Tatuoijien asiakaspalvelu

MauriAntero3

Olin aikaissa ottaa uutta mustetta ihoon ja nettisivuja tutkailtuani päätin ottaa yhteytta Takomo Tattoon Joniin. Puhelimeen aikaa havitellessani vastasi sellainen ylimielinen kukkopoika että päätin kiikuttaa rahani toisaalle. Hienoahan se on jos osaa kuvia tehdä niin että moni tykkää mutta ainakin tässä tapauksessa on urea tainnut kihahtaa kalloon. Onneksi Suomessa on paljon taitavia tatuoijia joista monet oivaltavat olavansa asiakaspalveluammatissa.

Tokijan tatuoija on taiteilija siinä missä monet muutkin luovien alojen ihmiset mutta koska hän myy palveluksiaan kuluttajalle tämän toiveiden mukaisesti, tulisi palvelun ostajaa kohdella kohteliaasti. Ja ystävällisyys sekä toisen ihmisen kunnioittaminen nyt ovat myös ihan perusjuttuja käytöstapojen saralla.

Netissä tuli myös vastaan pulju jonka sivuilla oli säännöt asiakkaille. Siis niille tyypeille jotka maksavat ko. liikkeen henkilökunnan palkat ja tilan vuokran. Säännöissä luki mm. "kunnioita tatuoijaasi" ja "tatuoija on artisti joka tietää mikä näyttää hyvältä" "älä valita" . Jossakin kohden lienee virhe arviointikyvyssä jos tällaiseen ylimielisyyteen on varaa. Siinä kohden jos asiakkaat alkavat tuntua alemman lajin eliöiltä tai tatuointia haluavia tuntuu oikeutetulta kyykyttää on ehkä aika vaihtaa alaa. Tatuoija on asiakaspelveluammatissa eikä suinkaan jumalolento jolta nöyrästi saa rahatukon kanssa anella palvelua.

2

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattilainen3

      Ymmärrän pointin, mutta minä itse vuosia alan ammattilaisena toivoisin kivoja käytöstapoja myös asiakkailta. Ja suurin osa onkin oikein kivoja, mutta välillä tekee mieli itkeä verta kun tingittään ja valitetaan opiskelijuutta/työttömyyttä/rahattomuutta jne. - tatuointi ei ole elintärkeä kuin tekijälleen, koska on toimeentulo. Jos ei ole varaa, ei pidä ottaa. Minä olen ammattilainen, en opiskelija joten minun ei tarvi kitkuttaa opiskelijabudjetilla. Lisäksi oma ryhmänsä on The Asiakkaat jotka ajattelevat että asiakaspalvelijan täytyy kestää ihan mitä tahansa. Ja ne, joihin on jostain syystä halunnut luottaa sen verran ettei ota varausmaksua (asiakkaat jotka ovat käyneet jo aiemmin jne.), ja sitten tulee tuntia ennen peruutus, että "ku en nyt ookkaan maisemissa", "ei oo rahaa" jne. Tai koko tyypistä ei kuulu mitään - ehkä olen naiivi koska luotan ylipäänsä kehenkään. Ja sitten vietät palkattoman vapaapäivän kun se jolle aika on varattu, ei ilmaannukkaan. Yrittäjällä kun ihan kaikki vapaa-aika on palkatonta. Näitä siis todellakin on pieni vähemmistö, suurinosa, ihan reilusti yli 90 % on aivan mahtavia tyyppejä, ja minäkin koitan olla samanlainen myös heille :) Muutaman kerran olen itse perunut ajan koska asiakkaan asenne on ollut kertakaikkiaan niin paska, ettei mielenterveyteni olisi kestänyt terapeuttina oloa/vittuilua/asennevammaa.

      En väitä että vika on ap:ssa. Haluan vain sanoa tatuointialan ammattilaisen sanan siitä ettei se ainainen itkumutkusitkukaan mitään herkkua ole ja joskus on itselläkin hymy aika tiukassa kun maksat ensin itsesi kipeäksi veroista jne. ja saat kuunnella ruikutusta milloin mistäkin. Ylimielisiäkin tatuoijia varmasti on, en kiistä.

      • ponyboom

        Otin oman tatuointini Kampissa Flamessa. Tuli asioidessani sellanen olo että olin jotenkin tosi suureksi vaivaksi. Henkilökunta ilmeili keskenään kun kuvalle haettiin oikeaa paikkaa ja ilmaisi kehonkielellään selkeästi että haluamani tatuointi on jotenkin naurettava. Tatuoija kiroili ja voivotteli tatuoinnin kanssa aivan kuin olisin tahallani tullut sinne kiusaamaan typerällä tatuoinnillani. Ja ihan oli olkavarteen asiallinen kuva, ei mitään minkä pitäisi ketään loukata. Aika ikävä fiilis jäi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe