jos haluat

sääntö nro 1

olla tekemisissä jonkun ihmisen kanssa, häntä ei kannata haukkua.

38

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parempi ihminen?

      Itsekin koko ajan arvostelet, miten haluaisit mun käyttäytyvän. Pitäisi olla joku empatiakone, jonka kautta opit hyväksymään itsesi ja oikeutat omat valintasi. Palkkioksi saisin hyväksyntää kun tyytyisin osaani kiltisti. Reilu vaihtokauppa? Luuletko tosissaan edustavasi jotain oikeudenmukaisuutta? Voidaan olla tekemisissä, mutta se tosiaan vaatisi vähän oman maailmankuvan tarkistamista.

      • Huomenta sulle

        En luule itsestäni mitään, en kuvittele mitään, en ainakaan hyvää. Olet iskostanut mieleeni miten huono ihminen olen.
        Oli aika jolloin en toivonut mitään niin kovin kuin saada olla kanssasi yhteydessä ja tekemisissä mutta silloin et sitä halunnut ja kaikki päälleni heittämäsi loska ja haukut
        saa sydämen käpertymään kokoon ja vetäytymään pois.
        Tekemisissä olemiseen vaadittaisiin niin paljon uuden rakentamista että se tuskin enää
        onnistuu ja silloinkin pelkäisin vain sitä että sanot kasvotusten kaiken sen pahan ja ilkeän mitä koko ajan kirjoitat tänne.
        Vaikka et uskokaan olen koittanut olla hyvä ihminen ja auttaa muita ja arvostaa heitä ihmisinä.

        Hiljaisia, hyviä ja jouluisia ajatuksia sulle tähän päivään.
        ei ap.


      • vai miten se menee
        Huomenta sulle kirjoitti:

        En luule itsestäni mitään, en kuvittele mitään, en ainakaan hyvää. Olet iskostanut mieleeni miten huono ihminen olen.
        Oli aika jolloin en toivonut mitään niin kovin kuin saada olla kanssasi yhteydessä ja tekemisissä mutta silloin et sitä halunnut ja kaikki päälleni heittämäsi loska ja haukut
        saa sydämen käpertymään kokoon ja vetäytymään pois.
        Tekemisissä olemiseen vaadittaisiin niin paljon uuden rakentamista että se tuskin enää
        onnistuu ja silloinkin pelkäisin vain sitä että sanot kasvotusten kaiken sen pahan ja ilkeän mitä koko ajan kirjoitat tänne.
        Vaikka et uskokaan olen koittanut olla hyvä ihminen ja auttaa muita ja arvostaa heitä ihmisinä.

        Hiljaisia, hyviä ja jouluisia ajatuksia sulle tähän päivään.
        ei ap.

        Hei idiootti. Etkö tajua että toi on sulle ihan vieras ihminen????


      • siv.huom._
        vai miten se menee kirjoitti:

        Hei idiootti. Etkö tajua että toi on sulle ihan vieras ihminen????

        tai sitten ei, minä uskon niin.


      • en kehottaisi olemaa

        viisi riviä tekstiäsi on niin ylitse pursuavan negatiivista en kyllä kehottaisi edes yrittämään yhteyttä ja tekemisissä oloa, tuota tuskin saa purettua pois joten antakaa toistenne olla rauhassa ja etsikää ihmisiä joista on positiivista sanottavaa ja ajateltavaa.


      • outside-
        vai miten se menee kirjoitti:

        Hei idiootti. Etkö tajua että toi on sulle ihan vieras ihminen????

        muutko meni kohilleen :))) !!


      • BTW ei oo
        en kehottaisi olemaa kirjoitti:

        viisi riviä tekstiäsi on niin ylitse pursuavan negatiivista en kyllä kehottaisi edes yrittämään yhteyttä ja tekemisissä oloa, tuota tuskin saa purettua pois joten antakaa toistenne olla rauhassa ja etsikää ihmisiä joista on positiivista sanottavaa ja ajateltavaa.

        multa tuo kommentti.

        !!!


      • edell.
        BTW ei oo kirjoitti:

        multa tuo kommentti.

        !!!

        ei kai ole merkitystä keneltä se on, näen kuitenkin asian kuten kirjoitin. oli sinulta jota kukaan emme tunne tai joltain muulta yhtä tuntemattomalta.


      • byllis heippa
        outside- kirjoitti:

        muutko meni kohilleen :))) !!

        Ei, mutta muut eivät olekaan seuraavassa ketjussa kirjoittamassa muille mukatunnistajille tollasta, kuten sä. Älä yritä taas tota sivuhuomautus ja ulkopuolinen juttua... Ja sen miehenhän piti olla ajanut sut pois täältä...


      • outside-
        byllis heippa kirjoitti:

        Ei, mutta muut eivät olekaan seuraavassa ketjussa kirjoittamassa muille mukatunnistajille tollasta, kuten sä. Älä yritä taas tota sivuhuomautus ja ulkopuolinen juttua... Ja sen miehenhän piti olla ajanut sut pois täältä...

        sorppa kulti kun mulla ei oo miestä, ei ees semmosta joka ajelis mua takaa.


      • nonni nonni
        byllis heippa kirjoitti:

        Ei, mutta muut eivät olekaan seuraavassa ketjussa kirjoittamassa muille mukatunnistajille tollasta, kuten sä. Älä yritä taas tota sivuhuomautus ja ulkopuolinen juttua... Ja sen miehenhän piti olla ajanut sut pois täältä...

        ja taas tää hullu mesomassa.


      • naurattaapa
        outside- kirjoitti:

        sorppa kulti kun mulla ei oo miestä, ei ees semmosta joka ajelis mua takaa.

        Ja sen kyllä huomaa, ettei sua oo ajettu eestä eikä takaa moneen vuoteen. Ei se sun mieheskään halua suhun koskea, kun tietää, että petät sitä henkisellä tasolla täällä ikävöimällä sitä hannua. Etkä ole niin hyvä ihminen kuin mainostat.


      • outside-
        naurattaapa kirjoitti:

        Ja sen kyllä huomaa, ettei sua oo ajettu eestä eikä takaa moneen vuoteen. Ei se sun mieheskään halua suhun koskea, kun tietää, että petät sitä henkisellä tasolla täällä ikävöimällä sitä hannua. Etkä ole niin hyvä ihminen kuin mainostat.

        ihan sama mitä luulet ja kuvittelet mut kerro yks asia, miten joku vieras kirjottaja on saanut sut noin valtaansa ja tommosen ylivallan susta?


      • tuloksiin pääsee

        paremmin toisenlaisella asenteella, ettei jo valmiiksi tuomitse.


    • 1+16

      Käytän toiminnassani vanhaa suomalaista ohjetta "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan."

      • Niinkö???

        Hän tuli tänne minua solvaamaan, vaikken juuri edes kirjoitellut tänne..TOSIAAN: niin metsä vastaa..


    • Iljetykset

      Eduskunta pohtii vaan seksuaalisia propleemia ja perverssioista tehdään laillista kamaa.
      Elämässään pelkkää kärsimystä saaneet ovat kylväneet omanlaistaan rikkasiementä.
      Tämmöinen normaali suomalainen ei millään ymmärrä ,että tarvitaan muutakin kuin työntekeminen ,jotta ilo ja nautinto tulisi rintaan.Lapsien salliminen yksipuolisiin suhteisiin on aika kovaa riskinottoa ,mikä voi kovinkin pahasti kostautua tulevaisuuden
      pienille ihmisille,koska homosuhteissa pedofiiliat kukoistaa.En todellakaan ymmärrä raamatunvastaista toimintaa ja isoa eduskuntaryhmää joka on ruvennut puolustamaan
      erikoisia häpeällisiä nautintoja homosuhteisiin.Hävetkää päätöksenne ei kestä päivänvaloa.

    • Siinä haukut

      Hän on osoittanut mulle välinpitämättömyydellään, ettei halua olla tekemisissä, joten pikkusen turhauttaa tulokseton yrittäminen...piäpä sitten tunkkis senkin sontiainen.

      • .....??

        Tää tunkki pyörii täällä yhä...


    • noin on-

      haukkuminen on tehokkain tapa karkottaa ihminen luotaan.

    • Sen pitäisi olla

      Itsestään selvää joka iikalle mutta ehkä ei sitten kuitenkaan ole sitä kaikille.

      • 16/16

        On ihmisiä jotka ottavat haukkumisena mm. Ns.ojentamisen eli kun sanot toiselle negatiivista palautetta käytöksestä. Asetat rajat. Silloin haukut..kun et kynnysmatoksi ala


    • Sanoisin niin

      Että ihmisiä kannattaa haukkua yleensäkin hyvin säästeliäästi.

      • ei pahaa poikaa

        Monella ketjun vastaajalla taitaa olla huono omatunto. Mutta kandee olla ihmisiksi. Itse en ainakaan ilkimystä vierelleni ottaisi, pidän kilteistä. Elämä on.


    • tottahan se

      harva kai haluu olla tekemisissä jos toisella on vaan haukkuja annettavana.

    • Kauniit sanat

      Voisitte ihmiset opetella sanomaan ääneen kaikki ne positiiviset ajatuksenne. Olis tämä ankea pohjola aika paljon parempi paikka. Kauniit sanat ja kannustus eivät maksa mitään.

      • 100 %

        samaa mieltä.


    • Oikea sääntö

      Kunpa ihmiset oppisivat myönteisyyttä sen sijaan että kaikki on niin kovin negatiivista,
      suhtautuminen toisiin ihmisiin ja samaten ilmaisu on muuttumut ilekyden ja negatiivisuuden sekoituksesksi. Miksihän.

      • Kukapa tietää

        Onko syy ajassamme vai ihmisissä itsessään, onko nykyihminen vain muuttunut
        itsekkääksi omaan napaan tuijottajaksi joka ei osaa ottaa huomioon ketään muuta
        ympärillään ja kokiessaan muut merkityksettömäksi ei välitä käytöksestään.


      • taitaa puuttua
        Kukapa tietää kirjoitti:

        Onko syy ajassamme vai ihmisissä itsessään, onko nykyihminen vain muuttunut
        itsekkääksi omaan napaan tuijottajaksi joka ei osaa ottaa huomioon ketään muuta
        ympärillään ja kokiessaan muut merkityksettömäksi ei välitä käytöksestään.

        nykyihmiseltä kokonaan empatiakyky.


      • nykyihmisen
        taitaa puuttua kirjoitti:

        nykyihmiseltä kokonaan empatiakyky.

        tunnistaa pelkästään itsekkyydestä.


    • Elä - välitä

      Jokaisen pitää kestää pientä arvostelua. Haukkumista ei tarvitse sietää kenenkään. Keskustelua voi käydä agressiivisesti haukkumalla, mutta myös rauhallisesti toinen huomioiden. Osa provosoituu ja toinen osa ei välitä provoilusta. Haukkujankin voi rauhoittaa ja hiljaisen saada puhumaan omalla viisaudella.

    • jdjejhebf

      näin on, ja vaikkei haluaisikaan olla tekemisissä niin ei silti kannattaisi polttaa siltoja pikkumaisuudessaan ja turhamaisuudessaan. koska "minkä taakseen jättää, sen edestään löytää" ja "niin syvälle et sylje, ettet itse sitä sieltä nuole"

    • Aina on mahdollista

      Jättää hyvä muisto, ollaan sitten tekemisissä tai ei, ei kannata vihapäissäänkään
      tehdä tyhmyyksiä, tietyt rajat kannattaa aina pitää käytöksessään.

    • Silti tykkään

      Tiedän !! Mutta kun hän on maailman kamalin aasi ja minä olen kaikista aasein. Nyyh Nyyh :(

    • Huumoria peliin

      Poikkeus vahvistaa säännon :D

    • tiedä rajat

      Tjaa, mutta huumorillakin on rajansa.

    • Huumoria peliin

      No hyväsydäminen leikittelyä. Voisin sanoa häntä vaikkapa aasiksi, kuten tein tuossa ylempänä. Voisin sanoa häntä ihanaksi pöhköksi viisaan hyvä sydämiseksi ääliökseni. Ja kun olisimme oikein suuttuneita voisimme tokaista toisillemme senkin pölijä ja rakkautemme kestäisi senkin. Tai jos hän tekisi jotain aivan hullua, sanoisin hänelle nauraen senkin hullu.
      Asioilla on monta näkökulmaa ja tulkinnoilla myös ;)
      Omat demonimme vaikuttavat siihen, miten asiat otamme, kuten myös moni muukin asia ;)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe