Katto-optimal

jäin miettimään

onko muilla minkälaisia kokemuksia katto optimalista. minulle kävi tekemässä katon kemissä ja jäi vähän kaiveleen.. toimii yhteistyössä eri firmojen kanssa ja yhteistyökumppanin firmalta suoraa olisin saanut katon halvemmalla.. sekava kuvio, taitaa olla uskonveljien hommaa?!

13

1770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • törkeää kikkailua

      minulle tehtiin viime kesänä kattoremontti. homma lähti liikkelle kun kattokauppias soitti, finder näytti liittymän omistajaksi ikikotiremontit ja luurin päässä tekstiä lateli joku nuori pojankloppi joka kertoi soittavan äimäraution k-raudasta oulusta. sovittiin tapaaminen ja sovittuna päivänä myyjä marssi meille. sopimuksissa mainittiin myös katto-optimal nimi. luulin olevani hajulla remonttien hinnoista ja menin erehdyksessä laittamaan nimen paperiin myyjän painostuksesta, kun myyjä lupasi parhaan mahdollisen tarjouksen ja hinta olisi jo huomenna ehkä toinen. pikkusen harmitti jälkeenpäin, mutta remontti oli kuitenkin tehtävä. pästiin toteutukseen ja tavarat tulivat pihamaalle. ensin tulivat pellit, ne tulivat lindabilta vaikka oli puhuttu ruukin pellistä. seuraavaksi tulivat puutavarat, päällä oli smartian muovit. viimein koitti remontin toteutus. asentajat kurvasivat pihaan, tulivat isolla kuorma-autolla jossa oli koko kyljen kokoiset smartian teippaukset. pettymys oli suuri, maksan siis remonttini hinnassa katetta ainakin neljälle firmalle. älkää toiset sortuko, kysyin jälkeenpäin kattotarjousta paikalliselta yksityisyrittäjältä joka on kuitenkin toiminut kymmenen vuoden ajan ja on tehnyt kymmeniä kattoja. hinta putosi melkeen puoleen, siitä se morkkis vasta alkoikin!

      KIERTÄKÄÄ KAUKAA

      -IKIKOTIREMONTIT
      -K-RAUTA ÄIMÄNRAUTIO
      -SMARTIA
      -KATTO-OPTIMAL

    • jouniper

      lestafirma

      • Anonyymi

        Jos haluatte rahoistanne eroon, niin ottakaa lahkolaisfirma hommiin...


    • RintsikkaKemi

      Meillä ainaki meni Optimalin tekemä remontti hienosti!

      Katto-Optimal on yritys joka tekee Smartian, Äimäraution ja ikikodin myymiä remontteja.
      Eli ei mene monelle välikädelle vaan ainoastaan remontin myyneelle firmalle ja Optimalille.

      Ja käytettävää puu tavaraa ei tee katto yritykset itse vaan sehän on pakko tilata joltain rauta kaupalta :D


      Muistakaa se että näillä pikku ykistyis yrittäjillä ei ole mitää takuita ja vastuita!

      Meille hinta oli todella kilpailu kykyinen verrattuna muihin..

      • epäilen

        Taitaa olla mainos ! Firman edustajan kirjoittamaa tekstiä...


      • optimaalinen

        optimaalinen teettää sitte hommia eri aliurakoitsijoilla ja vetää hillot välistä omaan taskuun, mainostaa omilla paikallisilla asentajilla ja miehet tulee milloin mistäkin..


    • laatua

      Tekivät optimaalin pojat hyvän remontin meille Ouluun. Kaikki asentajat on optimaalin työntekijöitä, vain yksi tekee toiminimellä mutta vain optimaalille. Omistajat voivat olla lestoja mutta mitä sillä on väliä. En kysele ruokaupassakaan myyjältä oletko lesta. Ammattilaisia ovat.

      • hyihävitöntä

        kehtaatekin näin itse kehua omaa firmaanne


      • laatua
        hyihävitöntä kirjoitti:

        kehtaatekin näin itse kehua omaa firmaanne

        Eikö kestä olla työn jälkeen ja palveluun tyytyväinen.


    • M.J.K

      Tämä kattoremonttien hinnoittelu on karannut käsistä.
      Minun kattoon materiaalit maksavat rautakaupan hinnoilla 6000,-, josta remonttifirma saa 20 - 30 % alennusta, eli 1200 - 2000,-
      Työhön menee 100 h 60€/h on normaali firmojen myyntihinta sisältäen katteet.
      Koko remontin hinta normaali voitolla olisi 12000,-, mutta nämä kotiin tulevat kauppiaat tahtovat kaksinkertaisen hinnan, jolloin kate % onkin 60.
      Minä en ainakaan suostu maksamaan tuollaisia hintoja.

      • KilpailutusAvainOnneen

        Itse kattojen pinnoituksia pari vuotta sitten tehneenä voin sanoa että hinnat vaihtelevat runsaasti, mutta kilpailuttaessasi hinnat muutamalla eri toimijalla saat hinnan josta ei firmalle voittoa jää juurikaan, meinaan Oulun seudulla on nykyään älyttömän kova kilpailu tuolla alalla.

        Eli älä lähde ensimmäisen firman nopeaan tarjoukseen vaan kiplailuta eri toimijoilla.

        Optimal hoitaa työt ihan asiallisesti mitä tutultani kuulin.


      • Mievaantaas

        Älkää uskoko näitä omia kehuja täällä. Kuvio on sama kaikissa heikäläisten yritysvirityksissä. Omistajat taustalla kerää voitot kun ei-heikäläiset yrittää myydä provikalla ja toistaa juttuja kiireellisistä yhteistilauksista ja muista iltasaduista.


    • Eikehuja

      Kokemus on huono, paskaa tekivät ylihinnalla. Aumojen pellit kuin juosten kustu, piipun pellitys "nurin päin" eli työn laatu on todella ala-arvoista. Kohde on Oulussa. Kyllä jäi todella huono maku koko projektista. Olen itse tehnyt nyt mökille peltikattot myös vajarakennuksiin sekä keskikoiseen mökkiin ja hyvät tuli, aikaa meni viikko. Kysyin paikallisesta peltifirmasta hintoja erikokoisiin ja mallisiin kattoihin ja järkytys oli hirveä miten minua oli kusetettu Katto-optimalin hinnoittelussa. Ei kannata missään nimessä sortua ns. Nopeaan katon asennukseen ja hirveään hintaan. Tässä kannattaa muistaa vanha sananlasku "kukaan ei kysy kuinka kauan remontissa meni vaan kuka sen teki"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe