Alkoholi kaikessa muodossaan synti!

Sanankuulija.

Eilen seuroissamme julistettiin kirkkaasti: alkoholi on kaikissa muodoissaan synti!
Ymmärrän sen, että kristillisyydessämme ei haluta käyttää alkoholia, koska se aiheuttaa niin paljon pahaa menoa, eikä alkoholi ole mikään välttämättömyys. Sen sijaan, että se julistetaan ehdoitta täysin synniksi, en ymmärrä. Jos alkoholi on kaikessa muodossaan synti, jo Herra Jeesus Kristus teki syntiä valtavasti! Jeesuksenhan piti olla synnitön! Miksi Jeesus muutti kaanaan häissä veden viiniksi? Viinissähän on alkoholia.
Aikoinaan alkoholia oli hyvä olla juomissa, jotta ne säilyisivät. Tämän ajan uskovaiset ihmiset joivat mieluummin viiniä, kuin helposti pilaantuvaa vettä tai rypälemehua. Mutta koska alkoholi onkin kaikissa muodoissaan syntiä, nämä uskovaiset elivät voimakkaassa synnissä yhdessä Jeesuksen kanssa!!!
Ja koska elivät synnissä, koko ihmiskunta hukkui ja enää ei ole pelastusta. Jeesus olikin tavallinen syntinen...

Ja minä, ahdistukseen silloin tällöin muutaman tölkin juoneena en olekkaan uskomassa. Olen pahasti synnissä, vaikka alkoholi ei ole horjuttanut itse uskoani lainkaan. Kun kerta näin Jumalan valtakunnasta opetetaan, että alkoholi on kaikissa muodoissa syntiä, olen minäkin saastainen ja epäuskoivainen ihminen :(

29

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedätkö, puhuja valehteli Sinulle?

      Ota ensi kerralla asia eteen.



      Varmaankin julistivat, mutta eivät Raamatusta, vaan puhumisen puutteesta.
      Oliko Jeesus syntinen, kun teki viiniä, omana tunnustekonaan. Onko Jeesus syntinen, kun teki viiniä tynnyrikaupalla?
      Onko saarnaaja kuullut sitä?
      Onko HPE syntiä, jossa on viiniä.
      Onko nämä syntiä.
      Raamatussa puhutaan paljon alkoholin käytöstä (3. Moos. 10:9; 4. Moos. 6:3; 5. Moos. 29:6; Tuom. 13:4,7,14; Snl. 20:1; 31:4; Jes. 5:11,22; 24:9; 28:7; 29:9; 56:12).
      Raamattu ei kuitenkaan kiellä uskovaa juomasta olutta, viiniä tai mitään muutakaan alkoholia sisältävää juomaa.
      Raamatunkohdat viittaavat alkoholiin myönteisessä mielessä. Saarnaajan kirja 9:7 neuvoo: ”Juo viinisi hyvillä mielin.”
      Psalmi 104:14-15 kertoo Jumalan antaneen viinin ”– – ihmisen iloksi”.
      Aamos 9:14 kuvaa viinin juonnin omasta viinitarhasta olevan Jumalan siunauksen merkki.
      Jesaja 55:1 rohkaisee sanoin: ” – –ottakaa maksutta viiniä ja maitoa!”
      Liiallisen alkoholin käytön Jumala kieltää, kuten LIIALLISEN VALEHTELUN SAAARNOISSA, joita olit juuri kuullut.
      Oletko itse tutkinut Raamattua, ja mitä löytyi.
      Löytyikö se ihanuus, että Jeesuksen toisen tulemisen yhteydessä Hän juo tulemisensa kunniaksi viiniä
      On jopa paikkoja Raamatussa jossa kehotetaan antamaan viinaa;
      Sananl. 31:6
      Antakaa väkevää juomaa menehtyvälle ja viiniä murhemielisille.
      Kysy näistä saarnaajalta.
      Kes.

    • retkeilijä

      Entä jos olet retkeilemässä ja viillät vahingossa puukolla sormeen haavan? Eikö saa käyttää ensiapupakkauksessa olevaa alkoholia haavan puhdistukseen?

      • Sanankuulija.

        Alkohli kaikessa muodossaan synti. Silloinhan se tarkoittaa sitä, että et missään nimessä saa käyttää alkoholia haavan puhdistukseen. Desinfiointiaineet ovat yhtä sopimattomia, kuin etanolilla terästetty bensa. Sama, missä muodossa se alkoholi on, se on syntiä!


      • Sanankuulija. kirjoitti:

        Alkohli kaikessa muodossaan synti. Silloinhan se tarkoittaa sitä, että et missään nimessä saa käyttää alkoholia haavan puhdistukseen. Desinfiointiaineet ovat yhtä sopimattomia, kuin etanolilla terästetty bensa. Sama, missä muodossa se alkoholi on, se on syntiä!

        Et vastannut minun kysymykseen?

        Niitä on monia, mutta tekikö Jeesus kuoleman synnin, tehdessään ja juodessaan alkoholia.

        Vastaa nyt, tai olet valehtelia.

        Kes.


      • kahelille.
        Kesitas kirjoitti:

        Et vastannut minun kysymykseen?

        Niitä on monia, mutta tekikö Jeesus kuoleman synnin, tehdessään ja juodessaan alkoholia.

        Vastaa nyt, tai olet valehtelia.

        Kes.

        No sinähän voit itse vastata itsellesi niin kuin aina.

        Kukaan terve ei kirjoita sinulle sanaakaan.


      • kahelille. kirjoitti:

        No sinähän voit itse vastata itsellesi niin kuin aina.

        Kukaan terve ei kirjoita sinulle sanaakaan.

        Sinä vain kirjoitit? Ihmettelen.

        Minä tiedän, koska osasisn kysyä, sinä et osaa vastata.

        Uskot vain noihin soopa saarnoihin.


      • aikakin täsmäsi
        Kesitas kirjoitti:

        Sinä vain kirjoitit? Ihmettelen.

        Minä tiedän, koska osasisn kysyä, sinä et osaa vastata.

        Uskot vain noihin soopa saarnoihin.

        Ahti55
        14.12.2014 21:28


        Minäkin olen kuullut näitä huhuja nalkkiin jäämisistä - liekö totta?


        tiedoksi...

        14.12.2014 21:29
        1


        Kessin ip-


      • aikakin täsmäsi kirjoitti:

        Ahti55
        14.12.2014 21:28


        Minäkin olen kuullut näitä huhuja nalkkiin jäämisistä - liekö totta?


        tiedoksi...

        14.12.2014 21:29
        1


        Kessin ip-

        Pane pelle se IP näkyviin, niin selviää kenen itse asiassa on.

        Olet paskamainen surkimus, jolta loppuu järki heti alkutekstissä.

        Pysy asiassa, älä minussa.

        En pidä mies rakastajia.


      • minuuttiaikataulu
        Kesitas kirjoitti:

        Pane pelle se IP näkyviin, niin selviää kenen itse asiassa on.

        Olet paskamainen surkimus, jolta loppuu järki heti alkutekstissä.

        Pysy asiassa, älä minussa.

        En pidä mies rakastajia.

        Kesitas
        eilen 20:45
        Sinä vain kirjoitit? Ihmettelen.



        Kesitas
        tänään 20:46
        Pane pelle se IP näkyviin, niin selviää kenen itse asiassa on.


      • minuuttiaikataulu kirjoitti:

        Kesitas
        eilen 20:45
        Sinä vain kirjoitit? Ihmettelen.



        Kesitas
        tänään 20:46
        Pane pelle se IP näkyviin, niin selviää kenen itse asiassa on.

        Vaikuttaa että ihmettely vie lähes koko aikasi.

        Se on vain niin, toislle on annettu, toisille vähemmän?

        Valitan. Vika ei ole välttämättä Sinussa, ehkä vahemmissasi, tai jopa suvussasi.

        KESKITY ASIAAN, ÄLÄ MINUUN, en pidä miesrkastajia.


      • miesrkastajia.
        Kesitas kirjoitti:

        Vaikuttaa että ihmettely vie lähes koko aikasi.

        Se on vain niin, toislle on annettu, toisille vähemmän?

        Valitan. Vika ei ole välttämättä Sinussa, ehkä vahemmissasi, tai jopa suvussasi.

        KESKITY ASIAAN, ÄLÄ MINUUN, en pidä miesrkastajia.

        en pidä miesrkastajia.


      • etsi 3 virehettttä
        Kesitas kirjoitti:

        Vaikuttaa että ihmettely vie lähes koko aikasi.

        Se on vain niin, toislle on annettu, toisille vähemmän?

        Valitan. Vika ei ole välttämättä Sinussa, ehkä vahemmissasi, tai jopa suvussasi.

        KESKITY ASIAAN, ÄLÄ MINUUN, en pidä miesrkastajia.

        1. toislle
        2. vahemmissasi
        3. miesrkastajia.


      • sivusta heitän
        etsi 3 virehettttä kirjoitti:

        1. toislle
        2. vahemmissasi
        3. miesrkastajia.

        Kolmosen kohdalla on useita virheitä.


    • 44+02

      Täytyy muistaa, että SRK:n säännöt on vanhoillisille ja Raamatun säännöt uskoville!

    • Kohtuudella

      On se taitolaji se hörppiminen, ettei hommaa ihteään sairaaksi.Jos ei hallitse niin parempi olla hörppimättä.

      • Retkikeitinkin

        On siis syntiä jos se toimii alkkomahoolilla ja samoin koriste takka.


      • ffghhhhhvh
        Retkikeitinkin kirjoitti:

        On siis syntiä jos se toimii alkkomahoolilla ja samoin koriste takka.

        "Älkää juopuko siitä viinasta, josta paha meno tulee....jne"


      • ffghhhhhvh kirjoitti:

        "Älkää juopuko siitä viinasta, josta paha meno tulee....jne"

        Jne..? Mitä sitten?

        Tuleeko Sinulle paha olo, juot liikaan.


      • Raamatussa myös
        ffghhhhhvh kirjoitti:

        "Älkää juopuko siitä viinasta, josta paha meno tulee....jne"

        Tim.5: Älä enää juo pelkkää vettä, vaan käytä vatsasi ja toistuvien vaivojesi vuoksi vähän viiniäkin.


    • ratkaiseva tuote

      eihän viina ole syntiä, jos se on tehty keskustalaisesta viljasta

    • Jos alkoholi on synti, niin miksi Jeesus teki syntiä valmistamalla väkevää viiniä Kaanaan häissä? Saarnamiehenne on julkisesti valehdellut kuulijoita. Miksi te sellaisia uskotte?

      • Jeesus on yhtä outi SRK;lle kun Raamattukin, ei heidän oppi tässäkään asiassa ole Raamatusta.


      • Iappix
        Kesitas kirjoitti:

        Jeesus on yhtä outi SRK;lle kun Raamattukin, ei heidän oppi tässäkään asiassa ole Raamatusta.

        Ei Outi vaan outo


      • VT rules
        Iappix kirjoitti:

        Ei Outi vaan outo

        Onhan se Jeesus outo myös oudolle jutskulle.


    • 330022

      Minun naapurissani asuu messiaaninen juutalainen ja voin sanoa, että Jeesus Kristus merkitsee hänelle enemmän kuin kellekään tuntemalleni vl:lle.

      • Meitä messiaanisia on 100x kertaa enemmän maailmassa, mitä lestoja konsanaan.

        Kiitos tuesta, näin se vaan on, vaikka et minua tarkoittanutkaan.

        Kes.


    • 330022

      Voin vielä lisätä, että kun vanhoilliset kokoontuvat yhteen ja nauttivat yhteisestä uskosta, niin siinä on paljon samaa kuin juopot kapakassa nauttivat yhteisestä olosta ja porukkahengestä, mutta kun messiaaninen juutalainen kohtaa ja löytää Messiaksekseen Kristuksen toisten messiaanisten juutalaisten kanssa, niin tiukkaan juutalaiseen hengelliseen uskoon kasvatettu ja elänyt juutalainen kokee Kristuksen niin, että hän ikäänkuin loistaa kristusvaatteissa ja erotettu yksin Kristukselle ja sen juutalaisuuden kaavan täyttää yksin Herra ja Messias JEESUS KRISTUS.

      Siinä on paljon enemmän kuin " vain me", sillä siinä on VAIN HERRA ja MESSIAS JEESUS KRISTUS. Olen itsekin saanut omalle uskolleni vahvistusta tuosta juutalaisesta miehestä. Näin Pyhä Henki myös tekee työtään ilman ihmisen välillistä vaikutusta.

    • Neuvo1

      Tämän ketjun aloittaneelle: jos joudut ottamaan ahdistukseen muutaman tölkin, niin parempi ohje on mennä ahdistuksen kanssa (jos se on henkistä) mielenterveystoimistoon, jos ahdistus taas on hengellistä, mene toisen uskovaisen luo.

      • helluntai itsekin

        Joo en minäkään Kesiille köyttä tarjoa, mutta suosittelisin hänen köyttämistä ja taluttamista takaisin piirille. Näin lapset olisivat paremmassa turvassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe