Armolahjat

entietiedä

Mistä sen tietää minkä armonlahjan on saanut?
Kun olen laittanut kädet lapsen päälle ja rukoillut, oon tuntenut selässä ja käsissä Pyhän Hengen voiman.. voiko siis olla parantamisen armolahja tai jotain?

39

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä sen tietää koska on armolahja,seurakunnassa heille tulee kehotus tehdä tai todistaa, selitta kieliä.
      Netin välityskellä ei pysty sitä sanomaa on parantamisen armolahja tai ei ainoastaa kun henkilö siinä hekessä terveeksi tulee.

      entietiedä

      • puupappi

        Käsittääkseni Jumala voi tehdä ihmeellisiä asioita kauttamme, vaikka meillä ei olisi kyseistä armolahjaa. Armolahjilla saa ja pitää toimia uskomme määrän mukaan. En ole opettaja, mutta laitan tähän parit Raamattu tunnit:

        http://ristintie.com/files/Kokkonen-Olavi-Hengen-ilmoitus-100301-Sjoki.mp3

        http://ristintie.com/files/Kokkonen-Olavi-Kristityn-vapaus-300785-Lahti.mp3

        http://ristintie.com/files/Karppinen-Pauli-Profetian-henki-060292-osa-1.mp3

        http://ristintie.com/files/Karppinen-Pauli-Profetian-henki-060292-osa-2.mp3

        http://ristintie.com/files/Karppinen-Pauli-Profetian-henki-130292-osa-3_ced2e41e.mp3


      • puupappi kirjoitti:

        Käsittääkseni Jumala voi tehdä ihmeellisiä asioita kauttamme, vaikka meillä ei olisi kyseistä armolahjaa. Armolahjilla saa ja pitää toimia uskomme määrän mukaan. En ole opettaja, mutta laitan tähän parit Raamattu tunnit:

        http://ristintie.com/files/Kokkonen-Olavi-Hengen-ilmoitus-100301-Sjoki.mp3

        http://ristintie.com/files/Kokkonen-Olavi-Kristityn-vapaus-300785-Lahti.mp3

        http://ristintie.com/files/Karppinen-Pauli-Profetian-henki-060292-osa-1.mp3

        http://ristintie.com/files/Karppinen-Pauli-Profetian-henki-060292-osa-2.mp3

        http://ristintie.com/files/Karppinen-Pauli-Profetian-henki-130292-osa-3_ced2e41e.mp3

        Tuo mua aina ihmetyttää, miksi ne jumalat tarvii ihmisen välikappaleekseen, ihan niinku itsemurhapommittajat. Ei kertakaikkiaan kykene kaikkivaltias ihan omin kaikkivaltiaan voimin tekemään haluamiaan toimintoja.


      • he-ma kirjoitti:

        Tuo mua aina ihmetyttää, miksi ne jumalat tarvii ihmisen välikappaleekseen, ihan niinku itsemurhapommittajat. Ei kertakaikkiaan kykene kaikkivaltias ihan omin kaikkivaltiaan voimin tekemään haluamiaan toimintoja.

        Et tiedä että ihminen on jumalan työ tover jota häneen uskovat palvelevat han enkelitki Jumalaa.
        Ei ole kykenemisetä kiini.


      • kuulija1 kirjoitti:

        Et tiedä että ihminen on jumalan työ tover jota häneen uskovat palvelevat han enkelitki Jumalaa.
        Ei ole kykenemisetä kiini.

        Kyllä se vain kyvytön on se sun jumala. Ei olematon pysty mitään tekemään, mieleltään sairaat uskovaiset vaan luulevat juttelevansa tämän mielikuvitusolennon kanssa ja saavansa toimintaohjeita.

        Ette eroa talibaneista millään lailla. Kunhan vaan joku kiihottaa teidän uskovaista mieltänne, niin samat tavat omaksutte ihan vilahduksessa, koska se on mielikuvitusjumalanne tahto.


      • he-ma kirjoitti:

        Kyllä se vain kyvytön on se sun jumala. Ei olematon pysty mitään tekemään, mieleltään sairaat uskovaiset vaan luulevat juttelevansa tämän mielikuvitusolennon kanssa ja saavansa toimintaohjeita.

        Ette eroa talibaneista millään lailla. Kunhan vaan joku kiihottaa teidän uskovaista mieltänne, niin samat tavat omaksutte ihan vilahduksessa, koska se on mielikuvitusjumalanne tahto.

        Tekihän tämä maaimankin sinut kanssa soi sulle elämän. Olen sidoksissa omaan minääsi etkä näe ympärillesi. luonto viheriö joka ikinen kevät koska niin on alussa sanottu.


      • kuulija1 kirjoitti:

        Tekihän tämä maaimankin sinut kanssa soi sulle elämän. Olen sidoksissa omaan minääsi etkä näe ympärillesi. luonto viheriö joka ikinen kevät koska niin on alussa sanottu.

        Vittu jos jumala, mikä tahansa minut mukamas loi, niin tappakoon enneko saan tämän lauseen loppu ja lähetettyä. Kyvytön, olematon on sun jumalasi. Kato vaan, saan tämän lähetettyä ja sun jumalasi ei pysty siihen puuttumaan. Sitä mielikuvitusjumalaasi ei ole olemassa.... se jumalasi on paskahousu, impotentti runkkari... odotellaan vielä hetki.... vittu, nyt yskittää... taidan käydä tupakalla ja nussia tuota lammasta... hyi helevetti, nyt mulkku haisee ihan lampaan perseelle, se taisi olla pässi... nyt paina pässin perseen jälkeen tuota lähetä nappia..


    • ap.

      No eilen illalla poikani itki korvakipua.
      Meillä oli tietenki lääkkeet loppu.
      No koin että voisin rukoillakin, ja rukoillessa tunsin Pyhän Hengen voimaa ja särky lähti.
      Olin iloinen!
      Mutta...jonkun ajan päästä se särky tuli kovempana takas!
      Rukoilin ja rukoilin, mut ei helpottanu.
      Mä turhauduin ja teki mieli itkeä, koska tiedän korvakivun olevan todella ilkeetä.
      No menin sänkyyn pettyneenä...mut sitten ajatuksissa välähti että pitäis pyytää poika viereen nukkumaan.
      No hän tuli viereen ja otin häntä sitten kädestä kiinni...
      Ja tunsin miten Pyhä Henki tuli meiän ylle.
      Poika nukahti ja nukku koko yön hyvin!

      Tässä sitten jatkoin kirjan lukemista, taivaallisesta miehestä.
      Ja tuli kohta missä hän kertoo miehestä josta demoni ei suostunu lähtemään, vaikkamonta tuntia rukoilivat!
      Mutta kun joutuivat luovuttamaan ja lopettivat rukoilun, tuli Pyhä Henki niin voimallisesti sen riivatun ylle, että demoni lähti sillä sekunnilla.

      Ja kun mä luin ton kohan, ni mä tajusin, että niin Jumala paransi poikanikin, kun itse lakkasin yrittämästä.

      • ap.

        "Kun meidän omat voimamme kuluvat loppuun, se ei merkitse tappiota vaan joutumista Jumalan rajattomien mahdollisuuksien varaan. Kun siis olemme itsessämme heikkoja, olemme Herrassa väkeviä."


      • Puoskari.
        ap. kirjoitti:

        "Kun meidän omat voimamme kuluvat loppuun, se ei merkitse tappiota vaan joutumista Jumalan rajattomien mahdollisuuksien varaan. Kun siis olemme itsessämme heikkoja, olemme Herrassa väkeviä."

        Korvakipu voi johtua siitä, että lapsesi piti kaikkia ajatuksia ominaan?


      • Näin. Seuraavan kerran et sit ollenkaan lähde kohti terveyskeskusta, koskanse olisi sinun uskosi halventamista. Uskosi lakkaamolemasta siinä vaiheessa kun kätesi hamuaa terveyskeskuksen ovea. Jeesus, jumala, ja pyhä haiseva henkäys huomaavat heti, että olet heidät hyljännyt ja merkkaavat sinullemalimman helvetin helvetin helvetin hiiliosaston. Vielä kun julmasi ottaa huomioon valehtelusi tässä kommentissa, voisin kolmen pojan isänä sanoa, että perseesi tulee olemaan pirun ja mun leikkikalu koko iäisyyden.

        Met olemma hyviä kamuja tuon pirun kanssa, mut kun mä olen tämmönen alfauros, niin se yleensä kääntää takapuolensa mulle alistumisen merkiksi.


      • aikuistuminenkovaikeaa
        he-ma kirjoitti:

        Näin. Seuraavan kerran et sit ollenkaan lähde kohti terveyskeskusta, koskanse olisi sinun uskosi halventamista. Uskosi lakkaamolemasta siinä vaiheessa kun kätesi hamuaa terveyskeskuksen ovea. Jeesus, jumala, ja pyhä haiseva henkäys huomaavat heti, että olet heidät hyljännyt ja merkkaavat sinullemalimman helvetin helvetin helvetin hiiliosaston. Vielä kun julmasi ottaa huomioon valehtelusi tässä kommentissa, voisin kolmen pojan isänä sanoa, että perseesi tulee olemaan pirun ja mun leikkikalu koko iäisyyden.

        Met olemma hyviä kamuja tuon pirun kanssa, mut kun mä olen tämmönen alfauros, niin se yleensä kääntää takapuolensa mulle alistumisen merkiksi.

        Kuinka sääliksi tosiaan käykään poikiasi ja miten hirvittävää,että et näe itseäsi rakkauden silmin :( saattaisit löytää avun ongelmiisi.


    • Pakstori.

      Ei Jumalan palvelija tarvitsee muuta armolahjaa kuin kyvyn sanoa sanoja. "Jos uskoisitte, voisitte sanoa tällekin vuorelle, heittäydy tuonne, ja kaikki olisi teille mahdollista, Jumalan Sanalle on kaikki mahdollista, mutta kaikki siitä ei ole totta, ennenkuin se rakennetaan". Ylimääräisiä superaisteja jos haluaa, niin se on tavallista, mutta niistä ei ole yleensä kuin ylimääräistä ajankulua ja TUSKAA! Jos Parantaja on, niin parantaja ei paranna sillä, että tulee itsekin sairaaksi, ei siitä parantumisesta ole hyötyä, vain siitä on, että vanhukset kuolevat ja vauvat jäävät elämään....

    • Humala-Jumala.

      Eli kyllähän ihmiselle humalassa tapahtuu vaikka mitä kummia, ei muuta konstia superaisteihin vieläkään ole....."Päissään", ollessaan, kukaan tiedä, kenen pähän siinä näkee, ei pimeydellä ole etäisyyksiä, ja ajatukset ja muut harhat voivat pettää, vaikka näkisin harhan häenstä, ei kannata äänestä tai harhasta tunnistaa varmasti henkilöä, vaan muista humalaharhan käytöspiirteistä.

    • Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa teitä kaikkia tervehdin,

      Minulla on joitakin armolahjoja suotu sanottavaksi saamani sanoman hyväki Herran ja Jumalan palvelija kun olen.

      Mutta yhteenkään lahjaan ei liity mitään tuollaisia tuntemuksia, joista täälläkin mainitaan ja tuntuukin, että monesti ihmiset etsivät juuri niitä tuntemuksia näissä uskon asioissa ja jakavat niitä siten ilolla toisilleen.

      Mutta onko Raamatussa yhtään esimerkkiä tällekkään käyttäytymiselle? Ei taida olla, mutta ei se ihmisiä estä tekemästä niin, sillä omien mieltymystensä mukaan on ihminen alkanut kulkemaan ja päättämään mikä uskoon kuuluu ja mikä ei.

      Älkää siis enään etsikö mitään tuntemuksia uskosta, vaan Jumalan ja Herran tuntemista. Ja olkaa pyhiä, sillä Jumala on pyhä.

      Kehoituksen sana

      Mikko Ainasoja

      Jahven, sekä Herran Jeesuksesn Kristuksen palvelija ja valittu opettaja

      • Amen

        Amen


      • sinäkösenpäätät

        Voi liittyä tuntemuksia, tai olla liittymättä. Miten Herran Henki kulkee...


      • sinäkösenpäätät kirjoitti:

        Voi liittyä tuntemuksia, tai olla liittymättä. Miten Herran Henki kulkee...

        Toki kaikkeen liittyy tuntemuksia jossain määrin, mutta jos joku janoaa näitä tuntemuksia, niin eikö hän toimi väärin motivein, ja kysele väärää henkeä?

        Armolahjat, eivät ole sitä varten että niillä viihdytetään ihmisiä.


    • Pyhä Henki

      Pyhän Hengen pilkaa, ett saa anteeksi! Muista tämä!

    • haloo sekopäät

      Tässä vähän pyhän hengen pilkkaa: kuules pyhä henki, haista sinä p a s k a!

      Ja sitten vakavaa asiaa teille sekopäille:

      Jos lapsenne on sairaana, nin RUKOILEN teitä että viekää se lapsi lääkäriin. Sitten kun sinä ITSE olet sairaana niin silloin voit kokeilla noita kaikkia taikatemppuja. Jos rukous ei auta niin kokeile sanoa "ananasakäämä" kolme kertaa.

      • Niinsevainon

        Tietenkin he vievät lapsensa heti lääkäriin,mutta vasta kun lääkärien hoito ei auta,laittavat toivonsa Jumalaan.Jumala ei tosin paranna ihmisten sairauksia,muutoin kuin synnin sairautta.Alkutekstin mukaan synti on sairaus..


      • kylläJumalaparantaaheti

        AINA ensin kannattaa heti rukoilla parantumista. Tietysti lääkäri on myös Jumalan lahja ihmiskunnalle, Rukouksen takia ei saa kenenkään hoito viivästyä, kaikkein parasta rukoilla ja SAMALLA viedä sinne lekuriin!!!
        Ei rukous mikään taikatemppu ole. Se on sydämestä ja sielusta nouseva hätä, joka tähtää avun saamiseen. Valitettavasti aina lääketiede ei pysty auttamaan.
        Joskus sen jälkeen rukouskaan ei auta. Ainakaan sillä tavalla, kuin ihminen sen ymmärtää. Joskus Jumala vastaa toisella tavalla, mikä on ihmiselle vierasta.
        Potilas saakin lopullisen parantumisen,kuoleman.


    • Raamatusta

      Kristuksen rakastaminen on jo itsessään tärkeä armolahja.

    • Näkökulmaa

      lapsena ollessa oli korvakipu,ja muistan että kipu oli kovaa ja särky.Pappa puhalsi korvaani tupakinsavua jotta kipu helpottuu.Niin vanha kansa yritti hoitaa lasta.Veivät kyllä lääkäriinkin melko pian.Psykologinen merkitys sillä oli, se että välitettiin ja rakastettiin.Inhoan muuten sanaa kokea,koska se viittaa minusta siihen,että uskoa pitää kokea ja nähdä,kuin saada hurmatiloja ym.Käytän itse sanaa tunsin,sillä ei Jumala anna kokemuksia vaan niitä tahtoo antaa saatana.Kyllä Herran läsnäoloa voi tuntea,olen tuntenut niin joskus itsekin.Tosin hyvin harvoin,ehkä kolmesti eläissäni 57 vuoden aikana.En hyppelehtinyt,leikkinyt sikaa tai muuta eläintä,vaan kaikki sujui rauhassa ja rauhallisestiLapsena näin kauniin unen taivaasta,johon sisältyi hyvä tunnekin.Se olikin kaunein näkemäni uni vaikken muutoin kaikkia uniani muista.On varmaan uskovia lähellä herraa ja pyhityselämässään pitkälle päässeet jotka tuntevat herran läsnäoloa useinkin,monet teeskentelevät,ja sen huomaa heistä.Viimeksi kun Jumala minulle puhui niin että kuulin oli silloin kun hän julisti alkavan kurituksen,.Sen jälkeen menetinkin kaikki,koko omaisuuteni,kotini,läheiseni,ja jäljelle ei jäänyt yhtään mitään.Koinko siis vain tunsinko?Kyyneltäkään en suostunut vuodattamaan tapauksen johdosta.Se mikä ei tapa,se vahvistaa.Aivan kuin laulussa "Elän vieläkin,en suostu kuolemaan".Toivon,ja rukoilen kaikille onnellista loppuelämää,ilman suurempia kärsimyksiä ja vaivoja.Myönnän etten kykene näkemään Herra Jumalaa rakastavana isänä,ja se saattaa myös johtua oman isäni rakkaudettomuudesta.jÄitiäni ja mummoani muistelen lämmöllä,myös vaariani.isän puolelta.Äidin puolen vaarini juotti minut humalaan oltuani 3 vuotias.Ensimmäinen kunnon kännini ehkä kuitenkin liian nuorena.Semmosta se oli silloin,ja semmosta se on nytkin.Ei mitään uutta auringon alla.On se hyvä puoli elämänkokemuksissani,että mitään kuoltuani en jää kaipaamaan,ja tervehdin kuolemaa vapauttajana,olkoonkin sitten niin etten saa paratiisissa elää,mutta kuolen kuitenkin lopulta vaikka viimeisen tuomion jälkeen.Se on toinen kuolema kun myös henki tuhotaan lopullisesti,ja kaikki tietoisuus loppuu ikuisesti.

      • kerettiläinen---

        >>On se hyvä puoli elämänkokemuksissani,että mitään kuoltuani en jää kaipaamaan,ja tervehdin kuolemaa vapauttajana,olkoonkin sitten niin etten saa paratiisissa elää,mutta kuolen kuitenkin lopulta vaikka viimeisen tuomion jälkeen.Se on toinen kuolema kun myös henki tuhotaan lopullisesti,ja kaikki tietoisuus loppuu ikuisesti.<<

        Miksi sinä et saa elää paratiisissa?


      • Näkökulmaa
        kerettiläinen--- kirjoitti:

        >>On se hyvä puoli elämänkokemuksissani,että mitään kuoltuani en jää kaipaamaan,ja tervehdin kuolemaa vapauttajana,olkoonkin sitten niin etten saa paratiisissa elää,mutta kuolen kuitenkin lopulta vaikka viimeisen tuomion jälkeen.Se on toinen kuolema kun myös henki tuhotaan lopullisesti,ja kaikki tietoisuus loppuu ikuisesti.<<

        Miksi sinä et saa elää paratiisissa?

        Ei sinne paratiisiin pääsy ole niin itsestään selvää kuin monet väittää.Viimeisellä tuomiollahan monet ovat varmoja pelastuksestaan,ja sanoivat tehneensä monta voimallista tekoa Kristuksen nimessä,mutta Jeesus sanoi heille"menkää pois minun edestäni te kirotut,siihen iänkaikkiseen tuleen joka on valmistettu saatanalle ja hänen enkeleilleen"Jeesus sanoi myös ettei heitä tunne..Rohkenen väittää että pelastuminen on äärimmäisen vaikeaa.Eniten tallattu portti on portti joka vie taivaaseen,mutta kaikki eivät sinne pääse,heille laitetaan elämään niin suuret esteet ettei heidän voimansa riitä niitä kaatamaan.He rukoilevat apua Jumalta,tekevät parannuksen,tekevät kaikkensa löytääkseen herran,mutta koska eivät ole valittuja ei heillä ole mitään toivoa.Ehkä heidät laitetaan erämaahan 40 vuodeksi jossa saatana saa rusikoida vapaasti,ja monien voimat loppuvat.Ei se tarkoita että he ryhtyvät kapinaan.He ovat vain määrättyjä ulkopuolisiksi jo ennen maailman perustamista.Monet heistä menettävät toivonsa,ja surmaavat epätoivossaan itsensä,Suomi onkin johtava maa itsemurhissa.Elämä on elettävä lopuun asti sillä mitä on annettu,vaikka ei sitten muuta kuin saatanan enkelin rusikoimana.Teitpä sitten oikein tai väärin aina teit väärin.Ei siinä ole kannustusta,mutta silti monet yrittävät tehdä oikein.Jumalan näkökulmasta ihmisten parhaimmatkin teot ovat kuin saastainen vaate.Parempi on silti ja pienemmän riesan tiekin tehdä enemmin hyvää kuin pahaa.Toivottavasti tämä herättää keskustelua.


      • Näkökulmaa

        Tässä valituista parikin kohtaa.Sitten vihan astoista.Onko siis kyse valinnasta,ja onko edes mahdollista valita,jollei kuulu itse valittuihin alkujaankaan?Jeesuksen sanojen mukaan Jumala antaa hänelle ne ihmiset jotka kristus varjelee pelastukseen asti.,jotka on edeltä valmistanut kirkkauteen.Hän ei siis varjele muita kuin ne jotka Jumala on antanut varjeltaviksi.Ymmärrättekö nyt tuon tekstini minkä edellä kirjoitin valtuista?

        Matt. 7:13 Käykää sisään ahtaasta portista, sillä se portti on lavea ja tie on leveä, joka johtaa tuhoon, ja niitä on paljon, jotka käyvät sisään siitä,
        Matt 7:14 mutta se portti on ahdas ja tie on kapea, joka johtaa elämään, ja harvat ovat ne, jotka käyvät siitä sisään.

        Joh. 17:12 Kun minä olin heidän kanssaan maailmassa, niin minä pidin heistä huolta sinun nimessäsi; ne, jotka sinä annoit minulle, heidät minä varjelin, eikä heistä tuhoudu kukaan muu kuin se yksi, hävityksen poika, jotta kirjoitukset kävisivät toteen.

        Room. 9:22 Entäpä jos Jumala, joka haluaa näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on kärsinyt pitkämielisesti vihan astioita, jotka ovat valmiita tuhoon,
        Room. 9:23 että hän siten tekisi tunnetuksi kirkkautensa rikkaudet laupeuden astioissa, jotka hän oli edeltä valmistanut kirkkauteen,
        Room. 9:24 ja joiksi hän meidät on kutsunut, eikä vain juutalaisista vaan myös pakanoista?!

        apoleia ἀπώλεια [apooleia]

        Sana apooleia (kadotus, hävitys, tuho) esiintyy Uudessa testamentissa 20 kertaa. Sitä käytetään mm. puhuttaessa jumalattomia ja syntisiä kohtaavasta tuomiosta. Jotkut ymmärtävät kadotuksen tarkoittavan silloin tuhoutumista ja häviämistä, ruumiin ja sielun kuolemaa, jonka jälkeen ihmistä ei ole enää olemassa. Toiset ymmärtävät tämän sanan tarkoittavan ihmisen ikuista turmeltunutta tilaa ja hukkaan joutumista, kadotusta siinä mielessä, että kadotettu joutuu elämään tietoisessa tilassa ja erossa rakastavasta Jumalasta. Tästä ja sovittamattomista synneistä aiheutuu tuskaa, vaivaa, ahdistusta, kipua ja kärsimystä, joista Raamattu näyttäisi puhuvan kadotettujen [tuhottavien] osana. (Ilm 20:10; 14:9-11; Luuk 19:16-31; Dan 12:2.) Viimeaikainen sanantutkimus on kuitenkin tukenut näkemystä, jonka mukaan "tuhoon tuomitut" saavat surmansa ja heidän ruumiinsa hävitetään polttamalla, niin että heistä ei jää enää muistoa maan päälle. He lakkaavat olemasta (ns. annihilaatio-oppi).


      • kerettiläinen---

        >>Rohkenen väittää että pelastuminen on äärimmäisen vaikeaa.Eniten tallattu portti on portti joka vie taivaaseen,mutta kaikki eivät sinne pääse,heille laitetaan elämään niin suuret esteet ettei heidän voimansa riitä niitä kaatamaan.<<

        Olet oikeassa, että pelastuminen on äärimmäisen vaikeaa, mutta se ei johdu siitä, että meille laitetaan elämässä niin suuret esteet, että omat voimat ei riitä niitä kaatamaan. Uskossa on kyse elämän luovuttamisesta Jumalalle täysin, oman tahdon luovuttaminen ja itselle kuoleminen...tapahtuipa meille mitä tahansa...
        Ainakin minä näen sen niin, että tässä on suurin este pelastumiselle, että tahdomme olla oman elämämme herroja, vaikka meidän pitäisi jättää itsemme ja elämämme kokonaan Jumalalle...
        Eivät meidän tekomme ratkaise pelastusta, vaan Jeesuksen teot. Hän täytti lain ja eli täysin Jumalan tahdon mukaan ja me pelastumme uskomalla siihen, että Hän on maksanut meidänkin syntivelkamme, koska me emme siihen koskaan itse pysty. Kuten sanoit, Jumalan näkökulmasta meidän parhaimmatkin tekomme ovat kuin saastainen vaate...ne eivät koskaan kelpaa Jumalalle, vaikka mitä tekisimme. Me olemme itsessämme täysin hedelmättömiä Jes.54 ja sen tunnustaminen johtaa siihen, ettemme itse yritäkään kaataa niitä esteitä, koska emme siihen omassa voimassa kykene.

        Jeesus esitti vertauksen, joka kuvaa mielestäni hyvin tätä, mitä yritän sanoa.

        Luuk.14
        28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
        29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
        30 sanoen: "Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi"?
        31 Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
        32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
        33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

        Paholainen tulee meitä vastaan "kahdellakymmenellä tuhannella", eikä meillä ole mitään mahdollisuutta voittaa häntä "kymmenellä tuhannella", joten ainoa mahdollisuus on antaa Jumalan taistella puolestamme...
        Paholainen yrittää kuitenkin saada meidät luovuttamaan, joten ainoa, mitä voimme tehdä, on riippua Jumalassa kiinni...aivan niin kuin Jeesuskin teki, kun Hän tunsi itsensä Jumalan hylkäämäksi Mark.15:34, Hän ei kuitenkaan irrottanut otettaan, vaan huusi suurella äänellä: " Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni" Luuk.23:46. Tämä on se "Jaakobin paini", joka meidän kaikkien on käytävä, mutta kun emme luovuta, vaan katsomme Jeesukseen, joka on voittanut paholaisen ja lunastanut meidät kuoleman vallasta, niin mekin saamme kerran käydä voittajana perille Hänen kanssaan.
        Joten tahdon rohkaista Sinua, koska olen varma siitä, ettet sinä ole "määrätty ulkopuoliseksi jo ennen maailman perustamista". Kaikella on oma tarkoituksensa ja Jumala voi kääntää suuret murheet ja menetyksetkin palvelemaan omia tarkoituksiaan, kun vain jätämme itsemme Hänelle ja suostumme kulkemaan sitä tietä, jonka Hän on jo edeltä valmistanut meille. Siunausta ja toivoa tahtoo Sinulle toivottaa eräs kerettiläinen.


      • Näkökulmaa
        kerettiläinen--- kirjoitti:

        >>Rohkenen väittää että pelastuminen on äärimmäisen vaikeaa.Eniten tallattu portti on portti joka vie taivaaseen,mutta kaikki eivät sinne pääse,heille laitetaan elämään niin suuret esteet ettei heidän voimansa riitä niitä kaatamaan.<<

        Olet oikeassa, että pelastuminen on äärimmäisen vaikeaa, mutta se ei johdu siitä, että meille laitetaan elämässä niin suuret esteet, että omat voimat ei riitä niitä kaatamaan. Uskossa on kyse elämän luovuttamisesta Jumalalle täysin, oman tahdon luovuttaminen ja itselle kuoleminen...tapahtuipa meille mitä tahansa...
        Ainakin minä näen sen niin, että tässä on suurin este pelastumiselle, että tahdomme olla oman elämämme herroja, vaikka meidän pitäisi jättää itsemme ja elämämme kokonaan Jumalalle...
        Eivät meidän tekomme ratkaise pelastusta, vaan Jeesuksen teot. Hän täytti lain ja eli täysin Jumalan tahdon mukaan ja me pelastumme uskomalla siihen, että Hän on maksanut meidänkin syntivelkamme, koska me emme siihen koskaan itse pysty. Kuten sanoit, Jumalan näkökulmasta meidän parhaimmatkin tekomme ovat kuin saastainen vaate...ne eivät koskaan kelpaa Jumalalle, vaikka mitä tekisimme. Me olemme itsessämme täysin hedelmättömiä Jes.54 ja sen tunnustaminen johtaa siihen, ettemme itse yritäkään kaataa niitä esteitä, koska emme siihen omassa voimassa kykene.

        Jeesus esitti vertauksen, joka kuvaa mielestäni hyvin tätä, mitä yritän sanoa.

        Luuk.14
        28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
        29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
        30 sanoen: "Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi"?
        31 Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
        32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
        33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

        Paholainen tulee meitä vastaan "kahdellakymmenellä tuhannella", eikä meillä ole mitään mahdollisuutta voittaa häntä "kymmenellä tuhannella", joten ainoa mahdollisuus on antaa Jumalan taistella puolestamme...
        Paholainen yrittää kuitenkin saada meidät luovuttamaan, joten ainoa, mitä voimme tehdä, on riippua Jumalassa kiinni...aivan niin kuin Jeesuskin teki, kun Hän tunsi itsensä Jumalan hylkäämäksi Mark.15:34, Hän ei kuitenkaan irrottanut otettaan, vaan huusi suurella äänellä: " Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni" Luuk.23:46. Tämä on se "Jaakobin paini", joka meidän kaikkien on käytävä, mutta kun emme luovuta, vaan katsomme Jeesukseen, joka on voittanut paholaisen ja lunastanut meidät kuoleman vallasta, niin mekin saamme kerran käydä voittajana perille Hänen kanssaan.
        Joten tahdon rohkaista Sinua, koska olen varma siitä, ettet sinä ole "määrätty ulkopuoliseksi jo ennen maailman perustamista". Kaikella on oma tarkoituksensa ja Jumala voi kääntää suuret murheet ja menetyksetkin palvelemaan omia tarkoituksiaan, kun vain jätämme itsemme Hänelle ja suostumme kulkemaan sitä tietä, jonka Hän on jo edeltä valmistanut meille. Siunausta ja toivoa tahtoo Sinulle toivottaa eräs kerettiläinen.

        Kiitos rohkaisevista sanoista.Huomaan tekstisi olevan Pyhän hengen ispiroimaa sillä siinä ei ollut lainkaan tuomiota,vaan kehoitusta,rakkautta ja hyviä neuvoja.Mietin tekstiä jonka luin kolmesti ja sain lohtua.Siunausta sinulle.On onni saada jutella ihmisten kanssa jotka ovat lähellä Jumalaa,ja Jumala heissä:)


      • eiomassavoimasssa
        kerettiläinen--- kirjoitti:

        >>Rohkenen väittää että pelastuminen on äärimmäisen vaikeaa.Eniten tallattu portti on portti joka vie taivaaseen,mutta kaikki eivät sinne pääse,heille laitetaan elämään niin suuret esteet ettei heidän voimansa riitä niitä kaatamaan.<<

        Olet oikeassa, että pelastuminen on äärimmäisen vaikeaa, mutta se ei johdu siitä, että meille laitetaan elämässä niin suuret esteet, että omat voimat ei riitä niitä kaatamaan. Uskossa on kyse elämän luovuttamisesta Jumalalle täysin, oman tahdon luovuttaminen ja itselle kuoleminen...tapahtuipa meille mitä tahansa...
        Ainakin minä näen sen niin, että tässä on suurin este pelastumiselle, että tahdomme olla oman elämämme herroja, vaikka meidän pitäisi jättää itsemme ja elämämme kokonaan Jumalalle...
        Eivät meidän tekomme ratkaise pelastusta, vaan Jeesuksen teot. Hän täytti lain ja eli täysin Jumalan tahdon mukaan ja me pelastumme uskomalla siihen, että Hän on maksanut meidänkin syntivelkamme, koska me emme siihen koskaan itse pysty. Kuten sanoit, Jumalan näkökulmasta meidän parhaimmatkin tekomme ovat kuin saastainen vaate...ne eivät koskaan kelpaa Jumalalle, vaikka mitä tekisimme. Me olemme itsessämme täysin hedelmättömiä Jes.54 ja sen tunnustaminen johtaa siihen, ettemme itse yritäkään kaataa niitä esteitä, koska emme siihen omassa voimassa kykene.

        Jeesus esitti vertauksen, joka kuvaa mielestäni hyvin tätä, mitä yritän sanoa.

        Luuk.14
        28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
        29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
        30 sanoen: "Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi"?
        31 Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
        32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
        33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.

        Paholainen tulee meitä vastaan "kahdellakymmenellä tuhannella", eikä meillä ole mitään mahdollisuutta voittaa häntä "kymmenellä tuhannella", joten ainoa mahdollisuus on antaa Jumalan taistella puolestamme...
        Paholainen yrittää kuitenkin saada meidät luovuttamaan, joten ainoa, mitä voimme tehdä, on riippua Jumalassa kiinni...aivan niin kuin Jeesuskin teki, kun Hän tunsi itsensä Jumalan hylkäämäksi Mark.15:34, Hän ei kuitenkaan irrottanut otettaan, vaan huusi suurella äänellä: " Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni" Luuk.23:46. Tämä on se "Jaakobin paini", joka meidän kaikkien on käytävä, mutta kun emme luovuta, vaan katsomme Jeesukseen, joka on voittanut paholaisen ja lunastanut meidät kuoleman vallasta, niin mekin saamme kerran käydä voittajana perille Hänen kanssaan.
        Joten tahdon rohkaista Sinua, koska olen varma siitä, ettet sinä ole "määrätty ulkopuoliseksi jo ennen maailman perustamista". Kaikella on oma tarkoituksensa ja Jumala voi kääntää suuret murheet ja menetyksetkin palvelemaan omia tarkoituksiaan, kun vain jätämme itsemme Hänelle ja suostumme kulkemaan sitä tietä, jonka Hän on jo edeltä valmistanut meille. Siunausta ja toivoa tahtoo Sinulle toivottaa eräs kerettiläinen.

        Kylläpä oli hyvä kirjoitus! Myös minua lohdutti suuresti. Näkökulmaalle siunattua elonaikaa ja Kristus kanssasi! Samoin Kerettiläiselle!


    • pomppija

      Eniten säälittää kaltoin kohdellut eläimet.Eläinkunta ei ole syyllinen ihmisen syntiinlankeemukseen,ja on epäoikeudenmukaista Jumalta sallia niiden kärsimykset.Jumala on aina viimekädessä vastuussa salliessaan pahaa tapahtua viattomille,ja se ei ole rakkautta,se on julmuutta.

    • Hei!


      Armolahjoista on ainakin 1 Kor 12 luvussa.

      Jumala vahvistaa ihmisen olemassa olevia kykyjä seurakunnan toiminnassa seurakunnan hyväksi.

      Täällä enemmän Raamatun jakeissa;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1


      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Hengenlahjat

      http://www.kirjaonline.com/product/400/hengen-lahjat-seurakunnassa
      Voiko jokainen uskova palvella Hengen lahjoilla? Teos on käytännönläheinen kuvaus siitä, miten Pyhän Hengen armolahjat toimivat seurakunnissa. Arasalo perustaa teoksensa tutkimusnäyttöön ja henkilöhaastatteluihin. Monille kysymys armolahjoista on kaikkein tärkeimmällä sijalla seurakunnan menestymistä ajatellen. Hengen lahjat vahvistavat seurakunnallista identiteettiä, ja ne koetaan avuksi hengellisessä toiminnassa.

    • hengenlahjat
    • Mirka_Rehellinen

      Uskonnot ovat saastuttaneet aivosi pahoin. Et hallitse mielikuvitustasi. Et tiedä mikä on totta ja mikä huuhaata. Mitään armonlahjoja ei ole olemassakaan.

      Olkaa rehellisiä, niin kuin me ateistitkin olemme. On kiva olla rehellinen.

    • hengenlahjat

      HUHTIKUUN HULINAT -15% ALENNUSTA
      ostostesi loppusummasta WWW.KIRJAONLINE.COM verkkokaupasta.
      Tarjous voimassa 1.4.15-30.4.15
      ALENNUKSEN SAAT koodilla 042015
      Tarkemmat ohjeet: http://www.kirjaonline.com/news/9/15-ale-huhtikuun-ajan

      http://www.kirjaonline.com/product/400/hengen-lahjat-seurakunnassa
      Teos on käytännönläheinen kuvaus siitä, miten Pyhän Hengen armolahjat toimivat seurakunnissa. Arasalo perustaa teoksensa tutkimusnäyttöön ja henkilöhaastatteluihin. Monille kysymys armolahjoista on kaikkein tärkeimmällä sijalla seurakunnan menestymistä ajatellen. Hengen lahjat vahvistavat seurakunnallista identiteettiä, ja ne koetaan avuksi hengellisessä toiminnassa.

    • kii5
    • zxyuiopå

      Mäkin sain lapsilta pienen lahjan ...ihan karkkia antoivat ! en nähnyt jumalaa enkä edes pää pirua saatanaa ...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4230
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4142
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      611
      3927
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2755
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2485
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      191
      1970
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1629
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe