Kolme asiaa joista tunnet helluntailaisen

Raamatun vastaista

On kolme asiaa joista tunnet helluntailaisen

- Esittelee heti uskoaan
- seuraavaksi kehuu rikkautensa
- sen jälkeen hyvin menestyvät sukulaiset ja rikkaat sukulaiset, mutta unohtaa mainita heikoimmat sukulaiset

Millä perustelette tämän???

46

918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatulla

      Tuohan on täysin Raamatun mukaista, mutta sitä ei voi ymmärtää sellainen joka ei ole lukenut Raamattua, kuten esim. nimiluterilaiset ja aitoroomalaiskatoliset.

      1) Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

      2) Kaikki maailmankaikkeuden rikkaudet on meille Helluntailaisille lahjoitettu Kristuksen Jeesuksen ansiosta ja kautta, Jeesus on minun suurin rikkauteni.

      3) Hyvin menestynyt isoveli tuli esiteltyä jo kohdassa 2, mutta Paavali käskee pitää vähemmän esittelykelpoiset piilossa, eikä ruveta tuomitsemaan heitä, kuten Rooman kirkon perinteet vaativat.

    • et silleen

      Sekopäitä ootte, rahanahneita, ylimielisiä, panettelijoita, kadehtijoita jne... Enempi katollisetkin oikeessa:)

      • Pääkonttorin mies

        En ole törmännyt.


    • Nimetön

      Jos etsit pelastusta niin pelastus tulee yksin Jeesuksesta Kristuksesta ja uskomalla häneen. Ensimmäinen käsky Rakasta jumalaasi kaikesta sydämmestäsi, ruumiistasi ja mielestäsi sekä rakkaus lähimmäistä kohtaan. Näitä kohti. Jos etsit vikoja niin niitä löydät joka paikasta. Jeesus Kristus ei tullut maailmaa tuomitsemaan vaan pelastamaan. Hän ei syytellyt sormella meitä syntisiä ihmisiä vaan kehoitti seuraamaan häntä. Haukkumalla toisiamme teemme saamastamme evankeliumista naurettavan. Varoittaa saamme, mutta emme väitellä. Jumalan rakkautta Jeesuksessa Kristuksessa. Olkoon Jumala armollinen myös heille jotka pitävät valhetta totuudessa ja ylläpitävät huutavaa vääryyttä Jumalan ilosanomassa.

    • hellarismi

      - idiootti
      - idiootti
      - idiootti

      hellarin tunnusmerkit

      • Jouluevankeliumia?

        Jaahas, kirkkoisät tekevät saastutusta ja tulivat tännekin levittämään sanomaansa, mutta eikö tuo kannattaisi säästää keväämmäksi ja heittää pellolle, kaiken tahdot sotkea, niin siitä olisi enemmän hyötyä ihmisille, katso tässä sontaa?


    • Osootko sanoo

      Millainen olisi maa, jota helluntailaiset hallitsisivat?

      • Uusi taivas ja maa

        Kelpaisiko tällainen maa sinulle, haluaisitko olla tämän kansan jäsen?

        Ilmestyskirja: 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
        21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
        21:9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon."
        21:10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
        21:11 ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi;
        21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
        21:13 idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
        21:14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
        21:15 Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
        21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
        21:17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
        21:18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
        21:19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
        21:20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
        21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
        21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
        21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
        21:25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
        21:26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
        21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.


      • Rehellisesti näin
        Uusi taivas ja maa kirjoitti:

        Kelpaisiko tällainen maa sinulle, haluaisitko olla tämän kansan jäsen?

        Ilmestyskirja: 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        21:2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        21:3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        21:5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki." Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet."
        21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
        21:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.
        21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."
        21:9 Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon."
        21:10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
        21:11 ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin kristallinkirkas jaspiskivi;
        21:12 siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
        21:13 idässä kolme porttia ja pohjoisessa kolme porttia ja etelässä kolme porttia ja lännessä kolme porttia.
        21:14 Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
        21:15 Ja sillä, joka minulle puhui, oli mittasauvana kultainen ruoko, mitatakseen kaupungin ja sen portit ja sen muurin.
        21:16 Ja kaupunki oli neliskulmainen, ja sen pituus oli yhtä suuri kuin sen leveys. Ja hän mittasi sillä ruovolla kaupungin: se oli kaksitoista tuhatta vakomittaa. Sen pituus ja leveys ja korkeus olivat yhtä suuret.
        21:17 Ja hän mittasi sen muurin: se oli sata neljäkymmentä neljä kyynärää, ihmismitan mukaan, joka on enkelin mitta.
        21:18 Ja sen muuri oli rakennettu jaspiksesta, ja kaupunki oli puhdasta kultaa, puhtaan lasin kaltaista.
        21:19 Ja kaupungin muurin perustukset olivat kaunistetut kaikkinaisilla kalleilla kivillä; ensimmäinen perustus oli jaspis, toinen safiiri, kolmas kalkedon, neljäs smaragdi,
        21:20 viides sardonyks, kuudes sardion, seitsemäs krysoliitti, kahdeksas berylli, yhdeksäs topaasi, kymmenes krysoprasi, yhdestoista hyasintti, kahdestoista ametisti.
        21:21 Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.
        21:22 Mutta temppeliä minä en siinä nähnyt; sillä Herra Jumala, Kaikkivaltias, on sen temppeli, ja Karitsa.
        21:23 Eikä kaupunki tarvitse valoksensa aurinkoa eikä kuuta; sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppu on Karitsa.
        21:24 Ja kansat tulevat vaeltamaan sen valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa.
        21:25 Eikä sen portteja suljeta päivällä, ja yötä ei siellä ole,
        21:26 ja sinne viedään kansojen kunnia ja kalleudet.
        21:27 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.

        Tuo kaupunki kuullostaa turhamaisuuden huipentumalta. Minä en ainakaan halua asua smaragdien jne. ympäröimänä, mieluummin otan kotini lähelle vaikka ihan suomalaisen metsän. Eikä ole kovin mukavaa, että tuohon kaupunkiin eivät kaikki pääse, vain "valitut". Tuntuu, että siellä on vain joukko itsekkäitä snobeja, jotka pitävät itseään muita parempina.


      • huuhaajuujaa
        Rehellisesti näin kirjoitti:

        Tuo kaupunki kuullostaa turhamaisuuden huipentumalta. Minä en ainakaan halua asua smaragdien jne. ympäröimänä, mieluummin otan kotini lähelle vaikka ihan suomalaisen metsän. Eikä ole kovin mukavaa, että tuohon kaupunkiin eivät kaikki pääse, vain "valitut". Tuntuu, että siellä on vain joukko itsekkäitä snobeja, jotka pitävät itseään muita parempina.

        Juurikin näin. Mihin Jumalan kirkkaudesta ja pyhästä läsnäolosta nauttiva muuten tarvitsee niitä timantteja? Aika erikoista,lähinnä perkeleen lulisi tuollaisia materialismeja kaipaavan.


    • Raamatun vastaiselle

      Omassa kotikaupungissani hellarit tunnetaan

      A kaupungin johdossa on pari helluntailaista. Heistä pidetään ja se asia on lisännyt kaupunkilaisten kiinnostusta helluntaikirkkoa kohtaan.

      B seurakunta tekee ahkeraan ruoka-avustustyötä

      C musiikki ja Sanan saarna, ne kiinnostavat yli seurakuntarajojen.

      • Torpan poika

        Joo, sama meininki on meillä Pirkanmaalla, helluntaiherätys etenee ihmisten sydämmiin. Nyt on hyvä aika kun joulu on tulossa niin evankelioidaan ja esitetään joulunäytelmää.


      • myös torpasta
        Torpan poika kirjoitti:

        Joo, sama meininki on meillä Pirkanmaalla, helluntaiherätys etenee ihmisten sydämmiin. Nyt on hyvä aika kun joulu on tulossa niin evankelioidaan ja esitetään joulunäytelmää.

        Näin on näreet. Tulin juuri srk joulujuhlatilaisuudesta, jossa kansa täytti suuren salin sivuhuoneineen lähes viimeistä penkkiriviä myöten.
        Tällä palstalla annetun kuvan vastaisesti helluntaiherätys tosiaan on tänään herätysliike, joka kiinnostaa, ja pystyy antamaan vastakaikua kaikenikäisille.


      • Second hand
        Torpan poika kirjoitti:

        Joo, sama meininki on meillä Pirkanmaalla, helluntaiherätys etenee ihmisten sydämmiin. Nyt on hyvä aika kun joulu on tulossa niin evankelioidaan ja esitetään joulunäytelmää.

        Helluntaiseurakuntamme kirpputori palvelee loistavasti evankeliointia. Siellä kohtaamme köyhät ja rikkinäiset, syrjäytyneet ihmiset, ja maahanmuuttajat, jotka etsivät hyviä ja edullisia vaatteita ja huonekaluja. Saamme tarjota Raamattuja mm. venäläisille venäjäksi, islamilaisille arabiaksi, ja burmalaisille heidän omalla kielellään, jota en nyt muista. Lisäksi saamme tarpeeksi rahaa neljän lähettiperheen ylläpitoon kehitysmaissa. Seurakunnan vapaaehtoiset, enimmäkseen eläkkellä olevat, hoitavat kirpputoria kukin vuorollaan, ettei tarvita palkattuja työntekijöitä.
        Saamme kutsua köyhimpiä seurakuntamme ruokajakeluun ja ruokailuihin kun he käyvät kirpparilla, joten kirppari on sitä että menemme "teille ja aitovierille" kuten Jeesus kehoittaa opetuslapsiaan. Rauhallista Joulua !


      • eimitäänuutta
        Second hand kirjoitti:

        Helluntaiseurakuntamme kirpputori palvelee loistavasti evankeliointia. Siellä kohtaamme köyhät ja rikkinäiset, syrjäytyneet ihmiset, ja maahanmuuttajat, jotka etsivät hyviä ja edullisia vaatteita ja huonekaluja. Saamme tarjota Raamattuja mm. venäläisille venäjäksi, islamilaisille arabiaksi, ja burmalaisille heidän omalla kielellään, jota en nyt muista. Lisäksi saamme tarpeeksi rahaa neljän lähettiperheen ylläpitoon kehitysmaissa. Seurakunnan vapaaehtoiset, enimmäkseen eläkkellä olevat, hoitavat kirpputoria kukin vuorollaan, ettei tarvita palkattuja työntekijöitä.
        Saamme kutsua köyhimpiä seurakuntamme ruokajakeluun ja ruokailuihin kun he käyvät kirpparilla, joten kirppari on sitä että menemme "teille ja aitovierille" kuten Jeesus kehoittaa opetuslapsiaan. Rauhallista Joulua !

        Ette te mene teille ja aitovierille,vaan mukavan liiketoiminnanvarjoissa saatte tehdä siistiä sisätyötä! Voi luoja mitä hurskastelua! Et taida edes tietää,mitä pas-kaa siellä aitovierillä on? Joo,paras että pysytte sisätiloissa vaan..


      • mieti.sitä

        Mitä itse olet tehnyt muiden hyväksi? Ja kukahan tekee eniten töitä esim pulsujen parissa, vaikka mitään kilpajuoksua tästä ei tarvitse tehdäkkään ? Tai vankiloissa ?
        Jakaa ruokaa sitä tarvitseville ? Varman joku " rahanahne helariko" vai sinä ?

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 6
        5. ... Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!


    • hah haa

      no jo on naurettava aloitus !

      onko täällä yhtään täyspäistä sitä ihmettelee.

    • me myyrät me myllää

      siis aloituksen a kohta on täyttä humpuukia, b kohta samaa laatua ja cee edellisten äiti.

      ja aloittaj ataitaa olla se isä sitten.

      miksi te myyrät ette koskaan kerro mitään totuutta, kertokaa se!

    • ei koskaan avannut

      jäi sanomatta vielä että aloittaja ei tiedä Raamatusta pennin vertaa, eli siinäpä se kokonaisuus onkin sitten vai mitä!

    • selittäkää

      Nythän teillä on mahdollisuus sitä selittää, nimittäin Raamattua. Mutta selittäkää rehellisesti, älkääkä omien mieltymystynne ja tarpeiden mukaan, et silleen.... Älkääkä asettuko muiden yläpuolelle...

      • Lasku ojassa ?

        Tule pois sieltä syntirapakosta, niin voin asettua rinnallesi. Pyydä Jeesus elämäsi herraksi ja asumaan sydämeesi, niin sitten aletaan opettaa sullekin Raamattua.


    • niin mihin

      Eihän tässä mitään kysytä Raamatusta vaan haukutaan helluntaita sellaisilla argumenteilla joissa ei ole mitään totuutta, eli kyse on ihmisestä jolla on tarve purkaa vihaansa helluntaihin.

      mihin siinä tarvitaan jotain selitystä Raamatusta?

      • tälläri

        Kolme asiaa,josta tunnen todellisen ja oikean helluntailaisen
        A. On ollut helluntailainen
        B. On ymmärtänyt erota helluntaista
        C.On uskossa kaikesta huolimatta,vaikka onkin kaltoin kohdeltu heluuntaissa.

        Johtopäätökseni on,että tälläinen uskova on enempi helluntailainen,kuin
        helluntailainen itse!


      • Isämme Taivaassa.
        tälläri kirjoitti:

        Kolme asiaa,josta tunnen todellisen ja oikean helluntailaisen
        A. On ollut helluntailainen
        B. On ymmärtänyt erota helluntaista
        C.On uskossa kaikesta huolimatta,vaikka onkin kaltoin kohdeltu heluuntaissa.

        Johtopäätökseni on,että tälläinen uskova on enempi helluntailainen,kuin
        helluntailainen itse!

        Taivaaseen ei päästetä katkeria ihmisiä. Sinä olet katkera. Tee parannus, muuta mielesi, luovu katkeruudestasi. Tunnusta katkeruutesi Jeesukselle ja pyydä veriarmoa. Jos et tottele Jeesusta, et ole uskossa. Isä meidän-rukous, anna syntimme anteeksi.


      • veikko nieminen
        Isämme Taivaassa. kirjoitti:

        Taivaaseen ei päästetä katkeria ihmisiä. Sinä olet katkera. Tee parannus, muuta mielesi, luovu katkeruudestasi. Tunnusta katkeruutesi Jeesukselle ja pyydä veriarmoa. Jos et tottele Jeesusta, et ole uskossa. Isä meidän-rukous, anna syntimme anteeksi.

        Entäpä,jos Jumala onkin vapauttanut uskovaisen helluntailaisuudesta oikeaan uskoon?Onko kyseessä katkeruus?Eikö raamattu käske karttaa harhaoppia?
        Tällä sitä,etten ole koskaan huomannut,että helluntailaiset tekisivät mitään yhteistyötä muiden seurakuntien kanssa ja jos tekevätkin tulos on se,että muut on väärässä ja helluntailaisuus on ainoa puhdas oppi.Tämä armon väärin julistaminen ja käsittäminen on jotakin outoa,kun saa tehdä ja elää miten sattuu,ja sitten vedotaan armo riittää.Kykkä Jumalan armo riittää,mutta miksi poljette JumalanPojan veren jalkoihin?Miksi,ette tee evankeliumintyötä kaduilla ja kujilla vaan olette suojabunkkereissa.Kun nuhtelee julkisesti synnistä,niin jopa helluntailaiset nimittää lakihenkiseksi tai ahdasmieliseksi.Liirun laarun laa empäs valvokkaan.Helluntai pitäisi palata siihen vanhanaikaiseen,nyt ei enään tiedä,missä mennään.Räppiä savua tanssia,viinin nauttimista tupakointia ja kun ojennat näitä,siitähän häly nousee.Ajanhengen sokaisemia ja väärän vallan käyttäjiä,näitä kaatuu tämäntästä saapat jalassa.Toki jossain maalaispitäjässä löytyy muutamia aitoja helluntailaisia,jotka ei hae mallia maailmasta tai tuolta vielä suuremmasta maailmasta.Wilkerssonnin näky on ajankohtainen ja nyt on tämä väärä liikehdintä,jossa helluntailaiset jossain määriin ovat muuttaneet armon irstaudeksi,toki tuota virtausta lähtee muualtakin.Nämä ottavat kruunun,mutta ei ristiä.


      • Reformoitu
        veikko nieminen kirjoitti:

        Entäpä,jos Jumala onkin vapauttanut uskovaisen helluntailaisuudesta oikeaan uskoon?Onko kyseessä katkeruus?Eikö raamattu käske karttaa harhaoppia?
        Tällä sitä,etten ole koskaan huomannut,että helluntailaiset tekisivät mitään yhteistyötä muiden seurakuntien kanssa ja jos tekevätkin tulos on se,että muut on väärässä ja helluntailaisuus on ainoa puhdas oppi.Tämä armon väärin julistaminen ja käsittäminen on jotakin outoa,kun saa tehdä ja elää miten sattuu,ja sitten vedotaan armo riittää.Kykkä Jumalan armo riittää,mutta miksi poljette JumalanPojan veren jalkoihin?Miksi,ette tee evankeliumintyötä kaduilla ja kujilla vaan olette suojabunkkereissa.Kun nuhtelee julkisesti synnistä,niin jopa helluntailaiset nimittää lakihenkiseksi tai ahdasmieliseksi.Liirun laarun laa empäs valvokkaan.Helluntai pitäisi palata siihen vanhanaikaiseen,nyt ei enään tiedä,missä mennään.Räppiä savua tanssia,viinin nauttimista tupakointia ja kun ojennat näitä,siitähän häly nousee.Ajanhengen sokaisemia ja väärän vallan käyttäjiä,näitä kaatuu tämäntästä saapat jalassa.Toki jossain maalaispitäjässä löytyy muutamia aitoja helluntailaisia,jotka ei hae mallia maailmasta tai tuolta vielä suuremmasta maailmasta.Wilkerssonnin näky on ajankohtainen ja nyt on tämä väärä liikehdintä,jossa helluntailaiset jossain määriin ovat muuttaneet armon irstaudeksi,toki tuota virtausta lähtee muualtakin.Nämä ottavat kruunun,mutta ei ristiä.

        Helluntaiseurakuntamme tekee yhteistyötä ja pitää yhteisiä rukouskokouksia ja vuokraa kiinteistöjään mm. Vapaakirkon, Baptistien, Kansanlähetyksen ja Ev.lut.kirkon kanssa täällä paikkakunnallamme.
        Jos tarkoitat esim. Adventisteja tuolla kysymykselläsi, niin he saavat vapaasti tulla kokouksiimme ja rukouskokouksiin, mutta harvoin heitä täällä nähdään.
        Tai jos tarkoitat roomalaiskatolisia, niin he eivät suostu samaan ehtoollispöytään
        meidän reformoitujen evankelikaalisten karismaattisten kristittyjen kanssa, vaan itsepäisesti pysyvät lahkossaan ja harhoissaan, joille emme voi mitään.


      • Hihhuuli
        Isämme Taivaassa. kirjoitti:

        Taivaaseen ei päästetä katkeria ihmisiä. Sinä olet katkera. Tee parannus, muuta mielesi, luovu katkeruudestasi. Tunnusta katkeruutesi Jeesukselle ja pyydä veriarmoa. Jos et tottele Jeesusta, et ole uskossa. Isä meidän-rukous, anna syntimme anteeksi.

        Joo, Jeesuskin sanoi, että "teitä erotetaan synogogista, ja tulee aika, jolloin muutamia teistä surmataan, ja luulevat siinä tekevänsä suurenkin uhripalveluksen Jumalalle". Sinun kai kävi noin, siunausta sinulle, ei Jumalan Oikea seurakunta ollut se, josta erotettiin mitättömistä syistä ihmisiä - valitettavasti näin on. Helluntailaiset on Suomen lahkoista ovat kaikkein herkimpiä erottamaan seurakunnastaan, edes jehovalaiset niin helposti erota - luulen


    • onko vihaa

      Juurihan tässä sanottiin, ettei ymmärrä raamattua, vai kuinka? Toisekseen tuossa oli perusteltu asioita ja vedottu niihin....
      Kyseessä ei ole välttämättä viha vaan moni kokee samaa, jopa iso joukko hellareita...

    • aloittaja sieniä syö

      No jaa jospa katotaan aloituksen väitteitä hiukan ok.

      siis ensimmäinen toteamus että; hellari esittele heti uskoaan, on täysin mieletön lause ottamatta mitän kantaa onko kyse yhdestä hellarista vaiko koko mailman hellareista joka jo menee melkoisen yleistyksen piikkiin.

      ja kenelle esittelee ja missä ovat samaa lajia eli siis koko mailman helluntai kelluu ilmassa ja esittelee jokainen kaikille uskoaan niinkö?

      en ole tavannut vielä ainuttakaan ed. kaltaista uskovaa msitään leiristä enkä usko monen muunkaan tavanneen, eli väite on humpuukia.

      sitten väite numero 2 on taas niin umpipöljä väite että sitä ei edes viitsi alkaa kuoria sen enempää. kukaan ei ole koskaan tavannut ed. kaltaista hellaria eikä ketään muutakaan ihmistä.

      enstäs seuraava sitten, no sitä ei edes kehtaa alkaa setvimään on se niin pöhkö, eli mitä tästä jäi käteen kertokaa!

    • ees päin

      Sattuupa olemaan kokemuksia työpaikoista. Viikon sisällä tietää helluntailaiset. Sitten on joukko ihmisiä, joista ei tiedä, mutta heidän elämänsä kertoo, että heissä on jotain. Myöhemmin paljastuu, että ovat uskovia ja todistavat omalla elämällään. Näistä harva ollut helluntailainen. Myönnän että joku ollutkin mutta yleensä kuuluneet johonkin herätysliikkeeseen (esim. kansanähetys, rauhanyhdistys jne...).
      Tosin uskokoon kukin kuten haluaa. Niin uskovat kommunistitkin ja pahalta näyttää, että miehet pääsevät rintamalle "lähetystyöhön".....

    • Vastaus.

      Vastaan ketjun aloittajan kysymykseen:

      Kyseinen helluntailainen on Etelä-Pohjanmaalta.

      • Kusi kiven sivuutte

        Son Taivahan tosi? Meinaakko toresta, no sitte son varmahan Kauhajokiinen, niille kun on kauhalla annettu niin eivät sullekkaa lusikalla tarjua, Hyvää Joulun Evankeliumia, sullekki tultihin tarjuamahan.
        Tässon meirän kylältä päin sullekki silimänilua, tätähän huviksensakki kuunteloo

        https://www.youtube.com/watch?v=NM0DirB_BnQ#t=19


    • P. Erustelu

      On kolme asiaa joista tunnet helluntailaisen

      - Esittelee heti uskoaan
      - seuraavaksi kehuu rikkautensa
      - sen jälkeen hyvin menestyvät sukulaiset ja rikkaat sukulaiset, mutta unohtaa mainita heikoimmat sukulaiset

      Millä perustelette tämän???

    • Mitä neuvotaan

      Onko uskovien vastaukset tämmöisiä, ovatko ne raamatun mukaisia. Minkä ohjeen Raamattu antaakaan, haukkua, että olet sitä ja tätä. Eikös ohje ole jotakin muuta. Olen pahoillani jos loukkauksesta, mutta valitettavasti tämä on näyttänyt tältä. Ehken on todettava, että uskovia ei ole tällä palstalla.

      • puhut soopaa

        Kyllä saa vastata asian totuuden mukaisesti. Se ei ole mollaamista ja vaan tuollaisen soopan kertoja on sitä!


    • Puhut soopaa

      Sillä., että puhut täyttä soopaa!

    • Ole kiitetty Herrani

      Eikö ohje ole rukoilla toisen puolesta.

    • Helluilija

      Helluntalaisen tunnistaa siitä, että hänellä on tuhansia Raamatun lauseita muistissaan(minullakin on), ja että ei ota tatuointeja, vaikka helluntalaiseksi kääntyneille ei kaikille sitä ihmettä tapahdu, että aiemmin otettu tatuointi katoaisi. Helluntailaisen tunnistaa myös siitä että hän saattaa ruveta syyttämään ja moittimaan ihmistä hieman epäolennaisista asioista, kuten jonkun nautintoaineen käytösä, ja punastuu, jos hänelle siteraataan Paavalia ja Jeesusta, että "kieltäymykset on vain turhaa ylpeyttä, ja rahan keruuta itselleen". Jeesushan sanoi silti kaikki ravintoaineet puhtaiksi, "ei ihmistä saastuta mikä tulee suusta sisään".... Helluntalainen sanoo useammin Jeesus, kuin Saatana tai Perkele se lienee ainoa ero puheissa sekularisoituneeseen luterilaiseen kansaan. Ja punastuu, jos hänelle siteeraa Raamattua, että älä turhaan sano, Herran sinun Jumalasi nimeä.

    • tulerikkaaksijosseau

      Vallheet pitää oikaista, ei se ole rukoilusta pois.

      aloituksenkaltaista haélluntaita ei ole olemassa muualla kuin näiden panettelijoiden päässä, joissa musta enkeli kuiskii valheitaan sen kun kerkiää.

      ja aina tuo sama teema köyhistä ja rikakista helluntaista hah!

      kilometrin päähän paistaa kateus ja katkeruus joka tuottaa sitten liudan muita perillisiä ja vääriä lausuntoja.

    • Aloittajan

      kokemus on subjektiivinen ja sellaisena oikea. Puolustamme oikeutta subjektiiviseen kokemukseen!

    • kompastuiJAnousi

      minäkin kerran löysin ihmeellisen kiven. se oli niin ihastuttava ja säästin sitä kunnes se sitten jonnekin hukkui. mutta en kai voi sanoa, että KAIKKI kivet ovat samanlaisia?

    • KunniatonHellUhri

      Helluntailainen:

      - Kertoo heti kättelyssä "uskostaan"
      - Keskustelun edetessä voi teologiaa tunteva nopeasti huomata, että itseasiassa heidän omat oppinsa eivät perustu lainkaan uskoon, vaan nestoriolaiseen epäuskoon, joka selittää Raamatun opin järjellä. Kristillistä uskoa he kutsuvat "magiaksi". Ollen kuitenkin itse karismaattisuudeltaan varsin maagikkoja! Noitia.
      - Hän pitää omaa uskoaan ainoana oikeana, eikä kykene kunnioittamaan muiden uskoa, tai uskomattomuutta.
      - Hän katsoo pilkallisin silmin ympärilleen, aivan kuin juuri hänen uskonsa olisi maailman keskeisin asia ja esim. tietyn sukujuhlan kahvitilaisuuteen kokoontuneiden ihmisten varsinainen keskusteluaihe.
      - Heittäytyy röyhkeän tuttavalliseksi vieraitakin ihmisiä kohtaan kysyen heti: "Oletko sinä uskossa?"
      - Tällä kysymyksellä hän viittaa ainoastaan oman helluntaiuskontonsa määrittämään uskoon, sillä helluntailaiset eivät tunnusta kristinuskon opetuksia. Juuri siksi he aloittavatkin käännystyönsä. "Olet kristitty, mutta oletko TOSIkristitty?" Tässä heti tulee esiin vapaamuurareiden oppi erillisistä, muita kristittyjä "korkeammista valituista". He siis kieltävät, että kristitty sinällään voisi pelastua.
      - Käyttäytyy yhteisissä tilaisuuksissa, kuten toisten henkilöiden kutsuvieraana, kuin tilanteen johtaja, vetäjä.
      - Nauravat aina äänekkäästi kaikelle, heidän tilaisuutensa alkavat aina vitsailuilla. He nauravat ääneen, hohottavat ääneen suut ammollaan varsinkin klassisille, kristinuskoisille kirkoille, sekä näiden kristityille, erityisesti luterilaisille uskoville. Nykyään heillä on amerikkalaisittain tapanaan taputtaa, myös "jumalanpalveluksissaan". Pilkan päätteeksi he yleensä taputtavat. "Tuli niin vapauttava olo, halelyyja!"
      - He taputtavat varsinkin Jeesukselle, Jumalan Pojalle kuin Julius Caesarille, tai Amerikan presidentille, tai iskelmätähdelle, tahi taikurille lavalla.
      - He ovat niin sotkeutuneet omiin harhaoppeihinsa, että puhuvat ristikkäin, kumoavat puheillaan itse itsensä.

      • mitenlieneitsee

        soffikos se siinä !


    • Mondelo

      Enoni on helluntailainen ja aina meillä käydessä tuo esiin uskon asiota, mikä on tietenkin ihan hyvä asia, mutta eipä juuri mistään muusta puhukaan.
      Kirjoja, lehtiä ja kasetteja tuo melkein joka kerta meillä käydessään.

      Mun eno ei ainakaan rahoilla kerskaile.
      Mainitsin, että olen uudempaa autoa suunniellut hankkivani, niin eno painottaa, että mitään kallista ja uutta autoa et sitten hanki, niinkuin autoa oltaisiin hänen rahoillaan hankkimassa hänelle.
      Eno kehuu vanhoja autoja ja niitä enolla onkin ja koko ajan niitä joutuu korjauttamaan ja siihen vasta rahaa palaakin.

    • Anonyymi

      No ... helluntalaiset on joka tapauksessa sairasta sakkia ja syntyneet suoraan saatanasta .... vaikea tunnistaa mutta teot puhuvat puolestaan.

    • Anonyymi

      Homo perusti koko helluntailaisuuden lahkon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe