoksi ennekuin ihan mennään överiksi näissä kommenteissa, niin jokaisella talolla on omat toimintamallinsa ja Nobinan kohdalla tuo 10/4 jaottelu on jo lopetettu, eikä niitä uusia tehdä oli kyse sitten kenestä tai mistä hyvänsä tulleesta henkilöstä. mahdollisten vanhojen sopimusten, jotka ovat periaatteellisesti sitovia tuskin puututaan, mutta uusia ei tule. Se joka esittää että yhä ko. päiviä jaetaan tai niitä luodaan, tulkoon esiin ja esittäköön faktat esiin. mutu tuntumalla kun ei ole oikeutta eikä älyllistä heittää turhaa soopaa, joka ei palvele ketään. Anonyyminä toki on kiva leikitellä, mutta aina asioissa pitää olla osa totuus ja mieluimmin koko totuus esitettävänä, kun niitä esittää, vaikkakin tällä suoli 24 palstalla.

        Jos tuo on totta niin nostan hattua niin korkeale kuin pystyn.


      • Ala Vaihdettu kirjoitti:

        Jos tuo on totta niin nostan hattua niin korkeale kuin pystyn.

        Alaa vaihtanut. Ku kirjoitan, niin en sorru noihin turhanpäiväisiin räkytyksiin, kuten jotkin palstalla seilaavat. tuo mitä ilmaisin on täysin totta, sillä mulla on tilaisuus olla ns. ajan hermolla. kun työsuojelu varavaltuutettuna yrityksessä toimin ja olen noissa eri miitingeissä läsnä. Näitä asioiden väittäjiä ja vääristelijöitä on, mutta ei heillä ole esittää mitään faktaa mihinkään, edes itsensä suhteen olemalla muuta kuin anonyymejä öykkäreitä.


      • PASKAJASKA
        aito.nobina kirjoitti:

        Alaa vaihtanut. Ku kirjoitan, niin en sorru noihin turhanpäiväisiin räkytyksiin, kuten jotkin palstalla seilaavat. tuo mitä ilmaisin on täysin totta, sillä mulla on tilaisuus olla ns. ajan hermolla. kun työsuojelu varavaltuutettuna yrityksessä toimin ja olen noissa eri miitingeissä läsnä. Näitä asioiden väittäjiä ja vääristelijöitä on, mutta ei heillä ole esittää mitään faktaa mihinkään, edes itsensä suhteen olemalla muuta kuin anonyymejä öykkäreitä.

        to aito nobina kyllä 10/4 on vielä olemassa ja se pitäisi lopettaa kaikilta kerralla. Työpaikka pitäisi olla kaikille SAMANARVOINEN MUTTA KUN EI OLE KOSKA NOBINALLA ANNETAAN TYÖVUOROSUUNN ITTELU ......................JA LOPUN NÄET KUN VERTAAT TYÖVUOROLISTOJA


      • PASKAJASKA kirjoitti:

        to aito nobina kyllä 10/4 on vielä olemassa ja se pitäisi lopettaa kaikilta kerralla. Työpaikka pitäisi olla kaikille SAMANARVOINEN MUTTA KUN EI OLE KOSKA NOBINALLA ANNETAAN TYÖVUOROSUUNN ITTELU ......................JA LOPUN NÄET KUN VERTAAT TYÖVUOROLISTOJA

        PASKAJASKA voisi opetella lukemaan ja myös ymmärtämään luetun. Noita 10/4 on vielä, mutta kuten ilmaisin uusia ei tehdä. Noiden vanhojen soppar3eiden suhteen on hieman hankalaa lähteä niitä muuttamaan, tai sitten koko systeemi pitää uusia, eli et voi toivoa pelkkiä iltoja tai pelkkiä aamuja. Elokuun alkuun saakka mennään näillä arvoilla ja sitten katsotaan miten muodostuvat tulevat listat.


    • 0,0

      nouskaa suomalaiset kuljettajat ylös tuosta viron kuskien hellimisestä .ottakaa vaikka jokaisesta viron kilvistä liikkuvasta autosta rekisterinumerot ylös ja ilmoittakaa ne tullille taitaa tulla monelle totuus esiin kun katselee muutaman tonnin laskua.

    • masa headhill

      Se vanha sanonta, "kateus vie kalatkin vedestä" pätee tässäkin hyvin!
      Jos kenellä tahansa näistä purnaajista olisi mahdollisuus(edes "puolilaillisesti") ostaa esim. hienompi, ja samalla halvempi auto, käyttäisitte etua varmasti hyväksenne!
      Tehkää asialle jotain-mitä tahansa, jos se noin hirveästi harmittaa!

      Perustakaa uusi liitto ajamaan asiaa, muuttakaa kirjat Viroon, löhtekää ulkomaille töihin saadaksenne verovapaan auton. Turha täällä purnata, ei tätä palstaa kukaan asioista päättävä lue!
      Tuliko tämä tieto yllätyksenä?
      Menkää kauppaan ja ostakaa se hieno auto, vaikka vähän pidemmällä maksuajalla ja neuvotelkaa itsellenne paremmat työvuorot!
      Mikäli olette joustavia työnantajan puoleen, onnistuu se asia toisinkin päin.
      Eikä se tarvi mitään nuoleskelua-riittää kun hoidat työsi hyvin!
      Aamen!
      Ja nyt reppu täyteen evästä, ja kairaa kohti Yamahalla ! Hyvää lomaa muillekkin ammatista pitäville "eiturhaapurnaamista" harrastavillekolleegoille!
      Nyt alkoi loma, palataan 2 vkon päästä!

      • Totta mooses...

        Muuttoauto vähennys poistuu vuoden vaihteessa.

        Itselläni olisi varaa ostaakkin "kallis" auto, mutta en näe sinnä mitään järkeä.

        Taas toisaalta muutaman vuoden päästä mnitä ilmeisemmin on autoveto nykyisessä muodossaan historiaa, mutta en usko autoilun kokonaiskulujen laskuun vaan jopa epäilen niiden kasvavan.


    • paskajaska

      Tosi paska juttu ei voi kun ihmetellä miksi näin on...............................mä luulen että tuliaiset ratkaisee ............................................................................................

      • Ala Vaihdettu

        En tiedä miten sillä alalla tuliaiset ratkaisee ,mutta tällä alalla jos joku vironpoju yrittää lahjuksilla päästä , niin ei huolita ilmaiseksikaan.
        Syynä se , että täytyyhän tolkku olla kerjätessäkin. Toiset virolaiset kun tekevät lähes ilmaiseksi kaiken ja vähän enemmänkin puolestasi ,niin sitten vielä pitäisi joku lahjus ottaa vastaan. Niin hävyttömiä emme mekään sentään tällä " eri alallamme" ole.


      • Nyt Poiz
        Ala Vaihdettu kirjoitti:

        En tiedä miten sillä alalla tuliaiset ratkaisee ,mutta tällä alalla jos joku vironpoju yrittää lahjuksilla päästä , niin ei huolita ilmaiseksikaan.
        Syynä se , että täytyyhän tolkku olla kerjätessäkin. Toiset virolaiset kun tekevät lähes ilmaiseksi kaiken ja vähän enemmänkin puolestasi ,niin sitten vielä pitäisi joku lahjus ottaa vastaan. Niin hävyttömiä emme mekään sentään tällä " eri alallamme" ole.

        Alalla on paljon vodkalla oluella ja tupakalla käyviä ajomestareita. Joten aina saa hyvät ajosarjat kun vaan muistaa tuoda pullon tai kartongin "tuliaisena"

        Tätä tosiasiaa on kenenkään alalla työskentelevän turha yrittää kiistää. Kilpailijat ovat laittaneet vielä astetta paremmaksi tekemällä ulkomaalaisista työnjohtajia...


    • Ei vaan osata

      Mikä Nobinan huippukuskeja vaivaa kun piti perua 474 ja 45 lähdöt liukkauden takia? Veolian aikaan ei lähtöjä peruttu yhtään liukkauden takia. Eikö kalusto ole kunnossa vai pelottaako kun tuli liukasta?

      • sulla lienee olemas

        selkee näyttö noista perumisista? Tai jos ei ole, nii älä leukaile, sillä Veolia on jo vitsi sinänsä koko HSL alueella. pitkään kaupanteon suhteen asetettu firma, jota kukaan ei huoli, kun toiminta on mitä on ja vallankin kun henkilökunta on mitä on. kuskit kuin rajamäen ryknmentti ja toimintatavat ku kulakilla. Yes on se ihan hauskaa olla hauska. (ainakin omasta mielestään)


    • Harmittaako?

      HSL sivuilta voi lukea jos osaat. Eipä ole kovin ammattimaista toimintaa.
      09:16 - 11:12 - Seutuliikenteen linja 474A, poikkeusreitti. Ajetaan Katriinan sairaalaan.
      Syy: liukkaus.
      Arvioitu kesto: 09:12 - 11:12.
      09:13 - 11:05 - Vantaan sisäisen liikenteen linja 45, poikkeusreitti. Ajavat Katriinan sairaalalle.
      Syy: liukkaus.
      Arvioitu kesto: 09:05 - 11:05.

    • aikataulut kesä-

      Nykyään bussi-alalla ajoajat on kiristetty niin tiukalle että talvellakin vaaditaan kesäkeliä jotta homma toimisi. Jos sitten tulee talvikeli kuten tahtoo tapahtua talvisin niin valitetaan "tien puutteellista kuntoa". Hahhahhaaaa ! Pohjoisessa maassa täytyy väkisin pitää kesäkeliä jotta autot pysyy tiellä !

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe