venäläiset ja muut

naapurit

Kyllä haluan naapureiksi mieluiten suomalaisia sillä ei Ole mukavaa kymmentä vuotta kuten minä, pitää suutasn isänmaallisista asioista ja esimerkiksi sankarivainajista, toisesta maailman sodasta, venäläisten muutgoliikkeestä suomeen ja monesta muusta asiasta suutaan kiinni jatkuvasti. Venäläinen tyttö joka on suomalaisessa koulussa, katsoo ja kuuntelee iltaisin venäjän radiota ja tv:tä. Itse sanoi. Isä ei Anna katsoa suomen tv:tä. Näin pienet venäläiset kaoset saavat suomessa kasvatuksen mutta heistä tulee venäjän mielisiä ja ge muuttavat venäjälle, uskoisin. Saavat ilmaisen koulutuksen ensin. Ovat kyllä hiljaisia mutta suomi on heillä pannassa. Suomen asiat kiinnostaa vain jos niistä on heille hyötyä. Kymmenen naapuri-vuoden jälkeen pitäisin vaikka huonompia suomalaisia naapureina kuin joka toisessa asunnossa venäläisiä, yleensä myös muun maalaisia. Edes sankarivainajista ei puhuta. EI isänmaan asioista edes naapurien kesken. Suomi suomalaisille ja niille jotka yekee työtä suomen eteen eivätkä pelkästään syö meitä puhtaaksi. Tässä minun mielipiteeni.

24

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fladimir vetela

      Venalainen naapur, hoono jutu. Soomipoikka hyvä jutu. Soomityto hjuva tyto.

      • Igor_93

        Taaz olet qvannut kirjoittaa puhuta pazkaa venäläinen.ihminen painu hevonkuusee.


      • Sergey-_-
        Igor_93 kirjoitti:

        Taaz olet qvannut kirjoittaa puhuta pazkaa venäläinen.ihminen painu hevonkuusee.

        Puhut asiaa tove igor! Avaaja on fasisti!! Ja puhua paska juttu,häbellä pitäisili olla kuurajetti ja lenyää kuuhun käymään senkinbfasisti!


      • Natalia---
        Sergey-_- kirjoitti:

        Puhut asiaa tove igor! Avaaja on fasisti!! Ja puhua paska juttu,häbellä pitäisili olla kuurajetti ja lenyää kuuhun käymään senkinbfasisti!

        Avaajalla ei ole saanut venalainen nainen pesä vai mkstä suyttunut,ei ole saanut seksiä ba tästä häb on hyvin vihai.e.


      • siunausta kaikille
        Natalia--- kirjoitti:

        Avaajalla ei ole saanut venalainen nainen pesä vai mkstä suyttunut,ei ole saanut seksiä ba tästä häb on hyvin vihai.e.

        avaaja ei ole fasisti eikä natsi. ompahan vain kyllästynyt venäläisiin ja venäläisten hyysäämiseen. jos puuttini kerran on loistoveikko ja venäjällä pärjätään paremmin kuin sossikan tuella suomessa, niin tervemenoa takaisin ryssän maalle. tulee muuten ruotsin sanasta ryssland eli venäjä. suomalainen käännös sanoo venäläistä ryssäksi. ja suomessa on mielipiteen vapaus teillä kuten myös meillä.


      • Sergey-_-
        siunausta kaikille kirjoitti:

        avaaja ei ole fasisti eikä natsi. ompahan vain kyllästynyt venäläisiin ja venäläisten hyysäämiseen. jos puuttini kerran on loistoveikko ja venäjällä pärjätään paremmin kuin sossikan tuella suomessa, niin tervemenoa takaisin ryssän maalle. tulee muuten ruotsin sanasta ryssland eli venäjä. suomalainen käännös sanoo venäläistä ryssäksi. ja suomessa on mielipiteen vapaus teillä kuten myös meillä.

        Minä suuttuu sinun puhe,haukkua minut ryssä ,ei ole oikeata kieltä kunnolinen ihmiset puhu eri lailla,.opettele käytöstapoia


    • suomalainen nainen

      kiitos huomautuksesta. ettehän te tahallanne useimmat ainakaan sossikan tuella elä. pyydän anteeksi, jos mielipiteeni loukkasi. sana sanasta. te haukuitte minua. minä sanoin myös mielipiteeni. haluan myös venäläisten kanssa puhua aroista aiheista, kuten isänmaasta, sankarivainajista, itsenäisyydestä, politiikasta yms. jos nämä aiheet pelottaa, pitää valita ystävät huolella, ettei niihin satu suomalaisia. muuten voi käydä niin, ettei mielipiteet osu yksiin ja tulee erimielisyyksiä. ne on suomessa kestettävä, jos haluaa elää täällä. ota sergei huomioon, että saat vastaasi muitakin suomalaisia, jos haukut suomalaisia yleensä, kuten olette haukkuneet minua. olen vastannut samalla mitalla. sana sanasta. siunausta teille kaikille. ei olla pahalla mielellä, vaan kestetään toisiamme ja puhutaan asiat selviksi.

      • Sergey-_-

        Millä lailla minä haukuin teittä?


      • Igor_93
        Sergey-_- kirjoitti:

        Millä lailla minä haukuin teittä?

        Senkin irzras Tsuhna!


      • eräs vain
        Igor_93 kirjoitti:

        Senkin irzras Tsuhna!

        irstas nimittely sopii irstaille miehille, kuten sinulle ja nimittely natsiksi ja fasistiksi ei sovi kenellekkään.
        ryssä-nimitystä käytetään edelleen venäläisistä ja ryssän maa on vieressä, jos ei miellytä olla täällä tai "ihmiset on pahoja". ruotsiksi ryssland-nimitys tarkoittaa venäjää ja siksi nimitys ryssä on suomalainen muunnos ruotsin kielen sanasta ryssland. ei pidä loukkaantua. ryssä eli venäläinen. ei ehkä sovi jatkuvasti käytettynä, mutta tulee silloin tällöin esille puheissa ja kirjoituksissa. ei siis pahalla. jos minä olen irstas tsuhna, niin saanen huomauttaa, ettei se voi pitää paikkaansa. en myöskään ole horo, enkä muuta vastaavaa kuten homo tai lesbo. olempa vain jumalaan uskova vanhempi nainen, joka on kyllästynyt venäläisten hyysäämiseen ja ilmaiseksi elättämiseen sossikan kustannuksella. nimen voi vaihtaa suomalaiseksi, kuten naapurin venäläinen nainen teki, mutta ei se venäläinen suomalaiseksi siitä muutu. heille isänmaa ratkaisee asian. suomalaiselle kotimaa ja isänmaa on suomi. taistelimme itsenäisyytemme puolesta, emme anna täällä enää käskkyvaltaa venäläisille. emme edes naapureina. heitäkin käsittelemme vain tavallisina ihmisinä. emme halua riitaa, mutta jos se tulee, olemme valmiit puolustautumaan. raamattu määrää minulle käytöstavat. uskon jumalan kymmeneen käskyyn. kuitenkin suosittelen, että jos ei miellytä, kun asiasta sanotaan, muuta takaisin venäjälle. silloin pääset helpolla.


    • suomi-neito

      etkö edes itse huomaa. tarkastele käytöstäsi, niin huomaat, mistä ihmiset täällä loukkaantuu. fasistiksi ja natsiksi nimittely ei kaikille sovi ja mielipiteen voi ilmaista loukkaamatta toista. jos teillä kaikista asioista ei puhuta, niin täällä asiat ovat toisin. asiasta kuin asiasta pitää voida puhua. jos ei miellytä, onhan suuri ja kaunis venäjä vieressä. suomessa käytöstavat ovat erilaiset kuin venäjällä. ne pitää opetella, että tietäisi, mikä suomalaista loukkaa ja mikä ei. en halua naapureiltani kuulla esimerkiksi venäjän radiota ja tv:tä enkä halua, että venäläistä pikkutyttöä kasvatetaan kiihkovenäläiseksi suomessa, jossa hän ei edes tiedä, mitä suomalaisesta tv:tä tulee, kun isä pitää pimennossa.
      Ruotsalaisiksi emme tule, venäläisiä emme halua olla; olkaamme siis suomalaisia.

    • ANTTI733

      KOKEILESINÄ ILMASTA MIELIPITEESI LOUKKAAMATTAA ENNE KUN TULET HUUTELEMAAN

      • eräs vain

        en loukkaa ketään sanoessani mielipiteeni. tämä palsta on tehty mielipiteiden ilmaisemiseen. jjos olet venäläinen, mielipiteeni loukkaa, mutta sen ei tarvitse loukata, jos tajuat sen, että olet suomessa vain käymässä ja menet aikanaan takaisin venäjälle. jos menet. jos sinä kavereinesi nimittelet minua, miksi minä en saa sanoa mielipidettäni vastaan. sillä tavoin avoin keskustelu voidaan käydä tälläkin palstalla. jos nimen esimerkiksi venäläinen vaihtaa suomalaiseen, ei hän siitä huolimatta ole syntyperäinen suomalainen eikä useimmiten edes kansalaisuus vaihdu. ryssä mikä ryssä-sanonta, jonka ei pitäisi nimen alkuperän mukaan loukata ketään. sehän tarkoittaa vain venäläistä. ei nimi vaihdu. uskon jumalaan ja että hekin ovat vain ihmisiä ja arvokkaita omina itsenään sekä jumalan että ihmisten edessä. tosiasiat vain on kestettävä. minun nimittelyni ei ole mistään kotoisin. jos minua nimitelläään milloin miksikin, miksi minä en saisi sanoa mielipidettäni takaisin, vai uskotko tämän palstan olevan vain venäläismielisten ihmisten omaa aluetta. haloo. missä heittää.


    • antti733

      tiedoksi kommentoin ensimmäistä kertaa tähän ketjuun xd

    • SERGEYq

      antaa ola en yaksa kinata asia enempää.

      • eräs vain

        huomasin mielipiteeni loukkaavan joitakin täällä kirjoittavia ihmisiä. olivat he sitten suomalaisia tai muun maalaisia. siksi haluan omantuntoni takia pyytää anteeksi, jos todella loukkasin. olen tottunut sanomaan mielipiteeni suoraan peittelemättä sitä mitenkään. kaikkia se ei miellytä, mutta en ole antanut sen häiritä. mutta tässä tämä. en halua väitellä. jokaisella saa olla oma mielipide ja sen saa ilmaista. oli sitten suomalainen, venäläinen tai muun maalainen. aion edelleen kirjoitella, jos huvittaa.


      • ulkomaalaiset
        eräs vain kirjoitti:

        huomasin mielipiteeni loukkaavan joitakin täällä kirjoittavia ihmisiä. olivat he sitten suomalaisia tai muun maalaisia. siksi haluan omantuntoni takia pyytää anteeksi, jos todella loukkasin. olen tottunut sanomaan mielipiteeni suoraan peittelemättä sitä mitenkään. kaikkia se ei miellytä, mutta en ole antanut sen häiritä. mutta tässä tämä. en halua väitellä. jokaisella saa olla oma mielipide ja sen saa ilmaista. oli sitten suomalainen, venäläinen tai muun maalainen. aion edelleen kirjoitella, jos huvittaa.

        Ne muut minua joskus painaa. Kun naapuri on ulkomaisten vanhempien lapsi ja asuu jo yksin. On koira. Mutta kun tuo nuori ei kehtaa käyttää ulkona. Koira parka on parvekkeella. Pitäisi huomioida että vaikka ei pissille lähtö olisi niin ulkoilu ei ole kielletty muutenkaan.


    • vaikkavoissapaistais

      Venakko naapurin emäntä imuroi. Kolistelee ja jyskyttää seiniin ihan kuin tahallaan.
      Karmea meteli, en ymmärrä, miksi pitää jyskyttää seiniä raivopäisenä, minä ainakin imuroin rauhallisesti turhaa kolua välttäen.

      Tuntuu muutenkin, että nämä ovat ylimielisiä, eivätkä juuri naapurien rauhasta välitä. Kauhea kaakatus koko ajan, pennut saavat juosta tömistellä vielä yölläkin. Ja kiljua kurkku suorana. Ikäviä ihmisiä.

    • aloittajan motiivi?

      Kyllä ihmettelen aloittajan taka-ajatuksia kirjoituksessaan. Itse olen asunut kerrostalossa, jossa asuu muutamia venäläisiä ja alueella muutenkin koska venäläinen koulu lähellä. Ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ovat ystävällisempiä kuin suomalaiset. Tervehtivät aina mitä ei suomalaisista voi kyllä aina sanoa.

      Kerran tulin kaupasta painavien kassien kanssa ja ulko-ovella nuori venäläisnainen kysyi tarvitsenko apua ja kun vastasin että kiitos mutta selviän kyllä, niin hän vielä varmisti että olenko aivan varma. Kassit olivat todella painavat ja näytin varmaan tosi väsyneeltä. Suomalaisilta on turha odottaa vastaavaa.

      • eräs vain

        Älä mielistele. Se johtaa hyväksi käyttöö. Kun toinen huomaa sinun tekevän mitä vain miellyttääksesi heitä. Ja jos sinä olet toinen venäjä-ystävä, niin ennen pitkää tulet huomaamaan myös ikävät puolet venäläisistä. Kun et enää mielistele, ei ovi aukea ja huomaat muuta ikäviä puolia. Jos mielistelet, siitä leviää tieto kaikkialle. Itse ölen asunut 10,5 vuotta venäläisperheiden naapurina. Kaupungin osassa, johon heitä sijoitetaan ja ölen huomannut myös ikä iä puolia. Kumpiakaan en peigä jos västen naamaakaan en mene sanomaan. Mielistely auttaa niin kauan kunnes jompi kumpi kyllästyy ja sanoo asiat suoraan.


    • centauri1

      Typerää mielistelyä..Kriminaaleja kaikki!

    • abdur

      Kriminaaleja kaikki!

      nii te, tsuhnat

    • pietuvenäjänihmeroger
    • edestyötäeitehdä

      Kyllä sossikan tuella elävät venäläiset pitää palauttaa venäjälle, sillä he tulevat suomelle kalliiksi, kun eivät tee edes työtä. Ja elättää pitäisi ilmaiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1649
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1599
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1465
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1266
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1138
    Aihe