Olen pilannut elämäni lopullisesti

Anon apua

Sydän lyö lujaa en pysty liikkumaan kirjoitan viimeisillä voimilla auttakaa minua.
Viimeksi keskiviikkona kävin ensiavussa turhaan,tiedän sen en pysty enää puhumaan todellisista ongelmistani.
Pelkään itseni ja muitten puolesta mitä jos vajoan Psykoosin,en tunnista itseäni enää.
Onko olemassa netin kautta ihmistä joka haluaisi puhua kanssani.
Ei ole väliä mistä olet itse olen Keskisuomesta.

36

3742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos solmut aikeaa

      Voit kirjoittaa tänne anonyymisti: ei henkilöllisyyttäsi kukaan tunnista. Jos haluat voi kirjoittaa sähköpostia.

    • hyvä vinkki;

      lopeta elämän pilaaminen.. joo.

    • nollavaste

      Anon apua

      Tilanteesi ei ole terveyskeskusjuttuja. Olisi tietenkin ollut tärkeämpää mennä keskustelemaan terveydenhoitajan kuin ensiavun knssa.
      Keskustelemaan siitä miten pahasti olet elämässäsi möhlinyt. Onko pitkästäkään terapiasta mitään apua, jos jatkat möhlimislinjaasi.
      Pitääkö yhteiskunnan tukiverkon edes yrittää kannatella ihmisiä, jotka haluavat elää jatkossakin vastuuttomasti itseään tai omaisiaan kohtaan? Kas siinäpä kysymys.

      • mene pois pois pois

        Tässä taas yksi julma ja typerä kommentoija joka ei tajua mistään mitään. Pitikö avata edes suuta.


    • Uskova Noora

      Akuutissa tilanteessa sinun on parasta mennä ensiapuun, mutta pitemmällä tähtäimellä varaa arjen tullen ensitöiksesi aika esim. ihan terveyskeskuslääkärille, ja aikaa varatessasi sano, että ongelmasi on psyykkistä laatua ja että tarvitset ajan nopeasti. Lääkärille sinun ei tarvitse sanoa muuta kuin sen, ettet pysty puhumaan todellisista ongelmistasi, koska lääkäri laittaa sinulle todennäköisesti joka tapauksessa lähetteen esim. paikkakuntasi mielenterveystoimistoon.

      Mielenterveyden ammattilainen ei painosta sinua kertomaan jostain asiasta, mistä et pysty puhumaan, vaan siellä käydään puhumassa sellaisista asioista, mistä pystyy puhumaan, esim. tunteista, olosta, pelosta, ahdistuksesta yms. Eli siellä edetään sinun tahtiisi.

      Kaikki järjestyy. Rauhoittele itseäsi. Rukoilen puolestasi.

    • 20+3

      Oma syysi jos olet pilannut elämäsi, mitä sitä täällä ruikutat.

      • PePeP

        Taidat olla näitä, jotka saavat työstään liikaa palkkaa, eikä tarvitse tehdä paljoa, kun jää aikaa täällä trollailla.


      • Uskova Noora

        Rukoilen sinunkin puolestasi, 20 3.

        :-)


      • 20+3
        Uskova Noora kirjoitti:

        Rukoilen sinunkin puolestasi, 20 3.

        :-)

        Älä turhaan vaivaidu, mulla on oma tieni.


      • PePeP
        20+3 kirjoitti:

        Älä turhaan vaivaidu, mulla on oma tieni.

        Ei vaikuta tiesi kovin hyvältä.


      • Uskova Noora
        20+3 kirjoitti:

        Älä turhaan vaivaidu, mulla on oma tieni.

        20 3, Raamatussa sanotaan näin:

        "Moni luulee omaa tietään oikeaksi, vaikka se on kuoleman tie." (Snl. 16:25)

        Ota kiitoksella vastaan tämä nuhtelu, sitä motivoi lähimmäisenrakkaus.


      • Huoleton nykyään

        Ehkei sekään niin kovin yksinkertaista ole. Itse kävin mielenterveystoimistossa
        kysymässä neuvoa ja sainkin ohjeet joita noudatin. Mutta siitä huolimatta vaikeu-
        det kasaantuivat moninkertaisesti ,sillä asiat eivät selviä sillä että yksi noudattaa
        neuvoja, jos muut asianomaiset maustavat oman soppansa.


    • jskhkadhk

      Pidä huoli, että syöt kunnolla ja haet apua.
      Älä käytä mitään stimulantteja: sokeria, kofeiinia(kahvi, tee), alkoholi jne.

    • 798134

      Vedätkö tai oletko vetänyt neurotoksiineja, kuten "psykoosilääkkeitä" tai "masennuslääkkeitä"? Niistä tietenkin tulee kaikenlaisia sekavuuden tiloja ihan kelle vaan. Mikäli käytössäsi on näitä aineita, kannattanee harkita toksisoinnin alasajoa. Vieroitusoireet voivat kestää useita kuukausia ja olon tasoittuminen muutoinkin vuosia lopettamisesta. Mahdollisten jälkeen jäävien aivovaurioiden kanssa joutuu oppimaan elämään. Tähän voit hyödyntää esimerkiksi aivovauriopotilaita hoitavia ja neuvovia tahoja. Heidän kauttaa voi opetella kompensointikeinoja ja muita selviytymiskeinoja omaan repertuaariin.

      • Anon apua

        Olen järkyttynyt tavasta miten suurin osa minulle vastasi,olisi pitänyt vaan kestää kymmenen päivän työputkii jopa nyt kovassa flunssassa.
        Sairastan masennusta mistä en ole esim työpaikallani puhunut,hakenut olen apua vuosikaudet.
        Romahdin lähinnä väsymyksestä ja jäin sairaslomalle,olen taistellut koko syksyn.
        Tarkoitan elämäni pilaamisella sitä etten ole psrantunut tästä helvetistä,tein tässkin virheen kun kirjoitin tänne.


    • epävakaa mies

      Vahvistut kun avaudut vaikka kirjoittamalla. Kaikkihan tekevät isompia tai pienempiä virheitä. Ne, jotka tekevät töitä ja sinnittelevät, heille jaksamista.
      Itselläkin menee siinä ja siinä. Pääasia että yrittää.

      Olet nähnyt terveysalan ammattilaisia, eivätkä nämä ole nähneet tarpeelliseksi sinua sairaalaan kirjoittaa. Löytyisikö vertaisryhmistä mitään apua.

      • Anon apua

        Kiitos vastauksestasi.
        Olen paljon vertaistukiryhmiä ajatellut,pystyisitkö sinä kirjoittelemaan minulle spostin kautta?
        Ymmärrän jos et halua kai sitä toivoo tälläisellä hekellä niin ihmistä jolle avautua.
        Minun ystäväni ovat tai eivät osaa masennukseen suhtaudtua.


      • epävakaamies
        Anon apua kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.
        Olen paljon vertaistukiryhmiä ajatellut,pystyisitkö sinä kirjoittelemaan minulle spostin kautta?
        Ymmärrän jos et halua kai sitä toivoo tälläisellä hekellä niin ihmistä jolle avautua.
        Minun ystäväni ovat tai eivät osaa masennukseen suhtaudtua.

        Kyllä voisin alkaa kirjoittelemaan s-postin kautta, vaikka olisitkin mies. Minulla on kaksi veljeä vanhempi ja nuorempi ja sisko.

        Olen pääsemässä omista ahdistuksistani, peloistani ja veloistani kiinteälle maaperälle. Onhan tämä Suomi-24 postikin kirjautuneille.


    • 17+2

      Hah, uskomattomia vastauksia, kuinkahan monta ihmistä nämä trollit on saanu tekemään itsemurhan?

      • Ohikulkija_

        Jotkut ihmiset jostain minulle tuntemattomasta syystä saavat mielihyvää haavoittuneen kimppuun hyökkäämisestä. Ehkä se on katkeruutta, jos on itse joutunut vahvempiensa päähän potkimaksi. Niinpä sitä sitten potkii maassa makaavia ja saa siitä helpotusta, vaikka se kosto pitäisi suunnata sinne ihan toiseen suuntaan. Ei vain ilmeisesti löydy kanttia.

        Kuulin lapsena aforismin, jonka muistan vieläkin ja josta olisi elämän ohjenuoraksi monelle:
        Älä lyö lyödyn mieltä, särje särjetyn sydäntä.


      • Ahdistunut mies

        En tiedä mutta itselle ainakin tuollaisista vastauksista tulee sellainen viha etten varmaan tapakkaan itseäni. Elän vaikka vaan noiden ilkeiden ihmisten kiusaksi.


      • puolustusasianajaja
        Ohikulkija_ kirjoitti:

        Jotkut ihmiset jostain minulle tuntemattomasta syystä saavat mielihyvää haavoittuneen kimppuun hyökkäämisestä. Ehkä se on katkeruutta, jos on itse joutunut vahvempiensa päähän potkimaksi. Niinpä sitä sitten potkii maassa makaavia ja saa siitä helpotusta, vaikka se kosto pitäisi suunnata sinne ihan toiseen suuntaan. Ei vain ilmeisesti löydy kanttia.

        Kuulin lapsena aforismin, jonka muistan vieläkin ja josta olisi elämän ohjenuoraksi monelle:
        Älä lyö lyödyn mieltä, särje särjetyn sydäntä.

        Siinä menee henki kun lyö lyötyä, tai särkee särjetyn sydämen.


    • sven tuuva

      " Elän vaikka vaan noiden ilkeiden ihmisten kiusaksi. "

      Nyt alat löytää jotain sellaista sielun syövereistä ammennettavaa voimaa,
      millä moni muukin täällä porskuttaa joten kuten.
      Kahta kauhiammalla vimmalla mennään ja tehdään niitä omanlaisia
      asioita jatkossakin.

      En tiedä sitten laajemmassa kuvassa jos kaikki toimis vaan niin,
      vastarannan kiiskinä aina vaan sillä vimmalla ja puolihulluuden
      voimalla, ei se sitten taitais enää toimiakaan.

      Yhtäkaikki,
      Youtube, Irwin Goodman - Eletään vaan vaikka piruuttaan .

      • Anon apua

        Vastaus epävakaalle miehelle.
        Olen nainen ja olisi mukavaa kirjoitella elämästä spostin kautta,ehkä saisimme siitä molemmat voimaa jatkaa elämää.


    • Hapantahanse

      Kun tunnustat että olet pilannut elämäsi niin miksi nyt haluaisit sitä lievittää jollaintapaa . Eikös kovatyppi lusi oman kakkunsa ?

    • 12345.

      Mikä sun sähköpostiosoite on? Miten olet muka pilannut elämäsi? Minkä ikäinen oot? Ite -94, nainen myös

    • Eipä täälläkään kovin iloisissa tunnelmissa olla eikä lähestyvä joulunaika asiaa helpota - päinvastoin. Juttuseura ja ajatusten vaihtaminen kuulostaisi kyllä ihan hyvälle. Ja sanotaan nyt että miespuolinen olen joulurauhanjulistuskaupungista. Nimimerkistä voi päätellä spostinkin.

    • annukka2
    • Ratkaisunavaimia

      Koittakaa tsempata.Itse kullakin välillä voimat ihan loppu.Älä jumiudu ajatukseen masentumisestasi.Siitä voi ponnistaa ylös reippaasti, kun ensin listaa kuormittavat asiat.Analysoi, jos suinkin pystyt omaa persoonaasi ja hyväksy itsesi.Muilla on omat traumansa ja heikkoutensa.Hyväksy myös ne. Huonoa kohtelua ei toki pidä sietää.Koita nyt saada levätyksi. Univaje on raskasta ja liika murehtiminen pahasta.Rentouta itsesi ja ajattele itsestäsi hyvää edes pienen hetken verran.Unohda ikävät asiat ja luota itseesi oman elämäsi päällikkönä.Etähali, kyllä sinä pärjäät, kun päätät minkä ongelman haluat ensimmäiseksi ratkaista.Kukaan ei elämässä pääse maaliin asti kultaisella keskitiellä, vaan joutuu poikkeamaan ja tekemään uukkareitakin.
      .

    • mies31v.

      Mitä on sattunut ?

    • Puhutaanko?

      Hei! Minä haluaisin auttaa sinua. Haluaisitko puhua minulle? Voisimme laitella sähköpostia.

      "Kaikki järjestyy" sanotaan, ei se aina paikkaansa pidä mutta yrittää voi, ja pitääkin. Puhuminen saattaa siis auttaa ja netissä se olisi helpompaa, kuin kasvotusten (ainakin minulle).

    • niki3

      Heitä elämäs kankkulan kaivoon niin minäkin teen lähipäivinä- Hyvästi paskamailma vaikka kaikki olisi ollutkin!

    • vihaa

      Älkää nyt jumalauta antako periksi,kusipäitä on maailma täynnä niille ei kannata antaa periksi.

      Sekin tieto jo itsessään antaa voimia jaksamaan.

      Ottakaa se elämänvoima vihasta kusipäitä kohtaan,vihaa voi käyttää näin positiivisestikin oman elämään kohentamiseen.

      • puolustusasianajaja

        Kunhan vain varot ettet itse tule kusipääksi, kun vastustaessasi kusipäitä myrkytät omankin elämäsi.

        Tulin just toisaalta jossa väittelin, taas, yhden palstan perustrollin kanssa, ja se on vaan tosiasia että se kyllästyttää ja väsyttää, ja jos sä et saa elämääsi iloa ja voimaa muualta, niin eihän pahan vastustamista kukaan jaksa!

        Muista. Varo, ettet itse muutu trolliksi.


    • Minä voin kirjoitella kanssasi ja yrittää auttaa että pääset ajatustesi kanssa eteenpäin. . [email protected]

    • kalmankalpea

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3471
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1538
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1287
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      146
      1154
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      825
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      794
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      47
      782
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe