Miksi nuoret ovat itsekeskeisiä?

yksin jäänyt

Eli miksi edes aikuiset nuoret eivät osaa ajatella mitään muuta kuin vain itseä? Mennään vain sinne missä on parhaat bileet ja mahdollisimman hauskaa. Vaikka sen sijaan voisivat mennä joko tapaamaan yksinäisiä tai pyytää heitä mukaan omiin rientoihinsa. Ihminen jolla on vähäkään sydäntä rinnassa tulee itsekkin iloiseksi siitä jos saa pelastettua yksinäisen päivän, ja surulliseksi siitä jos näkee että toinen kärsii yksinäisyydestä. Mutta näyttää siltä että nuorilla se menee täysin päinvastoin. Jotenkin tähän tyyliin että "yksinäisistä viis eipä tuo ole minun murhe, kunhan minulla itsellä on vain mahdollisimman hauskaa ja paljon ystäviä". Eikö nuorilla todellakaan riitä älykkyys osamäärä ajattelemaan että miltä se heistä itsestä tuntuisi jos kukaan ei kutsuis heitä kylään, kävis heidän luonaan eikä lähdis heidän kanssa koskaan mihinkään?

5

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1992

      Elämä on paljon helpompaa kun ajattelee vain ja ainoastaan itseään, ei tartte miettiä eikä kysellä toisten mielipiteitä eikä tarvi joustaa missään. Esimerkiksi jos hakee jonkun kaverin vaikka elokuvii,, niin ei tartte taistella siitä mikä leffa katsotaan. mene yksin leffaan ja saat yksinoikeudella päättää minkä leffan katot

    • yksin jätetty

      No ensinnäkin siinä tapauksessa jos yksinäisyys on oma valinta niin silloin se on jokaisen oma ja sitä tulee silloin tietenkin muidenkin kunnioittaa. Mutta sehän tarkoittaa silloin sitä että silloin ei ole aikaa muillekkaan kavereille, mutta kun yleensä se nuorilla menee niin että on vain aikaa tietyille kavereille mutta ei esimerkiksi yksinäisille. Se mitä tässä nyt lähinnä ajan takaa on se että esimerkiksi jos sinulla on vaikka 10 kaveria ja jokaisella heistä on sinun lisäksi myös 10 kaveria. Ja viedät heidän kanssa aikaa joka viikonloppu. Niin se ei ole sinulta eikä niiltä sinun kavereiltasi paljoa pois jos vaikka joka toinen viikonloppu menet jonkun yksinäisen luokse. Mutta sille yksinäiselle se on paljon varsinkin jos hän itse ei halua olla yksin.

      Ja mitä tulee itseeni niin ennemmin antaisin edes joskus sen toisen valita sen leffan ennen kuin kulkea joka paikassa aina vain yksin. Toki ymmärrän että varmasti jokainen joskus haluaa olla myös yksin, mutta jos se on jatkuvaa niin kyllä sekin pidemmän päälle alkaa ahdistamaan, ja tuo sellaista henkistä turvattomuuden tunnetta kun kukaan ei välitä.

    • Joku vaan

      Onhan se vähän liikaa vaadittu että pitäis pikkusen huomioida toisiakin ihmisiä.

    • yksin jätetty

      Se on liikaa vaadittu niiltä jotka ovat aina saaneet kaiken mitä ovat halunneet ilman pienintäkään vastinetta, eikä koskaan ole tarvinnut kohdata minkäänlaisia vastoinkäymisiä.

    • AinaVääräNainen

      No, itse olen nuori aikuinen, 21-vuotias ja ajattelen muita kuin itseäni. Olenko muka joku poikkeus? Kaikkein viimeiseksi ajattelen itseäni, olen oppinut ajattelemaan aina ennen muita. Kyllä, myönnän jotain (ja jos tämän takia minut hirtettäisiin, so be it): osaan ajatella myös itseäni. Vähän. Jos minulta pyydetään esim. muuttoavuksi, suostun. Jos sillä hetkellä esim. niskat on niin kipeät, että hengittäminen sattuu, menen silti - hetkeksi. Koska en halua joutua makaamaan sängynpohjalle hengittämään hankalasti, vain koska autoin jotakuta.

      Tämäkin on teille seliseli, mutta: omassa lähipirissäni ei ole yksinäisiä. Kaikki tuntuu menevän jonnekin tai sanovat, että haluavat olla yksin. Menepä joo siinä pyytämään yksinäisiä. Vieraille en puhu, koska tässä kylässä missä asun, tuntemattomille puhujille suunnilleen näytetään keskisormea tai haistatetaan pitkät paskat tai vitut. Olisikin lähipiirissä joku, jonka luona kahvitella! Jota pyytää kylään! Kun lähipiiri sanoo eioota, paha alkaa itsekseen kahvikestejä järjestelemään.

      Minulle on ystävät tärkeitä, mutta ystäviä ei voi olla montaa. Itselläni on kolme. Sekin on jo aika hyvin mulle, joka sain ystävän 13-kesäisenä. Minä tiedän, miltä tuntuu kun kukaan ei pyydä kylään. Tiedän, miten vitun paska fiilis on, kun ketään ei kiinnosta.

      Ja olkoonkin, että olisin ainoa nuori: en ole itsekeskeinen, vaan lähimmäisenrakas. En itserakas, ajattelen ensin muita. Muiden tunteita, sitten omiani.

      En silti ole ovimatto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe