Säihke silmistä on kadonnut.

Minä vain..

Ketään ei kiinnosta tää mun kirjoitus mutta kuhan nyt aikani kuluksi kirjoitan..

Erosimme noin 6kk sitten ja meillä on yksi lapsikin.
Erosta lähtien ollaan taisteltu siitä kumman luona lapsi tulee asumaan ja kuinka paljon on kummankin luona.
Sovittelussa käyty tuloksetta joten käräjillä asia päätetään sitten joskus.

Olen tuntenut oloni aika yksinäiseksi ja voimattomaksi eron jälkeen.
Tiedän sisimmässäni että ero oli oikea ratkaisu mutta silti se ikävä ja kaipuu ei hellitä..
Exä on joka ikinen päivä mielessä heti siitä asti kun aamulla silmät saat auki ja se on ärsyttävää.

Säihke silmistä on kadonnut. Tuntuu kuin olisin kuollut puolivuotta sitten sisältä.

Itku tulee pari kertaa viikossa ihan omia aikojaan välittämättä missä olen..
Mikään ei oikein innosta niinkuin ennen olin ahkera ja tykkäsin tehdä kaikkea.

Naisia kyllä olisi tyrkyllä mutta ei vaan jotenkin jaksa kiinnostaa yhtään vaikka kaipaankin ihan normaali perhe elämää jossa olisi joku vierellä.

Saa nähdä mitä elämä tuo tullessaan.
Tuskinpa sekään mitään hyvää on.

Kiitos ja hei.--M--24--

16

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m25v

      Ei voi sanoa muutakuin tsemppiä. Elämässä tulee näitä vastoinkäymisiä aika usein. Elämä ei mene niinkuin elokuvissa. Kyllä se jostain löytyy se oikea, mutta vaatii aikaa ja halua jatkaa eteenpäin. Ei sekään ole oikein, että on kuollut sisältä ja on suhteessa josta ei pidä tai joka rajoittaa omia unelmia, tai muuten menee seinään. (Onko se elämää?) Hyvä, että on lapsi ja kannattaa pitää paljon yhteyttä häneen ja olla mukana lapsen elämässä. Voi olla ettei tässä vaiheessa parisuhteet välttämättä kiinnosta.Jossain vaiheessa ainakin toivottavasti löytyy se joku jonka kanssa voi jatkaa pidempään, ellei tyydy entiseen tjs.

      • 8ja14

        Voisitteko tehdä viikko/viikko systeemin lapsen kanssa? Silloin se olisi tasapuolista, eikä kummankaan tarvitse maksaa elareita, lapsi näkee teitä tasapuolisesti ja kumpikin voi opetella elämään yksin.


      • alottaja1
        8ja14 kirjoitti:

        Voisitteko tehdä viikko/viikko systeemin lapsen kanssa? Silloin se olisi tasapuolista, eikä kummankaan tarvitse maksaa elareita, lapsi näkee teitä tasapuolisesti ja kumpikin voi opetella elämään yksin.

        Kiitoksia vaan teille. Joo tätä viikko systeemiä olen ehdottanut alusta asti mutta eipä se tietenkään exälle käy. Tämän takia käräjille asian veinkin. Elareista sen verran että tämä vastapuoli niitä minulta kinuaa joka tapauksessa. Tuntuu ettei ajattele kun omaa napaansa ja itse taas yritän lapsen parasta ajatella. Minulla kumminkin on erittäin läheiset välit lapseeni ja haluan hänen kanssa viettää aikaa. Kyllähän sitä jo ihmettelivät sovittelussa että ei käy viikko systeemi vaikka mitään syytä ei ollut vastapuolella kertoa miksei se sovi.


      • 5 + 11
        alottaja1 kirjoitti:

        Kiitoksia vaan teille. Joo tätä viikko systeemiä olen ehdottanut alusta asti mutta eipä se tietenkään exälle käy. Tämän takia käräjille asian veinkin. Elareista sen verran että tämä vastapuoli niitä minulta kinuaa joka tapauksessa. Tuntuu ettei ajattele kun omaa napaansa ja itse taas yritän lapsen parasta ajatella. Minulla kumminkin on erittäin läheiset välit lapseeni ja haluan hänen kanssa viettää aikaa. Kyllähän sitä jo ihmettelivät sovittelussa että ei käy viikko systeemi vaikka mitään syytä ei ollut vastapuolella kertoa miksei se sovi.

        Tyypillistä, nainen haluaa omia lapsen itselleen. Melkoisen itsekästä, jos ei ole mitään painavaa syytä ettei lapsen olisi hyvä olla sinun luonasi. Eikö naisesi ymmärrä, että isä tulee olemaan lapselle aivan yhtä tärkeä kuin äitikin? Luulisi osaavan pistää lapsen etusijalle, eikä pelinappulaksi.


      • 09744
        alottaja1 kirjoitti:

        Kiitoksia vaan teille. Joo tätä viikko systeemiä olen ehdottanut alusta asti mutta eipä se tietenkään exälle käy. Tämän takia käräjille asian veinkin. Elareista sen verran että tämä vastapuoli niitä minulta kinuaa joka tapauksessa. Tuntuu ettei ajattele kun omaa napaansa ja itse taas yritän lapsen parasta ajatella. Minulla kumminkin on erittäin läheiset välit lapseeni ja haluan hänen kanssa viettää aikaa. Kyllähän sitä jo ihmettelivät sovittelussa että ei käy viikko systeemi vaikka mitään syytä ei ollut vastapuolella kertoa miksei se sovi.

        Viikko/viikko systeemi on ihan hyvä jos lapsi ei ole aivan pieni. Jos yli 4v niin toimii varmaan ihan ok. Sitä nuoremmalle ehkä itse ajattelisin että vähän rankka...vaikka ymmärrän toki että molemmat vanhemmat haluaa hoitaa omaa lastaan yhtä paljon. :/ Mutta tosiaan jos hoito jaettu tasan niin eihän silloin toki kumpikaan maksa mitään toiselle. Se rahahan korvaa vaan tavallaan siltä ajalta lapsen menoja kun lapsi on toisen luona enemmän...

        Itse äitinä vaan ajattelen että en ehkä toivoisi ihan pienen lapsen olevan viikko/viikko systeemillä...Mieluummin vaikka 3 päivää/3 päivääkin...tiheämmällä "vaihtovalillä" siis.
        Jos teillä äiti on hoitanut lapsen pääasiassa aiemmin kun olitte yhdessä, niin äitinä ajattelen itse ettei vaan tule liian pitkä eroaika lapselle olla koko viikko erossa äidistä? Tai sama juttu tietenkin jos isä ollut pääosassa niin silloin isästä. Jos hoito ollut aina tasaisesti jaettua niin eri asia sitten. Kätevintä jos vanhemmat asuisi lähekkäin. Ymmärrän isää että halu olla lapsen kanssa on kova. Ja tietty ihanaa että onkin. Tsemppiä isukille.


      • alottajaaaaaa
        09744 kirjoitti:

        Viikko/viikko systeemi on ihan hyvä jos lapsi ei ole aivan pieni. Jos yli 4v niin toimii varmaan ihan ok. Sitä nuoremmalle ehkä itse ajattelisin että vähän rankka...vaikka ymmärrän toki että molemmat vanhemmat haluaa hoitaa omaa lastaan yhtä paljon. :/ Mutta tosiaan jos hoito jaettu tasan niin eihän silloin toki kumpikaan maksa mitään toiselle. Se rahahan korvaa vaan tavallaan siltä ajalta lapsen menoja kun lapsi on toisen luona enemmän...

        Itse äitinä vaan ajattelen että en ehkä toivoisi ihan pienen lapsen olevan viikko/viikko systeemillä...Mieluummin vaikka 3 päivää/3 päivääkin...tiheämmällä "vaihtovalillä" siis.
        Jos teillä äiti on hoitanut lapsen pääasiassa aiemmin kun olitte yhdessä, niin äitinä ajattelen itse ettei vaan tule liian pitkä eroaika lapselle olla koko viikko erossa äidistä? Tai sama juttu tietenkin jos isä ollut pääosassa niin silloin isästä. Jos hoito ollut aina tasaisesti jaettua niin eri asia sitten. Kätevintä jos vanhemmat asuisi lähekkäin. Ymmärrän isää että halu olla lapsen kanssa on kova. Ja tietty ihanaa että onkin. Tsemppiä isukille.

        Joo olen samaa mieltä että voisi olla äitillä enemmän jos olisi pienempi mutta lapsi täyttää kumminkin kesällä jo 5v. Vaikka saisin käräjien kautta viikko systeemin niin silti äiti voi vaatia elatusmaksua. Tietysti vain siinä tapauksessa jos lapsi on myös hänellä kirjoilla. Ärsyttää tollanen turhanpäivänen kiusanteko. Olemme molemmat hoitaneet lasta aikalailla yhtä paljon. Kotiin kun tultiin laitokselta niin äitiä kiellettiin nostelemaan vauvaa parin kk ajan joten yö syöttämiset ja muut hommat jäi minulle. Ei sillä että se mua olis haitannu. Olin muutenkin sairaslomalla niihin aikoihin varmaan 4kk ja perään pidin kesälomat ja isyysloman joten olin paljon lapsen kanssa. Eiköhän se tästä joskus..


      • MinttuMaaret
        5 + 11 kirjoitti:

        Tyypillistä, nainen haluaa omia lapsen itselleen. Melkoisen itsekästä, jos ei ole mitään painavaa syytä ettei lapsen olisi hyvä olla sinun luonasi. Eikö naisesi ymmärrä, että isä tulee olemaan lapselle aivan yhtä tärkeä kuin äitikin? Luulisi osaavan pistää lapsen etusijalle, eikä pelinappulaksi.

        Hei kuule 5 11, nainen kantaa lasta sisällään, jonka jälkeen, hoitaa antaumuksetta pientä tainta vuoden päivät. Jos lapselta kysytään,*tee se*, niin tiedät kenet luonnollisesti valitsee. Eli kysymys ei kuulu eikö naisesi ymmärrä, vaan eikö lapsesi ymmärrä...Isä ei koskaan ole yhtä tärkeä kuin äiti, vaikka miesasialiikkeet yrittäisivät todistaa mitä. Aina selitetään kaikki miesten metkut biologialla, mutta josko tämänkin?


      • Pierre Bien
        alottaja1 kirjoitti:

        Kiitoksia vaan teille. Joo tätä viikko systeemiä olen ehdottanut alusta asti mutta eipä se tietenkään exälle käy. Tämän takia käräjille asian veinkin. Elareista sen verran että tämä vastapuoli niitä minulta kinuaa joka tapauksessa. Tuntuu ettei ajattele kun omaa napaansa ja itse taas yritän lapsen parasta ajatella. Minulla kumminkin on erittäin läheiset välit lapseeni ja haluan hänen kanssa viettää aikaa. Kyllähän sitä jo ihmettelivät sovittelussa että ei käy viikko systeemi vaikka mitään syytä ei ollut vastapuolella kertoa miksei se sovi.

        Olipa hyvä että pääset tuommoisesta eroon mutta älä hyvä sälli enää uudestaan mene tuohon tilanteeseen. Nyt sinä näet, millaisia naiset oikeasti ovat! Se kiva ja söpö ja rakastava pieni puppeli muuttuu hetkessä hirviöksi, kun et enää kuulu hänen suunnitelmiinsa. Olet hänelle vain työkalu, spermanluovuttaja ja lompakko. Nainen ei kykene sellaiseen aitoon rakastamiseen kuin mies.

        Naisen aivoja ei ole evolutiivisesti kehitetty rakastamiseen vaan selviämiseen ja resurssien nyhtämiseen. Oksitosiinia naisilla erittyy mutta aitoja rakkaussiteitä ja sanojen rehtiyttä ei naisessa ole muuta kuin jälkikasvuun ja sekin usein egon pönkittämiseksi.


      • suomi 2015
        MinttuMaaret kirjoitti:

        Hei kuule 5 11, nainen kantaa lasta sisällään, jonka jälkeen, hoitaa antaumuksetta pientä tainta vuoden päivät. Jos lapselta kysytään,*tee se*, niin tiedät kenet luonnollisesti valitsee. Eli kysymys ei kuulu eikö naisesi ymmärrä, vaan eikö lapsesi ymmärrä...Isä ei koskaan ole yhtä tärkeä kuin äiti, vaikka miesasialiikkeet yrittäisivät todistaa mitä. Aina selitetään kaikki miesten metkut biologialla, mutta josko tämänkin?

        No niin, olisipa asiat noin muttei ole. Tiedän isiä jotka ovat hoitaneet lapsia pääasiassa yhdestä ikävuodesta eteenpäin ja ennen sitä kaikki muu paitsi imettäminen. Naiset ovat olleet itsekkäitä ja vaatineet kaiken itselleen jopa lasten saaman huomion. Eron tultua lapsia käytetään aseena isää vastaan, suomessa se on vielä laillista.


      • weqeqr
        MinttuMaaret kirjoitti:

        Hei kuule 5 11, nainen kantaa lasta sisällään, jonka jälkeen, hoitaa antaumuksetta pientä tainta vuoden päivät. Jos lapselta kysytään,*tee se*, niin tiedät kenet luonnollisesti valitsee. Eli kysymys ei kuulu eikö naisesi ymmärrä, vaan eikö lapsesi ymmärrä...Isä ei koskaan ole yhtä tärkeä kuin äiti, vaikka miesasialiikkeet yrittäisivät todistaa mitä. Aina selitetään kaikki miesten metkut biologialla, mutta josko tämänkin?

        No nainen tosiaan kantaa lasta sisällään, mutta sen jälkeen hoitaminen voi mennä miten päin vain, imetys on ainoa mitä mies ei voi hoitaa sattuneesta syytä. Saattaapa iskeä vaikka synnytysmasennus, ja silloin homma jää kokonaan isän hareteille. Se on pelkkä myytti että äiti olisi automaattisesti parempi hoitaja. Ja jos lapselta kysytään, niin ei todellakaan voi tietää kumman valitsee. Loput tuosta roskasta voin kääntää aivan helposti toisinpäin: Äiti ei koskaan ole yhtä tärkeä kuin isä, vaikka naisasialiikkeet yrittäisivät todistaa mitä. Aina selitetään kaikki naisten metkut biologialla, mutta josko tämänkin?
        Katsopas, helppoa kuin mikä! Totuushan on nimenomaan päinvastainen, äitimyyttiä on pidetty hengissä keinotekoisesti mutta nyt aletaan nähdä sen romuttuvan. Lapsiin kohdistuva väkivalta perheessä on pääsääntöisesti äitien tekemää ja nykyään alkaa tuo enkeliäitien oikea karva tulla muutenkin esiin, kun ajellaan busseja päin ja hukutetaan kakarat.


    • Pierre Bien

      Oot vasta nuori. Toi on rankkaa mutta usko pois kyllä kannattaa käyttää mahdollisuus niiltä naisia jotka ovat tyrkyllä. Se on parasta lääkettä kiintymykseen. Mieti, mistä se johtuu että kaipaat "normaalia" perhe-elämää. Haluatko oikeasti edes sitä vai etkö vain rakasta itseäsi tarpeeksi, mistä johtuen pelkäät olla yksin etkä pärjää yksin? Mitä oikeasti haluat ja kuka olet?

      Puoli vuotta on lyhyt aika. Etenkin lapsesta erossaolo sattuu ja kyllä itsekin muistan että tuskaisaa on ollut. Parisuhteet ovat noin nuorelle ihmiselle täysin turhia ja vievät huomion pois oikeista asioista kuten uran tekemisestä tai opiskelusta ja unelmien selkeytymisestä.

      Parisuhde sopii niille, jotka ei romantiikkaa ja jännitystä ja seksiä muuten pysty saamaan. SInulle sitä ilmeisesti olisi kuitenkin tarjolla.

    • Voimia sinulle

      Ajattele lapsen etua, lapsi on kuitenkin jo viisi vuotias. Valitettavasti suomessa on sellainen perinteinen tapa, että lapsi on äidin luona, mutta koska lapsi on 5 vuotta niin pidä puolesi. Todellisuudessa et tule näkemään lastasi paljoakaan, joten yritä neuvotteluteitse saada asia hoidettua.
      Oikeudessa painavat argumentit puolesta tai vastaan ovat väkivaltaisuus, alkoholihakuinen juominen tai päihteiden käyttö. Todellisuudessa se, kummalla on paremmat edellytykset turvata lapsen kasvu, kehitys ja toimeentulo.
      Olkoon lopputulos mikä tahansa, pidä puolesi ja sopimus kirjallisena. VOi nimittäin käydä niin, että kun on sinun vuorosi tavata lasta, hän ei ole kotona vaan kavereiden luona, Eli kiusanteko lapsen kustannuksella jatkuu. Mikäli näin käy, niin tee rikosilmoitus ja pyydä poliisit todistamaan asia paikan päälle.

      Lue lastensuojelulaki hyvin ja siihen liittyen avioero tilanteet ja lapsen huolto ja elatus. Olethan varma, että lapsi on sinun. Eli olette olleet yhdessä siittämisajankohtana, mikäli näin ei ole, vaadi isyystutkimuksia ehdottomasti.

      Voimia ja jaksamista sinulle.

      • sama kuin edellinen

        Jatkoa edelliseen. Onhan lapsen äiti suomalainen. Olen saannut huomata tietystä ilmansuunnasta tulevilla olevan sellainen tapa, että lapselle ei opeteta maan tapoja ja kieltä, vaan oman maan tavat ja kieli. Tästä aiheutuu lapselle kiusaamista koulussa, joka huono asia lapsen kannalta ja myöhemmin opiskeluvaikeuksia kielitaidottomuudesta johtuen.
        Tässä on vielä sellainen tekijä, että viisumin saa ilman isän lupaa, eli lapsen voi viedä maasta pois sinun tietämättä. Näillä argumenteilla tarvittaessa pystyt pitämään lapsen itselläsi, mutta lapsella on oikeus toiseen vanhempaan ja kyse on nimenomaan lapsen oikeudesta ja aikuisen velvollisuudesta lasta kohtaan.


    • et_silleen

      Jaksamista. Kyllä se elämänilo vielä löytyy.Harmillista että niin usein lapsilla lähdetään "leikkimään" erossa. Kyse lapsen parhaasta, eli nähdä ja olla molempien vanhempien kanssa mahd. tasavertaisesti, elatusmaksut järjen kanssa eikä tunteella. Tulisi aina miettiä mikä on lapsen edun mukaista. Ei ainakaan vääntö joka asiasta.Tsemppiä!

    • Uudenalkuase

      Nyt itsesääli nurkkaan . Elämää on muutenkin kun EX:än kaa . Älä pilaa omaasi

    • Äiti41

      Hei! Olen samassa tilanteessa kuin sinä. Erostamme on 2kk ja olo ihan hirveä. Ruoka ei maistu, itkettää ja masentaa paljon. Mutta ikinä en lastamme asettaisi riitakapulaksi välillämme vaan kaikki täyttyy mennä niin mikä on hänen parhainta. Ja lapsellahan on oikeus molempiin vanhempiin. Toivottavasti saatte asiat sovittua ja elä ainakaan periksi anna, lapsesi tarvitsee myös sinua!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe