Kun nälkä tulee

Väliinputoaja

Hei, halusin jakaa omat ongelmani, toivottavasti jollaikin on kokemusta ja osaa auttaa. Olen siis myöhästynyt opiskeluissa ja ammattiopistolla kestää käsitellä todistustani. Hain opintotukea (jota sain ennen vaivatta) koulujen alettua ja kävin koulua normaalisti. En saanut kelalta edes päätöstä, eikä hakemustani enää löytynyt niiden järjestelmästä. Kun hain tukea uudelleen virkailijan kanssa takautuvasti, sekä asumis-, ja toimeentulotukea. Opiskeluni olivat tällön viimeisiä kokeita vailla. Sain kuitenkin vain noottia puuttuvista liitteistä (sähkölasku). Toimeentulotuen sijasta pyydettiin tyypillisesti hakemaan opintolainaa (vaikka päätoiminen opiskelu on jo päättynyt). En siis ole saanut mitään tukea mistään, vuokrani on maksettu vanhempien lainaamilla rahoilla, joita he ovat jatkuvasti vailla takaisin. Olen myös ottanut pikavipin saadakseni ruokaa. Työmarkkinatukea alan saamaan kyllä kunhan paperit tulevat koululta, mutta minulla vuokra ja laskuja on maksamatta. Onko siis normaalia olla 3kk ilman toimeentuloa tai minkäänlaista selitystä kelalta? Voisiko syynä todellakin olla vanhemmilta saatu apu, vaikka tilinauhoista näkee ettei se ole ollut vain hupia varten? Lisäksi isäni tienaa todella hyvin, mutta en hyödy itse siitäkään mitenkään kun on niin pirun nuuka ja rahahanat kiinni. Mistä raha vuokraan etten lennä pihalle!!!

4

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4-8

      Normaalia on, että jokainen elättää itse itsensä.

      • Miten kuvittelit hänen elättävän itsensä? Kaivamalla rahaa taikakirstustako?

        En ole itse joutunut Kelan kanssa tappelemaan, joten en voi oikein neuvoa muuta kuin yrittää vielä selittää tilanteesi sinne.


    • 4-8

      "Miten kuvittelit hänen elättävän itsensä?"

      Menemällä töihin ja saamalla palkkaa. Tietysti lainaakin voi halutessaan ottaa. Pääasia, ettei kukaan kuvittele kenelläkään olevan velvollisuus elättää muita kuin itsensä.

    • Jos tilille rapsahtaa 50 euroa tai enemmän - oli ne mihin tarkoitukseen tahansa - sosiaalivirasto vähentää ne tuesta. Ainakin niin täällä.
      Jos itse olen joutunut lainaamaan tai saanut esim. synttärirahaa sinä aikana kun olen sossun asiakas ollut, oon pyytänyt ne käteisenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe