Elämä ilman facebookia

Elämä on tässä ja nyt

On ihanaa suosittelen. Ei enää päivityksiä, toisten kyttäämistä, lomavalokuvia, kissa koira ja lapsikuvia jne. Mielummin tapaan livenä tai soittelen. Kuka muistaa vielä 80-90 luvun, jolloin oli lankapuhelin. Hyvin sujui elämä silloinkin. Sovittiin kavereiden kanssa treffit johonkin ja siitä sitten jatkettiin eteenpäin. Elämä oli paljon rikkaampaa ilman naamakirjaa. Ajat muuttuu, mutta jään facebookista mielelläni pois ja elän muuten hetkessä tarvitsematta ottaa selfieitä tai belfieitä joka hetki:)

224

4793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h/h

      Eikä vain lankapuhelin aikaa vaan oli myös puhelinkopit tai yleisöpuhelin ylipäätään jossain nurkalla. Puhelinvastaajat helpotti asiointia, että pystyi jättämään viestinsä tai soittopyynnön.
      Sähkösanomiakin käyttivät ihmiset kiireellisten asioiden hoitoon.

      Mutta olihan jo 80 luvulla ns raahattavat NMT puhelimet. Paino 3 - 5 kg.

      Juu totta, en ymmärrä minäkään minkään sosiaalisen median (some) päälle. Mikä pakko on elää wauhkona?

      • sosiaalinen ensiapu

        Oli joo NMT
        siinä oli niin pitkä ja paksu antenni, että se tuli korvan takaa ja sojotti paksunkin hiuspehkon alta.

        Ja moni kaivoi sillä antennilla korvaa. Ja se antennin kärkituppi jäi sinne korvaan. Sitten ne riensi ensiapuun poistattamaan niitä, ellei joku ottanu pinseteillä.

        Siinä verkostoituu ja tapaa uusia ihmisiä.


      • Anne 28
        sosiaalinen ensiapu kirjoitti:

        Oli joo NMT
        siinä oli niin pitkä ja paksu antenni, että se tuli korvan takaa ja sojotti paksunkin hiuspehkon alta.

        Ja moni kaivoi sillä antennilla korvaa. Ja se antennin kärkituppi jäi sinne korvaan. Sitten ne riensi ensiapuun poistattamaan niitä, ellei joku ottanu pinseteillä.

        Siinä verkostoituu ja tapaa uusia ihmisiä.

        On tosi mukavaa elää näinyli vuosi mennyt ilman ja
        näin myös tehnyt parhaimmat kaverinikin,
        sosiaalinen elämä livenä lisääntynyt huimasti ja
        sitä myötä tapasin myös ihanan miehen,
        jota en tosiaakaan olisi netissä kohdannut!


      • Samanlainen
        Anne 28 kirjoitti:

        On tosi mukavaa elää näinyli vuosi mennyt ilman ja
        näin myös tehnyt parhaimmat kaverinikin,
        sosiaalinen elämä livenä lisääntynyt huimasti ja
        sitä myötä tapasin myös ihanan miehen,
        jota en tosiaakaan olisi netissä kohdannut!

        Jees ja täälläkin kerran päiväs
        katsomas päivän puheita,
        nyt enemmän sosialista elämää joka on aitoa!


      • kiith
        Samanlainen kirjoitti:

        Jees ja täälläkin kerran päiväs
        katsomas päivän puheita,
        nyt enemmän sosialista elämää joka on aitoa!

        höpöt en ainekaa juokse samat kamut on somessa kumminni ja tuntenu jo 30v


      • lärvikirja

        Some= sosiaalinen media, myös suomi24.
        Mutta yksi sana tuosta feispjuukista(facepuke): Narsistien paratiisi.


      • sosiaalinen ensiapu kirjoitti:

        Oli joo NMT
        siinä oli niin pitkä ja paksu antenni, että se tuli korvan takaa ja sojotti paksunkin hiuspehkon alta.

        Ja moni kaivoi sillä antennilla korvaa. Ja se antennin kärkituppi jäi sinne korvaan. Sitten ne riensi ensiapuun poistattamaan niitä, ellei joku ottanu pinseteillä.

        Siinä verkostoituu ja tapaa uusia ihmisiä.

        Siinä verkostoituu ja tapaa uusia tuntemattomia ihmisiä. Mut tä tapa on jokseenki eksyny jo sosiaalisiin tapahtumiinki meet jonku koti bileisiin mis on tabit,puhelimet jä läppärit ja jos sul ei satu olee face päällä ni ei oo pienintäkää hajuu et mitä bileis tapahtuu vaik oot ite läsnä


      • Tykkää musta :D
        lärvikirja kirjoitti:

        Some= sosiaalinen media, myös suomi24.
        Mutta yksi sana tuosta feispjuukista(facepuke): Narsistien paratiisi.

        Itsensä kehumisen ja korostamisen sanataivas.


      • pali3
        sosiaalinen ensiapu kirjoitti:

        Oli joo NMT
        siinä oli niin pitkä ja paksu antenni, että se tuli korvan takaa ja sojotti paksunkin hiuspehkon alta.

        Ja moni kaivoi sillä antennilla korvaa. Ja se antennin kärkituppi jäi sinne korvaan. Sitten ne riensi ensiapuun poistattamaan niitä, ellei joku ottanu pinseteillä.

        Siinä verkostoituu ja tapaa uusia ihmisiä.

        joopajoo ei niitä ollut kuin yrittäjillä maksoi 14.000 mk soittaminen 4,80 MK/min


      • sentraalisantra

        Tai ME puhelunvälittäjät, myös sentraalisantroina tunnetut. Ei silloin edes kaivattu mitään sometuksia. Olimme tärkeitä henkilöitä teille kaikille, jotka meidät vielä muistavat.

        Teimme työtämme Suurella Sydämellä ja ammattitaidolla - olipa kyseessä neiti aika, herätyksen antaminen, tai vain pelkkä rutiinityö: puhelun yhdistäminen.
        Eikä puhelinta suinkaan ollut joka mökissä, soitettiin lähimpään naapuriin, josta vietiin sana kyseiselle henkilölle. Se oli todellista"somea" johon ei mediaa tarvittu.

        Oi niitä aikoja, kunpa vielä pääsisi siihen tunnelmaan edes yhdeksi päiväksi!


      • suom ensimmäinen kän
        sosiaalinen ensiapu kirjoitti:

        Oli joo NMT
        siinä oli niin pitkä ja paksu antenni, että se tuli korvan takaa ja sojotti paksunkin hiuspehkon alta.

        Ja moni kaivoi sillä antennilla korvaa. Ja se antennin kärkituppi jäi sinne korvaan. Sitten ne riensi ensiapuun poistattamaan niitä, ellei joku ottanu pinseteillä.

        Siinä verkostoituu ja tapaa uusia ihmisiä.

        minulla oli ensimmäinen puheli autossa erikson,pakeliitti luuri.ja toiseen autoon kannettiin vain telineosa.sitten keksin että tekee laatikon vanerista jonka sisälle irrotettava osa,luuri päälle ja antenni pienen peltiplan päälle heijastin pinnaksi pehmusti ohuella superlonilla ja mustalla nahalla,oli tupakan sytytin johto,oli muuten pojat ihmeissään kun sanoin että minulla on suomen ensimmäinen kännykkä jonka voi ottaa mukaan vaikka metsään kunhan otan akun mukaan. sitten tuli mobira sitiman 150 oli muuten mahtavaa kun soitti vaikka torilat koti,tai lapista.sitten tuli näitä nykyajan puhelimia mitkä kestää joulusta pääsiäiseen.erikson maksoi uutena 21000 markkaa.mobira sitiman enää 6000 markkaa.


      • nykyisin ei enää kii
        sosiaalinen ensiapu kirjoitti:

        Oli joo NMT
        siinä oli niin pitkä ja paksu antenni, että se tuli korvan takaa ja sojotti paksunkin hiuspehkon alta.

        Ja moni kaivoi sillä antennilla korvaa. Ja se antennin kärkituppi jäi sinne korvaan. Sitten ne riensi ensiapuun poistattamaan niitä, ellei joku ottanu pinseteillä.

        Siinä verkostoituu ja tapaa uusia ihmisiä.

        hyvin on pärjännyt ilman fasepukkiakin.eikä enää kännykkäänkään tarvitse juosta vastaamaan,jos ei kerkiä vastata soittakoon uudestaan jos on asiaa.


      • onseennen
        suom ensimmäinen kän kirjoitti:

        minulla oli ensimmäinen puheli autossa erikson,pakeliitti luuri.ja toiseen autoon kannettiin vain telineosa.sitten keksin että tekee laatikon vanerista jonka sisälle irrotettava osa,luuri päälle ja antenni pienen peltiplan päälle heijastin pinnaksi pehmusti ohuella superlonilla ja mustalla nahalla,oli tupakan sytytin johto,oli muuten pojat ihmeissään kun sanoin että minulla on suomen ensimmäinen kännykkä jonka voi ottaa mukaan vaikka metsään kunhan otan akun mukaan. sitten tuli mobira sitiman 150 oli muuten mahtavaa kun soitti vaikka torilat koti,tai lapista.sitten tuli näitä nykyajan puhelimia mitkä kestää joulusta pääsiäiseen.erikson maksoi uutena 21000 markkaa.mobira sitiman enää 6000 markkaa.

        minulla oli ensimmäinen puheli autossa erikson,pakeliitti luuri.ja toiseen autoon kannettiin vain telineosa.sitten keksin että tekee laatikon vanerista jonka sisälle irrotettava osa,luuri päälle ja antenni pienen peltiplan päälle heijastin pinnaksi pehmusti ohuella superlonilla ja mustalla nahalla,oli tupakan sytytin johto,oli muuten pojat ihmeissään kun sanoin että minulla on suomen ensimmäinen kännykkä jonka voi ottaa mukaan vaikka metsään kunhan otan akun mukaan. sitten tuli mobira sitiman 150 oli muuten mahtavaa kun soitti vaikka torilat koti,tai lapista.sitten tuli näitä nykyajan puhelimia mitkä kestää joulusta pääsiäiseen.erikson maksoi uutena 21000 markkaa.mobira sitiman enää 6000 markkaa.
        NMT oli hyviä ennen kuuli naapureiden puhelut omasta radiosta,
        Kerran yks ukko ja akka puhuvat nainnista ja kuuntelin niin naapurihan siinä
        jutteli autokoulujohtajan vaimon kans ku oli kiva ottaa mersun konepellillä.
        Se oli sitä aikaa ku poliisien puhelut kuuluivat myös
        Oi sitä aikaa ku miljoonia laitettiin piiloon konkurssissa
        ja asianajaja neuvoi vielä


      • paali1
        lärvikirja kirjoitti:

        Some= sosiaalinen media, myös suomi24.
        Mutta yksi sana tuosta feispjuukista(facepuke): Narsistien paratiisi.

        Some= sosiaalinen media, myös suomi24.
        Mutta yksi sana tuosta feispjuukista(facepuke): Narsistien paratiisi.

        se on tosi että NARSISTIEN PARATIISI
        MEILLÄ ON TYÖMAALLA YKS NARSISTI JOKA KEHUU FASEA


      • Sen ajan kuluttaja
        onseennen kirjoitti:

        minulla oli ensimmäinen puheli autossa erikson,pakeliitti luuri.ja toiseen autoon kannettiin vain telineosa.sitten keksin että tekee laatikon vanerista jonka sisälle irrotettava osa,luuri päälle ja antenni pienen peltiplan päälle heijastin pinnaksi pehmusti ohuella superlonilla ja mustalla nahalla,oli tupakan sytytin johto,oli muuten pojat ihmeissään kun sanoin että minulla on suomen ensimmäinen kännykkä jonka voi ottaa mukaan vaikka metsään kunhan otan akun mukaan. sitten tuli mobira sitiman 150 oli muuten mahtavaa kun soitti vaikka torilat koti,tai lapista.sitten tuli näitä nykyajan puhelimia mitkä kestää joulusta pääsiäiseen.erikson maksoi uutena 21000 markkaa.mobira sitiman enää 6000 markkaa.
        NMT oli hyviä ennen kuuli naapureiden puhelut omasta radiosta,
        Kerran yks ukko ja akka puhuvat nainnista ja kuuntelin niin naapurihan siinä
        jutteli autokoulujohtajan vaimon kans ku oli kiva ottaa mersun konepellillä.
        Se oli sitä aikaa ku poliisien puhelut kuuluivat myös
        Oi sitä aikaa ku miljoonia laitettiin piiloon konkurssissa
        ja asianajaja neuvoi vielä

        Mobila...ei kun Mobira Cityman oli meikälläkin eka. Mulla se kulki olkalaukussa ja muistan juu, ne maksoi 6000 markan pintaan. Tarjouksessa 5500 markkaa. Sittenhän niitä alkoi saada 1500 - 2900 markalla, käytettyjä. Niidenkään elinkaari ei ollut pitkä, alkoi tulla kännykkäversioita.

        Minulla oli matkaradiona keittiössä ns "poliisiradioksi" sitä sanoivat sellainen sininen. Meni aikansa ennen kuin älysin että sillä pystyi kuuntelemaan muitakin kuin radiokanavia. Juu oli mielenkiintoista seurata autopuhelin keskusteluja, joskus. Harvoin kuuli mitään työasioita. Mutta erilaiset liikkuvat miehet soittelivat maksullisille naisille tai rakastajattarilleen. Se autopuhelukeskus taisi olla Lahdessa.


    • Oikea päätös

      AP:lle
      Olet niin oikeassa

      jäähdytin facebookit jo aikaa sitten. Ihmiset hiillostaa edelleen, "tule sinne"
      ja nyt sinne rynnii vanhukset ja sukulaiset.
      Niiden takia mun olis muka "pakko" mennä kommunikoimaan SINNE.

      En mene. Mulla on kiire. Soittakoot tai tulkoot käymään.
      Mulla on monta sähköpostia, työt ja opinnot.
      FB varastaa aikaa. Mulla on kiire oikean LIVE elämän kanssa.

      • Todella oikea

        Mulla ei ole mikään kiire, mutta siltikään en ole facebookissa. Se oli vain yksi syy lisää laiskoille ihmisille olla pitämättä oikeasti yhteyttä tai olla välittämättä. Tarvitaanko niitä oikeasti? Tarviiko muuta kuin puhelimen ja sähköpostin jos oikeasti aikoo olla yhteyksissä? Onko what's up tärkeämpi kuin postipaketti, faceviesti enemmän kuin kirje? Eli onhan sitä vaihtoehtoja sekä muistaa, että olla yhteyksissä. Toisaalta, väittääkö joku tosissaan että on helpompaa kirjautua faceen ja kirjoittaa viestejä (osa kirjoittaa ihan oikeasti kymmeniä ja osa jopa satoja päivässä), kun oikeasti vaikka soittaa. Jos kerran turhia kavereita ei ole ja itsensä mainostamisesta ei ole kyse.

        Itseäni alkoi jo kahdessa viikossa ärsyttää koko face. Kun en oikeastaan nää mitään syytä turhille päivityksille (itseäni ei kiinnosta enkä usko että muitakaan) joten en sinne oikein mitään päivittänyt. Enkä kyllä arvosta niitä ketkä päivittää. Osa on ihan linkkiroskan syöttäjiä, koko sivut täynnä joka päiväisiä linkkejä, joita en todellakaan käy katsomassa, koska siihen ei todellakaan ole enää aikaa, vaikkei kiire olekaan. Kaikki teennäisset "oi ihanaa pupsit ja lässyti lässyn" on samaa feikkiä, mitä esim. isoin osa julkisuudesta. "Olen niin ihana (ja itseäni täynnä oleva k**ipää)".
        Lisäksi ihmiset käyttää sitä tekosyynä tosiaan olla välittämättä. Ei siellä voi kertoa mitään oikeita kuulumisia eikä välittää kenestäkään oikeasti, mutta nyt ei sitten voi lainkaan kun "ei minua saa kiinni". Olen päättänyt ennemmin olla yksin kuin ihmisten kanssa, joiden elämä on niin surkeaa ettei ne osaa puhelimella soittaa ja jokainen niin turha että jos ei ole facessa "ei saa kiinni".
        Yhteydenpito ja aito kontakti on huonontunut tuommoisten myötä.

        Twitterit ja muut aiheuttaa jo pahoinvointia. Yhtäkään en tiedä joka ei olisi narsistinen suorastaan julistaessaan omaa erinomaisuuttaan. Hyi helv... Ja Instagram?! Ennen oli säälittävää kuvailla itseään ja pidettiin vähän pöpinä, jos jatkuvasti esim. kyyläsi omaa pe__rsettään, puhumattakaan että sitä kuvaisi koko ajan peilin kautta. No, nykybimbot oikeasti ottaa kuvia perseestään, tisseistään ja mainostaa pimsan karvojaan. Terveisi Harkimolle, että onhan se vit__un vahauksella pakko itseään mainostaa kun ei ole älyä, lahjoja eikä luonnetta, mutta en tiedä oisko se jopa uusi pohjanoteeraus.

        Ajatelkaa nyt itse (amandat ei siihen pysty) ja heittäkää tämmösiä päivityksiä

        Päivitys 26.12.2014

        "Terppa! Vietänkin tässä ihkun ihanaisen päivän ajellessa pi__mpin karvojani, ja sitten pyllistän peilille ja otan oikein monta kuvaa itsestäni! Kyl menee tosi hyvin, elämä on ihquuuuu! Kohta näätte uusimma kuvat mun pe__rseestä: kaikkia varmaan jo kiinnostaa ;) # Terkkuja!"

        Jos siis sosiaalisen median eri muodot on tuoneet jotain hyvääkin, niin mitäköhän ihan oikeasti korvaamattoman hienoa ne on tuonut.


    • Log you out

      Kun vielä lopetat Suomi24:ssä luuhaamisen, niin elämästäsi tulee täydellinen.

      • Ohikulkija.

        Tämä suomi24 ei ole mielen vankila. Tänne voi kurkata ajallaan ja ehkä kommentoida ja poistua.
        Vastaukseesi oli "pakko" kommentoida. Mutta nyt poistun. Ehdin tässä käydäkin peräti 3 minuuttia.


      • you're doing itwrong
        Ohikulkija. kirjoitti:

        Tämä suomi24 ei ole mielen vankila. Tänne voi kurkata ajallaan ja ehkä kommentoida ja poistua.
        Vastaukseesi oli "pakko" kommentoida. Mutta nyt poistun. Ehdin tässä käydäkin peräti 3 minuuttia.

        "Tämä suomi24 ei ole mielen vankila. Tänne voi kurkata ajallaan ja ehkä kommentoida ja poistua."

        Mikä estää toimimasta samoin facebookissa? Liityin fb:hen vuonna 2010 enkä missään vaiheessa ole kokenut, että en voisi kirjautua ulos juuri tällä hetkellä. Mikään ei pakota selaamaan, jos ei haluta.


      • Elpyilijä

        Mutta tännehän kokoontuu päivittäin päihdeongelmaisten perheneuvolan ja sosiaaliviranomaisten omat ryhmät


      • Ohikulkija.
        Elpyilijä kirjoitti:

        Mutta tännehän kokoontuu päivittäin päihdeongelmaisten perheneuvolan ja sosiaaliviranomaisten omat ryhmät

        Hyvää tapaninpäivää...2014...

        Ai perkuti nythän on jo 10.1.2015

        Kuten huomaat tänne voi kurkata todellakin ajallaan. Huomattavasti harvemmin kuin faceen. Vai pystytkö olemaan 2 - 3 viikkoa päivittämättä faceasi? Itse pystyisin.


    • ajanhaaskausta

      En ole koskaan käynytkään facebuukissa. Voiko olla tyhmempää kytätä toisia,ja kertoa omista tekemisistään siellä.

      • eiKIINNOST

        Olen 77v ja miutakin on kysytty tuonne "Veispuuukiin" "F",en lähte sinne sähläämään.Kyllä niitä kivoja tarinoita ollissiis,kuunnella.

        Anteeksi huono kieli F


    • mettä

      Enää kukaa ei pyytele liittymään FB:n jäseneksi. Kai ne tajuaa etten halua sellaista P:tä. Oikea yhteydenpito ja välittäminen on pikkaisen muuta kuin FB huutelua. Näin aikuisopiseklijaa onvat sinne koulussa yrittäneet myös saada, mutta turhaan. Tapaan mielelläni ihmisiä ja juttelen heidän kanssaan kasvotusten.

      • en vaan käsitä....

        Miksi et voisi sekä olla FB:ssä että tavata ihmisiä kasvotusten? Miksi nuo kaksi olisivat toisensa poissulkevia?


    • eiPakkoJosEiHalua

      Sehän on tietty kiinni siitä, minkälaisia "ystäviä" FB-tililleen ottaa. Itse en ole hakenut esim. työkavereista juuri ketään koska ne ovat työkavereita, eivät varsinaisia kavereita. sitten nämä pintaliitäjät, teeskentelijät, draama kuningattaret ja muut tylsät ihmiset joita on ajautunut kavereiksi: en vaan mene "tykkäämään" niiden päivityksistä/kuvista jos ne kerran ovat tylsiä.

      Omia harrastuksia varten on suljetut yhteisöt ym.
      Myöskään en ole edelleenkään niin koukussa että koko ajan pitäisi tuohon tuhlata aikaa.

      Parhautta on kuitenkin näiden turhien kavereiden kohtaukset jos joku on aikeissa poistaa listalta. Parhaat naurut olenkin saanut juuri näistä, ei nimittäin voisi vähempää kiinnostaa jos joudun näiden urpojen listoilta ulos. :)

      • tyttö

        Facebook kavereita voi poistaa jos tuntuu siltä. Se ei ole sen kummempi juttu. Yhden ihmisen kohdalla oon kyllä miettinyt ja tuun varmaan miettii vielä pitkään... Ihastuin aivan mielettömästi yhteen ihmiseen, jota en tuu luultavasti enää koskaan näkee. "Säilytän" häntä facebookissa ehkä loppuelämäni tai sitten poistan hänet pian enkä enää koskaan kuule hänestä... :'(


      • Saaristolainen2polve
        tyttö kirjoitti:

        Facebook kavereita voi poistaa jos tuntuu siltä. Se ei ole sen kummempi juttu. Yhden ihmisen kohdalla oon kyllä miettinyt ja tuun varmaan miettii vielä pitkään... Ihastuin aivan mielettömästi yhteen ihmiseen, jota en tuu luultavasti enää koskaan näkee. "Säilytän" häntä facebookissa ehkä loppuelämäni tai sitten poistan hänet pian enkä enää koskaan kuule hänestä... :'(

        Mutta älä ole liian hätäinen,Onko tu FB melkein tosielämää?.


      • tyttö
        Saaristolainen2polve kirjoitti:

        Mutta älä ole liian hätäinen,Onko tu FB melkein tosielämää?.

        Luuletko että tapasin hänet siellä vai...? -.- Säilytän sitä mahdollisuutta, että voimme pitää yhteyttä.... Tiedän, että se on hyvin epätoivoista.

        Hän on siellä jossain, kun näkyy vihreä pallura chatissa. :D Se on jo PALJON !

        Hmh... epätoivoista.


    • ei kiitos facelle

      Facebook on keinotekoista elämää keinotekoisin ihmissuhtein. On mukamas paljonkin kavereita joita ei ole koskaan edes tavannut livenä jne. En ole ollut facebookissa enkä liity, pidän ystäviini yhteyttä puhelimella ja tapaamisilla, se on oikeaa elämää.

      • Todella suosittu

        Minulla on satoja ystäviä Facebookissa, repikää siitä te yksinäiset surkimukset!


      • FB-äiti

        Riippuu ihmisestä. Minulla FB kavereina ovat vain omat aikuiset lapseni kumppaneineen, pari sisarteni aikuista lasta, yksi naapuri ja pari oikesti oikeita ystäviä, jotka asuvat hieman kauempana, yhteensä 17 kaveria. Nekin on jaoteltu niin, että perhe on läheiset ystävät, sisarusten lapset ja hyvät ystävät ystäviä ja loput tuttava-nimikkeellä. Näin helposti ilmoitan lapsilleni jotakin tai ystäville ja lapsille tai vaikka kaikille ystävilleni FB:ssä tai aivan julkisesti. Soittelemme toki lähes päivittäin lasteni kanssa, heidän kanssaan toki eniten viestittelemme eri menetelmin. Käytämme myös Whats upia viestittelyyn, ennen FBtä käytimme messengeriä. Ei minusta kyse ole keinotekoisista ihmissuhteista minun tapauksessani ja jos jollakin tavalla voin olla "lähempänä" lapsiani 300-400 km päässä, niin hyvä niin. Monta kertaa nuoriso voi vaikka kysyä minulta jotain ihan arkipäiväistä:"äiti, miten tuo joulukinkku kuorrutetaan ja montako päivää sitä voi syödä, milloin se pilautuu?" Silloin jos on saatava heti äidin vastaus, kun kinkku on levällään siinä edessä, niin silloin he soittavat, jollen vasta FB tai WU -viestiin. Oikeastaan kiireysjärjestys on niin, että kiireellisin asia puhelimella, sitten WU ja FB-asialla ei ole kiire, kerro kun ennätät huomata, mutta kysynpähän nyt kun itse muistan -tyyliin.


      • moon19663112
        Todella suosittu kirjoitti:

        Minulla on satoja ystäviä Facebookissa, repikää siitä te yksinäiset surkimukset!

        Sä et vaan koskaan ole nähnyt niitä livenä....hemmetin hikikomori.


      • Olen lomalla
        Todella suosittu kirjoitti:

        Minulla on satoja ystäviä Facebookissa, repikää siitä te yksinäiset surkimukset!

        Onko sulla myös valvonta panta nilkassa, jotta ne sadat kaverit voivat paikanta sun kaikki liikkeet ja missä olet milläkin hetkellä? Jee kyllä on kivaa kun kaikki tietää mitä milloinkin teen ja missä olen.


      • ruiskääkkä

        Miksi pitäisi ottaa FB:ssä ystäviksi vennon vieraita? Minä en ainakaan ota. Mutta siellä voi joskus löytää uudelleen vaikka koulutovereitaan tai muita vanhoja tuttuja, joista on hauska kuulla, samoin nuorempien sukulaisten touhuista, he kun käyttävät FB:a paljon. Minun FB-kaverini kertovat mielenkiintoisia asioita ja näyttävät upeita kuvia esim. matkoistaan tai kaukaisista kotiseuduistaan. Hyviä vinkkejä ja hauskoja tarinoita piisaa. Joka päivä ei tule käytyä kurkkaamassa ja ilmankin hyvin pärjäisi. Hauskuuden tähden kuitenkin silloin tällöin. Luontokuvaajien otokset mykistyttävät. Tylsät päivitykset ja ei-kiinnostavat voi ohittaa. FB ei sido mitenkään niin etten nyt mieti sitäkään, pitäisikö sen käyttö lopettaa. Käytän kun ja jos huvittaa! Mitään tärkeää se ei ole elämästäni hävittänyt. Ehkä nuo ongelmat ovat nuorisolla joka tuntuu elävän silmät jollain näyttöruudulla ja lanka korvasta roikkuen kaiken aikaa.


      • mitä sitten?
        moon19663112 kirjoitti:

        Sä et vaan koskaan ole nähnyt niitä livenä....hemmetin hikikomori.

        Miksi pitäisi puhua vain ihmisille, jotka on tavannut livenä? Monilla FB:n käyttäjillä on kavereita ympäri maailmaa. Väitätkö, ettei heihin saisi pitää yhteyttä, koska ei olla koskaan tavattu livenä? FB nyt vaan sattuu olemaan kätevä tapa pitää yhteyttä myös vaikka ulkomailla tai toisella puolella Suomea asuviin ystäviin ja tuttaviin. Mutta sinä ilmeisesti mieluummin vain tapaisit heitä livenä esim. kerran 5 vuodessa...


      • 5+17
        Todella suosittu kirjoitti:

        Minulla on satoja ystäviä Facebookissa, repikää siitä te yksinäiset surkimukset!

        Jos peukkukuvakkeen rinnalla olisi pystyssä oleva keskisormi, tätä keskarittaisin.
        Sadat FB-ystävät ovat pelkkiä FB-ystäviä.


      • Perin hupaisaa
        ruiskääkkä kirjoitti:

        Miksi pitäisi ottaa FB:ssä ystäviksi vennon vieraita? Minä en ainakaan ota. Mutta siellä voi joskus löytää uudelleen vaikka koulutovereitaan tai muita vanhoja tuttuja, joista on hauska kuulla, samoin nuorempien sukulaisten touhuista, he kun käyttävät FB:a paljon. Minun FB-kaverini kertovat mielenkiintoisia asioita ja näyttävät upeita kuvia esim. matkoistaan tai kaukaisista kotiseuduistaan. Hyviä vinkkejä ja hauskoja tarinoita piisaa. Joka päivä ei tule käytyä kurkkaamassa ja ilmankin hyvin pärjäisi. Hauskuuden tähden kuitenkin silloin tällöin. Luontokuvaajien otokset mykistyttävät. Tylsät päivitykset ja ei-kiinnostavat voi ohittaa. FB ei sido mitenkään niin etten nyt mieti sitäkään, pitäisikö sen käyttö lopettaa. Käytän kun ja jos huvittaa! Mitään tärkeää se ei ole elämästäni hävittänyt. Ehkä nuo ongelmat ovat nuorisolla joka tuntuu elävän silmät jollain näyttöruudulla ja lanka korvasta roikkuen kaiken aikaa.

        Olen naamakirjassa väärällä, keksityllä nimellä ja väärällä kuvalla. Kaikki mitä sinne kirjoitan on valhetta asuinpaikasta ja ammatista lähtien. Niin ja siviilisääty, sekin on keksitty...


      • min9
        moon19663112 kirjoitti:

        Sä et vaan koskaan ole nähnyt niitä livenä....hemmetin hikikomori.

        mitä oli ennen facebookia


      • kerran kävin

        Minun nimimerkkini ainakin elää aivan omaa elämäänsä siellä.


      • .skördä.
        mitä sitten? kirjoitti:

        Miksi pitäisi puhua vain ihmisille, jotka on tavannut livenä? Monilla FB:n käyttäjillä on kavereita ympäri maailmaa. Väitätkö, ettei heihin saisi pitää yhteyttä, koska ei olla koskaan tavattu livenä? FB nyt vaan sattuu olemaan kätevä tapa pitää yhteyttä myös vaikka ulkomailla tai toisella puolella Suomea asuviin ystäviin ja tuttaviin. Mutta sinä ilmeisesti mieluummin vain tapaisit heitä livenä esim. kerran 5 vuodessa...

        Facebookki on täynnä toinen toistaan typerämpiä runk ka rei ta


    • Tor verkko

      Avasin vahingossa ystäväni neuvosta Facebookin, mutta siihen se roska sitten jäi. ja profiili on siellä käuýttämättömänä.
      Sosiaalista mediaa ja Skypeä vakoillaan eniten, sillä vakoilijalle se on helppo, ja sieltä saatava tieto on tuoretta tietoa. Skypessä vakoilija saa myös vakoiltavan äänen.
      Netissä käytän Tor verkkoa ja mpc Kromia ja mainokset on suodatettu pois.
      Huvitaa, kun eräs ihminen teki ensi arvionsa minusta Facebookin peruteella, jota en ole ollenkaan käyttänyt.
      Laumat juoksee sinne minne muut menevät, ja älykkäämmät ja fiksummat kulkevat omia teitään.

      • Haitallinen FB

        Tuohan se onkin yksi haitallinen juttu myös, että lauman tyhmimmät yksilöt tekee suuriakin johtopäätöksiä FB-asioiden takia. Eivät välttämättä edes tajua, että saattavat olla esim. tuttava-listalla, eivätkä siis näe kaikkia päivityksiä.

        Eniten ärsyttää ylimääräisen ajattelun määrä mikä FB:stä syntyy ja kateus mikä on yksi sen runsaimmin satoa tuottavista hedelmistä.

        USA:n turvallisuuspalveluillehan se on aarreaitta, koska heillä on kaikki pääsy kaikkeen ja supertietokoneet joilla voidaan muodostaa yhteyskarttoja ja profiileja "haitallisuudesta" ym. Heillähän on käytössä tällaisten keinojen koko kirjo. Myös käyttäytymistutkimustahan sillä tehdään.


      • Oletko varma

        ettei joku ole kaapannut sun "käyttämätöntä" faketiliäsi? Sen perusteella tuttusi teki johtopäätökset sinusta että olet idiootti kun olit laittanut sinne pornokuvia ja muuta tauhkaa, vaikka tekijä olikin joku muu.

        Tarkista tilisi toiminta heti ja poista se sieltä.


    • ei todellisuustta!!

      tunne vammasten leikki kenttä koko "fac book"!!! ja piste!!!!!!!!!!!

    • ei yksin

      Hyvin on pärjätty ilman facebookia ja muista "some" hömpötyksiä. Ikääkin ehti tulla jo 70 vuotta.
      Ja on sitä jälkipolveakin ehditty tehdä ja nähdä.

      • Jallu65

        FB:n avulla olen löytänyt vanhoja nuoruuden tuttuja 80-luvulta, joihin en ole muuten pitänyt yhteyttä. Olen myös liittynyt kiinnostaviin ryhmiin, joiden kautta saan uusimmat tiedot aiheista. Aivan loistava keksintö! Tietysti on ihmisiä, joilla asia kuin asia ampuu yli; on kyseessä sitten alkoholi, uskonto tai FB


      • Vanhatappi60
        Jallu65 kirjoitti:

        FB:n avulla olen löytänyt vanhoja nuoruuden tuttuja 80-luvulta, joihin en ole muuten pitänyt yhteyttä. Olen myös liittynyt kiinnostaviin ryhmiin, joiden kautta saan uusimmat tiedot aiheista. Aivan loistava keksintö! Tietysti on ihmisiä, joilla asia kuin asia ampuu yli; on kyseessä sitten alkoholi, uskonto tai FB

        Totta. Itselläni on noin 15 book ´kaveria´- sellaisia joiden kanssa elänyt liven arjessa sekä ex avovaimo kahdenkymmenen vuoden takaa sekä neljä lapsuuden ja koulukaveria ja kaksi muuta ystävää. Heidän omia kavereitaan ja ystäviään en ole hyväksynyt tai pyytänyt listoilleni, koska en tunne heitä saati koskaan edes tavannut.
        Kaikesta huolimatta käyn hyvin harvoin ´fesessä´ja jos heistä jollain on kiireellistä asiaa, toimii ne textiviestitkin ja meilit.


      • Kun haluat saada
        Vanhatappi60 kirjoitti:

        Totta. Itselläni on noin 15 book ´kaveria´- sellaisia joiden kanssa elänyt liven arjessa sekä ex avovaimo kahdenkymmenen vuoden takaa sekä neljä lapsuuden ja koulukaveria ja kaksi muuta ystävää. Heidän omia kavereitaan ja ystäviään en ole hyväksynyt tai pyytänyt listoilleni, koska en tunne heitä saati koskaan edes tavannut.
        Kaikesta huolimatta käyn hyvin harvoin ´fesessä´ja jos heistä jollain on kiireellistä asiaa, toimii ne textiviestitkin ja meilit.

        nuorehkon henkilön kiinni, on varminta laittaa fakeviesti, jos lapsen laita käytä watsappia ja kun vanhuksen niin varminta on soittaa. Tekstiviestit on vanhanaikaisinta kuraa joita kukaan ei noteeraa.


      • whether
        Jallu65 kirjoitti:

        FB:n avulla olen löytänyt vanhoja nuoruuden tuttuja 80-luvulta, joihin en ole muuten pitänyt yhteyttä. Olen myös liittynyt kiinnostaviin ryhmiin, joiden kautta saan uusimmat tiedot aiheista. Aivan loistava keksintö! Tietysti on ihmisiä, joilla asia kuin asia ampuu yli; on kyseessä sitten alkoholi, uskonto tai FB

        mikä on fuck ass book naamakirja
        whether gay play


    • somefobi

      kuulostaa ruhtinaalliselta, seesteiseltä, täytyy laittaa harkintaan.

    • hiihtimetjalkaan!

      Tervetuloa täyspäisien joukkkoon !mun mielestä just noi sairastuttaa kansaa kiire onmuutenkin kintereillä, sit se vähä vapaa aika istutaan facessa päivät pitkät pashaajauhamassa.

      • Vastapainoksi

        sitten pitäs muka käyttää aikaa turhanpäiväiseen kahvitteluun tai kaljoitteluun kun kuulumiset voi laittaa hyvin fakeen ja ao.henkilö lukee ne kun on aikaa.

        Mieti nyt, soitat ja kutsut jonkun kasvokkain, haaskaat omaa ja hänen elämäänsä. Ensin yleensä puolituntia odottelua sitten kahvittelette ja istutte nokka telkkariin päin katsomassa kaunareita tai muuta shittiä, sitten kiitos ja näkemiin, oli kiva nähdä ja taas puolen tunnin matka toisella kotiin. Samat tiedot saisit hänen fakepookistaan vähemmällä vaivalla ja ajalla. Mitä järkeä?

        Älkää haaskatko ihmiset lähimmäistenne aikaa turhuuksiin.


    • Ei ikinä enää faceen

      Itse jäin tuosta kyttäys palstasta pois jo viisi vuotta sitten.
      Ärsytti sukulaisten kyttääminen jotka eivät koskaan puhuneet mitään. Sekä se kun itselläni ei ole kuin pari kaveria. Sitä parempi face asiakas mitä enemmän kavereita. Siksi monilla koko homma onkin vain kilpailua kerätä "kavereita" listojen koristuksiksi vaikka näitä ei olisi ikinä nähnytkään.
      Kuulemma syntymäpäivistäkin saa sitä kautta onnitteluja. Ja pöh. Kyllä kaverieni seinät oli täynnä onneaonneaonnea toivotuksia mutta itse en saanut kuin siskoltani ja yhdeltä kaverilta aina onnittelut. Eli se on myös aikuisten kiusaamis väline. "Tuota dorkaa en ainakaan onnittele"
      Parisuhteet on helpottaneet kun naisillani piti aina olla exiä ja kymmeniä miespuolisia "kavereita" joiden viestitkin oli aina hieman kyseenalaisia ja joihin sitten naiset turvautuivat riita tilanteissa. Moni suhde myös kariutui kun jostain "kaveri" miehestä tulikin yhtäkkiä naiselleni muutakin kuin pelkkä pano.
      Kaikenkaikkiaan elämä ilman facea on huomattavasti stressi vapaampaa.
      Myös nykyinen naisystäväni on eronnut facesta ja suhteemme kukoistaa paremmin kuin elämässäni ikinä.

      • Oikea mies

        Itse pistin synttäriajan näkymättömäksi, niin ei tarvi vaivautua kirjoittelemaan onnea joka toinen päivä.

        Ja ei ne puhumattomat mitään välttämättä kyttää. Ainakaan itse en kyttää ketään. Onhan ne ohjelmatkin olemassa millä näkee kuka on käynyt eniten omalla sivulla jne.

        Tuo on tosiaan aikuisten kiusaamisväline ja luo aivan turhia jännitteitä mitkä joskus kivikaudella olisivat tarkoittaneet tappelua...


      • Kyllä tää
        Oikea mies kirjoitti:

        Itse pistin synttäriajan näkymättömäksi, niin ei tarvi vaivautua kirjoittelemaan onnea joka toinen päivä.

        Ja ei ne puhumattomat mitään välttämättä kyttää. Ainakaan itse en kyttää ketään. Onhan ne ohjelmatkin olemassa millä näkee kuka on käynyt eniten omalla sivulla jne.

        Tuo on tosiaan aikuisten kiusaamisväline ja luo aivan turhia jännitteitä mitkä joskus kivikaudella olisivat tarkoittaneet tappelua...

        suomi24 palsta pahempi tappelualusta on kuin fake.


    • Ap ei ainoa

      Aikani sitä jaksoin, mutta ei sellaisia tyhjänpäiväisiä viestejä ja kaiken maailman jakamisia jaksa. Lisäksi facebookkiin tulee koko ajan muutoksia joista pitäisi olla ajan tasalla, että miten ne asetukset nyt pitää säätää ettei oma yksityisyys, se mitä siitä on edes jäljellä, mene loppukin. Tili löytyy, mutta en käytä.

      Minä en myöskään vastikkeellisesti "tykkää" yhdestäkään yrityksestä, eli; kun tykkäät meistä saat alennuksen, tai tarjouksen ekana, tai osallistut arvintaan, tmv. Sama jos jonkun toimijan sivu on fb:ssä, eikä ole ilman rekkaamista sisään käytössä, saa tuo jäädä käymättä kokonaan.

      Ottamani vapaus tuntuu hyvältä ja helpottavalta.
      Olen panostanut oikeaan elämään, enkä seuraa mitään tyhjänpäiväisiä päivityksiä netissä.

      • konttitonttu45

        Somen tarkoitus oli varmaan kuten kännykänkin helpottaa elämää..Miten kävi.?.?Meistä tuli entistä kiireisempiä..Kohtuus kaikessa.


      • Ap ei ainoa
        konttitonttu45 kirjoitti:

        Somen tarkoitus oli varmaan kuten kännykänkin helpottaa elämää..Miten kävi.?.?Meistä tuli entistä kiireisempiä..Kohtuus kaikessa.

        Minä en muuten kanna kännykkääkään mukana koko aikaa. Esim jos menen lenkille. Ennenkin on pärjätty ilman kännyköitä niin nyt ollaan ihan kusi sukassa jos ei ole känny matkassa tai et saa jotain kiinni 10s sisään


      • Pystyy olla ilman.
        Ap ei ainoa kirjoitti:

        Minä en muuten kanna kännykkääkään mukana koko aikaa. Esim jos menen lenkille. Ennenkin on pärjätty ilman kännyköitä niin nyt ollaan ihan kusi sukassa jos ei ole känny matkassa tai et saa jotain kiinni 10s sisään

        Kumma juttu että kotioloissa kännykät 3 kpl (liittyy paljolti työ asioihin) ovat lähettyvillä koko ajan. Nyt olen ollut maalla yli viikon ja kännykät on tuolla keittiön hyllyllä. Joka päivä en muista edes vilkaista saati että ne olisi mukana kylillä tai kylä paikoissa.


    • miksi käyttäisin

      en ole ikinä käyttänyt enkä käytä

      • Jotta olisit

        kuten kaikki muut.


    • turhaa tuubaa

      Parempi olisi että koko naamakirja haudattaisiin tarpeettomana roskana unholaan ja ihmiset alkaisivat tavata toisaan ihan naamatusten,viestittelyproggigsia kyllä löytyy joten ei tarvitse mitään sosiaalisia medioita ja huudella puolitutuista alkaen omia asioitaan ympäri maailmaa.

    • Ja silti kirjoittelet Suomi24:ään joka oli olemassa paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon ennen Facebookia :)

      • vapaus,.,.

        No suomi 24 seen ei tarvi rekisteröityä,joten voit aivan tumtemattomana heitää kommentteja.


      • ...ö

        S24 anonyymi keskustelupalsta on... Yllätys, yllätys, anonyymi keskustelupalsta, ei mikään fb


      • Joo, täällä
        vapaus,.,. kirjoitti:

        No suomi 24 seen ei tarvi rekisteröityä,joten voit aivan tumtemattomana heitää kommentteja.

        on hyvä viittuilla tuntemattomana kaikenmaailman tolloille mitä erilaisimmista asioista.


      • - - - sellaista - -
        Joo, täällä kirjoitti:

        on hyvä viittuilla tuntemattomana kaikenmaailman tolloille mitä erilaisimmista asioista.

        Siinähän tämän suomi24 helmi onkin, saa vittuilla rintarottingilla niin paljon kuin jaksaa, että HAISTA SINÄ TAPANINPÄVÄÄ vaan.


      • Keskustelkaa niin
        Joo, täällä kirjoitti:

        on hyvä viittuilla tuntemattomana kaikenmaailman tolloille mitä erilaisimmista asioista.

        Teille peukutetaan.Iniskää niin teille puuataan. Solvatkaa niin teille nauretaan sillä m ikä ihmiselle on melkein mahdotonta on tietokoneelle täysin mahdollista.


    • pukittava

      Mutta täällä tutustuu yksinäisiin ja varakkaisiin naisiin, jotka kaiken lisäksi
      antavat intohimosta.

    • tyttö

      Oon 19. Käyn fb:ssä ehkä kerran kahdessa viikossa. Taidan käydä täällä suoli24:ssä useemmin, vaikka tämäkin on täynnä roskaa. Oon ihan turha täälläkin. Onneksi facebookissa voi helposti jokaisen päivityksen kohdalta klikata, ja estää tietyn mainostajan, ryhmän käyttäjän ym. julkaisut. Eipähän tuu enää roskaa etusivulle.

      Tosin mun fb-kavereista ei juuri kukaan enää usein päivittele. Se on kai jotenkin mennyt ohi jo. Vietän suurimman osan ajastani yksin. Mua ei oo kyllä koskaan kiinnostanut edes kytätä muiden tekemisiä facebookista...

      • tyttö

        Mulla on n. 70 facebook-kaveria ja 0 oikeeta kaveria. Suurimmalla osalla facebook-kavereistani on reilu 300 kaveria siellä, mutta on niitäkin joilla on joku 40-100 kaveria. :D Sekin aika paljon (ehkä)... kun miettii kuinka monen ihmisen kanssa oikeesti viettää aikaa.


      • tyttö
        tyttö kirjoitti:

        Mulla on n. 70 facebook-kaveria ja 0 oikeeta kaveria. Suurimmalla osalla facebook-kavereistani on reilu 300 kaveria siellä, mutta on niitäkin joilla on joku 40-100 kaveria. :D Sekin aika paljon (ehkä)... kun miettii kuinka monen ihmisen kanssa oikeesti viettää aikaa.

        Mikä sellanen sosiaalinen elämä on?^^


      • tortillo
        tyttö kirjoitti:

        Mulla on n. 70 facebook-kaveria ja 0 oikeeta kaveria. Suurimmalla osalla facebook-kavereistani on reilu 300 kaveria siellä, mutta on niitäkin joilla on joku 40-100 kaveria. :D Sekin aika paljon (ehkä)... kun miettii kuinka monen ihmisen kanssa oikeesti viettää aikaa.

        mulla täällä suomi24 128 naimakaveria joita käyn silloin tällöin panemassa
        Ei tarvi fasebookkia kun saa "torttua"


    • oikein

      Taidan tehdä saman =)

    • nofacebook

      Ite lopetin facebookin 2013 syksyllä, kun aloin opiskelemaan. Voin sanoa, että on kivasti aikaa lukea koulu juttuja. Jätin samalla myös kaiken sosiaalisenmedian pois...lukuunottamatta suomi24, jossa käyn spostit lukemassa ja satunnaisesti tänne kirjoittelemassa. Ei oo elämässä enään kitinää, murhia, sotia, tulvia, köyhien kyykyttämistä jne. Kokeilkaa huviksenne, edes vuosi...voin sanoa, että kannattaa!

      • Joojoo!

        Pullossa on kiva elää, eikö vain?


    • jappi2

      Kerran kirjauduin sisään ja totesin,että eipä täällä mulle ole mitään tarpeellista.

    • muistiin palauttaja

      Facebook sopii niille jotka vippaavat rahaa tutuilleen ja puolitutuilleen. Facebook sitten kertoo ketkä ovat jättäneet vippinsä maksamatta.
      Tämän jälkeen voikin kääntyä perintätoimiston tai ulosottomiehen puoleen.

      Facebook sopi myös niille jotka etsivät tuttujensa ja puolituttujensa joukosta lapselleen maksavaa huoltajaa. Voinhan se Facebook palauttaa muistiin sen kenen kanssa on kulloinkin ollut. Eihän sitä aivan kaikkea voi unohtaa kun on se Facebook olemassa.

    • Kallun

      Hieno yhteensattuma,että tämä keskustelunaihe on täällä.

      Nimittäin just hetki sitten,kun kirjauduin ulos fasesta,niin mietin,että onko tässä mitään järkeä. Tuntuu,siltä että harrastaisin luvallista tirkistelyä.

      Mielummin tapaan kavereita livenä.

      Ainoa hyvä puoli on se,että on yhteydessä sellaisiin kavereihin,joita muuten ei tapaisi

    • vakoilijoidenmesta

      Facebook on tai siis oli hyvä keksintö pitää yhteyttä tietyn harrastusporukan kanssa, mutta tuli hyväksyttyä kaikkia pallinaamoja, mutta samaan hengenvetoon täytyy todeta että olipa joukossa myös ihan mukavia tapauksiakin. Vaihdoin pakosta työpaikkaa ja oli mielessä ajatus että osa pallinaamoista käyttää FB:a vakoiluun. Muutama testimielessä tehty tilapäivitys ei tuottanut tulosta, mutta toisaalta muutama "heikko signaali" oli kaiken aikaa olemassa. Sitten yksi "pontikankeittojuttu" tuli toista kautta reaalimaailmassa silmille, kirjaimellisesti (alisteisessa) sivulauseessa. Seuraava niitti olikin tietomurto eräälle ulkomaiselle palvelimelle, jolla ei ole mitään tekemistä FB:n kanssa. FB on liian monimutkainen hallittava ja on väistämätöntä että se vielä jonain päivänä murretaan. No tili meni multa kiinni. Kaikkein parasta olisi jos kykenisi käyttämään muita viestitysmuotoja, sillä tuo FB kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Jos minulta kysytään, niin neuvoisin jättämään koko laitoksen.

    • Nainen 32v

      No vaikea sanoa ,koska elämäni on täysin erilaista ja ei vaikuttanut mitenkään joko ilman tai on Facebookissa. Ettei kukaan ole pakko facebookkiin vain päätät itse. En ole koskaan treffeillä. Mitä sosiaalinen elämä livenä tosi minulle ei mitään tai harvoin tapahtunut. Vaikka olisin ilman facebookkia sosiaaliseen elämään ,että ei se kutenkin toimisi yleensä. En usko ,että sosiaaliseen elämään saisi muka kavereita tai ystäviä kun minulla vuosia näin. Huomasin myös, että tunnen vaikka hänet 10 vuotta ja enkä voi edes FB:n kaveripyyntöön koska hän haluaa "omia" kavereita olla. Minun Facebookissa ei ole hirveä kyttäämistä vain tavallisia ja toivomuksia tai kommentoida. Minun "kavereita" eivät koskaan soitellut tai käymään, valitettavasti. Olen jo tottunut elää yksinoloon ja yksinäisyyteen vaikka tapaisin heidät yleensä lyhyesti tai harvoin. On hyvä puolia ,että Facebookissa ryhmiä joka haluaisit osallistua tai puuhailua/keskustelua (julkinen tai suljettuna).Tosi välillä ärsyttää ,että tuntemattomat ihmiset kaveripyyntöön niin ei varmasti koskaan tavannut. Ihmiset myös muuttuu ilman Facebookia. Jouduin itse muutamaan poistanut kaverilistoillani ,koska ei enää tekemistä tai puhumatta liian kauaa. Menetin luottamusta ihmisiin ja olen jo muuttunut ihmisten takia.
      Olen tyytyväinen ,koska en käynyt yli 10 vuoteen baareissa tai yökerhossa :). Harrastuksia voisin mennä vain muualla kuin Facebookia. Ei Facebookissa tarvitse olla koko ajan auki tai joka päivä. Saatoin sosiaalisen elämän kanssa heiketä. En osannut enää paljon ihmisten kanssa livenä puhua tai asiaa.
      Voin sanoa ,että elämä ei ole todella helppoa tai sosiaalista elämä ei aina ole helppoa. En seurustella enää koska sinkku on minulle parasta :). Eikä minulla ole lapsia ,mutta hyvä niin. Se tein valinnan ja päätän elämästä.

      • jepulisvaan

        Sexy kirjoitus... Hyvät jatkot sulle!


      • Nainen 32v
        jepulisvaan kirjoitti:

        Sexy kirjoitus... Hyvät jatkot sulle!

        Oi kiitos :) ja samoin sanat sinullekin.


      • Edellä kävijä

        ....Tuohan on vasta 30 vuotisen uran alku......


    • Facebookiton

      Se on nykyään niin, että se jolla ei ole Facebookia, sitä ei ole olemassa.Kaveripiiri hoitaa kaiken yhteydenpidon sillä. Itsellä ei ole ja yhteydet kavereihin on katkennut lähes täysin.

      • En oikein tajuu

        Milä estää soittamasta puhelimella, tekstaamasta, sähköpostittamasta, sopimasta naamatusten?


      • Soita itse

        No etkö enää osaa siis kavereillesi soittaa?


      • Nainen 32v
        En oikein tajuu kirjoitti:

        Milä estää soittamasta puhelimella, tekstaamasta, sähköpostittamasta, sopimasta naamatusten?

        On valitettavasti voi tapahtua ,että puhelimella,tekstaamasta, sähköpostittamasta ja sopimasta naamatusten ei enää. En ole kirjoittanut lähes kaikille sähköpostilla vain kirjoittelen tekstarilla perheelleni sekä sisarukselleni paitsi kavereille en ole. Kavereiden puhelinnumeroita ei minulla ole. Sopimasta naamatusten sitä harvoin minulla menee. Käytän liian vähän kännykän kautta. Kaverit menee ja tulee ,mutta kaverit jo minusta eroon "ei enää" ja minulle riitti siksi turhaan luulla.


      • naamakerroin-nietu

        Entä jos ei haluakaan olla olemassa kaikille. En pidä liiasta sitoutumisesta en tykkäilystä en kyttäilystä en chattailystä vaan haluan olla rauhassa.
        Opetelkoot käyttämään puhelinta tekstaria meiliä kirjoittamaan vaikka vanhanaikainen kirje, minä en muuhun rupia !
        En ole ollut en tule olemaan feisbuukissa en twitterissä en instagramissa..
        En tunne oloani yksinäiseksi vaikka olen yksin tykkään olla omassa rauhassa. Hiiteen kaikki turhat päivittelijät ja juorukellot muitten asioihin tuppaajat.
        Nyt alan leipomaan rieskoo ja karjalanpiirakkoo vaikka on tapsu minä teen mitä tykkään sopi se muille eli ei kiinnosta.


      • asdgsdg
        Nainen 32v kirjoitti:

        On valitettavasti voi tapahtua ,että puhelimella,tekstaamasta, sähköpostittamasta ja sopimasta naamatusten ei enää. En ole kirjoittanut lähes kaikille sähköpostilla vain kirjoittelen tekstarilla perheelleni sekä sisarukselleni paitsi kavereille en ole. Kavereiden puhelinnumeroita ei minulla ole. Sopimasta naamatusten sitä harvoin minulla menee. Käytän liian vähän kännykän kautta. Kaverit menee ja tulee ,mutta kaverit jo minusta eroon "ei enää" ja minulle riitti siksi turhaan luulla.

        Opettele sinä nainen 32v herranjumala aluksi kirjoittamaan. Eihän tuosta sönkötyksestä saa mitään tolkkua.

        Jättäisit sen Facebookin ja hakeudu nyt hyvä ihminen Suomen kielen opetuksen tehotunneille.


      • suomiäijä
        asdgsdg kirjoitti:

        Opettele sinä nainen 32v herranjumala aluksi kirjoittamaan. Eihän tuosta sönkötyksestä saa mitään tolkkua.

        Jättäisit sen Facebookin ja hakeudu nyt hyvä ihminen Suomen kielen opetuksen tehotunneille.

        Kirjoittajalla ei välttämättä ole suomen kielen taito "natiivitasolla", mutta asia selviää. Mielipiteensä neito kyllä ilmaisee napakasti! Jatka vain suomen kielen harjoittelua täällä ja muuallakin "Nainen 32v".


      • No:1A/59
        asdgsdg kirjoitti:

        Opettele sinä nainen 32v herranjumala aluksi kirjoittamaan. Eihän tuosta sönkötyksestä saa mitään tolkkua.

        Jättäisit sen Facebookin ja hakeudu nyt hyvä ihminen Suomen kielen opetuksen tehotunneille.

        Täällä on sitten mitä kivempia tapauskertomuksia mitä erinlaisimmista ystävänavuista


      • Nainen 32v
        asdgsdg kirjoitti:

        Opettele sinä nainen 32v herranjumala aluksi kirjoittamaan. Eihän tuosta sönkötyksestä saa mitään tolkkua.

        Jättäisit sen Facebookin ja hakeudu nyt hyvä ihminen Suomen kielen opetuksen tehotunneille.

        Haista sinä vittuun!! Mitä sinä kiinnostaa..


      • Nainen 32
        suomiäijä kirjoitti:

        Kirjoittajalla ei välttämättä ole suomen kielen taito "natiivitasolla", mutta asia selviää. Mielipiteensä neito kyllä ilmaisee napakasti! Jatka vain suomen kielen harjoittelua täällä ja muuallakin "Nainen 32v".

        En minä paskakaan kiinnostaa ,mutta et tiedä mitään!! Mitä sinä kiinnostaa..


      • panensua
        Nainen 32 kirjoitti:

        En minä paskakaan kiinnostaa ,mutta et tiedä mitään!! Mitä sinä kiinnostaa..

        Seksi kiinnostaa


      • Nainen 32v
        panensua kirjoitti:

        Seksi kiinnostaa

        En kutenkin kaipaa seksiä, ei kiitos.


    • elämää hetkessä

      Tajusin ton ajat sitten.

    • samaa p...kaa

      FB ON NIIN 00-LUKUA. Nyt on Instagram selfikeppien myynti kukoistaa... mutta sekin menee ohi ja jotain tulee tilalle.

      Twitter on hyvä kun ei postaa - jos tarvii jotain uutista seurata.

      • asshoul

        selfiekepin voi kätevästi työntää persläpeen, kannattaa testata!


      • selfishie
        asshoul kirjoitti:

        selfiekepin voi kätevästi työntää persläpeen, kannattaa testata!

        selfiekepin (paremminkin selfish) voi kätevästi työntää persläpeen, kannattaa testata!


    • Plus miinus nolla

      Löysin facesta ystäväni vuosikymmenien takaa, nyt olemme tavanneet ja soittelemmekin silloin tällöin. Samoin serkkujeni kanssa olemme enemmän yhteydessä kuin aikaisemmin.

      Alussa hyväksyin ei-niin-kavereiden pyyntöjä ja porukkaa oli listalla n. 50 henkeä. Muutaman vuoden kuluttua tajusin, ettei mua oikeasti kiinnosta läheskään kaikkien asiat ja poistin listoilta noin 20-25 nimeä. NYT siellä on vain ne, jotka jotain merkitsevät ystävyyden tai sukulaisuuden perusteella. Ei sitä jatkuvasti ole kaikille soittelemassa ja kuulumisia kyselemässä. Nopeammin facen kautta ne kuulumiset näkee. Jos enemmän haluaa tietää sitten voi soitella ja jutella pidempään.

      Vielä harkitsen parin kaverin poistamista, joiden päivitykset ovat jatkuvaa koira-kissa -linjaa tai sitten jumalatonta hehkuttelua siitä, kuinka iiiihania lapsia tai mies heillä on ja miten iiiihanaa on elämä, tai sitten se kaveri, joka julkaisee vain jotain videopätkiä eikä kirjoita ikinä mitään omaa. Tai sitten tapaus, joka korostaa sinkkuuttaan ja itsenäisyyttään viikoittain, ja kerran kuussa sitten tulee päivitys, että kuinka iiiihanaa oisi sittenkin löytää se prinssi siihen rinnalle...

      Huokaus, ehkä annankin facelle armonaikaa sittenkin vain ens kesään asti...

    • ei päivitysvimmaa

      Sähköposti riittää minulle netin työvälineistä aivan hyvin.
      Lisäksi voin soittaa, tekstata tai käydä kylässä.

      Ei ole aikaa notkua aina koneella.

    • Leena Vihtori

      Nyt kun Itellastakin tulee taas oikea Posti, alan kirjoittaa kirjeitä. Kirjekuoressa voi lähettää vaikka suudelman! Yritäppä pussata huulipunasuukko tietsikan ruudulle :)

    • Samoin.

      Lähdin pois facesta, aivan turha paikka.

    • petolliset ihmiset

      Kaveruussuhteet muokkautuvat Facebookin takia. Kaikkien ei tarvitsisi tietää kaikkia. Mikä tämä juttukin on että otetaan omasta naamasta kuvia ja lähetetään se yks-kaks kaikkien tuttujen nähtäväksi?

      En luota kehenkään. Homo humani lupus est.

    • mitä turhaa

      Itselläni on FB, mutta ärsyttää kun se tuo monien ihmisten narsistisia piirteitä esiin. Toivoisin pääseväni siitä eroon, mutta pelkään että jäisin jostakin paitsi, vaikken edes lue toisten profiileja, enkä katsele kuvia. Kaikki elää sitten niinkuin olisivat jotain TV-tähtiä ja TV-tähtimäinen elämä pyörii mielessä, silloinkin kun ovat oikeasti harrastamassa jotain. Kyllä se vaikuttaa. Enkä pidä siitä typerän itsekkäästä naiivista energiasta minkä se ihmisten elämään tuo.

      Mitä turhempaa?

    • vesselikulta

      Minkä hemmetin takia sinne pitäs kaikki paskareissut sun muut päivittää? Mä oo tossa kylillä kattellu ku toi nuariso vaa tuijottaa siihen kapulaansa. MIX? Eikö o muuta elämää,ku "some"?

    • köyrijä

      en olisi ollut facessa vuosiin mutta kun se on hyvä tapa stalkata muijia ja lähestyä sellaisia joihin on joskus jossain törmännyt, eli pimpin takia minä tuolla facessa vielä olen, tosin käytän kerran viikossa....

    • fklgkflgjkflj

      Olen keski-ikäinen ja mulla on naamakirjatili. Miehen suku on toiselta puolen maailmaa ja osa heistä töissä muualla ympäri maailmaa. Naamakirjasta on kiva joskus halutessa katsella mitä heille kuuluu ja joskus vaihtaa sananenkin. He ovat nähneet meidän lapset viimeksi pienenä ja ovat kovi iloisia nähdessään kuvia heistä kuinka ovat muuttuneet. Nyt kun on lapsenlapsiakin niin miehen siskon- ja veljentytöt käyttivät isoisäänsä (appea) katselemassa valokuvia. Some ei määritä mun elämää vaan otan siitä itselleni sopivan osion käyttöön.

    • nolive

      Mulla on niin että tunnen helvetisti ihmisiä kiitos duunipaikan.
      Jokka ei tod oo mun naamakirjas.
      En kerää hyvänp tuttuja mutta profiiseliset ystävät jokka oikeasti on semoisia irl ja niillä on profiili naamas on sielä.
      Siellä oon lähinnä yhden 5000 päisen kinostavan ja aktiivisen yhteison vuoksi. Ja on muitaki harrastaja yhteisojä....
      Oma tilini suht epäaktiivinen enkä harrasta self kuvia.
      JA kamut jaksaa kiukutella ko en lue niitten päivityksiä vaan kaivan oikian puhelimen kauniiseen käteeni ja soitan niille. Oon aina yhtä mistään mitäån tietämätön, mutta mieluumin niin ko täysin epäsosiaallinen.

    • feissarimokkakikkeli

      lukekaa huviksenne 15 minuuttia feissarimokia, voin kertoa että siellä tulee viimeistään fiilis, että "mitä vittua mä teen tuolla feisbuukissa"....

    • 34eryfhg

      No kyllä! Monesta muustakin netin ihmeestä olen jäänyt pois. Myös mobiilipelit kylmästi pistetty sieläksi ja on elämä helppoa. Ei tartte miettiä sitä että pitää kirjautua johonkin tekemään jotakin.

    • polito

      Itselleni sisäisesti tärkeimpiä asioita ja kiinnostavimpia harrastuksia, kuten esim. jooga ja meditaatio en mainitse facebookissa. Enkä lähetä sinne linkkejä siitä musiikistakaan mitä oikeasti rakastan. Siksi jos jotain sinne lähetän, se on aina "jotain muuta", ja väkisinkin siis jotain aivan vierasta...

      Mitä teen edes Life-Invaderissa?

    • ottakaas hetki

      - joulu meni hyvin
      -lähden tässä kilojen pudotuslenkille
      -samalla testaan uusia lenkkareita, merkki sellaiset
      -tässä kuvia niistä
      -tein 3 km lenkin
      -koville otti
      -sain lahjaks uuden kännykän, uusi malli,huikeaa!
      -kohta aion lähteä reissuun, johonki trendipaikkaan tietysti
      -nyt pitää kiirehtiä vessaan palataan.

    • redxc

      Itse mietin pitkään pitäisikö faceböökkiin mennä. Noh ammattikouluilla sitten eräs auttoi tekemään profiilin sinne ja valitettavsti lisäsi turhia kavereita joidenkanssa en ole missään tekemisissä.

      Onneksi kerkesin vaihtaa salasanan ennenkuin olisi tullut lisää. Ainoastaan 2 oikeaa kaveria, muut oli lähinnä pelien takia. Ainoa hyöty oli, että saa koulutyöt lähetettyä toisen koneelle. Eihän böökissä viitsinyt mitään erikoisempia kirjoittaa jos joku olisi sen nähnyt, kun en osannut koko böökkiä käyttää ja kokoajan muutoksia tuli lisää.
      Ei kiinostanut muiden profiilisivut eikä viitsinyt omia kuvia lisäillä joten päätin sitten lähteä sieltä pois kun koululoppui ja paremmin pärjään nyt vaikka tosin skypeä käytän, mutta parempi se on kuin faceböökki jossa ei nämä "tuttavat/ystävät" pääse vakoilemaan yksityisyyttä edes vahingossa vaan saa rauhassa kirjotella kaukana oleville oikeille ystäville.

    • N39

      Mua tekis mieli kokeilla olla ilman facea...nyt kun uudessa kaupungissa asun on face ollut tietynlainen turvaverkko...toisaalta se voisi avata uusia mahdollisuuksia muuten. Tuskin sieltä miestäkään löydän. :D Viikokin ilman facea olis kova juttu...kieltämättä olen riippuvainen siitä...ei hyvä...

    • On aivan naurettavaa että ittestä jaetaan tietoa ympäri maailmaa,lisäksi kaveriksi valitaan täysin tuntemattomia.
      Kerran kokeilin eräällä feikkiprofiililla jossa oli kissan kuva niin sadasta kaveripyynnöstä hyväksyttiin melkein 80.

    • Gunnar HöBelt

      Minä ainaskin päivitän faceböökissä jokaisen vessareissun ja sitten kaverit peukuttavat, oliko kovaa vai löysää.

      Ihanaa..ku kaverit välittää jopa minun ulosteen laadusta.

    • Tosimies-vm.89

      Täsmälleen samaa mieltä! Minäkin tein saman, olen ollut facesta irti jo 8kk :) Paljon paremmin sosiaalinen elämä parantuu, on jotenkin tekopyhää ja kuivaa, oikeastaa "tunteetonta" kun kaikki vain facessa juttelevat ja harvoin soittavat tai kylässä käyvät, sosiaalinen media tappaa sosiaalisen elämän. Monet tutut sanovat että ompa mukava kun soitit, tun toiset vaan viestittelevät, pidetään kiinni perinteisistä arvoista ihmiset! :)

      • Tosimies-vm.89

        Ja niin, ajatelkaa hyvät ihmiset sitä, mitä esim. nykynuoret tekee, jokapaikassa missä näkee, niin kaikilla on älypuhelimet ja niihin kirjoitellaan? Onko älypuhelimesta, twitteristä, instagramista, kik:stä tullut tälläinen nykyajan ajanvietto paikka? Nuoret ja miksei aikuisetkin viettävät kaiken aikansa siellä! Jotenkin tuntuu hullulta, nähdäänkö ihmisiä enään muutenkuin internetin kautta jossa paljastetaan kaikkimahdollinen itsestänsä?


      • edcv
        Tosimies-vm.89 kirjoitti:

        Ja niin, ajatelkaa hyvät ihmiset sitä, mitä esim. nykynuoret tekee, jokapaikassa missä näkee, niin kaikilla on älypuhelimet ja niihin kirjoitellaan? Onko älypuhelimesta, twitteristä, instagramista, kik:stä tullut tälläinen nykyajan ajanvietto paikka? Nuoret ja miksei aikuisetkin viettävät kaiken aikansa siellä! Jotenkin tuntuu hullulta, nähdäänkö ihmisiä enään muutenkuin internetin kautta jossa paljastetaan kaikkimahdollinen itsestänsä?

        Totta tämän olen itsekkin huomannut. Itse olen siinä onnellisessa asemassa että omassa ystäväpiirissä facebookki ei ole olemassa heidän elämässä ( paitsi parilla, mutta pystyy olla yhteydessä ilmankin). Kyllä se on muikavaa jutella kaverinkanssa kun ei räplää nenäkiinni kännykässä ulkonakävellessä vaan voi oikeasti jutella ja tehdä kaikkea jännää myös ilman "sosiaalistamediaa".


    • EN KAIPAA FACEBOOKKI

      KUKA NEUVOISI ,MITEN SAAN PROFIILINI POIS JA TIETONI POIS FACEBOOKISTA?KUN TEEN OHJEIDEN MUKAAN..NE KUMMINKIN NÄKYVÄT SIELLÄ..MIKSI?

      • tuskin menen enää

        Mene sinne kohtaan, jossa on asetukset ja muistaakseni vasemmalla puolella lukee "turvallisuus". Sitä kun klikkaat niin tulee jotakin tekstiä ja sinisellä alareunassa lukee "poista tilini". Niin minä tein muutama päivä sitten. Tili poistuu kyllä, mutta ei ihan välittömästi. Minun facebook-tiedot eivät enää näy facebookissa, mutat näkyvät facebookin välimuistissa nimeni kohdalla. Kuvani on edelleen näkyvissä, mutta jos ikoniani klikkaa niin siihen tulee teksti että tili ei ole käytettävissä tai sivusto poistettu tai jotakin muuta vastaavaa. Profiilikuva häipyy muutaman päivän tai voi siihen mennä viikkokin aikaa. Eli jos olet sen ihan just poistanut niin odota muutama päivä niin kyllä se poistuu.


      • dsfsf
        tuskin menen enää kirjoitti:

        Mene sinne kohtaan, jossa on asetukset ja muistaakseni vasemmalla puolella lukee "turvallisuus". Sitä kun klikkaat niin tulee jotakin tekstiä ja sinisellä alareunassa lukee "poista tilini". Niin minä tein muutama päivä sitten. Tili poistuu kyllä, mutta ei ihan välittömästi. Minun facebook-tiedot eivät enää näy facebookissa, mutat näkyvät facebookin välimuistissa nimeni kohdalla. Kuvani on edelleen näkyvissä, mutta jos ikoniani klikkaa niin siihen tulee teksti että tili ei ole käytettävissä tai sivusto poistettu tai jotakin muuta vastaavaa. Profiilikuva häipyy muutaman päivän tai voi siihen mennä viikkokin aikaa. Eli jos olet sen ihan just poistanut niin odota muutama päivä niin kyllä se poistuu.

        Ai niin, sitten vielä sellainen asia, että jos haluat facebook-tilisi takaisin niin se käy ihan yksinkertaisesti. Kirjaudut vaan uudelleen e-mail-osoitteellasi ja saliksellasi sisään niin siellä ovat nähtävilläsi kaikki tietosi tai ainakin pitäisi olla.


      • juttutupa

      • juttutupa
        dsfsf kirjoitti:

        Ai niin, sitten vielä sellainen asia, että jos haluat facebook-tilisi takaisin niin se käy ihan yksinkertaisesti. Kirjaudut vaan uudelleen e-mail-osoitteellasi ja saliksellasi sisään niin siellä ovat nähtävilläsi kaikki tietosi tai ainakin pitäisi olla.

        Poistin tosiaan parisen vuotta sitten profiilini lopullisesti enkä pääse kirjautumaan sisään. "Kavereiden" kanssa käytyjä keskusteluja saattaa heillä näkyä mutta ilman nimeäni.
        Sinä kahden viikon harkinta-aikana ei pidä kirjautua sisään tai muuten poisto pitää aloittaa alusta.


      • asdasdad
        juttutupa kirjoitti:

        Poistin tosiaan parisen vuotta sitten profiilini lopullisesti enkä pääse kirjautumaan sisään. "Kavereiden" kanssa käytyjä keskusteluja saattaa heillä näkyä mutta ilman nimeäni.
        Sinä kahden viikon harkinta-aikana ei pidä kirjautua sisään tai muuten poisto pitää aloittaa alusta.

        Ei siinä ole enää kahden viikon harkinta-aikaa.


      • adadadad

    • juttutupa

      Poistin oman naamakirjaprofiilini parisen vuotta sitten, kun ihmiset joita en koskaan ollut tavannut ja tuskin tulen tapaamaankaan alkoivat ohjeistamaan minua ja silloista heilaani parisuhdeasioissa...
      Tämä nykyään jo ex-heila on fb:stä varsin riippuvainen ja uskoi mieluummin "kavereiden", joita kuulemma ei ollut koskaan livenä tavannut, paskapuheita.
      Tämä ex-viehko osoittautui tosin muutenkin sairaalloisen mustasukkaiseksi jota nuo fb-"kaverit" vielä ruokkivat.
      En ole uudestaan tehnyt profiilia ja hengissä olen selvinnyt. :o)

    • Se oikea - elämä!

      Näin on!

      Minä en ole koskaan tarvinnut naamakirjaa enkä tulevaisuudessakaan tarvitse.

      Virtuaalielämä ei ole oikeaa elämää!

    • Isistä huolimatta

      On se, vähän kuin jordanilaisten myötätunto paleja kohtaan.

      • moon31121966

        Mikä tarve ihmisellä on kertoa päivittäisistä tekemisistään ja lähetellä hölmöjä kuviaan...........koska kuitenkaan ketään ei kiinnosta....nää tykkäilijätkin on saman surkean oravanpyörän uhreja.


    • uyt

      Todella hyvä ketjun aloitus !! :) Olen niin samaa mieltä!!!!!!!!!!!!!!

      Some on pilannut paljon. Ihmisistä on tullut virtuaalimaailmassa eläviä olioita. Itse tykkään myös kirjoittaa kortteja, soittaa puhelimella, tavata kasvokkain.

    • tsiisus

      Ootte te Tyhmiä!!! Vai Fb kyttäystä tms No ei Koska sinne laitetaan mitä nyt halutaan näyttää , ja kuka käskee roikkua siellä ?? Käyttäjä itse toimii miten toimii , voisitte vinkua kaikkien julkkisten Nakukuvista koska kaikki hiemankaan ns julkkikset ottaa ensitöikseen Nakukuvat jotka 100% varmuudella on kaikkien nähtävillä jossain kohtaa, ja voi sitä kauhistelua ja päivittelyä MITÄ MENI KUVIIN haloo,Nyky nuorisolla ei ole kuin kännykkänsä täysin riippuvaisia niistä ja joo kokoajan pitää näpytellä no heidän elämäänsä , Fb "eestä jauhaminen onkin naurettavaa ja sillä ne nurisijat tuo esille sen faktan ettei heillä ole elämää ,eikä monikaan tapaa ihmisiä tai tuttuja normi elämässä.

    • Juupsista

      Oikeestaan vois kaatua koko netti, katsottais miten nykyihmiset pärjäis :) Eikä oikeestaan kännyköilläkään mitään tee, savumerkeillä pärjää oikein mainiosti.

    • papa fiesta

      Olen faces pääasiassa mukavien pelien vuoksi ovat ilmaisia,ajankuluksi,

    • metsänpeikko

      ei ole ikinä ollut facebookkia eikä mitään muutakaan ,ei edes puhelinta eikä tietokonetta. Hyvin täällä metsän keskellä pärjää kunhan on aseet millä saa ruokaa ja verkot kalastaa kokoajan. Ps. tämä kone on kaverin.

      • Täällä missä

        netti toimii niin on kyllä mukavaa kun ei tarvitse läkseä enempää mettään kuin kalaankaan saadakseen ruokaa. Avaa vaan netin ja tilaa netistä sapuskat ja ne tulee ihan itsestään kotiovelle saakka. Voi käyttää aikansa paremmin kuin rämpiä metsän keskellä metrisessä lumihangessa kolmenkympin pakkasilla tai hortoilla heikoilla jäillä. Elämä on auvoista kun sen vain järjestää sellaiseksi. Ps. tämä kone taas on ihan ikioma. =)


    • naamarikirja

      Onneksi olkoon, olet havainnut oleellisen asian. Useimmat tutuistani ovat päivittäneet naamakirjaansa pari - kolme vuotta sitten viimeksi. Täysin turha ja suorastaan "sairas" systeemi.

      • ehkä on ehkä ei

        Se on just semmoinen kun sen itselleen tekee.


    • turha sivu

      Elämä ilman Facebookia on paljon onnellisempaa. En tiedä yhtäkään ihmistä joka sanoisi Facebookista "erottuaan" että on onnettomampi.

    • ei faceboookille!

      JOS minä saisin päättää niin facebookin käytöstä langetettaisiin vankilatuomio. Eivätkö ihmiset vieläkään ole kyllästyneet tähän paholaisen keksintöön?

      Vuoden sitä jaksoi, sitten taas järki teki hiljaisen paluun. Aikuiset ihmiset ja facebook, eivät sovi samaan lauseeseen. Aikuistukaa ja kasvakaa.

    • JEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

      Yes. Viisasta tekstiä a.p.

    • tb001

      No mikäs fb:ssä nyt herättää näin voimakkaita tunteita? Itse en pidä maksalaatikosta, lanttulaatikosta, imelletystä perunamuusista, nimipäivistä, rännästä, mämmistä ... ja sadasta muusta asiasta. Älkää käyttäkö fb:tä, jos häiritsee. Itsekään en syö pahan makuisia joululaatikoita:)

      t. Mielensä pahoittaja

    • oma elämäni

      Olen ollut facebookissa useamman vuoden, hyvä jos kerran viikossa avaan, ja ei minun kaverit kuin en minäkään mitään selfieitä tai belfieitä oteta, ei ainakaan ole jakoon pistäneet. Oma asenne on se mikä ratkaisee, mutta joo jos kokee tarpeekseen ottaa itsestään kuvia ja pistää niitä jakoon niin siitä vaan ja jos vaihtoehto on olla kokonaan pois facesta, niin ei mene hyvin.

    • kaupunkikyttääjä

      Ite inhoon naapuria, kun se kyttää. Miten voisin estää sen, kun se on ihminen, eikä voi kirjautua ulos:)

    • no hohhoijaa

      Livebelfiet on kivempia, vaikka Alepan kassalla voi vilkuilla naisten peppuja, heh:)

    • en poista ketään

      Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi ihmisten pitää poistella kavereita facebookissa. Multa on ainakin yli 20 kaveria poistanut mut?

      • 5+16

        ehkä he ovat poistaneet sinut juuri siksi? että et ymmärrä asioita, esim. sitä etteivät jonkun asiat jonkin tekokaveruuden pohjalta kuulu sinulle?


    • susikustaa

      20 vuoden päästä ihmetellään ja naureskellaan, miten ihmiset viitsivätkään moista: keitä ne somettaja-pellet olivat? Eikä kukaan kehtaa tunnustaa!

    • minun on elämäni

      Todella turhaa hommaa tuo Facebook, monille siitä on tullut ihan valehtelun ja asioiden vääristelyn paikka ja mielipahan lähde niille joiden elämä ei ole aivan niin loistavaa kuin muilla. Itse lopetin alkuunsa, tili roikkuu jossakin, irti siitä ei päässyt mutta sähköpostikikkailulla pääsi rauhaan facebookin itsensä häirinnältä. Sen verran ehdin tehdä huomioita, että iso osa siellä on melkoisia tolvanoita jotka eivät hallitse juttujaan ja vuotavat tieten tai tietämättä muiden ihmisten yksityisyyttä. Lähes kaikilta menee ohi se ajatus, että lapsillakin on yksityisyys. Kaverien kerääminen ja varsinkin julkkistykkäämiset ovat nykyajan kiiltokuvakeräilyä. Alkujaan varmaan ihan ok-ajatus on latistunut hömpäksi, jolla joku kyllä lihoo.

      Maailmassa on paljon uhanalaisia asioita, yksi niistä on ihmisen yksityisyys.

    • tb001

      'Susikustaa', sähköinen yhteydenpito ei koskaan katoa, se vain muuttaa hieman muotoaan ajan ja tekniikan myötä. Ihminen on sosiaalinen eläin.

    • tb001

      "Maailmassa on paljon uhanalaisia asioita, yksi niistä on ihmisen yksityisyys."

      Someen mennään omasta halusta, ja sinne laitetaan omasta halusta omia kuvia tms. Harvoin on väärinkäyttöä, ja jos sellaista esim. facessa havaitaan, tili suljetaan välittömästi.

    • hömppis1

      '...on latistunut hömpäksi...'

      Facebook on vain sovellus, me ihmiset luomme sen sisällön sinne ja teemme siitä sen, mitä se on tällä hetkellä - eli hömppää tahtovat suurin osa käyttäjistä. Jos ei kiinnosta, niin kannattaa käyttää jotain muuta sovellusta.

    • SinkkuIndividualisti

      En ole koskaan käyttänyt facebookkia, twitteria, instagrammia. Yms.
      En koskaan aiokaan niitä käyttää. Minulle riittää hyvin sähköposti,puhelin, skype, youtube. Tapaan tuttaviani mieluiten kasvokkain livenä, kasvokkain tapaamista livenä ei mikään korvaa, ei edes internet. Minä olen se joka useimmiten lähtee tuttavien luokse koska monilla tuttavillani ei ole lainkaan polkupyörää kummempaa ajoneuvoa eikä heillä ole varaa liikkua kokoajan bussilla. Kaikki tuttavat ovat vähintään 7km matkan päässä, osa yli 200km matkan päässä.

      Toisinaan on päiviä jolloin haluan, nautin yksinolemisesta. Silloin voin rauhassa kotona keskittyä asioihini, miettiä elämääni, miettiä seuraavien päivien mahdollisia lähtösuunnitelmia, muistella menneitä hyviä aikoja. yms. asioita. Silloin minulla on yleensä skype kiinni, kännykkä äänettömällä tai kokonaan poissa päältä, en katso sähköpostejakaan. En pidä silloin minkäänlaista yhteyttä ketään kohtaan.

    • pelletollot

      Kyylätkää mikki hiiret toisianne ja puhukaa paskaa eli pahaa myös toisistanne sitä se naamakirja touhu on eli ei ihmisten paikka lainkaan.

      Samalla Jenkki firma nauraa teidän tyhmyydelle kun saa vieläpä rahaa täsätäkin pörssikuplasta.

      Hypätkää kaikki kaivoon kun jenkki käskee se on nyt muodikasta (sarkasmia).

    • Kalkkis DI ?

      Minulla ei ole facebookia, Ingstragamia eikä muitakaan kotkotuksia ja väitän pärjääväni yhtä hyvin ilman niitäkin kuin muutkin! Eikä ole mitään ylimääräisiä stressejä kuten monlla on. Sähköpostilla, tekstiviesteillä ja puhelimella saan hoidettua kaikki tarpeelliset yhteydet. En tuhlaa aikaani puhelimen näpräämiseen, on parempaakin tekemistä, esimerkiksi nyt lumityöt ja lenkkeily! Tuntuu aivan älyttömältä, kun katselee nuorten chattailua: toinen istuu puheyhteyden päässä, mutta silti pitää puhelimella hoitaa chattailu! Aika sairasta! Ja sairaita monet nuoret ovatkin, rapakuntoisia ja kädet pilalla liiasa scrollaamisesta... No, ei se minulta pois ole! Josko olen sitten vanhanaikainen, mutta pärjään elämässäni todella hyvin enkä kaipaa satoja kavreita! Muutama hyvä ystävä riittää. Ei onni taida tulla kaverien paljoudesta vaan aivan muista seikoista. Luotan siihen, että tämä on vain väliaikainen ilmiö ja tulee järkevämpää tekemistä nuorisollekin ennen pitkää.
      Asia ei minulle kuulu muuten, mutta sitten se alkaa kuulua, kun tullaan minulle huonoa oloa valittamaan ja rahapulaa....

    • Juu, itsekin käyn facessa vain silloin tällöin katsomassa, josko joku tuttu jostain vuosien takaa olisi etsinyt. Muuten ei tee tippaakaan mieli katsoa niiden kissakuvia ja kuvia ruoka-annoksista, eikä lukea ruikutusta siitä, ettei aamulla ollut kahvia maitoon.

    • niii

      Real Life Rules!

    • Youtube parempi
    • Yökbook

      Hieno päätös!

      Jäin myös itsekin ennen joulua pois. Kyllästyin seuraamaan muiden juttuja ja päivittämään omia.

      Henk.koht. tapaaminen on parasta!

    • Kuka tuota uskoo

      Epälempä ettet livenä ole ystäviäsiä tai sukulaisiasia nähnyt saati että olisit heille soitellut .... tai oikean perinteisen joulukortin laittanut ..... kaikki kun eivät asu naapurissa .... ei tämä niin sisäsiittoinen paikka ole vaikka on pieni maa

    • ei koskaan

      En ole koskaan käynyt puukissa enkä käy.

      se naurettava kahle johon ihmiset päänsä ovat pistäneet ja luulevat olevansa kovinkin sosiaalisia ja suosittuja hah mitä leikkimistä.

      se on pelkkä juorupaikka ja tirkistelysosiaalipornoa koko jaska.

      • ruiskääkkä

        Ihmeen varmat käsitykset kuitenkin on FB:sta vaikka ei ole koskaan käynyt. Eikö asioiden arvostelemiseksi olisi kuitenkin paikallaan ensin tutustua niihin? Muuten arviointi on pelkkää ennakkoluuloa. Ihan kuten ei tarvitse soittaa puhelimella kaikille eikä käydä kenen tahansa luona kylässä, voi myös FB;ssa rajoittaa kontaktejaan ja hallita omia tekemisiään, esim. juoruilua. FB on väline, ihan kuten puhelin, linja-auto, kynä ja paperi... mitä niillä tekee on ihan itsestä kiinni.
        Somen arvostelijat kyllä istuvat nenä kiinni telkkarissa, jonka ohjelmistoon eivät kuitenkaan voi itse edes vaikuttaa. Neroa porukkaa.


    • Arja-setä

      Liityin Naamoihin 06 ja lähdin siitä 08. Huomasin sitten, että esim. lauantaiaamuisin tulee kotona tehtyä muutakin kuin keittää kahvin. Toki eri "medioissa" pyöriminen onkin passelia heille, jotka haluavat tehdä jotain muuta kuin siivota, tiskata, järkätä kaappeja, jne.

    • Free 777

      Minä lopetin sen reilu vuosi sitten täysin typeränä ja joutavana keksintönä. Jonkun vuoden sitä jaksoin kerran pari kuussa vilkaista, mutta on parempi pitää henkilökohtaisia viestintää.

    • dislike

      Turha sivu. Kannattaa lopettaa koko roskan käyttö. Elämänlaatu paranee huomattavasti... jo monet tieteelliset tutkimuksetkin ovat osoittaneet tämän todeksi.

    • Ei riippuvainen

      Ei siellä ole pakko kenenkään jatkuvasti olla. Voi käydä silloin tällöin ja olla poiskin välillä kokonaan. Kaveritkin voi itse päättää kenen haluaa näkevän. Kaukaisten sukulaisten tapaaminen ei aina onnistu, Facebook on siihen ihan ok. juttu.

    • Ihmeissään

      No mutta kerropas miks oot ikinä edes mennyt mukaan moiseen turhuuteen? Jos nyt noin helpottaa. En ole ikinä ollut enkä aio olla mukana missään somepaskassa. Ihmiskunnan turhimpia keksintöjä ylivoimaisesti, no aseet menee edelle.

      • ohhohho

        Nytkin olet mukana somepaskassa kun tänne kirjoitat)


    • Ilman facebookia

      Hyvin on onnistunut jo lähes 50 vuotta. Koskaan en ole sinne rekisteröitynyt.

    • isäntä

      Jaa,a. Asioilla on monia puolia. Joku antaa itsensä "sitoa / orjuuttaa" milloin mihinkin. Jos Face tai mikä tahansa juttu on tärkeämpi kuin sinä, niin se hallitsee sinua. Jos taasen minä hallitse sitä mitä teen / missä olen, silloin nuo eivät orjuuta.
      Face, kuten lankapuhelin aikanaan, olivat ihan hyviä juttuja, meitin palvelijoita ja käyttöömme tarkoitettuja. Mutta jos ne saavat elämässäni "isännän roolin", voi meitä!

    • Tradenomi AMK

      Sen facebookin voitte työntää perceeseen

    • Pekko Perkele

      En ole ikinä edes harkinnut menemistä facebookiin. Täysin tarpeeton minulle. Olkoot siellä ne joita kiinnostaa.

    • Vajakkien naamarit

      Naamakirja sopii jälkeenjääneille luusereille.

    • ...

      Minulla on profiili Facebookissa, mutta ei siitä niin pitkä aika ole kun ei ollut, ettenkö muistaisi millaista silloin oli. Minulle Facebookista on ollut pelkästään iloa ja hyötyä. Eihän sinne mikään pakko ole laittaa mitään sellaista mitä ei halua. Itse laitan sinne aika harvoin mitään päivityksiä ja mitä toisten kyttäämiseen tulee, niin jos haluaa kyttäillä muiden elämää niin kivahan se vaan on, että Facebook helpottaa sitä. Muut taas pääsevät siellä kyttäilemään minun elämääni vain ja ainoastaan sen verran mitä itse sallin.

      Se on minusta mukavaa, että siellä pääsee katselemaan muiden lomakuvia, kissa-, koira- ja lapsikuvia ym. Jos en halua niitä katsella niin en katsele, se on niin yksinkertaista. Itse olen laittanut sinne vain muutaman kuvan, viimeksi kesällä pari kuvaa (itsestäni). Miksi ihmeessä Facebookin takia muka "tarvitsisi" ottaa jotain selfieitä tai belfieitä? Ihan oma päätöshän se on, ottaako niitä vai ei. Kaikilla fb-kavereillani ei ole koskaan ollut siellä yhtään ainuttakaan valokuvaa.

      Ja mitä siihen yhteydenpitoon tulee, niin eihän Facebook sitä livenä tapaamista tai soittelua estä. Se vain tarjoaa siihen rinnalle yhden kanavan lisää, mitä kautta voi pitää yhteyttä ihmisiin. Elämäni ilman Facebookia ei todellakaan ollut yhtään rikkaampaa, päinvastoin. Facebook on nimenomaan rikastuttanut sitä. En ymmärrä ollenkaan, että miten se voisi sitä köyhdyttää, koska vaikka siellä on profiili, niin siellä voi silti käydä tasan niin usein tai harvoin kuin itse tahtoo, eikä siellä tarvitse tehdä yhtään mitään jos ei tahdo. Yksinkertaisesti sanottuna ei ole olemassa mitään sellaista, mihin profiili Facebookissa sitoisi.

    • Pistekirjoittaja

      Hei! Saisiko kysyä mikä on Facebook.

      • Vanha Mummo

        Se on semmoinen nettimyyntifirma


    • naamapallilla!

      Pallinaamakerho......pällistelyä tyhjällä katseella.....

    • 5+8

      Olen ollut vuoden ilman Facebookia. Hyvin olen pärjännyt.
      Facebook on paikka missä luodaan illuusioita itsestä ja elämästään. Totuus saattaa olla ihan toinen. Tykätään sellaisten kuvista ja menoista, jolta saa "pisteitä" jossakin elämän osa-alueella...

      • positiina

        Vai että oikein illuusioita ja pisteitä, no ehkä se sinulle on sitten sellainen taakka. Parempi tosiaan pysyä poissa.
        Kyllä sinne heijastetaan ihan oikeaa elämää, jaetaan omasta hyvästä muidenkin ihailtavaksi ja useimmat ovat valmiita iloitsemaan takaisin toisten näyttäessä kuulumisiaan... tosi mukavaa, jos sen osaa oikein oivaltaa.


      • 5+8
        positiina kirjoitti:

        Vai että oikein illuusioita ja pisteitä, no ehkä se sinulle on sitten sellainen taakka. Parempi tosiaan pysyä poissa.
        Kyllä sinne heijastetaan ihan oikeaa elämää, jaetaan omasta hyvästä muidenkin ihailtavaksi ja useimmat ovat valmiita iloitsemaan takaisin toisten näyttäessä kuulumisiaan... tosi mukavaa, jos sen osaa oikein oivaltaa.

        Joo että oikein niin.
        kirjoitukseni oli lyhyt, joten siinä ei ollut kaikkea mitä Facebookissa on.
        On siellä paljon positiivistakin ja ihan oikean elämän asioita.
        Mutta on siellä ihan paljon muutakin...

        Tosi mukavaa on myös jakaa kuulumiset ihan kasvotusten... jne jne


    • positiina

      Sulla on kyllä joku vika korvien välissä, jos toisten päivitykset tai kuvat häiritsee noin kauheasti. Otapa huomioon, että monet ihmiset ovat löytäneet toisensa uudelleen juuri FB:n ansiosta. Toisilla ei olisi sosiaalista elämää ujouden vuoksi lainkaan, jos ei olisi mahdollisuutta kirjoittaa puhumisen sijasta. Muutamat taas tykkäävät näyttää ja toteuttaa itseään, täydentävät sosiaalista elämäänsä vielä mukavilla kuvilla ja teksteillä. Synttäritkään ei pääse niin helposti unohtumaan kun feissari muistuttaa. Kuvat ja jutut ympäri maailmaa rikastavat elämää ja opettavat, että muuallakin on elälmää kuin täällä korvessa. Ole hyvä vain ja poistu, eipä se taida ketään juuri harmittaa, jos tuollainen mörökölli ei ymmärrä mistä hyvästä jää paitsi. :)

      • Olet väärässä

        150 plussaa kertoo kaiken.
        Itse poistuin facebookista enkä ole päivääkään katunut,en tarvitse tyhjänpäiväisiä nettituttuja ja ystäviä.
        Ystävyys ihmisten kanssa muuttui netissä pinnalliseksi ja inhottavaksi.


      • positiina
        Olet väärässä kirjoitti:

        150 plussaa kertoo kaiken.
        Itse poistuin facebookista enkä ole päivääkään katunut,en tarvitse tyhjänpäiväisiä nettituttuja ja ystäviä.
        Ystävyys ihmisten kanssa muuttui netissä pinnalliseksi ja inhottavaksi.

        Yks hailee nämä plussat, mutta toiset ne ottavat noin haudanvakavasti. :)
        Tuttavat ovat netissä yhtä pinnallisia ja inhottavia kuin oikeastikin, joten ei sitten varmaan ole oikeita ystäviä.. sellaisia ei kutsu missään nimessä tyhjänpäiväisiksi, edes netin kautta yhteyttä pitäessään.
        Suomalaisten on vain muodikasta jurottaa joka asiasta, muun muassa somesta..


      • fghsyk

        Onko henkilö ilman facebookkia epäsosiaalinen?


      • Kuinka paljon
        positiina kirjoitti:

        Yks hailee nämä plussat, mutta toiset ne ottavat noin haudanvakavasti. :)
        Tuttavat ovat netissä yhtä pinnallisia ja inhottavia kuin oikeastikin, joten ei sitten varmaan ole oikeita ystäviä.. sellaisia ei kutsu missään nimessä tyhjänpäiväisiksi, edes netin kautta yhteyttä pitäessään.
        Suomalaisten on vain muodikasta jurottaa joka asiasta, muun muassa somesta..

        FB sulle maksaa tuosta soopan jauhamisesta?


    • facebookiton

      En ole facebookissa. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta.

    • Facebook,,

      Hajottaa perheet ja tuhoaa ihmissuhteet.

    • Face Book

      Pitäähän ääliöillekin nyt joku paikka olla

    • lukija1

      Mulla ei oo koskaan ollut facebookia, eikä mitään muutakaan vastaavaa palvelua. On mennyt tosi hyvin. Kun sivusta seurailee ja katselee niin monien "puhelimessa roikkumis-juttuja", niin vielä vähemmän tekee mieli liittyä seuraan. Tosi epäsosiaalista olla puhelin kourassa joka sekunti, arjessa ja juhlassa, ja aivan järjetöntä jakaa omia ruoka-annos kuvia. Ketä kiinnostaa mitä syöt. Siinä on joku psykologinen koukutus-juttu vaan, että on niin kiva NÄPPÄILLÄ ja hypistellä jotain, ihminen kaipaa tekemistä ja jännitystä elämään. Siinä se koko idea. Mutta mitään sosiaalista se puhelimen jatkuva kouriminen ei kyllä oo. Erottuu sekunnissa kuka on sun ystävä/kaveri ja kuka ei - KUN SULJET SEN PALVELUN. Yksinkertaista. Ei monen puhelin soi, eikä naamaa näy. TAI sitten näkyy, silloin sulla on oikeitakin ystäviä.

    • Hahaa :D

      Muistan kun välimatkaa kavereihin saattoi olla jopa kymmenen kilometriä tai enemmän. Sotkettiin pyörällä kaverin ovelle ja kysyttiin "onks Maisa kotona?". Jos oli, pyydettiin Maisaa leikkimään, jos ei, sotkettiin takaisin kotiin miettimään ketä seuraavaksi lähtee kysymään ulos.

    • paras yksinäiselle

      Olen löytänyt ystäviä sieltä arkipäivään, eli vanhoja naapureita ja muita jotka tulleet ystäviksi sitä kautta ja alkanut tapaamaan normaalielämässä, tosi hieno juttu ollut minulle, sitä kautta voi ainakin ilmaista kenestä tykkää!! Olen voinut ylläpitää suhteita joita ilman fbookia ei olisi voinut.

    • vbn234

      Ei ole eikä tule naama kirjaa. Asiat, joista jään paitsi, eivät ole arvoisiani ja ystävilläni on numero johon viestiä tai soittaa.

    • ei kavereita

      En ymmärrä facebookista olevan mitään iloa itselleni ainakaan. Pistellä omasta lärvistä valokuvia ja kertoo mitä syö / kattelee telkkarista päivän mittaan. Ihan turhaa touhua nykyajan some vouhotus. Harmitti aluksi kun noihinkin tv ohjelmiin sotkettu hästäkki sotkuilla varustettuja puhelaatikoita, joissa ei ole mitään järkevää sanottavaa. Onneksi on taulu tv niin oppi hetkessä katseen sumentamaan nämä typerät twiittaus boksit. :)

      • twiittari

        #samaa mieltä @some turhaa #hästäg tykkää ei kavereita # peukku ylös


    • hastag homotwiittan

      Kyllä täytyy oilla todelliuuspakoinen, sosiaalisesti avuton ja kauhea yksinäisyyspelkotila päällä, että jaksaa runkkia feississä yli 3 tuntia kuukaudessa.

      kyllä ne juuri sinunkin kaverisi ovat sen verran fiksuja että tajuavat vaikka soittaa jos on oikeasti jotain asiaa.

      Sitä paitsi fasepökäle pööllii tuotoskikkareistasi tuoksut

    • mikä vasepookki?

      Ajan tuhlaustahan tuo vain on. Olen tässä lähdössä laavulle sytyttämään nuotiota 04:06 eikä kiinnosta mitä muut "tekevät". Oikeat kokemukset tuntuvat varmasti huimilta tuollaisen jälkeen. Sitä kokee ikään kuin elävänsä.

    • Face Bookki

      Soveltuu hyvin runk ka reil le

      • eisaapimppiä

        Kun ei sieltä pimperoa tunnu saavan


    • niinseon3

      Meillä työmaalla nuoret selaa fasea koko päivän puhelimessa
      ei jouda töitä tekemään menee hirsimökit pilalle.

    • MINÄ

      Kirjoitanpas TÄRKEÄSTÄ asiasta;
      Luin lehdestä, että eräs tielläliikkuja oli joutunut pulaan autonsa simahdettua, ja oli alkanut huitomaan ((ulkolaisten tapa "hoitaa ongelmiaan")) siellä tienposkessa, muttei ollut älliä päässään, että olisi soittanut numeroon 112, ja sieltä pyytänyt apua!!!


      KUN nykyaikana kaikilla on kännykkä, niin mikseivät soita HETI APUA autonsa simahdettua vaikkapa moottoritielle, ja pyytäisivät TIEPALVELUHENKILÖITÄ APUUN, VAAN ALKAVAT HUITOMAAN OHIKULKIJOILLE JA AIHEUTTAVAT SITEN SUURTA VAARAA JA ONGELMAA TOISILLE TIENKÄYTTÄJILLE!!!



      KYLLÄ aiemmin uskallettiin pysähtyä auttamaan kanssaihmisiä tienpäällä ja muutenkin, mutta NYKYAIKA on vaarallista, saattaa ((jopa ihan todennäköistäkin)) olla ANSA se "vahinko"!!!


      KUN pysähdyt auttamaan, niin hetkenpäästä voit itse ollakkin ENEMMÄNKIN KUIN LIEMESSÄ!!!


      SUOMI on muuttunut kovasti ikäväksi paikaksi nuitten "REHELLISTEN ULKOLAISTEN VUOKSI":(


      JOS NÄETTE TIENPÄÄLLÄ APUA TARVITSEVAN IHMISEN,
      NIIN SOITTAKAA YKSYKSKAHTEEN,
      JOLLOIN PÄTEVÄ APU SAAPUU TUOTAPIKAA ONNETTOMUUSPAIKALLE:)


      ÄLKÄÄ MISSÄÄNTAPAUKSESSA POISTUKO KÄYNNISSÄOLEVASTA AUTOSTANNE, SILLÄ SAATTAVAT HETKENPÄÄSTÄ AUTOSI PERÄVALOT HÄIPYÄ HORISONTTIIN!!! :(


      Saatatte hetkenpäästä itse olla avuntarpeessa MUKILOITUNA ja ilman autoanne!!!



      Älkää missääntapauksessa pysähtykö, sillä aiheuttatte pysähtymällä suureempaa sumaa siihen tielle, jolloin saattaa tapahtua todellinen kolarisuma!!!
      Ajakaa johonkin rauhallisempaan ((LEVÄHDYSPAIKKALLE TAIKKA HUOLTOASEMALLE)) paikkaan ja soittakaa sieltä hädässäolevalle tielläliikkujalle APUA!!!


      PS. ANTEEKSI PYYDÄN, kun kirjoitin "väärää" asiaa teidän otsikkonne ALLE!!!

      • Hölskyykö päässästi?

        Mistä voit tietää ettää se viittoo sinulle juuri autossansa olevan vian takia?
        Siellä voi olla kyytiläisellä vaikka sairaskohtaus ja se viittoo sinua apuun!
        Ja muutenkin ihmisiä on tapana auttaa vaikka kysymyksessä olisikin autossa oleva vika.
        Olisiko sinusta mukavaa kun autosi sippaa jonnekin hevon kuuseen ja ulkona on pakkasta -25, eikä kukaan ota sinua kyytiin vaan antaa sinun paleltua sinne kuoliaaksi?


      • MINÄ
        Hölskyykö päässästi? kirjoitti:

        Mistä voit tietää ettää se viittoo sinulle juuri autossansa olevan vian takia?
        Siellä voi olla kyytiläisellä vaikka sairaskohtaus ja se viittoo sinua apuun!
        Ja muutenkin ihmisiä on tapana auttaa vaikka kysymyksessä olisikin autossa oleva vika.
        Olisiko sinusta mukavaa kun autosi sippaa jonnekin hevon kuuseen ja ulkona on pakkasta -25, eikä kukaan ota sinua kyytiin vaan antaa sinun paleltua sinne kuoliaaksi?

        Kännykätkin ovat olemassa VARMASTI JOKAISELLA, joten apua saa kun soittaa huoltoasemalle taikka numeroon 112!!!, taikka tiepalvelun autoihin:)

        Kun on liikenteessä, niin olisi hyvä olla myöskin numerot vihkosessa, josta sitten tarpeenvaatiessa etsii oikean numeron, johon soittaa ja apua pyytää:)

        Olin päivemmällä muutaman tiiman liikenteessä, eikä siellä ollut kenelläkään hätää, liikenne sujui sutjakkaasti, oli nekin TURVALLISUUSVÄLIT IHAN KUNNIOITETTAVAN PITKÄT JOKAISEN AUTON VÄLILLÄ!!!

        PS. EI kannata tehdä liikennesumaa sinne tienvarteen enempää kuin on pakko, nimittäin se oma sipannut autosikin jo on vaaratekijä!!!, AINOA OIKEA TEKOSI ON SOITTAA YKSYKSKAHTEEN TAIKKA TIEPALVELUN AUTOIHIN!!!


    • i.hate fb

      AIVAN TOTTA!! itse läksin facebookista jo ajat sitten...
      Tyhmää,lapsellista,feikkiä ja noloo ja tää on MUN mielipide!
      Livenä kavereita nähdään ja tunnen liian monta äitiä jotka on koukussa naamakirjaan ja lapset valitettavasti ovat vain muotinukkeina valokuvissa tärkeitä....

    • Facebookista ollut poissa jo ties kuinka kauan... Myöskään twitterissä tai muunlaisessa toiminnassa ei olla kiinni...
      Kännykkä vaan taskussa, jos jollakulla asiaa ni soittaa tai laittaa viestiä.

      Nykyisin näkee sitä että jotkut ovat nokka kiinni kännykässä, facessa...

    • lorun loppu

      En ole koskaan avannut mitään naamakirja tiliä. Hyvin olen pärjännyt ilman sitäkin. Sosiaalinen kanssakäyminen on muutakin kuin netissäistumista.

    • nomorefacefakebook

      Rapiat päälle vuosi sitten deletoin Fb-tilini. Kun olet vuosia harjoittanut kaveeraamista Facessa, niin sen lopettamisen jälkeen on hieman yksinäinen olo. Ensin on jopa satoja kavereita ja sitten yhtäkkiä vain kourallinen. Vaikka face-to-face on täysin eri kuin face-book niin silti. Facettaminen muodostuu vähitellen normaaliksi ja tiiviiksi osaksi elämää. Silti, facettamisen lopettaminen on vapauttavaa. Monella tavalla. Ei ole sitä pakkomielteeseen asti menevää touhua, eikä tarvitse murehtia että kenet on nyt jättänyt huomioimatta, tai että tykkääkö toi pahaa kun en painanu tykkää-nappia jonkun kommentissa... Toki facen kautta saa paljon tietoa monenlaisesta, mutta ilman sitäkin pärjää. Yksi facen ikävimmistä puolista on sen käyttö oman erinomaisuutensa esiintuomiseen. Ex-vaimo leuhkii jatkuvasti saavutuksillaan, mexicon matkoillaan ja muilla pintaliitotouhuilla. Hyvähän se on suorittaa jotain, mutta se leuhkiminen voi karata joskus käsistä, niin facessa saat äkkiä leiman otsaasi.

      Nyt vuosi facettamisen jälkeen tunnen olevani täysin vapaa siitä riippakivestä. Elämä facen jälkeen on yhtä kevyttä kuin ennen face. Facobook on elämää kierouttava asia.

    • Vapauttavaa

      En ole liittynyt ja tuskinpa tulen ikinä liittymään.
      Sen verran tutustuin tekaistuilla tunnuksilla asiaan että selvisi mistä on kyse, tai no... se ei kyllä selvinnyt että mikä ihme tuossa ihmisiä kiinnostaa.
      Kasvatetaan vaan kilpaa sitä "kaverit" valikon kokoa, vaikka oikeasti siellä ei olisi kuin muutama todellinen kaveri. Sitten kirjoitetaan jatkuvasti jotain typerää satua omasta henkilökohtaisesta elämästä kaiken kansan katsottavaksi.
      Eikö ihmisillä oikeasti ole elämää? Onko niin että kun parisuhde-elämä kuihtuu ja elämästä katoaa sisältö, niin Facebook on se ihmisen viimeinen oljenkorsi?

      Kyllä asia taitaa olla juurikin näin, että kun jätät sen Facebookin, niin sen jälkeen saat elämään sisällön takaisin ja pystyt alkaa elämään sitä omaa elämää ihan raelistisesti täysillä, ilman että sitä täytyy keksiä siellä Facebookissa.

    • bt001

      'kirjoitetaan jatkuvasti jotain typerää satua omasta henkilökohtaisesta elämästä'

      Mitäs kirjoitat typerää satua, valinta on sinun. Ota kavereiksesi läheiset ihmiset ja yhteydenpito on helppoa, kun ei aina ehdi nähdä esim. niitä sukulaisia jotka asuu 400 kilsan päässä.

    • runkkukunkku

      Kiva katsella nuorten naisten kuvia ja harrastaa kädenliikkeitä

    • kuurankukka1

      Olen kirjoilla vain Pinterestissä ja sielläkin salanimellä. Facebookkia kokeilin aikani ja totesin sen lapselliseksi touhuksi. Elämä on jossain muualla, kuin tietokoneella.

    • Nuo mainitsemasi inhottavuudet siellä facebookissa ovat kai omasta tahdosta kiinni? Vai tarkoitatko, että ympäristön paine ajaa sinut käyttäytymään muiden lailla? Ensimmäinen askel ihanaan elämään olisi tietysti hankkia sellainen puhelin, jossa ei ole kameraa. Vai eivätkö kaverisi halua tuntea sinua sitten enää?

      • I am here! ;-)

        -jotenkin sinun ohjeesi vaikuttaa idiotismilta? Kai sää oot juanu liikaa?
        -Oikeasti? Sinun täytyy muistella oikeita ajatuksia? Hurrumhei?


    • Kylliksi

      Se hirviniemi ansaitsee turpiin katajan kanssa.

      • Asialla

        Puhut vähän mutta asiaa.


    • NYT!!!!!!!

      olen taas tapahtumassa? Rakasta itseäsi!

    • jjjjoooo

      WHEN?
      Then? ;-)

    • humala ON!

      -niin? Otan myös eroa lärvistä 3 kuukauden pätkissä....
      Ihmisellä on muutakin tekemistä, kuin naamakirja!

    • Nyt täytyy kyllä sanoa, että luit ajatukseni. Tuota samaa oon itekkii mielessäni mietiskelly, että toista se oli 1980-1990 luvulla. Kyllä se naamakirja on niin jonnii jootava, että huh huh, mutta ymmärrän myös niitä, jotka sitä käyttää. Itteeni ei hirveemmin enää koko naamakirja kiinnosta.

    • susan8

      Hyva kirjoittamista Dramas Online

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe