lainaus Pihon julkisesta linkistä

ASIALLISTA PUHETTA

Jouko Piho Anita Kontkanen kokee henkien erottamisen lahjansa kautta, että monet terveydenhoitohenkilökunnan edustajista toimivat pahojen henkien vaikutuksesta. Tämä on uskonnolliseen vakaumukseen ja Raamattuun perustuva käsitys, johon Anitalla on uskonnonvapauden mukaan täysi oikeus.

On mielestäni väärin, että ketään henkilöä otetaan pakkohoitoon ja pakkolääkitykseen sillä perusteella, että tämän ihmisen uskonnollisia näkemyksiä ei ymmärretä vaan niitä pidetään harhoina. On OK, että ei-uskovat ja jotkut uskovatkin voivat pitää jonkun henkilön puheita harhaisina ja sellaisina, ettei niissä vaikuta aidosti Jumalan Henki. Nimittäin sellainenkin on toki mahdollista.

Mutta niissäkään tapauksissa, jolloin ihminen ei ole oikean Hengen välikappaleena, henkilöä ei pidä passittaa pakkohoitoon, jos hän ei ole itselleen tai muille vaaraksi. Eikä tietenkään silloin, kun henkilö käyttää Jumalan Hengen antamia armolahjoja. Kun näin kuitenkin tehdään, kyseessä on ihmisen vapauden riisto, leimaaminen ajatus- ja mielipiderikolliseksi ja toimiminen sanan- ja uskonnonvapautta vastaan.

Hyvin monet ihmiset ovat eri nettifoorumeilla pitäneet myös minua mielipiteitteni takia hulluna hörhönä, joka pitäisi sulkea mielisairaalan suljetulle osastolle. Kaikki jotka oikeasti tuntevat minut, tietävät kuitenkin, että minä en ole psykoottinen enkä ole menettänyt otettani todellisuuteen. Kyse on vain käsityksistäni, joita jotkut eivät voi mitenkään ymmärtää, joten heidän ainoa ja samalla hyvin ilkeämielinen johtopäätöksensä on, että minä olen mielisairas.

Mielestäni sekä minun että monien muiden tapauksessa on kyse henkisestä kiusaamisesta ja sellaisen pakkovallan käyttämisestä, mikä sopii kyllä diktatuureihin, joissa toisinajattelijat nujerretaan, mutta sellainen hirmuvalta ei sovi demokratiaan, jossa eri näkemyksiä tulisi suvaita.

Kaiken takana on viime kädessä hengellinen sodankäynti, jossa monet valta-asemassa oleva ihmiset toimivat Saatanan hengessä Jumalan omia vastaan. Raamatussa on ennustettu, että näin tulee lopunaikana käymään, että uskovien vainot lisääntyvät. Kohta eivät mielisairaalat riitä, vaan uskovia aletaan teljetä vankiloihin ja heitä aletaan teloittaa. Näin marttyyrien luku tulee täyteen

1

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puolustaja

      Kiitos Jouko :)

      Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      1005
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      900
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      754
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe