Kauanko perintö näkyy papereissa?

Miten on

Sain kolme vuotta sitten 75 tonnin perinnön. Silloin olin töissä, puolitoista vuotta sitten jäin työttömäksi. Saan vielä puoli vuotta ansiosidonnaista, sitten tipun työmarkkinatuelle. Saanko silloin myös toimeentulotukea vuokraan? Tilillä ei ole rahaa eikä minulla ole omaisuutta. Voiko sossu jotenkin laskea että minulla pitäisi vielä olla jäljellä kymmeniä tuhansia perintöä ja sillä perusteella evätä toimeentulotuen?

15

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuolet näppejä

      Sosiaalitoimisto näkee suoraan verottajalta verotiedot viiden vuoden ajalta joten he tietävät perinnöstäsi. Et tule saamaan euroakaan toimeentulotukea, tuskin edes työmarkkinatukeakaan.

      • uskokaa jo

        Työmarkkinatukeen ei vaikuta rahat tilillä.Täytyy vain olla työnhakijana.Korkotulot ainoastaan.


      • Ilmaista rahaa
        uskokaa jo kirjoitti:

        Työmarkkinatukeen ei vaikuta rahat tilillä.Täytyy vain olla työnhakijana.Korkotulot ainoastaan.

        Heh-heh, eikä toimeentulotukeen vaikuta piironginlaatikossa olevat viidensadan euron seteliniput...


      • Tili tyhjäksi
        Ilmaista rahaa kirjoitti:

        Heh-heh, eikä toimeentulotukeen vaikuta piironginlaatikossa olevat viidensadan euron seteliniput...

        Kun saa ansiosidonnaista niin silloin pitää tili tyhjentää viimeistä euroa myöten kaikista säästöistä sillä ne vaikuttavat toimeentulotukeen. Sitä ei saa ennen kuin säästöt on käytetty.


      • AlejandroJotorovski

        Itse sain 4000e perintöä ja koska vetäisin tilin tyhjäksi ja odotin 2kk niin ei tilitiedoissa näkynyt mitään. Sossulta on tullut rahaa ihan normaalisit.


      • Ansi***
        Tili tyhjäksi kirjoitti:

        Kun saa ansiosidonnaista niin silloin pitää tili tyhjentää viimeistä euroa myöten kaikista säästöistä sillä ne vaikuttavat toimeentulotukeen. Sitä ei saa ennen kuin säästöt on käytetty.

        Ei ansiosidonnainen ole sama kuin toimeentulotuki eikä ansiosidonnaisessa kysytä mitään rahoja, ainostaan että saako jostain tuloja, eli että onko sillä hetkellä työssä.
        Toimeentulotuki on eri asia. Sitä maksaa sosiaalitoimi ja se on viimesijainen tulomuoto.
        Ansiosidonnaista maksaa ammattiliittojen työttömyyskassat kunhan kuuluu johonkin liiton työttömyyskassaan ja täyttää työssäolokriyteerit, eli on tehnyt riittävästi töitä jotta on oikeutettu tähän ansiosidonnaiseen, joka lasketaan ansioiden mukaan.
        Mitä enemmän on tienannut sitä parempi ansiosidonnainen.


    • 7722,

      miksi pitää tili tyhjäksi kun anssia saa... mää oon sanut jo yli 5 v.anssia eikä kukaa ole tiliä kysellyt ....on siellä rahaa riittävästi, jää vielä jälkeenikin.

    • ....................

      Jos minä olisin saanut 75tonnia perintöä olisin ostanut asunnon enkä asuisi vuokralla enää.

    • 16+6

      Noin vanha perintö ei näy enää uusimmassa verotustodistuksessa jos olet sen saanut tilillesi rahana 3 vuotta sitten, joten sosiaalitoimi ei sitä saa selville kuinka paljon olet perinyt.

      • Kohta ovat ovella

        Jumalauta, aloittajalla on kymmeniä tuhansia jemmassa ja hakee toimeentulotukea, se on rikos, törkeä petos! Poliisi on sellaisesta kiinnostunut, tuollainen rikollinen lähtee lusimaan.


    • hapsis1

      Luulisin ettei vaikuta jos olet jo rahasi "tuhlannut" ja ne EIVÄT NÄY TILIOTTEESSA, jonka viet soskulle. Heille pitää osoittaa että olet köyhä. Perinnöstä voi olla että pitää heille ilmoittaa mutta sano samalla että rahat on jo tuhlattu.

      Tosin jollain muulla saattaa olla täysin faktatietoa ja lakipykälätkin näyttää mihin voit vedota.

      Se on faktaa että jos rahaa löytyy tililtäsi tai helposti myytävästä omaisuudesta niin silloin sinun tulee elää sillä perintörahalla niin pitkälle kuin pääset.

      • 0hm0

        No eivät ne perinnöt ja palkat sossulle kuulu jotka ovat vuosien takaista historiaa.

        Se sitten kuuluu jos ne rahat ovat osakkeina tai rahastoissa jne.

        Sekin kuuluu jos omistaa kesämökin tai metsää.


      • trdjdrjdsrj
        0hm0 kirjoitti:

        No eivät ne perinnöt ja palkat sossulle kuulu jotka ovat vuosien takaista historiaa.

        Se sitten kuuluu jos ne rahat ovat osakkeina tai rahastoissa jne.

        Sekin kuuluu jos omistaa kesämökin tai metsää.

        Eikä sulle kuulu työssäkäyvien selkänahasta revityt sossun rahat jos sulla on perintöä jolla kykenet itsesi elattamaan.


    • Näin se vain on

      "Perinnöstä voi olla että pitää heille ilmoittaa mutta sano samalla että rahat on jo tuhlattu."

      Jos perintö on tuhlattu ei sitä tarvitse ilmoittaa. Ei fattaa kiinnosta mitä joskus on ollut, sitä kiinnostaa mitä omaisuutta tai säästöjä on silloin kun tukea hakee.

      • Moon samanlaanen!

        Uskon että aloittajalla on jemmassa melkein koko tuo perintö :) mutta vittuako me siitä kukaan ja hyvä jos jollakin on edes rahaa :) on aina hyvä jos sossu pystyy vedättämään ja mielummin kunnolla :) aloittajalle haluan sanoa että nautin salaa elämästä ja tee vuosittain kunnon lomia ja nosta kaikkia tukia mitä ikinä sinulla on oikeus saada :) HYVÄ!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe