pieni kotitreeni haitaksi?

norso

olen 13vuotias 150cm/34kg (tiedän kyllä olen laiha) tyttö. Olen aloittanut muutaman kilon painon toivossa aloittanut pienet treenit joka ilta. En siis hae mitään muskeli kroppaa mutta painoa ja hieman lihaksikkaampaa vartaloa, saisi olla ylpeä kropastaan.

Tiedättekö sen squat challengen? sitä olen aloittanut ja sen lisäksi 1,5kg (juujuu hirveän kevyet teille mutta ei minulle kun toistot lisääntyy) painoilla hauiksia suht samalla tavalla kuin squat challenge menee eli joka päivä lisään 5 toistoa enemmän ja pidän lepopäiviä. Tämänkin lisäksi teen samalla tavalla vatsalihaksia eli viisi toistoa joka päivä enemmän kuukauden ajan lepopäivien kera.

tuo ei kuullosta siltä että pituuskasvu heikkenisi eihän? :D ja kyllä olen alkanut syömään säännöllisesti ja paljon että siinäkin mielessä painoa tulisi lisää. pelkään vain että pituuskasvu heikkenisi ei ihan pysähtyisi tollasella kotitreenillä muttakun muutenkin olen niin lyhyt.
Toivottavasti joku vastaa kysymyksiini että haittaako tollainen treeni ja kasvaako lihakset/paino, enkä halua että tänne tullaan valittamaan että hyi kamala olet laiha syötkö mitään? joo itseasiassa en syö pyhällä hengellä mä elelen. Tai mitään muuta asiasta poikkeavaa

2

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krankar

      Musta tuntuu ettei olisi hyväks tehdä myös vatsa ja käsilihaksia tuolla tavalla..
      tee vaikka näin esim.

      pidä samoina päivinä vapaata kun sulla on ne tuosssa kyykky haastees

      joka päivä viis lisää mutta lähde vatsa ja hauislihaksissa 20 eteenpäin kuukauden verran ja voit itse katsoa oliko se määrä sinulle hyvä eli siis eka pv 20 toinen 25 kolmas 30 neljäs 35 jne. ja muistutan vielä että pidä ne lepopäivät samana päivänä kuin tuossa haasteessa. MUISTA SYÖDÄ MYÖS PALJON ei ne lihakset muuten kasva

    • pappapa

      Komppaillen edellistä. Tuo toistomäärän lisääminen enempikin taitaa polttaa kroppaa pienemmäksi, valitettavasti. Jos mahdollista, niin lisää mieluummin painoa/vastusta toistojen sijaan. Myös etunojapunnerrukset ja leuanveto ovat hyviä yleisliikkeitä.
      Olet kasvuiässä ja kroppasi kuluttaa hurjasti kaloreita kasvun ja aineenvaihdunnan kautta. Lihaskuntoharjoittelu on todella hyvä valinta, kun vain muistat syödä ja levätä tarpeeksi. Treeni antaa ärsykkeen kasvulle, ruoasta saat rakennusaineet ja lepo antaa ajan ja mahdollisuuden palautumiseen ja kasvuun.
      En usko, että tuolla treenimäärällä on mitään vaikutusta kasvuusi, kun muistat ravinnon ja levon. Eikä tuolla vielä 'muskeleitakaan' liikaa kasvateta :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe