Entä jos ei enää pärjääkkään taloudellisesti?

tyttönen

Olen nuori aikuinen ja olen pitkään yrittänyt pitää hataraa korttitaloa pystyssä ja tuntuu, että talouteni romahtaa kohta.

Olen vakituisessa päivätyössä ja opiskelen iltaisin, asun yksin. Maksettavana on mätkyjä, osamaksuja ja Kelan takaisin perittäviä opiskeluajan tukia. Palkkani on kohtuullinen, muttei kuitenkaan riitä. Rahaa minulla jää noin 150 euroa kuukaudessa ja joudun kikkailemaan eräpäivien kanssa ja päästää laskuja tietoisesti perintään.

Hain Kelasta toimeentulotukea ja sain kieltävän päätöksen -palkkani on liian suuri. En enää tiedä mitä minun täytyisi tehdä ja haluaisin pitää luottotietoni.

Onko mitään tehtävissä ja onko minun mahdollista saada mistään apua? Vai olenko täysin yksin vaikeuksieni kanssa? Mitä minun kannattaisi tehdä tässä tilanteessa?

211

4699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha kulutus pois

      Parasta mitä sinulle voi tapahtua, on luottotietojen menetys. Sen jälkeen et enää voi tehdä lisää velkaa. Tervehtyminen lähtee siitä, että lopetat tulevaisuuden tulojen käyttämisen etukäteen ja alat tehdä ostoksesi vain sellaisella rahalla, joka sinulla todella jo on.

      • Samaa mieltä, että anna luottotietojen mennä. Ei ole haitannut minua pätkääkään. Jos on oma asunto, tai vuokra-asunto joka on varmasti sinun käytössäsi ulosoton ajan, sinulla ei ole hätää. Älä missään tapauksessa hairahdu pikavippeihin..se vei minut ojasta allikkoon. Olen jo eläkkeellä, maksan kolmasosan tuloistani uo:ttoon.
        Tiukkaa on, olen kuitenkin maksanut jo yli puolet, joten kohta valo häämöttää.
        Mitään luottokortteja ei ole eikä tule.
        Suurin huoli uo:ton alkaessa oli se että mitä muuta ajattelevat. Olen kuitenkin kertonut aika monelle tästä tilanteesta. Ne jotka tuomitsevat saavat ollaihan mitä mieltä haluavat. Tämä on minun elämäni! Kaikkea hyvää tulevaisuudelle.


      • lyyli5

        Huono ohje luottotietojen menettäiseen! Ketä tuo hyödyttäisi, korot juoksee kuitenkin ja velat kasvaa. Ei kai hän uusia velkoja ole tekemässäkään. Neuvon tyttöstä menemään omaan pankkiin ja yhdistämään kaikki osamaksunsa ja lainansa ja mahdollisimman pienellä kuukausilyhennyksellä. Pankki suostuu tähän auliisti ja silloin sinulla jää rahaa elämiseenkin.
        Ei enää uusia osamaksuja.


      • hohhoijaaa4rt5
        kwima kirjoitti:

        Samaa mieltä, että anna luottotietojen mennä. Ei ole haitannut minua pätkääkään. Jos on oma asunto, tai vuokra-asunto joka on varmasti sinun käytössäsi ulosoton ajan, sinulla ei ole hätää. Älä missään tapauksessa hairahdu pikavippeihin..se vei minut ojasta allikkoon. Olen jo eläkkeellä, maksan kolmasosan tuloistani uo:ttoon.
        Tiukkaa on, olen kuitenkin maksanut jo yli puolet, joten kohta valo häämöttää.
        Mitään luottokortteja ei ole eikä tule.
        Suurin huoli uo:ton alkaessa oli se että mitä muuta ajattelevat. Olen kuitenkin kertonut aika monelle tästä tilanteesta. Ne jotka tuomitsevat saavat ollaihan mitä mieltä haluavat. Tämä on minun elämäni! Kaikkea hyvää tulevaisuudelle.

        Varmasti haittaa, kun joudut vaihtamaan vaikka laajakaistaa tai kännykkäliittymää ja sinulta vaaditaan 300€ takuumaksu, mihin sinulla ei ole varaa. Tai sitten maksa prepaidista 3x enemmän kuin tavallinen liittymä maksaisi. Mitä köyhempi olet, sitä enemmän jodut maksamaan. Ei tulisi mielenkään menettää luottotiedot, vaikka työtön olenkin.


      • loistava neuvo
        kwima kirjoitti:

        Samaa mieltä, että anna luottotietojen mennä. Ei ole haitannut minua pätkääkään. Jos on oma asunto, tai vuokra-asunto joka on varmasti sinun käytössäsi ulosoton ajan, sinulla ei ole hätää. Älä missään tapauksessa hairahdu pikavippeihin..se vei minut ojasta allikkoon. Olen jo eläkkeellä, maksan kolmasosan tuloistani uo:ttoon.
        Tiukkaa on, olen kuitenkin maksanut jo yli puolet, joten kohta valo häämöttää.
        Mitään luottokortteja ei ole eikä tule.
        Suurin huoli uo:ton alkaessa oli se että mitä muuta ajattelevat. Olen kuitenkin kertonut aika monelle tästä tilanteesta. Ne jotka tuomitsevat saavat ollaihan mitä mieltä haluavat. Tämä on minun elämäni! Kaikkea hyvää tulevaisuudelle.

        Jep, tosi ihanaa maksaa 30€ laskusta yli 350€ ulosotto, oikeudenkäynti ja korkomaksujen kanssa.

        Ja jos sinulla on vaikka 5 noin 20€ laskua maksamatta, jotka saisi kuitattua satasella, niin jos ne menee ulosottoon, niin sinulla on yhtäkkiä jo yli 1000€ ulosotossa.

        Ja toimeentulotuesta jopa 50€/kk säästäminen on aika vaikeata ja vaikka pystyisit siihen, niin 1000€:n takaisin maksamiseen tarvitaan 20 KUUKAUTTA, eli lähes 2 VUOTTA!


      • Ja sen lisäksi
        lyyli5 kirjoitti:

        Huono ohje luottotietojen menettäiseen! Ketä tuo hyödyttäisi, korot juoksee kuitenkin ja velat kasvaa. Ei kai hän uusia velkoja ole tekemässäkään. Neuvon tyttöstä menemään omaan pankkiin ja yhdistämään kaikki osamaksunsa ja lainansa ja mahdollisimman pienellä kuukausilyhennyksellä. Pankki suostuu tähän auliisti ja silloin sinulla jää rahaa elämiseenkin.
        Ei enää uusia osamaksuja.

        menisin lähimpään kirjakauppaan ostamaan, vaikka pikavipin avittamana, matematiikan alkeita esittelevän kirjasen. Siitä saattaa aueta uusi maailma, missä numeroiden valossa kerrotaan milloin talous on plus- ja milloin miinusmerkkinen.
        Muuta "vikaahan" tuossa tarinassa ei ole kuin kyvyttömyys elää tienestiensä mukaan. Parempihan korttitalon ja kulissielämän on antaa luhistua tuossa vaiheessa kun ylileveän elon kustannukset on viellä jollain keinoin kuitattavissa. Peili käteen ja laskukone toiseen, siinä ensiapu.


      • MielikuvitusKirjoitt
        loistava neuvo kirjoitti:

        Jep, tosi ihanaa maksaa 30€ laskusta yli 350€ ulosotto, oikeudenkäynti ja korkomaksujen kanssa.

        Ja jos sinulla on vaikka 5 noin 20€ laskua maksamatta, jotka saisi kuitattua satasella, niin jos ne menee ulosottoon, niin sinulla on yhtäkkiä jo yli 1000€ ulosotossa.

        Ja toimeentulotuesta jopa 50€/kk säästäminen on aika vaikeata ja vaikka pystyisit siihen, niin 1000€:n takaisin maksamiseen tarvitaan 20 KUUKAUTTA, eli lähes 2 VUOTTA!

        Tämän ketjun avausviestistä paistaa kyllä niin selvästi läpi että tuon tekstin on kirjoittanut Suomi24:n palkkalistoilla oleva kirjoittaja.

        Varsinkin:
        Olenko täysin yksin vaikeuksieni kanssa? Mitä minun kannattaisi tehdä tässä tilanteessa?


      • hohhoijaaa4rt5 kirjoitti:

        Varmasti haittaa, kun joudut vaihtamaan vaikka laajakaistaa tai kännykkäliittymää ja sinulta vaaditaan 300€ takuumaksu, mihin sinulla ei ole varaa. Tai sitten maksa prepaidista 3x enemmän kuin tavallinen liittymä maksaisi. Mitä köyhempi olet, sitä enemmän jodut maksamaan. Ei tulisi mielenkään menettää luottotiedot, vaikka työtön olenkin.

        Esimerkiksi Saunalahden latausliittymä on halvempi kuin ko. firman laskutusliittymät.


      • x + 1234
        MielikuvitusKirjoitt kirjoitti:

        Tämän ketjun avausviestistä paistaa kyllä niin selvästi läpi että tuon tekstin on kirjoittanut Suomi24:n palkkalistoilla oleva kirjoittaja.

        Varsinkin:
        Olenko täysin yksin vaikeuksieni kanssa? Mitä minun kannattaisi tehdä tässä tilanteessa?

        Tämä on huijausviesti. Toimeentulotikea ei voi hakea Kelasta, vaan haetaan sosiaalitoimistosta.


      • köyhä peruna
        MielikuvitusKirjoitt kirjoitti:

        Tämän ketjun avausviestistä paistaa kyllä niin selvästi läpi että tuon tekstin on kirjoittanut Suomi24:n palkkalistoilla oleva kirjoittaja.

        Varsinkin:
        Olenko täysin yksin vaikeuksieni kanssa? Mitä minun kannattaisi tehdä tässä tilanteessa?

        Yleensä erusivulla on ihan älyttömiä keskustelunaloitulsia, mutta mielestäni tämä on erittäin hyvä puheenaihe. Olen nuori ja toivon, että pääsisin pian opiskelemaan. Olen juuri aloittanut työt kaupan kassalla ja kyllä muakin mietityttää nuo asiat tulevaisuuden kannalta.

        Luottotietojen menettäminen on ja talouden hallinta on todella tärkeä puheenaihe tässä maassa.

        Luulen, että aloittajan (olettaen, että hän on oikea ihminen ongelmiensa kanssa :D) suurin ongelma on se, että hän ei yksinkertaisesti osaa hoitaa raha-asioitaan. Tarkoittiko tuo 150€/kk summaa, joka jää käytettäväksi laskujen jälkeen??? 50€/kk pitäisi riittää kuukaudessa ihan mainiosti ruokaan, varsinkin jos on tarve säästää. Kokemusta on. Mihin ihmeeseen hän oikein rahojaan käyttää, jos ei tulot ja opintotuet riitä?? Johonkin hupiin kuitenkin?

        Opintolaina on mielestäni ihan varteenotettava vaihtoehto. En tiedä, että kuinka helposti sitä saa. Tietääkö joku?


      • järki käteen

        ulosotosa olevat summat keräävät korkoa, vasta tuonpuoleiseen siirryttyäsi velan kertyminen loppuu. Mä suosittelisin ottamaan kohtuu korkoisen lainan pankista, maksamaan KAIKKI varsinkin "pikavipit" veke ja sitten säästämällä aloittaa uutta elämää. Myös kämppiksen hankkiminen ois hyvä idea. Taistele viimeiseen asti luottotiedoistasi (vaikka se nykyään onkin harvinaista että niissä ei ole merkintää) vaikuttaa ne pitkään ja moneen asiaan elämässäsi. Itsellä ovat puhtaat ja aion pitääkkin!


      • köyhä peruna
        köyhä peruna kirjoitti:

        Yleensä erusivulla on ihan älyttömiä keskustelunaloitulsia, mutta mielestäni tämä on erittäin hyvä puheenaihe. Olen nuori ja toivon, että pääsisin pian opiskelemaan. Olen juuri aloittanut työt kaupan kassalla ja kyllä muakin mietityttää nuo asiat tulevaisuuden kannalta.

        Luottotietojen menettäminen on ja talouden hallinta on todella tärkeä puheenaihe tässä maassa.

        Luulen, että aloittajan (olettaen, että hän on oikea ihminen ongelmiensa kanssa :D) suurin ongelma on se, että hän ei yksinkertaisesti osaa hoitaa raha-asioitaan. Tarkoittiko tuo 150€/kk summaa, joka jää käytettäväksi laskujen jälkeen??? 50€/kk pitäisi riittää kuukaudessa ihan mainiosti ruokaan, varsinkin jos on tarve säästää. Kokemusta on. Mihin ihmeeseen hän oikein rahojaan käyttää, jos ei tulot ja opintotuet riitä?? Johonkin hupiin kuitenkin?

        Opintolaina on mielestäni ihan varteenotettava vaihtoehto. En tiedä, että kuinka helposti sitä saa. Tietääkö joku?

        Ja olisiko jotain sellaisiaylimääräisiä laskuja tai kuluja? Tai ehkä liian suuri asunto... Voin kyllä kuvitella, että vuokrat ovat sietämättömät esim. Helsingissä. Älä silti mihinkään itsemurhakämppään muuta. Voin uskoa, että ongelmasi on ihan todellinen.

        Sähköt, lämmitys (mahdollisesti), vuokra, vesi, puhelin ja nettiliittymät täytyy maksaa, mutta siinä ne sitten olivatkin. Bussikortti ehkä ? Jos kerrot, että sulla on auto niin siinä se sun ongelmas onkin.


      • köyhä peruna
        köyhä peruna kirjoitti:

        Ja olisiko jotain sellaisiaylimääräisiä laskuja tai kuluja? Tai ehkä liian suuri asunto... Voin kyllä kuvitella, että vuokrat ovat sietämättömät esim. Helsingissä. Älä silti mihinkään itsemurhakämppään muuta. Voin uskoa, että ongelmasi on ihan todellinen.

        Sähköt, lämmitys (mahdollisesti), vuokra, vesi, puhelin ja nettiliittymät täytyy maksaa, mutta siinä ne sitten olivatkin. Bussikortti ehkä ? Jos kerrot, että sulla on auto niin siinä se sun ongelmas onkin.

        Ja tukea ja neuvoja kannattaa ekana hakea asiantuntijoilta ja pankista. Kai jossain on jotain kotitaloudenhoitoneuvojiakin. Tää suomi24 nyt on sitten lisä siihen päälle ja vertaistukea korkeintaan... Eli älä kuvittele, että joku meistä osaisi neuvoa sua oikein tai riittävä hyvin!! :)

        Veikkaan, että olet liian varakkaasta perheestä, etkä ole oikein tottunut miettimää, mihin rahojasi laitat ja miten niitä käytetään... koska on rajat.

        En väitä, että se olisi helppoa monelle opiskelijalle, eläkeläiselle, kenelle tahansa. Mulla on itsellä varmaan haasteita taas pian edessä, toivottavasti haasteita eikä ongelmia.


      • Saunalahdesta ym
        okaro kirjoitti:

        Esimerkiksi Saunalahden latausliittymä on halvempi kuin ko. firman laskutusliittymät.

        saunalahti on nykyisin osa Elisaa, joka harrastaa demarifeministien voimin vääriä laskuja ja panee ne laittomat laskut perintään ja ulosottoon.
        Yksi laskutusosaston nainen kehui, kuinka hänellä on VALTA päättä kenen tahansa ihmisen elämästä ja tulevaisuudesta, kosk ahän voi päättää saako ihminen normaalin liitymän vai tuhotaanko hänet ulosottokierteellä, mistä hän ei koskaan pääse eroon.
        Miksi yhteiskuntamme suojelee tällaisia rikollisia?
        Siksi , että elämme feministisessä helvetisssä, minkä munattomat miehemme ovat sallineet syntyä.

        Kyllä se feminismi Suomestakin kuolee, kun maailman pitkäpinnaisimpien miesten vieteri katkeaa ja kiusaaja-akat tapetaan.
        Suomessa on 1 miljoona kiusattua ja 1,3 miljoonaa on muuttanut ulkomaille, mihin jo yltävät näitten kiusaajafeministien otteet, joten kohta tapahtuu hirveitä kaikissa länsimaissa , jos vastuutonta akkavaltaa ei nujerreta rauhanomaisin keinoin. Onneksi muslimit puolustavat akkavallan murskaamista - heitä on miljardeja, joten länsimaitten feministeillä ei ole mitään toivoa, jos eivät ajoissa järkiinny!

        Saunalahti, Elisa ja Sonera ovat vasemmistolaisia (demareita) maanpettureita pullollaan, jotka auttavat venäläisiäkin kyberhyökkäysissä.
        Homma johdetaan Viron Elionista käsin (Telia - Soneran tytäryhtiö)!
        Soneran vikakin oli vain koe, kuinka maan tiedonvälitys saadaan helpoiten polvilleen. Syylliset löytyvät SDPstä.
        Pahinta on, että poliisi ja suojelupoliisi on maanpetoksellisen akkavallan vaikutusvallan piirissä, eivätkä välitä maamme ja kansalaistemme todellisesta turvallisuudesta. Siksi meillä on toistuvasti nainen sisäministerinäkin. Aivan sama kuka siellä on, kunhan ministerillä ja viranhaltijoilla on V jalkojen välissä ja tyhjää korvien välissä!


      • paatin-naula
        MielikuvitusKirjoitt kirjoitti:

        Tämän ketjun avausviestistä paistaa kyllä niin selvästi läpi että tuon tekstin on kirjoittanut Suomi24:n palkkalistoilla oleva kirjoittaja.

        Varsinkin:
        Olenko täysin yksin vaikeuksieni kanssa? Mitä minun kannattaisi tehdä tässä tilanteessa?

        Kuitenkin tilanne on monelle vakava ,eikä siihen tarvita viisastelijoita.
        Suomessa on liian paljon epäkohtia .Hyvin pärjäävät eivät tietenkään koskaan valita ,vaan antavat ohjeita ,joita eivät itse käytä.Näin se on aina mennyt .Maalla on hyvä olla viisas, kun merellä tapahtuu vahinko .


      • Cosa Nostra
        järki käteen kirjoitti:

        ulosotosa olevat summat keräävät korkoa, vasta tuonpuoleiseen siirryttyäsi velan kertyminen loppuu. Mä suosittelisin ottamaan kohtuu korkoisen lainan pankista, maksamaan KAIKKI varsinkin "pikavipit" veke ja sitten säästämällä aloittaa uutta elämää. Myös kämppiksen hankkiminen ois hyvä idea. Taistele viimeiseen asti luottotiedoistasi (vaikka se nykyään onkin harvinaista että niissä ei ole merkintää) vaikuttaa ne pitkään ja moneen asiaan elämässäsi. Itsellä ovat puhtaat ja aion pitääkkin!

        Millä he-l-vetill-ä saat pankista lainaa, kun laskut painaa päälle. Mafia vois antaa pienen summan,mutta kun ei takaisinmaksua esiinny, niin saa jalkoihinsa sementtisaappaat ?


      • Kokemusta on
        hohhoijaaa4rt5 kirjoitti:

        Varmasti haittaa, kun joudut vaihtamaan vaikka laajakaistaa tai kännykkäliittymää ja sinulta vaaditaan 300€ takuumaksu, mihin sinulla ei ole varaa. Tai sitten maksa prepaidista 3x enemmän kuin tavallinen liittymä maksaisi. Mitä köyhempi olet, sitä enemmän jodut maksamaan. Ei tulisi mielenkään menettää luottotiedot, vaikka työtön olenkin.

        Oikeasti vaaditaan takuumaksu 300-500€ riippuen liittymän liikkeestä. Ei ole pelkästään aina 300€ mennä.


      • tyidid
        hohhoijaaa4rt5 kirjoitti:

        Varmasti haittaa, kun joudut vaihtamaan vaikka laajakaistaa tai kännykkäliittymää ja sinulta vaaditaan 300€ takuumaksu, mihin sinulla ei ole varaa. Tai sitten maksa prepaidista 3x enemmän kuin tavallinen liittymä maksaisi. Mitä köyhempi olet, sitä enemmän jodut maksamaan. Ei tulisi mielenkään menettää luottotiedot, vaikka työtön olenkin.

        Miksi joutuisi vaihtamaan laajakaistaa tai kännykkäliittymää ?


      • xsggj
        lyyli5 kirjoitti:

        Huono ohje luottotietojen menettäiseen! Ketä tuo hyödyttäisi, korot juoksee kuitenkin ja velat kasvaa. Ei kai hän uusia velkoja ole tekemässäkään. Neuvon tyttöstä menemään omaan pankkiin ja yhdistämään kaikki osamaksunsa ja lainansa ja mahdollisimman pienellä kuukausilyhennyksellä. Pankki suostuu tähän auliisti ja silloin sinulla jää rahaa elämiseenkin.
        Ei enää uusia osamaksuja.

        paitsi kun ottaa pitkäaikaisen mahdollisen pienellä kk maksulla ja huomaa että tässähän jää rahaa.. ostanpa jotain kivaa mihin ei ihan rahat riitä mutta osamaksullahan saa.. ja velkakierre sen kun kasvaa.


      • Terveiset Ruotsista

        Aloittajalle . Muuta heti Suomesta ulkomaille . Esim. Norjassa ja Ruotsissa pärjää hyvin .


      • Erkki Nimi Muutettu
        x + 1234 kirjoitti:

        Tämä on huijausviesti. Toimeentulotikea ei voi hakea Kelasta, vaan haetaan sosiaalitoimistosta.

        Minä ainakin hain kelasta toimeentulotukea ja sain, en tiedä sitten missä kaupungeissa haetaan vielä sosiaalitoimesta.


      • hohhoijaaa324
        tyidid kirjoitti:

        Miksi joutuisi vaihtamaan laajakaistaa tai kännykkäliittymää ?

        Koska operaattori nosta hinnan tai toinen operaattori tarjoaa saman palvelun huomattavasti halvemmalla?

        Itselläni oli saunalahden liittymä ja yhtäkkiä saunalahti nosti hinnan ja rupesi perimän kuukausimaksuja, joten oli pakko vaihtaa toiseen operaattoriin.

        Puhumattakaan laajakaistayhteyksistä, soneralle maksoin 39€/kk yhden megan laajakaistasta, kun DNA:lta sain 100 megaisen liittymän vieläkin halvemmalla.

        Köyhällä kun ei ole varaa maksaa ylimääräistä..


      • Mikä akkavalta
        Saunalahdesta ym kirjoitti:

        saunalahti on nykyisin osa Elisaa, joka harrastaa demarifeministien voimin vääriä laskuja ja panee ne laittomat laskut perintään ja ulosottoon.
        Yksi laskutusosaston nainen kehui, kuinka hänellä on VALTA päättä kenen tahansa ihmisen elämästä ja tulevaisuudesta, kosk ahän voi päättää saako ihminen normaalin liitymän vai tuhotaanko hänet ulosottokierteellä, mistä hän ei koskaan pääse eroon.
        Miksi yhteiskuntamme suojelee tällaisia rikollisia?
        Siksi , että elämme feministisessä helvetisssä, minkä munattomat miehemme ovat sallineet syntyä.

        Kyllä se feminismi Suomestakin kuolee, kun maailman pitkäpinnaisimpien miesten vieteri katkeaa ja kiusaaja-akat tapetaan.
        Suomessa on 1 miljoona kiusattua ja 1,3 miljoonaa on muuttanut ulkomaille, mihin jo yltävät näitten kiusaajafeministien otteet, joten kohta tapahtuu hirveitä kaikissa länsimaissa , jos vastuutonta akkavaltaa ei nujerreta rauhanomaisin keinoin. Onneksi muslimit puolustavat akkavallan murskaamista - heitä on miljardeja, joten länsimaitten feministeillä ei ole mitään toivoa, jos eivät ajoissa järkiinny!

        Saunalahti, Elisa ja Sonera ovat vasemmistolaisia (demareita) maanpettureita pullollaan, jotka auttavat venäläisiäkin kyberhyökkäysissä.
        Homma johdetaan Viron Elionista käsin (Telia - Soneran tytäryhtiö)!
        Soneran vikakin oli vain koe, kuinka maan tiedonvälitys saadaan helpoiten polvilleen. Syylliset löytyvät SDPstä.
        Pahinta on, että poliisi ja suojelupoliisi on maanpetoksellisen akkavallan vaikutusvallan piirissä, eivätkä välitä maamme ja kansalaistemme todellisesta turvallisuudesta. Siksi meillä on toistuvasti nainen sisäministerinäkin. Aivan sama kuka siellä on, kunhan ministerillä ja viranhaltijoilla on V jalkojen välissä ja tyhjää korvien välissä!

        Kerropa miten Saunalahti voi laskuttaa mielivaltaisesti, jos ottaa itselleen esim. 15,90 eur/kk maksavan liittymän, jossa on itselleen tarpeelliset määrät puheluita, tekstiviestejä ja dataa. Miten se laskutusosasto päättää, että minkä liittymän asiakas saa? Minä olen tähän asti hoitanut liittymäni myymälässä, eikä ne tyypit siellä ole mitään laskutusosaston ihmisiä. olen saanut sen liittymän, minkä olen halunnutkin ja laskutuskin on ollut juuri sitä mitä pitänyt.

        Elisan/Saunalahden asiakas vuodesta 1996.


      • aikansa kutakin...
        kwima kirjoitti:

        Samaa mieltä, että anna luottotietojen mennä. Ei ole haitannut minua pätkääkään. Jos on oma asunto, tai vuokra-asunto joka on varmasti sinun käytössäsi ulosoton ajan, sinulla ei ole hätää. Älä missään tapauksessa hairahdu pikavippeihin..se vei minut ojasta allikkoon. Olen jo eläkkeellä, maksan kolmasosan tuloistani uo:ttoon.
        Tiukkaa on, olen kuitenkin maksanut jo yli puolet, joten kohta valo häämöttää.
        Mitään luottokortteja ei ole eikä tule.
        Suurin huoli uo:ton alkaessa oli se että mitä muuta ajattelevat. Olen kuitenkin kertonut aika monelle tästä tilanteesta. Ne jotka tuomitsevat saavat ollaihan mitä mieltä haluavat. Tämä on minun elämäni! Kaikkea hyvää tulevaisuudelle.

        Oli minullakin 300 000€ ulos otossa olen maksanut sen. Perintö meni siihen. Tiukkaa
        On silti vaikka velkaa ei ole.


      • Noudattakaa vaan
        paatin-naula kirjoitti:

        Kuitenkin tilanne on monelle vakava ,eikä siihen tarvita viisastelijoita.
        Suomessa on liian paljon epäkohtia .Hyvin pärjäävät eivät tietenkään koskaan valita ,vaan antavat ohjeita ,joita eivät itse käytä.Näin se on aina mennyt .Maalla on hyvä olla viisas, kun merellä tapahtuu vahinko .

        Nooo, pikkasen olen eri mieltä. Nimenomaan noiden hyvien neuvojen ansiosta pärjään hyvin, eikä siis tarvitse valittaa. Nuukana on elettävä ja kaikki hankinnat harkittava. Näin on itse taloutensa herra, eikä orja.


      • cosa?
        Cosa Nostra kirjoitti:

        Millä he-l-vetill-ä saat pankista lainaa, kun laskut painaa päälle. Mafia vois antaa pienen summan,mutta kun ei takaisinmaksua esiinny, niin saa jalkoihinsa sementtisaappaat ?

        Takaajan avulla esim..mä annoin vaan ehdotuksen, luottotietojen menetys nyt ei ainkaan ole kannattava ratkaisu!!!!


      • vokuntääri
        hohhoijaaa324 kirjoitti:

        Koska operaattori nosta hinnan tai toinen operaattori tarjoaa saman palvelun huomattavasti halvemmalla?

        Itselläni oli saunalahden liittymä ja yhtäkkiä saunalahti nosti hinnan ja rupesi perimän kuukausimaksuja, joten oli pakko vaihtaa toiseen operaattoriin.

        Puhumattakaan laajakaistayhteyksistä, soneralle maksoin 39€/kk yhden megan laajakaistasta, kun DNA:lta sain 100 megaisen liittymän vieläkin halvemmalla.

        Köyhällä kun ei ole varaa maksaa ylimääräistä..

        vuokra-kämppiinkin kuuluu nykyään ilmainen laajakaista


      • dsfyrhg
        Erkki Nimi Muutettu kirjoitti:

        Minä ainakin hain kelasta toimeentulotukea ja sain, en tiedä sitten missä kaupungeissa haetaan vielä sosiaalitoimesta.

        kela maksaa toimeentulotukea vasta v 2017!!


      • hmmm...
        vokuntääri kirjoitti:

        vuokra-kämppiinkin kuuluu nykyään ilmainen laajakaista

        Ei ole ilmainen. Leivottu vuokran hintaan. Ilmaisia lounaitakaan ei ole.... Etu tietenkin siinä ettei tarvitse joka kuukausi avata laskua ja maksaa sen 10-20 euroa erikseen...


      • kerromeilleheti
        Saunalahdesta ym kirjoitti:

        saunalahti on nykyisin osa Elisaa, joka harrastaa demarifeministien voimin vääriä laskuja ja panee ne laittomat laskut perintään ja ulosottoon.
        Yksi laskutusosaston nainen kehui, kuinka hänellä on VALTA päättä kenen tahansa ihmisen elämästä ja tulevaisuudesta, kosk ahän voi päättää saako ihminen normaalin liitymän vai tuhotaanko hänet ulosottokierteellä, mistä hän ei koskaan pääse eroon.
        Miksi yhteiskuntamme suojelee tällaisia rikollisia?
        Siksi , että elämme feministisessä helvetisssä, minkä munattomat miehemme ovat sallineet syntyä.

        Kyllä se feminismi Suomestakin kuolee, kun maailman pitkäpinnaisimpien miesten vieteri katkeaa ja kiusaaja-akat tapetaan.
        Suomessa on 1 miljoona kiusattua ja 1,3 miljoonaa on muuttanut ulkomaille, mihin jo yltävät näitten kiusaajafeministien otteet, joten kohta tapahtuu hirveitä kaikissa länsimaissa , jos vastuutonta akkavaltaa ei nujerreta rauhanomaisin keinoin. Onneksi muslimit puolustavat akkavallan murskaamista - heitä on miljardeja, joten länsimaitten feministeillä ei ole mitään toivoa, jos eivät ajoissa järkiinny!

        Saunalahti, Elisa ja Sonera ovat vasemmistolaisia (demareita) maanpettureita pullollaan, jotka auttavat venäläisiäkin kyberhyökkäysissä.
        Homma johdetaan Viron Elionista käsin (Telia - Soneran tytäryhtiö)!
        Soneran vikakin oli vain koe, kuinka maan tiedonvälitys saadaan helpoiten polvilleen. Syylliset löytyvät SDPstä.
        Pahinta on, että poliisi ja suojelupoliisi on maanpetoksellisen akkavallan vaikutusvallan piirissä, eivätkä välitä maamme ja kansalaistemme todellisesta turvallisuudesta. Siksi meillä on toistuvasti nainen sisäministerinäkin. Aivan sama kuka siellä on, kunhan ministerillä ja viranhaltijoilla on V jalkojen välissä ja tyhjää korvien välissä!

        Meillekin Saunalahti lähettää usein laskun ainakin kahtena kappaleena, ja jos toista ei maksa, tulee perintätoimistolta kirje lisämaksuineen. Jos taas maksaa kahteen kertaan, toinen maksu tulee (jos tulee) takaisin, ja siitä on vähennetty kuluja. Kätevää?

        Jos tiedät, että joku on tosiaan uhannut tuhota toisten kansalaisten elämää tuollaisella omavaltaisuudella, mitä odotat? Naikkosen nimi heti julkisuuteen, ja oma nimesi myös. Olet oikealla asialla tässä. Sinulla ei ole mitään hävettävää. Ainut, mitä voit pelätä on se, että Saunalahti irtisanoo tilisi. Mutta et varmaan Saunalahdella olekaan?

        Valta korruptoi. Kansassa on korruption vastainen lääke. Avoimuus ja yhteistoiminta, toinen toistemme auttaminen ja tiedonvälitys lopulta huuhtelee pois korruptoituneet ja rikolliset ja antaa tilaa rehellisille. Työttömistä varmasti löytyy paremmat asiakaspalvelijat Saunalahdellekin.


      • hmmm... kirjoitti:

        Ei ole ilmainen. Leivottu vuokran hintaan. Ilmaisia lounaitakaan ei ole.... Etu tietenkin siinä ettei tarvitse joka kuukausi avata laskua ja maksaa sen 10-20 euroa erikseen...

        Hinta ei ole ollenkaan tuota luokkaa, kun koko talo ottaa sen. Meillä hinta on parisen euroa kämppää kohti.


    • pois suomesta

      Teoriassa menot on saatava tuloja pienemmiksi joko menoja karsimalla tai tuloja lisäämällä.
      Käytännössä tämä on erittäin vaikeaa tässä maassa jossa hinnat ovat kalliita, verotus ankaraa mutta palkat pieniä verojen jälkeen.

      Ennätyssuuret luottotietomerkinnät kertovat karua totuutta elämästä Suomessa, täällä on tavallisen kansalaisen jo erittäin vaikea, suorastaan kohtuuttoman vaikeaa tulla enää toimeen.

      Parasta mitä voit tehdä on muuttaa pois suomesta, ei tämä meno tule tästä ainakaan paranemaan vaan vajoaa entistäkin huonommaksi. Olet vielä nuori niin älä tuhlaa ainutta elämääsi tässä kurjassa maassa, muuta johonkin järkevämpään maahan ja nauti elämästäsi.

      • rkh1

        Mikähän mahtaa olla se parempi maa? Venäjä


      • Eikö tuo jo ole

        nauttinut elämästään tääläkin? Ainakin veromätkyt kertovat siitä, että kassasta on syöty ennakkoon muutakin kuin itse tienattua leipää. Meinaakko nää, että tuolla tavalla eläen esimerkiksi Kreikka ottaa aloittaja ilomielin sossuturvansa annista nauttimaan?
        Nuo mainitsemasi "ennätysuuret luottotietomerkinnät kertovat karua totuutta elämästä Suomessa" kertovat pikemminkin siitä kuinka ihmiset elävät yli varojensa.


      • Kivimies8
        Eikö tuo jo ole kirjoitti:

        nauttinut elämästään tääläkin? Ainakin veromätkyt kertovat siitä, että kassasta on syöty ennakkoon muutakin kuin itse tienattua leipää. Meinaakko nää, että tuolla tavalla eläen esimerkiksi Kreikka ottaa aloittaja ilomielin sossuturvansa annista nauttimaan?
        Nuo mainitsemasi "ennätysuuret luottotietomerkinnät kertovat karua totuutta elämästä Suomessa" kertovat pikemminkin siitä kuinka ihmiset elävät yli varojensa.

        Eiköhän mätkyt kerro juuri siitä, että vielä viime vuonna 2013 oli parempi tilanne, mutta ei enää. Äkillisestä menojen pienentymisestä aika harva selviää nipistämällä menoista - yleensä on tehtävä järjestelyjä luotonantajien kanssa katsottava ne menot. Kaikenlaisia pieniä siirtoja saa kyllä tehtyä, mutta suuremmat järjestelyt ovat kyllä kiven alla.


      • mikä neuvo

        Mikä on parempi maa asua? Entä jos vaikka sairastut !


      • Tatviiko sitä sitten
        Kivimies8 kirjoitti:

        Eiköhän mätkyt kerro juuri siitä, että vielä viime vuonna 2013 oli parempi tilanne, mutta ei enää. Äkillisestä menojen pienentymisestä aika harva selviää nipistämällä menoista - yleensä on tehtävä järjestelyjä luotonantajien kanssa katsottava ne menot. Kaikenlaisia pieniä siirtoja saa kyllä tehtyä, mutta suuremmat järjestelyt ovat kyllä kiven alla.

        elää sinä parempanakin päivänä kuin porsas pellossa? Kassastahan tuollainen syö, joka ei tajua vuosien olevan veljiä keskenään ja talouden nousua seuraavan laskun.
        Tilanteet vaihtuvat ja niihin on mukauduttava, mieluummin ennakoivasti kuin alkusatuhahmon tavalla. Eihän se verottajan vika ole, ettei tulotasosi pysy ennallaan.


      • Aika monikin
        mikä neuvo kirjoitti:

        Mikä on parempi maa asua? Entä jos vaikka sairastut !

        muttei niihin totaaliluuseria päästetä juurtumaan.


      • K.T. USA.
        rkh1 kirjoitti:

        Mikähän mahtaa olla se parempi maa? Venäjä

        Menisit jo jorpakkoon vitsiesi kanssa .Ei kukaan ole venäjälle menossa . Kanada on vieläkin yksi parhaista maista,vaikka USAn vaikutus hiipii sinne hitaasti mutta varmasti. Hyvä ilmasto,laajat erämaat,Mukavia ihmisiä tavannut joka reissulla .Puhtaat kalavedet ,ja ylisuuret hirvet ,heh.


      • osuiko hermoon
        Tatviiko sitä sitten kirjoitti:

        elää sinä parempanakin päivänä kuin porsas pellossa? Kassastahan tuollainen syö, joka ei tajua vuosien olevan veljiä keskenään ja talouden nousua seuraavan laskun.
        Tilanteet vaihtuvat ja niihin on mukauduttava, mieluummin ennakoivasti kuin alkusatuhahmon tavalla. Eihän se verottajan vika ole, ettei tulotasosi pysy ennallaan.

        Kysyn vain ,koska näitä viisaita neuvonantajia on täällä ihan liialtikin.
        Mitenkä suhtaudutte USAn pankkiireihin jotka saivat petollisin keinoin perheet sijoittamaan rahansa omakotitaloon ,vaikka heillä ei todellisuudessa ollut siihen varallisuutta .Kiinteistöjen välittäjät saivat osansa,ja pankki sai lyhennyksiä kunnes perhe ei enää kyennytkään maksamaan ,alaspainetun työllisyyden takia.Trattaan meni mökki,ja perhe pihalle telttakylään asumaan .Kuka siinä oli rikollinen ? Pankkiirit tietenkin,mutta bisneksen tekoa ei lasketa rikokseksi .Heitä ylistetään .Pankkiirit hokevat ,"man, i love this country ".


      • Crazy -Horse
        mikä neuvo kirjoitti:

        Mikä on parempi maa asua? Entä jos vaikka sairastut !

        Ei hätää vaikka sairastut .Kanada hoitaa veronmaksajansa terveyteen. Suomea uhkaa sairaaloiden yksityistäminen,jolloin ahneet bisnesmiehet toimivat kuin pyövelit .Ylimistö-potilaalle tarjoillaan kaviaaria blinin kanssa, köyhällä ei ole asiaa läpi sairaalan oven .Tee siitä omat johtopäätöksesi suomen tulevaisuudesta .Itse en edes virtsaa suomen suuntaan ,niin piruuttaa koko myyty isäinmaa.Täältä vuorilta on tosi hyvä näköala ,mitä teillä siellä pohjolan korvessa juonitellaan.


      • rtuartmk
        Kivimies8 kirjoitti:

        Eiköhän mätkyt kerro juuri siitä, että vielä viime vuonna 2013 oli parempi tilanne, mutta ei enää. Äkillisestä menojen pienentymisestä aika harva selviää nipistämällä menoista - yleensä on tehtävä järjestelyjä luotonantajien kanssa katsottava ne menot. Kaikenlaisia pieniä siirtoja saa kyllä tehtyä, mutta suuremmat järjestelyt ovat kyllä kiven alla.

        Miten ne veromätkyt paremmasta tilanteesta kertoo.. veromätkyt kertoo siitä että ei ole osannut silloinkaan hoitaa asioitaan. Osaavalle ei varomätkyjä tule mutta palautuksia kyllä.


      • Kultaa etsimässä
        Crazy -Horse kirjoitti:

        Ei hätää vaikka sairastut .Kanada hoitaa veronmaksajansa terveyteen. Suomea uhkaa sairaaloiden yksityistäminen,jolloin ahneet bisnesmiehet toimivat kuin pyövelit .Ylimistö-potilaalle tarjoillaan kaviaaria blinin kanssa, köyhällä ei ole asiaa läpi sairaalan oven .Tee siitä omat johtopäätöksesi suomen tulevaisuudesta .Itse en edes virtsaa suomen suuntaan ,niin piruuttaa koko myyty isäinmaa.Täältä vuorilta on tosi hyvä näköala ,mitä teillä siellä pohjolan korvessa juonitellaan.

        Hei Kanada-fani! Tiedän tapauksen kanadassa jossa ei tosiaan sossun luukulta saada edes sitä mitä Suomessa saisi.. Sairastava ihminen tekee kahta työtä jotta elättää perheensä. Se siitä ihanasta kanadasta. Ei ole ruoho vihreämpää aidan toisel puolel. Kaikki on mahdollista suomessa jos on kanadassa.. Melko samanlainen meininki..


    • toinen tyttönen

      Miten Kelasta haetaan toimeentulotukea? Asumistukea varmaan tarkoitit?
      Onko mahdollista muuttaa niin että asumiskulut pienenisivät? Nehän ne tahtoo yksineläjällä suurimmat kulut olla. Itse muutin vuokrakaksiosta vuokrayksiöön kun olin rahavaikeuksissa. Ajattelin väliaikaisesti asua pienemmissä tiloissa. Se auttoi. Nyt olen tasapainossa talouden kanssa, tosin ei minulla noin paha tilanne ollut alunperinkään mitä Sinä kuvailet. Tsemppiä!

    • tyttönen

      En ole tehnyt lisää velkaa vuoteen. Osaan pitää pääni enkä kuluta yli varojeni. Osamaksut ovat nuoruuden hölmöjä ostoksia, enkä sillon osannut ajatella että ne olisi haitaksi koskaan.

      Suomesta muuttaminen ei ole minulle vaihtoehto. En usko, että laskuja pakenemalla asia selviää itsekseen.

      Luin, että henkilö jolle jää laskujen jälkeen alle 400 euroa käteen, on oikeutettu toimeentulotukeen. He eivät hyväksyneet laskujani "pakollisiksi laskuiksi" (en ymmärrä voiko olla vapaaehtoisia laskuja?) ja hylkäsivät hakemukseni. He totesivat myös, että elämiseen jää 100 € kuukaudessa, mutta eivät pysty myöntämään tukea. Muutin juuri pienempään asuntoon vuoden vuokrasopimuksella, joten asunnon vaihtaminen halvempaan ei ole myöskään vaihtoehto.

      Laitoin joka tapauksessa hakemuksia extratöihin kauppojen kassoille ja myymälöihin. Toivotaan, että saan iltatöitä josta saisin vähän lisätienestiä laskujen maksamiseen. Valtion tarjoamiin tukiin minulla ei taida olla oikeutta, koska en ole huumeidenkäyttäjä tai alkoholisti.

      • toinen tyttönen

        Juup, ei ne toimeentulotukeen ota mukaan niitä sinun osamaksuja. Ne ottaa huomioon menoina vain asumiskulut eli vuokra vesi sähkö ja ilmeisesti kotivakuutus, siitä en ole varma. Ja sitten tukeen lasketaan terveydenhoitokulut, julkisen puolen siis, eli tk.maksut ja lääkärin määräämät reseptilääkkeet. Näiden menojen jälkeen jos jää alle tuo jotain 400 euroa käteen niin sitten saa toimeentulotukea.
        toivottavasti saat lisätöitä ja saat noi velat ja osamaksut pois, jospa sitten tasaantuisi.. voimia! ja hyvää joulua joka tapauksessa!


      • Ei mitään pakollista

        Tietysti myyt ne osamaksulla ostamasi kalliit tavarat nyt pois ja maksat velat saamillasi rahoilla. Tai sitten pidät ne ja yrität selvitä veloistasi jotenkin. Ei kai niitäkään nyt loputtomiin riitä. Valinta on sinun.


      • 4444444444

        Suomesta muuttaminen ei ole minulle vaihtoehto. En usko, että laskuja pakenemalla asia selviää itsekseen. --- Kuka nyt sanoi että pitää paeta, päinvastoin. Toisissa maissa on parempi palkkataso, niin jää rahaa velkojen maksuunkin. - Itse tein näin.
        Ja ota opiksesi sanonta: suu säkkiä myöden = älä käytä enemmän kuin tienaat.

        Sossun normit on pienet, mutta kyllä sieltä avun saa jos siihen on oikeesti aihetta.
        Eihän se ole tarkoituskaan että valtion varoilla maksetaan omia kulutusluottoja ym...
        Jokainen saa maksaa velkansa itse.

        Kerrot olevasi nuori - on varmasti sinun tilanteessa myös opettelua aikuiseksi ja mitä niillä omilla tuloilla saa aikaiseksi. Myös kun sen rahan ottaa omasta selkärangasta niin oppii ettei sitä ihan holtittomasti käytetä.

        Uskoisin että tulevaisuutesi on hyvä kun jo nyt pähkäilet kyseisiä asioita. Tulet varmasti löytämään oman tiesi. Onnea.


      • isukki1

        Hankala on tilanteesi. Tietääkseni kelalle voit tehdä maksusopimuksen. Kelalta voit myös hakea armahdusta osasta velkaa, perustella hyvin ja liittää mukaan tulot ja menot. Ja verottajankin kanssa voi neuvotella samalla menetelmällä. ehkä saat maksuaikaa. Helpoin ja paras tapa kuitenkin on hakea pankkilaina ja yhdistää kaikki velat, näin saat korot alas, ja elämiseen jää enemmän rahaa. Sitten on takuusäätiö josta voit saada valtion takauksen. Tietysti vain siinä tapauksessa että velkaantumisesi ei ole kevytkenkäistä, eli rahat on mennyt asiaan. Tällöin vain luottotiedot menee määräajaksi. Viimeinen vaihtoehto on ilmoittaa velkojille että et kykene velkaasi maksamaan. silloin perintäkulut yksityisissä perintätoimistoissa lakkaa ja velka ei kasva enää lisää. Velat siirretään ulosottoon ja peritään yhtenä velkana. Toki maksuja siitäkin tulee mutta vain kertaalleen. Iskä ja äippä toki voi auttaa, halvin ratkaisu. jos vain olet oikeasti luotettava.


      • Ei mitään pakollista kirjoitti:

        Tietysti myyt ne osamaksulla ostamasi kalliit tavarat nyt pois ja maksat velat saamillasi rahoilla. Tai sitten pidät ne ja yrität selvitä veloistasi jotenkin. Ei kai niitäkään nyt loputtomiin riitä. Valinta on sinun.

        Huono ohje: tuolla syyllistyisi kavallukseen. Jos tuote on todella ostettu osamaksulla, on se myyjän omaisuutta, kunnes se on maksettu. Luottokauppa on sitten eri asia.


      • köyhä peruna
        toinen tyttönen kirjoitti:

        Juup, ei ne toimeentulotukeen ota mukaan niitä sinun osamaksuja. Ne ottaa huomioon menoina vain asumiskulut eli vuokra vesi sähkö ja ilmeisesti kotivakuutus, siitä en ole varma. Ja sitten tukeen lasketaan terveydenhoitokulut, julkisen puolen siis, eli tk.maksut ja lääkärin määräämät reseptilääkkeet. Näiden menojen jälkeen jos jää alle tuo jotain 400 euroa käteen niin sitten saa toimeentulotukea.
        toivottavasti saat lisätöitä ja saat noi velat ja osamaksut pois, jospa sitten tasaantuisi.. voimia! ja hyvää joulua joka tapauksessa!

        En tajua. Siis 400€ laskujen ja vuokran jälkeen ?? 400€ RUOKAAN VAI??? MITÄ HELVETTIÄ!!?? Oikeesti ?? Revin pian hiukset ja silmät päästäni! Mitä hittoa ? Ehkä oon vain tyhmä kun en tajunnut että olin niin köyhä. Olisin voinut reilusti kaksinkertaistaa elintasoni noilla rahoilla.... :O mut ei toi varmaan oo totta


      • köyhä peruna
        köyhä peruna kirjoitti:

        En tajua. Siis 400€ laskujen ja vuokran jälkeen ?? 400€ RUOKAAN VAI??? MITÄ HELVETTIÄ!!?? Oikeesti ?? Revin pian hiukset ja silmät päästäni! Mitä hittoa ? Ehkä oon vain tyhmä kun en tajunnut että olin niin köyhä. Olisin voinut reilusti kaksinkertaistaa elintasoni noilla rahoilla.... :O mut ei toi varmaan oo totta

        Niin siis jää alle 400€ ... noh.. mä elin 50 eurolla mut säästin vähän... olisin voinut käyttää vähän enemmän ja sitten olisin saanut toimeentulotukea. Kuinkapaljon se on? Vaihtelee?

        Luin ehkä hieman huolimattomasti, mutta silti. :)


      • yx poikanen
        toinen tyttönen kirjoitti:

        Juup, ei ne toimeentulotukeen ota mukaan niitä sinun osamaksuja. Ne ottaa huomioon menoina vain asumiskulut eli vuokra vesi sähkö ja ilmeisesti kotivakuutus, siitä en ole varma. Ja sitten tukeen lasketaan terveydenhoitokulut, julkisen puolen siis, eli tk.maksut ja lääkärin määräämät reseptilääkkeet. Näiden menojen jälkeen jos jää alle tuo jotain 400 euroa käteen niin sitten saa toimeentulotukea.
        toivottavasti saat lisätöitä ja saat noi velat ja osamaksut pois, jospa sitten tasaantuisi.. voimia! ja hyvää joulua joka tapauksessa!

        Niin ja , jos sattuu olemaan Suomessa syntynyt valkoihoinen mieshenkilö, niin ei saa missään tilanteessa mitään, ellei ole sossun kanta-asiakkaana alkoholismin takia. Naiset ovat kaikessa etuoikeutumpia kuin miehet. Se on sitä suomalaista tasa-arvoa!


      • entinen rehellinen
        Ei mitään pakollista kirjoitti:

        Tietysti myyt ne osamaksulla ostamasi kalliit tavarat nyt pois ja maksat velat saamillasi rahoilla. Tai sitten pidät ne ja yrität selvitä veloistasi jotenkin. Ei kai niitäkään nyt loputtomiin riitä. Valinta on sinun.

        Käytettyjen tavaroiden myyminen ei ole helppoa .Kaikilla perheillä on jo rojua nurkat täynnä .Eikös ne myynnitkin kuulu " rehellisen suomalaisen ilmoittaa verottajalle ",tuloina,häh.


      • getfvm,j
        isukki1 kirjoitti:

        Hankala on tilanteesi. Tietääkseni kelalle voit tehdä maksusopimuksen. Kelalta voit myös hakea armahdusta osasta velkaa, perustella hyvin ja liittää mukaan tulot ja menot. Ja verottajankin kanssa voi neuvotella samalla menetelmällä. ehkä saat maksuaikaa. Helpoin ja paras tapa kuitenkin on hakea pankkilaina ja yhdistää kaikki velat, näin saat korot alas, ja elämiseen jää enemmän rahaa. Sitten on takuusäätiö josta voit saada valtion takauksen. Tietysti vain siinä tapauksessa että velkaantumisesi ei ole kevytkenkäistä, eli rahat on mennyt asiaan. Tällöin vain luottotiedot menee määräajaksi. Viimeinen vaihtoehto on ilmoittaa velkojille että et kykene velkaasi maksamaan. silloin perintäkulut yksityisissä perintätoimistoissa lakkaa ja velka ei kasva enää lisää. Velat siirretään ulosottoon ja peritään yhtenä velkana. Toki maksuja siitäkin tulee mutta vain kertaalleen. Iskä ja äippä toki voi auttaa, halvin ratkaisu. jos vain olet oikeasti luotettava.

        mistä tuo tieto on peräisin, että velkojille ilmoittamalla ettei kykene maksamaan velkojaan, pysäyttäisi velkojen kasvun?


    • hyttynen1

      Tekisi mieli heittää hanskat naulaan ja jättää kaikki maksamatta, en jaksa enää pingottaa kun v1tuttaa pieni palkka ja kalliit elinkustannukset, poliitikot koko ajan keksivät uusia maksuja ja veroja sekä korottavat entisiä maksuja, haistakaa paska koko yhteiskunta!!

      • Konstit ovat monet.

        Jotkut sinkut ovat jättäneet koko kotimaan, siirtyneet ulkomaille jonkun vakaumuksensa mukaisen yhteisön pariin elelemään ahkerana mielekkäässä ympäristössä.

        Onko pakko jäädä sionisti-mafiamme nyljettäväksi "korkovelka-elinkautiseen" jos ei ole mitään sidoksia tänne, kuten omia lapsia?


      • YKSINKERTAISTA

        JEP TURHAT AVUSTUKSET POIS NIIN VEROT JA MAKSUT PIENENEVÄT

        EI 40 % KANSASTA PYSTY ELÄTTÄMÄÄN 60 % KANSASTA....


      • Tarkoitatko sä
        Konstit ovat monet. kirjoitti:

        Jotkut sinkut ovat jättäneet koko kotimaan, siirtyneet ulkomaille jonkun vakaumuksensa mukaisen yhteisön pariin elelemään ahkerana mielekkäässä ympäristössä.

        Onko pakko jäädä sionisti-mafiamme nyljettäväksi "korkovelka-elinkautiseen" jos ei ole mitään sidoksia tänne, kuten omia lapsia?

        niitä muutamaa partaniekkaa, jotka rakentaa jossain dyyneillä sitä kalifaattiaan kalashnikovin piippu niskassa? Mielekäs ympäristö ahkeroida vakaumuksensa mukaisessa miljöössä.
        Ethän sä täällä missään korkovankeudessa ole kuin omien mieltymystesi johdosta.


      • Siitäs sait

        Sait, mitä tilasit äänestämällä demaria tai naista.
        Hehän niitä veroja korottavat ja kurjistavat suomalaisten elämää, jotta saavat leikkiä koko maailman sosiaalitoimistoa ja elättää tuhatmäärin hyödyttömiä mamuja.


      • 522e kuussa
        Siitäs sait kirjoitti:

        Sait, mitä tilasit äänestämällä demaria tai naista.
        Hehän niitä veroja korottavat ja kurjistavat suomalaisten elämää, jotta saavat leikkiä koko maailman sosiaalitoimistoa ja elättää tuhatmäärin hyödyttömiä mamuja.

        Mitäs äänestit sossuja, kokkareita, keskustaa, ruotsalaisia, vihreitä tai persuja?

        Äänestäkää IPU:a. Se on ainakin protesti, jos ei vielä enemmän.


    • ei kelasta

      Tosin toimeentulotukea ei makseta Kelasta. Toimeentulotuki on kunnan toimintoja, ei Kelan.

    • Alex on ihana!

      Mulla vähän samanlainen tilanne. Suurta lohtua tilanteeseen sain kuitenkin siitä että onnistuin taannoin saamaan Alexander Stubbin yhteiseen selfieen, itse asiassa Alex sitä selfien ottamista ehdotti.
      Alex on ihana, aivan varmasti äänestän sitä kevään vaaleissa kun sopivasti pääsen silloin ekaa kertaa äänestämään!

      • selfish stick

        Ennenvanhaan olisi stubia sanottu kukkakepiksi mutta nykyään se on selfiekeppi koko mies...


      • Siinä seeferit
        selfish stick kirjoitti:

        Ennenvanhaan olisi stubia sanottu kukkakepiksi mutta nykyään se on selfiekeppi koko mies...

        Viimeisin tieto kertoo Alexin olevan kyläkoirien k u s i k e p p i.


      • K.T. USA.

        Jus niin,ulkomuodon perusteellä äänestät pukkia kaalimaan vartijaksi.Onpas heikoissa politikon taustatiedot kansalla .Siellä manhattanin keskuspuistossa juoksee lenkillä juutalaisen ystävänsä kanssa ,ja lyö Wall Streetin pörssikellon alkajaisia ,paikallaolijoiden taputtaessa kuin keisarille. Israelin tukija on kova sana varsinkin USAssa.Suomenkin TVeessä hihkuin ,kuinka suomen on tuettava israelia ,tekivät he mitä tahansa palestiinalaisille .Onpa siinä rauhan mies ?


      • dfgfdg jgyh jktd

        Tämä viesti oli hirmuhampaan itsensä kirjoittama! Haisee metrien päähän.

        Vain aivottomat äänestäisivät kokkareita. Jotkut tollot tosiaan kuvittelevat, että äänestämällä rikkaita rikastuu itsekin eikä voi menettää työtään, jos on kerran äänestänyt puoluetta, joka väittää olevansa *talouden asialla*.


    • Minne?

      "Parasta mitä voit tehdä on muuttaa pois suomesta, ei tämä meno tule tästä ainakaan paranemaan vaan vajoaa entistäkin huonommaksi."

      Toivotan kaikki tervemenneeksi Suomesta pois! Sopivan kohteen löytämiseksi pyytäisin sinua mainitsemaan muutaman sopivan ihannemaan, jonne lähtisin. Kiitos!

      • Kainuun sote

        Juuri noin. Ne jotka eniten valittaa voisivat tosiaan häipyä hevon helvettiin. Mutta ei se niin mene. Se samperin "minä kyllä varmasti muualle muutan, kun täällä on niin paskaa"- kansanosa on ja pysyy ja vyöryttää pikavippivelkansa normaaleille ihmisille, jotka mainittuja lusmuja elättävät. Ulkomaille päätyy se väestönosa, jolla olisi käyttöä ja tarvetta Suomessa. Onhan siinä porukassa paljon paskasakkiakin, mutta suurin osa kuitenkin töihin kykeneviä.

        Henk.kohtaisesti olen aina pärjännyt rahallisesti. Me asumme persreiän vieressä täällä Kainuussa ja nelihenkisen perheemme nettotulot ovat vain noin 5000 euroa. Kyllä sillä pärjää kun tarkkoina ollaan ja luonnonantimia käytämme. Noin 1500 euron verran jää säästöönkin/ kk, kun emme rellestä ja harrasta nk. kulttuuria vaan luontoilua.


      • korpikainuu1
        Kainuun sote kirjoitti:

        Juuri noin. Ne jotka eniten valittaa voisivat tosiaan häipyä hevon helvettiin. Mutta ei se niin mene. Se samperin "minä kyllä varmasti muualle muutan, kun täällä on niin paskaa"- kansanosa on ja pysyy ja vyöryttää pikavippivelkansa normaaleille ihmisille, jotka mainittuja lusmuja elättävät. Ulkomaille päätyy se väestönosa, jolla olisi käyttöä ja tarvetta Suomessa. Onhan siinä porukassa paljon paskasakkiakin, mutta suurin osa kuitenkin töihin kykeneviä.

        Henk.kohtaisesti olen aina pärjännyt rahallisesti. Me asumme persreiän vieressä täällä Kainuussa ja nelihenkisen perheemme nettotulot ovat vain noin 5000 euroa. Kyllä sillä pärjää kun tarkkoina ollaan ja luonnonantimia käytämme. Noin 1500 euron verran jää säästöönkin/ kk, kun emme rellestä ja harrasta nk. kulttuuria vaan luontoilua.

        Ompa vitun hyvät tulot.Mulle jää 1000 netto kun liiton rahat sais juoksee.


      • Asun itse Monacossa

        Ei tänne ollut helppo päästä mutta mukavaa elämä kieltämättä on. Käytiin viikonloppuna merellä kaverin 30 metrisellä jahdilla ja sen jälkeen kasinolla.


      • paikalla ollut
        Kainuun sote kirjoitti:

        Juuri noin. Ne jotka eniten valittaa voisivat tosiaan häipyä hevon helvettiin. Mutta ei se niin mene. Se samperin "minä kyllä varmasti muualle muutan, kun täällä on niin paskaa"- kansanosa on ja pysyy ja vyöryttää pikavippivelkansa normaaleille ihmisille, jotka mainittuja lusmuja elättävät. Ulkomaille päätyy se väestönosa, jolla olisi käyttöä ja tarvetta Suomessa. Onhan siinä porukassa paljon paskasakkiakin, mutta suurin osa kuitenkin töihin kykeneviä.

        Henk.kohtaisesti olen aina pärjännyt rahallisesti. Me asumme persreiän vieressä täällä Kainuussa ja nelihenkisen perheemme nettotulot ovat vain noin 5000 euroa. Kyllä sillä pärjää kun tarkkoina ollaan ja luonnonantimia käytämme. Noin 1500 euron verran jää säästöönkin/ kk, kun emme rellestä ja harrasta nk. kulttuuria vaan luontoilua.

        Kainuun sote ! Miksi he-l-ve-tissä ei koko kansa noussut pikavippi-juutalaisia vastaan heti alkuvaiheessa. Onhan se posketonta antaa heidän tulla ryöstämään heikkovaraisia onnettomia .Te ette näköjään sääli alakynnessä olevia, mutta annatte rikollisten jatkaa rumaa liikehommaansa loputtomiin. Tuskaantunut vähävarainen koittaa löytää rahaa jostakin maksaakseen velkansa,ja velkaantuu vain lisää ,se on kierre ,josta on mahdotonta päästä irti.


    • Tervehdys meillä taitanee olla samat asiat,,olispa kiva asua yhdessä ja keskuttella noista asioista tultais varmaan samaan lauluun,,ota yht mutta ei kannata vielä köyttä etsiä kaulaan kun uusi vuosikin ja uudet kujeet

      • Ei EUn alueelle

        Älkäämuuttako EUn alueelle, sillä Suomen vittuvaltan kiusakäsi ylettää kaikkiin EU-maihin ja joudutte sielläkin demariakkojen laittomin päätöksin maksuhäiriölistoille.
        Minulle uhosivat 12 laittomanveropäätöksen jälkeen, etten heistä eroon pääse enne kuin on 2m multaa päällä, vaikka maailman ääriin muuttaisin. Se on toteutunut!

        Maailmassa ei ole mitään pahempaa, kuin demarijäsenkirjan saanut nainen, jolla on vähäinenkin valta-asema jossain virassa.
        Hänelle on tärkeintä päästä näyttämään ja käyttämään valtaansa muitten kiusaamiseen ja nujertamiseen. Sen hän myös tekee, kunnes kansa nousee kapinaan ja raahaa moiset "saunan taakse"!


      • 1 milj syytöntä
        Ei EUn alueelle kirjoitti:

        Älkäämuuttako EUn alueelle, sillä Suomen vittuvaltan kiusakäsi ylettää kaikkiin EU-maihin ja joudutte sielläkin demariakkojen laittomin päätöksin maksuhäiriölistoille.
        Minulle uhosivat 12 laittomanveropäätöksen jälkeen, etten heistä eroon pääse enne kuin on 2m multaa päällä, vaikka maailman ääriin muuttaisin. Se on toteutunut!

        Maailmassa ei ole mitään pahempaa, kuin demarijäsenkirjan saanut nainen, jolla on vähäinenkin valta-asema jossain virassa.
        Hänelle on tärkeintä päästä näyttämään ja käyttämään valtaansa muitten kiusaamiseen ja nujertamiseen. Sen hän myös tekee, kunnes kansa nousee kapinaan ja raahaa moiset "saunan taakse"!

        Massamme on 1 miljoona köyhää, jotka ovat syyttömiä omaan köyhyyteensä, sillä he ovat virastoissamme istuvan suomalaisen vittuvallan uhreja. Puolella heistä on laittomasti aiheutettu maksuhäiriömerkintä, minkä tämän vittuvallan edustajat pitävät laittomin keinoin voimassa, kunnes uhri on kuollut ja kuopattu. Näille V-vallan edustajille on VALTA ja muitten nujertaminen elämän pääasia.

        Jos joudutte vaikeuksiin Suomessa, niin hankkikaa lantolippuun rahaa ja lähtekää heti Etelä- Amerikkaan, mihin vittuvaltamme kiusaajat eivät vielä pysty jäljittämään suomalaisia. Ahkeria ja rehellisiä suomalaisia arvostetaan muualla maailmassa,muttei omassa synnyinmaassaan.
        Tämä oli ulkomaalaisen naislääkärin ohje suomalaisille hätääkärsiville.

        Joko alatte ymmärtää, miksi muslimit eivät halua kouluttaa naisia eivätkä antaa heille äänioikeutta ja mitään virkoja.
        Feminismi tuhoaa koko ihmiskunnan, koska sille pirulle on annettu jo enemmän kuin pikkusormi.


      • Woman=Evil
        1 milj syytöntä kirjoitti:

        Massamme on 1 miljoona köyhää, jotka ovat syyttömiä omaan köyhyyteensä, sillä he ovat virastoissamme istuvan suomalaisen vittuvallan uhreja. Puolella heistä on laittomasti aiheutettu maksuhäiriömerkintä, minkä tämän vittuvallan edustajat pitävät laittomin keinoin voimassa, kunnes uhri on kuollut ja kuopattu. Näille V-vallan edustajille on VALTA ja muitten nujertaminen elämän pääasia.

        Jos joudutte vaikeuksiin Suomessa, niin hankkikaa lantolippuun rahaa ja lähtekää heti Etelä- Amerikkaan, mihin vittuvaltamme kiusaajat eivät vielä pysty jäljittämään suomalaisia. Ahkeria ja rehellisiä suomalaisia arvostetaan muualla maailmassa,muttei omassa synnyinmaassaan.
        Tämä oli ulkomaalaisen naislääkärin ohje suomalaisille hätääkärsiville.

        Joko alatte ymmärtää, miksi muslimit eivät halua kouluttaa naisia eivätkä antaa heille äänioikeutta ja mitään virkoja.
        Feminismi tuhoaa koko ihmiskunnan, koska sille pirulle on annettu jo enemmän kuin pikkusormi.

        Nainen sopii vain panemiseen ja ruuanlaittoon.
        Valtaa ei saa missään nimessä antaa naisille missään muodossa.
        Äänioikeus naisille oli emämunauksien emämunaus.

        Mietitään loogisesti mistä pahuus johtuu?
        NAISISTA!!

        Miksi nainen lähettelee rakkauskirjeitä murhaajille, mutta ei noteeraa kilttiä tavallista työmiestä??

        Täytyy olla totaali-idiootti, jos antaa naisille valtaa.
        Naisille äänioikeus->1.ja 2. maailmansota.
        Naiset pyörtyilivät nähdessään Hitlerin, siinä mies naisten mieleen.

        Nainen on synnynnäinen natsi, ja oikea ilmestyskirjan peto, jos sille antaa valtaa.
        Nainen pitää siis kouluttaa kuin koira, ja ymmärtää se, että nainen on pohjimmiltaan aivovammainen paskakasa.

        Loppusanoiksi lausahdus tunnetulta naiselta, joka kiteyttää naisellisen aivottomuuden ja narsismin:

        . "Olen nauttinut sanomattomasti yhdessäolosta tri Bergbomin kanssa. Eläkööt kaikki intelligentit miehet ! - tyhmät saavat kernaasti kuolla", kirjoitti Canth riemuissaan heinäkuussa 1882 Olga Kiljanderille."

        http://minnacanth.kuopio.fi/canth/salonki.htm


    • varaton pummi

      Perussääntö on aina ollut sama: menot pitää jäädä aina tulojen (varallisuuden) alle.
      Eli se apukeino on aina ollut sama: menokuri.

      Tällä tavalla ne köyhät ovat ennenkin pärjänneet. Jos on varaton niin pitää unohtaa ne unelmat ja pilvilinnat.
      Toisilla se kyllä voi onnistua toisinkin jos onnistuu pääsemään toisten siivelle eläjäksi.

      • tympääntynyt

        vastaus. ulosottoon. sitten alkaa kujanjuoksu työpaikasta toiseen ulaa ukkoa vältellen. eli aina kun pääsee tilille, työttömäks ja uuteen duuniin 2kk päästä. hitaasti kerää pesämunaa ja kun tarpeeks niin nostaa kytkintä tästä konkurssipesästä nimeltä suomi oy.


    • sprait

      istut pankin päällä hyödynnä sitä ja huolet häviää

      • pankinjohtajat

        kyllä näin on moni nainen tehnytkin, Suomessa se vain on tabu aihe. Esim eräällä henkilöllä on paljon vuora-asuntoja suuressa opiskelijakaupungissa kertoi et vaikea saada sellaisia jotka ei ehdota luonnollista maksutapaa. Miettikääs miksi Virosta esim täällä käydään vierailulla. 200e / tunti on kova raha paljaana käteen.


      • älä jauha paskaa
        pankinjohtajat kirjoitti:

        kyllä näin on moni nainen tehnytkin, Suomessa se vain on tabu aihe. Esim eräällä henkilöllä on paljon vuora-asuntoja suuressa opiskelijakaupungissa kertoi et vaikea saada sellaisia jotka ei ehdota luonnollista maksutapaa. Miettikääs miksi Virosta esim täällä käydään vierailulla. 200e / tunti on kova raha paljaana käteen.

        Höpöjä kerrot, itsellä on vuokrattuna useampia asuntoja suomalaisittain isossa opiskelijakaupungissa jo toistakymmentä vuotta, kukaan ei koskaan ole ehdottanut "luonnollista maksutapaa" enkä liioin sellaista ole kysynyt.


    • kookoomuspaskaa

      YHTEISKNTA KANNUSTAA sinua nyt pariutumaan jonkun rikkaan ja vastenmielisen kokoomuslaisen läskikasan kanssa.

      Tai myymään huumeita, persettä tai varastettua tavaraa. Tätä on kokoomuksen suomi.

      Palkkatyöllä ei meinaa oikein pärjätä.

      Kiitos kokoomus, kun näin ihanasti välitätte.

      Vain raha ratkaisee.

    • Ei kannata

      Ei kannata, mutta opiskelua älä lopeta. Lopeta oravanpyörä. Anna mennä kaikki ulosottoon. Silloin maksat enemmän, mutta kuukautta kohti maksat vähemnän.

      Eivät kaikki firmat ja suuret valtiotkaan maksa ( Kreika ). Miksi sitten pienen ihmisen pitää maksaa?

      Yksi ratkausu on mennä ulkomaille johonkin halpaan maahan .
      Suomi on elämiseen liian kallis maa.

      On muka lottovoitto suyntyä Suomeen.

      Itse olen eläkkeellä ja elän toimeentulon rajalla. Vapaa matkustajat lisääntyvät , julkinen sektori paisuu ja verot vievät täällä kaiken.
      Kreikkalöaisetkin me elätetään ja mikään täällä ei enää kannata

    • Tyttönen,niin moni nuori on vaikeuksisa,Jaksaminen tässä kovassa maailmassa,
      Nuorten toimintatukiraha on haettevissa läpi vuoden,Sosiaalitoimistokin voi olla paikka josta ei saa apua,Pankin Joustoluotto voi ollla apu tilanteeseen,-minä käytän sellaista.
      Toivon ettei tilanteesi liuvu,ulosottoon,siellä on kovat perintämaksut,Joustoluotolla on pienet korot,Niillä pelaa monikin.
      Toivon sinulle jaksamista.

    • Kyllä onnistut. . ..

      Sun kannattaa olla luova ja etsiä lisäansioita, vaikka iltaisin/viikonloppuisin.
      Yrittämällä selviät varmasti vaikeuksien yli. Pyri olemaan luova ja kehitä ajattelukykyä. Sitähän varten opiskelet?

      • tympääntynyt

        no tietty on olemassa takuusäätiö. mars mars velkaneuvojan puheille. tietoa löytyy netistä. takuusäätiön perusajatus että niputtaa kaikki velat yhteen ja takaavat pankista lainan. sitten makselet sitä pienellä korolla takas. pirummoinen paperihässäkkä mutta kannattaa lopulta. voimia.


      • V-maa V-hallitus
        tympääntynyt kirjoitti:

        no tietty on olemassa takuusäätiö. mars mars velkaneuvojan puheille. tietoa löytyy netistä. takuusäätiön perusajatus että niputtaa kaikki velat yhteen ja takaavat pankista lainan. sitten makselet sitä pienellä korolla takas. pirummoinen paperihässäkkä mutta kannattaa lopulta. voimia.

        Sekin on taas pankille lopullinen hyöty ,mutta kukaan ei sitäkään huomaa. Aivopesu meni perille, luota pankkeihin ? Pahimpia rosvolaitoksia maapallolla, katso niiden tuloja ??? Valtio antaa pankeille luvan rokottaa viimeisetkin köyhän kolikot pois .Sen sijaan valtion vastuulla on kansalaisen auttaminen ,keräähän valtio verojakin kärsiviltä .Ku-si-päinen demokratia jonka tuloksena alempiarvoinen menettää aina.


    • budjetti1

      Budjetoi kaikki menot ja tulot. Jos et saa viivan alle jäämään tarpeeksi, ota selvää pankin eri rahoitus vaihtoehdoista. Maksat pois kaikki ne nuoruuden hölmöilysi yhdellä lainalla jota sitten lyhennät sulle sopivammin pankkiin. Meillä tämä auttoi. Lisäksi mieti arkea, missä voisit säästää rahaa vielä. Se on ainoa keino. Ei ole oikotietä onneen. Senverran voin sanoa tuosta ulosotosta et ei se maailmanloppu ole, mutta kalliikksi tulee ja eroon pääseminen on vaikeata ilma apua. Tsemppiä. :)

      • Lyyli5

        Samaa mieltä


    • ne riittää.

      Minun eläke on 1200€/kk käteen. Asuminen vie suurimman osan,ruokaan 180€/kk, mutta ylimääräistä käyttörahaa jää kaiken jälkeen 260€/kk, jonka säästän, ja kerran vuodessa käyn lomareissulla. Mitään velkoja ei ole. Rahaa tilillä on 23000€. Että kyllä pienelläkin tulolla pärjää ihan mukavasti.

      • Minulla myös MUTTA

        Minun eläkkeeni on myös 1200€/kk brutto, mutta verojen ja ulosoton jälkeen käteeni jää n 750€, josta asumiskulut vievät 370€/kk eli elämiseen jää 380€/kk, mistä pitää maksaa kaikki ruoka- sairas- ja lääkekulutkin. Mihinkään matkoihin ei ole varaa enkä työkyvyttömyyteni takia voi saada mistään lisätuloja. Makaan siis kotona ja masennun.
        SOSSU EI ANNA senttiäkään apua, koska olen erehtynyt joskus nuoruudessani olemaan yrittäjä, kunnes demariverottaja kaatoi yritykseni 12 laittomalla veropäätöksellä, joista en saanut valituksista huolimatta mitään takaisin.
        Niin kauan, kuin Suomessa on demareilla ja naisilla valtaa ei maa ja kansa tule nousemaan ahdingostaan. Se on raaka totuus!


    • Sama Tilanne joskus

      Minulla on ollut joskus samanlainen tilanne. Kovasti tuli mätkyjä kelalta, kun erehdyin paiskimaan liikaa töitä. Mätkyjä tuli oikein kahteen otteeseen, kun en kerrasta oppinut.
      Kyllähän noita opintukimätkyjä voi maksaa todella pienissä erissä takaisin, jos on tiukkaa. Soitat Kelalle ja sovit maksusuunnitelman. Älä helkkarissa päästä ulosottoon, koska sen jälkeen joudut maksamaan paljon suurempia kuukausieriä, mitä Kelalle. Tämänkin opin kantapään kautta.

      Suosittelen myös neuvottelemista osamaksujen suhteen. Voit saada "osat" vielä pienemmiksi, koska firmat ovat hyvillään, jos kumminkin saavat rahansa. Ei nekään mielellään vie ulosottomiehen hoidettavaksi näitä. Rohkeasti vaan soitat velkojille ja muistat olla nöyrä.

      • anti-siionisti

        Juu,menet sinne ulosottajan ovelle lakki kourassa,ja naama nokisena ,anomaan armoa ,vaikka sinulla pitäisi olla suomen kansalaisen tasa-arvoisuus kenenkä kanssa tahansa. P-a-s-k-a puhetta koko tasa-arvoisuus .He ovat valtion virkamiehiä ja naisia nokka pystyssä ylenkatsomassa hädänalaista ressulia .Eivät läheskään kaikki ole matematiikan neroja taloudessaan ,ja sitä pitäisi ymmärtää, edes jonkun .Miksi rangaista lisämaksuilla sellaista jolla ei mitään ole.Sadistinen juutalaisen ylimistön raakuutta .


    • Jellona-mami

      Nyt kiltisti varaat ajan velkaneuvojalle, jossa käydään läpi kaikki tulot ja menot ja yrität päästä velkasaneeraukseen.
      Jos ei onnistu, voit yrittää saada Takuusäätiön takaamaa lainaa, jolla maksat kaiken pois kertaheitolla.
      Älä jää suremaan ja menettämään yöuniasi asian takia, apua saa kun reippaasti lähdet sitä hakemaan etkä anna periksi byrokratian rattaiden edessä.
      Kaikkea hyvää Sinulle ja nyt vaan härkää kiinni sarvista!

    • ei velkakriisiä

      Velkaneuvontaan on pitkät jonot. Tämän vuoksi olen pienituloisena päätynyt yksinkertaiseen ratkaisuun:
      - ei oteta velkaa hetken innoituksesta (kulutusluotot, vipit)
      - maksetaan vanhat velat ensin pois ennenkuiin otetaan uutta velkaa (velat eivät saa ylittää omaa maksukykyä)
      - lasketaan ennakkoon se mihin TODELLA on varaa omilla nettotuloilla

      Näillä neuvoilla olen pärjännyt eikä ole tarvinnut mennä velkaneuvojan tykö. Huomaa tämä, nämä neuvot pätee ainoastaan ENNAKOIVASTI ei enää jälkikäteen kun velkakriisi on jo päällä. Ennakoivalla toiminnalla kyetään välttämään velkakriisin syntyminen.
      Nettotuloni ovat vain n. 1100 euroa / kk:ssa.

    • Asenne666

      Itse saan pienintä työmarkkinatukea (522,56€/kk) ja asumistukea 328€/kk). Sossusta ei makseta mitään. Maksan joka kuukausi kiltisti opintolainaa pois 100€, vuokran 515€, muutamaa osamaksua, laskut, velat kavereille. Käyttörahaa jää yleensä 90-150€ kuussa. Toistaiseksi olen pärjännyt tuolla jo pari vuotta. Joskus olen tehnyt jotain sivubisnestä ja myynyt tavaroita kirpparilla. Kaikki on itsestä kiinni kuinka paljon rahaa kuluu. Luottotiedot on olleet aina tallessa ja kannattaa pitää niistä kiinni. Ilman luottotietoja et saa asuntoa (yhtä helposti ainakaan), puhelinliittymiä, pikavippejä, uutta lainaa jne jne...

      • Missähän järki

        Kyllä Suomen sosiaalituilla vaan on varaa maksaa esimerkiksi Viroon lapsilisiä, vaikka lapset ei asu edes Suomessa. Sillä perusteella, että perheen isä sattuu olemaan Suomessa töissä. Suomessa työskentelevä virolainen voi tienata parissa vuodessa talon Virosta, siellä elämä ei maksa niin kuin Suomessa. Näin omituisesti toimitaan vain Suomessa! Omat saa elää nälässä.


      • Lapin mies

        Pakko vastata sulle asenne 666, jos nuo sun tulot pitää paikkansa niin kyllä muuten saat sossusta, eli 145€ sun pitäs saada,koska se on fakta on että vuokran veden jälkeen pitää kaikille jäädä 480€. eli lasketaanpa toi sun tulot ja menot.
        Tulot on en laske senttejä. 522€ työmarkkinatuki ja sit asumistuki 328€ tekee yhteensä 850€ ja siitä väh. vuokra 515€ jää 335€.
        Ja sit vähennetään siitä 480€ - tämä 335€ = 145€ , tajusikko ??
        Huom tämä 480€ on se summa mikä pitää jäädä sillä pitää sit ostaa kaikki ruoka, vaatteet, sähkö, osamaksut, ja käsikauppalääkkeet, mut sitten kaikki reseptilääkket saa vielä erikseen sossusta ja kunnan lääkärikulut ei yksityisen.
        Joten meneppä sossuun ja korjaa tilanteesi. Hyvin olet kyllä pärjännyt nuinkin vähällä, moni kyllä sais ottaa mallia susta. . H.S.


      • siis haloota

        "saan pienintä työmarkkinatukea (522,56€/kk") "Maksan joka kuukausi kiltisti opintolainaa pois 100€, "vuokra 515€"

        Lisäksi saat Kelan myöntämää korkoavustusta pienituloisena opintolainaasi, jos vain olet älynnyt sitä hakea.

        Sinulla on myös oikeus toimeentulotukeen noin pienillä tuloilla, ellei sinulla ole säästöjä sitten tai omaisuutta.


    • Puorih ukki

      Kyllähän nuorelle naiselle aina 'töitä' löytyy, siitä pitävät keski-ikäiset ukkomiehet huolen.

    • poko

      et ole yksin suomessa on meitä ainakin 100000

    • Maksusuunnitelma

      "Maksettavana on mätkyjä, osamaksuja ja Kelan takaisin perittäviä opiskeluajan tukia. "

      Sovit näiden maksujen saajien kanssa maksusuunnitelmat kohtuullisemmaksi.

      Jos nyt jää se 150€ / kk, niin jos kaikkia vähän kohtuullistaisi vaikka niin, että sinulle jäisi 240-400e/kk, niin olisi jo varmasti helpompaa.

      Perintään ja ulosottoon ei kannata päästää. Tulee kalliiksi ja luottotiedot menee.

      Tsemppiä!

    • Yritteliäs pärjää

      Aina sama laulu: ensin törsätään ja otetaan velkaa ja sitten itketään, että

      " Onko mitään tehtävissä ja onko minun mahdollista saada mistään apua? Vai olenko täysin yksin vaikeuksieni kanssa? Mitä minun kannattaisi tehdä tässä tilanteessa? ".

      Olet yksin ajanut itsesi tuohon jamaan ja yksin sinun on siitä selvittävä! Tee mitä vaan sivutyötä, että saat piku-hiljaa velkasi maksettua ja lopeta tuhlaaminen. Jos sinulle vielä jää 150 euroa niin ei siihen paljoa tarvitse sivusta tehdä, kun jo pärjäät. Niin minä olen tehnyt ja aina olen selvinnyt. Nyt olen kiikuttanut kaiken ylimääräisen tavaran kirpputorille ja nyt kuukauden verran olen sieltä saanut jo parisataa euroa. sitten keräilen tavaraa ihmisten nurkista ja myyn netissä tai vien kirppikselle.

      Valittaminen ei auta yhtään vaan ala toimia ! Ei kukaan toinen ala velkojasi makselemaan ellet sitten ota rikasta rakastajaa tai mene avioon rikkaan miehen kanssa, joka maksaa pois velkasi!

    • Velkavanki vm 77

      Kunnissa/kaupungeissa on tarjolla velkaneuvonta palveluita, käyppäs jutskaamassa niillle, ne on asiantuntijoita, suhtautuvat asialisesti, eivät ylimielisesti tai holhoavasti.

    • VINKUJA

      Voi, vittu sä olet töissä ja TÄÄLLÄ ULVOT ETTÄ PALKKASI EI RIITÄ, ITSE OLEN PITKÄAIKAIS TYÖTÖN SYÖN VAIN PUUROA JOS SITÄKÄÄN SAATAMAN VINKUJA

    • kokeile tätä

      Kokeiles käydä S-pankissa eli saisiko sieltä lainaa halvemmalla.

    • hyvin varakas

      Ota yhteyttä niin kerron miten itse päsin tuosta ikävästä tilanteesta
      [email protected]

    • yri1

      tyhjästä minäkin aloitin nykyjää 2 millii velkaa repikää siitä

    • hyvin mennöö

      vaikee tilanne,mutta pimeänki tunnelin päässä voipi pilkoittaa valo nimittäin meille suomalaisillehan sanottiin että kaikkivoipa" euroopan unioni auttaa meitä hädässä ja helpottaa jokapäiväistä elämäämme ja vähentää byrokratiaa" siispä käänny lähimmän eu toimiston puoleen tai kokoomuksen jota tällä hetkellä johtaa se hymypoika aleksanteri stuppi:) hän muistaakseni on luvannu kuunnella myöskin nuoria heidän ongelmissaan myös sdp on samaa lupaillut joten on sinulla apukeinoja käytettävissäsi älä lannistu:) ja vielä et sinä ole suinkaan yksin kyllä samassa ahdingossa on muitakin,kiitos vain meidän nykyisen hallituksemme joka tekee kaikkensa jotta pienituloisilla ja köyhillä menisi huonosti ja hyvin ne siinä ovat lähimmän 10v aikana onnistuneetkin,näin menee Suomi tehokkaasti alas työttömyys sekä leipäjonot senkuin kasvavat mutta pääministeri senkuin pyörityttää itsensäänsä onnenpyörässä ja twittailleepi tyttöjen kanssa:)

    • Nälkäisille apua

      Ei rahakasojen päällä istuvat politiikot totuutta ymmärrä pienituloisen ihmisen elämästä. Mene sosiaalitoimistoon apua hakemaan. Veroja kerätään tässä maassa järjettömyyksiin, lienee niistä veroista pieni osa ihmisen avuksi antaa sosiaalitoimen kautta. Rohkeasti vaan sosiaalitoimistosta apua kysymään.

      • Pummit töihin !!

        Nimimerkille " Nälkäisille apua " on pakko vastata, että aivan turhaa haukkua poliitikkoja. Mehän olemme itse ne sinne Arkadianmäelle valinneet! Sitä paitsi: ei poliitikot järin suurien rahakasojen päällä istu kuin korkeintaan ovat suurten rahojen vartijoita.
        Palkoilla eivät suomalaiset poliitikot voi elvistellä! Suurin osa heistä saisi paljon parempaa palkkaa siviilissä, koska heillä yleensä on hyvä koulutus ja hyvät siviilivirat. Oli sitten millainen yhteiskuntajärjestelmä hyvänsä, niin aina on köyhiä ja rikkaita. Toiset eivät yksinkertaisesti osaa / jaksa / viitsi yrittää ja hommata itselleen hyvää toimeentuloa. Vanha sanonta " ei kannettu vesi kaivossa pysy " pitää edelleen paikkansa: jos työkykyisille ihmisille annettaisiin surutta rahaa sosiallihuollosta, niin yhteiskuntajärjestelmä kaatuisi äkkiä. Se nähtiin naapurimaassa.
        Yleensä sellaiset ihmiset haukkuvat poliitikkoja ja yhteiskuntaa, jotka eivät viitsi itse yrittää mitään! Sitä paitsi: Suomessa on yksi maailman parhaimmista demokratioista. Jos ei eläminen täällä maita, niin miksette suurimmat valittajat lähde täältä muualle? Paradoksi onkin se, että Suomesta ulkomaille lähtevät eniten koulutetut ja hyvin toimeentulevat eivätkä nämä iänikuiset valittajat, joille pitäisi kai ruokakin syöttää suoraan suuhun samon kuin ilmaiset viinatkin kaataa kurkusta alas!
        Sairaat ja muut oikeasti huono-osaiset tarvitsevat yhteiskunnan apua mutteivat kaikenlaiset sosiaalipummit ym... niitä on täällä suomessa vähän joka värisiä, mutta eniten ovat alkuperäisiä suomalaisia!


      • kroisosaune
        Pummit töihin !! kirjoitti:

        Nimimerkille " Nälkäisille apua " on pakko vastata, että aivan turhaa haukkua poliitikkoja. Mehän olemme itse ne sinne Arkadianmäelle valinneet! Sitä paitsi: ei poliitikot järin suurien rahakasojen päällä istu kuin korkeintaan ovat suurten rahojen vartijoita.
        Palkoilla eivät suomalaiset poliitikot voi elvistellä! Suurin osa heistä saisi paljon parempaa palkkaa siviilissä, koska heillä yleensä on hyvä koulutus ja hyvät siviilivirat. Oli sitten millainen yhteiskuntajärjestelmä hyvänsä, niin aina on köyhiä ja rikkaita. Toiset eivät yksinkertaisesti osaa / jaksa / viitsi yrittää ja hommata itselleen hyvää toimeentuloa. Vanha sanonta " ei kannettu vesi kaivossa pysy " pitää edelleen paikkansa: jos työkykyisille ihmisille annettaisiin surutta rahaa sosiallihuollosta, niin yhteiskuntajärjestelmä kaatuisi äkkiä. Se nähtiin naapurimaassa.
        Yleensä sellaiset ihmiset haukkuvat poliitikkoja ja yhteiskuntaa, jotka eivät viitsi itse yrittää mitään! Sitä paitsi: Suomessa on yksi maailman parhaimmista demokratioista. Jos ei eläminen täällä maita, niin miksette suurimmat valittajat lähde täältä muualle? Paradoksi onkin se, että Suomesta ulkomaille lähtevät eniten koulutetut ja hyvin toimeentulevat eivätkä nämä iänikuiset valittajat, joille pitäisi kai ruokakin syöttää suoraan suuhun samon kuin ilmaiset viinatkin kaataa kurkusta alas!
        Sairaat ja muut oikeasti huono-osaiset tarvitsevat yhteiskunnan apua mutteivat kaikenlaiset sosiaalipummit ym... niitä on täällä suomessa vähän joka värisiä, mutta eniten ovat alkuperäisiä suomalaisia!

        Jokainen meistä on sitä mieltä ettei kiinnosta elättää terveitä ihmisiä jotka voivat tehdä jotain muuta kun loisia, mutta kuinka paljon niitä loisia todellisuudessa on?
        Jossain vaiheessa työnhakija jolle tarjotaan satojen hakemusten jälkeen eioota muuttuu masentuneeksi, aloitekyvyttömäksi jne henkilöksi, jota kutsutaan Loiseksi. Niin voi käydä meille kelle tahansa?

        Politiikka & media tuottaa tätä Lois-infoa riittävästi, mutta mikä on totuus. Muutama vuosi sitten on tilastoitu, että noin 500 000 ihmistä ei edes hakenut heille kuuluvia sosiaalietuuksia.

        Perheenjäsen joka on älykäs, valmistunut Teknillisestä korkeakoulusta, käynyt ammattiaanvastaavassa työssä yli 10v eikä oma muitakaan tarvittavia puutteita - oli lomautettuna vajaan kk ja haki asiaankuluvia korvauksia. Luovutti, koska papereiden, puhelimessa odottelujen sun muiden tarvittavien toimenpiteiden ymmärtäminen vei niin paljon energiaa ettei jaksanut nähdä vaivaa, kyse oli huomattavasta summasta. Osaa asiakirjoista ei edes ymmärtänyt.

        Millä "lukutaidoton", syrjäytynyt, masentunut yms ihminen edes hakee näitä korvauksia jos toimiva, korkeastikoulutettu, liturgista teknistä tekstiä ammatissann käyttävä ihminen ei selviydy tekstistä ilman apua.


      • Pigs-sty finn.
        Pummit töihin !! kirjoitti:

        Nimimerkille " Nälkäisille apua " on pakko vastata, että aivan turhaa haukkua poliitikkoja. Mehän olemme itse ne sinne Arkadianmäelle valinneet! Sitä paitsi: ei poliitikot järin suurien rahakasojen päällä istu kuin korkeintaan ovat suurten rahojen vartijoita.
        Palkoilla eivät suomalaiset poliitikot voi elvistellä! Suurin osa heistä saisi paljon parempaa palkkaa siviilissä, koska heillä yleensä on hyvä koulutus ja hyvät siviilivirat. Oli sitten millainen yhteiskuntajärjestelmä hyvänsä, niin aina on köyhiä ja rikkaita. Toiset eivät yksinkertaisesti osaa / jaksa / viitsi yrittää ja hommata itselleen hyvää toimeentuloa. Vanha sanonta " ei kannettu vesi kaivossa pysy " pitää edelleen paikkansa: jos työkykyisille ihmisille annettaisiin surutta rahaa sosiallihuollosta, niin yhteiskuntajärjestelmä kaatuisi äkkiä. Se nähtiin naapurimaassa.
        Yleensä sellaiset ihmiset haukkuvat poliitikkoja ja yhteiskuntaa, jotka eivät viitsi itse yrittää mitään! Sitä paitsi: Suomessa on yksi maailman parhaimmista demokratioista. Jos ei eläminen täällä maita, niin miksette suurimmat valittajat lähde täältä muualle? Paradoksi onkin se, että Suomesta ulkomaille lähtevät eniten koulutetut ja hyvin toimeentulevat eivätkä nämä iänikuiset valittajat, joille pitäisi kai ruokakin syöttää suoraan suuhun samon kuin ilmaiset viinatkin kaataa kurkusta alas!
        Sairaat ja muut oikeasti huono-osaiset tarvitsevat yhteiskunnan apua mutteivat kaikenlaiset sosiaalipummit ym... niitä on täällä suomessa vähän joka värisiä, mutta eniten ovat alkuperäisiä suomalaisia!

        Ensi vaaleissa ketä ku-si-pää-tä aiot äänestää.Luuletko että eri henkilöillä on eroavaisuutta kansaan nähden .Politikon ensimmäinen sääntö valituksi tullessaan,on kaikkien lupausten siirtäminen taka-vasempaan kirjoituspöydän alle "mappi-vitoseen ".Sitten alkaa neuvottelut lobbareiden kanssa ,mistä eniten on tuloja ? Brysselin perälaudan nuo-le-skelijat palkitaan siellä hyvätuloisilla istuimilla,ottavatpa sinne jopa savolaisiakin ,heh.


      • KROISOSaune
        Pigs-sty finn. kirjoitti:

        Ensi vaaleissa ketä ku-si-pää-tä aiot äänestää.Luuletko että eri henkilöillä on eroavaisuutta kansaan nähden .Politikon ensimmäinen sääntö valituksi tullessaan,on kaikkien lupausten siirtäminen taka-vasempaan kirjoituspöydän alle "mappi-vitoseen ".Sitten alkaa neuvottelut lobbareiden kanssa ,mistä eniten on tuloja ? Brysselin perälaudan nuo-le-skelijat palkitaan siellä hyvätuloisilla istuimilla,ottavatpa sinne jopa savolaisiakin ,heh.

        Vasemmisto on tapellut meille hyvinvointivaltion. Paljon on verta vuodatettu kansan hyväksi. Toivon hyvää muillekin kuin itselleni. Ei ole koskaan ollut vaikea valinta - moraali määrää - ei henkilökohtainen vauraus.


    • velka

      Ota yhteyttä velkaneuvontaan, sieltä auttavat asiaan.

      • 4 x hylätty

        Olen hakenut jo 4 keraa velkasaneeraukseen ja joka kerta se on hylätty jollain verukkeella ( naisvirkailija). Viimeksi en kuulemma pystynyt arvioimaan TULEVIA SAIRASKULUJANI riittävän tarkasti.

        Naisvaltammehan auttoi velkaisia myös pidentämällä velkajärjestelyaikaa 15 vuoteen, joten velkainen joutuu elämään nyt pakkokurjuudessa vähintään sen 15 vuotta.
        Älkää ikinä enää menkö lankaan ja äänestäkö koskaan naista tai demaria!


    • Henkilö, joka huolehtii alusta asti raha-asioistaan, ei päästä itseään vastaavaan tilanteeseen. - Nim. kokopäivä opiskelija, iltaisin keikkatöitätekevä (ei saa lainkaan opintotukea), ei lainaa, elätettävänä puoliso. Riittävästi toimeentuleva, ei ongelmia laskujen kanssa.

    • Nuori mies 25v

      Käyt omassa pankissasi kertomassa tilanteen ja toivon mukaan saat lainan, jolla maksaa kaikki erilliset korkeakorkoiset lainat pois.
      Sitten maksat sitä yhtä ja samaa lainaa, kunnes kaikki maksettu.
      Luottokortin - jos sinulla sellainen on - leikkaat kahtia.
      Alat pitämään tilikirjaa, myyt kirpputoreilla tarpeettomia tavaroita pois, et osta uusia vaatteita, uusia puhelimia tai muuta turhaa, jos sinulla ei ole siihen rahat kädessä.

      Elämä opettaa, älä päästä tilannetta luottokelvottomaksi, siitä jää merkintä, joka seuraa sinua lopun ikäsi.

      Jännää, miten meissä nuorissakin on eroja. Mulla on pari kaveria, joilla on lapsesta asti ollut paljon rahaa käytössä. Silti ne on aina ekana p...a.
      Jotkut ei opi koskaan elämään tulojensa mukaan. Lieneekö joku luonteenpiirre. Miksi laiskoja pitää aina tukea ja antaa velat anteeksi. Ei mullekkaan kukaan anna velkaa anteeksi, tai maksa puolestani asuntolainaa.

    • ei se luottotietojen menettäminen ole maailmanloppu.
      Jos ei sulla rahat riitä ja sossu ei auta niin olet todennäköisesti ostanut liikaa osamaksulla. Sun täytyy vain suurimpien velkojien kanssa päästä sovintoon siitä miten pystyt maksselemaan, tai paras olisi se jos saisit siirrettyä koko maksua. Siksi suurimpia kun kaikista ulosmittaukseen menevistä tai eräpäivän siirrosta ne ottaa maksun ja ulosottoon menevistä se maksu ei ole pieni. Siis siirrä suurempia ja maksa ajallaan pienet pois ja kun ne on pois maksa suuremmat.

    • näin taas

      otappa yhtettä takuusäätiöön niin saat apua sieltä! yhteystiedot löytyy netistä

    • tsot tsot!

      Törppö, sitä saa mitä tilaa!
      Ei kantsi sössiä asioitaan!

    • auttanut kiville

      HEI voit kelan kanssa sopia vaikka 10e kk maksat takasi tee sopimus et maksa korkoja ja muidenkin kanssa sopimuksella voit lyhentää tai lykkätä ei kannata luototietoja menettää

    • Neuvoja sinulle

      Tarkka taloudenkirjanpito,jaat mahdollisimman pieniin eriin osamaksut,ja pyrit maksamaan ne pois,etkä tee uutta velkaa enää.Se pitää sopia itsensä kanssa,asiat pitää aina hoitaa,eikä jättää missään tapauksessa hoitamatta!

    • Xeppio

      Sää et oo mikää Kreikka joka maksattaa velkansa muilla.

      Joudut maksamaan jokaisen lantin itse takaisin, kuten edellisen 90-lvun jälkeen joutui/joutuu kymmenet tuhannet vieläkin.

      Sinun velkaasi ei valtio myy halvalla Norjalaisille kuten 90-luvun laman jälkeen.

    • naisilla HELPPOA

      "En enää tiedä mitä minun täytyisi tehdä ja haluaisin pitää luottotietoni."

      Napsautat sormiasi, toisin sanoen, otat varakkaan miehen. Ongelma ratkaistu. Ei sun edes tarvitse tykätä miehestä, riittää että uskottelet hänelle pitäväsi.

    • muistot elää

      Velkakriisi on useimmin itse aiheutettu. Holtiton meno on takuu tulevasta velkakriisistä.
      On myös velkakriisejä joita ei olla itse aiheutettu. Moni pienyrittäjä koki tälläisen velkakriisin 1990-laman yhteydessä. Hallitus lupasi ettei markkaa devalvoida ja sitten se kumminkin devalvoitiin ja pienyrittäjien valuuttalainat kohosivat devalvaation myötä suuremmiksi kuin yrittäjän laskennallinen kestokyky oli.

      Tällä toimella moni pienyrittäjä ajettiin konkurssiin odottamattomalla tavalla.
      Ja sitten monen omaisuus siirrettiin parempiin käsiin pilkkahinnalla. Pienyrittäjähän takaa lainat koko omaisuudellaan. Ja kun tarpeeksi iso yllätys tulee niin menee se koko omaisuuskin saman tien.
      Näin toteutuu sanonta "kun pirulle antaa pikkusormen se vie koko käden".

      Kun rahoittajalle (pankille) antaa lainatakuut niin se vie kyllä sitten kaikki.

    • Itsellä ihan sama tilanne tulojen kanssa, vaikka velkaa ei ole.. 3 vuotta työttömänä ja asuntokulut on isommat kuin tuo päiväraha asumistuki. Ruokaan jää siis jotain MIINUS 20 euroa kuussa. Soskusta ei tipu mitään.

      Eli Luojalle kiitos, että on vähän säästössä, mutta laskin tuossa, että 2 kuukautta vielä elän. Sitten en enää tiedä mitä teen! Ei oo ollu helppoo, masentunut olen ja yritän harrastaa liikuntaa pääkoppani takia päivittäin! Sekin maksaa, kun heiluu rautojen kanssa.
      Työtä ei löydy mistään ,kaikkiin mahdollisiin duuneihin on haettu - Itseäni en sentään ala myymään, se olis jo kaiken huippu..!

      Että kyllä hyvät neuvot olis todella kalliit! Toivottelen tsemppiä myös sinulle, onneksi sinulla on sentään jotain työtä :)

    • vähemmälläkin pärjää

      Minäkin olen aikuinen opiskelija ja teen osa-aikatyötä myyjänä. Ennen tätä olin vuoden työttömänä, edellisellä alalla enää ole tulevaisuutta. Tulot eivät päätä huimaa, mutta onneksi pärjään pienillä tuloillakin. Päätin etten osta mitään jos ei ole pakko ja kimppakämppäkin on harkinnassa. Vuokrat ovat ihan pilvissä, joten jos löytäisi toisen mukavan ihmisen jonka kanssa voisi jakaa kaksion, niin se auttaisi.
      Hyvä puoli tässä on että kaikki ruoskaruoka ja sokeriin upotetut ruuat kuuluvat ei tarpeellisiin - joten paino on pudonnut 15 kg parissa vuodessa ja näytän paremmalta kuin koskaan. Voita ja kananmunia kuluu, kallis leipä on pannassa. Ostan nykyään vain puhdasta ruokaa (ei esimerkiksi mitään mömmömarinoitua kanaa, vaikka se onkin halpaa) ja teen kaiken ruuan itse. Työpaikalle otan yleensä oman lounasboksin.
      En osta mitään osamaksulla tai pikavipeillä. Jos minulla ei ole varaa, niin jätän ostamatta tai odotan kunnes saan säästettyä tarvittavan summan. Velkaa ei ole penniäkään, ja laitan 20 joka kuukausi säästöön. Se on monille varmaan naurettava summa, mutta minun tuloillani se on mitä tällä hetkellä pystyn. Kyllä se tästä. Telkkarinkin myin, sieltä ei tule muuta kun mainoksia jotka kehottavat ostamaan lisää roinaa jota en enää edes halua.

      • syökää kanaa

        Ja mitähän vikaa marinoidussa kanassa on? Typerää elitismiä.


      • Nälkäkurki

        Kaikista kuvauksista käy selville mitenkä Suomi ei ollutkaan huonosa jamassa heti sodan jälkeen .Nyt ne asiat vasta päin he-l-ve-ttiä ovat ,kun työtätekemälläkään ei enää pärjää.Kädestä suuhun ei ole " elämää ".vaan jatkuvaa puutteessa oloa. Psykoloogit puhuvat itsetunnon nostosta. Helppoa sanoa .Hermostuttavaa olemista kun on joka centti laskettava joka päivä .Ja se mitä on tulossa,se vasta peloittavaa on .


    • taas sama

      Tarvitaanko uudehko Tietone..Uusi Puhelin..yms. Näistä se yleensä koostuu.
      Kavereilla on kaikkea ja itelläkin pitää olla. Otetaan lainaa ja ostetaan.

      Järki käteen. Pidä 1 kk Kirjaa kaikista menoista. Näet mitä pitää karsia pois.
      Jos tämäkään ei riitä, Pitää tehdä jotain Radikaalia. Yhdistää velat ja pankista laina.
      Tai myydä ja luopua jostain.

      Ei voi vaan olla ja odottaa

    • Ensimmäinen ohje on panna menot minimiin: kaikki lehtitilaukset tulee lopettaa. Kännykkäliittymä kannattaa vaihtaa halvempaan. Niitä saa jopa kolmella eurolla kuussa. Kuinka paljon sinulla on laskuja? Eroa kirkosta jo tänään!

      • kirkoton lurjus

        Moni harhaoppinen ei uskalla erota kirkosta. Pelkää menettävänsä taivas-osuutensa .Minulla on sinulle vapauttava uutinen, laskujesi takia et pääse edes taivaaseen ,varsinkin jos olet kirkolle velkaa .


    • pelastunut

      Tilaa aika Säästöpankkiin lainan hakua varten ja kerro rehellisesti tilanteestasi.Sulla on kuitenkin vakituinen työpaikka, ja vaikka ei olisikaan, niin todennäköisesti saat lainan, jolla maksat kaikki velkasi pois.Jää vaan yksi velka maksettavaksi pankkiin.
      Kyllä helpottaa sen jälkeen !

    • Talousmies.

      Talousongelmat ovat jatkuvasti kasvava ongelma "mulle-kaikki-heti" -sukupolvelle.
      Ellei saa nuorena perintöä, tai synny rikkaaseen sukuun, ei elämästä selviä hengissä.

    • piip piip piipitystä

      En käsitä miten voi olla tilanteessa että jää 150e kk käyttörahaa.Tee enemmän töitä ja jos luottotiedot menny niin muuta ulkomaille töihin. Ihme valittajaa täällä, ärsyttää myös että ollaan heti vonkumassa avustuksia jotka työtä tekevät veronmaksajat maksaa. Uusavuttomia piipittäjiä liikaa. Rahaa saa työllä ja tekemättömiä töitä riittää. Osa Suomalaisista tuntuu kuvittelevan että yhteiskunta on jotain suurta perhettä ja aloitekyvyttömille työttömille pitäisi maksaa vuodesta toiseen sohvalla makoilusta. Maassa liikaa passiivisia laiskureita, tuet puolitettava ja veroja vähennettävä jolloin tekevä saa mitä kuuleekin

    • Pankkineuvoja

      Tytöille talouden korjaaminen on poikia helpompaa. Tytöt kun istuvat pankin päällä.

      • B.S.

        Älä viitsi kiusata ,myy sinä itseäsi homoille .Saatat sitä jo tehdäkkin.


    • mieti keinoja

      Älä ota enää yhtään uutta osamaksusopimusta, äläkä käytä luottoa, jos sellaisen olet saanut.
      Laske, mitä sinulla on menoja. Mieti, voitko luopua jostain osamaksulla ostamastasi ja siten saada kulut pois pyörimästä.
      Neuvottele Kelan kanssa uusi sopimus maksuaikataulusta. Neuvottele verottajan kanssa maksusopimus veroista.
      Mieti, mistä voit säästää. Vie töihin eväät. Ne ovat halvempi kuin henkilöstöruokala.

      Onko mahdollista maksaa kaikki osamaksut pois, jos saat pankista lainan? Saisitko neuvoteltua sellaisen, että selviäisit siitä.

      Pystytkö tinkimään puhelinkuluista yms.?

    • tuho

      Ap kantsis vähän miettiä, ennen kuin ostaa kamaa osamaksulla. Ei hajuakaan, mitä tekisin tilanteessasi. Toiv nykyiset opintosi joghtavat varmuudella johonkin kovapalkkaiseen työhön, muussa tapauksessa kannattaa lopettaa ne heti ja lisätä työtunteja. Oot sössinyt aivan täysin, ilmeisesti osamaksuja on aivan tajuttomasti jos et pärjää ns kohtuullisella palkalla. Nä elän ns köyhyysrajan alapuolella, eikä ole mitään ongelmia. Käteen jää 400 kuussa eikä mitään valittamista. Lopeta nyyhkytys ja ota järki käteen.

    • talous kuntoon
      • KallionorppaN

        Ei ainakaan tota jälkimmäistä kun NORTON on suojausohjelmana... se ohjelmisto on virus itessää...
        Paras on oma Excell-tiedosto.. sill pystyy laskemaan myös ja ainakin pysyy taidot tallella. Toisekseen se ei oo missään pilvipalvelussa mukana. Yksityisyys säilyy.


    • Parempaa tulossa

      AP, hienoa, että opiskelet ja käyt töissä. Talouden hallinta on näköjään vielä hakusessa, kukaan ei ole seppä syntyissään. Oppirahat joudut nyt kylllä maksamaan, teit niin tai näin. Lue nuo kommentit ja ota opiksi asiallisista neuvoista ja jätä ilkeilyt omaan arvoonsa. Toisilla oma paha olo purkautuu ilkeilynä.
      Tsemppiä ja menestystä opinnoissasi!

    • KallionorppaN

      Kannattaa nuoruudessa keskittyä siihen, että tavara ei oo niin tärkeää kuin oman asunnon omistaminen. Kun jättää halunsa hankkimatta ja pitää vain pakolliset niin pääsee nopeemmin unelmiinsa kiinni, maltillisemmin ilman velkaa.

    • piip piip piipitystä

      En käsitä miten voi olla tilanteessa että jää 150e kk käyttörahaa.Tee enemmän töitä ja jos luottotiedot menny niin muuta ulkomaille töihin. Ihme valittajaa täällä, ärsyttää myös että ollaan heti vonkumassa avustuksia jotka työtä tekevät veronmaksajat maksaa. Uusavuttomia piipittäjiä liikaa. Rahaa saa työllä ja tekemättömiä töitä riittää. Osa Suomalaisista tuntuu kuvittelevan että yhteiskunta on jotain suurta perhettä ja aloitekyvyttömille työttömille pitäisi maksaa vuodesta toiseen sohvalla makoilusta. Maassa liikaa passiivisia laiskureita, tuet puolitettava ja veroja vähennettävä jolloin tekevä saa mitä kuuluukin

    • nootta:)

      Hei nuori. Ensinnäkin , soita aina maksujen saajalle, että tarvitset laskun osiin tai lisäaikaa maksuun.Älä ota- et kaiketi saakaan lisää lainaa ja/tai korotettua luottokorttien rajaa-lainaa enää.
      Varaa aika paikkakuntasi velkaneuvojalle. Sinne on ruuhkaa ja et heti pääse, mutta sen kautta saat varmasti apua. Ota yhteys Takuu-säätiöön, yhteystiedot löytyy netistä. He voivat myöntää sinulle lainan niin , että pääset maksuistasi ja maksat heille tasasummaa pienellä korolla. Sinnekin on jonoa, käsittelyaika kolmisen kuukautta.
      Älä anna terveytesi mennä, asioilla on tapana järjestyä ja kun kuitenkin jaksat käydä töissä- ja että sinulla on työpaikka. Nuoruutta ei kannata tuhlata noihin murheisiin, vaikka nyt murheet varmasti tuntuvat vuorten korkuisilta. Toivon Sinulle kaikkea hyvää vuodelle 2015!

    • Äkkiä

      Jos 5 asiakasta viikonloppuna niin se on ainakin1000 euroa puhtaana käteen.
      Eihän tuo ole homma eikä mikään

    • mies31....v

      Nyt ensi töikseen pankkiin tai jollekin talousneuvojalle aikaa, et kyllä saatana anna mennä siihen että menee luottotiedot sitten kyllä olet kusessa, nyt pankkiin ja nopeaan. Koitat neuvotella että saisitko sen verran lainaa että voisit maksaa suurimman osan lainoista pois ja maksat vaikka pankille sitten minimi summaa takaisin, vaikka sitten niin kauan että tulee parempi tilanne taloudessa. He ovat siellä sitä varten että voit käydä kysymässä apua tuollaisessa tilanteessa. Todella ikävä kuulla että olet tuossa tilanteessa. Itse olen kääntynyt pankinpuoleen kun tuntui yhdessä vaiheessa että ei rahat riitä kuin vuokraan ja lainoihin ja puhumallahan sieltä sai apua ahdinkoon, tai sitten olen niin supliikkimies tuolla konttorilla että selvisin sieltäkin voittajana (luottotiedot tallella).

    • -\o/-
    • juu2

      tyttönen, koita hakea sossusta sosiaali lainaa (köyhän miehen pankkilaina)

    • kevasta taivaaseen

      Mene töihin kevaan ja ota heti 0.18% kokonaiskorko maksa sillä lainahuolet ja lainaa loppu eteenpäin ryöstökorolla! Tai ota laina lapsillesi kun hslvalla saa jos laina jää maksamatta ei sitä taida kukaan kaivata siksi hubaa talon meno. Verottajakaan ei kiinnostu vaikka porukka joi olla halvemmalla hinnalla töissä ja jää verottajslta palkkatulon veroja saamatta.

      • verotulo 0

        Määkin hakeudun kevaan töihin vaikka käytävä kummitukseksi ja otan 400 000e lainaa enkä pyydä edes palkkaa koska kohta tolla summalla tekee 10v palkan vuodessa! Kuhan pääsee kirjoille että saa pelimerkit käteen ja takausasia kunnossa mutta tuskin niitä kysytään.


      • 1 plus 2 eikseoo 5
        verotulo 0 kirjoitti:

        Määkin hakeudun kevaan töihin vaikka käytävä kummitukseksi ja otan 400 000e lainaa enkä pyydä edes palkkaa koska kohta tolla summalla tekee 10v palkan vuodessa! Kuhan pääsee kirjoille että saa pelimerkit käteen ja takausasia kunnossa mutta tuskin niitä kysytään.

        9 000 000 me jaettu keskimäärin 85 000e porukka 550kpl eli 105 kpl keskimääräinen lainayksikkö tai n. 30 tyypillä 3 eri lainaa!niitä valvoo ne jotka ei ees tienny lainoista. Duunarit tekee hämärähommia muut pimeessä.


    • kreikkalainen

      Jää sairauslomalle ja pyydä potkut. Jätä laskut maksamatta ja jää yhteiskunnan elätiksi.
      Sulle jää 350€ kuussa elämiseen tai 550€ jos menet jonkun sininauhan kirjoille.
      Työnteko on turhaa.

    • --------------

      Tottahan se on, että nuoren naisen on ihan älytöntä anella lisätunteja ja viikonlopputöitä jostain lidlin tai ärrän kassalta, kun pelkästään omalla kropalla voi päästä asianajajan tuntipalkoille.

    • jolloinen

      maksaakos se kela toimeentulotuet alkavan vuoden alusta?

    • höpöhö.

      "Hain Kelasta toimeentulotukea ja sain kieltävän päätöksen"

      Ei mikään ihme että tuli kielteinen päätös,
      nimittäin Kelasta EI haeta mitään toimeentulotukia.

      Toimeentulotukea myöntää sosiaalitoimisto.

    • Näitä sattuu

      Ensinnäkin Kela ei myönnä toimeentulotukea, vaan sosiaalitoimi.

      Et ole siis saanut Kelan perinnän kautta sovittua, että maksuja lykätään tai saanut summaa pienemmäksi.

      Verottajalta olisit voinut hakea siirtoa tai maksuaikaa. Se täytyy tehdä kirjallisesti ja kannattaa katsoa vero.fi sivustolta ohjeita.

      Kuukausilyhennyksiin et välttämättä pysyt vaikuttamaan.

      Nyt vaan mahdollisuuksien mukaan yhteys kulutusluoton myötäjiin ja yrittää sopia maksusuunnitelma.

      Viimeinen mahdollisuus on laittaa ullosottoon, mutta siinä menee luottotiedot.

      • Uudistus v 2017

        Toimeentulotuen käsittely siirtyy Kelalle vasta vuoden 2017 alusta.


        Kuntien perustoimeentulotuen laskenta ja maksatus siirretään vuoden 2017 alusta Kelan tehtäväksi. Uudistus on osa hallituksen rakenneuudistusohjelmaa.


    • just sayin'

      Varasta. Sinultakin tullaan joka tapauksessa varastamaan koko elämäsi ja kuten jo huomaat yllä olevista neuvoista, seksualistakin hyväksikäyttöä pidetään jo täysin normaalia. Älä alistu, vaan iske takaisin.

      • harakkeri

        Ulkomaisille suomalaisille hieman hankala täytettävä ......Niinkuin tavallista . En ikipäivinä antaisi mitään pankkitunnuksiani hakkereille.


    • onkoisotvelat

      Suosittelen ottamaan yhteyttä velkaneuvojaan. Kunnalla on maksuton. Tosin siinä on jotain ehtoja että velkajärjestelyyn pääse..

      • likaista P-tiikkaa

        Lopputuloksena jäät kuitenkin aivan samaan asemaan .Maksat nyt taikka myöhemmin ,mutta kaikki velat peritään takuulla .Valtiolla ei ole inhimillisyyttä omia kansalaisiaan kohtaan .Mutta odotappas jos alkaa taas liikekannalle-pano .Silloin kuulemme johtajiltamme " palopuheita , kuinka isänmaallisen on puolustettava valtiotaan" ,joka rauhan aikana toimii ryövärinä vieden kaiken etenemisen mahdollisuuden kansalaisiltaan monimutkaisen verotusjärjestelmien kautta ,rankaisujen saattamana .Yhteiskunta-järjestelmä on perinjuurin viallinen ,alusta loppuun .Demokratia suosii ainoastaan ylimistöä .Koska olet nähnyt taikka kuullut ylimistön marssivan,vaatien etujaan ???


    • chippewa chief

      Hankkeudu ulos maastasi .Jos pysyt tilanteessasi, se muuttuu vain pahemmaksi .Suomea on kohdannut ahneiden aiheuttamat taloudelliset vaikeudet ,joista köyhä ei enää nouse .Uutena uhkana liian kallis Guggenheim museohanke, sekä liian kallis NATO-hanke. Museohanke ryöstää kansan varat vuosittaisella jäsenmaksullaan,ja nato-liittymä ihmishenkiä sodan syttyessä .Näkymät eivät ole kovinkaan valoisat .Valtio on hyljännyt oman kansansa ulkomaalaisten johtajien hyödyiksi .Sitä ei luulisi olevan vaikeata huomata. Rahojesi vähyys johtuu valtion johtajista ,he eivät suostu jakamaan mitään äänestäjilleen.Olen puhunut,ugh.

    • 200e/h

      Jos oot nainen, kannataisiko harkita olla hetken maksullisena ilotyttönä? Lopettaa sitten kun on talous taas ok.

    • larissa2

      oisko sun mahdollista tehdä työpaikallasi enemmän töitä ja jättää koulu toistaiseksi tauolle tai vähemmälle?

      • Pidä tilikirjaa

        Kyllä tuo rahojen riittämättömyys voi tietyissä olosuhteissa olla ongelma. Mutta vielä isompi ongelma siitä tulee, jos luottotiedot menee. Vuokralaista valittaessa luottotiedot on ensimmäinen asia, jota kysytään. Moni muukin taho kuten pankki asian noteeraa. Jos luottotiedot on menettänyt, joka paikassa kysyjä miettii ensimmäisenä, miksi ne on menetetty. Nykyään pelkkien välttämättömien elinkustannusten summa voi kuitenkin kasvaa lähes nettopalkan suuruiseksi, kun laskee yhteen yhä enemmän kohoavien vuokran, sähkön, puhelimen, auton, vakuutusten, ruuan ym. tuomat kulut.

        Köyhimpänä aikana joutuu yleensä ensimmäisenä tinkimään lomamatkoista, ravintolasta, tupakasta, alkoholista, elokuvista, autosta, vaatteista, meikeistä, huvituksista, lehdistä - ainakin jos on meneillään asunto- tai muun lainan lyhennys. Eikä missään tapauksessa mitään pikavippejä! Oman taloutensa hallinnassa auttaa ehkä parhaiten tarkan kirjanpidon pitäminen omista menoistaan.

        Seuraavaa kuukautta varten kannattaa tehdä jo ennakolta suunnitelma: Voi paperilla tai ihan tilivihkoonsa laskea yhteen kaikkien menojen yhteissumman: vuokra, kaikki maksussa olevat laskut ym. jotka on ehdottomasti hoidettava ruuan oston lisäksi. Kun pakollisten menojen summan vähentää nettopalkasta, saa osviittaa tulevan kuukauden rahatilanteesta. Samalla ikäänkuin sisäistää itselleen, että nuo minun on pakko hoitaa ja hoidan. Ts. samalla tulee itselleen kertoneeksi, että sitten en lankea minkäänlaiseen shoppailuun, heräteostoksiin tai kahvila-ravintolareissuihin. Niiden tilalle voi ottaa vaikka kirpputoreilla käväisyn. Kun menonsa vielä kirjaa ylös vihkoon, rahatilanne konkretisoituu arjessa itselle joka päivä. Näillä oppeilla olen itse selvinnyt asuntolainasta ja työn ohella opiskelusta valmiiksi asti, vaikka palkka oli alle keskipalkan.


    • ajomies ei kiirehdi

      kun nyt istut sen raha arkun päällä jota nahkaiseksi karvakantiseksi sanotaan niin kannattaa kysellä ns löysää rahaa 50v miehiltä, ne maksaa hyvin ja on nopeita, saat kassit tyhjiksi nieltyä ainakin 10 illassa ja rahaa tulee, jos seksiä harrastat niin otat siitä maksun tästä lähtien. älä ole tyhmä. ei se siitä kulu ja hanurista aina 20 pinnaa extraa

    • pienpalkkalainen

      Sinä tuhlaat varmaan rahojasi turhuuksiin kuten nuoret yleensä. Meikkejä, biletystä ja drendivaatteita. Hei haloo, niin et saa rahojasi riittämään mihinkään.

      Ota nyt vain itseäsi niskasta kiinni äläkä ota enään velkaa, sitä et varmaan saakkaan jos luottotietosi on jo mennyt.

      Minä asun yksin omistusasunnossa josta on velkaa, maksan lyhennyksiä kaikki muut normaali kulut 1000€ /kk tuloista.
      Ostan vaatteet kirppikseltä, en meikkaa enkä biletä, mutta harrastan kyllä aktiivisesti liikuntaa.
      Ihmisen on opeteltava elämään tulojen mukaan.
      Ei ole mikään hyvä asia jos menetät luottotietosi.

      • Pidä kirjaa menoista

        Kyllä tuo rahojen riittämättömyys voi tietyissä olosuhteissa olla ongelma. Mutta vielä isompi ongelma siitä tulee, jos luottotiedot menee. Vuokralaista valittaessa luottotiedot on ensimmäinen asia, jota kysytään. Moni muukin taho kuten pankki asian noteeraa. Jos luottotiedot on menettänyt, joka paikassa kysyjä miettii ensimmäisenä, miksi ne on menetetty. Nykyään pelkkien välttämättömien elinkustannusten summa voi kuitenkin kasvaa lähes nettopalkan suuruiseksi, kun laskee yhteen yhä enemmän kohoavien vuokran, sähkön, puhelimen, auton, vakuutusten, ruuan ym. tuomat kulut.

        Köyhimpänä aikana joutuu yleensä ensimmäisenä tinkimään lomamatkoista, ravintolasta, tupakasta, alkoholista, elokuvista, autosta, vaatteista, meikeistä, huvituksista, lehdistä - ainakin jos on meneillään asunto- tai muun lainan lyhennys. Eikä missään tapauksessa mitään pikavippejä! Oman taloutensa hallinnassa auttaa ehkä parhaiten tarkan kirjanpidon pitäminen omista menoistaan.

        Seuraavaa kuukautta varten kannattaa tehdä jo ennakolta suunnitelma: Voi paperilla tai ihan tilivihkoonsa laskea yhteen kaikkien menojen yhteissumman: vuokra, kaikki maksussa olevat laskut ym. jotka on ehdottomasti hoidettava ruuan oston lisäksi. Kun pakollisten menojen summan vähentää nettopalkasta, saa osviittaa tulevan kuukauden rahatilanteesta. Samalla ikäänkuin sisäistää itselleen, että nuo minun on pakko hoitaa ja hoidan. Ts. samalla tulee itselleen kertoneeksi, että sitten en lankea minkäänlaiseen shoppailuun, heräteostoksiin tai kahvila-ravintolareissuihin. Niiden tilalle voi ottaa vaikka kirpputoreilla käväisyn. Kun menonsa vielä kirjaa ylös vihkoon, rahatilanne konkretisoituu arjessa itselle joka päivä. Näillä oppeilla olen itse selvinnyt asuntolainasta ja työn ohella opiskelusta valmiiksi asti, vaikka palkka oli alle keskipalkan.


      • Pidä kirjaa menoista

        Kyllä tuo rahojen riittämättömyys voi tietyissä olosuhteissa olla ongelma. Mutta vielä isompi ongelma siitä tulee, jos luottotiedot menee. Vuokralaista valittaessa luottotiedot on ensimmäinen asia, jota kysytään. Moni muukin taho kuten pankki asian noteeraa. Jos luottotiedot on menettänyt, joka paikassa kysyjä miettii ensimmäisenä, miksi ne on menetetty. Nykyään pelkkien välttämättömien elinkustannusten summa voi kuitenkin kasvaa lähes nettopalkan suuruiseksi, kun laskee yhteen yhä enemmän kohoavien vuokran, sähkön, puhelimen, auton, vakuutusten, ruuan ym. tuomat kulut.

        Köyhimpänä aikana joutuu yleensä ensimmäisenä tinkimään lomamatkoista, ravintolasta, tupakasta, alkoholista, elokuvista, autosta, vaatteista, meikeistä, huvituksista, lehdistä - ainakin jos on meneillään asunto- tai muun lainan lyhennys. Eikä missään tapauksessa mitään pikavippejä! Oman taloutensa hallinnassa auttaa ehkä parhaiten tarkan kirjanpidon pitäminen omista menoistaan.

        Seuraavaa kuukautta varten kannattaa tehdä jo ennakolta suunnitelma: Voi paperilla tai ihan tilivihkoonsa laskea yhteen kaikkien menojen yhteissumman: vuokra, kaikki maksussa olevat laskut ym. jotka on ehdottomasti hoidettava ruuan oston lisäksi. Kun pakollisten menojen summan vähentää nettopalkasta, saa osviittaa tulevan kuukauden rahatilanteesta. Samalla ikäänkuin sisäistää itselleen, että nuo minun on pakko hoitaa ja hoidan. Ts. samalla tulee itselleen kertoneeksi, että sitten en lankea minkäänlaiseen shoppailuun, heräteostoksiin tai kahvila-ravintolareissuihin. Niiden tilalle voi ottaa vaikka kirpputoreilla käväisyn. Kun menonsa vielä kirjaa ylös vihkoon, rahatilanne konkretisoituu arjessa itselle joka päivä. Näillä oppeilla olen itse selvinnyt asuntolainasta ja työn ohella opiskelusta valmiiksi asti, vaikka palkka oli alle keskipalkan.


      • etrryureyuew4
        Pidä kirjaa menoista kirjoitti:

        Kyllä tuo rahojen riittämättömyys voi tietyissä olosuhteissa olla ongelma. Mutta vielä isompi ongelma siitä tulee, jos luottotiedot menee. Vuokralaista valittaessa luottotiedot on ensimmäinen asia, jota kysytään. Moni muukin taho kuten pankki asian noteeraa. Jos luottotiedot on menettänyt, joka paikassa kysyjä miettii ensimmäisenä, miksi ne on menetetty. Nykyään pelkkien välttämättömien elinkustannusten summa voi kuitenkin kasvaa lähes nettopalkan suuruiseksi, kun laskee yhteen yhä enemmän kohoavien vuokran, sähkön, puhelimen, auton, vakuutusten, ruuan ym. tuomat kulut.

        Köyhimpänä aikana joutuu yleensä ensimmäisenä tinkimään lomamatkoista, ravintolasta, tupakasta, alkoholista, elokuvista, autosta, vaatteista, meikeistä, huvituksista, lehdistä - ainakin jos on meneillään asunto- tai muun lainan lyhennys. Eikä missään tapauksessa mitään pikavippejä! Oman taloutensa hallinnassa auttaa ehkä parhaiten tarkan kirjanpidon pitäminen omista menoistaan.

        Seuraavaa kuukautta varten kannattaa tehdä jo ennakolta suunnitelma: Voi paperilla tai ihan tilivihkoonsa laskea yhteen kaikkien menojen yhteissumman: vuokra, kaikki maksussa olevat laskut ym. jotka on ehdottomasti hoidettava ruuan oston lisäksi. Kun pakollisten menojen summan vähentää nettopalkasta, saa osviittaa tulevan kuukauden rahatilanteesta. Samalla ikäänkuin sisäistää itselleen, että nuo minun on pakko hoitaa ja hoidan. Ts. samalla tulee itselleen kertoneeksi, että sitten en lankea minkäänlaiseen shoppailuun, heräteostoksiin tai kahvila-ravintolareissuihin. Niiden tilalle voi ottaa vaikka kirpputoreilla käväisyn. Kun menonsa vielä kirjaa ylös vihkoon, rahatilanne konkretisoituu arjessa itselle joka päivä. Näillä oppeilla olen itse selvinnyt asuntolainasta ja työn ohella opiskelusta valmiiksi asti, vaikka palkka oli alle keskipalkan.

        Minä pidin parikymmentä vuotta kirjaa jokaisesta sentistä, jonka sain tai käytin. Se antoi minulle selkeän kuvan siitä, mitä elämäni oli taloudellisesti ja mihin rahaa meni ja miten paljon. Kimppaan meno holtittoman rahankäyttäjän kanssa teki lopun omastakin kirjanpidostani. Miten saada opetettua nuukuutta ihmiselle, joka on tottunut ajattelemaan, että omat tarpeet on tyydytettävä ja rahaa kyllä jostain tulee. Minulla oli samanverran säästöjä kuin hänellä velkaa, kun tapasimme. Nyt on molemmilla vain velkaa. On tosin tämä yhteinen kotikin. Muuta kuin asuntovelkaa minulla ei ole. Työmarkkinatuki 522 euroa kuussa. Sinnitellään. Eläkeläinen ja työtön. Kaksi ahkeraa, omatoimista ihmistä. Meidän pitää korjata Suomi. Meillä pitää olla oikeus tehdä työtä ja pyytää siitä maksu ilman, että valtion virastot lypsävät meidät kuiviin ja velkaannuttavat meidät.


    • näsämä

      Pieni haaraliike turvaa talouden, kokeile.

    • liisa45567

      Kyllä nuori täysi-ikäinen neito aina helposti ylimääräistä rahaa saa.

    • siinäparivinkkiä

      Jätä turhat ostokset pois ja minimoi menot jos on auto / joku muu ajoneuvo nii myy pois jos et tarvitse sellaista välttämättä ja syö halpaa ruokaa esimerkiksi ranskalaisia ja muuta halpaa paskaa (Y) siinä vinkkejä tai sitten annat luottotietojen mennä ja oo työttömänä sen ajan että velat ilmaiseksi katoaa taivaan tuuliin :) helppoa kun mikä!

    • Älämenetäluottotiet.

      Hei! Nyt vaan itseä niskasta kiinni. Aivan ensimmäiseksi kartoitat menosi ja karsit turhat rahareiät pois ja vaihdat pakolliset halvempaan vaihtoehtoon. Ei enää mitään turhia ostoksia, myös ruokamenoissa tarkkaile hintoja. Tämän jälkeen uusi arvio siitä, kuinka paljon voit kuukaudessa käyttää lyhennyksiin. Sen tiedon kanssa menet sitten keskustelemaan kelaan ja verovirastoon ja neuvottelette sopivat maksuerät ja ajan. Mainitse myös näistä osamaksulyhennyksistä. Tarkasta/tarkistuta samalla nykyinen veroprosentti, ettei tule uusia yllätyksiä.
      Asuminen ja ruoka kuluttavat suuren osan palkasta. Myös auton pitäminen on kallista (jos sinulla sellainen on). Pystytkö niistä viilaamaan? Kimppakämppä? Pienempi tai halvempi asunto? Bussikortti?
      Luottotietoja ei kannata menettää.. Myöskään pikavippiä ei kannata ottaa. Varmasti neuvovat, kun menet kelaan. Et tuskin ole ensimmäinen, jolla vaikeuksia takaisinmaksussa. Tsemppiä!

    • melaa mekkoon

      jos et ihan ämpäri-ruma ole niin eiköhän jostain löydy joku höynäytettävä aasi joka maksaa sun kaikki menot ja kulut, vähän pimpslooraa annat välillä....

    • Moraalisaarna joojoo

      Suomen kouluihin olisi saatavan pakollisena aiheet:

      Taloudenpito ja kirjanpito - jokainen koululainen pitää 6kk kirjaa tuloistaan ja menoistaan, jotta näkee mihin rahat menee.

      Ehkäisyneuvontaa ja inhorealistinen synnytysvideo. Myös pojille.

      Kotitaloutta, miten tehdään edullista kotiruokaa vähällä budjetilla.

      Kyllä, näiden pitäisi olla jo nyt jokaisen yläasteikäisen oppiaineina, mutta näin ei ole. Säästämällä väärästä päästä = koulutuksesta, lomauttamalla opettajia, laittamalla tilalle ammattitaidottomia sijaisia, saadaan koko opetussuunnitelma sekaisin.
      Esim. omat teinini eivät ole saaneet opetusta näistä mistään. Kotitalousopettaja oli virkavapaalla, tilalla 4 eri sijaista. Mistään ei tullut mitään ja oppilaat vedättivät sijaista tyyliin: "me tehtiin makaroonilaatikkoa ja viime viikolla." = todellisuus ei tehty sitten koskaan.

      Terveystiedon opettaja oli häveliäs pikkutyttö, pojat ja tytöt samassa ryhmässä = ei puhuttu mitään ehkäisystä.

      Taloudenpito ja kirjanpito, ihan sama homma, opettaja ei nähnyt näitä aiheita tärkeäksi; "lukekaa itse kotona, kokeeseen voi tulla joku kysymys". Ei tullut edes kokeeseen.

      Kaikki vanhemmat ei hoida kasvatusvelvotteitaan, tai laita kakaroitaan kuriin. Raha ei kasva puussa, eikä sitä revitä seinästä. Elämän tarkoitus ei maata kotona tietokoneen äärellä ja nostaa sossutukia.

      • kiitän

        70-luvulla olin erittäin edistyksellisessä pienessä maalaiskoulussa. Tytöillä ja pojilla oli yhteiset käsityö- ja liikuntatunnit. Lisäksi oli erikseen viikottain "tyttöjen tunteja" ,missä naisopettajan kanssa puhuttiin elämän perusasioista. Oman luokan miesopettaja piti pojille vastaavaa.


    • Juulia.

      Itsellä vähän sama tilanne kun ap:llä. Rahat tiukilla ja laskuja pukkaa.

      Tosin erona vaan se et mä oon tällä hetkellä työkokeilussa ja elän vain pelkän toimeentulotuen varassa ja mitä nyt sitten alkaa työmarkkinatuki tai tällänen (en muista sen tarkkaa nimeä.) juoksemaan enskuussa, mikä tuo sit vähän muutoksia. Mut rahaa kuulemma pitäis ainakin tulla vähän enemmän. :)

      Kun alotin lukemaan tätä ketjua, ensimmäisessä vastauksessa oli: PARHAINTA MITÄ SINULLE VOI TAPAHTUA ON _MENETTÄÄ LUOTTOTIEDOT_ .

      Siis mitä vittua , KUKA KEHTAA edes kirjoittaa tuollasta !!!



      Älyääköhän se ihminen itekkään miten paljon se vaikuttaa kaikkeen jos menettää luottotiedot! Se ei todellakaan kannata tai ole tavoittelemisen arvoinen asia, eikä mikään pikku juttu!

      Näin haluan sanoa jokaiselle ihmiselle joka lukee tätä ketjua ja painii raha ongelmien kanssa.

      Älkää uskoko tuollaisiin hölmöihin.

      Yrittäkää viimeseen saakka pelastaa omat luottotietonne.

      Jokainen tietämätön voi googletella vähän tai kysyä keskustelupalstalta, miten paljon se vaikuttaa jos menettää omat luottotietonsa. MUTTA PALJON.



      Mä sain taas onneks sumplittua omia asioitani niin, että sain lisää maksuaikaa ja erien suorittaminen taas onnistuu _varmasti_. :-) halleluja

      • Juulia.

        Ps. Kaikilla ei oo myöskään oikeasti ystäviä, sukulaisia tai vanhempia auttamassa raha-asioiden kanssa.

        Itse olen niin "huonossa" jamassa että mulla ei esimerkiksi ole.

        Mutta aika hyvin oon tähän asti pärjäilly omillaankin, kunhan osaa elää vain järkevästi ja miettii että mihin sitä rahansa pistääkään. :)


      • hyökkää vastaan
        Juulia. kirjoitti:

        Ps. Kaikilla ei oo myöskään oikeasti ystäviä, sukulaisia tai vanhempia auttamassa raha-asioiden kanssa.

        Itse olen niin "huonossa" jamassa että mulla ei esimerkiksi ole.

        Mutta aika hyvin oon tähän asti pärjäilly omillaankin, kunhan osaa elää vain järkevästi ja miettii että mihin sitä rahansa pistääkään. :)

        Hyvä kommentti! Huomaa hyvin, että täällä moni syyllistää nuoria, vaikka edustaa itse juuri sitä sukupolvea, joka näitä nuoria käyttää hyväksi. Jos ihmisille maksettaisiin normaalia palkkaa ja nämä ahneet johtajapaskat eivät varastaisi hyvinvointiansa muilta, ei koko ongelmaa olisi. Todellisuus nyt kuitenkin on se, että vanha raha suojelee itseään vielä pitkään ja tyhmintä mitä ihmiset voivat tehdä, on syyttää kurjuudesta itseään. Jokaisesta surkeasta kohtalosta tekee joku voittoa. Aina. Millään ahkeruudella et itsellesi paikkaa tule koskaan lunastamaan, vaan mitä enemmän teet ja mitä halvemmalla, sitä enemmän sinulta jatkossa odotetaan ja entistäkin halvemmalla. Ei kannata suostua riistoon.


      • vaihdantatalous

        "KAIKKI PALKAT PITÄISI _MINIMISSÄÄN_ OLLA NETTONA 1000e / KK !!! "

        Tämä tarkoittaa sitä, että palkan saajan pitäisi kirjoitella laskuja 2000€/kk ihmisille. Jostain se raha pitää tulla siihen palkkaan ja sivukuluihin.

        Itse olen ollut yrittäjänä ja tällä hetkellä viimeisen 3v aikana on rahaa tullut 900€. Eli 25€/kk.

        Samalla aikavälillä on tullut lainattua yritykselle rahaa omasta pussista niin monta tonnia, eli tulot on siis tämä huomioituna noin -400€/kk kolmen vuoden ajan. Työpäivät toki 16h, lomaa pari päivää vuodessa. Siinähän sitten temppuilee ja keinottelee laskujen kanssa ja on vietetty myös kuukausi syöden pilaantunutta ruokaa kun kauppaan ei ole varaa. Mitään toimeentulotukea ei tietenkään saa.

        Minusta se on melko epäreilua, että joidenkin pitäisi saada minimissään 700€/kk rahaa ja jopa 1000€/kk jos on palkollinen. Siihen kuuluu lomia ja muuta ylellistä mitä ei kaikille väestöryhmille suoda. Ja jotkut kehtaa itkeä siitä, että palkat on muka alhaisia ja johtajilla on muka jotenkin helppoa. Nämä valittajat voisi itse alkaa maksaa palkkaa, omasta pussista niin tietäisi miten asiat todellisuudessa ovat tässä maassa.

        Siitä huolimatta, tässä edelleen eletään ja ei ole maksuhäiriömerkintöjä.

        Aloittajalle suosittelen sitä, että kerää kaikki laskut ja velat yhteen pinoon ja tulot toiseen pinoon ja sitten hakee velkajärjestelyyn.


      • jgeirjgioero
        vaihdantatalous kirjoitti:

        "KAIKKI PALKAT PITÄISI _MINIMISSÄÄN_ OLLA NETTONA 1000e / KK !!! "

        Tämä tarkoittaa sitä, että palkan saajan pitäisi kirjoitella laskuja 2000€/kk ihmisille. Jostain se raha pitää tulla siihen palkkaan ja sivukuluihin.

        Itse olen ollut yrittäjänä ja tällä hetkellä viimeisen 3v aikana on rahaa tullut 900€. Eli 25€/kk.

        Samalla aikavälillä on tullut lainattua yritykselle rahaa omasta pussista niin monta tonnia, eli tulot on siis tämä huomioituna noin -400€/kk kolmen vuoden ajan. Työpäivät toki 16h, lomaa pari päivää vuodessa. Siinähän sitten temppuilee ja keinottelee laskujen kanssa ja on vietetty myös kuukausi syöden pilaantunutta ruokaa kun kauppaan ei ole varaa. Mitään toimeentulotukea ei tietenkään saa.

        Minusta se on melko epäreilua, että joidenkin pitäisi saada minimissään 700€/kk rahaa ja jopa 1000€/kk jos on palkollinen. Siihen kuuluu lomia ja muuta ylellistä mitä ei kaikille väestöryhmille suoda. Ja jotkut kehtaa itkeä siitä, että palkat on muka alhaisia ja johtajilla on muka jotenkin helppoa. Nämä valittajat voisi itse alkaa maksaa palkkaa, omasta pussista niin tietäisi miten asiat todellisuudessa ovat tässä maassa.

        Siitä huolimatta, tässä edelleen eletään ja ei ole maksuhäiriömerkintöjä.

        Aloittajalle suosittelen sitä, että kerää kaikki laskut ja velat yhteen pinoon ja tulot toiseen pinoon ja sitten hakee velkajärjestelyyn.

        Yrittäjäksi ei pitäisi ihan tyhjätaskuna ryhtyä, pitäisi kerryttää säästöjä sen verran että pärjää alkuvaiheessa kunnes alkaa tulovirta kannattelemaan yritystä.


      • tulot 0e/kk
        Juulia. kirjoitti:

        Ps. Kaikilla ei oo myöskään oikeasti ystäviä, sukulaisia tai vanhempia auttamassa raha-asioiden kanssa.

        Itse olen niin "huonossa" jamassa että mulla ei esimerkiksi ole.

        Mutta aika hyvin oon tähän asti pärjäilly omillaankin, kunhan osaa elää vain järkevästi ja miettii että mihin sitä rahansa pistääkään. :)

        Hienoa Juulia, sulla on asennetta!
        Tsemppiä kaikille , toivottaa nim. 3kk karenssia


    • niinmakaa...

      ei ole mitään tehtävissä. yksin olet! Jos palkkasi on kohtuullinen miksi laskusi on maksamatta?

    • ihanaa elämää

      eihän nuo isoja asuntolainoja ottaneet elä yhtään leveämmin sosku maksaa vuokras ja elämisen turhaan velkoja mietit odota 15 vuotta niin velat on sujut ei kannata edes yrittää mitään maksujärjestelyä sillä vaikka teet velkojen hyväksi mitä tahansa Yhtä pitkään oot pankin ja muidenkin viranomaisten papereissa 0 ihminen.KOKEMUSTA ON.

    • En osaa neuvoa sinua luottotietojen
      säilyttämisen suhteen, kun en ole koskaan tuollaisessa tilanteessa ollut.Toivottavasti saat asiasi selviteltyä "nuori aikuinen".Tsemppiä sinulle tyttönen!

    • kjkloiu

      Että kun ihmiset (osa ihmisistä) jaksaa pelotella luottotietojen menetyksellä. Siis että miten sitte ei saa asuntoa, kännykkä liittymää ym.

      Itsellä ei ole luottotietoja(sairastuin vakavasti) ja vuokra asunnon sain, samoin kännykkäliittymän, nettiliittymän ym.
      Mun maailma ei ole muuttunut oikeastaan mitenkään.

      Toki se että jouduin lopettamaan työt sairastuttuani ei ole kivaa. Työkykyiseksi ei ole enää mahdollista palata ja eläkepäätöstä odotan. Huokaus.

    • Kairin

      Saat sopita kelan kanssa pinemään kuukausi maksu mene kelasse paikan päällä. Myös verotoimistos saad sopita neljas osas tule pieni korko ei paha. Saat myös sopita erapäivi etukäten että ei menis ulosotto ja silloin ei tule lisää korko Tai jos äiti tai isä on valmis auttama sul velat pois maksma ja sä maksat heille - Korkot kasvavat ylensä tosi nopeasti. Alä ota lisä velkää ei missä nimessä pikavippe

    • jepjepjep..

      Ota joku väliaikainen lisäduuni, esim viikonlopuksi mene blokkaariksi baariin. Se on vaan muutamaa tunti ja ok liksa. Tai jaa vaikka lehtiä. Vaihda tietty verokortti freelancer korttiin.

      Itse en ole samaa mieltä luottotietojen menettämisen kanssa. Elämä on hankalaa jos ne menettää. Mutta kukin tyylillään.

    • Sinähän olet sitten mahtava nuori aikuinen ja todella kauniskin.tykkään kun sanotaa asiat suoraan ja monella on sama tilanne mutta mut
      Kyllä se siitäeinen..kirjoittele ....tunnut tosi ihanalta ja olet oikea kaunotar.helpottaa.olisi tosi hienoa tutustua sinuun kun olet tuollainennsuorapuh

    • Luottotietosi ollessa kunnossa, kannattaa neuvotella pankissa joustoluotto verojen maksuun. Vaatteet kirpputorilta, ruoka perustuote itse valmistettuna ja pummata sukulaisilta pahimman yli. Olen muuttanut Helsinkiin kauan sitten ja tiedän nuukuudesta. Ei ole helppoa. Kuitenkin pärjättyäsi vuoden - kaksi huomaat kaiken kääntyvän paremmaksi. Pahinta on helppojen pikavippien ja alkoholin avulla pilata loppu elämä.

    • Bee Vento

      Viini, laulu ja naiset, mitä muuta ihminen tarvitsee.

    • apuneuvo
    • skljfskdgjr

      Helpoimmalla pääset kuluja karsimalla, toiseksi helpointa on lisätä tuloja. Paras tilanne jos voi tehdä molemmat, karsia kuluja ja lisätä tuloja = nopein tie saada lisää rahaa jolla maksaa velat pois.

      Jatkossa, aina kun tekee mieli ostaa jotain niin mieti ensin kauanko sinun pitää tehdä työtä hankkiaksesi ostokseen menevä raha takaisin. Parasta olisi että voisit ensin säästää tuplana hankintahinnan verran ja sitten vasta ostaa sen jos todella tarvitset sen tuotteen. Lisäksi mieti jos voisit hankkia tuotteen käytettynä joko kirpputorilta tai huuto.netistä tai tori.fi. Myös EU alueelta muista maista saatat saada hyviä tuotteita paljon edullisemmin kuin riistosuomen marmoripalatseista.

      Jos suinkin saat jäämään palkastasi säästöön rahaa niin voisit ehkä aloittaa esim. rahastosäästämisen, laittaisit vaikka muutaman kympinkin joko kuukausittain tai jos jaksat seurailla kurssikäyriä niin säästelet niitä kymppejä per kuukausi ja laitat sitten koko säästyneen potin silloin jos kurssikäyrät notkahtavat niin saat paljon rahasto-osuuksia samalla rahalla ja käyrien noustessa saat enemmän tuottoa. Tässä on tietysti myös se riski että kurssit lähtevätkin laskemaan.
      Vielä riskialttiimpi mutta onnistuessaan tuottava tapa on ostella osakkeita pörssissä. Hyvistä yhtiöistä saa myös osinkotuloa mutta niillä tietysti alkaa olla vaikutusta vasta kun osakkeita on saanut ostetuksi runsaita määriä. Arvonnousu on merkittävämpi asia mutta arvo voi tietysti laskeakin. Kävipä kummin vain niin se tietysti realisoituu vasta osakkeita myytäessä.

      Vielä yksi nykyaikainen tapa hankkia pientä lisätuloa on kaupallistaa Youtube -kanavasi jos sinulla sellainen on. Rupeat pitämään vaikka Youtube vlogia, tunnettuja esimerkkejähän on esim. soikkuu ja smoukahontas.

    • opiskelija11
    • Suomesta pois

      Tämä maa on menetetty.

    • paljon

      Kuinka monta tutkimusta täytyy täyttää, jotta saa 30 euron lahjakortin?

    • Suomi kaatuu 2015

      Joudutko maksamaan kalliita korkoja? Ehkä työnantajan kanssa voisit neuvotella, että voisivatko he maksaa ne korot pois ennakkopalkalla? Ruokajonosta haet ruuat.

    • amelie-aa8886

      Moi,

      Nyt kuulostaa siltä että sinun täytyy alkaa harkistemaan rahankäyttöäsi. Kaikkea ei tarvitse ostaa ja kaikkea ei tarvitse olla. Raha-asioissa ennakointi on se ykkösjuttu, ole ajan tasalla kaikista laskuistasi, ja vähennä kuuauden tuloista laskut aina ensin, sitten vasta ylijävät voi käyttää, eikä sitä edes tarvitse käyttää, voit siirtää sen toiselle tilille säästöön. Mutta hei, nyt olisin varmaan korkea aika pysähtyä ja miettiä mihin se raha menee. Ei ostoksia/hankintoja. Moni elää (niinkuin minä aijemmin) tyyliin 400e:kk, ja siitä maksettava kaikki laskut.

      Tänä päivänä esim.opiskelijat elää aivan liian leveästi. Kun minä opiskelin nuorempana, ei rahaa ollut mihinkään. Ja sitten ei myöskään ostettaisi mitään! Näinhän se menee. Elin makaroonilla jne. Ja hyvin selvisin.

      Jos havaihduit, please, yritä alkaa elään pihimmmin, jos käyt työssä ja on suht hyvin rahaa, vika ei voi olla muualla kuin kulutuksessa. Ja tottakasi kelalta "otetut" rahat on maksettava takaisin.

      Oikeasti vähän surullista luettavaa ettei työssäkäyvällä ihmisellä riitä rahat ja asuu yksin, en kuitenkaan halua moittia, koska ei kaikille ole opetettu rahanhallintaa7taloutta, ja kukaan meistä ei ole täydellinen. Jos sulla rakoilee tässä asiassa ja mulla ei , mulla rakoilee jokin muu asia.

      Zempiä, ja nyt muutosta kulutukseen! Loppujen lopuksi ihminen pärjää hyvin vähällä jos on pakko. Niin moni tekee.
      Kyllä se jossain vaiheessa alkaa helpottaan mutta kannattaa nyt pitää kukkaron nyörit tiukilla!

      • amelie-aa8886

        Saanen vielä muistuttaa: Lisäraha/Lisätulo ei ratkaise ongelmia, jos elää velaksi ja kulutusta ei mietitä/se on suurta. Lisätulo voi johtaa vaan syvemmälle, se ei ole vastaus.


      • amelie-aa8886
        amelie-aa8886 kirjoitti:

        Saanen vielä muistuttaa: Lisäraha/Lisätulo ei ratkaise ongelmia, jos elää velaksi ja kulutusta ei mietitä/se on suurta. Lisätulo voi johtaa vaan syvemmälle, se ei ole vastaus.

        *AINIIIN, Ja jos sinulta löytyy LUOTTOkortteja, hävitä ne ensimmäisenä*.


    • voi voi!

      ei auta kuin lusia. Kyllä se joskus loppuu.

      Ja kun kerran olet yksin.... ja raha-asioitten takia varmaan pitkäänkin yksin, niin voithan alkaa myymään itseäsi. pikkuhousuja postitse ja seksiä livessä. Etkä ole eka tai ainoa joka tuota tekis.

      Eikä kela anna toimeentulotukea, sen tekee kunta. Eikä kunta tai kelakaan huomioi velkaantumista tukipäätöksissä, ne vaan on ihmisen taustatietoa jota ne kerää. Velat ei vaikuta päätöksiin millään tapaa....

      Niin... ja sit...teitä ylivelkaisia palvellaan velkaneuvonnassa. Te saatte järjestelyn. Köyhät velattomat ei saa mitää tukea mistään... me vaan kärvistellään.

      • 1+8

        EIKÖ KELA HOIDA ? . Toimeentulotukea voi hakea myös Kelan toimipisteistä

        Vantaalaiset voivat 3.3.2014 lukien hakea toimeentulotukea myös Kelan toimipisteistä Myymäessä, Hakunilassa, Tikkurilassa ja Korsossa.

        Vantaalla on kokeiltu uudenlaista palveluyhteistyötä Kelan kanssa ja osa vantaalaisista toimeentulotuen hakijoista on saanut myös toimeentulotuen Kelan toimipisteen kautta. Kesällä 2013 alkanutta kokeilua laajennetaan nyt koskemaan kaikkia vantaalaisia toimeentulotuen tarvitsijoita. Nyt tehty päätös koskee ajanjaksoa 1.3.-31.5.2014. Mikäli kokemukset ovat hyviä, kokeilua jatketaan myös tästä eteenpäin. JNE..................................

        Kyllä te tiedätte kaiken, senkin pummit, LOL.


      • osittain
        1+8 kirjoitti:

        EIKÖ KELA HOIDA ? . Toimeentulotukea voi hakea myös Kelan toimipisteistä

        Vantaalaiset voivat 3.3.2014 lukien hakea toimeentulotukea myös Kelan toimipisteistä Myymäessä, Hakunilassa, Tikkurilassa ja Korsossa.

        Vantaalla on kokeiltu uudenlaista palveluyhteistyötä Kelan kanssa ja osa vantaalaisista toimeentulotuen hakijoista on saanut myös toimeentulotuen Kelan toimipisteen kautta. Kesällä 2013 alkanutta kokeilua laajennetaan nyt koskemaan kaikkia vantaalaisia toimeentulotuen tarvitsijoita. Nyt tehty päätös koskee ajanjaksoa 1.3.-31.5.2014. Mikäli kokemukset ovat hyviä, kokeilua jatketaan myös tästä eteenpäin. JNE..................................

        Kyllä te tiedätte kaiken, senkin pummit, LOL.

        Kuitenkin ainoastaan Vantaalla noissa paikoissa ja rajatusti, ei vielä missään muualla Suomessa. Tuo on siis vain rajattua kokeilua, muuten toimeentulotuen antaa edelleenkin kunta.


    • lintusininen3

      hae apua heti kelassa käyty heidän velkojen kanssa ja toimeentulosta apua asunnon ym.tarpeisiin.

      ja mikä tärkeää ota heti yhteyttä velkojiin ja sovi maksuikataulusta vaikka 20e kk
      varmaan järjestyy

    • pollo pomppii
    • KYRPIINTYNY
      • Nykytilanne..

        Tuossa ketjussa vilahtelle niitä nykynuorten ongelmia.
        Eletään liian leveästi jolloin velkaanutaan.
        Otetaan pikavipejä.
        Ei suunnitella taloutta.

        Sitten työrintama.
        Miksi nuorille ei makseta huippuosaajie palkkoja?
        Asian voisi kääntää toisinkin, miksi nuoret eivät tee huippuosaajien tavoin töitä?
        Monet nuoret ovat menettäneet 10 vuotta erittäin tärkeää oppia, nimittäin työntekoa kotona.
        Ei viitsi, ei huvita, ei kuulu mulle, ei muutkaan tee, jne. Kuulostaako tutulta?
        Ihmeellistä asioissa on se että taasen uusi sukupolvi tekee saman virheen, kotona ei vaadita mitään.
        Tilanne ei tule paranemaan seuraavien 20 vuoden aikana, en tiedä paraneeko koskaan.
        Suomen kilpailukykyä ei nosteta maksamalla huippupalkkaa erittäin tuottamattomasta työstä.

        Sosiaalietuuksien vatikkeellisuus on jo suunta parempaan jolloin yhteiskunta ottaa vastuun työhön opettamisesta.
        Itse pidin työntekijöillä 25 vuoden ikäräjaa mutta valitettavasti sekin oli liian matala, pitää harkita voinko työllistää edes 30 vuotiaita.
        Hankala tilanne kun toisessa päässä alkaa tulla vastaan sitten liian iäkkäät raskaisiin ruumiillisiin töihin.

        Mutta onnea tulevaisuuteen nuoret, se on teidän vallassa miten pärjäätte jatkossa.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe