Neurolepti-injektioista

6'3

Eräs tuttuni saa neuroleptejä injektiona. Häneltä lähtee koko ajan tukoittain hiuksia,ja hän on kaljuuntumassa.

21

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+16

      Hiustenlähtö kuuluu tunnetuihin mahdollisiin neuroleptien vaikutuksiin. Sitä aika vähän raportoidaan, ehkä henkilöt eivät usein hoksaa käyttämänsä neuroleptien yhteyttä asiaan...

    • 6'3

      Vuosia sitten hänelle annettiin tabletteina joitakin muita neuroleptejä, kun hän oli joko sairaalassa tai avohoidossa. Muistaakseni taisi olla sairaalassa. Nämä neuroleptit aiheuttivat sen,että hänen selkäydin oli tuhoutumassa. Hän meni erittäin huonoon kuntoon. Silloin alettiin puhumaan, että ehkä joku perheestä voisi luovuttaa hänelle selkäydintä. Mielestäni se oli järkyttävä tilanne. Se neurolepti kai lopetettiin hänellä,ja tilanne jotenkin korjaantui. Mutta tästä näkee,että neuroleptit eivät ole vaarattomia.

      • 9+15

        Mikään lääke ei ole vaaraton. Kaikki lääkkeet ovat pohjimmiltaan myrkkyjä, kyse on vain annostuksen suuruudesta.

        Itse syön kolmen neuroleptin komboa ja itseltänikin lähtee jonkin verran hiuksia. Tosin niitä on niin paljon ettei kaljuuntumisesta ole pelkoa.


    • Ei todellakaan

      Vai että selkäydin tuhoutunut... Ei taida sulla olla kaikki muumit laaksossa...

      • 6'3

        Ei ole tapahtunut minulle. Tapaus on totta. Ei ole keksitty. En viitsisi nimiä laittaa tähän.


      • F_d

        Kuinka sinä noin tarkkaan tiedät tapauksen,että pystyt sanomaan"ei todellakaan"? Onhän ainakin yksi neurolepti,joka vaikuttaa veren valkosolujen tuhoutumiseen. Ehkä kyseessä on sama neurolepti?


      • F_d

        Oletko mahdollisesti jonkun lääketehtaan edustaja?


      • F_d
        F_d kirjoitti:

        Oletko mahdollisesti jonkun lääketehtaan edustaja?

        Luepas "Ei todellakaan"- nimimerkki haittavaikutusluettelo jostakin neuroleptistä. Vaikka niitä ei kaikille tule,mutta joillekin kuitenkin tulee. Harvinaisempina haittavaikutuksina mainitaan eräästäkin neuroleptistä "äkkikuoleman vaara". Ihan tarkkaa sanamuotoa en muista,mutta suunnilleen noin.


      • 8+17
        6'3 kirjoitti:

        Ei ole tapahtunut minulle. Tapaus on totta. Ei ole keksitty. En viitsisi nimiä laittaa tähän.

        Jospa se sittenkin oli luuydin? En ole koskaan kuullut että selkäydintä voisi luovuttaa.


      • 6'3
        8+17 kirjoitti:

        Jospa se sittenkin oli luuydin? En ole koskaan kuullut että selkäydintä voisi luovuttaa.

        Saattaa olla,että se oli luuydin. Joka tapauksessa selkärangan läpi kulkeva ydin.


      • Ei todellakaan
        F_d kirjoitti:

        Luepas "Ei todellakaan"- nimimerkki haittavaikutusluettelo jostakin neuroleptistä. Vaikka niitä ei kaikille tule,mutta joillekin kuitenkin tulee. Harvinaisempina haittavaikutuksina mainitaan eräästäkin neuroleptistä "äkkikuoleman vaara". Ihan tarkkaa sanamuotoa en muista,mutta suunnilleen noin.

        Katsoin, enkä löytänyt...


      • Cc_
        Ei todellakaan kirjoitti:

        Katsoin, enkä löytänyt...

        Minulla on tässä nenän edessä Risperidonin tuoteseloste. Siinä lukee,että Risperidon saattaa aiheuttaa valkosolujen vähenemistä. Kaikenlisäksi se aiheuttaa ainakin minulle hengitysvaikeuksia ja kielen tunnottomuutta. Pelkään jatkuvasti,että minulle tulee hengityslama. En syö sitä vapaaehtoisesti,vaan tietämättömyyttäni jäin koukkuun siihen.


      • Cc_
        Cc_ kirjoitti:

        Minulla on tässä nenän edessä Risperidonin tuoteseloste. Siinä lukee,että Risperidon saattaa aiheuttaa valkosolujen vähenemistä. Kaikenlisäksi se aiheuttaa ainakin minulle hengitysvaikeuksia ja kielen tunnottomuutta. Pelkään jatkuvasti,että minulle tulee hengityslama. En syö sitä vapaaehtoisesti,vaan tietämättömyyttäni jäin koukkuun siihen.

        Ja "Ei todellakaan" tunnut olevan aivan tietämätön neuroleptien vaaraoista. Katsoin myöskin äsken kahden eri Risperidonin tuoteselostetta, joissa sanotaan,että se saattaa aiheuttaa äkkikuoleman. Olet todella tietämätön.


      • Cc_
        Cc_ kirjoitti:

        Ja "Ei todellakaan" tunnut olevan aivan tietämätön neuroleptien vaaraoista. Katsoin myöskin äsken kahden eri Risperidonin tuoteselostetta, joissa sanotaan,että se saattaa aiheuttaa äkkikuoleman. Olet todella tietämätön.

        Ja lusään tähän vielä yhden haittavaikutuksen lusää. Risperidon aiheuttaa minulla tajunnantason laskua erittäin voimakkaasti. En ole kuin fyysisedti läsnä tässä maailmassa. Kumpikohan näistä haittavaikutuksista on syy siihen, että tämä "lääke" voi aiheuttaa äkkikuoleman: tajunnantason lasku vai hengitysvaikeudet?


    • psykiatri.

      Neuroleptit eivät aiheuta tuollaisia oireita.
      Kyse oli jostain muusta.

      • Cc_

        Täällä on niin "tietäväistä" porukkaa kirjoittelemassa. Tuskin ovat missään tekemisissä lääkkeiden tai muunkaan terveydenhoidon kanssa.


      • ei tod.
        Cc_ kirjoitti:

        Täällä on niin "tietäväistä" porukkaa kirjoittelemassa. Tuskin ovat missään tekemisissä lääkkeiden tai muunkaan terveydenhoidon kanssa.

        Oletko katsonut disperiinin tai buranan haittavaikutuksia? Otatko koskaan lääkettä kuumeeseen tai päänsärkyyn? Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa. Ei niitä sen vuoksi voi jättää ottamatta. Sittenhän voisi pelätä ihan kaikkea.


      • Cc_
        ei tod. kirjoitti:

        Oletko katsonut disperiinin tai buranan haittavaikutuksia? Otatko koskaan lääkettä kuumeeseen tai päänsärkyyn? Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa. Ei niitä sen vuoksi voi jättää ottamatta. Sittenhän voisi pelätä ihan kaikkea.

        Todella huono vertaus verrata lyhyen aikaa käytettäviä särkylääkkeitä psyykenhuumeisiin,joita monesti käytetään vuosia,ja jopa elämän loppuun asti,kun ollaan jääty koukkuun niihin. Särkylääkkeilläkin on varmasti sivuvaikutuksia, mutta kuten sanoin,huono vertaus.


    • hurjaa on

      Kyseessä voi olla myös Leponex-lääke.Voi aiheuttaa vakavaa valkosolujen määrän vähenemistä.Mikäli lääkettä käytetään pitäisi potilaalta ottaa säännöllisesti verikokeet nimenomaan siksi että tarkaillaan veren valkosoluja.Mikäli lääkäri ei ole toiminut näin kyseessä on hoitovirhe.

      • Leponex

        Siksi Leponex-lääkityksellä olevat käyvätkin kerran kuussa verikokeissa.


      • 895+2
        Leponex kirjoitti:

        Siksi Leponex-lääkityksellä olevat käyvätkin kerran kuussa verikokeissa.

        Kyllä on karmea "lääke". Minä en sellaista suostuisi syömään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe