Miksi herään vasta nyt tilanteeseen, miten pääsen ulos?

Huudan

18 vuoden "seurustelun" jälkeen olemme mielestäni rikkoneet rajapyykin, jolloin kumppanille voi esittää toiveitaan ja mieltymyksiään yhteisen hyvän kohotuksen nimissä. Näin ei kuitenkaan ole meidän liitossamme, jossa on neljä pientä lastakin jo kuvioissa. Viimeisen vuoden verran olen tietoisesti koittanut rikkoa kaavaa, johon mieheni on minua muovannut, enkä koita vaan sopuisuuden ilosta olla hänen kanssaan samaa mieltä. Miehessäni on todella vahvat narsismin piirteet.. Hän manipuloi meitä koko perhettä ja on saanut meidät kunnioittamaan itseään jollain ihmeen tavalla, niin ettei lapsetkaan enää näytä tunteitaan hänen seurassaan. Itse olen alkanut taistelemaan tätä valtaa vastaan ja olen saanut kyllä siitä kärsiäkkin ( tönimistä, haukkumista, lyömistä, tavaroiden päin heittelyä, solvaamista). Nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä. Tai tiedän, mutta en tiedä miten. Olen aivan lopussa. Tiedän millaista on pelätä lapsena, mutten osaa itse johdattaa katrastani pois täältä.

14

392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huudan

      .. Asiat muuttuivat kun menin takaisin työelämään. mieheni kehitteli aluksi jotain aivan ihme juttuja jostain toisesta miehestä, jonka kanssa minulla oli ollut suhde hänen UNESSAAN! Hän alkoi selkeästi uskoa omaan tarinaansa totena ja lopulta tilanne kärjistyi niin pahasti! että hän alkoi jo väittää että tämä unen mies asuu meidän lähellä ja morjestelee minulle aina vastaantullessaan yms?? Nykyään hän väittää että minulla on seksisuhde tämän kanssa ja selittää pienille lapsillenikin,mettä äiti käy vähän panemassa vierasta setää.. Olen pyytänyt häntä lopettamaan, mutta hän puhuu jatkuvasti törkeyksiään lasten kuullen, mikä on mielestäni sairasta, vaikka lapset luultavasti eivät ikänsä puolesta asiaa ymmärräkään.
      Hän mainostaa kokoajan surkeaa elämäänsä, jolla ei ole mitään merkitystä. Millään ei ole kuulemma mitään väliä. Kukaan ei arvosta häntä ja hänelle on kuulemma aivan sama vaikka meitäkään ei joku päivä olisi. Kun olen ottanut eron puheeksi, hän ensin laukoo törkeyksiä, ehkä käy käsiksi minuun ja tallaa maahan ja sitten ostaa jotain, lepertelee ja lupaa "kuun" taivaalta, itkee ettei kestä jollei meitä ole..

      • Huudan

        Tilanne on kärjistynyt. Huomaan sanovani hänelle enemmän vastaan, vaikka tiedän sen olevan suuri virhe. Hän on alkanut väkivaltaiseksi ja käy minuun käsiksi lasten nähden.. Tänään murruin keittiön lattialle pitkällisen nimittelyn ja solvauksen päätteeksi. Hän tuli viereeni huutamaan ja käski lapsetkin katsomaan " millainen säälittävä läskiperseinen lehmä äiti on" .
        Lapset huusivat kuorossa etten sellainen ole ja koittivat lohduttaa. Mä olen aivan rikki. En tiedä mihin pitäisi ottaa yhteyttä avun saamiseksi.. Auttakaa jos voitte! Antakaa neuvoja, älkää solvatko, ellei teillä ole kokemusperää narsistin kanssa asumisesta. Luulin jo nähneeni kaiken ja oppineeni kontrolloimaan noita mielen oikkuja, mutta ei se näin ole..


    • Huudan

      En ymmärrä kuinka toinen ihminen voikin saada manipuloitua toisen noin?! Täytyy minussakin todella olla joku todella pahasti vialla. En ole koskaan avautunut ks. Asioista kenellekkään. Niin, eihän minulla enää ketään olekkaan, nekin muutamat ystävät tämä mieheni on onnistunut saamaan pois elämästäni.
      En tunne enää oikein mitään. En saa mielihyvää edes hänen kosketuksestaan, vaikka kuvittelisin tilallensa toisen. En usko, enkä luota häneen. Hän vaan puhuu, puhumisen ilosta ja tuodakseen itseään julki. Hän ei ole todellakaan ulospäin sellainen mitä meille täällä 4 seinän sisällä. Kukaan ei varmasti usko näitä hänestä.
      Kuka hän on?
      - ystäväsi? Poikasi? Naapurisi? Sukulaisesi?
      Mietipä sitä , kun kuulet seuraavaksi jonkun "kauhu-uutisen" tappajaäideistä.
      Mieti ihan syvällisesti puutuitko koskaan mihinkään epäkohtaan?
      Eikö mikään selitys työpoissaoloissa, perustuissa ajoissa, huudoista/itkuissa, oudoissa puheissa ym. Tuntunut sellaiselta joita olisi voinut kyseenalaistaa..
      Ne saattoivat olla ns. Hiljaisia hätähuutoja.

    • Huudan

      Voi kun saisin tämän joulun ajan vielä menemään lasten vuoksi.
      Koitan olla hiljaa ja myötäillä miestäni. Olen jo vaivihkaa pakannut kaiken valmiiksi, niin, että tavarat on helppo ihan muutamassa tunnissa kantaa autoon.
      Ongelma piileekin nyt siinä, etten tiedä mihin menisin ja mihin ottaisin yhteyttä saadakseni apua. En voi mitenkään hyväksyä, että viranomaistahot pakottavat tekemään sopua tuon hirviön kanssa joka vie lapsilta mahdollisuuden normaaliin lapsuuteen ja minulta ihmisarvoon.

      Hän uhkaa lähes päivittäin itsemurhalla meitä.. Nyt tuntuu ettei se olisi huono ratkaisu tähän..

    • Hei,

      Vaikeassa elämäntilanteessa voi hakea keskusteluapua myös auttavilta tahoilta.
      Alla on muutama vaihtoehto.

      Valtakunnallinen kriisipuhelin, jonka numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15-07. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun.

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset

      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos koet, että haluat kertoa olostasi kirjoittamalla voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net ).
      Tukinet päivystää joka arkipäivä klo 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

      Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

      • Ollaan vahvoja yhdessä

        Ystävällisesti kehotan: googleta lähin ensi- ja turvakoti, soita taksi, pakkaa lapsille pari vaihtovaatteet, ota ja lähde lastesi kanssa turvakotiin. Ensi tilassa. Kerro tarinasi ja pelasta täten itsesi ja lapsesi. Ihmiset siellä pystyvät auttamaan sinua asunnon hankinnassa ym. asioissa ja opastavat sinua asioiden hoidossa. Nykyinen tilanteesi vain pahenee ajan myötä. Ja lapsesi kärsivät sinun lisäksesi. Muista, ota lapsesi mukaan turvakotiin. Juuri tällaisia tilanteita varten turvakodit on perustettu. Tämä yhteiskunta on sentään vielä äidin ja lapsen puolella, mikäli pystyt osoittamaan, ettei sinulla ole alko-, huume-, tai pahaa mielenterveysongelmaa. Toimi, kun vielä voit. Voimia sinulle kohtalotoverini! Elämä voittaa lopulta!!
        Ystävällisesti
        2 lapsen äiti, narsistin uhri itsekin


    • Huudan

      Kiitos vastauksista! Kyllä pystyn osoittamaan, etten omaa ks. Ongelmia, mutta niin pystyy miehenikin. Juurikin käänsi viimeisen lyömisen niin, ettei lainkaan muista sitä edes tapahtuneen. :(

      • Paras asiantuntija.

        Vieläkö olette hengissä? Onko odotettavissa hautajaisia koska olet selvästikin läheisriippuvainen idiootti. Anna edes lapsesi huostaan että he pelastuvat. Omalla hengelläsi ei näy olevan väliä. Sun ukkosi on niin sairas että eron hetkellä pyrkii taatusti tappamaan, ettet mene muille. Niinpä salalähtö on aina paras ratkaisu. Jos satut olemaan hengissä enää?
        Noihin kriisikeskuksiin ei kannata soitella eikä pitää yhteyttä. Niissä on töissä tunteettomia tyhmiä idiootti ämmiä jotka lässyttävät pas kaa, niillä ei ole munaa pystyä hoitamaan asioita otteella ja jämptisti, akuuteissa tilanteissa.
        Hakeudu ihmisten huomaan, älä kriisikeskuksiin.
        Huomaa virka-ajat! Ja esimerkiksi plää plää klo 15 - 19.00. Muuna aikana saat olla oman onnesi nojassa ja tappolistalla.


      • Jätä hänet

        Minulla on kokemusta narsistin uhrina. Hän pystyy viemään myös lapsenne. Tarkoitan, että lastensuojeluviranomaiset on helposti manipuloitavissa. Kerää varovasti todisteita hänen väkivallastaan, nauhoita salaa tilanteita kännykällä, tee rikosilmoitus yms. ennen kuin lähdet.


    • Keskustele Tornion

      Keskustele Tornion ja Haaparannan alueen asioista:

      Elämän Tunnot rikkaudeksi:)

      Vapaudu - Avoimesti sekä aidosti . . . energiaan

      Suhteen onnistuminen vaatii oikeaa ajoitusta, , ,

      Tunteen paloa yhdessä , , , Sielun , , , kosketus , , ,

      Suudelma on sielun avain < < < 3 * * = * Suudelma *

      Sielu sielulle , , , helmeyten * * * * * versovaan sieluun , , , luojassa

      T u n n o s s a, , , tuntien, , , sielun kattetrioden , , , tuntoa , , ,

      Yhdeksi, , , tuleminen :))

      Hedelmöittyy n 9 kk , , , Syntyen , , , rakkauden Rauhaksi , , , :) "Lapsi

      * * * * * tähtemme *

      Ei , , , pihdata, , , ei , , , kielletä , , ,

      Kun , , , jaamme , , , Ihanan , , , Hunaja , , , purnukkamme

      Nautinto , , , Intohimo , , , . . . Elämän - tarkoitus, , ,

      Eikä , , , anneta /Jaeta ? , , , vain , , , Etikkaa :((

      Varoitus : Kantapäät , , , vastakkain , , ,Itsekkyys. . .

      Luojan - Tahdon - Luomat , , , Nainen ja Mies , , , Lahjat , , , Käyttöön

      Ainutkertainen Ihminen Parahin, , , :)

      Pyynteettömästi , , , ja , , , hyvää seksiä, , ,

      (M a u k k a a k s i :))

      Joku kutsuu sitä kemiaksi. . . Henkinen fyysinen , , , Sielullinen , , , Yhteys:)

      Sielun kuiskkaus sekä sydämen ääni

      Toinen sanoo, että tähdet olivat oikeassa , , , asennossa, , ,

      Minkä asioiden pitää osua , , , kohdilleen. . .

      Että , , , kahden ihmisen välille syntyy , , , kaunista hyvää hyvällä , , , parisuhde?

      R a k k a u d e n , , , , Tahdossa - Hyväksyminen

      Kiitos:)

      Elämä hetki , , , on uusi , , , sekä , , Tuore

      Kaikki , , , mitä , , , annamme , , , samme monin veroin , , , takaisin

      Kaunista , , , hyvää , , hyvällä , , Parhaaksi

      Mies , , , Arvostus , , , tee , , , mua , , ,

      Nainen , , , Luottamus , , , Täytä , , , minut

      Yhdessä , , , Kaikkeen , , , lahjat - käytöön - v i e t i t

      Rakkauta ei tarvitse etsiä Rakkaus asuu miessä

      Oivaltain Valorinnassa , , , yhdessä rinnasamme

      Sielulinen rakkaus Ikuista kestävää sen aitous on , , , sen , , , hitaudessa

      Sielun , , , janoisuus , , , Makkaaksi , , , Rakas, , , ansaiset , , Kultaa

      Varoitus : Fysinen Rakkaus Häviävää , , , :(((

      Ihastus , , , Vihastus

      R A K K A U D E T T O M A N - K E H O - O N - J Ä Y K K Ä

      Koe arvokaaksi tuntemisen kokemus

      Kulta - Parahin:)

      Kiitos , , , Peilamme , , , toisistamme

      Maukkaaksi , , , :)

      • Ollaan vahvoja yhdessä

        Hei, huomasin juuri tämän sun viestin taas, rehellisesti sanottuna on täällä myös mieleltään sairaita kommentoimassa näitä sun juttuja, älä välitä...mitä sulle kuuluu nyt? Ainakin omalla kohdallani hiljaisuus toimii parhaiten, mutta sun ja lasten on päästävä pois sieltä, jos lyö. Vaikka kuinka vaikealta tuntuisi lähteä. Sosiaalityöntekijät haastattelevat myös lapsia ja jos lapsi kertoo, että isi on lyönyt äitiä, niin sä saat niiltä apua miehesi jättämiseen. Se mies ei koskaan niitä saa, jos pistät kova kovaa vastaan. Fyysisen väkivallan ollessa kyseessä, on tilanne sun eduksi 10-0. Voit vaatia valvottuja tapaamisia tai jopa täyttä lähestymiskieltoa sekä itsellesi että lapsillesi. Rohkeasti turvakotiin vaan. Se on askel oikeasti parempaan elämään. Toivon sinulle voimia hirveän paljon. Kun sinne voi mennä jo siinä vaiheessa, jos on väkivallan uhka olemassa, mutta sulla jo toteutunut, joten sinuna en miettisi enää hetkeäkään. Sun täytyy saada kertoa kaikki jollekulle, joka pystyy auttamaan. Näin osoitat, että välität myös lapsistasi. Jos jäät tilanteeseen, lapset voidaan ääritapauksessa ottaa sinulta pois, jos joku tekee lastensuojeluilmoituksen, etkä ole älynnyt jättää miestäsi. Mutta hakemalla apua osoitat, että haluat lapsillesi hyvää. Tiedän, että se on kovin vaikeaa, mutta sinä olet lapsillesi kaikkein tärkein, lapsesi voivat erittäin huonosti, jos joutuvat näkemään, kuinka huonosti voit ja kuinka huonosti annat itseäsi kohdella. Mieti, haluaisiko lapsesi, että voit hyvin... Niin, helppo vastaus. Lapsesi rakastavat sinua ehdoitta, niin sinäkin heitä, pelasta teidät. Vaikka pelkäät. Mä lähetän sulle energiaa. Sä pystyt siihen. Olet järkevä ihminen, jokainen joka apua pyytää tarpeeksi paljon, sitä varmasti saa. Vaadi sitä. Se on juuri sinua varten. Toivon sydämestäni sulle jaksamista nyt.


    • 10+6

      Tiedän tunteen, kun tietää että pitäisi toimi mutta ei vain enää pysty. Väkivalta saa ihmisessä aikaan tällaista. Sitä yrittää kieltää tapahtuneet ja hyvänä päivänä kaikki paha tuntuu unelta. Kunnes paha alkaa alusta.

      Avomieheni haukkuu/rikkoo tavaroita/uhkaa hakkamisella/on joskus käynyt käsiksikin ja sitten tämän jälkeen ruinaa, että en jätä ja miten paljon hän minua rakastaa.

      Olen mennyt 1,5 vuoden aikana aivan pohjamutiin, olen masentunut ja toimintakykyni on mennyttä. Pärjään kovalla rutiinilla työssäni mutta luovuus ja aloitekyky on mennyttä enkä jaksa huolehtia itsestäni, kodista tai läheisistäni.

      Elän sumussa ja kaikki normaalit vastoinkäymiset, virheet, eri mieltä olevat ihmiset, hitaat työkaverit, "tylyt" = normaalit ihmiset jne. saavat minut raivon valtaan. Kaikkein eniten vihaan itseäni, koska olen menettänyt kaiken elämässäni valittuani tämän suhteen. Uuden elämän rakentaminen tulee olemaan hidasta ja raskasta.

      Voin vain kuvitella miltä ap sinusta tuntuu 18 vuoden väkivaltakierteen jälkeen. Itsetuntosi on varmasti nollissa ja toimintakykyä on loppunut aikoja sitten. Pystyisitkö ajattelemaan lapsiasi ja toimimaan heidän vuokseen? Onko sinulla enää muita läheisiä, joihin voisit turvautua, että pääsisit jaloillesi? Voimia taisteluun elämäsi puolesta.

    • Hae apua ja äkkiä

      Lue aloittaja sellainen kirja kuin Sata tapaa tappaa sielu, Arja Lehtisaari & Tuija Välipakka.

      Yksin tuollaista elämää ja suhdetta ei jaksa kukaan, tai vain henkisesti hyvin vahva, joten hae apua ja tukea, toimintamalleja ja -tapoja, joilla pääset jutun henkiseksi herraksi ja saat itsesi siitä irti. Sinun ei kuulu olla miehen ongelmien ja sairauden purkautumisreitti.

    • oppeliini1

      Joko sinä viet lapsesi turvaan nyt heti tai saat kärsiä lopun elämääsi syytoksistä että et vienyt heitä turvaan. Oma elämäsi todennäkoisesti tulee jäämään lyhyeksi kuitenkin: tuo peto saa aikaisesksi se että sinut viedään jalat edellä, lastesi nähden kodistasi.

      Tuo manipuloiva peto on saatava eroon sinusta ja lapsistasi. Maksoi mitä maksoi.

      Puhumisesi ovat puhutut! Nyt on tekojen aika!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe